10 باور عالی برای تغییر نگرش نسبت به پول

باورهایی درباره پول

پول از خیلی جهات در زندگی مهم است.

این 10 نکته و باور هوشمندانه را برای تغییر دیدگاه‌تان نسبت به پول بخوانید و در خود به وجود آورید.

برخی از افراد به طور طبیعی رابطه خوبی با پول دارند ولی برخی دیگر با گذشت سال‌های بسیار از زندگی‌شان هنوز با پول آشتی نکرده‌اند.

عناوین مطلب:

شاید اصلی‌ترین دلیل تفاوت رفتارها دربرابر پول را تربیت و شیوه برخورد والدین با پول دانست.

دلیل رفتارتان نسبت به پول هرچه باشد، تفکر و نگرش مناسب شما نسبت به پول باعث می‌شود حتی در آشفتگی‌های زندگی، فراوانی و پول کافی را در اختیار داشته باشید.

در ادامه این مطلب از بورسینس، نکاتی هوشمندانه را می‌خوانید که به شما کمک می‌کند رابطه‌ای مثبت و بهتر با پول داشته باشید.

این باورهای سازنده‌ که در ادامه به آنها می‌پردازیم را دنبال و پیاده‌سازی کنید، به این ترتیب خواهید دید که شما نیز می‌توانید یک رابطه مثبت با پول پیدا کنید و در مسائل مالی بهتر شوید.

باور 1: من پول کافی دارم

وقتی باور شما این باشد که هیچگاه پول کافی در اختیار ندارید، مطابق همین باور در زندگی عمل خواهید کرد و همیشه به دنبال پول خواهید بود.

از سمت دیگر، اگر این طرز تفکرها و باورهای مثبت را داشته باشید، به یک واقعیت تبدیل می‌شوند:

  •  پول کافی در اختیار دارید
  • همیشه می‌توانید نیازهایتان را برآورده کنید
  • با درآمدی که دارید قادر به زندگی خوبی هستید

در اینجا صحبت از تفکر جادویی نیست، اینگونه نیست که به خاطر اینکه شما آرزوی پول داشتن را دارید پول بیشتری به سمت‌تان بیاید. بلکه صحبت از تغییر صدای درونی‌تان است.

با داشتن این باورها، صدای درونی‌تان را به این مسیر تغییر می‌دهید که پول کافی دارید و در حال کار کردن روی مسئولیت‌پذیری نسبت به مسائل مالی‌تان هستید.

این صدای درونی مثبت را جایگزین صدایی کنید که می‌گوید قادر به برطرف‌کردن نیازها نیستید، فقیر هستید و پول کافی در اختیار ندارید.

با باور اینکه می‌توانید، نصف مسیر را رفته‌اید – تئودور رزولت

هرگز باورتان این نباشد که پول کافی در اختیار ندارید. داشتن باورهای محدودکننده مانند این است که شروع کار‌تان از یک چاه باشد. با یک باور اشتباه، حتی با وجود کار سخت، امکان بیرون آمدن از چاه وجود نخواهد داشت.

تغییر نگرش‌تان اولین قدم برای رسیدن به فراوانی است.

پول اول در ذهن شماست بعد در جیب شما

با داشتن باور مناسب، باز هم کار سختی در پیش خواهید داشت ولی باید کار را با این باور صحیح که “من همیشه به اندازه کافی پول دارم” آغاز کنید.

شاید تغییر ذهنیت منفی کار ساده‌ای نباشد ولی بزرگترین تغییر را در زندگی‌تان ایجاد می‌کند. اگر به خودتان بگویید که پول کافی در اختیار دارید، در مسیری قرار می‌گیرید که سایر باورها و نگرش‌های اشاره شده در این مقاله را به خوبی درک خواهید کرد.

زیرا اگر قادر باشید یک ذهنیت را تغییر دهید، توانایی باز کردن ذهن‌تان برای تغییر شیوه برخورد و مدیریت پول را خواهید داشت.

اغلب ما مشکلات ریشه‌ای با پول داریم. الگوهایی را فرا گرفته‌ایم که باعث ترس، مشکلات و شکست ما می‌شوند. اما نحوه برخورد با پول، مانند پرتاب فضاپیما به فضا نیست که سخت و مشکل باشد.

رابطه شما با پول‌تان یکی از مهمترین روابطی است که خواهید داشت و چیزیست که باید برای بهبود آن وقت بگذارید، همانند زمانی که روی بهبود سایر روابط خود در زندگی زمان صرف می‌کنید.

رابطه مثبت شما با پول زمانی آغاز می‌شود که باور کنید به اندازه کافی پول دارید.

فرض کنید باورتان این است که روابط شما با سایرین همیشه افتضاح است، نتیجه چه خواهد بود؟ همیشه روابط افتضاح را به زندگی‌تان جذب خواهید کرد.

اما اگر واقعا باور کنید که یک روز روابطی سالم و غنی با سایرین خواهید داشت و درک کنید که نیاز است برای رسیدن به این هدف، دست به کار شوید، در نهایت به موفقیت می‌رسید.

همین اصل در مورد پول نیز صادق است. اگر همواره فکر کنید که فقیر هستید و پول کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارید و نمی‌توانید چیزهایی که می‌خواهید را داشته باشید، همین الگو در زندگی شما تکرار خواهد شد و ذهنیتی فقیر خواهید داشت.

اما اگر باور کنید روزی خواهد رسید که با تغییر رویکرد و با کار و تلاش خودتان به پول کافی برای رسیدن به آسایش و خوشبختی دست خواهید یافت، به موفقیت خواهید رسید.

یک نگرش و باور مثبت نسبت به پول این است: فراوانی همه جا وجود دارد، فقط باید نگاه‌تان را به سمت آن بچرخانید.

همین امروز شروع کنید و فراوانی را همه جا ببینید تا زمانی‌که به یک عادت تبدیل شود.

باور 2: زمان من ارزشمندتر از پول است

هر دقیقه ارزشمند است.

درک ارزشمندی زمان اهمیت زیادی دارد.

به زمانی که در اختیار دارید مانند اسکناس بنگرید و اینکه آنرا چگونه خرج می‌کنید. اتلاف وقت از اتلاف پول ناپسندتر است.

می‌توانید پول بیشتری بدست آورید، ولی زمان بیشتر نه – جیم ران

وقتی برای کسی کار می‌کنید، زمان خودتان را به شخص دیگری می‌فروشید.

  • ارزش شما چقدر است؟
  • زمان‌تان چقدر ارزش دارد؟

اطمینان حاصل کنید بابت زمانی که صرف می‌کنید پاداش مناسب می‌گیرید.

اگر می‌خواهید ارزش‌تان بالاتر رود، ببینید چکار می‌توانید بکنید تا خودتان را با ارزش‌تر کنید. (مثلا مهارت خود را بالا ببرید)

مطلب مرتبط: چگونه ارزش خودمان را بدانیم؟

وقتی کار می‌کنید و بابت آن پاداش می‌گیرید، اطمینان حاصل کنید نسبت به کاری که انجام می‌دهید علاقه‌مندید و از آن لذت می‌برید.

یکی از بدترین چیزها در زندگی این است که روزانه 8 تا 12 ساعت در روز کاری را انجام دهید که از آن بیزار هستید.

وقتی در حال خرج کردن پول برای چیزی هستید، به این فکر کنید که چند ساعت باید کار کنید تا بتوانید آن پول را بدست آورید، آیا آن چیز ارزش آن زمان را دارد؟

اگر بتوانید چیزی که قصد خرید آنرا دارید با قیمت کمتر بیابید، مانند این است که زمان کمتری خرج می‌کنید، زیرا برای بدست آوردن پول، زمان را هزینه کرده‌اید.

باور 3: پول، برده من است

پول باید برای شما کار کند، نه برعکس.

وقتی بطور مداوم در فکر هستید که برای بدست آوردن پول نیاز به کار کردن دارید، خودتان را برده پول کرده‌اید.

پول یک ارباب بسیار بد است ولی یک خدمتکار عالیست – P.T. Barnum

اگر پول برای شما کار کند، در بازی بسیار جلوتر خواهید بود.

یک باور مثبت نسبت به پول این است: پول صرفا یک ابزار برای شماست تا بتوانید چیزهایی که نیاز دارید و می‌خواهید را بدست آورید.

با تصور اینکه پول دستوردهنده است و باید مطیع آن باشید در زندگی یک فرد شکست خورده خواهید بود.

این شمایید که ارباب پول‌تان هستید.

اگر الان احساس فراوانی و ثروت ندارید، باید پول را برای مقاصد مثبت بکار ببرید.

با باور به اینکه پول مانند یک چیز جادویی است که هیچ‌گاه به دست شما نمی‌رسد، اعتقاد به اینکه هیچ‌گاه به رویاهایتان نمی‌رسید را در خودتان ایجاد می‌کنید.

زمان آن رسیده شروع به مدیریت پول خود کنید و تفکر اینکه پول، زندگی‌تان را کنترل می‌کند کنار بگذارید. اقداماتی انجام دهید تا پول‌تان به بهترین نحوه برای شما کار کند و شروع به هدایت اسکناس‌ها به سمت هدفی کنید که می‌خواهید به آن برسید.

پول فقط یک وسیله است، شما را به جایی که آرزو دارید می‌رساند ولی هرگز جای راننده را نخواهد گرفت – Ayn Rand

توصیه‌ای که می‌کنیم چندان ساده نیست. زیرا وقتی شروع به پیاده‌سازی این نکته کنید، متوجه می‌شود تقاضای بیشتری برای خرج کردن پول‌تان شکل می‌گیرد.

مثلا چیزهایی خراب می‌شوند، یا مجبور می‌شوید یک صورتحساب غیرمنتظره بپردازید. شاید احساس شکست کنید و بخواهید به الگوی سابق برگردید ولی باید مقاومت کرد، زیرا اگر به گذشته برگردید باز هم احساس فقر خواهید کرد.

قوی باشید و مسیر جدید را ادامه دهید. خارج شدن از محدوده آسایش همیشه سخت است، بنابراین اجازه ندهید ذهنیتی که شما را به بازگشت به محدوده آسایش تشویق می‌کند پیروز شود.

باور 4: خرید چیزهای بیشتر باعث خوشحالی من نمی‌شود

برخی از بهترین چیزها در زندگی زمانی اتفاق می‌افتد که پول و دارایی خیلی کمی دارید.

برخی از بدترین چیزها در زندگی زمانی رخ می‌دهد که از نگاه دیگران، چیزهای خوبی مانند دارایی‌های زیاد، ماشین و خانه زیبا، خانه دوم، تعطیلات رویایی و… را بدست آورده‌اید.

بسیاری از مردم پولی که بدست آورده‌اند را خرج چیزهایی می‌کنند که نمی‌خواهند تا مردمی را تحت تاثیر قرار دهند که علاقه‌ای به آنها ندارند – ویل راجرز

اغلب اوقات، جمع‌آوری چیزهای مادی مردم را فقط تا مدت کوتاهی خوشحال و راضی می‌کند.

برای خرید چیزهای پرزرق و برق نه تنها باید پول خرج کنید بلکه نگهداری آنها نیز هزینه مالی و زمانی دارد. گاهی استرس ناشی از نگهداری لوازم و چیزهای گرانقیمت می‌تواند روی روایط و سلامتی شما تاثیر بگذارد.

چیزهای موردعلاقه من در زندگی هیچ هزینه‌ای ندارند – استیو جایز

به اندازه‌ای مادیات جمع کنید که توان مدیریت‌شان را داشته باشید.

مطلب مرتبط: چگونه پول را بهتر و عاقلانه‌تر خرج کنیم؟

همین الان به چیزهایی که دارید نگاه کنید، آیا چیزی هست که نگهداری آن، زمان و پول زیادی روی دست‌تان می‌گذارد؟ اگر هست جایگزینی برای آن بیابید.

برای مثل اگر خانه‌ای بزرگ دارید که گرم کردن آن در زمستان و سرد کردن آن در تابستان نیاز به هزینه زیادی دارد و یا مجبورید زمان زیادی صرف نگهداری، تمیزکردن و رسیدگی به آن کنید شاید زمان آن رسیده که خانه‌ای کوچکتر بگیرید.

کاهش نیازهایتان و ساده‌سازی زندگی حس آزادی خاصی دارد و خوشحالی بیشتری به زندگی‌تان می‌بخشد.

باور 5: لازم نیست همیشه در وضعیت اضطرار باشم

برخی اوقات باورهای غلط در مورد پول، در کودکی وارد ذهن ما می‌شود.

قبول داریم وقتی هزینه‌ها روی هم انباشته شده و پولی برای پرداخت قبض‌ها یا اجاره خانه ندارید وضعیت سخت است. اگر همیشه احساس وجود وضعیت اضطراری در زندگی‌تان دارید، باید بدانید که مشکل شما پول نیست، بلکه رویکرد شما در مواجهه با مشکلات باعث این وضعیت شده است.

به سادگی می‌توانید دیگران را مقصر وضعیت کنونی‌تان بدانید. ولی سازنده‌تر این است که در گذشته‌تان جستجو کنید و دلایل اشتباهات‌تان را بیابید – دیو رمزی

اگر توانایی کار کردن دارید، نباید زندگی‌تان مانند رفتن از یک نقطه اضطراری به یک یک نقطه اضطراری دیگر باشد. زمان آن رسیده ببینید کجا رفتارها و تصمیمات‌تان براساس “شانس و اقبال” بوده و به عواقب تصمیمات خود آگاهی کامل نداشته‌اید.

اینگونه می‌توانید قبل از اینکه مشکلات به وضعیت اضطراری برسند آنها را حل کنید و جلوی هزینه‌بر شدن آنها را بگیرید.

اگر جلوی رخ‌دادن وضعیت اضطراری را نمی‌گیرید، احتمالا سهوا در حال ایجاد آنها هستید.

این موضوع به معنای تعمیر و نگهداری از خودرو، منزل، بدن و روابط شماست، قبل از اینکه بدتر شوند.

اگر یک سوراخ در سقف وجود دارد، قبل از اینکه بزرگتر شود و مجبور به هزینه بیشتر شوید باید آنرا تعمیر کنید.

اگر روغن خودرویتان نیاز به تعویض دارد، آنرا هرچه زودتر عوض کنید تا به قطعات آسیبی نرسد و نیاز نباشد هزینه‌ای بابت تعمیر بپردازید.

اگر درد غیرعادی داشتید به دکتر بروید تا بعدا مجبور به عمل جراحی یا هزینه بیشتر برای مداوا نشوید.

به چیزهایی که نیاز به مراقب و رسیدگی دارند توجه کنید، به این طریق وضعیت اضطراری بسیار کمتری در زندگی‌تان خواهید داشت.

باور 6: دخل و خرج من با هم جور است

یکی از متداول‌ترین توصیه‌ها این است که همیشه هزینه‌هایتان را کمتر از درآمدتان نگه دارید. این توصیه کلیشه‌ای شاید یکی از کاربردی‌ترین توصیه‌ها برای مدیریت مسائل مالی در زندگیست.

باید بدانید چقدر درآمد دارید و اطمینان حاصل کنید هزینه‌هایتان کمتر از درآمدتان است.

حس مثبت درباره پول زمانی به وجود می‌آید که در انتهای ماه متوجه می‌شوید درآمدتان بیشتر از هزینه‌ها بوده است.

مهم نیست چقدر درآمد دارید، می‌توانید این درآمد را جایی اختصاص دهید که به شما حس امنیت بدهد. اما اگر درآمد کافی برای زندگی ندارید، باید کارهای بیشتری انجام دهید.

اگر برای پرداخت هزینه‌هایتان مشکل دارید باید به فکر راه‌های خلاقانه‌ای برای کاهش هزینه یا افزایش درآمد باشید. اگر هزینه زندگی، مخصوصا اجاره مسکن بالاست به جای ارزان‌تری نقل مکان کنید یا خودروتان را بفروشید. شاید نیاز باشد شغل دوم و منابع درآمد دیگری (مثلا درآمد دلاری در ایران) برای خود ایجاد کنید.

هدف از اینکار جور کردن دخل و خرج است، بطوری که درآمدتان از هزینه‌ها بیشتر شود.

شاید موانعی سر راه‌تان وجود داشته باشد، اگر اینطور است زمان آن رسیده یک بازبینی اساسی در زندگی خود داشته باشید و شروع به تغییر عادات، محیط و شیوه زندگی خود کنید. اینکار نیاز به زمان و مسئولیت‌پذیری دارد.

باور 7: اول پس‌انداز می‌کنم، بعد خرج

وقتی شروع به درک این موضوع کنید که خودتان مهمترین دارایی‌تان هستید، متوجه می‌شوید پول‌تان نیز باید برای خودتان صرف شود، نه برای خودرو، خانه، تعطیلات یا سرگرمی‌ها بلکه برای خودتان.

پس‌انداز را بعد از خرج کردن پول انجام ندهید، بلکه ابتدا پس‌انداز کنید و سپس چیزی که باقیمانده را برای هزینه‌ها اختصاص دهید – وارن بافت

شاید این توصیه برای شما متضاد به نظر برسد، شاید با خودتان بگویید من نیاز به جایی برای زندگی، ماشین برای رفت و آمد دارم و باید قبض‌ها را بپردازم.

اما سوالی از شما دارم، آیا واقعا باید هرچقدر درآمد داشتید را کاملا خرج کنید؟

وقتی قبل از انجام هرگونه هزینه‌ای، ابتدا پول خودتان که قصد پس‌انداز و سرمایه‌گذاری آنرا دارید جدا کنید، رفته رفته به سرمایه‌ای تبدیل می‌شود که آسودگی خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: چگونه برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کنیم؟

پس‌انداز کردن، قبل از خرج کردن را باید امتحان کنید.

شاید به نظرتان اینکار مثل تقلا کردن به نظر برسد ولی در واقع اینکار یک راه عالی برای پس‌انداز بیشتر و موثرتر است.

شیوه صحیح این استراتژی به این صورت است که ابتدا بودجه مشخصی برای هزینه‌ها تعیین کنید و ببینید چقدر می‌توانید در ماه کنار بگذارید. سپس درصدی که (معمولا 10 درصد از پول است) باید پس‌انداز شود را همان ابتدای کار که پول بدست‌تان رسید بردارید.

اگر کنار گذاشتن 10 درصد برایتان سخت است، با درصدهای کمتر مانند 3 درصد شروع کنید و بطور مرتب این درصد را بالا ببرید.

به این پول هرگز نباید دست بزنید و باید برای سرمایه‌گذاری‌های امن که ریسک بسیار کمی دارند اختصاص داده شود.

اگر اینکار به بطور مداوم و مستمر انجام شود، پس از چندسال متوجه می‌شوید سرمایه خوبی اندوخته‌اید که می‌تواند برای یک سرمایه‌گذاری بزرگتر و کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.

مطلب مرتبط: آموزش اصول سرمایه‌گذاری

باور 8: چیزی که می‌خواهم را دارم

دوست داشتن چیزهایی که در زندگی‌تان وجود دارد بسیار مهم است. علاقه به چیزهایی که دارید به معنای مراقبت از آنها و اطمینان از این است که برای مدتی طولانی در اطراف‌تان خواهند بود.

وقتی مراقبت بیشتری از چیزهایی که در اختیار دارید انجام می‌دهید، مانند خانه، خودرو، بدن و روابط خودتان، عمر بیشتری می‌کنند. با مراقبت پیش‌دستانه از چیزی، لازم نخواهد بود بعدا پول و زمان بیشتری برای تعمیر یا حفظ آن هزینه کنید.

این موضوع به معنای خرید کمتر ولی باکیفیت‌تر و غرور داشتن نسبت به چیزهایی است که مالک آن هستید. این موضوع به معنای قدردانی از چیزهایی که دارید، لذت بردن از آنها و خوشحال بودن است.

این موضوع در مورد چیزهای زیادی صدق می‌کند. چیزی که آنرا نادیده می‌گیریم یا از آن سوءاستفاده می‌کنیم، پژمرده می‌شود و می‌میرد.

خریدهایی با کیفیت انجام دهید، از چیزهایتان مراقبت کنید و قدردان آنها باشید.

باور 9: بهره وام و اقساط بدترین چیز است

قرض گرفتن پول برای خرید کالاهای مصرفی، چیزهای پرزرق و برق و چیزهایی که به آنها نیازی ندارید و سپس مجبور بودن به پس‌دادن آن پول همراه با بهره، بدترین راه برای خرج کردن پول‌تان است.

مطلب مرتبط: 10 نکته برای خرج کردن صحیح پول

درک هزینه‌ها و نرخ بهره‌ی وام بانکی می‌تواند برای برخی گیج‌کننده باشد. خرید برخی چیزها مانند خانه با وام بانکی شاید لازم و ضروری باشد ولی اغلب چیزهای غیرضروری را با صبر کردن و با هزینه کمتر می‌توان خرید؛ بدون اینکه نیاز باشد آنها را اقساطی خریداری کنید و هزینه بیشتری متحمل شوید.

اگر کل سودهایی که یک شخص به عنوان بهره وام و سود اقساط پرداخت کرده جمع می‌شد می‌توانست تغییر بزرگی در وضعیت مالی او ایجاد کند.

باور 10: ثروت من، سلامتی من است

علاوه بر زمان، سلامتی یکی از چیزهای مهم در زندگی هر فرد است. اما سلامتی چه ربطی به پول شما دارد؟ اگر سلامتی نداشته باشید، هرچیزی دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرد: شغل‌تان، خانواده‌تان، کیفیت زندگی و پول‌تان.

از بدن خود به خوبی مراقبت کنید. بدن‌تان تنهایی جاییست که باید تا آخر عمر در آن زندگی کنید – حیم ران

دلیل عمده کشیده شدن سروکار افراد به بیمارستان، سبک زندگی نادرست است. امراض قلبی، تنفسی، دیابت و اعتیاد همگی از سبک زندگی و بی‌تحرکی نشات می‌گیرد.

افرادی که مریضی سختی دارند توان کار کردن یا درآمدزایی را ندارند، ولی بسیاری از این مریضی‌ها قابل پیش‌گیری بوده‌اند.

وقتی افراد جوان و شاداب هستند، تمایل دارند از بدن‌شان استفاده کنند. بدن بسیار منعطف است و می‌تواند سال‌ها و حتی دهه‌ها بی‌توجهی را تحمل کند و همچنان برای شخص کار کند. ولی زمانی می‌رسد که بدن تسلیم می‌شود و شروع به در هم شکستن می‌کند.

وقتی پیر می‌شوید بدن تغییر می‌کند و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. داشتن بیمه پزشکی کمک زیادی به کاهش هزینه‌ها خواهد کرد و ویزیت‌های مداوم فشار کمتری به وضعیت مالی‌تان وارد خواهد کرد.

اگر بدن‌تان نتواند کار کند، پولی نیز نمی‌توانید بدست آورید.

نادیده گرفتن بدن در نهایت باعث بدتر شدن اوضاع در بلندمدت می‌شود. غذای بهتر، اجتناب از مواد مخدر، تمرین و ورزش، خواب خوب همگی برای نگهداری بدن حیاتی هستند.

از بدن‌تان مراقبت کنید تا مدت زمان بیشتری سالم بمانید، اینکار بهترین سرمایه‌گذاری روی خودتان خواهد بود.

سخن آخر

همه این موارد را در زندگی‌تان پیاده کنید تا امنیت مالی بیشتری در زندگی کسب کنید، به آزادی مالی برسید و نگرانی‌هایتان درباره پول رفع شود.

یک رابطه مثبت با پول، اطمینان خاطر می‌آورد.

داشتن پس‌انداز برای مواقع اضطراری برای اطمینان خاطر در زندگی حیاتی است و این نکات کمک می‌کنند این پس‌انداز را تشکیل دهید.

هرچه زودتر شروع به ایجاد تغییرات کنید، نتایج مثبت آنها نیز سودتر نمایان می‌شود. کلید کار در شروع کردن و ادامه دادن مداوم مسیر، بدون توجه به موانع است.

نظر شما چیست؟ چه کارهای دیگری را می‌توان انجام داد تا رابطه ما با پول بهتر شود؟ شما چه نکته‌ای به ذهن‌تان می‌رسد که می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید؟ در بخش نظرات بنویسید.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx