100 جمله آموزنده درباره پول

درباره پول

دانش و نقطه‌نظرات افراد در سخنان آن‌ها تجلی پیدا می‌کند، به همین علت درصورتی‌که خوب به حرف‌های افراد موفق  گوش بسپاریم نکات مفیدی را خواهیم آموخت.

بزرگان با سخنانشان ایده‌های بزرگی را به‌صورت فشرده در قالب یک یا چند جمله افشا می‌کنند.

این سخنان الهام‌بخش باعث می‌شوند برای حرکت به‌سوی اهداف و قرارگرفتن در مسیر پیشرفت انگیزه بگیریم و دید خود را تا افق‌های دورتری بگسترانیم.

عناوین مطلب:

در این مقاله 100 جمله درباره پول از بزرگان و افراد موفق سراسر جهان را گردآوری کردیم تا چراغ فروزانی  در مسیر موفقیت شما باشد.

100 جمله تاثیرگذار درباره پول

1. بسیاری از افراد پولی را که بدست آورده‌اند خرج می‌کنند تا چیزهایی بخرند که نمی‌خواهند تا مردمی را تحت تاثیر قرار دهند که دوست ندارند – ویل راجرز (Will Rogers)

Too many people spend money they earned..to buy things they don’t want..to impress people that they don’t like.

ممکن است این جمله معروف را بارها شنیده باشید.

اگر دقت کنید در همین یک جمله درباره پول نکته‌ای شگفت‌انگیز می‌آموزیم و آن این است که اگر پولی را که با زحمت به دست آورده‌ایم صرفاً به‌منظور تحت‌تأثیر قراردادن دیگران خرج کنیم، کاری غیرعقلانی انجام داده‌ایم.

بنابراین بهتر است پول خود را صرف کارهایی کنیم که ما را خوشحال کرده و به موفقیت بیشتر نزدیک می‌نماید.

2. به عنوان یک مرد دانا باید پول را در سر خود داشته باشید، نه در قلب خود – جاناتان سوئیفت (Jonathan Swift) هجونویس، شاعر و نویسنده رساله‌های سیاسی

A wise person should have money in their head, but not in their heart

شاید برای ثروتمند شدن پول کافی باشد؛ اما برای ثروتمند ماندن باید ذهن پول‌سازی پرورش دهید.

ایده‌ها به شما کمک می‌کنند از پول خود بهترین بهره را ببرید و به‌اصطلاح پول روی پول بگذارید؛ بنابراین از هر فرصتی برای یادگیری، ایده‌پردازی و تفکر استفاده کنید؛ زیرا سرمایه واقعی شما تفکر و ایده‌های شما هستند.

3. ثروت در داشتن دارایی‌های بزرگ نیست، بلکه در قناعت و کم‌خواستن نهفته است. [اپیکتتوس (Epictetus) فیلسوف معروف یونانی]

Wealth consists not in having great possessions, but in having few wants

شاید برای ثروتمند شدن پول کافی باشد؛ اما برای ثروتمند ماندن باید ذهن پول‌سازی پرورش دهید.

ایده‌ها به شما کمک می‌کنند از پول خود بهترین بهره را ببرید و به‌اصطلاح پول روی پول بگذارید؛ بنابراین از هر فرصتی برای یادگیری، ایده‌پردازی و تفکر استفاده کنید؛ زیرا سرمایه واقعی شما تفکر و ایده‌های شما هستند.

4. پول غالبا هزینه زیادی دارد – رالف والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson)

Money often costs too much

این جمله درباره پول قصد دارد در عین کوتاهی یکی از مهم‌ترین درس‌ها را به ما بدهد.

به‌دست‌آوردن پول راحت نیست و باید بهای زیادی برای به‌دست‌آوردن آن پرداخت کنید. گاهی ممکن است شب‌ها را بیدار بمانید، به‌سختی کار کنید، درس بخوانید و زحمت بکشید.

ممکن است مجبور شوید اوقات فراغت خود را محدودتر کنید تا به ثروت برسید، بنابراین به‌خاطر داشته باشید هیچ‌چیز ارزشمندی به‌راحتی و بدون تلاش به دست نمی‌آید.

اگر می‌خواهید پولدار شوید از همین امروز دست‌به‌کار شوید و هزینه به‌دست‌آوردن آن را بپردازید.

5. هر روز یک حساب بانکی است و زمان، ارز ماست. پس هیچ‌کس ثروتمند نیست و هیچکس نیز فقیر نیست، ما همگی 24 ساعت در اختیار داریم – کریستوفر رایس (Christopher Rice)

Everyday is a bank account, and time is our currency. No one is rich, no one is poor, we’ve got 24 hours each.

وقت طلاست و باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. زمان ما آن‌قدر ارزشمند است که باید ثانیه به ثانیه آن را قدر بدانیم و از آن برای قدم برداشتن در راه موفقیت استفاده کنیم.

اگرچه همه ما 24 ساعت در اختیار داریم، اینکه چطور از این زمان استفاده می‌کنیم تعیین می‌کند که ثروتمند خواهیم شد یا فقیر، بنابراین اگر رویای ثروتمند شدن رادارید، از وقت ارزشمند خود درست استفاده کنید.

6. اینکه چطور با شکست برخورد می‌کنید مشخص می‌کند چگونه به موفقیت دست می‌یابید – (David Feherty)

It’s how you deal with failure that determines how you achieve success.

موفقیت به این معنا نیست که هرگز شکست نخوریم، بلکه به این معناست که از شکست خود درس بگیریم.

اگر نگاهی به زندگی افراد موفق بیندازید درمی‌یابید که آنها هم در مسیر شغلی یا زندگی‌شان شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند، اما پس از هر شکست نقاط ضعف خود را شناسایی کرده‌اند و آن‌ها را برطرف نموده‌اند.

افراد موفق، با تجربه‌کردن شکست پا پس نمی‌کشند و دوباره تلاش می‌کنند و همین امر هم باعث می‌شود در آینده به افراد موفق تبدیل شوند.

7. صرفه‌جویی همه فضایل را در بر دارد – سیسرو (Cicero) خطیب، سیاست مدار و نویسنده رومی

Frugality includes all the other virtues

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم صرفه‌جویی و قناعت کلید کسب ثروت و موفقیت است.

البته نباید صرفه‌جویی را با خساست اشتباه گرفت، بلکه صرفی جویی به معنای بهینه و درست مصرف‌کردن است که سبب می‌شود همیشه از منابع و ثروت بهره‌مند بمانیم.

8. سرمایه‌گذاری روی دانش بهترین سود را دارد – بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin)

An investment in knowledge pays the best interest

این جمله درباره پول به زبان انگلیسی یکی از بهترین توصیه‌ها را به ما ارائه می‌دهد.

اگر قصد دارید ثروتمند شوید و سود خوبی کسب کنید روی دانش سرمایه‌گذاری کنید و وقت خود را به یادگیری علم و مهارت اختصاص دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از دانش خود سود کسب کنید و پولدار شوید.

9. من راز ثروتمند شدن در وال‌استریت را به شما می‌گویم. وقتی همه در ترس هستند شما طماع باشید و زمانی که همه طماع هستند شما بترسید – وارن بافت (Warren Buffett)

I will tell you the secret to getting rich on Wall Street. You try to be greedy when others are fearful. And you try to be fearful when others are greedy.

اگر درباره پول و بازار سرمایه تحقیق کرده باشید حتماً نام وال استریت به گوش شما خورده است.

حال وارن بافت توصیه‌ای مهم راجع به کسب موفقیت و ثروت می‌کند. وقت‌شناس باشید و متناسب با موقعیت تصمیم‌گیری کنید تا از رقبا جلو بیفتید.

شصت جمله خواندنی درباره پول

10. درآمد سالانه 20 پوند، خرج سالانه 19 پوند برابر است با خوشبختی. درآمد سالانه 20 پوند، خرج سالانه 26 پوند برابر است با بیچارگی – چارلز دیکنز (Charles Dickens)

Annual income twenty pounds, annual expenditure nineteen six, result happiness. Annual income twenty pounds, annual expenditure twenty pound ought and six, result misery

سعدی شعری را با مفهومی مشابه این متن که درباره پول است سروده و به زیبایی ضرورت هماهنگی دخل‌وخرج را شرح داده است.

این شعر این‌گونه است: چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن.

برای چشیدن طعم خوشبختی و آسودگی خیال لازم است هزینه‌های خود را با درآمدمان هماهنگ کنیم و هرگز بدون درنظرگرفتن میزان دارایی خود دست به خرج‌کردن پول نزنیم.

همچنین بخوانید: چطور پولدار بشم

11. فرصت توسط بسیاری از مردم از دست می‌رود، زیرا در لباس کار خود را نشان می‌دهد – توماس ادیسون (Thomas Edison)

Opportunity is missed by most people because it is dressed in overalls and looks like work

فرصت‌های زیادی در خانه ما را می‌زنند؛ اما ممکن است به‌خاطر کوته‌فکری نتوانیم آن‌ها را به‌درستی تشخیص دهیم و آن‌ها را از دست می‌دهیم؛ بنابراین برای بهره‌مندی از فرصت‌ها به‌دقت آن‌ها را بررسی کنید.

ممکن است یک فرصت کاری معمولی در آینده موجب موفقیت و پولدار شدن شما شود؛ بنابراین ساده از کنار فرصت‌ها به‌خصوص فرصت‌های شغلی عبور نکنید.

12. چیزی که ما می‌خواهیم انجام دهیم، کاری است که برای آن ساخته شده‌ایم. وقتی ما کاری که باید را انجام دهیم، پول به سمت ما می‌آید، درها باز می‌شود، احساس مفید بودن می‌کنیم و کاری که انجام می‌دهیم مانند یک بازی و تفریح برای ماست – جولیا کامرون (Julia Cameron)

What we really want to do is what we are really meant to do. When we do what we are meant to do, money comes to us, doors open for us, we feel useful, and the work we do feels like play to us

اگر ایده‌ای ناب درباره پول دارید یا شغلی رویایی فکر شما را مشغول کرده است، شاید بهتر باشد به آن ایده و حس علاقه‌تان احترام بگذارید و به دنبال کسب مهارت در آن زمینه بروید.

هنگامی که در عرصه موردعلاقه خودکار کنید، درآمد خوبی نصیب شما خواهد شد؛ زیرا خلاقیت و عشق را چاشنی کار خود کرده‌اید.

وقتی در حال انجام کار موردعلاقه خود باشید حتی چالش‌های آن نیز برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

13. من هرگز تلاش نمی‌کنم در بازار سهام پول دربیاورم. من بر اساس این فرض که آنها بازار را فردا می‌بندند و 10 سال آینده باز می‌کنند سهام می‌خرم – وارن بافت (Warren Buffett)

I never attempt to make money on the stock market. I buy on the assumption that they could close the market the next day and not reopen it for ten years

سعی کنید به بازار سهام به چشم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه کنید، در این صورت است که می‌توانید سود ببرید.

14. پول هرگز افراد را خوشبخت نکرده است و نخواهد کرد. انسان هرچقدر بیشتر داشته باشد، خواسته‌اش بیشتر می‌شود. به جای اینکه فضایی خالی را پر کند، فضای خالی ایجاد می‌کند – بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin)

Money never made a man happy yet, nor will it. The more a man has, the more he wants. Instead of filling a vacuum, it makes one

جمله پول خوشبختی نمی‌آورد موافقان و مخالفان زیادی دارد. اگرچه پول به‌تنهایی قادر به تضمین خوشبختی و خوشحالی شما نخواهد بود؛ اما نمی‌توانیم تأثیر پول و ثروت را در حل مشکلات نادیده بگیریم.

در واقع می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که پول کارها را آسان‌تر می‌کند؛ اما برای تجربه احساس خوشبختی به چیزهای دیگر نیز نیاز دارید.

15. بسیاری از مردم مراقب پول‌شان نیستند، تا اینکه به پایان آن نزدیک می‌شود. بقیه نیز دقیقا همین کار را با زمان‌شان می‌کنند – یوهان ولفگانگ فون گوته (Johann Wolfgang von Goethe)

Many people take no care of their money till they come nearly to the end of it, and others do just the same with their time

باید پیش از تمام‌شدن زمان و پولتان به فکر استفاده درست از آن باشید؛ زیرا پس از اینکه آن‌ها را از دست بدهید تنها چیزی که برایتان باقی می‌ماند حسرت است.

بنابراین با یک برنامه‌ریزی درست به بهترین نحو از زمان و ثروتتان بهره ببرید.

16. تعلیم رسمی فقط باعث می‌شود مخارج زندگی‌تان فراهم شود؛ خودآموزی برایتان ثروتی بزرگ به همراه می‌آورد- جیم ران (Jim Rohn)

Formal education will make you a living; self-education will make you a fortune.

تحصیلات آکادمیک خوب است؛ اما اگر قصد دارید پا را فراتر از درآمد معمولی بگذارید باید کوشش کنید و فقط متکی به تحصیلات خود نباشید.

امروزه می‌توان از ابزارهای متنوعی برای آموختن استفاده کرد و اطلاعات جدید و مفید درباره پول کسب نمود.

شصت جمله کاربردی درباره پول

17. پول فقط یک ابزار است. شما را به آنجا که آرزو دارید می‌برد، اما جایگزین شما به عنوان راننده نمی‌شود – این رند (Ayn Rand)

Money is only a tool. It will take you wherever you wish, but it will not replace you as the driver

نکته مهمی که باید درباره پول بدانید این است که پول نباید به شما فرمان دهد؛ بلکه هدف از ایجاد پول این بوده که پول به شما خدمت کند.

درهرحال این شما هستید که باید کنترل پول را به دست بگیرید و در جهت برآورده‌کردن خواسته‌هایتان از آن استفاده کنید.

18. سلامتی مالی فقط جمع‌آوری چیزها نیست. یادگیری این است که با کمتر از درآمدتان زندگی کنید، تا بتوانید ببخشید و برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کنید. تا زمانی که اینکار را نکنید نمی‌توانید برنده شوید – دیو رمزی (Dave Ramsey)

Financial peace isn’t the acquisition of stuff. It’s learning to live on less than you make, so you can give money back and have money to invest. You can’t win until you do this

درست است که پس‌اندازکردن اهمیت زیادی دارد؛ اما اندوختن دیوانه‌وار ثروت عاقلانه نخواهد بود.

تلاش کنید با مقداری از درآمدی که دارید از پس هزینه‌های زندگی برآیید و کمک به دیگران را نیز از یاد نبرید.

19. پول با زبانی منطقی صحبت می‌کند که همه دنیا آنرا درک می‌کنند – افرا بهن (APHRA BEHN)

Money speaks sense in a language all nations understand

این ضرب‌المثل انگلیسی درباره پول بسیار جالب است و مدعی است اگرچه زبان کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است.

اما اگر پول داشته باشید دیگر این تفاوت زبان اهمیتی نخواهد داشت؛ زیرا همه مردم دنیا زبان پول را می‌فهمند.

20. انسانی که چیزهای کمی دارد فقیر نیست، بلکه انسانی که بیشتر می‌خواهد فقیر است – سنکا (Seneca)

It is not the man who has too little, but the man who craves more, that is poor

اینکه برای پیشرفت تلاش کنید ابداً چیز بدی نیست؛ اما حریص بودن می‌تواند باعث نابودی شادی شما شود و شما را از درون تهی خواهد کرد.

بنابراین اگر می‌خواهید در باطن نیز غنی و ثروتمند باقی بمانید مراقب عادت‌های آسیب‌زننده باشید.

21. رئیس و کارفرما نیست که حقوق را پرداخت می‌کند. کارفرما فقط پول را مدیریت می‌کند. مشتری است که حقوق را پرداخت می‌کند – هنری فورد (Henry Ford)

It’s not the employer who pays the wages. Employers only handle the money. It’s the customer who pays the wages

فورد در این جمله به‌خوبی اهمیت مشتری‌مداری و رضایت او را در کسب درآمد مناسب نشان داده است. اگر به دنبال درآمد بیشتری هستید باید رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهید.

22. کسی که پول از دست می‌دهد چیز زیادی از دست داده است؛ کسی که دوستی را از دست می‌دهد، چیز بیشتری از دست داده است؛ کسی که ایمان و باور را از دست دهد، همه‌چیز را از دست داده است – النور روزولت (Eleanor Roosevelt) سیاستمدار آمریکایی

He who loses money, loses much; He who loses a friend, loses much more; He who loses faith, loses all

اگرچه ازدست‌دادن پول بسیار ناراحت‌کننده است؛ اما چیزهای دیگری مانند دوستی و ایمان از پول ارزشمندتر هستند و از دست‌دادنشان خسارت‌های بزرگ‌تری به همراه دارد.

بنابراین همواره لازم است برای حفظ چیزهای ارزشمند در زندگی‌مان تلاش کنیم.

23. خوشبختی در داشتن مقدار زیاد پول نیست؛ بلکه خوشبختی در لذت موفقیت نهفته است، در هیجان یک تلاش خلاقانه – فرانکلین رزولت (Franklin D. Roosevelt)

Happiness is not in the mere possession of money; it lies in the joy of achievement, in the thrill of creative effort

اینکه موفقیت و خوشحالی را فقط در داشتن پول خلاصه کنیم امری سطحی است، هر کاری که با خلاقیت انجام دهیم و در آن موفق شویم می‌تواند موجب شادی ما شود. موفقیت‌های کوچک را دست‌کم نگیرید.

24. جیب خالی هرگز کسی را عقب نگه نداشته است. فقط سر خالی و قلب خالی می‌تواند اینکار را بکند – وینسنت پیل (Vincent Peale)

Empty pockets never held anyone back. Only empty heads and empty hearts can do that

حتی اگر جیبتان خالی باشد با قلبی خیرخواه و تفکری پویا و خلاق می‌توانید به‌سوی موفقیت‌ها حرکت کنید. ذهنتان را محدود نکنید و اجازه دهید ایده‌های متنوع و جذاب در آن پرورش یابند.

25. خوب است که پول داشته باشیم و چیزهایی بخریم که با پول می‌توان خرید، همچنین باید هر از چند وقت حواسمان جمع باشد و مطمئن شویم چیزهایی که با پول نمی‌توانیم بخریم را از دست نداده‌ایم – جورج لوریمر (George Lorimer)

It’s good to have money and the things that money can buy, but it’s good, too, to check up once in a while and make sure that you haven’t lost the things that money can’t buy

خیلی چیزها با پول قابل‌خریدن نیستند، بنابراین هنگامی که در حال تلاش برای کسب درآمد هستیم باید توجه داشته باشیم که نباید چیزهایی مانند دوستی، خانواده و عشق را فدای پول کرد.

شصت جمله کاربردی درباره پول

26. شما می‌توانید تنها در کاری که دوست دارید کامل شوید. پول را هدف خودتان قرار ندهید. به جای آن، کاری که دوست دارید انجام دهید را دنبال کنید، سپس آنرا آنقدر به خوبی انجام دهید که مردم نتوانند چشم از شما بردارند – مایا آنجلو (Maya Angelou)

You can only become truly accomplished at something you love. Don’t make money your goal. Instead, pursue the things you love doing, and then do them so well that people can’t take their eyes off you

27. وقتی همه در حال فروش هستند شما بخرید و تا زمانی که همه در حال خرید هستند آنرا نگه دارید. این فقط یک شعار نیست، این روش و اصول سرمایه‌گذاری موفق است – جی‌پاول گتی (J. Paul Getty)

Buy when everyone else is selling and hold until everyone else is buying. That’s not just a catchy slogan. It’s the very essence of successful investing

اگر در بازار سرمایه فعالیت دارید این توصیه گتی می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد، زیرا همان‌طور که گفته شده این روش معاملاتی خوبی برای کسب سود است.

28. اگر امید شما این است با پول به استقلال برسید، هرگز به آن نخواهید رسید. تنها از طریق دانش، تجربه و شایستگی است که امنیت یک شخص در دنیا می‌تواند تامین شود – هنری فورد (Henry Ford)

If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man will have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability

پول و ثروت شما می‌تواند در یک‌ چشم به‌هم‌زدن و در پی یک حادثه نابود شود، بنابراین اگر به دنبال چیزی هستید که مانا و پایدار باشد بهتر است به دانش و تجربه خود تکیه کنید.

مهم نیست چه اتفاقی در جهان بیفتد، دانش و آگاهی همواره با شما خواهد بود.

29. چند میلیونر می‌شناسید که با پس‌انداز کردن در حساب پس‌انداز میلیونر شده باشند؟ من صحبت دیگری ندارم – رابرت جی آلن (Robert G. Allen)

How many millionaires do you know who have become wealthy by investing in savings accounts? I rest my case

شاید پس‌اندازکردن پول در حساب‌های بانکی درگذشته راهکاری مناسب و ایده‌آل بود، اما امروزه تورم و گرانی سبب شده است این روش به یکی از بدترین روش‌ها تبدیل شود.

زیرا باگذشت زمان از ارزش پول کم می‌شود. به‌این‌ترتیب بهتر است برای حفظ ارزش پولتان آن را در یک حوزه سودده و پویا سرمایه‌گذاری کنید. این زمینه می‌تواند ارز دیجیتال، بورس یا هر حوزه دیگری باشد.

30. من پول را با روش قدیمی بدست آوردم. زمانی که یکی از اقوام ثروتمند نزدیک مرگ بود با وی به خوبی رفتار می‌کردم – مالکولم فوربس (Malcolm Forbes)

I made my money the old-fashioned way. I was very nice to a wealthy relative right before he died

31. نوآوری تفاوت بین یک رهبر و یک دنبال‌کننده را مشخص می‌کند – استیو جایز (Steve Jobs)

Innovation distinguishes between a leader and a follower

یک رهبر حقیقی خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و به‌جای تقلیدکردن از ایده‌های دیگران، ایده‌های جدید را خلق می‌کند و همین نوآوری است که سبب موفقیت او و تیم او می‌شود.

در دنیای امروز فردی که خلاقیت و نوآوری بیشتری دارد می‌تواند محصولات و خدمات متنوع‌تری ارائه دهد و در نتیجه موفق‌تر خواهد بود.

بنابراین اگر به دنبال ثروت هستید بهتر است به ذهن خود اجازه دهید آزادانه‌تر درباره پول فکر کند.

شصت جمله کاربردی درباره پول

32. سنجش واقعی ثروت شما این است که اگر همه پول‌تان را از دست بدهید، چقدر ارزش دارید – ناشناس

The real measure of your wealth is how much you’d be worth if you lost all your money

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم ثروت تنها شامل پول نمی‌شود.

منش، اخلاق، دانایی، ابتکار و طرز تفکر شما نیز جزوی از دارایی شما محسوب می‌شوند. خوب است گاهی خود را بدون هیچ پولی تصور نموده و میزان ثروت خود را برآورد کنیم.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان

33. پول یک ارباب بسیار بد است ولی خدمتکاری عالیست – پی تی بارنوم (P.T. Barnum)

Money is a terrible master but an excellent servant

34. زمانیکه حقوق‌تان کم است پس‌انداز کنید؛ وقتی شروع به کسب پول بیشتر کنید پس انداز غیرممکن است – جک بنی (Jack Benny)

Try to save something while your salary is small; it’s impossible to save after you begin to earn more

35. ثروت یعنی توانایی تجربه کردن زندگی بطور کامل – هنری دیوید تورو (Henry David Thoreau)

Wealth is the ability to fully experience life

حتماً شما نیز با افرادی مواجه شده‌اید که ثروت زیادی ندارند؛ اما با کیفیت بالایی زندگی می‌کنند و از لحظه‌لحظه زندگی لذت می‌برند.

در واقع توانایی درک و لذت‌بردن از زندگی یکی از مهارت‌های مهم و ارزشمند برای شاد زیستن است که می‌تواند چران قیمت تر از هر گنجی باشد.

36. شخص سرمایه‌گذار باید بطور مستمر مانند یک سرمایه‌گذار رفتار کند نه یک سفته‌باز – بن گراهام (Ben Graham)

The individual investor should act consistently as an investor and not as a speculator

37. من به شانس اعتقاد زیادی دارد و دانسته‌ام هرچقدر بیشتر کار کنم، شانس بیشتری دارم – توماس جفرسون (Thomas Jefferson)

I’m a great believer in luck, and I find the harder I work the more I have of it

حتماً این نقل‌قول را شنیده‌اید که می‌گوید شانس فقط برای کسانی حقیقت دارد که تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند.

در واقع شانس زمانی می‌تواند سودمند باشد که ما نهایت تلاش خود را بکنیم. بدون کوشش، شانس و اقبال خالی از هرگونه معنایی خواهند بود.

38. شما باید کنترل پول‌تان را در دست بگیرید وگرنه کمبود پول برای همیشه شما را کنترل خواهد کرد – دیو رمزی (Dave Ramsey)

You must gain control over your money or the lack of it will forever control you

39. سرمایه‌گذاری باید بیشتر شبیه تماشای خشک شدن نقاشی یا تماشای رشد چمن باشد. اگر هیجان می‌خواهید، 800 دلار بردارید و به لاس‌وگاس بروید – پاول سموئلسون (Paul Samuelson)

Investing should be more like watching paint dry or watching grass grow. If you want excitement, take $800 and go to Las Vegas

40. هر وقت پول قرض می‌گیرید، در حال دستبرد زدن به خودتان در آینده هستید – ناتان دبلیو موریس (Nathan W. Morris)

Every time you borrow money, you’re robbing your future self.

اگر مدام از دیگران پول قرض می‌گیرید وقت آن رسیده است که این عادت مخرب را کنار بگذارید. پیش از خرج‌کردن میزان درآمد خود را در نظر بگیرید و هرگز بیش از دارایی خود هزینه نکنید.

41. ثروتمندان تلویزیون‌های کوچک و کتابخانه‌های بزرگ دارند ولی مردم فقیر کتابخانه‌های کوچک و تلویزیون‌های بزرگ دارند – زیگ زیگلار (Zig Ziglar)

Rich people have small TVs and big libraries, and poor people have small libraries and bg TVs

عادت‌های ما تأثیری شگفت‌انگیز بر زندگی و آینده ما می‌گذارند.

اگر وقت خود را صرف خواندن کتاب‌های مفید کنیم قطعاً در آینده به فردی آگاه‌تر تبدیل خواهیم شد، اما اگر همان زمان را به تماشای برنامه‌های بی‌محتوای تلویزیون اختصاص دهیم مدتی بعد اثرات مضر آن را مشاهده خواهیم کرد.

بنابراین اگر اهداف بزرگی درباره پول دارید بهتر است هر چه زودتر عادات مثبت را جایگزین عادت‌های منفی نمایید.

42. هرگز قبل از اینکه پول خودتان را داشته باشید، هزینه نکنید – توماس جفرسون (Thomas Jefferson)

Never spend your money before you have it

43. بازار سهام پر از اشخاصی است که قیمت همه‌چیز را می‌دانند اما ارزش هیچ‌چیز را نمی‌دانند – فیلیپ فیشر (Phillip Fisher)

The stock market is filled with individuals who know the price of everything, but the value of nothing

به‌منظور کسب سود در بازار سهام لازم است دوراندیش باشید و بتوانید روی سهام ارزشمند سرمایه‌گذاری کنید. البته این کار چندان آسان نیست؛ زیرا همواره قیمت یک سهم نشان‌دهنده ارزش آن نیست.

44. مهم این نیست که چقدر پول بدست می‌آورید، مهم این است که چقدر پول نگه می‌دارید، چقدر برای شما کار می‌کند و برای چند نسل آن را نگه می‌دارید – رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)

It’s not how much money you make, but how much money you keep, how hard it works for you, and how many generations you keep it for

45. من شکست نخوردم. فقط 10,000 راه پیدا کردم که کارساز نبود – توماس ادیسون (Thomas A. Edison)

I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work

مثبت‌نگر باشید و پس از هر ناکامی از آن درس بگیرید. گاهی شکست‌ها به ما نکاتی را می‌آموزند که برای دستیابی به موفقیت به آنها نیاز داریم.

شصت جمله کاربردی درباره پول که باید بدانید

46. اگر شما برای زمان‌تان ارزش قائل نشوید، دیگران نیز قائل نخواهند شد. بخشیدن زمان و استعدادتان را متوقف کنید. برای چیزی که می‌دانید، ارزش قائل شوید و شروع به کسب درآمد از آن کنید – کیم گارست (Kim Garst)

If you don’t value your time, neither will others. Stop giving away your time and talents. Value what you know & start charging for it

47. عادت پس‌انداز کردن به خودی خود یک آموزش است؛ هر عمل خوبی را تقویت می‌کند، خود کنترلی را درس می‌دهد، حس نظم را ترویج می‌دهد، دوراندیشی را یاد می‌دهد و قلمرو ذهن را گسترش می‌دهد – مانگر (T.T. Munger)

The habit of saving is itself an education; it fosters every virtue, teaches self-denial, cultivates the sense of order, trains to forethought, and so broadens the mind

48. به من نگویید چه چیزی برایتان ارزشمند است، بودجه‌بندی‌تان را به من نشان دهید و من به شما می‌گویم چه چیزی برایتان ارزشمند است – جو بایدن (Joe Biden)

Don’t tell me what you value, show me your budget, and I’ll tell you what you value

اینکه پول خود را برای چه چیزهایی خرج می‌کنیم نشان‌دهنده اولویت‌های ما است.

برای مدیریت بهتر اولویت‌ها و هزینه‌های خود می‌توانید هر ماه لیستی از مخارج خود تهیه کنید و بر اساس اهمیت آنها را اولویت‌بندی نمایید به این صورت پول خود را برای موارد غیرضروری خرج نخواهید کرد.

49. اگر شما برای این زندگی می‌کنید که همه‌چیز را داشته باشید، هرچه بدست آورید برایتان کافی نخواهد بود – ویکی روبین (Vicki Robin)

If you live for having it all, what you have is never enough.

50. قبل از اینکه سخن بگویید، گوش فرادهید.
قبل از اینکه بنویسید، فکر کنید.
قبل از اینکه خرج کنید، پول بدست آورید.
قبل از اینکه سرمایه‌گذاری کنید، تحقیق کنید.
قبل از اینکه انتقاد کنید، صبر کنید.
قبل از اینکه دعا کنید، ببخشید.
قبل از اینکه تسلیم شوید، دوباره تلاش کنید.
قبل از اینکه بازنشست شوید، پس‌انداز کنید.
قبل از اینکه بمیرید، بخشش کنید.

ویلیام وارد – (William A. Ward)

Before you speak, listen. Before you write, think. Before you spend, earn. Before you invest, investigate. Before you criticize, wait. Before you pray, forgive. Before you quit, try. Before you retire, save. Before you die, give

51. ما با چیزی که بدست می‌آوریم زندگی‌مان را می‌چرخانیم ولی با چیزی که می‌بخشیم یک زندگی می‌سازیم – وینستون چرچیل (Winston Churchill)

We make a living by what we get, but we make a life by what we give

بخشش یکی از زیباترین اعمال انسانی است که می‌تواند زندگی‌های زیادی را نجات دهد و همچنین سبب می‌شود احساس بهتری نسبت به خود و موقعیت خود در جهان داشته باشید.

52. ثروت یک چیز نسبی است، زیرا کسی که ثروت اندکی دارد ولی خواسته‌اش کم است ثروتمندتر است نسبت به کسی با ثروت زیاد و خواسته‌ بیشتر – چارلز کالب کولتون (Charles Caleb Colton)

Wealth after all is a relative thing since he that has little and wants less is richer than he that has much and wants more

53. زمان آن است که بایستیم و برای کسی که عمل می‌کند هورا بکشیم، کسی که بدست می‌آورد، کسی که چالش را تشخیص می‌دهد و کاری برای آن می‌کند – وینس لومباردی (Vince Lombardi)

It is time for us to stand and cheer for the doer, the achiever, the one who recognizes the challenge and does something about it

54. شرایط مهم نیست، بلکه اینکه عکس‌العمل نشان دادن (منفی) یا پاسخ دادن (مثبت) به شرایط است که اهمیت دارد – زیگ زیگلار (Zig Ziglar)

It’s not the situation, but whether we react (negative) or respond (positive) to the situation that’s important

در زندگی تمام انسان‌ها لحظات سخت و چالش‌برانگیز وجود دارد؛ اما اینکه چگونه در آن شرایط فکر کرده و رفتار می‌کنیم اهمیت بسیاری دارد.

افراد موفق در شرایط ناگوار تصمیمات بهتری می‌گیرند و تلاش می‌کنند از اشتباهات خود در راستای پیشرفت استفاده کنند. حال‌آنکه موقعیت‌های پیچیده انسان‌های ضعیف را به‌راحتی از پا در می‌آورد.

به‌این‌ترتیب اگر به دنبال موفقیت هستید بهتر است پیش از عمل‌کردن خوب فکر کنید.

55. مرد موفق کسی است که با آجرهایی که افراد دیگر به سمتش پرتاب می‌کنند یک پایه محکم ایجاد کند -دیوید برینکلی (David Brinkley)

A successful man is one who can lay a firm foundation with the bricks others have thrown at him

فرقی ندارد در چه حوزه‌ای مشغول کار و فعالیت باشید، زیرا همچنان در معرض انتقاد قرار خواهید گرفت و ممکن است بسیاری از افراد اطرافتان از کار شما خوششان نیاید.

برای موفقیت لازم نیست همه را از خود راضی نگه دارید یا اجازه دهید انتقادها مانع شما شوند، بلکه باید از انتقادات استفاده کنید و کار خود را بهبود ببخشید.

56. بازار سهام طوری طراحی شده تا پول از شخص فعال به شخص صبور منتقل شود – وارن بافت (Warren Buffett)

The Stock Market is designed to transfer money from the Active to the Patient

57. من فقط به خاطر این ثروتمند هستم که می‌دانم چه زمانی در اشتباهم… من با تشخیص اشتباهاتم نجات یافتم – جورج سوروس (George Soros)

I’m only rich because I know when I’m wrong…I basically have survived by recognizing my mistakes

از اشتباه‌کردن نترسید، زیرا همه انسان‌ها ممکن است در موقعیت‌های مختلف زندگی‌شان اشتباه کنند.

اینکه بتوانید به‌موقع به‌ اشتباه خود پی ببرید و آن را اصلاح کنید اهمیت زیادی دارد و باعث رشد شما می‌شود.

58. من دوست دارم مثل یک فقیر با یک عالمه پول زندگی کنم – پابلو پیکاسو (Pablo Picasso)

I’d like to live as a poor man with lots of money

59. ثروت مانند آب دریاست، هرچقدر بیشتر بنوشیم، بیشتر تشنه می‌شویم؛ همین امر در مورد شهرت نیز صادق است – آرتور شوپنهاور (Arthur Schopenhauer)

Wealth is like sea-water; the more we drink, the thirstier we become; and the same is true of fame

در مسیر کسب ثروت باید مراقب دام‌های این راه باشیم. حرص و طمع موجب می‌شود از مسیر درست منحرف شویم و نتوانیم به‌خوبی بر اهداف مالی خود تمرکز کنیم.

60. اگر بتوانیم بر ثروت‌مان تسلط داشته باشیم، ثروتمند و آزاد خواهیم بود. اگر ثروت بر ما تسلط داشته باشد، به راستی که فقیر هستیم – ادموند بورک (Edmund Burke)

If we command our wealth, we shall be rich and free. If our wealth commands us, we are poor indeed

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم پول باید خدمتگزار شما باشد و نه برعکس. اگر اجازه بدهیم پول و ثروت ما را تحت سلطه و کنترل خود بگیرد نه‌تنها شاد نخواهیم بود دیگر ثروتمند نیز محسوب نخواهیم شد.

61. طوری کار کنید انگار به پول احتیاجی ندارید، طوری عشق بورزید طوری که انگار هیچ‌گاه صدمه ندیده‌اید و طوری برقصید که انگار کسی نگاه نمی‌کند – ( Satchel Paige)

Work like you don’t need the money. Love like you’ve never been hurt. Dance like nobody’s watching.

62. تنها چیزی که می‌خواهم این است که یک شانس داشته باشم تا اثبات کنم پول نمی‌تواند مرا خوشبخت کند – اسپایک میلیگان (Spike Milligan)

All I ask is the chance to prove that money can’t make me happy

63. موفقیت به سمت کسانی می‌آید که همه‌چیز در زندگی را صرف اشتیاق‌شان می‌کنند. برای موفق شدن مهم است که فروتن باشید و هرگز نگذارید پول و شهرت در سر شما جای بگیرد – ای آر رحمان (A. R. Rahman)

Success comes to those who dedicate everything to their passion in life. To be successful, it is also very important to be humble and never let fame or money travel to your head

64. بزرگترین میراثی که شخص می‌تواند به فرزندان و نوه‌هایش هدیه کند، پول یا چیزهای مادی نیست که در زندگی جمع کرده است، بلکه میراثی از شخصیت و ایمان است – بیلی گراهام (Billy Graham)

The greatest legacy one can pass on to one’s children and grandchildren is not money or other material things accumulated in one’s life, but rather a legacy of character and faith

65. کسی که گفته پول خوشبختی نمی‌آورد نمی‌دانسته برای خرید کجا برود – بو درک (Bo Derek)

Whoever said money can’t buy happiness simply didn’t know where to go shopping

شصت جمله کاربردی درباره پول

نمی‌توان گفت پول به‌تنهایی قادر به خوشبخت کردن ماست اما پول می‌تواند موقعیت‌های سخت زندگی را برای ما آسان‌تر کند و کیفیت زندگی ما را بالا ببرد و این امر غیرقابل‌انکار است.

66. تنها یک رئیس وجود دارد و آن مشتری است. او می‌تواند تنها با خرج کردن پولش در جای دیگر، همه افراد از رئیس تا پایین را اخراج کند – سم والتون (Sam Walton)

There is only one boss. The customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و یا می‌خواهید برای خود شغلی ایجاد کنید باید بدانید یکی از رمزهای موفقیت این است که مشتریان را جذب کنید و با ارائه خدمات و محصولات متنوع و باکیفیت او را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید، زیرا منبع درآمد شما به طور مستقیم به مشتریان وابسته است.

67. موفقیت براساس پول، قدرت یا جایگاه اجتماعی سنجیده نمی‌شود. موفقیت براساس انضباط و آرامش درونی سنجیده می‌شود – مایک دیتکا (Mike Ditka)

Success isn’t measured by money or power or social rank. Success is measured by your discipline and inner peace

68. برای ثروتمند شدن، باید در زمانی که خواب هستید نیز پول دربیاورید – دیوید بیلی (David Bailey)

To get rich, you have to be making money whileپپ you’re asleep.

69. شما عالی‌ترین دارایی خودتان هستید. زمان، انرژی و پول‌تان را برای یادگیری، مراقبت و تشویق بزرگ‌ترین دارایی‌تان اختصاص دهید – تام هاپکینز (Tom Hopkins)

You are your greatest asset. Put your time, effort and money into training, grooming, and encouraging your greatest asset

همواره خود را اولویت قرار دهید، شادی و سلامتی‌تان را برای به‌دست‌آوردن پول نادیده نگیرید؛ زیرا اگر شاد و خشنود نباشید نه چول و نه هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند امیدبخش شما باشد.

از تمام ابزارهایی که در اختیار شماست در راستای رضایت خودتان بهره بگیرید.

70. پول ارتش من است، هر دلار یک سرباز است. من هرگز سربازها را بدون آمادگی و بی‌دفاع به جنگ نمی‌فرستم. آنها را می‌فرستم تا فتح کنند و ارز زندانی بگیرند و برای من بیاورند – کوین اولری (Kevin O’Leary)

Money is my military, each dollar a soldier. I never send my money into battle unprepared and undefended. I send it to conquer and take currency prisoner and bring it back to me

71. هیچ انحصاری در میلیونر شدن نیست. اگر شما نسبت به افرادی که پول بیشتری دارند حسادت می‌کنید، همان‌جا ننشینید و غر نزنید، کاری کنید که خودتان پول بیشتری بدست آورید – جینا رینهرت (Gina Rinehart)

There is no monopoly on becoming a millionaire. If you’re jealous of those with more money, don’t just sit there and complain – do something to make more money yourself

72. زندگی شروع به خوب شدن کرد، وقتی شروع کردم به کسب پول – بالتازار گتی (Balthazar getty)

Life started getting good when I started making money

73. باید اعتراف کنم کمی سخاوتمند هستم، اما واقعا در مورد پول نگران نیستم. پولدار شدن هدف من نیست، ثروتمند بودن هدف من است – کیلو گرین (Ceelo Green)

I’m a little lavish I must admit. But I’m not really concerned with money. Being rich is not my goal, being wealthy is

74. زیباترین چیزها به پول وابسته نیست؛ چیزهایی مثل خاطرات و لحظات. اگر قدر داشتن آنها را ندانید، می‌توانند به راحتی از کنارتان عبور کنند – الک وک (Alek Wek)

The most beautiful things are not associated with money; they are memories and moments. If you don’t celebrate those, they can pass you by

75. بیایید فقط به دادن پول راضی نباشیم. پول کافی نیست، پول را می‌توان بدست آورد ولی آنها قلب شما را می‌خواهند تا آنها را دوست بدارید. هرجا می‌روید عشق را گسترش دهید – مادر ترزا (Mother Teresa)

Let us not be satisfied with just giving money. Money is not enough, money can be got, but they need your hearts to love them. So, spread your love everywhere you go

76. اگر شما بتوانید پول‌هایتان را بشمارید، در حقیقت یک شخص پولدار نیستید – جی ‌پاول گتی (Paul Getty)

If you can actually count your money, then you’re not a rich man

یک پولدار واقعی در هر ثانیه و حتی در خواب نیز در حال پول درآوردن است، تصمیمات درست مالی او سبب شده است تا به طور سرسام‌آوری هر لحظه به ثروتش افزوده شود.

بنابراین اگر یک فرد ثروتمند باشید هرگز نخواهید توانست پول‌های خود را بشمارید.

77. اگر فقط برای پول کار کنید، هرگز آن را بدست نمی‌آورید اما اگر کاری که می‌کنید را دوست داشته باشید و همیشه اولویت را به مشتری دهید، موفقیت متعلق به شما خواهد بود – ری کروک (Ray Kroc)

If you work just for money, you’ll never make it, but if you love what you’re doing and you always put the customer first, success will be yours

این جمله فوق‌العاده می‌تواند برای هرکسی که به دنبال موفقیت است سودمند واقع شود، زیرا بسیار کامل رمزهای موفقیت را برشمرده است.

به ندای قلبتان گوش فرادهید و کاری را که همیشه به آن علاقه داشتید، شروع کنید. با جلب رضایت مشتریان قطعاً ثروت به سمت شما سرازیر می‌شود.

78. بسیاری از مردم فقط به میزانی کار می‌کنند که اخراج نشوند و فقط مقداری حقوق می‌گیرند که استعفا ندهند – جرج کارلین (George Carlin)

Most people work just hard enough not to get fired and get paid just enough money not to quit.

79. یک نویسنده باید پول بدست آورد تا بتواند زندگی کند و بنویسد، اما او به هیچ‌وجه نباید تنها به خاطر کسب پول زندگی کند و بنویسد – کارل مارکس (Karl Marx)

The writer must earn money in order to be able to live and to write, but he must by no means live and write for the purpose of making money

80. اگر پول انگیزه‌بخش ما بود، ما مدت‌ها پیش شرکت را فروخته بودیم و در یک ساحل به سر می‌بردیم – لری پیج (Larry Page)

If we were motivated by money, we would have sold the company a long time ago and ended up on a beach

81. چیزی که یادگیری‌اش برای کودکان اهمیت دارد این است که مهم نیست چقدر پول دارند، چقدر بدست می‌آورند، برنده می‌شوند یا به ارث می‌برند. بلکه لازم است نحوه خرج کردن و پس‌انداز آنرا بدانند و اینکه چطور پول را برای رفع نیاز دیگران بدهند. مدیریت پول به همین معناست و به همین دلیل است که ما به بچه‌ها بطور مستمر پول می‌دهیم – باربارا کلوروسو (Barbara Coloroso)

What is important for kids to learn is that no matter how much money they have, earn, win, or inherit, they need to know how to spend it, how to save it, and how to give it to others in need. This is what handling money is about, and this is why we give kids an allowance.

82. وقتی صحبت از مقدار زیادی پول است، بهتر است به هیچکس اعتماد نکنید – آگاتا کریستی (Agatha Christie)

Where large sums of money are concerned, it is advisable to trust nobody.

وقتی پای پول زیاد به میان می‌آید باید پیش از قبل حواس خود را جمع کنید و در نظر داشته باشید هرگز نمی‌توان یک‌شبه پولدار شد.

اگر کسی به شما وعده پولدار شدن در مدت‌زمان کم و بدون هیچ زحمتی را داد، احتمالاً قصد فریب‌دادن شما را دارد؛ بنابراین بهتر است خوب تحقیق کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

83. از اساس، بیت‌کوین یک ارز هوشمندانه است که توسط مهندسانی آینده‌بین طراحی شده است. این ارز نیاز به بانک‌ها، کارمزد کارت‌های اعتباری، کارمزد مبادله ارزها، کارمزد انتقال پول را از بین می‌برد و نیاز به وکلای موسسات را نیز کم می‌کند … همه این چیزها خوب هستند – پیتر دیامندیس (Peter Diamandis)

At its core, bitcoin is a smart currency designed by very forward-thinking engineers. It eliminates the need for banks, gets rid of credit card fees, currency exchange fees, money transfer fees, and reduces the need for lawyers in transitions… all good things. Peter Diamandis

84. همه می‌توانیم موفق باشیم و پول به دست آوریم، اما وقتی بمیریم این تمام می‌شود. اما شما وقتی کاری معنادار می‌کنید که به مردم کمک کنید موفق شوند، این کار یک دوام زیادی دارد – لو هولتز (Lou Holtz)

We can all be successful and make money, but when we die, that ends. But when you are significant is when you help other people be successful. That lasts many a lifetime.

باز هم سعدی به زیبایی دررابطه‌با این موضوع شعری سروده است: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز    مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.

هنگامی که به دیگران کمک کنید تا به اهدافشان برسند و زندگی خوبی برای خود و دیگران بسازند، قطعاً اثری ماندگارتر در جهان از خود به‌جای گذاشته‌اید تا اینکه فقط به‌عنوان یک فرد ثروتمند شناخته شوید.

85. همه می‌خواهند با شما در لیموزین همراه باشند اما باید کسی را بخوانید که اگر لیموزین خراب شد، همراه‌تان سوار اتوبوس شود – اوپرا وینفری (Oprah Winfrey)

Everyone wants to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down.

هنگام شادی و در اوج رفاه همه می‌توانند شما را دوست و همراه خود خطاب کنند؛ اما دوست واقعی کسی است که در لحظات سخت نیز شما را تنها نمی‌گذارد و برای بهبود اوضاع به شما کمک می‌کند.

86. پول را معمولا باید جذب کرد، نه اینکه به دنبال آن بروید – جیم ران (Jim Rohn)

Money is usually attracted, not pursued

87. سریعترین راه برای اینکه پول‌تان را دوبرابر کنید این است که آنرا دولا کنید و در جیب‌تان بگذارید – ویل راجرز (Will Rogers)

The quickest way to double your money is to fold it in half and put it in your back pocket

برای ثروتمند شدن باید تلاش و کوشش کنید، هیچ میانبری وجود ندارد که از آن استفاده کنید و پول زیادی به دست اورید بنابراین خیال‌پردازی را کنار بگذارید و دست‌به‌کار شوید.

شصت جمله کاربردی درباره پول

88. من حقوق خوب نمی‌دهم به خاطر اینکه پول زیادی دارم، من پول زیادی دارم به خاطر اینکه حقوق خوبی می‌دهم – رابرت بوش (Robert Bosch)

I don’t pay good wages because I have a lot of money; I have a lot of money because I pay good wages.

89. اگر می‌خواهید بدانید واقعا یک نفر چگونه است، توجه کنید وقتی پول از دست می‌دهد چگونه رفتار می‌کند – سیمون ویل ( Simone Weil)

If you want to know what a man is really like, take notice of how he acts when he loses money

رفتار ما آیینه‌ای است که وجود حقیقی ما را نمایان می‌سازد، مخصوصاً زمانی که در موقعیت‌های سخت قرار می‌گیریم. در شرایط دشوار می‌توان انسان‌ها را از روی رفتارش شناخت.

90. هرچقدر در اقدام و عمل تاخیر داشته باشید، پول بیشتری از دست میدهید – کری ویلکرسون (Carrie Wilkerson)

The longer you’re not taking action the more money you’re losing

اگر درباره پول و ثروتمند شدن ایده‌ای دارید همین حالا اقدام کنید، اگر می‌خواهید مهارتی بیاموزید امروزوفردا نکنید، اگر قصد دارید در یک حوزه پول‌ساز آموزش ببینید منتظر فرصت مناسب نباشید.

زیرا امروز همان فرصت مناسب برای شروع است.

91. اجازه ندهید پول زندگی شما را بچرخاند، بگذارید پول به شما کمک کند زندگی‌تان را بچرخانید – جان رمپتون ( John Rampton)

Don’t let money run your life, let money help you run your life better

92. مخارج کم را در نظر داشته باشید؛ یک درز کوچک می‌تواند یک کشتی بزرگ را غرق کند – بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin)

Beware of small expenses; a small leak will sink a great ship.” – Benjamin Franklin, inventor and diplomat.

ممکن است هر ماه خرج‌های غیرضروری داشته باشید؛ اما چون مبلغ کمی دارند از آنها چشم‌پوشی می‌کنید.

باید بدانید همین خرج‌های به‌ظاهر کوچک می‌توانند شما را از موفقیت دور کنند؛ بنابراین به‌خوبی خرده خرج‌های خود را مدیریت کنید.

93. کارآفرین موفق بودن ممکن است به معنای ثروت بسیار باشد. اما ثروت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد. مسئولیت برای من این است که در کسب‌وکارهای جدید سرمایه‌گذاری کنم، شغل ایجاد کنم، مردم را استخدام کنم و پول کنار بگذارم تا در جایی که تفاوتی را ایجاد می‌کنم از عهده مشکلات برآیم – ریچارد برانسون (Richard Branson)

For a successful entrepreneur it can mean extreme wealth. But with extreme wealth comes extreme responsibility. And the responsibility for me is to invest in creating new businesses, create jobs, employ people, and to put money aside to tackle issues where we can make a difference

94. وقتی جوان بودم فکر می‌کردم پول مهمترین چیز در زندگی است، الان که پیر شده‌ام می‌دانم که همینطور است – اسکار وایلد (Oscar Wilde)

When I was young I thought that money was the most important thing in life; now that I am old I know that it is

95. پول هرگز برای من یک محرک و انگیزه نبوده است، به جز اینکه راهی بوده تا امتیاز داشته باشم. هیجان واقعی در بازی کردن (در صحنه بودن) است – دونالد ترامپ (Donald Trump)

Money was never a big motivation for me, except as a way to keep score. The real excitement is playing the game

96. شخصی که نمی‌داند پول بعدی از کجا می‌اید، معمولا نمی‌داند آخرین پولی که خرج کرده کجا رفته است – ناشناس

97. اینکه مردم فکر می‌کنند بدون پول می‌توانند خوشبخت باشند نوعی افاده معنوی است – آلبرت کاموس (Albert Camus)

It’s a kind of spiritual snobbery that makes people think they can be happy without money

98. پول بهترین دئودرانت (رفع کننده بوی بد) است – الیزابت تایلر (Elizabeth Taylor)

Money is the best deodorant

گاهی شاهد رفتار بقیه افراد جامعه با ثروتمندان هستیم و این‌گونه به نظر می‌رسد که پول می‌تواند تمام بدی‌ها و عیب‌های شما را بپوشاند.

اگرچه برخی نواقص را می‌توان به کمک پول رفع کرد؛ اما مشکلاتی چون حسادت، کوته‌بینی و … را نمی‌توان پشت پول مخفی کرد.

شصت جمله کاربردی درباره پول

99. پول شما از انجام کارهایی که دوست ندارید انجام دهید آزاد می‌کند. از آنجایی که من تقریبا دوست ندارم هیچ کاری انجام دهم، پول برایم مفید است – گروچو مارکس (Groucho Marx)

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy

100. پول روی درخت مقاومت و پافشاری رشد می‌کند – ضرب‌المثل ژاپنی

Money grows on the tree of persistence

تلاش و کوشش مستمر راز پولدار شدن است. برای به‌دست‌آوردن پول باید با برنامه‌ریزی درست کار کنید و به سمت موفقیت‌ها قدم بردارید.

سخن پایانی

سخنان افراد موفق می‌تواند به ما دیدی جدید درباره پول بدهد و باعث شود مسیر موفقیت خود را زودتر آغاز کنیم.

در این مقاله به 100 نقل‌قول پرداختیم و با توضیح هر یک تلاش کردیم سطح معلومات درباره پول را افزایش دهیم.

کدام جمله در مورد پول مورد علاقه شما بود؟ فکر می‌کنید کدام جمله صحیح یا غلط است؟ اکنون در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
فرزاد

عالی بودن. ممنون

علیرضا

سلام و درود خدمت شما دوست عزیز
من علیرضا محقق هستم.خیلی ممنونم از مطالب رایگان و مفیدتان

سیدسلمان

پول در زندگی همانند چرخ دنده هرزگرد در موتور عمل میکند که اگر نباشد چرخ دنده های زندگی نمیچرخند. سید سلمان صالحی

YASER

سلام اقای محقق خیلی ارادتمندیم
(بیلیونرز)

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
6
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx