6 مرحله برای داشتن یک میز ترید حرفه‌ای؛ بدون حواس‌پرتی معامله کنید!

میز ترید

معامله‌گری و ترید کردن یک شغل یدی نیست. درواقع، امروز به‌جایی رسیده‌ایم که دیگر برای داشتن یک شغل خوب و درآمد بالا، لازم نیست روزهای زیادی بیرون از خانه باشید، کارهای سخت انجام دهید یا مسیری طاقت‌فرسا بروید.

به‌راحتی و با کمی هوش و مهارت می‌توانید نسخه دیگری از گرگ وال‌استریت باشید!

این فیلم را دیده‌اید؟ معامله‌گری که در تجمل و تفریح و سفرهای جذاب غرق شده و فقط و فقط دارایی خودش از خانه و پشت میز‌های ترید به دست آورد!

عناوین مطلب:

در واقع، معاملات روزانه اغلب در خانه و به‌تنهایی اتفاق می‌افتد. شما در خانه مقابل رایانه شخصی خود نشسته‌اید، به حرکت بازارها نگاه می‌کنید و با چند معامله دارایی خوبی به دست می‌آورد.

اگرچه در ظاهر همه چیز آسان به نظر می‌رسد، اما حتی معامله روزانه که در خانه انجام می‌شود هم کاری غیرقابل‌پیش‌بینی و بسیار پراسترس است. زیرا همیشه امکان انجام حرکت اشتباه و ازدست‌دادن سرمایه‌گذاری وجود دارد.

از طرفی، هیچ‌کس هم دوست ندارد چنین تجربه‌ای داشته باشد. به همین دلیل است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری اغلب کارگزاران خود را به میزهای ایستاده ارگونومیک مجهز می‌کنند تا راهی برای مقابله با اثرات استرس بر کارکنان خود و ارتقای تمرکز بهتر هنگام بررسی بازار باشند.

 اما شما چگونه می‌توانید یک میز ترید عالی در خانه برای خودتان داشته باشید؟ این مطلب از بورسینس یکی از مفید‌ترین و بهترین مطالبی است که در طول زندگی تریدری خود خواهید خواند!

اطلاعاتی مفید و کاملا ضروری برای داشتن یک میز معامله‌گری حرفه‌ای که باعث می‌شود محیطی مناسب، راحت و خوب برای کنترل استرس و مدیریت خود داشته باشید. تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

میز سنتی در مقابل میز ترید

به نظر شما تفاوت بین یک میز کار معمولی و راه‌اندازی میز معاملات سهام چیست؟

تفاوت‌های اصلی را می‌توان با عناصر زیر تعریف کرد:

  • قیمت
  •  کیفیت
  • ارگونومی

 باور کنید یا نه میزهای ترید تخصصی بسته به درجه سفارشی‌سازی آنها می‌توانند قیمت‌های نجومی و بسیار بالا داشته باشند. میز ترید یعنی یک محیط معامله جدی و حرفه‌ای،‌ پس دور از انتظار و باور هم نیست اگر با چنین قیمت‌هایی مواجه شوید.

این میزها توسط تولیدکنندگان تخصصی مبلمان فروخته می‌شوند که در هر مرحله از فرآیند از جمله طراحی سفارشی، ساخت و نصب تلاش می‌کنند تا اصول و قواعد تخصصی و کارآمد خودش را استفاده کنند.

برخلاف مبلمان اداری استاندارد، میزهای معاملاتی برای نیازهای خاص کارگزاران طراحی شده‌اند. نیازهایی که شامل تعداد و وزن ترکیبی نمایشگرها، ابعاد اداری و چیدمان اتاق، رنگ و زیبایی‌شناسی و همچنین خدمات نگهداری و ضمانت‌های پس از فروش است.

مشتریانی مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه یا حتی تریدرهای حرفه‌ای با خرید میز مخصوص تریدینگ، می‌خواهند مطمئن شوند که میزهایی که می‌خرند پس از 2 یا 3 سال استفاده شکسته نمی‌شوند و درعین‌حال می‌تواند محیطی راحت، ‌مناسب و حرفه‌ای را برای معامله‌گری داشته باشد. 

میز ترید حرفه‌ای
تریدرها چه مبتدی باشند و چه حرفه‌ای، باید یک میز ترید مناسب برای ساعات فعالیت خود در بازار داشته باشند.

در میزهای تریدینگ معمولا از فریم‌های فلزی یا آلومینیومی به‌جای چوب استفاده می‌شود. این میزهای معاملاتی ممتاز گاها مجهز به سیستم‌های موتور الکتریکی و فناوری هوشمند هستند. جدا از مواد درجه یک که پایداری و طول عمر قابل‌اعتماد را تضمین می‌کند، مهم‌ترین حسن و ویژگی یک میز ترید حرفه‌ای طراحی ارگونومیک و راحت آن است. 

ویژگی‌های ارگونومیک ممکن است شامل یکپارچه‌سازی لبه‌های سطح میز برای موقعیت راحت‌تر هنگام تایپ، قابلیت تنظیم ارتفاع الکتریکی برای موقعیت‌های کاری نشسته و ایستاده، بازوهای مانیتور ماژولار با قابلیت نگه‌داشتن چندین نمایشگر و راهکارهای مدیریت کابل برای محیط کاری بدون شلوغی و حواس‌پرتی باشد.

با وجود همه آنچه تا اینجا گفتیم، اگر در حال خواندن این مقاله هستید، بیایید قبول کنیم که شما گرگ وال‌استریت نیستید و شاید حتی به‌تازگی وارد بازار شده‌‌اید. از طرفی، ممکن است ترید کردن شغل تمام‌وقت شما نباشد و به‌عنوان کی درآمد غیرفعال در کنار شغل اصلی‌تان حساب شود.

یک بررسی ساده، می‌تواند به ما بگوید چنین شرایطی یعنی شما برای میز ترید خود به هزینه‌های گزاف و میز کاملا حرفه‌ای نیاز ندارید. قاعدتاً یک میز خانگی مناسب، خوب و کاربردی بهترین و حتی عاقلانه‌ترین انتخابی است که می‌توانید در چنین شرایطی برای خودتان فراهم کنید. حالا سوال اینجاست که این میز خانگی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

خب، اینجا نوبت بورسینس است تا یک‌بار دیگر کمک‌تان کند مسیر معامله‌گری و فعالیت در بازار برای‌تان روشن‌تر و واضح‌تر باشد.

در ادامه این مطلب قرار است به شما آموزش دهیم چگونه می‌توانید یک میز ترید خانگی عالی با قیمت بسیار اقتصادی و مناسب برای خود فراهم کنید. 

برای این کار نیاز به انجام چند مرحله است که در ادامه درباره آنها با شما صحبت خواهیم کرد:

1. یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع تهیه کنید

در قدم اول، برای خود یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی تهیه کنید.

میزهای ایستاده به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از تجهیزات پرطرفداری است که در محیط‌های کاری قابلیت استفاده دارند. ویژگی‌های این میزها بسیار زیاد است، اما یک دلیل خوب باعث شده تا این میزها روزانه طرفدار‌های بیشتری پیدا کنند و آن دلیل هم قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با شرایط فیزیکی فرد استفاده‌کننده و محیط کاری او است.

مزایای استفاده میز ایستاده در محل کار عبارت‌اند از:

 خطر چاقی و افزایش وزن را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان داده‌اند که ایستادن کامل در طول چند ساعت، فعالیت جسمی محسوب می‌شود که می‌تواند بیش از 170 کالری بسوزاند. این به معنای بیش از 1000 کالری اضافی سوزانده شده در هر هفته قبل از محاسبه سهم ورزش و سایر فعالیت‌ها است.

وقتی می‌ایستید، احتمال اینکه افزایش وزن و چاقی را کاهش دهید، بسیار بیشتر است.

تجهیزات اتاق ترید
همان‌قدر که علم و دانش برای فعالیت در بازار مالی مهم است، تجهیزات مناسب هم کار شما را آسان و راحت‌ می‌کنند.

 سطح قند خون را کاهش می‌دهد

 سطح بالای قند خون برای سلامتی مضر است. خوشبختانه، نتایج انجام شده در یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان این نظرسنجی با ایستادن به مدت 3 ساعت بعد از خوردن ناهار، قند خون خود را تا 43 درصد کاهش داده‌اند.

تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام شده، ثابت می‌کند که بی‌تحرکی می‌تواند درصد خطر ابتلا به انواع خاصی از دیابت را تا 122 درصد افزایش دهد!

به طور چشمگیری درد کمر و گردن را کاهش می‌دهد

 بسیاری از کارکنان اداری از درد کمر و گردن شکایت دارند. اگر به‌درستی از میز ایستاده استفاده کنید، می‌توانید به طور قابل‌توجهی در عرض چهار هفته تا 54 درصد درد را کاهش دهید.

ازآنجایی‌که ترید از خانه مستلزم ساعت‌های بی‌پایان کار پشت میز در هر روز هفته است، پس منطقی‌ترین کار این است که روی میزی سرمایه‌گذاری کنید که شرایط کاری راحت و رفاه بیشتری را برایتان فراهم می‌کند.

علاوه بر این مزایای سلامتی، مهم است که اطمینان حاصل کنید که میز ایستاده شما فضای کاری کافی و همچنین ثبات و قدرت لازم برای پشتیبانی از کل میز ترید شما را فراهم می‌کند.

نکته اینجاست که شما به فناوری‌های قدرتمند و سنگین زیادی نیاز دارید، بنابراین بهتر است میزی قوی و قابل‌اعتماد داشته باشید که خیال‌تان از بابت استحکام و آستانه تحمل بار آن میز، آسوده باشد.

2. میز ترید خود را عریض انتخاب کنید

برای چیدمان پویاتر و حرفه‌ای محل کار خود، سراغ میزهایی بروید که سطح گسترده‌ای دارند و قسمت‌ها و بخش‌های مختلف آن به‌گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به آنها آسان و سریع است.

برای مثال، ‌می‌توانید به‌راحتی یک میز L شکل را طوری تنظیم کنید که به نمایشگرهای چندگانه و ابزارهای معاملاتی خود دسترسی داشته باشید و درعین‌حال، قسمت‌های دیگر آن‌طوری تنظیم شده باشد که یک محیط کافی، ساده و تمیز برای باقی ساعات روز کاری شما فراهم کند.

به این ترتیب می‌توانید در حین انجام کار تمام‌وقت خود از راه دور و از خانه، به طور همزمان مراقب بازار باشید و فرصت‌های مناسب را رصد کنید. 

3. صندلی با ویژگی‌های ارگونومیک

برای هماهنگی به یک صندلی ارگونومیک نیاز دارید. البته، قاعدتاً هر میز معاملاتی عالی برای اینکه محیط کامل‌تری داشته باشد، صندلی مناسب خودش را هم دارد.

از لحظه‌ای که بازار در صبح باز می‌شود تا پایان هر روز کاری، باید در طول هر دقیقه تمرکز خود را حفظ کنید تا با موفقیت از هر صعود و نزولی استفاده کنید.

یک صندلی ارگونومیک با پشتیبانی کافی از گردن به طور موثری خطر ابتلا به آسیب‌های ناحیه گردن و شانه‌ها و را کاهش می‌دهد. سفتی مداوم در گردن، بیماری خطرناکی است که می‌تواند منجر به عوارض وحشتناکی مانند اسپوندیلوز گردن شود.

 یک صندلی ارگونومیک به تسکین کمردرد کمک می‌کند. تکیه‌گاه کمری که توسط یک صندلی ارگونومیک ارائه می‌شود، درحالی‌که ساعت‌ها متوالی معامله می‌کنید، می‌تواند ستون فقرات شما را بدون فشار نگه می‌دارد.

داشتن یک صندلی ارگونومیک و مناسب باعث می‌شود تا بتوانید از خطر ابتلا به مشکلات مزمن کمر که یک کابوس مطلق و بیماری سختی است، اجتناب کنید.

 به یاد داشته باشید، پیشگیری همیشه بهتر از تلاش برای یافتن پاسخ است! حتی اگر قرار باشد به بیماری‌ و مشکلات دیگر توجه نداشته باشیم، دست‌کم، یک صندلی ارگونومیک بسیار راحت‌تر است.

افراد اغلب هنگام نشستن روی صندلی‌های معمولی به دلیل محدودیت فشار روی استخوان‌ها و مفاصل، احساس ناراحتی می‌کنند یک صندلی ارگونومیک باکیفیت، راحتی کاملی ایجاد کرده و وضوح فیزیکی و ذهنی را برای معامله موثر و تصمیم‌گیری صحیح و حیاتی فراهم می‌کند.

یک صندلی ارگونومیک مناسب، کاملاً قابل تنظیم است. این صندلی به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید صندلی ارتفاع قابل تنظیم، شیب قابل تنظیم پشتی، پشتی قابل تنظیم، تکیه‌گاه دستی قابل تنظیم و سیستم کمری انعطاف‌پذیر با قابلیت تنظیم ارتفاع و تنش داشته باشید.

داشتنی طراحی تکیه‌گاه کمری در صندلی می‌تواند به‌راحتی باعث شود که کمر شما به هنگام نشستن تکیه‌گاهی کافی داشته باشد و در طولانی‌مدت آسیب نبیند. 

نکته مهم دیگر این است که پشتی صندلی باید از یک‌پارچه و ماده قابل تنفس ساخته شده باشد. وقتی پشت صندلی از یک ماده قابل تنفس ساخته شود به شما کمک می‌کند در ساعات طولانی معامله عرق نکنید و همچنان تمرکز مناسبی داشته باشید.

همچنین بالشتک صندلی از مواد باکیفیت ساخته شده است که از هر نوع درد در طول دوره‌های طولانی نشستن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، تکیه‌گاه قابل تنظیم کمک می‌کند تا هنگام تایپ از گردن شما حمایت کند، سر خود را صاف نگه دارید و از قرارگرفتن در وضعیت نامناسب بدن جلوگیری کنید.

از حواس‌پرتی ناشی از ناراحتی فیزیکی اجتناب کنید و روی معامله متمرکز بمانید!

تجهیزات مناسب ترید کردن
میز، مانیتور، صندلی و اتاق کار جزء تجهیزات مهمی است که برای ترید کردن باید در نظر داشته باشید.

4. یک مانیتور کافی نیست!

فضای صفحه‌نمایش کافی به شما قدرتی می‌دهد که بتوانید به‌سادگی بازار را کنترل کنید، در گوگل جست‌وجو کنید و هر اطلاعاتی که لازم است در هنگام معامله در دسترس داشته باشید را برای خود آماده کنید. 

برخی از میزهای ترید حتی ممکن است تا دوازده مانیتور را در خود جای دهند! این یعنی یک فضای کامل و دقیق که بهترین فرصت را برای معامله فراهم می‌کند.

اگرچه این‌چنین محیطی بسیار نکته مثبتی است، اما آیا واقعاً به تعداد زیاد صفحه‌نمایش نیاز دارید؟ جواب این سوال به این بستگی دارد که آیا شما شکارچی بزرگ یا یک شکارچی کوچک در بازی هستید؟ اینکه واقعاً قصد دارید در دنیای معامله سریع رشد کنید یا ترجیح می‌دهید آهسته و پیوسته بروید؟

به‌عنوان یک قاعده کلی، توصیه می‌کنیم حداقل با دو صفحه‌نمایش شروع کنید. این تعداد صفحه‌نمایش می‌تواند به‌اندازه کافی محیط لازم برای ترید را فراهم کند و همچنین یک گستره دید و کنترل قابل‌قبول داشته باشید. رفته‌رفته و با حرفه‌ای‌تر شدن در بازار، به طور ناخودآگاه خودتان متوجه خواهید شد که نیاز به صفحات نمایش بیشتر است.

فضای صفحه‌نمایش نشان‌دهنده قدرت شما در بازار است

 برای اینکه فضای کافی و مناسبی روی میز ترید داشته باشید،  مطمئناً باید روی چند بازوی مانیتور سرمایه‌گذاری کنید تا نمایشگرهای خود را بالا نگه دارید. فراموش نکنید که میز شما باید انعطاف‌پذیری کافی و زاویه دید مناسب هم داشته باشد.

معمولا میزهای دوگانه دارای یک بازوی تکی است که نصب آن بسیار آسان است و به‌راحتی تا دو مانیتور را در خود جای می‌دهد. یک بازوی مانیتور تک نیز در دسترس است تا بتوانید در صورت نیاز به‌راحتی مانیتور سوم را هم در میز ترید خود قرار دهید.

5. اینترنت پرسرعت را فراموش نکنید.

سرعت عملکرد یکی از نیازهای بسیار مهم در بازار است.

اتصال آنلاین جنبه حیاتی ترید است. بازار آن‌قدر سرعت بالایی دارد که بدون اینکه فرصت کنید بازار را از تمایل شما به خریدوفروش مطلع باشد، معامله تمام و متوقف می‌شود. در چنین شرایطی فقط سرعت بالای اینترنت و عملکرد شماست که می‌تواند نتیجه بازی را به نفعتان تغییر دهد.

همان‌قدر که اتصال اینترنتی ثابت و قابل‌اعتماد برای معامله‌گر روزانه ضروری است. ناتوانی در انجام کار خود به‌راحتی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری شما بسیار پرهزینه تمام شود.

نکته دیگر اینکه بهتر است از یک اتصال فیزیکی پرسرعت استفاده کنید و یک اینترنت موبایلی به عنوان پشتیبان داشته باشید. وقتی در ساعات معاملاتی دچار قطعی اینترنت می‌شوید، متوجه خواهید شد که چقدر این کار می‌تواند به‌درد بخور باشد!

همچنین باید روی سریع‌ترین رایانه‌ای که بودجه شما اجازه می‌دهد، سرمایه‌گذاری کنید. اگر در مورد معامله روزانه جدی هستید، باید یک کامپیوتر سریع داشته باشید.

کامپیوتر هزینه‌ای است که شاید هرچند سال یک‌بار لازم شود انجام دهید، پس هرچقدر بهتر و باکیفیت‌تر باشد، پول بیشتری در آینده ذخیره می‌کنید. پول را صرف یک دستگاه قابل‌اعتماد کنید که عملکرد مناسب و کافی برای فعالیت موردنظر شما را دارد. اجازه ندهید یک کامپیوتر کند، تلاش‌های معاملاتی شما را مختل کند.

لپ‌تاپ‌های با کارایی بالا نیز گزینه‌ای برای معامله‌گرانی هستند که در حال حرکت هستند و به قابلیت حمل روزانه نیاز دارند. هر رایانه‌ای را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که هرگز عاملی برای جلوگیری از معاملات شما نباشد.

اتاق کار ترید
در نظر داشته باشید که این اتاق مکانی برای چندین ساعت معامله‌گری است، پس آرامش و تمیزی فضا بسیار مهم است.

6. کابل‌ها را مدیریت کنید!

اکنون که تمام فناوری‌های ارزشمند خود را متصل و نصب کرده‌اید، باید کاری برای آن آشفتگی درهم‌وبرهم که زیر میز ترید شما اتفاق می‌افتد، انجام دهید.

خوشبختانه تمام میزهای حرفه‌ای و باکیفیت قسمتی برای مدیریت کابل هم در نظر گرفته‌اند و می‌توانند محیط مناسبی هم داشته باشند.

مدیریت کابل درواقع فضایی است که در کنار میز طراحی شده و می‌توانید همه کابل‌ها و سیم‌های اضافی را داخل آن قرار دهید یا از آن رد کنید تا محیطی کاملا تمیز و حرفه‌ای برای کارتان روی میز ترید داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب از بورسینس تلاش کردیم یکی از مهم‌ترین نکته‌ها و ابزارهایی که برای ترید کردن حرفه‌ای به آن نیاز دارید آموزش دهیم.

میز ترید به‌قدری مهم است که می‌تواند سرنوشت معاملاتی شما را تعیین کند. پس تلاش کنید محیطی کامل، حرفه‌ای و راحت برای فعالیت روزانه خود بسازید.

با خواندن نکات و مطالبی که گفته شد، اکنون شما برای مدیریت ساعت‌های ترید خود آماده هستید. فقط کافی است بودجه مناسب برای خرید میز ترید مناسب را کنار بگذارید و با خرید میز خوب، معاملات خود را آغاز کنید.

با داشتن یک میز خوب خانگی از این فرصت‌های بزرگ (و کوچک) استفاده کنید و به «گرگ وال‌استریت» واقعی تبدیل شوید! البته، اینها ابزارهای فیزیکی و ارگونومیک معامله هستند که به آنها نیاز خواهید داشت. حرفه‌ای‌تر شدن نیاز به دانش عملی و علمی هم دارد. مطمئن شوید که در مورد زیروبم معامله و نحوه گرفتن بهترین تصمیم برای خود آموزش‌های لازم را دیده‌اید و دانش کافی هم دارید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش پیشرفته ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx