راهنمای تاسیس و اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در ایران و سایر کشورها

مجوز صرافی ارز دیجیتال

امروز دیگر کسی در ایران نیست که نام کریپتو کارنسی و ارز‌های دیجیتال را نشنیده باشد. در این میان اما گروهی دیگر به دنبال ایجاد سایت‌های معامله کریپتو کارنسی و دریافت مجوز صرافی ارز دیجیتال هستند.

کاربران هنگام انتخاب وبسایت معامله ارز دیجیتال باید به مجوز صرافی توجه کنند چرا که اخذ مجوز توسط این وبسایت‌ها اهمیت زیادی دارد و با داشتن آن، مردم اعتماد بیشتری به آن‌ها خواهند داشت.

برای مشاهده لیست صرافی های ارز دیجیتال کلیک کنید!

عناوین مطلب:

داشتن مجوز رسمی از سوی نهاد‌های نظارتی کشور از دو دیدگاه اهمیت دارد. دیدگاه اول از سوی مردم و کاربران این وبسایت‌ها است. مجوز‌های صرافی ارز دیجیتال می‌تواند باعث جلب اعتماد کاربران شود و آن‌ها با خیال آسوده‌تری به معامله ارز‌های دیجیتال بپردازند.

اما دیدگاه دوم از سوی صاحبان صرافی‌های ارز دیجیتال است که در این مقاله به مجوز تاسیس صرافی ارز دیجیتال و آموزش آن خواهیم پرداخت.

حقیقت این است یکی از راه‌های ارزیابی صرافی ارز دیجیتال توجه به مجوز آن‌هاست. شرایط اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال کار چندان آسانی نیست به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند به راحتی مجوز راه اندازی صرافی ارز دیجیتال را در همه کشور‌ها دریافت کند.

مجوز صرافی ارز دیجیتال و اهمیت آن

صرافی‌های آنلاین در سال‌های اخیر به شکل چشمگیری رشد کرده‌اند. در گذشته با یک جستجو در گوگل فقط چند نمونه از آن‌ها را می‌توانستید بیابید اما اکنون عده زیادی از مردم از خود می‌پرسند “چطور صرافی دیجیتال بزنیم؟”، این موضوع باعث شده تا ما شاهد رشد قارچی صرافی‌های ارز دیجیتال باشیم. اما آیا مجوز صرافی ارز دیجیتال وجود دارد؟

امروز حتی شما نیز می‌توانید با داشتن سرمایه کافی، یک صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کنید! اما کاربران صرافی شما مسلما به دنبال یافتن مجوز صرافی ارز دیجیتال خواهند بود.

حقیقت این است که در ایران همچنان هیچ صرافی ارز دیجیتالی مجوز رسمی و دولتی ندارد. در واقع قانون گذاری دقیقی برای کریپتو کارنسی و ارزهای دیجیتال شکل نگرفته است، از این رو مجوز صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد!

crypto exchange license 2

آیا این موضوع بدان معناست که همه صرافی‌ها کلاهبردار هستند؟ مسلما این طور نیست. شما می‌توانید با تحقیق و ارزیابی بازخورد کاربران این صرافی‌ها، از مزایا و معایب هر یک از آن‌ها مطلع شوید.

ما قبلا در بورسینس در مورد برترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی صحبت کرده‌ایم، حتی این صرافی‌ها نیز بدون مجوز رسمی فعالیت می‌کنند.

شرایط اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال چیست؟

اگر به فکر ایجاد یک صرافی ارز دیجیتال هستید یا قبلا یک صرافی راه اندازی کرده‌اید و اکنون سوال شما این است که چگونه مجوز صرافی ارز دیجیتال بگیریم، باید گفت بانک مرکزی همچنان قانونی برای این کسب و کار‌ها تعیین نکرده است. البته این موضوع برای صرافی‌های خارجی متفاوت است و نباید با صرافی‌های ایرانی مقایسه شوند.

از آن‌جایی که هنوز قانونی برای اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال تعیین نشده است، ملاک کاربران برای انتخاب صرافی شما مسلما دسترسی به پلتفرم، نظرات سایر کاربران، رابط کاربری و حجم نقدینگی صرافی شما خواهد بود.

البته از نظر دولت ایران صرافی شما به عنوان یک کسب و کار اینترنتی تلقی می‌شود که با توجه به زمینه فعالیت باید مجوز‌های مربوطه دریافت شود اما در مورد این زمینه خاص، همچنان هیچ صرافی مجوز ندارد.

نداشتن مجوز تاسیس صرافی ارز دیجیتال فقط مربوط به ایران نیست و کشور‌هایی که در این زمینه قانونی برای آن تصویب نکرده‌اند نیز از شرایط بعضا یکسانی برخوردار هستند.

البته نباید فراموش کنیم برخی وبسایت‌های جعلی صرافی با ادعای داشتن مجوز صرافی ارز دیجیتال، اقدام به ترغیب شما برای استفاده از پلتفرم‌شان خواهند کرد. در زمان نوشتن این مقاله هنوز قانونی برای این موضوع تصویب نشده است از این رو، ادعای آن‌ها چیزی جز دروغ نیست!

ما اکیدا توصیه می‌کنیم برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی، به خوبی در مورد آن‌ها تحقیق کنید. با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد در بین برخی از این صرافی‌ها، فاصله قیمت خرید و فروش یک کوین کریپتو مانند تتر فاصله زیادی دارد که ممکن است باعث متضرر شدن شما شوند.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

چگونه صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کنیم؟

ممکن است یکی از سوال‌های شما این باشد که چگونه می‌توانیم یک صرافی ارز دیجیتال را از صفر تا صد راه اندازی کنیم؟ از نظر فنی راه اندازی یک صرافی ارز دیجیتال چیزی نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهد.

به دلیل اهمیت بالای مبحث امنیت صرافی‌های ارز دیجیتال، شما باید یک تیم قدرتمند و خبره را برای پیاده سازی صرافی ارز دیجیتال به کار بگیرید که این موضوع نیازمند بودجه بالایی است.

در واقع راه انداختن یک وبسایت و لیست کردن چند ارز دیجیتال کافی نیست. از آن‌جایی که در ایران قانونی برای مجوز صرافی ارز دیجیتال تصویب نشده است از نظر قانونی روند اداری زیادی در مسیر شما قرار ندارد.

اما در راه اندازی صرافی ارز دیجیتال دو چالش مهم را باید در نظر بگیرید. موضوع اول نقدینگی لازم برای راه اندازی یک صرافی است. مسلما شما باید حداقل مقداری از ارز‌های مختلف برای ابتدای کار در اختیار داشته باشید تا بتوانید پاسخگوی مشتریان باشید.

بسته به نوع صرافی، برخی از برآورد‌ها حاکی از 6 میلیارد تومان بودجه برای شروع کار صرافی است (مهر 1401). البته نوع صرافی که قصد پیاده سازی آن را دارید نیز اهمیت دارد. حتی صرافی‌های غیرمتمرکز نیز برای استخر‌های جفت ارز خود نیازمند نقدینگی اولیه هستند که باید آن را تامین کنند.

crypto exchange license 3 edited

اما موضوع دوم هزینه بالای بازاریابی صرافی آنلاین است. همان طور که قبلا اشاره شد، در ایران صرافی‌های ارز دیجیتال به شکل قارچی در حال رشد هستند اما فقط تعداد معدودی سودآوری لازم را دارند. جذب و حفظ مشتری در چنین بازاری کار چندان آسانی نیست به خصوص که صرافی‌های شناخته‌ شده‌ای نیز فعالیت دارند و شما برای داشتن سهمی از این بازار، باید بودجه هنگفتی را برای بازاریابی اختصاص دهید.

اما در کشور‌هایی که اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال ضروری است هزینه‌های شما بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه‌بر آن باید هزینه‌های حفظ و نگهداری را در نظر بگیرید. برای مثال هزینه سرور‌ها و سرویس‌های ثانویه‌ای که از آن استفاده می‌کنید باید به صورت ماهانه پرداخت شوند.

نحوه تاسیس صرافی کریپتو در سایر کشور‌ها

همان طور که گفته شد بسیاری از کشور‌ها برای کریپتو کارنسی‌ها قانون‌های مشخصی تصویب کرده‌اند که برای صاحبان صرافی‌های ارز دیجیتال، چارچوب مشخصی تعیین شده است. در ادامه این مقاله به بررسی مجوز تاسیس صرافی ارز دیجیتال در سایر کشور‌ها می‌پردازیم.

قبل از بررسی کشور‌ها، باید بدانید که این کار بسیار مشکل است اما غیرممکن نیست. برای مثال داشتن اقامت در چنین کشور‌هایی حداقل شرط لازم برای تاسیس یک صرافی ارز دیجیتال است. اما داشتن سرمایه هنگفت موضوع دیگری است که باید حتما آن را مد نظر قرار دهید.

آموزش تاسیس و اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در سنگاپور

کشور سنگاپور به دلیل قوانینی که در آن برای ار‌ز‌های دیجیتال وضع شده محبوبیت زیادی در جامعه کریپتو دارد. البته این موضوع باعث نمی‌شود دریافت مجوز در آن کار آسانی باشد برعکس صرافی‌های ارز دیجیتال باید از قوانین نظارتی دقیقی پیروی کنند.

البته کریپتو کارنسی‌ها در این کشور به عنوان یک دارایی در نظر گرفته می‌شوند و استفاده از آن به عنوان یک پول رایج در حال حاضر غیرقانونی است. در ادامه به بررسی نحوه دریافت مجوز صرافی ارز دیجیتال می‌پردازیم.

نیازمندی‌های دریافت مجوز تاسیس صرافی ارز دیجیتال در سنگاپور عبارت‌اند از:

  1. حداقل 200 یورو سرمایه
  2. داشتن حداقل دو مدیر با اقامت کشور سنگاپور
  3. مدیر‌های انتخابی باید حداقل 2 سال سابقه کاری در این زمینه داشته باشد.

با داشتن شرایط فوق باید طرح‌ها و مستندات لازم را آماده کنید. در کشور سنگاپور همه قوانین مالی و نظام پولی تحت سازمان MAS انجام می‌شود که رعایت پروتکل‌هایی مانند FATF برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

به طور کلی مستندات لازم برای ثبت صرافی ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  1. آماده ساختن بیزینس پلن صرافی
  2. تعیین سیاست‌های مبارزه با پولشویی و احراز هویت مشتری (KYC)
  3. ارائه حساب بانکی با جزییات شفاف آن

با داشتن چنین مدارک و مستنداتی، درخواست شما حدود 6 ماه زمان خواهد برد که هزینه طی کردن کل این فرآیند نیز حدود 30,000$ است. البته این هزینه تنها برای شروع کار است و باید برای سایر هزینه‌های اداری و مجوز‌ها آمادگی داشته باشید.

تاسیس و اخذ مجوز صرافی کریپتو در کشور نیوزلند

نحوه اخذ مجوز صرافی کریپتو در کشور نیوزلند نیز جالب توجه است. این کشور همچنان برای معامله ارزهای دیجیتال مالیاتی تعیین نکرده است و مردم مقیم این کشور می‌توانند صرافی ارز دیجیتال در آن تاسیس کنند.

crypto exchange license 4 edited

حداقل نیازمندی‌های تاسیس صرافی ارز دیجیتال در کشور نیوزلند عبارت‌اند از:

  1. ارائه مدارک عدم سوء پیشینه
  2. مقر اصلی صرافی باید در این کشور مستقر باشد
  3. مدیران مورد نظر باید از تجربه لازم برای مدیریت یک صرافی ارز دیجیتال برخوردار باشند.

به خاطر داشته باشید داشتن اقامت این کشور اهمیت زیادی دارد. با داشتن شرایط بالا، نوبت به ارائه مستندات مورد نیز جهت ثبت مجوز صرافی ارز دیجیتال می‌رسد. این قوانین و مقررات دائما به روز می‌شوند:

  1. داشتن بیزینس پلن صرافی ارز دیجیتال
  2. اجرای قوانین احراز هویت و تدابیر مورد نیاز
  3. گواهی عدم سو پیشینه برای مدیران اصلی صرافی
  4. ارائه مشخصات کامل مدیران صرافی

با داشتن این مستندات و مدارک و ارائه آن‌ها به مسئولان مربوطه، فرآیند ثبت صرافی شما و شرکت آن حدود 1 ماه زمان می‌برد. برآورد‌های اولیه از هزینه طی کردن این فرآیند حدود 15,000$ است.

تاسیس و اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در انگلستان

در انگلستان هنوز قوانین دقیقی برای قانون گذاری‌های مربوط به کریپتو کارنسی و ارز‌های دیجیتال تصویب نشده است با این حال در سال 2020، ارز‌های دیجیتال به عنوان یک دارایی عنوان شده‌اند. لازم به ذکر است با ثبت صرافی ارز دیجیتال و اخذ مجوز‌های مربوطه، شما باید 2% مالیات به دولت پرداخت کنید.

شرایط اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در کشور انگلستان نسبت به سایر کشور‌ها به نظر کمی سخت گیرانه‌تر است. شرایط اولیه مجوز راه اندازی صرافی ارز دیجیتال در کشور انگلستان عبارت‌اند از:

  • مدیران صرافی باید مقیم کشور انگلستان باشند.
  • داشتن تجربه مفید برای مدیران صرافی ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد.
  • تنظیم قوانین سخت‌گیرانه و دقیق برای مبارزه با پولشویی

اگر از شرایط بالا برای تاسیس صرافی ارز دیجیتال برخوردار هستید، نوبت به آماده سازی مدارک و مستندات مورد نیاز خواهد رسید.

  • مسلما داشتن بیزینس پلن اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید.
  • آماده سازی مستندات مربوط به سیاست حریم خصوصی و شرایطی که کاربر باید آن را بپذیرد.
  • مدارک و تاییدیه‌های لازم برای مدیر یا مدیران صرافی ارز دیجیتال
  • تحت نظر گرفتن کیف پول‌های مدیر صرافی

پس از آماده سازی مدارک و ارائه به مسئولان مربوطه، معمولا فرآیند اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال حدود 3 ماه زمان می‌برد که برآورد هزینه آن تقریبا 15,000 یورو است.

لازم به ذکر است انگلستان در حال حاضر با شرایط مالی دشواری روبه‌رو است به همین دلیل مردم آن در حال روی آوردن به کریپتو هستند.

تاسیس و اخذ مجوز صرافی کریپتو در کشور استونی

کشور استونی نیز یکی از مکان‌هایی است که در آن قانون دقیقی برای کریپتو کارنسی تصویب نشده است اما اگر شما در آن‌جا اقدام به استفاده از ارز‌های دیجیتال کنید، از شما مالیات اخذ خواهد شد. کشور استونی در حوزه کریپتو کارنسی از آن جهت مورد اهمیت است که در آن قوانین سختگیرانه‌ای برای مبارزه با پولشویی وضع شده است.

crypto exchange license 5

این موضوع باعث شده تا دریافت مجوز تاسیس صرافی ارز دیجیتال کار آسانی نباشد. در این مسیر ابتدا باید به شرایط مورد نیاز توجه کنیم:

  • حداقل داشتن 12,000 یورو سرمایه برای راه اندازی صرافی دیجیتال
  • داشتن حساب بانکی در اتحادیه اروپا
  • دفتر صرافی ارز دیجیتال باید در کشور استونی مستقر شود.
  • مدیران صرافی باید تجربه لازم را داشته باشند.

اگر شرایط فوق را دارید لازم است تا مدارک و مستندات لازم برای دریافت مجوز صرافی ارز دیجیتال را بررسی کنیم:

  • آماده سازی سند بیزینس پلن
  • آماده سازی شرایط و قوانینی برای مبارزه با پولشویی در حوزه ارزهای دیجیتال
  • گواهی عدم سوء پیشینه و رزومه مناسب مدیران صرافی

پس از آماده سازی مستندات و مدارک مورد نیاز و ارائه آن به مسئولان مربوطه در این کشور، فرآیند تایید آن حدود 2 ماه زمان می‌برد. البته هزینه این مجوز نیز حدود 5,000 یورو برآورد می‌شود که جدای از آن باید خود را آماده سایر هزینه‌های اداری کنید.

مراحل تاسیس و اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در ژاپن

برخلاف سایر کشور‌های اروپایی، در ژاپن دیدگاه دولت و مردم نسبت به کریپتو کارنسی و به خصوص بیت‌کوین متفاوت است. در کشور ژاپن بیت‌کوین به عنوان روش پرداخت شناخته می‌شود.

برای این که به اهمیت بیت‌کوین در ژاپن پی ببرید، باید بدانید برخی از کسب و کار‌ها از این ارز به عنوان روش پرداخت استفاده می‌کنند حتی نمونه‌هایی از پرداخت حقوق کارکنان با بیت‌کوین نیز وجود دارد.

اما همچنان برای مجوز تاسیس صرافی ارز دیجیتال باید شرایطی را دارا باشید. مهم‌ترین شرایط لازم برای اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در ژاپن عبارت‌اند از:

  • حداقل سرمایه اولیه صرافی شما باید 90,000$ باشد.
  • مدیران صرافی باید اقامت ژاپن داشته باشند.
  • دفتر صرافی باید در کشور ژاپن قرار گیرد.

اکنون اگر این شرایط را دارا هستید باید مدارک و مستندات لازم تهیه شود. مهم‌ترین مدارک لازم عبارت‌اند از:

  • داشتن مدل کسب و کار صرافی
  • آماده سازی مستندات و قوانین سخت گیرانه برای مبارزه با پولشویی در کریپتو
  • همه مشخصات مدیران صرافی

بعد از تکمیل مدارک لازم و ارائه آن به مسئولان مربوطه، فرآیند اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال حدودا 6 ماه زمان می‌برد و هزینه تقریبی شما حدود 30,000 یورو برآورد می‌شود. البته سرمایه خالص اولیه در شرط ایجاد صرافی شامل این هزینه نمی‌شود و شما باید آن را جداگانه برای هزینه‌های اداری پرداخت کنید.

لازم به ذکر است در صورتی که مدارک ارائه شده از سوی شما نیازمند اصلاح باشند، باید کل این فرآیند را دوباره انجام دهید که ممکن است زمان بیشتری نسبت به آن چه که برآورد شده است لازم باشد.

چگونه شرکت صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کنیم؟

با وجود این که در ایران همچنان قوانین مشخصی برای ارز‌های دیجیتال و صرافی‌های فعال تعیین نشده است اما شرکت‌های صرافی ارز دیجیتال مانند سایر شرکت‌ها باید مدارکی را به همراه داشته باشند.

برخلاف مراحل اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال در سایر کشورها، هزینه‌های شما آنچنان بالا نخواهند بود اما همچنان باید هزینه‌های مربوط به توسعه پلتفرم، نقدینگی لازم و هزینه‌های نگهداری را در نظر داشته باشید.

مهم‌ترین مدارک لازم برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • تهیه اساسنامه اصل شرکت
  • آماده سازی ضمانت بانکی مورد نیاز
  • دریافت جواز تاسیس
  • چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه‌ها
  • گواهی لازم مبنی بر داشتن مهارت انجام عملیات صرافی

به خاطر داشته باشید شما باید پس از 24 ماه همه مجوز‌ها و اسناد مربوطه را که توسط بانک مرکزی ارائه شده‌اند دوباره تمدید کنید.

سوالات متداول

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با مجوز کدام هستند؟

در حال حاضر هیچ کدام از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال ایرانی دارای مجوز نیستند. در واقع مجوزی برای آن از سوی بانک مرکزی تعیین نشده است و قانون دقیقی در مورد آن وجود ندارد.

آیا در خارج، صرافی‌های ارز دیجیتال مجوز دارند؟

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با توجه به کشوری که در آن مستقر هستند ملزم به رعایت قوانین مشخصی از سوی دولت‌ها هستند. مهم‌ترین قانون اغلب این صرافی‌ها مربوط به قوانین ضد پولشویی است.

چگونه صرافی ارز دیجیتال بزنیم؟

در کنار شرایط اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال، شما باید به سرمایه مورد نیاز آن توجه کنید. علاوه‌بر رعایت قوانین کشور میزبان برای مجوز صرافی ارز دیجیتال، نکاتی مانند پیاده سازی پلتفرم، تامین نقدینگی لازم و هزینه‌های نگهداری از جمله مواردی هستند که باید در مورد آن تدابیر کافی در نظر گرفت. البته هزینه تبلیغات و بازاریابی را نباید در این معادلات فراموش کنیم.

نتیجه گیری

در ایران کریپتو کارنسی‌ها طرفداران زیادی جلب کرده است. مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان در نگاه مردم به ارز‌های دیجیتال به عنوان روشی برای حفظ ارزش پول دانست اما بسیاری از مردم از آن به عنوان یک منبع درآمد و حتی ایجاد کسب و کار‌های جهانی با وجود تحریم‌ها یاد می‌کنند.

در این میان یافتن شرایط اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال یکی از سوالات بسیاری از کاربران بوده است. در واقع با رشد قارچی صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، به نظر می‌رسد اخذ مجوز صرافی ارز دیجیتال برای آن‌ها یک برگ برنده به شمار می‌رود.

اما از آن‌جایی که هنوز قوانین دقیقی در حوزه ارز‌های دیجیتال تعیین نشده است، صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی هیچ کدام چنین مجوزی ندارند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx