مجموعه NFT مون بردز (Moonbirds) و رکورد‌شکنی‌های پی‌در‌پی آن!

مون بردز چیست

مون بردز (Moonbirds) را جزء محبوب‌ترین پروژ‌ه‌های NFT می‌دانند که از ابتدای سال 2021 تا همین ماه‌های اخیر، با رقم‌های نجومی و حیرت‌آور معامله می‌شوند.

معروف‌ترین و گران‌ترین NFTهایی که می‌توان از آنها نام برد، پروژه‌هایی مثل کریپتوپانک یا بورد ایپ کلاب است.

مون بردز در آوریل 2022 منتشر شد و با وجود عمر بسیار جوانی که دارد، توانست رونق و شور تازه‌ای را به بازار توکن‌های غیرمثلی بیاورد. در این مطلب از بورسینس قرار است همراه شما یکی از جدید‌ترین و پرقدرت‌ترین NFTهای جدید بازار را بررسی کنیم.

عناوین مطلب:

بیشتر بخوانید: با گرانترین NFT موجود در بازار آشنا شوید!

مون بردز (Moonbirds) چیست؟

مون بردز از 10000 ان‌اف‌تی تحت استاندارد ERC-721 تشکیل شده است.

وب‌سایت رسمی این مجموعه در اطلاعاتی که درباره NFT‌ها منتشر کرده، گفته است: «مون بردز مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر‌ به‌فرد را ارائه می‌کند و کاربرد‌های زیادی دارد.» مون بردز، مجموعه NFT جغدهایی با تصاویر پیکسلی مختلف است. این مجموعه در 16 آپریل 2022 آغاز به کار کرد.

مجموعه NFT مون بردز متولد شد تا عضویت در کلاب‌های خصوصی را برای کاربران آسان کند. هرچقدر کاربران توکن‌ها را به مدت طولانی‌تری نگه دارند، می‌توانند از مزایای بیشتری استفاده کنند.

برای مثال نگه‌داری از هر مون‌ بردز، امکان دسترسی به سرور دیسکورد مجهز به دروازه NFT را فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب، کاربران با ورود به این سرور، می‌توانند وارد کانال‌های خصوصی مون ‌بردزی شوند و اطلاعات جدیدتر را به سرعت دریافت کنند.

قیمت هر توکن این مجموعه 2.5 اتریوم است. در فروش‌های ثانویه، فروشندگان 5 درصد حق امتیاز دریافت کردند. در روزهای اولیه خرید و فروش این توکن‌ها، کف قیمت آن به بیش از 100 اتر هم رسید!

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

هر ان‌اف‌تی مون‌بردز، حکم کارت عضویت در یک باشگاه خصوصی را دارد. نگه‌داشتن توکن‌ها به دارندگان اجازه دسترسی به سرور دیسکورد را می‌دهد. کاربران بعد از ورود به کانال‌های خصوصی مون بردز، می‌توانند به اطلاعاتی در مورد برنامه‌های آتی، رویداد‌های جامعه، نستینگ و … دسترسی داشته باشند.

Moonbirds در صدر حجم معاملات!

توکن‌های nft مجموعه مون بردز در تاریخ 16 آوریل (27 فروردین) در بازار open sea عرضه شدند.

بیشتر بخوانید: روش خرید NFT (روی پلتفرم Opensea)

حجم معاملات چشمگیر مون بردز از معاملات روزانه هم فراتر رفته است. در حال حاضر این پروژه بالاترین حجم معاملات هفتگی را در اختیار دارد. حجم معاملات هفتگی مون بردز موفق شده رقبای سرسختی چون می‌بیتز (Meebits)، باشگاه قایق‌سواری میمون کسل (BAYC) و حتی کریپتوپانکس را هم پشت سر بگذارد.

این رقم رکوردی بسیار مهم و قابل‌توجه در دنیای توکن‌های غیرمثلی، تا امروز است. این پروژه در حال حاضر رتبه 13 بازار را به خود اختصاص داده است. کف قیمت توکن‌های NFT مون بردز معادل با 12.88 اتر (حدود 37,500 دلار) است.

نستینگ یا لانه‌سازی

قابلیت نستینگ یا لانه‌سازی از ابتدا در شبکه مون بردز وجود نداشت، اما در کمتر از یک هفته به پروژه اضافه شد.

طراحی مدل پیکسلی در پروژه‌هایی مثل کریپتوپانکز یک آزمایش موفق بود و نتایج قابل‌قبولی از این آزمایش به دست آمد.

نستینگ مون بردز
نستینگ مون بردز مشابه استیکینگ ارزهای مثلی است.

طراحان مون‌بردز هم با الهام از این روش، توکن‌های مون بردز را به‌صورت پیکسلی طراحی کرده‌‌اند. جدای بحث جذابیت بصری، توکن‌های یکتای مون بردز به صورتی طراحی شده‌اند که کاربران می‌توانند آنها را بدون خارج کردن از کیف پول قفل کنند.

در نتیجه به راحتی می‌توان از قابلیت نستینگ (nesting) و ویژگی‌های هولد کردن توکن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

به‌محض اینکه توکن‌های ان‌اف‌تی نست شوند، می‌توان از این مزایا استفاده کنند. با افزایش کل زمان نستینگ NFT‌های کاربران به سطوح جدید‌تری می‌رسند و لانه آنها ارتقا پیدا می‌کند. همچنین توکن‌‌های نست شده را می‌توان از طریق قابلیت مخصوص طراحی‌شده در وب‌سایت انتقال دارد، اما قابلیت سوآپ یا فروش ندارند.

خالق مون بردز کیست؟

تاریخچه مون بردز با گروهی به نام پروف گره‌خورده است. تیم پروف را به‌عنوان خالقان اصلی این پروژه می‌دانند.

این افراد در کنار خلق مون بردز، همچنان وظیفه رسیدگی و بهبود وضعیت آن را هم به عهده‌دارند. این سازمان مسئول پروژه‌های گریل (Grails) و پروف هم است. شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایلی موفقیت جغد‌های nft، خصوصا در این زمان کوتاه، تیم پشتیبان و ویژه آن است.

جامعه پروف گروهی خصوصی با بیش از هزار مجموعه‌دار nft و هنرمند است. عضویت این جامعه مزایای زیادی دارند. برای مثال؛ می‌توانند در رونمایی از مون بردزهای جدید، دو توکن از این مجموعه را Mint کنند.

بررسی تیم ویژه پروژه مون بردز

کوین رز (Kevin Rose)، رایان کارسن (Ryan Carson) و جاستین مزل (Justin Mezzell) چهره‌های شناخته‌ شده دنیای وب 2 و وب 3 هستند.

نام این سه نفر در تیم طراحی و توسعه مون بردز مهم‌ترین عامل محبوبیت و شهرت آن است. در کنار این سه نفر، تعداد زیادی از افراد موفق دیگر هم حضور دارند.

کوین رز کسی بود که در اوایل 2005، پلتفرم شبکه اجتماعی Digg را تاسیس کرد. این پلتفرم تا قبل از ردیت بسیار محبوب بود. رز را جزء سرمایه‌گذاران اولیه بسیاری از پروژه‌های بزرگ از جمله توییتر، فیس‌بوک، مدیوم و سولانا می‌دانند.

کوین و تیمش ابتدا پروژه پروف را راه‌اندازی کرد. این پروژه را می‌توان یک قدم بزرگ برای ورود کوین به دنیای nftها دانست. پروف هزاران آیتم nfT دارد که مجموعه‌ای از 1000 کلکسیونر و هنرمند ان‌اف‌تی را تشکیل می‌دهد.

هرکسی که مالکیت این توکن‌ها را داشته باشد می‌تواند به جامعه این ان‌اف‌تی‌ها راه پیدا کند. بسیاری از افراد، کوین را یک صاحب‌نظر در حوزه nft می‌دانند و معتقدند پروژه‌هایی که ردپایی از حضور کوین در آنها دیده شوند می‌توانند آینده‌ای موفق در دنیای ارزهای دیجیتال غیرمثلی داشته باشد.

به همین دلیل افراد زیادی آیتم‌های مجموعه پروف را به‌قصد سرمایه‌گذاری و بدون نیت فروش خریداری‌ کرده‌اند. همچنین PROOF یکی از معتبرترین سرورهای خصوصی دیسکورد برای اطلاعات و آموزش در مورد توکن‌های غیر قابل تعویض است.

ویژگی‌های مجموعه مون بردز

از مجموعه 10000 توکن مون بردز 6,920 آدرس منحصر به‌فرد، صاحب حداقل یک توکن NFT از این مجموعه هستند. ایردراپ‌های انحصاری مرتبط با مون بردز، شامل نشست‌های خصوصی، دسترسی به پروژه‌های آتی و متاورس PROOF است.

توکن های NFT مون بردز (Moonbirds)
توکن های NFT مون بردز (Moonbirds) تنها یک روز پس از عرضه با استقبال زیاد کاربران مواجه شدند.

در کنار امکان قفل‌کردن توکن‌ها در کیف پول مالک، دارندگان توکن می‌توان سطوح جدید‌تر و آشیانه‌های به‌روزرسانی شده‌ای داشته باشند. همچنین موقعیت‌های دسترسی به ایردراپ‌ها و پاداش‌های پیشرفته‌تر از دیگر مزایای مالکیت این توکن‌ها است.

نحوه توزیع توکن‌های مون بردز

شرکت پروف از مجموعه تمام آیتم‌های مون بردز، 125 توکن را برای بازاریابی، مشاوران و همکاری‌های آینده در نظر گرفته است. هر یک از 10 هزار عضو مجموعه PROOF می‌توانند در ضرب کردن دو توکن مون‌بردز مشارکت کنند. به‌این‌ترتیب قرار است 2000 توکن دیگر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: توکنومیک (Tokenomics) چیست؟ + بررسی توکنومیک دو ارز پرطرفدار!

مجوز ضرب کردن 7875 توکن دیگر در یک مزایده فروخته شد. نتیجه این مزایده اجازه ضرب کردن توکن‌ها را به افراد برنده داد و نام آنها را در لیست مجاز پروژه مون بردز قرار داد. اگر برندگان در زمان مشخص توکن لازم را ایجاد نکنند، به‌صورت تصادفی با کاربر دیگری جایگزین خواهند شد.

حواشی و جنجال NFT جغدهای پیکسلی

 این پروژه هم مثل بیشتر پروژه‌های حوزه ان‌اف‌تی، حواشی و جنجال‌های زیادی داشت. درواقع همین جنجال‌ها باعث شهرت بیشتر و طی‌کردن راه صد‌ساله در یک شب بود!

همان‌طور که اشاره کردیم هریک از اعضای مجموعه می‌توانند در زمان رونمایی از nft ها، دو مون بردز را ضرب کنند. همچنین ظرفیت باقی‌مانده ضرب توکن مون بردز هم در یک مزایده به فروش گذاشته شد.

نقطه تاریک این اتفاق آنجاست که طبق اخبار منتشر شده، برخی از کاربران به کمک ربات‌ها حساب‌های پرتعداد و جعلی ساختند و در مزایده فروش ان‌اف‌تی‌ها تقلب کردند. هنوز هم این اتهام‌ها با مدارک رسمی قطعی نشده‌اند، اما باعث شد توجه افراد زیادی به بازار مون بردز و روند معاملات و ضرب توکن‌های آن جلب شود.

دلیل استقبال مردم از مون بردز

بعد از گذشت مدت بسیار کوتاهی از ضرب nft‌های مجموعه، حجم تراکنش‌های کلی آن مرز 100,000 اتریوم را هم پشت سر گذاشت. این مقدار معادل مبلغ 300 میلیون دلار است. همین رقم می‌تواند گواه بسیار خوبی از استقبال بی‌سابقه مردم و خرید آنها باشد.

این اتفاق آن‌قدر جالب‌توجه بود که بررسی و ریشه این استقبال را در دلایلی متعددی بررسی کرده‌اند. هنر بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایل آن است. طراحی جذاب توکن‌ها و تضمین اعتبارشان با مجموعه پروف از جمله دیگر دلایل این اتفاق به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

چطور می‌توان NFT های مون بردز را خریداری کرد؟

اگر قصد خرید توکن‌های مون بردز را دارید، به‌راحتی می‌توانید وارد بازار Opensea شده و ان‌اف‌تی موردنظر خود را بخرید.

بعد از ورود به پلتفرم بازار اپن‌سی به کیف پول خود وصل شوید. دقت داشته باشید که کیف پول باید از نوع وب نسل سوم باشد. کیف پول‌های متاماسک و کوین بیس گزینه‌های مناسبی برای استفاده و نگهداری از ان‌اف‌تی‌ها هستند.

بعد از اتصال کیف پول‌تان، باید مقداری اتریوم یا رپد اتر (Wrapped Ether) داشته باشید. بعضی از کیف پول‌ها مثل متاماسک به کاربران خود اجازه تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال را می‌دهند.

اگر والت شما چنین قابلیتی را دارد، به‌راحتی می‌توانید ارزهای فیات موجود در کیف پول را به اتریوم تبدیل کنید و ان‌اف‌تی مون‌بردز را بخرید. روند فروش هم مشابه همین مراحل است.

محبوبیت مون بردز
پروژه بعدی سازندگان مون بردز، یک پروژّ متاورسی با اسم رمز Highrise است!

پروژه بعدی PROOF و کاربرد مون بردز

متاورس در یکی دو سال اخیر در کانون توجهات بوده است. شرکت‌‌های بزرگ دنیا به هر طریقی تلاش کرده‌اند تا به این جهان دیجیتال راه پیدا کنند و سهمی از آن را به خود اختصاص دهند.

تا جایی که زاکربرگ نام شرکت بزرگ فیس‌بوک را به متا تغییر داد. زاکربرگ معتقد است متاورس به‌زودی می‌تواند جهانی فراتر از تصورها و خیال‌ها خلق کند!

همین محبوبیت متاورس باعث شده تا شرکت‌های فعالی مثل پروف فعالیت خود را در این زمینه ادامه دهند. پروف اعلام  کرده است که پروژه بعدی آن‌ها در زمینه متاورس است و برداشتی نوآورانه از این دنیای دیجیتالی را واقعی می‌کند. اسم رمز این پروژه Highrise است.

به عقیده آن‌ها متاورس فضایی است که به‌شدت محبوب خواهد شد. پتانسیل بسیار بالایی دارد و به‌زودی فضای بسیار مناسبی برای جوامع و ارتباطات است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره سرمایه گذاری در املاک متاورس بدانید!

پروف قرار است متاورسش را کاملا متفاوت نسبت به آنچه تاکنون وجود داشته است معرفی کند. هولدرهای توکن‌های مون بردز هم می‌توانند زودتر از دیگر جوامع به این پروژه و ویژگی‌های آن دسترسی پیدا کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب از بورسینس درباره یکی از جدید‌ترین و محبوب‌ترین پروژه‌های ان‌اف‌تی سال 2022 با شما صحبت کردیم. مون بردز پروژه‌ای بسیار جوان و درعین‌حال، بسیار معروف است.

تیم سازنده و پشتیبانی آن یکی از مهم‌ترین عوامل شهرت این پروژه محسوب می‌شود. در کنار این مورد، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات این پروژه هم بسیار قابل‌توجه است.

علاوه بر امکان قفل‌کردن توکن‌ها در کیف پول مالک، دارندگان توکن می‌توان سطوح جدید‌تر و آشیانه‌های به‌روزرسانی شده‌ای داشته باشند. هر چه سطح نستینگ دارندگان بالاتر برود، هولدرها جایگاه بالاتر و امکانات بیشتری خواهند داشت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx