همه چیز درباره ارز USDD؛ استیبل کوین ترون

ارز USDD

در آپریل سال 2022، جاستین سان (Justin sun) ارز USDD را به بازار ارز‌های دیجیتال معرفی کرد.

این کوین به عنوان بخشی از بلاک‌چین ترون (Tron) و با قیمت ثابت دلار یا طلا عمل می‌کند.

این توکن به عنوان یک استیبل کوین الگوریتمی مشابه UST توسط کد‌ هدایت می‌شود. کوین UST بربستر بلاک‌چین Terra، تا اوایل می سال 2022، یکی از بزرگ‌ترین استیبل‌کوین‌های الگوریتمی بود.

عناوین مطلب:

اما کوین USDD هنوز امتحان خود را پس نداده به همین دلیل سرمایه‌گذاری یا معامله توسط آن می‌تواند کمی خطرناک باشد. در ادامه این مقاله ما در مورد نحوه عملکرد این کوین و اهداف بلند مدت آن صحبت خواهیم کرد.

ارز USDD چیست؟

به طور خلاصه، کوین USDD یک استیبل‌کوین بر بستر ترون است که به عنوان یک دارایی دیجیتال علاوه‌بر بلاک‌چین ترون، روی سایر شبکه‌های رایج مانند بایننس‌چین و اتریوم نیز عرضه شده است.

این استیبل‌کوین در اواخر آپریل عرضه شده و تاریخچه چندان طولانی ندارد، اما بلاک‌چین ترون با وجود سوابق طولانی خود توانسته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محبوبیت زیادی کسب کند. 

بلاک‌چین ترون و توکن بومی آن با همین نام در سال 2017 در سنگاپور شکل گرفت، با این حال بازار هدف آن آسیا بود. از آن زمان تاکنون، این پلتفرم نه تنها در آسیا بلکه در سراسر جهان به دستاورد‌های زیادی دست پیدا کرده به طوری که بیش از 95 میلیون ولت روی این شبکه ایجاد شده است.

با در نظر گرفتن حجم بازار، بلاک‌چین ترون در جایگاه 13 بازار کریپتو قرار دارد. شاخص TVL این پروژه طبق آمار‌های وبسایت Tronscan بیش از 12 میلیارد دلار برآورد می‌شود. 

با بررسی دقیق‌تر USDD، این استیبل‌کوین ترون را می‌توان در سایر شبکه‌های محبوب نیز مشاهده کرد. در بلاک‌چین ترون، شما گزینه‌های متفاوتی را برای تبدیل دارایی‌هایتان به استیبل‌کوین در اختیار دارید.

در حال حاضر علاوه‌بر USDD، دلار بایننس و تتر (Tether) نیز روی این شبکه و با استاندارد TRC-20 وجود دارند. اما این دو استیبل‌کوین هیچ کدام به صورت غیرمتمرکز هدایت نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ERC-20 با TRC-20 چیست؟ تتر روی کدام شبکه بهتر است؟

مقایسه USDD و USTC
از نظر عملکردی، استیبل‌کوین USDD را باید با UST مقایسه کنیم چرا که هر دو استیبل‌کوین‌های الگوریتمی با پشتوانه کد هستند.

در استیبل‌کوین‌های الگوریتمی، یک الگوریتم وظیفه حفظ ثبات و پایداری قیمت را در کنار کنترل قرارداد‌های هوشمند برای مدیریت تعداد توکن‌های در گردش برعهده دارد.

سیستم‌های استیبل‌کوین الگوریتمی نسبت به وضعیت لحظه لحظه بازار واکنش نشان می‌دهند. در این سیستم‌ها، زمانی که قیمت تا کمتر از مقدار مشخص شده کاهش پیدا کند، از تعداد توکن‌های در گردش کاسته می‌شود. و بالعکس، زمانی که قیمت توکن فراتر از حد تعیین شده افزایش پیدا می‌کند، الگوریتم به چاپ توکن‌های بیشتر و عرضه آن اقدام می‌کند. 

دلیل استفاده از استیبل‌کوین‌های الگوریتمی، در کنترل عرضه و تقاضاd کوین‌های دیجیتال نهفته که به صورت خودکار و بدون هیچ سازمان متمرکزی هدایت می‌شوند، است. با این حال همان‌طور که UST مشاهده کردیم، الگوریتم این کوین‌ها همچنان نقاط ضعف زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: روزی که ترا (Terra) کمر کریپتو را شکست؛ همه چیز در مورد سقوط لونا!

جاستین سان کیست؟

Justin sun به عنوان بنیان‌گذار بلاک‌چین ترون، مدیر بازرگانی و کارآفرین، بیشتر به دلیل اکوسیستم بلاک‌چینی DAO ترون در سال 2017 به شهرت رسید.

آقای سان همچنین به عنوان مدیرعامل پروژه اشتراک گذاری فایل BitTorrent فعالیت می‌کند. او در سال 2017 جایگاه 30 را از یک لیست 30 نفره افراد موفق در وبسایت Forbes برای آسیا و چین به دست آورد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال بیت‌تورنت (BTT) چیست؟

تحصیلات او در زمینه هنر از دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا در سال 2013 بوده اما اکنون آقای سان به عنوان یک چهره کلیدی در صنعت کریپتو کارنسی شناخته می‌شود. 

البته این چهره برای تبلیغ بلاک‌چین ترون و برند شخصی خود کار‌های جنجالی و گاها نقد برانگیزی انجام داده است که اغلب اوقات باعث ناامیدی سرمایه گذاران این بلاک‌چین از نحوه مدیریت و ارائه آن در فضای کریپتو می‌شد. 

جاستین سان
یکی از کار‌های جنجالی اخیر او ایجاد استیبل‌کوین USDD بر روی بستر ترون بوده‌ است که به نظر بسیاری از کارشناسان این حوزه، این استیبل‌کوین یک کپی از استیبل‌کوین UST است. 

اما آقای دو کوان (Do Kwon)، بنیان گذار بلاک‌چین Terra اعلام کرده که او از ورود ترون به حوزه استیبل‌کوین‌های الگوریتمی استقبال می‌کند همچنین او این گونه عنوان کرده که ممکن است در آینده با بلاک‌چین ترون همکاری‌هایی داشته باشد.

استیبل‌کوین USDD چگونه کار می‌کند؟

حالا که در مورد عملکرد کلی USDD آگاهی پیدا کرده‌اید باید یک گام برای درک عمیق نحوه حفظ ثبات قیمتی این توکن به سمت جلو حرکت کنیم.

همان‌طور که گفته شد این کوین بر روی بلاک‌چین‌های Tron، Ethereum و Binance Chain در دسترس است. این پروژه با مشارکت سایر بلاک‌چین‌های کلیدی کریپتو فعالیت خود را آغاز کرد.

برای ایجاد این استیبل‌کوین، بلاک‌چین ترون همه منابع خود را برای توسعه آن در یک استخر به گرو گذاشته است. این توکن به عنوان یک استیبل‌کوین الگوریتمی با پایه‌هایی از جنس الگوریتم‌های محکم ریاضی اولین سنگ بنای خود را شکل داده است.

در این الگوریتم ریاضی، هر چه فاصله قیمت ارز USDD از قیمت تعیین شده (یک دلار) افزایش پیدا کند، این الگوریتم نیز واکنش شدید‌تری نشان خواهد داد به طوری که در صورت افزایش قیمت، توکن‌های بیشتری ضرب و بلافاصله وارد چرخه خواهند شد.

استیبل‌کوین USDD به صورت مستقیم توسط سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) ترون مدیریت می‌شود که ارزش آن براساس قیمت دلار آمریکا و با نسبت 1:1 تعیین شده است. در این حالت قیمت این توکن باید همیشه برابر با ارزش یک دلار واحد امریکا باشد. 

اگر قبلا با بلاک‌چین ترا کار کرده باشید، مطمئنا می‌دانید این کوین چگونه کار می‌کند چرا که UST و USDD هر دو در دسته استیبل‌کوین‌های الگوریتمی قرار می‌گیرند.

نوسانات قیمت استیبل‌کوین‌ها اغلب فرصت‌های کسب سود جالبی را فراهم می‌آورد البته نه همیشه. مثلا در بلاک‌چین Terra، استیبل‌کوین UST پس از تجربه یک نوسان شدید، هرگز نتوانست به قیمت سابق خود بازگردد.

زمانی که ارزش یک استیبل‌کوین نسبت به نرخ پگ خود کاهش پیدا کند، کاربران فرصت بازخرید یک کوین USDD را با یک واحد دلار خواهند داشت. در طرف دیگر، زمانی که قیمت استیبل‌کوین بالاتر از 1$ می‌رود، فرصت مناسبی برای معامله یک دلار آمریکا برای ارز USDD فراهم می‌شود.

مراحل چهارگانه DAO ترون برای USDD

در حال حاضر، استیبل کوین USDD از یک نقشه راه چهار مرحله‌ای پیروی می‌کند.

هر کدام از این مراحل به بخش‌های The Space(فضا)، International Space station (ایستگاه فضایی بین‌المللی)، Moon (ماه) و Mars (مریخ) تقسیم می‌شود.  

تاکنون فقط جزییات دو مرحله اول در دسترس هستند که این مراحل همگی حول محور استراتژی‌ها و تکنیک‌های مدیریت ثبات قیمت USDD برای حفظ پگ آن به قیمت دلار آمریکا تعیین شده‌اند.

طی مرحله یک (فضا)، مدیریت ارز USDD علاوه‌بر TRON DAO، برعهده برخی از سازمان‌های بزرگ بلاک‌چینی نیز قرار گرفته است. همچنین یک سرویس حضانتی 10 میلیارد دلاری از دارایی‌های نقدی جمع آوری شده از سوی صنایع بلاک‌چینی به عنوان پشتوانه مواقع ضروری برای این کوین در نظر گرفته شده است.

به عبارت دیگر، این دارایی‌ها به عنوان رزرو مراحل اولیه استیبل‌کوین USDD در جهت حفظ نرخ پایداری آن و اطمینان از قابلیت تبدیل آن در هر شرایطی به شکل وثیقه مشخص شده‌اند.

پس از عرضه استیبل‌کوین ترون در 5 می، رزرو TRON DAO نرخ سالیانه 30 درصد سود بدون ریسک را برای پشتوانه آن در نظر گرفته است. علاوه‌بر آن، این سازمان غیرمتمرکز سایر سازمان‌ها و شرکت‌های متمرکز و غیرمتمرکز را برای پذیرش و پیاده سازی استفاده از ارز USDD تشویق می‌کند.  

در هنگام بررسی ارز USDD، این نکته را در نظر داشته باشید که سایر سازمان‌های همکار با بلاک‌چین ترون هیچ تعهدی در دنباله روی از راهنمایی‌های ترون را ندارند.

مقایسه USDD و UST

از آن‌جایی که USDD و UST هر دو در دسته استیبل‌کوین‌های الگوریتمی قرار می‌گیرند، ویژگی‌های یکسانی زیادی را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد.

اما علی‌رغم تشابهات آن‌ها، چند ویژگی متفاوت نیز در آن‌ها دیده می‌شود که شاید در اتخاذ تصمیم برای سرمایه‌گذاری روی آن‌ها موثر باشد.

اولین تفاوت آن‌ها در این است که استیبل‌کوین USDD از بلاک‌چین ترون و با استفاده از قرارداد‌های هوشمند این پلتفرم و الگوریتم‌ها برای ثبات و پایداری قیمت خود بهره می‌برد در صورتی که TerraUSD یک استیبل‌کوین کاملا غیرمتمرکز مستقر روی بلاک‌چین Terra است. 

به جز رویکرد‌های الگوریتمی که هر دو کوین برای حفظ ارزش خود استفاده می‌کنند، نقطه تشابه بعدی آن‌ها در پگ این کوین‌ها به دلار آمریکا است که قیمت آن‌ها همیشه باید یک دلار بماند. 

ترون از یک مکانیزم ارتباط با اوراکل توسط SR (سوپر نماینده‌های موجود روی این بلاک‌چین) برای تغذیه اطلاعات استفاده می‌کند. این مکانیزم به شبکه ترون امکان نمایش مستقیم قیمت USDD را فراهم می‌کند.

توسط این روش یک کوپن برای نمایش نرخ تبادل بین USDD و USD ثبت می‌شود که البته قرارداد‌های هوشمند و الگوریتم این کوین از آن بهره می‌برد.

توکنومیک ارز USDD

توکنومیک (Tokenomic) این پروژه نسبتا صریح و شفاف است.

اگر شما قبلا در مورد نحوه عملکرد بلاک‌چین Terra و توکن UST آن‌ آگاهی داشته باشید، درک توکنومیک این پروژه نیز برای شما بسیار آسان خواهد بود.

از آن‌جایی که این کوین مستقیما روی بلاک‌چین ترون ایجاد شده، کاربران می‌توانند مستقیما توکن‌های TRX را برای دریافت ارز USDD سواپ کنند. 

در هنگام بررسی نمودار قیمتی این کوین، شما متوجه نوسانات قیمتی آن خواهید شد. در واقع این نوسان قیمتی هر چند جزئی در طول زمان از نسبت عرضه و تقاضا نشات می‌گیرد و نمی‌توان مانع آن شد.

نکته دیگری که در نوسان قیمت این کوین نقش اصلی ایفا می‌کند ارزش فعلی USD نسبت به USDD است. زمانی که ارزش USDD به یک دلار آمریکا برسد، الگوریتم این استیبل‌کوین، کوین‌های بیشتری را وارد بازار می‌کند تا در تقاضای بالا، قیمت آن‌ها پایدار بماند.

قیمت ارز USDD از عرضه تاکنون

برای بررسی دقیق نوسانات قیمتی و موفقیت الگوریتم این کوین کمی زود است اما با گذشت چند هفته از عرضه اولیه آن، می‌توانیم به اتفاقاتی که پیرامون این کوین رخ داده نگاهی داشته باشیم.

پس از عرضه اولیه USDD، رزرو TRON DAO اقدام به خرید 40 میلیون دلار توکن‌های TRX نموده که بیش از 500 میلیون کوین برآورد می‌شود.

این خرید صرفا برای رزرو این استیبل کوین صورت گرفته و دلیل آن فقط برای ایجاد مکانیزم SafeGuard برای کوین USDD و کل صنعت بلاک‌چین بوده است.

در حال حاضر USDD بیش از 667 میلیون واحد کوین در گردش در بازار با قیمت کمی بالاتر از 1 دلار دارد. با این حال در اوایل فعالیت خود، این کوین نوساناتی را تجربه کرده است.

البته در مقایسه با کوین UST که قبل از ریزش خود حجم و سهم زیادی در بازار کریپتو داشت، کوین USDD راه طولانی در پیش دارد.

در زمان نوشتن این مقاله، در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات این کوین بیش از 83 میلیون دلار برآورد می‌شود که نسبت به روز قبل 7% افزایش را تجربه کرده است.

قیمت USDD
کمترین قیمت ثبت شده برای این استیبل‌کوین 0.9971$ دلار بوده است. در زمان عرضه این کوین، حجم بازار آن کمی بیشتر از 127 میلیون دلار بود که تا به امروز، افزایش بیش از 5 برابری را تجربه کرده است.

آموزش استیکینگ USDD

کسب سود سالیانه 30% فقط با ورود به فرآیند استیکینگ امکان پذیر است.

این روش کسب سود در وبسایت‌های sun.io ،Sunswap ،Justlend، صرافی Poloniex و برخی از صرافی‌های متمرکز دیگر امکان پذیر است.

روش دوم سیستم استیک مشارکتی پشتیبانی شده TRON DAO Reserve است که بازدهی آن تا سقف 30% در نوسان است. 

وبسایت‌های Ellipsis و Sunswap اولین وبسایت‌هایی بوده‌اند که از استیک USDD پشتیبانی می‌کردند. 

شما می‌توانید با اتصال کیف‌پول Tron Link به این وبسایت‌ها، با مشارکت در استخر‌های جفت ارز USDD-TRX یا USDD-USDT، سالیانه تا سقف 60% کسب درآمد کنید!

در وبسایت JustLend شما می‌توانید روی این ارز وام دریافت کنید یا با واریز توکن‌های USDD کسب درآمد کنید.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مدیران این پروژه، به زودی امکان استیک این کوین در پلتفرم‌های PancakeSwap در شبکه بایننس‌چین و UniSwap در شبکه اتریوم فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش استیکینگ در پنکیک سواپ + مزایای آن

نمودار بازدهی استیک USDD
نرخ بازدهی در وام‌گیری یا وام‌دهی با USDD

نقش Super Representatives یا SR در USDD

در بلاک‌چین ترون یک شبکه کوچک غیرمتمرکز اعتبار سنج با نام SR یا «ابَر نماینده» وجود دارد.

در جریان ورود توکن USDD به بلاک‌چین ترون، این نود‌ها وظایف جدیدی پیدا کرده‌اند و باید نقش اوراکل قیمتی را برای USDD ایفا کنند. برای انجام این کار آن‌ها در مورد قیمتی که USDD باید به آن برسد رای گیری می‌کنند. 

از آن‌جایی که آن‌ها حجم زیادی از توکن‌های TRX استیک کرده‌اند بنابراین برای حفظ دارایی‌های خود هم که شده قیمت توکن‌های USDD را به صورت دقیق تعیین می‌کنند.

این نود‌ها در کوتاه مدت نوسان قیمت ارز USDD را تحمل می‌کنند اما در بلند مدت و از نظر اقتصادی، نود‌های SR با دریافت پاداش کارمزد‌های سواپ توکن، منتفع می‌شوند. 

می‌توان این‌طور گفت که با ورود USDD به بلاک‌چین ترون، آینده این بلاک‌چین به شکل عمده‌ای به موفقیت این توکن بستگی دارد.

سیستم پاداش USDD

برای تشویق نود‌های SR، توکن USDD از دو نوع پاداش با نام Tobin Tax و Spreading Fee استفاده می‌کند. 

در Tobin Tax، یک کارمزد با نرخ ثابت برای سواپ استیبل‌کوین در پروتکل آن در نظر گرفته می‌شود. با این حال این مالیات هنوز برای ما مشهود نیست چرا که پس از افزایش تعداد کوین‌های در گردش فعال می‌شود.

و نوع دوم یعنی Spreading Fee، یک کارمزد 5% است که برای سواپ جفت ارز‌های TRX-USDD در نظر گرفته شده است. 

چگونه ارز USDD را خریداری کنیم؟

در زمان نوشتن این مقاله، توکن USDD هنوز در صرافی بایننس موجود نیست و شما برای معامله این توکن با دارایی‌های ترون باید به یکی از پلتفرم‌های ترون یا شبکه‌های پشتیبانی شده آن مراجعه کنید.

البته برخی از صرافی‌های متمرکز مانند Kucoin و Huobi از جفت ارز USDD-USDT این توکن پشتیبانی می‌کنند.

  • در شبکه ترون و صرافی Sunswap، این توکن با جفت ارز‌های USDD-TRX، USDD-USDT، USDD-USDC و TUSD-USDD در دسترس است.
  • در شبکه بایننس و صرافی Pancakeswap، این توکن با جفت ارزهای USDD-BUSD و USDD-USDT قابل معامله است.
  • در پلتفرم Ellipsis Finance شبکه بایننس نیز علاوه‌بر جفت‌ ارز‌های پشتیبانی شده در پنکیک‌ سواپ، امکان معامله با جفت ارز USDD-USDC وجود دارد.
  • در شبکه اتریوم و صرافی UniSwap، معامله این توکن در جفت ارز‌های USDD-USDT و USDD-USDC امکان پذیر است. 
  • البته در شبکه اتریوم، پروتکل Curve نیز از جفت ارز‌های مذکور در صرافی Uniswap‌ پشتیبانی می‌کند.

آدرس‌های قرارداد هوشمند USDD

برای افزودن این توکن در کیف پول خود، شما می‌توانید از آدرس‌های ارائه شده در این بخش استفاده کنید.

توجه کنید که هر آدرس با توجه به شبکه آن در کیف‌پول‌های متفاوتی قابل استفاده است. برای مثال در کیف‌پول متامسک و زنجیره BSC، شما می‌توانید از آدرس قرارداد هوشمند این توکن فقط در شبکه بایننس استفاده کنید، در مورد ترون نیز کیف پول Tron Link کاربرد دارد.

آدرس TRC20 موجود در شبکه Tron

TPYmHEhy5n8TCEfYGqW2rPxsghSfzghPDn

لینک اکسپلورر قرارداد هوشمند توکن

آدرس BEP20 موجود در شبکه BSC

0xd17479997f34dd9156deef8f95a52d81d265be9c

لینک اکسپلورر قرارداد هوشمند توکن

آدرس ERC20 موجود در شبکه Ethereum

0x0C10bF8FcB7Bf5412187A595ab97a3609160b5c6

لینک اکسپلورر قرارداد هوشمند توکن

نتیجه گیری

اگر قبل از ریزش و سقوط UST این مقاله را مطالعه می‌کردید، ممکن بود در مورد خطرات استیبل‌کوین‌ها هشداری ندهیم. با این حال استیبل‌کوین‌های الگوریتمی علی‌رغم خلاقیت و نوآوری که به بازار کریپتو عرضه می‌کنند اما می‌توانند نقطه شکست و سقوط بازار نیز باشند. 

از آن‌جایی که قرار است قیمت این استیبل کوین نسبت به دلار همیشه نسبت 1:1 را دنبال کند اما عملکرد این الگوریتم‌ها در زمان‌هایی که بازار کریپتو در تلاطم هستند بیشتر خود را نشان می‌دهند. همان‌طور که فروش عمده کوین‌های UST باعث شکست الگوریتم آن در حفظ ثبات قیمت این کوین شد، توکن USDD نیز هنوز از آزمون‌های خود در این نوسانات عبور نکرده است. 

به خاطر داشته باشید که حتی برای دریافت سود سالیانه APY 30% شما در یک فرآیند استیک درگیر خواهید شد. در اینجا نیز بسیاری از سرمایه‌گذاران، جاستین سان را به کپی برداری از فرآیند استخراج موجود در UST متهم کرده‌اند، زیرا از نظر عملکردی و تئوری، تفاوت فاحشی بین USDD و سایر استیبل‌کوین‌های موجود در بازار وجود ندارد.

کلام آخر این که قبل از سرمایه‌گذاری و تبدیل دارایی‌های خود به این استیبل‌کوین احتیاط کنید. ما اکیدا توصیه می‌کنیم همه دارایی‌های خود را به این استیبل‌کوین تبدیل نکنید چرا که این توکن نیز ممکن است به سرنوشت شوم UST دچار شود!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

استیبل کوین (Stablecoin ارز دیجیتال با ارزش پایدار)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx