پرایس اکشن سبک ال بروکس چیست؟

ال بروکس

یکی از استراتژی‌های معاملاتی که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، استراتژی پرایس اکشن سبک ال بروکس است.

در واقع پرایس اکشن، یکی از تکنیک‌های کاربردی در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال است که تریدرها با استفاده از آن، حرکات قیمت را بررسی کرده و براساس آن، برای انجام معاملات خود تصمیم می‌گیرند.

یکی از بهترین روش‌های پرایس اکشن، ال بروکس است که معامله‌گران در تحلیل بازارهای معاملاتی از آن بهره می‌برند.

عناوین مطلب:

در این مقاله قصد داریم تا به توضیح پرایس اکشن ال بروکس و کاربرد آن در تحلیل بازارهای مالی بپردازیم.

نکات کلیدی

  • در گذشته؛ تریدرها تنها از روش‌های کلاسیک برای تحلیل در بازارهای مالی استفاده می‌کردند که بعدها به این نتیجه رسیدند که می‌توان بدون استفاده از اندیکاتورها نیز بازارهای مالی را تحلیل کرد.
  • یکی از روش‌های معروف در پرایس اکشن، سبک ال بروکس است که تجربه کاری تریدری به نام ال بروکس را در زمینه پرایس اکشن شرح می‌دهد.
  • ال بروکس پیچیدگی زیادی ندارد و کاربران مبتدی می‌توانند به راحتی از این روش استفاده کنند. علاوه بر این؛ این روش بازدهی بالاتری داشته و احتمال کسب سودهای بالاتر در آن بیشتر است.
  • پرایس اکشن ال بروکس نسبت به دیگر سبک‌های پرایس اکشن، دقت بیشتری دارد و تحلیل‌های دقیق‌تری را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

استراتژی پرایس اکشن چیست و چگونه به وجود آمد؟

در گذشته؛ معامله‌گران تنها از دانش مالی کلاسیک برای تحلیل در بازارهای مالی استفاده می‌کردند و در آن زمان اندیکاتورها حرف اول را در روش‌های معاملاتی می‌زدند.

اما کم‌کم با گذشت زمان تریدرها به این نتیجه رسیدند که می‌توان بدون استفاده از اندیکاتورها و روش‌های دیگر، روند قیمت را پیش‌بینی کرده و براساس آن سود مناسبی به دست آورد.

همانطور که می‌دانید؛ آمریکا در سال‌های 2007 و 2008، با حجم عظیمی از بحران‌های مالی رو‌به‌رو شد.

در همین راستا بسیاری از اقتصاددان‌ها و تحلیل‌گران بزرگ به دنبال روش‌های جایگزینی برای تشخیص بحران‌های مالی بودند تا از قبل آمادگی کافی برای جلوگیری از ریزش بازار را داشته باشند.

از این رو؛ شخصی به نام ریچارد وایکاف استراتژی پرایس اکشن را بر اساس اصول اقتصاد و علوم اجتماعی مطرح کرد که ماهیت آن، مبنایی برای تحلیل‌های مالی بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع استفاده از روش وایکوف (wyckoff) در معاملات

بعد از مدتی؛ پرایس اکشن به یکی از روش‌های محبوب معاملاتی تبدیل شد و توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا را به خود جلب کرد.

لازم به ذکر است که در روش پرایس اکشن، از ابزارهای تحلیلی و یا اندیکاتورها استفاده نمی‌کنیم بلکه چیزی که در پرایس اکشن مورد بررسی قرار می‌گیرد، رفتار معامله‌گران در بازار است.

ال بروکس کیست؟

استراتژی معاملاتی ال بروکس، تجربه کاری معامله‌گری به نام ال بروکس در زمینه پرایس اکشن است؛ به همین دلیل نام این شخص را بر روی این نوع از پرایس اکشن گذاشته‌اند.

ال بروکس متولد 23 فوریه سال 1952 است که در بازارهای مالی بیش از 30 سال تجربه دارد.

این شخص فارغ‌التحصیل رشته چشم پزشکی از دانشگاه شیکاگو است که در زمینه بیماری‌ها و جراحی چشم مقالات بی‌شماری چاپ کرده است.

اما جالب اینجاست که بعد از مدتی، ال بروکس شغل چشم پزشکی را رها کرده و به عنوان یک تریدر حرفه‌ای در بازارهای مالی مشغول به فعالیت شده است.

در حال حاضر ال بروکس یک موسسه آموزشی در لس آنجلس دارد که در آن، به تدریس روش‌های معاملاتی و پرایس اکشن‌ها می‌پردازد. البته قبل از تاسیس این موسسه، در دانشگاه Emory مشغول آموزش معامله‌گری بود.

بروکس کیست
ال بروکس، یکی از بهترین روش‌های پرایس اکشن را به تریدرها معرفی کرد که امروزه برای تحلیل بازارهای مالی کاربرد بسیاری دارد.

علاوه بر این؛ او تکنیک‌های پیشرفته مالی را در بورس کالای شیکاگو تدریس کرده و ده‌ها هزار کنفرانس معامله‌گری برگزار کرده است که در این کنفرانس‌ها، روش‌های معامله‌گری را به کاربران آموزش داده است.

همچنین؛ کتاب‌هایی که ال بروکس در حوزه بازارهای مالی چاپ کرده است، به زبان‌های مختلفی ترجمه شده تا با ارائه بهترین ابزارهای معاملاتی، در جهت موفقیت معامله‌گران در سراسر جهان گام بزرگی بردارد.

به طور کلی؛ پرایس اکشن ال بروکس، همان تکنیک‌های معامله‌گری از نوع پرایس اکشنی است که تریدرهای حرفه‌ای و مدیران سرمایه هر روز از آن استفاده می‌کنند.

مزایای استراتژی پرایس اکشن چیست؟

در مقایسه با استراتژی‌های معاملاتی دیگر، پرایس اکشن مزایایی دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • یکی از مزیت‌های مهم روش پرایس اکشن این است که این روش در بازارهای مالی مختلف اعم از بازار فارکس، بازار کالا و بازار آتی قابل استفاده است.
  • پرایس اکشن در تمام بازه‌های زمانی، از یک دقیقه تا تایم فریم‌های بزرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد و جزو روش‌های کم ریسک در تحلیل بازارهای مالی به شمار می‌رود. 
  • پرایس اکشن رایگان است و برای تحلیل با این روش، نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای خاصی ندارید. در پرایس اکشن امکان استفاده از نمودارهای کندلی، نقطه‌ای و …  نیز وجود دارد.
  • با استفاده از استراتژی پرایس اکشن، می‌توانید درصد موفقیت بالاتری در معاملات خود داشته باشید؛ زیرا قبل از شکل‌گیری قیمت، با توجه به هیجانات و تصمیمات سایر معامله‌گرها، کار خود را شروع کرده و معامله خود را باز می‌کنید.
  • از مزایای دیگر پرایس اکشن سرعت آن است که این روش بسیار سریع بوده و هرگز تریدر را گیج نمی‌کند؛ به‌گونه‌ای که تریدر با استفاده از پرایس اکشن، آرامش فکری لازم برای انجام معاملات خود را خواهد داشت.
  • استراتژی پرایس اکشن به هیچ وجه از بین نمی‌رود و همیشه به عنوان یک روش برتر برای شما کاربرد خواهد داشت. 
  • استراتژی پرایس اکشن، با استراتژی که در معاملات سنتی به کار می‌رود متفاوت است و زمانی که معامله‌گرهای دیگر، معاملات خود را متوقف می‌کنند، تحلیلگرانی که پرایس اکشن را برای روند معاملات خود انتخاب کرده‎اند، همچنان می‌توانند سود خوبی از بازار به دست آورند.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال یا پرایس اکشن؛ کدام کاربردی‌تر است؟

مزایای پرایس اکشن ال بروکس چیست؟

  • در پرایس اکشن ال بروکس، تاخیرهای بسیار پایین زمانی وجود دارد که باعث می‌شود کاربر سریع‌تر تغییر روندهای قیمتی را متوجه شده و نسبت به انجام معاملات خود تصمیم‌گیری نماید.
  • این روش پیچیدگی زیادی ندارد و کاربران مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از این روش استفاده کنند.
  • معمولا معامله‌گران در سبک ال بروکس، بازدهی بالاتری دارند و سودهای بیشتری کسب می‌کنند. 
  • پرایس اکشن ال بروکس نسبت به دیگر سبک‌های پرایس اکشن، دقت بیشتری دارد و تحلیل‌های دقیق‌تری را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.
  • پرایس اکشن ال بروکس، نیاز به ابزار و نرم‌افزار خاصی ندارد و تنها با استفاده از کندل‌ها و نمودارهای قیمتی می‌توان تحلیل قیمت را انجام داد.
  • پرایس اکشن ال بروکس بر مبنای علوم اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده است؛ بنابراین کاملا واقعی بوده و براساس روند قیمت‌ها حرکت می‌کند. 

بیشتر بخوانید: راهنمای پرایس اکشن سبک ICT؛ همگام با نهنگ‌ها ترید کنید!

سوالات متداول

پرایس اکشن چیست؟

شخصی به نام ریچارد وایکاف استراتژی پرایس اکشن را بر اساس اصول اقتصاد و علوم اجتماعی مطرح کرد که ماهیت آن، مبنایی برای تحلیل‌های مالی بود. با پرایس اکشن می‌توان بدون استفاده از اندیکاتورها، روند قیمت را پیش‌بینی کرده و براساس آن سود مناسبی به دست آورد.

درصد موفقیت در استراتژی پرایس اکشن چگونه است؟

شما می‌توانید با استفاده از استراتژی پرایس اکشن، درصد موفقیت بالاتری در معاملات خود داشته باشید؛ زیرا در این روش، شما قبل از شکل‌گیری قیمت، با توجه به هیجانات و تصمیمات سایر معامله‌گرها، کار خود را شروع کرده و معامله خود را باز می‌کنید.

پرایس اکشن ال بروکس چیست؟

استراتژی معاملاتی ال بروکس، تجربه کاری معامله‌گری به نام ال بروکس در زمینه پرایس اکشن است؛ به همین دلیل نام این شخص را بر روی این نوع از پرایس اکشن گذاشته‌اند.

سخن پایانی

یکی از تکنیک‌های مهم و کاربردی در بازارهای مالی، استراتژی پرایس اکشن است که تاکنون مورد استقبال تعداد زیادی از تریدرها قرار گرفته است.

پرایس اکشن روش‌های مختلفی دارد که یکی از بهترین روش‌های آن پرایس اکشن ال بروکس است. ال بروکس، روشی است که برای افراد مبتدی نیز مناسب است و میزان ریسک شما در معاملات را کاهش می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که این موضوع به این معنا نیست که معامله‌ای که با این روش باز می‌کنید 100 درصد سود باشد و هیچ ضرری شما را تهدید نکند.

به عبارت بهتر؛ شما با استفاده از ال بروکس، احتمال سوددهی را بیشتر می‌کنید و ریسک از دست دادن سرمایه را به حداقل می‌رسانید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

پرایس اکشن

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx