چرا ثروتمند نمی‌شویم؟ به این 20 دلیل!

ثروتمند شدن

برای بسیاری از ما سوال است که چرا هرچه تلاش می‌کنیم، پولدار نمی‌شویم؟ کجای کار ما اشکال دارد که نمی‌توانیم مانند برخی افراد زندگی بدون دغدغه و عاری از بدهکاری داشته باشیم؟

ثروتمند شدن در ایران و هر کشور دیگری بیش از هر چیز نیازمند متفاوت شدن است.

ده‌ها بررسی علمی روی تفاوت‌های افراد ثروتمند با بقیه جامعه نشان داده دلیل ثروتمند شدن آن‌ها در سبک زندگی و نگرش‌های متفاوت این اشخاص نهفته است.

عناوین مطلب:

فرصت‌ها در زندگی همه پیش می‌آیند اما اکثر مردم به آن‌ها بهایی نمی‌دهند. چراکه ترجیح می‌دهند دیگران را سرزنش کنند تا اینکه واقعا کاری انجام دهند و تغییری کنند.

برای غالب مردم، انتظار کشیدن راحت‌تر از اصلاح شیوه زندگی است.

به‌این‌ترتیب اگر مصمم هستید که زندگی خود را تغییر دهید و به دنبال دلایل ثروتمند نشدن خود می‌گردید، اگر نمی‌دانید چرا تلاش‌هایتان آن‌قدر که باید نتیجه‌بخش نیست، احتمالا باید دلایل زیر را بررسی کنید.

در ادامه این مطلب از بورسینس به مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند افراد، ثروتمند نشوند اشاره‌کرده‌ایم.

1. نداشتن چشم‌انداز و هدف مشخص

برای بسیاری از ما فقر در میان‌سالی و پیری کابوس بزرگی است. یکی از اصلی‌ترین دلایل فقر در زمان بازنشستگی نداشتن چشم‌انداز زمانی است.

میزان زمانی که برای برنامه‌‌ریزی فعالیت‌‌های روزانه و گرفتن تصمیمات مهم زندگی‌‌هایمان صرف می‌کنیم با میزان ثروتم ما ارتباط مستقیم دارد.

به‌عنوان مثال، یکی از چشم‌اندازهای درازمدتی که در خانواده‌های سطح بالای انگلیس وجود دارد این است که فرزندانشان را به محض تولد در دانشگاه آکسفورد یا کمبریج ثبت‌نام می‌کنند، حتی با اینکه می‌دانند ممکن است آن کودک هرگز به سن 18 سالگی نرسد.

زوج جوانی که هر مال مبلغ مشخص و مناسبی که خیلی هم ناچیر نباشد را برای هزینه تحصیل فرزند خود کنار می‌‌گذارند، زوجی با چشم‌انداز زمانی درازمدت هستند.

آن‌ها حاضرند برای اطمینان از گرفتن نتیجه بهتر در طولانی‌‌مدت، لذت‌های کوتاه‌‌‌مدت خود را قربانی می‌کنند. افرادی که چشم‌انداز درازمدت دارند قطعا در مسیر زندگی‌‌ رشد اقتصادی می‌کنند.

به‌این‌ترتیب تا وقتی‌که هدف شما برای آینده پیش رو، واضح و شفاف نباشد، نمی‌دانید باید چه‌کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. با فعالیت‌های بی‌هدف و تاریک، ثروتمند شدن غیرممکن است.

به گوشه خلوتی بروید و با خود فکر کنید. ببینید هدفتان در زندگی چیست، چگونه می‌توانید به آن‌ها برسید، چگونه می‌توانید برای این مسیر برنامه‌ریزی کنید. سپس برای رسیدن به  این هدف‌ها اقدام کنید.

همچنین بخوانید: چطور پولدار بشم

2. عدم داشتن الگو

مهم‌ترین راز ثروتمند شدن و شاید بهترین و سریع‌ترین چیزی که ما را به اهداف و رویاهایمان می‌رساند، مدل‌سازی موفقیت و الگوبرداری از بهترین‌ها است.

کسی را به عنوان الگو انتخاب کنید. اگر الگوی خوبی ندارید، کسی را پیدا کنید که در حوزه کاری شما بهترین است، سپس از او الگوبرداری و تقلید کنید. البته منظور تقلید کورکورانه نیست بلکه منظور الگوبرداری آگاهانه است.

نیازی نیست تجربیات سایرین را دوباره در زندگی خود تکرار کنید. بلکه موفقیت او را مدل‌سازی کنید. تا می‌توانید از بهترین‌ها یاد بگیرید.

برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای می‌بایست ویژگی‌های افراد موفقی که در آن مسیر هستند را در خود پرورش دهید. کارهایی که افراد موفق و ثروتمند انجام می‌دهند از تجربه آن‌ها نشات گرفته و قابل استناد است.

می‌توانید از رازهای رسیدن آن‌ها به موفقیت استفاده کنید. آن‌ها برای ما بسیار بسیار مفید هستند. با این کار پس از مدتی می‌توانید یک نقشه راه مناسب برای خودتان ترسیم کنید.

بیشتر بخوانید: 5 مهارت ارزشمند که رایگان هستند ولی در موفقیت شما نقش بزرگی دارند

3. ولخرجی زیاد

خرید لوازم و چیزهای گران‌قیمت، هزینه کردن برای یک گوشی موبایل جدید، لباس‌های مارک‌دار، رستوران‌های لاکچری یا تعطیلات طولانی‌مدت، حس خوبی به ما می‌دهند.

ولی اگر ضرورتی برای این کارها وجود نداشته باشد و شما همواره اقدام به انجام این کارها کنید، در حال تبدیل کردن این رفتارها به یکی از عادت‌هایتان هستید.

به‌این‌ترتیب هیچ‌گاه نخواهید توانست پول لازم برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که منجر به انباشتن ثروت می‌شود را جمع‌آوری کنید.

بیشتر مواقع،علت ثروتمند نشدن ما این است که فراتر از توانایی‌های مالی‌مان و حتی با گرفتن قرض و وام زیاد، در زندگی هزینه می‌کنیم. درنهایت به‌جای جمع‌ کردن دارایی، پول خود را صرف چیزهای بی‌ارزش و گذرا کرده‌ایم.

بهترین کار برای شروع، بودجه‌بندی است. همه هزینه‌های خود را برآورد کنید تا متوجه شوید پولتان کجا می‌رود. درنهایت متوجه می‌شوید که در چه حوزه‌هایی بیش از حد هزینه می‌کنید و نیاز به اصلاح رفتارتان دارید.

بیشتر بخوانید: 3 نوع حساب پس انداز که همه افراد باید داشته باشند!

ثروتمند شدن
اگر پولی پس‌انداز نکنید، هرگز ثروتمند شدن را تجربه نخواهید کرد. پس هرچه زودتر پس‌انداز را شروع کنید؛ چراکه هرچه پول خود را زودتر به کار اندازید، کمتر نیاز به پس‌انداز دارید.

4. شکایت کردن و منفی‌بافی

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که ذهنیتی منفی دارند و همیشه از همه‌چیز شاکی هستند.

این افراد اغلب اوقات در بیان دلایل سخت بودن وضعیت اقتصادی دلایل زیر را می‌آورند:

  • هزینه زندگی بالا رفته
  • هیچ‌وقت از زیر بار بدهی بیرون نمی‌آیم
  • من به اندازه کافی درآمد ندارم
  • سرمایه‌گذاری کاری خطرناک و پرریسک است
  • برای پولدار شدن در ایران باید رانت داشته باشی
  • فقط باید آقازاده یا بچه پولدار باشی
  • هیچ فرصتی برای پول‌سازی تو ایران نیست

دلایل و شکایت‌های این‌چنینی را بارها از افراد مختلف جامعه شنیده‌ایم.  ولی اگر باهوش باشید، می‌دانید که با شکایت کردن چیزی حل نمی‌شود.

به‌این‌ترتیب اجازه نمی‌دهید عادات بدی که جای تعهد و مسئولیت‌پذیر را در وجود شما می‌گیرند، در جسم و روحتان رخنه کنند.

شرایط سخت برای همه یکسان است. بسیاری از ثروتمندان خودساخته نیز زندگی سختی را سپری کرده‌اند. ولی سختی به معنای این نیست که باید تسلیم شوید.

به‌جای شکایت کردن، فرصت‌ها، ایده‌ها و راهکارهای موجود را بررسی کنید و به فکر پیشرفت و کسب ثروت باشید.

بیشتر بخوانید: پولدارترین افراد جهان

5. نبود تنوع‌ در دارایی

یكی از استراتژی‌های مطرح در مباحث سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی تنوع‌بخشی به سبد دارایی‌های فرد است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد می‌تواند بدترین اشتباه سرمایه‌گذاری باشد. این کار ریسک بزرگی به همراه دارد مگر در مواردی که فرد نسبت به آینده روشن سرمایه‌گذاری خود آگاه است.

سرمایه شما‌ باید شامل یک سبد دارایی با سرمایه‌گذاری‌های مناسبی باشد که ریسک‌های متفاوتی به همراه دارند و قدرت بازگشت سود آن‌ها مناسب است.

متنوع سازی از روش‌های مدیریت ریسک است که انواع مختلفی از سرمایه‌ها را در یک پورتفو ترکیب می‌کند.

منطق پشت این روش این است که در حالت معمول، مجموع انواع مختلف سرمایه‌گذاری‌ها، سود بالاتری تولید خواهد می‌کند و ریسک کمتری نسبت به پورتفوهایی با یک سرمایه‌گذاری واحد دارند.

بیشتر بخوانید: اهمیت تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری؛ نحوه متنوع سازی پرتفوی

6. تمایل نداشتن به تغییر

ممکن است ثروتمند شدن آن‌قدر برای انگیزه‌بخش نباشد که باعث شود از محدوده آسایش و امنیت خود خارج شوید و دست به تغییر و تحول بزنید.

تغییر همیشه سخت است، بخصوص تغییرات بزرگی که منجر به دگرگونی در شکل زندگی و کار می‌شوند. بااین‌حال باید توجه داشت فقط با انجام تغییرات است می‌توان شرایط را تغییر داد.

بنابراین یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود پولدار نشویم این است که هیچ‌وقت تصمیمی برای ثروتمند شدن نمی‌گیریم. گاهی می‌دانیم برای ثروتمند شدن چه باید کرد اما اقدامی نمی‌کنیم.

حتی اگر فردی کتاب بخواند، در جلسات سخنرانی شرکت کند، یا با افرادی که از نظر اقتصادی موفق بوده‌اند نشست و برخاست داشته باشد، تا وقتی تصمیم نگیر تفاوتی ایجاد کند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

اگر فرد برای برداشتن اولین قدم‌ها تصمیم نگیرد، همان‌جا که هست درجا می‌زند. اگر به انجام کارهایی که همیشه می‌کنید، ادامه دهید، به همان‌جایی خواهید رسید که همین امروز هستید.

دلیل اصلی شکست و عدم موفقیت این است که اکثر مردم تصمیمی برای موفق شدن نمی‌گیرند. هیچ‌وقت یک تعهد محکم و روشن یا یک تصمیم قطعی برای پولدار شدن ندارند.

فقط دلشان می‌خواهد و آرزو می‌کنند که یک روز پولدار شوند.

حتی برای رسیدن به پول، دعا هم می‌کنند اما هیچ‌وقت تصمیم نمی‌گیرند که، «من می‌خواهم که پولدار شوم!». این تصمیم قدم مهمی برای رسیدن به استقلال مالی است.

7. اهمال‌کاری و تاخیر

این روزها اشخاص زیادی را می‌بینیم که در جستجوی راز ثروتمند شدن سریع هستند اما حتی قاطعیت انجام درست کارهای روزمره خود را هم ندارند.

از مهم‌ترین دلایلی که ثروتمند شدن را تجربه نمی‌کنیم، اهمال‌کاری و به تاخیر انداختن وظایف است. انسان‌ها همیشه برای شروع نکردن کاری که لازم است برای رسیدن به استقلال مالی انجام دهند، بهانه دارند.

همیشه بهانه‌ای هست که این ماه، ماه خوبی نیست، فصل خوبی نیست یا سال خوبی برای شروع نیست.

وضعیت و شرایط اقتصادی در صنعت ما خوب نیست، بازار کساد است یا اینکه باید ریسک بزرگی کنند و امنیتشان را زیر پا بگذارند. شاید سال بعد یا وقتی مناسب‌تر دست به اقدام بزنند.

همیشه برای به تعویق انداختن کارها دلیلی هست. درنتیجه، کاری که باید انجام شود را ماه به ماه و سال به سال عقب می‌اندازند تا جاییکه دیگر دیر می‌شود.

ثروتمند شدن
حتی اگر شخصی تصمیم بگیرد ثروتمند شود و تعهد کافی هم داشته باشد درصورتی‌که امروز و فردا کند، آینده روشنی در انتظارش نخواهد بود.

8. ترس از شکست یا تمسخر

چرا پولدار نمی‌شوید؟ شاید چون می‌ترسید دست به عمل بزنید.

  • اگر شکست بخورید، هیولایی خواهد آمد و شما را می‌بلعد؟ خیر.
  • اگر شکست بخورید آسمان به زمین می‌رسد؟ خیر.
  • اگر شکست بخورید حق زندگی کردن از شما گرفته می‌شود؟ بازهم خیر.

اگر با شکست خوردن بازهم زنده‌اید و فرصت جبران دارید، پس از آن نترسید.

در علم ثروتمند شدن ترس از شکست را باتلاقی می‌دانند که انرژی و زمان شما را می‌بلعد و دست‌وپاهایتان را می‌بندد. بیشتر موفقیت‌های بزرگ، پس از شکست‌هایی کمرشکن به وجود آمده‌اند.

شجاع باشید و بپذیرید که شکست، بخشی از فرآیند آموزش در راه رسیدن به هدف است. به‌جای اینکه در برابر آن مقاومت کنید شکست را در آغوش بکشید و باجان و دل پذیرای آن باشید.

در راه رسیدن به موفقیت و ثروت دلخواهتان، هر زمان زمین خوردید، بلند شوید، خاک روی لباستان را بتکانید، نفسی تازه کنید و ادامه دهید. مقصد در همین نزدیکی است.

بیشتر بخوانید: فکر کردن به شکست ممنوع!

9. درگیر گذشته ماندن

گذشته یعنی روزهایی که رفته‌اند. دلیلی ندارد که برای گام برداشتن به جلو، مرتب به پشت سرتان نگاه کنید.

حتی اگر گذشته شما مملو از فقر، نداری و شکست باشد، این مسائل مربوط به روزهای قبلی زندگی شما است نه حال و آینده‌.

هر زمان یادآوری گذشته اذیتتان کرد، چشم‌هایتان را ببندید و آینده را تجسم کنید. سپس به خودتان قول دهید که با تلاش و پشتکار زیاد، خاطرات سخت گذشته را جبران می‌کنید.

10. باور منفی نسبت به پول

حتما شنیده‌اید که می‌گویند پول چرک کف دست است. باورهای این‌چنینی، تفکرات مخربی هستند که شما را از ثروت دور می‌کند.

این بهانه الکی از آنجا در ذهن برخی افراد جا خوش کرد که در بسیاری از فیلم‌ها پول را عامل ایجاد اختلاف و پولدارها را انسان‌هایی بدجنس و خلاف‌کار نشان دادند.

درست است که با پول نمی‌توان خنده، شادی و خوشبختی خرید، اما با داشتن پول توان انجام کارهای مورد علاقه خود را خواهید داشت.

انجام آن‌ها به شما حس شادی و خوشبختی می‌دهد. تا وقتی به پول به چشم دشمن خود نگاه کنید، انگیزه‌ای برای کسب درآمد بیشتر نخواهید داشت.

11. دوری کردن از آموزش و تکنولوژی

فقط افراد باهوش هستند که می‌داند که هیچ چیزی نمی‌دانند. ما هر روز برای یادگیری چیزی جدید زندگی می‌کنیم. در کل دانش بیشتر مساوی است با فرصت‌های بیشتر.

اگر می‌خواهید در عصر حاضر که دنیا به سرعت تغییر می‌کند پیشرفت کنید باید شما هم سریع حرکت کنید. در دنیای امروز میلیون‌ها نفر به لطف اینترنت ثروتمند شده‌اند.

بیشتر آن‌ها از همین ابزارهای آنلاینی که در دسترس همه مردم است برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. در دنیای اینترنت فعالیت‌های زیادی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید پولدار شوید.

برای ثروتمند و موفق شدن، جسم و ذهن خود را از این بهانه‌های پوچ خلاص کنید.

ثروتمند شدن
از رویای خود دست نکشید، بر ثروت و موفقیت تمرکز کنید و بعد در جشن موفقیت و میلیاردر شدن خود پای‌کوبی کنید.

12. انتخاب شغل و مسیر اشتباه

جمع‌آوری ثروت، از دریافت نخستین حقوق شروع می‌شود و برخی مشاغل می‌توانند شما را  با سرعت بیشتری به آرزوهای مالیتان برسانند.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که این روزها بسیاری از افراد ثروتمند، در مشاغلی چون فن‌آوری، بازرگانی و پزشکی فعالیت می‌کنند.

بنابراین اگر هنوز در حال تحصیل در مدرسه یا دانشگاه هستید، انتخاب شغل گام مهمی در ساختن آینده شماست که می‌تواند به ثروتمند شدن شما کمک کند.

اما فراموش نکنید که اگر علایق توجیه‌پذیری در انتخاب شغل خود داشته باشید، در هنگام کار سخت، عذاب نمی‌کشید.

اما اگر تحصیل در دانشگاه تمام شده است، هنوز فرصت دارید تا برخی مهارت‌ها را بیاموزید تا علاوه بر افزایش کیفیت شغلی خود، درآمدتان را نیز افزایش دهید.

13. بدهی

خرج کردن بیشتر از درآمد، افراد را وارد دام خطرناکی به نام «بدهی» می‌کند که البته افراد زیادی در آن افتاده‌اند.

برای مقابله با این بحران، بازهم باید بودجه‌بندی کنید تا مطمئن شوید پولی که وارد جیب‌تان می‌شود از پول خروجی بیشتر است.

بدهی زنگ خطیر برای رفاه مالی شما است. اگر عادت به قرض کردن، گرفتن وام‌ و پول‌هایی با بهره بالا دارید، هیچ شانسی برای پس‌انداز کردن نخواهید داشت.

بااین‌حال همه قرض‌ها هم  الزاما اشتباه نیستند. مثلا گرفتن وام تحصیلی برای دانشگاه یا آموختن یک مهارت برای شروع یک شغل، می‌تواند سبب ارتقای شغلی شود و ظرفیت کسب درآمد را در شما افزایش دهد.

به‌طورکلی اگر در دام بدهی گرفتار شده‌اید، سعی کنید برنامه مشخصی را برای تسویه کردن این بدهی‌ها تدوین کنید. یکی از بهترین تدابیر این است که ابتدا وام‌ها و بدهی‌هایی که سود بالایی دارند را بپردازید.

پرداخت این بدهی‌ها اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد و به شما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید پول بیشتری هم صرفه‌جویی و پس‌انداز کنید.

14. بی‌توجهی به سلامتی

برای پول درآوردن باید کار کرد و لازمه کار کردن داشتن جسمی سالم است. افراد ثروتمند، اهمیت داشتن جسمی سالم را می‌دانند. بسیاری از میلیاردرها، سلامتی را بزرگ‌ترین موهبت و دارایی خود می‌دانند.

بنابراین، با تحت کنترل داشتن شاخص‌های متداول سلامت نظیر: فشار خون، قندخون، وزن و… و همین‌طور شرکت در برنامه‌های ورزشی می‌توانید سلامت جسمانی خود را افزایش دهید تا انرژی بیشتری برای کار و پیشرفت داشته باشید.

به یاد داشته باشید برخی عادات اشتباه نظیر سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی، هزینه‌های جبران‌ناپذیری را چه از نظر مالی و چه از نظر جسمی برای شما به دنبال خواهند داشت.

15. تمرکز بیش از اندازه روی پس‌انداز کردن

پس‌انداز برای ساختن ثروت ضروری است، اما نباید به حدی روی آن تمرکز کنید که از کسب درآمد (آنچه که افراد ثروتمند بر آن تمرکز دارند) غافل شوید.

سیبولد می‌نویسد، “آدم‌های زیادی هستند که به حدی اهل صرفه‌جویی هستند که فرصت‌های مهم را از دست می‌دهند.”

هیچ نیازی به ترک راهکارهای عملی پس‌انداز نیست. سیبولد توصیه می‌کند که، «اگر می‌خواهید مانند یک ثروتمند بیندیشید، از نگرانی درباره‌ی تمام شدن پولتان دست بردارید و روی به دست آوردن پولِ بیش‌تر تمرکز کنید».

برخی کارشناسان می‌گویند، «موضوع این نیست که چقدر پول درمی‌آورید، بلکه موضوع این است که چقدر پول نگه می‌دارید». اما نباید با این بهانه کسب درآمد بیشتر را نادیده بگیرید.

برای پس‌انداز پول، باید در مرحله اول آن را به دست بیاورید. ویژگی مشترک میلیونرها این است که همه آن‌ها جریان‌های چندگانه‌ای‌ برای کسب درآمد ایجاد می‌کنند و عادات هوشمندانه‌ای برای پس‌انداز کردن دارند.

ثروتمند شدن

16. عدم سرمایه گذاری پول

یکی از موثرترین شیوه‌های کسب پول بیش‌تر در طول زمان، سرمایه‌گذاری است، و هر چه زودتر این کار را شروع کنید، بهتر است.

رامیت ستی در کتاب‌ بنام « ثروتمند شدن را به شما خواهم آموخت»  که پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز شناخته شد می‌نویسد: «میلیونرها به‌طور میانگین، سالانه 20% از درآمد خانوارشان را سرمایه‌گذاری می‌کنند».

ثروت آن‌ها به وسیله‌ی میزان در‌آمدی که هر سال کسب می‌کنند سنجیده نمی‌شود بلکه با توجه به مبلغی که در طول زمان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توان ثروت آن‌ها را ارزیابی کرد.

هر چه پول بیش‌تری کنار بگذارید بهتر است، اما حتی اندکی پول نیز می‌تواند به لطف بهره‌ی مرکب شما را به موفقیت برساند.

یک روش آسان برای شروع سرمایه‌گذاری این است که پس‌انداز کردن برای بازنشستگی را با افتتاح حساب‌های پس‌اندازی که در آن‌ها پولتان سرمایه‌گذاری می‌شود، شروع کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت سرمایه گذاری و پس‌انداز کردن چیست؟

17. محیط نامناسب

جبران خلیل جبران می‌گوید: «ما میانگین 5 نفری هستیم که، بیشتر وقتمان را با آن‌ها صرف می‌کنیم».

بنابراین اگر در خانواده‌ای بزرگ شده‌ایم که، اطرافیانمان هیچ‌کدام ثروت نبوده‌اند، همه در سطح معمولی زندگی ‌کرده‌اند، در روابط اجتماعی‌مان با کسانی هم‌سطح خودمان ارتباط برقرار می‌کردیم، باید بدانیم که چنین محیطی ما را به سمتی که آزادی مالی داشته باشیم، هدایت نمی‌کند.

در زندگی با چنین افرادی متوجه نمی‌شویم راز ثروتمند شدن چیست و باید چه تغییراتی در خودمان ایجاد کنیم.

حتی ممکن است تشویق شویم که مثل بقیه یک زندگی معمولی داشته باشیم. این موضوع در نرسیدن ما به ثروتی که شایسته آن هستیم اهمیت زیادی دارد.

ما قدرت زیادی انتخاب کسانی که با آن‌ها در ارتباطیم و کنترل محیط پیرامونمان داریم پس بهتر است بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

حتما افراد زیادی را می‌شناسید که، در ایران و یا کشورهای دیگر با زمینه خانوادگی خیلی ضعیف از نظر مالی، توانسته‌اند به ثروت و موفقیت‌های مالی بسیار زیادی برسند، این موضوع نشان‌دهنده آن است که، اگر بتوانیم اول باور و بعد محیطمان را کنترل کنیم و روی آن تاثیرگذار باشیم، می‌توانیم به اهدافمان برسیم.

18. نداشتن عادت‌های سازنده

در جریان آموزش ثروتمند شدن ساخت عادت‌های سازنده اهمیت زیادی دارد. در واقع این عادت‌ها هستند که انسان‌ها را می‌سازند.

90 درصد کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید از روی عادت‌ است.

با کنترل عادت‌ها می‌توان نتایج فوق‌العاده‌ای به دست آورد. یکی از مهم‌ترین موارد، داشتن برنامه و هدف‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و همچنین اولویت‌بندی کارها است.

از مهم‌ترین موارد می‌توان به برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری اشاره کرد.

با رعایت یک سری تکنیک‌ به‌راحتی می‌توانید بهره‌وری خود را دو تا سه برابر افزایش دهید، زمان آزاد خودتان را چند برابر کنید و زمان تلف شده را به حداقل ممکن برسانید.

زمان مهم‌ترین سرمایه‌ای است که قابل جبران نیست و باید به آن توجه ویژه داشته و روی آن سرمایه‌گذاری نماییم.

عادت‌هایی مثل، سرمایه‌گذاری بخشی از پول، پس‌انداز کردن قسمتی از درآمد در درازمدت، و فکر کردن به بازه زمانی طولانی با اثر مرکبی که می‌تواند داشته باشد، نتایج فوق‌العاده‌ای از نظر مالی به همراه خواهد داشت.

ثروتمند شدن
به عادت‌های درست سرمایه‌گذاری فکر کنید.

19. رفتار احساسی در خرج کردن پول

آیا تجربه خریدهای هیجانی و احساسی را داشته‌اید؟

تابه‌حال شده که تحت تاثیر تبلیغات و بدون اینکه واقعا به چیزی نیاز داشته باشید اقدام به خرید آن ‌کنید؟

این رفتارها تلاش‌های شما در راه افزایش ثروت را نقش بر آب خواهند کرد. این طریقه ثروتمند شدن نیست. یاد بگیرید که تشخیص دهید آیا واقعا به یک وسیله نیاز دارید یا فقط می‌خواهید آن را داشته باشید.

سعی کنید در هنگام خرید یک جنس به یک فروشگاه بسنده نکنید و اجناس و قیمت‌های سایر فروشگاه‌ها را نیز با هم مقایسه نمایید.

در صورت امکان، خریدهای پرهزینه‌ را در یک لیست انتظار 30 روزه قرار دهید تا مطمئن شوید این خرید از روی نیاز است، نه از روی احساس. ضمن اینکه می‌توانید سر فرصت آن وسیله را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.

20. نداشتن بیمه

اگر از پوشش بیمه‌ای مناسبی برخوردار نیستید، در حال یک بازی خطرناک هستید. پرداخت مبلغ اندک مبلغ بیمه ماهیانه، در هنگام وقوع حوادث ناخواسته، ارزش بسیاری پیدا خواهد کرد.

پس سعی کنید از قرارگیری در زیر چتر حمایتی بیمه‌ای مناسب برای مواردی چون بیمه عمر، سلامت، خودرو، خانه و حوادث، مطمئن شوید.

گرچه امیدواریم هیچ‌وقت نیاز به استفاده از آن نداشته باشید اما اگر روزی ناچار به استفاده از بیمه شدید، آن وقت خدا را شاکر خواهید بود که تحت پوشش بیمه هستید.

بیمه بودن از لحاظ روانی باعث ایجاد حس اطمینان و اعتمادبه‌نفس بیشتر در شما می‌شود و همین عامل به پیشرفت شما کمک می‌کند.

جمع بندی

ثروتمند شدن یک فرآیند است که از رفتار و اعمال شخص سرچشمه می‌گیرد. داشتن ذهنیت و دیدگاه درست در کنار انجام رفتارهای آگاهانه می‌تواند اشخاص را به ثروت برساند.

برای شروع این مسیر نیاز به تعهد، مسئولیت‌پذیری و اقدامات مناسب است.

بهتر است ابتدا ذهنیت منفی خود را نسبت به پول، شرایط و محیط کنار بگذارید و سپس به فکر پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و افزایش مسیرهای کسب درآمد باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
آرش

پولدار شدن خیلی پیچیده تر از مباحث بالاست. اساسا برای پولدار شدن باید پول داشت. شاید پول به تنهایی کافی نباشه و فاکتورهای بالا هم مهم باشه ولی همه فاکتور در نود و نه درصد موارد بعد از وجود پول قابل اجرا هستند.

شما وقتی پول نداری در اصل تخم مرغی نداری که داخل سبدی بگذاری. این واقعیت درد ناکی است که بسیاری از مدیران مالی از ارائه آن طفره می‌روند و با جمله منفی نباش همچیز را تطهیر میکنند.

بعد ازآن که پول داشتی حالا همه قوانین بالا درست و قابل اجرا هستند اینکه سبد داشته باشید،. توزیع یکنواخت پول،. ولخرجی نکردن. همه و همه. من خودم کسب و کارهای بسیاری رو راه اندازی کردم کتاب‌های بسیاری خوندم مشاوره های بسیار گرفتم روی تکنیک‌ها،، تحلیل ها،. باورها و همه چیز کار کردم. گاهی اگر خیلی چیزها رو ندونید راحت تر هستید. دوستی دارم که حتی مدرک تحصیلی نداره چند وقت پیش زمینی بهش معرفی شد که خرید و حالا 35 برابر سود کرده. دوست دیگری همون مقدار جای دیگه زمین خرید و فقط، کلی مشکل قانونی برای خودش خریده قطعا میدونم استعلام و تحقیق مهمه. ولی اساسا پولدار شدن قوانین پیچیده ای داره. وقتی مرداد 99 شاخص بورس در حال ریختن بود گردن کلفت ترین تحلیل گران صحبت از شاخص 3 میلیونی می‌کردند. من خودم بزرگترین سودی که بردم از یکی از کارهای ساده من در سال 93 بود که با چندین موقعیت همراه شد و همه خونه زندگی من از همون سال هست.

شما وقتی نتیجه میگیری گویی که درست عمل کردی و وقتی هزار کار کنی و نتیجه نگیری انگار که باید همه چیز رو در عالم میدونستی و نتونستی. عین بازی فوتبال هست. وقتی توپی که به دیرک دروازه میخوره وارد دروازه میشه صحبت از برنامه ریزیها، هوش مدیر عامل، خلاقیت بازیکنان، بدنسازی صحیح و… میشه و وقتی همون توپ فقط با دوستانت اختلاف به بیرون هدایت و تیم شما ببازه، تحلیل گران و کارشناسان میان که به شما بگن چقدر سو مدیریت و بی برنامگی گریبان شما و تیمتون رو گرفته.

اینها واقعیت‌های زندگی هست. هرکس میتونه وقایع رو به شکلی تفسیر کنه.

Mosi

کاملا با نظر شما موافقم برای پول. دار شدن چاشنی شانس هم خیلی مهم هست و آدمهای که به پست آدم میخورن .و اینها رو اصلا نمیشه پیش‌بینی کرد

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx