4 ارز دیجیتال با ارزش پایدار و بدون نوسان

ارز دیجیتال تتر - بدون نوسان

در بازاری که هر ثانیه می‌تواند نوسانات بسیار شدیدی داشته باشد، هیچ‌چیز مانند وجود یک ارز دیجیتال با ارزش پایدار، کاربردی نیست.

خوشبختانه ارزهایی هستند که بطور ذاتی نوسان قیمت را تجربه نمی‌کنند و ارزش آنها به ارز رایج دولتی با نسبتی 1:1 وابسته است. سرمایه‌گذاران به نوعی به ارزش آن اطمینان دارند و دارایی  خود را به ارز موردنظر تبدیل می‌کنند تا از نوسانات شدید و سقوط بازار در امان بمانند.

علاوه بر کمک برای نگهداری ارزش دارایی، زمانی که بخواهید یک ارز دیجیتال را با دیگری مبادله کنید این ارزهای با ارزش پایدار، بسیار کاربردی هستند.

عناوین مطلب:

بنابراین به خاطر این ویژگی‌ها، چنین ارزهایی که ارزش‌شان پایدار است تقاضای خوبی در بازار ارزهای دیجیتال دارند: ارزهایی که پشتوانه آنها ارز رایج دولتی (مثلا دلار آمریکا) یا طلا است.

در ادامه به 4 مورد از این ارزها اشاره می‌کنیم.

1 – تتر (Tether)

پرطرفدارترین و البته بحث‌برانگیزترین ارز از این دسته‌، ارز تتر است. همانطور که احتمالا خود شما هم می‌دانید، تتر (با نماد USDT) یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکاست که ارزش آن به دلار آمریکا گره خورده است.

این ارز برای مدتی طولانی یکی از ارزهای دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار بوده و سهم بازار بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال دارد.

در زمان نوشتن این مطلب، حجم معاملات 24 ساعته این ارز، رقم بیش از 2.5 میلیارد دلار را نشان می‌دهد که رقم بالایی محسوب می‌شود.

این ارز بازار را تحت سلطه خود درآورده و در بزرگترین و مشهورترین صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، Kraken، بیترکس و… در برابر سایر ارزها معامله می‌شود. در حال حاضر این ارز با ارزش بازار حدود 2.5 میلیارد دلاری، در رده چهاردهم ارزهای دیجیتال (از نظر ارزش بازار) قرار گرفته است.

2 – ترو یو اس دی (TrueUSD)

TrueUSD نسبت به تتر یک ارز جدید د ربازار محسوب می‌شود که ارزش آن نیز به دلار آمریکا گره خورده است. بخشی از انگیزه ایجاد این ارز، مباحث جنجالی مطرح شده در مورد ارز USDT بود. گفته می‌شود که پشتوانه این ارز، دلار آمریکاست و معادل موجودی این ارز، دلار آمریکا ذخیره شده است.

تیم پشت این پروژه اظهار داشته که این ارز از لحاظ قانونی محافظت شده و دارندگان این ارز می‌توانند در هر زمان، معادل موجودی‌شان را بصورت دلار آمریکا از برخی فروشگاه‌ها و ATM ها دریافت کنند.

با وجودیکه ارز TrueUSD در حال حاضر برای ارائه ارزش پایدار در بازار استفاده می‌شود، برنامه‌هایی وجود دارد که این پلتفرم گسترده یافته و ارزهای دارای پشتوانه، به سایر حوزه‌ها مانند یورو، ین و حتی دارایی‌هایی مانند طلا و نقره نیز وارد شوند.

TrueUSD با نماد TUSD را می‌توان در مقابل اتریوم، بیت‌کوین و تتر در صرافی بیترکس معامله کرد.

در حال حاضر ارزش بازار TrueUSD حدودا 206 میلیون دلار است.

3 – Dai

Dai نیز یک ارز دیجیتال پایدار دیگر است که با MakerDAO ایجاد گردیده و همانند دو ارز اشاره شده در بالا کار می‌کند. بنابراین ارزش آن نسبت به دلار آمریکا 1:1 است.

با وجودیکه ارزش MakerDAO به دلار آمریکا گره خورده، ولی پشتوانه‌ای واقعی معادل دلار آمریکا ندارد. بلکه ارزش آن از تتر وثیقه‌گذاری شده حاصل می‌شود.

تقاضا برای Dai از طریق ایجاد قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم به وجود آمده و حقیقت این است که این ارز توسط مجموعه MakerDAO اداره می‌شود.

این پروژه با Dether.io وارد مشارکت شده تا روی ایجاد یک ارز دیجیتال پایدار برای ATM های موبایلی کار کنند. هدف این است که به کاربران جهانی این ارز این امکان را بدهند که به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازند و بتوانند این ارز را به راحتی به سایر ارزها تبدیل کنند.

اینکار نه تنها باعث افزایش پذیرش این ارز در بین افراد می‌شود بلکه باعث می‌شود معاملات دارای ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاران باشد.

در زمان نوشتن این مطلب، Dai دارای ارزش بازار 42.2 میلیون دلاری است و حجم معاملات 24 ساعته آن به 557 هزار دلار می‌رسد.

4 – BitCNY

BitCNY یکی از ارزهای با ارزش پایدار است که دارای پشتوانه‌ای از ارز یوان چین است. از این ارز به عنوان یک ارز قابل تبدیل و هوشمند یاد می‌شود.

توسعه‌دهندگان این ارز می‌گویند تقاضای استفاده از این ارز به خاطر وجود کاربرانی است که تمایل دارند ارزی با ارزش پایدار داشته باشند که آنها را از ریسک‌های سرمایه‌گذاری محفوظ بدارد.

این ارز به کاربران خود اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال را معامله کنند و ارزش پشتیبان‌شده را در زمان دلخواه به شکل ارز «یوان چین» دریافت نمایند.

BitCNY روی بلاک‌چین BitShares قرار دارد و قابل استخراج نیست.

در زمان نگارش این مطلب، BitCNY دارای ارزش بازار 36.2 میلیون دلاری و حجم معاملات 24 ساعته معادل 7.5 میلیون دلار است.

سخن آخر

ارزهای دیجیتال دارای ارزش پایدار و دارای پشتوانه، به سرمایه‌گذاران امکان خرید ساده سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهند و دارای نوسانات بسیار کمی هستند.

با یک ارز دیجیتال همانند تتر، می‌توانید در زمانی که نوسانات بسیار شدیدی در بازار وجود دارد، ارزش دارایی خودتان را حفظ کنید.

با وجودیکه Tether بزرگترین ارز دیجیتال معادل دلار آمریکاست، ارزهای در حال رشد دیگر همانند TUSD، bitUSD، Digix Gold و Dai نیز می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و رقیب خوبی برای تتر به حساب آیند، مخصوصا اگر جنجال‌ها و حرف و حدیث‌های پیرامون Tether پایان نیابد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

استیبل کوین (Stablecoin ارز دیجیتال با ارزش پایدار)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

30 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Arash

دوستان مراقب سایتهای کلاه برداری باشید.بی گدار ب آب نزنید

مهرداد

تتر ارزخوبیه خودم امروز دنبال این موضوع بودم که یجا سرمایه بزارم که نرخ و نوسان کمی داشته باشه که توی لحظه بخام بفروشم زیاد ضررنکرده باشم..سودش که مهم نیست اصلا.
تتر چیز خوبیه مثل طلا نیست که یهو 100هزاربیادپایین نرخ دلارم هیچوقت پایین نمیاد خیال ادم راحته

Behnam

امکان بستن این صرافی ها توسط دولت وبلوکه شدن کیف پول هست چون مثل بورس برای خودشون سود نداره

مهرداد

صرافیها هم اجازه اینکارو نمیدن عزیز اینا حتی نمیتونن سایتای شرطبندی رو جمع کنن چه برسه صرافی

Behnam

یه مطلب دیگه ارز دیجیتال راحت نقد میشه یاامثل بورس موقع سقوط هیچکس نمیخره باز داستان میشه

مریم

کسی نمیخره خیلی راحت ارزش دارایی آدم به پاین ترین حد میرسه متاسفانه پشتوانه نداره فقط ریسکه

Behnam

برای خرید ارز دیجیتال میشه از دویا سه سایت اقدام کرد مثلا نوبیتکس و گرندکس یا اکی اکسچنج؟مثل بورس نیست که فقط زیر نظر یک کار گذاری باشی
دوم اینکه مبلغ کارمزد همه سایت ها یکی هست یا متفاوته؟

امید

خیلی سایت عالی دارین . بیت کوین حالا که نوسان زیاد داره میخاستم یه ارز بی نوسان پولم رو بزارم. دقیقا سایت شما همین پست را گذاشته .تشکر

Ali

سلام. در مورد ایردراپ bitcoinblack میشه توضیح بدید. میگن برا هر ثبت نام ۳۶۰۰ بیت بلک میدن ب ارزش ۳۶ دلار تا مارس ۲۰۲۱ هم میره تو لیست چند تا صرافی. ایا امکان داره کلاهبرداری باشه؟

صفرنیا

سلام من میخواهم مبلغ 50000000ملیون سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کنم به نظرتون بهترین سرمایه گذاری رو کدام ارز دیجیتال است.بیت کویین رشد کرده ولی اتریوم و لایت کووین که خودم در نظر دارم هنوز رشد کافی نکردنن.میشه راهنمایی کنید

امید

سلام ارزهای دیجیتال رومیشه باگوشی استخراج کرد؟

Mohammad

سلام کدوم ارز بهترهه واسه خریدن بعد اینا هم باید مالیات بدی یا نه

محمدرضا

لیبرا سایتش واقعی چون نمودارش هی تغییر میکنه

حسن

بله اکسچنج دارند ولی تبدیل ارزها به تتر یا برعکس تبدیل تتر به ارز های دیگه را ندارند مثل کوینومی و اتمیک

اگر کیف پولی میشناسید که تبدیل این ارز را دارد نام ببرید؟؟؟؟
در صورتی که این دو کیف پولی که اسم بردم این ویژگی را دارند در موردش توضیح دهید ؟؟؟

حسن

درود
کدام کیف پول که رمز خصوصی دارد میتواند ارزهای دیگه را تبدیل به ارز تتر کند

شیلا

سلام ، میشه راجع به uplibra توصیح بدهید، ایا کلاهبرداری هست یا واقعیت دارد
Uplibra.io

علی

سلام در مورد v2cهم ممنون میشم توضیح بدین اینروزا خیلی تبلیغ میکنن و 8 درصد سود برای هر مورد خرید و برای هر زیرمجموعه هم میگه 10 درصد میده بعدش مقالاتی درباره کلاهبرداریش تو اینترنت هست ممنون میشم اگر هر نظری دارید بگید.

احمد جون

پسر تو عجب مقاله های فوق العاده ای می نویسی! آدم جیگرش حال میاد! خدا خیرت بده! 🙂

میثم

سلام
واقعا مطالب مهم و اساسی رو ذکر می کنید و پوشش میدین. ممنونم ازتون.
TUSD با وجودی که تازه اومده یه مزیت خیلی مهم برای ما ایرانیا داره و اونم امکان نگهداری در والت اتریوم هست بر خلاف تتر که والت مخصوص به خودشو داره و دردسره و خطرناک برای ما.
میخواستم بدونم که این امکان هست که پروژه TUSD به هر نحوی شکست بخوره یا مشکلی پیش بیاد که یه روز بیدار شیم و ببنیم که ارزشش شده نصف دلار؟

آرمان

سلام میگم اقای جهاندیده بهترین ارز برا بلند مدت کدوم رو معرفی میکنید که البته قیمت پایین هم داشته باشه و اینکه چطور خرید و فروش ارز انجام بدیم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
30
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx