بررسی پروژه Bitcolors؛ تبدیل انواع رنگ‌ها به NFT!

بیت کالرز چیست

NFT ها در صنعت ارزهای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند، این بار شاهد پروژه‌ای به نام بیت کالرز (Bitcolors) هستیم که امکان تبدیل انواع رنگ‌ها به NFT را امکان‌پذیر می‌کند!

در ابتدا شاهد استفاده از NFT ها برای ایجاد کلکسیون‌های دیجیتال بودیم، اما اکنون این تکنولوژی به سمت اهداف کاربردی‌تر هدایت می‌شود.

ان اف تی Bitcolors یکی از پروژه‌های جدید است که هدف آن استفاده کاربردی‌تر از فناوری NFT است.

عناوین مطلب:

اگر شما هم به فناوری NFT علاقه دارید یا قصد دارید پروژه‌های کاربردی در این زمینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، احتمالاً این مطلب برای شما جذاب خواهد بود.

BitColors چیست؟

بیت کالرز یکی از جدیدترین پروژه‌های ان اف تی با هدف استفاده از این تکنولوژی برای اهدافی متفاوت‌تر از NFT های کلکسیونی است. در واقع در این پروژه امکان تبدیل انواع رنگ‌ها به NFT امکان پذیر است!

تیم توسعه بیت کالرز ادعا می‌کند که با استفاده از این پروژه به جای اینکه کاربران مجموعه از عکس‌های پروفایل را به‌عنوان NFT داشته باشند، مالک رنگ‌های خاص خود خواهند شد.

در واقع در این پروژه 1000 رنگ جدید و منحصربه‌فرد توسط تیم توسعه دهنده تولید شده است. طبق گفته این تیم، تاکنون داشتن یک رنگ اختصاصی امکان‌پذیر نبوده است، اما با کمک فناوری NFT، این کار دیگر یک رویا نیست.

بنابراین ازاین‌پس به جای داشتن میم‌ها و توییت‌ها به‌عنوان توکن غیر مثلی، ازاین‌پس قادر خواهید بود رنگ‌ها را نیز به‌عنوان NFT داشته باشید یا آن‌ها را معامله کنید.

توکن های غیرقابل تعویض یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌ها در صنعت بلاک‌چین و کریپتو هستند.

با اینکه که نسل اول NFT ها روی کلکسیون‌ها و ارزش تئوریک تمرکز داشتند، پروژه‌های جدید در تلاش هستند تا کاربرد بیشتری را برای بازی‌ها به ارمغان بیاورند.

این ابزار شامل راه‌حل‌های مالی غیرمتمرکز، ویژگی‌های خاص یا داشتن یک طبقه دارایی کاملاً جدید است.

مفهوم BitColors حول محور توکنیزه کردن 1000 رنگ منحصربه‌فرد و اجازه دادن به کاربران برای داشتن حق مالکیت آن‌ها می‌چرخد.

دارنده BitColors NFT می‌تواند رنگی را که متعلق به خود اوست، داشته باشد و آن را معامله کند.

رنگ‌ها در بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما شاید تعداد کمی از مردم به داشتن یکی از آن‌ها فکر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مالکیت معنوی NFT چیست؟ درباره حق مالکیت nftها بدانید!

تیم پشت BitColors می‌خواهد شکل متفاوتی از ابزار را برای داشتن توکن‌های غیرقابل تعویض ایجاد کند. این تیم بیان می‌کند که ایجاد مجموعه جدیدی از آواتارهای بدون کاربرد چیزی نیست که بیت کالرز به دنبال آن باشد.

در عوض، این مجموعه تمرکز خود را روی هنر و سرگرمی معطوف کرده و به دنبال این است که ارزش‌های واقعی را جایگزین ویژگی‌های کمیاب و گاها مصنوعی کند.

علاوه بر این، مفهوم داشتن یک رنگ با استفاده از NFT منحصربه‌فرد است و BitColors می‌خواهد اولین پروژه‌ای باشد که این شکل از تفکر را در صنعت NFT ایجاد می‌کند.

8
اما سازوکار مجموعه NFT های بیت کالرز چگونه است؟

بیت کالرز چگونه کار می‌کند؟

این تیم 1000 رنگ منحصربه‌فرد را ساخته است که قبلاً وجود نداشته‌اند!

به نظر سازندگان این NFT محدود کردن این مجموعه به 1000 قطعه باعث ایجاد حس کمبود می‌شود، اما نه از نوع مصنوعی.

در عوض، کمبود و ارزش این NFTها به جای ابزارهای نادر یا سایر راه‌حل‌هایی که پیش‌ازاین مورداستفاده قرار می‌گرفت، از خود دارنده آن ناشی می‌شود. ی

کی از اعضای جامعه آن‌ها اظهار کرده که:

این رویکرد خیلی رضایت بخش تر از جستجوی NFT های کمیاب در مجموعه‌های PFP است.

بیشتر بخوانید: توکن‌های PFP NFT (تصویر پروفایل)؛ محبوب‌ترین NFT های بازار!

هیچ گزینه‌ای برای دریافت BitColors به‌صورت رایگان یا از طریق دسترسی زودهنگام وجود ندارد.

علاوه بر این، تیم هیچ پیش‌فروش، وایت لیست یا ایردراپی ارائه نمی‌کند، چرا که اعتقاد دارد که هر کدام از این روش‌ها ارزش این مجموعه را می‌کاهد.

برای اطمینان از شناسایی و استفاده از رنگ‌ها، بیت کالرز روابطی با هنرمندان و سایر نهادها ایجاد می‌کند تا دامنه این مجموعه را گسترش دهد.

در حال حاضر این تیم یک نقشه راه کلی ارائه کرده و هدف اصلی آن از بازاریابی تهاجمی رنگ‌ها، کمک به افزایش ارزش پایه (قیمت اولیه) این مجموعه است.

توسعه دهندگان در رودمپ این پروژه، خبر از ایجاد یک پلتفرم خبری NFT برای جلب‌توجه علاقه‌مندان به NFT خبر داده‌اند.

علاوه بر این، تیم توسعه دهنده می‌خواهد امکان اعطای جایزه را به اعضای فعال در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل بین اعضای فعال را ایجاد کند.

علاوه بر این، صحبت‌هایی در مورد اجازه دادن به هولدرهای این NFT ها، برای ترکیب پالت‌های رنگی مختلف و ایجاد قطعات هنری وجود دارد که در ژانویه 2022 عرضه شده‌اند.

مانند هر مجموعه NFT دیگر، زمانی که کاربران یکی از این NFT ها را خریداری کنند، مالک یکی از این رنگ‌ها خواهند شد.

همچنین کاربران قادر خواهند بود توکن‌های غیر مثلی خود را از طریق بلاک‌چین بفروشند، امانت دهند یا به دیگران منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

150946863 vivid pop art abstract background 8 bit retro gaming computer data noise simple 16 bit colors glitch
مزیت NFT های بیت کالرز نسبت به سایر پروژه‌های ان اف تی چیست؟

چه چیزی NFT های بیت کالرز را منحصربه‌فرد می‌کند؟

این مجموعه NFT به دلیل محدود بودن در تعداد عرضه (1000 NFT اولیه در این اثر وجود دارد)، امکان کلکسیون پذیری، امکان ایجاد آثار هنری جدید (با ترکیب پالت‌های رنگ) و سایر ویژگی‌ها، از دیگر NFT ها متمایز می‌شود.

با وجود تمام مواردی که گفته شد، مالکیت این NFT ها در قالب رنگ، مفهوم کاملاً جدیدی از مالکیت را برای کاربران ایجاد می‌کند.

بسته به میزان استقبال از BitColors، موارد استفاده فعلی و آینده می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همچنین به گفته تیم توسعه دهنده، افزایش ارزش این مجموعه هدف اصلی است.

رنگ‌های جدید توکنیزه شده از طریق استانداردهای NFT فرصت‌های جدید زیادی را ارائه می‌دهند، زیرا همیشه تقاضا برای رنگ‌های جدید وجود دارد. هنرمندان و خالقان می‌توانند از این مجموعه تا حد توان خود استفاده کنند.

علاوه بر این، برنامه‌ای برای ساخت کتابی از رنگ‌ها برای تبلیغ BitColors و مفاهیم آن وجود دارد.

همچنین یک فیلم هنری کوتاه نیز در رابطه با این کلکسیون ساخته خواهد شد. طبق نقشه راه پروژه، کتاب این مجموعه در فوریه 2022 و فیلم کوتاه آن در مارس 2022 منتشر شده است.

نظر کاربران درباره NFT های BitColors چیست؟

پروژه بیت کالرز موردتوجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته است.

برخی حتی آن را “یک پروژه NFT واقعی” می‌دانند، زیرا مالکیت و معامله رنگ‌های NFT پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.

علاوه بر این، برخی از رسانه‌ها ادعا می‌کنند که این پروژه “برترین پروژه NFT” خواهد بود زیرا ترکیب توکن‌های غیرقابل تعویض و رنگ‌ها در بین کلکسیونرها، دلالان و گروه‌های دیگر بسیار محبوب هستند.

در چشم‌انداز فعلی NFT، مجموعه‌های موفق بسیار کمی وجود دارد. در عوض، پروژه‌های کپی فراوانی وجود دارد که هیچ ارزش افزوده‌ای در این فضا ایجاد نمی‌کنند.

مالکیت و مبادله رنگ‌ها چیز جدیدی برای صنعت است که برای اطمینان از اینکه توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند همچنان نوآورانه باقی بمانند، به شدت مورد نیاز است.

تنها تعداد انگشت شماری از پروژه‌های NFT وجود دارند که در زمان افزایش قیمت اتریوم، ارزش آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و جالب است بدانید، بیت کالرز یکی از این مجموعه‌ها است.

می‌توان گفت قیمت این NFT ها همبستگی قابل‌توجهی با قیمت ETH دارد.

این پروژه 1000 رنگ جدید را به‌عنوان توکن های غیرقابل تعویض معرفی کرده است. ازآنجایی‌که رنگ‌ها محدود بودند، در عرض پنج دقیقه یا کمتر به فروش رسیدند.

Dan Bed در مورد کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و NFT های بیت کالرز در 2022 اظهار داشت:

بیش از 200 توکن غیر مثلی از مجموعه بیت کالرز در مدت زمان 3 دقیقه یا بیشتر فروخته شد و این اتفاق حجم بازار خالص بیت کالرز را با تغییر چشمگیری همراه کرد. این نوع فروش چیزی است که در مورد پروژه‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

در حال حاضر نیز تقاضا برای این توکن ها در حال افزایش است و اینفلوئنسرهای مختلف در حال ورود هستند.

بیشتر بخوانید: با گرانترین NFT موجود در بازار آشنا شوید!

بیت کالرز چه تغییری در دنیای NFT ها ایجاد می‌کند؟

تا به امروز، بیشتر پروژه‌های موفق NFT بر اساس «مجموعه‌های تصویر پروفایل» عرضه شده‌اند.

سرمایه‌گذاران و دلالان مجموعه‌ای را خریداری می‌کنند که می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان تصویر پروفایل خود در رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن حمایت از پروژه مورد علاقه خود استفاده کنند.

این یک استراتژی قابل اجرا است که پروژه‌هایی مانند کریپتوپانک و میمون‌های کسل در آن بسیار موفق عمل کرده‌اند.

بااین‌حال، این فناوری می‌تواند به دستاوردهای بیشتری از جمله ایجاد رنگ‌های جدید و توکن کردن آن‌ها در بلاک‌چین دست پیدا کند.

کلکسیونرهای اولیه توانستند BitColors را با 0.05 ETH بخرند، درحالی‌که قیمت فروش فعلی سه برابر شده و به 0.15 ETH رسیده است.

با این حال قیمت ارزان‌ترین توکن این پروژه در پلتفرم OpenSea به بیش از 0.3 ETH افزایش یافته است و گرانترین توکن آن به مرز 1 ETH رسیده است.

برای خرید این کلکسیون NFT می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

بنابراین، کلکسیونرها و معامله گران در حال حاضر به 200-1000% سود یا بازگشت سرمایه رسیده‌اند.

اگرچه ممکن است برخی از افراد سودهای بسیار بیشتری کسب کرده باشند، یا در آینده پتانسیل کسب درآمد خوبی داشته باشند، چرا که این مجموعه در ابتدای مسیر خود است.

توسعه دهندگان این پروژه برای تبلیغ بیت کالرز و دیده شدن توسط مخاطبان بیشتر، به دنبال همکاری با هنرمندان است.

به‌عنوان‌مثال، یک هنرمند کمیک بر اساس ان اف تی‌های BitColors درباره جادوگری جوان به نام Stardust تصویری ایجاد کرده است. تیم پروژه برای تولید و بازاریابی این کمیک‌ها مبلغی معادل 10 هزار دلار را در نظر گرفته است.  

بعلاوه، پروژه بیت کالرز بر مجموعه Romanus Numerus NFT تأثیر خواهد گذاشت. رنگ‌هایی که در آینده به شکل NFT ایجاد می‌شوند همگی از رنگ‌های اولیه تولیدشده در بیت کالرز ایجاد خواهند شد.

یکی دیگر از همکاری‌های دیگر این مجموعه همکاری با مجموعه NFT پروانه‌ها (ButterflyNFT) است. از نظر توسعه دهنده، پروانه‌ها نمونه‌ای ایده‌آل از چگونگی ترکیب رنگ‌های مختلف به شکلی مؤثر و احساسی هستند.

BitColors، به دلیل ایجاد رنگ‌های جدید و دست‌سازش، در مورد تعیین معنای رنگ یا ارزش آن، فعالیت‌های زیادی می‌کند؛ از این رو همکاری با مجموعه ButterflyNFT منطقی به‌نظر می‌رسد.

آخرین مجموعه‌ای که بیت کالرز با آن به همکاری می‌پردازد، پروژه The Hours است.

این مجموعه که 1400 دقیقه از هر روز را به‌عنوان NFT نشان می‌داد، اکنون هر رنگ در این مجموعه از پالت‌های BitColors استفاده می‌کند.

علاوه بر این، The Hours تمام حق امتیازهای حاصل از فروش ثانویه را در طول سه ماه اول به تیم بیت کالرز واگذار کرده است.

همچنین، طبق ادعای توسعه دهندگان، بیت کالرز به مذاکرات خود با سایر هنرمندان، ادامه خواهد داد.

جامعه بیت کالرز

درحالی‌که همه موارد فوق در رابطه با این پروژه جالب هستند، باید بدانید که در فضای ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیر مثلی، موفقیت یک پروژه تا حد زیادی به حمایت جامعه از آن پروژه بستگی خواهد داشت.

در مورد BitColors، علاقه فزاینده‌ای از سوی اینفلوئنسرهای مختلف وجود دارد.

یکی از فعالان شناخته شده کریپتو بیان می‌کند:

مفهوم و اصالت مجموعه BitColors را دوست داشته باشید. این پروژه هنری برای من مانند بذر جنبش جدیدی مانند کوبیسم یا سوررئالیسم به نظر می‌رسد که می‌تواند در چند سال آینده بسیار بزرگ شود.

تا اینجای کار، به نظر می‌رسد که هر اینفلوئنسری نظری مثبت درباره این پروژه دارد.

فراتر از دنیای اینفلوئنسرها، میلیاردها نفر در دنیای واقعی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را با توکن‌های غیرقابل تعویض آشنا کرد.

اعضای جامعه BitColors از این پروژه بسیار هیجان‌زده هستند و شروع به ایجاد آثار هنری مبتنی بر گرافیت در آرکانزاس و سایر مکان‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 9 اینفلوئنسر برتر کریپتو در توییتر را بشناسید!

سوالات متداول

مجموعه ان اف تی Bitcolors چیست؟

بیت کالرز یکی از جدیدترین پروژه‌های ان اف تی با هدف استفاده از این تکنولوژی برای اهدافی متفاوت‌تر از NFT های کلکسیونی است. در واقع در این پروژه امکان تبدیل انواع رنگ‌ها به NFT امکان پذیر است!

کاربرد توکن‌های Bitcolors چیست؟

همان‌طور که رنگ‌ها در دنیای واقعی کاربردهای زیادی برای ایجاد انواع آثار هنری دارند، در دنیای NFT ها نیز می‌توان از آن‌ها برای ایجاد رنگ‌های جدید یا آثار ماندگار دیگر استفاده کرد.

آیا خرید NFT های بیت کالرز سرمایه‌گذاری مناسبی است؟

سرمایه‌گذاری در بازار NFT ها مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری ریسک‌های خود را دارد. با اینکه به نظر می‌رسد این مجموعه از توکن‌های غیر مثلی، یکی از مجموعه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری است، اما باید متناسب با شرایط کلی و پس از انجام تحقیقات کامل اقدام به خرید یا سرمایه‌گذاری در این NFT ها کنید.

NFT های بیت کالرز را از کجا بخریم؟

مانند سایر پروژه‌های NFT، می‌توانید این مجموعه را از بازارهای معامله NFT مثل Opensea خریداری کنید.

سخن پایانی

پروژه بیت کالرز که درواقع توکنیزه کردن رنگ‌های سفارشی شده در بلاک‌چین است، یکی از پروژه‌های جذاب و البته کاربردی در دنیای NFT به حساب می‌آید.

این مجموعه توکن غیر مثلی تقریباً با سایر مجموعه‌های NFT موجود در بازار امروز بسیار متفاوت است.

سرمایه‌گذاری‌های روی NFT های تصویر پروفایل، بنظر جذابیت خود را از دست داده‌اند، بااین حال هنوز پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای فناوری NFT وجود دارد، اما به شرطی که مجموعه‌ها ارزش سرمایه‌گذاری و هولد را داشته باشند.

رنگ‌های جدید که توسط بیت کالرز ساخته شده آن هم در مقادیر محدود را می‌توان نمونه‌ای از پیشرفت‌ها در دنیای توکن‌های غیر مثلی دانست.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx