بهترین کیف پول شیبا (Shiba Inu) کدام است؟

کیف پول شیبا

شیبا اینو (Shiba Inu) با نماد (SHIB) یکی از توکن‌های ERC-20 است.

استاندارد ERC-20 چهارچوب و قوانینی را تعیین می‌کند که توکن‌ها می‌توانند با رعایت این قوانین، بر بستر اتریوم فعالیت کنند. بنابراین شیبا اینو یکی از توکن‌هایی است که بر بستر اتریوم کار می‌کند.

شیبا اینو یکی از آلت‌کوین‌های بسیار محبوب بازار کریپتو بوده و بسیاری آن را جایگزین مناسبی برای دوج‌کوین می‌دانند.

عناوین مطلب:

این ارز دیجیتال در ماه آگوست سال 2020 توسط یک شخص یا گروه ناشناس به نام Ryoshi ایجاد شد.

هر کیف پولی که قابلیت ذخیره‌سازی و استفاده از توکن‌های ایجادشده بر بستر شبکه اتریوم را داشته باشد، توانایی ذخیره‌سازی و استفاده از ارز شیبا اینو را هم دارد.

کیف پول مناسب شیبا در واقع هر کیف پولی است که امکان ذخیره‌سازی و استفاده از این رمزارز را بر بستر شبکه اتریوم برای کاربران فراهم کند. بسته به این که چه کسی هستید و اصلاً با چه انگیزه‌ای شیبا خریده‌اید، باید یک کیف پول مناسب شیبا را انتخاب کنید که با نیازهای شما سازگاری داشته باشد.

ممکن است که بخواهید ارز شیبا اینو را برای مدت طولانی نگه دارید تا در بلندمدت افزایش قیمت مناسبی اتفاق بیفتد و در آینده این ارز دیجیتال را بفروشید. در مقابل، ممکن است کیف پولی بخواهید که توکن‌های شیبا را کاملاً در دسترس شما نگه دارد و همچنین امکان سرمایه گذاری در دیفای را برای شما فراهم کند.

در ادامه لیست کیف پول‌های شیبا که نیازهای شما را به‌خوبی برطرف می‌کنند، در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در انتخاب کیف پول شیبا به دنبال چه چیزهایی باشیم؟

اگر هدف شما ذخیره‌سازی و نگهداری بلندمدت این ارز دیجیتال است، بهترین گزینه برای شما، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است.

کیف پول‌هایی مثل لجر (Ledger) یا ترزور (Trezor) گزینه‌هایی بسیار عالی و مناسبی هستند که علاوه بر امن نگه داشتن توکن شیبای شما برای مدت طولانی، می‌توانند به‌خوبی با شبکه اتریوم تعامل کنند.

به طور کلی کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین راه برای ذخیره‌سازی و نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند.

اگر قصد دارید به طور مرتب از توکن SHIB خود استفاده کنید یا با آن‌ها ترید کنید، شاید انتخاب یک کیف پول نرم‌افزاری مثل تراست والت (Trust Wallet) یا متامسک (MetaMask) انتخاب مناسبی برای شما باشد.

جدا از این که در نهایت از کدام کیف پول استفاده کنید، توجه به این نکته بسیار مهم است که آن کیف پول امکان حفظ حضانت (custody) توکن‌ها را به شما بدهد.

تنها در صورتی ارز دیجیتال خود را روی حساب صرافی نگه دارید که قصد معامله با آن را داشته باشید یا بخواهید از بعضی امکانات خاص صرافی‌ها بهره‌مند شوید.

ارز دیجیتال شیبا
کیف پول‌های مختلفی از ارز شیبا پشتیبانی می‌کنند که باید با توجه به نیازها و ترجیحات خود، بین آن‌ها انتخاب کنید.

انتقال ارز شیبا به کیف پول

در این قسمت نحوه انتقال ارز شیبا را از حساب صرافی به کیف پول مورد نظرتان توضیح خواهیم داد.

دانلود و نصب کیف پول شیبا

در صورتی که قصد استفاده از یک کیف پول قابل نصب بر مرورگر (browser wallet) مثل متامسک یا کیف پول دسکتاپ مثل اکسودوس (Exodus) را داشته باشید، ابتدا باید کیف پول مورد نظرتان را دانلود کنید.

پس از راه‌اندازی کیف پول و تهیه یک کپی از عبارت رمز 12 تا 14 کلمه‌ای و ذخیره آن، می‌توانید به سراغ مرحله بعدی انتقال ارز دیجیتال شیبا از صرافی به کیف پول بروید.

کپی آدرس از کیف پول

بعضی از کیف پول‌ها آدرس خاصی به شما می‌دهند تا ارز SHIB خود را به آن بفرستید، در حالی که بقیه (مثل متامسک) به‌سادگی یک آدرس اتریوم را در اختیارتان می‌گذارند.

از آن‌جا که شیبا اینو یک توکن ERC-20 است، می‌تواند به صورت امن به هر آدرس اتریومی ارسال شود. دقت داشته باشید که به جای تایپ جداگانه تک‌تک کاراکترهای آدرس، آن را از کیف پول copy و سپس paste کنید.

بیشتر بخوانید: آدرس‌ کیف پول‌تان را ساده و قابل خواندن کنید!

انتقال ارز شیبا به کیف پول

وقتی که آدرس را با موفقیت کپی کردید، وقت این است که وارد صرافی مورد نظر خود شوید که ارز شیبای شما در حال حاضر روی آن قرار دارد. آدرس را در قسمت برداشت وجه (معمولا Withdraw) از صرافی وارد کنید.

سپس 6 کاراکتر ابتدایی و انتهایی آدرس را دوباره چک کنید و از درستی آن مطمئن شوید. وقتی از این بابت خیالتان آسوده شد و عمل copy و paste آدرس را به‌درستی انجام دادید، روی گزینه «ارسال یا send» کلیک کنید.

در صورت تمایل می‌توانید وضعیت تراکنش خود را در یک جستجوگر بلاک‌چین (block explorer) چک کنید.

نحوه واریز توکن شیبا از کیف پول به صرافی

در قدم اول باید مشخص کنید که می‌خواهید توکن شیبای خود را به کدام صرافی بفرستید. قبل از ارسال توکن، اطمینان حاصل کنید که آن صرافی از SHIB پشتیبانی می‌کند. معمولاً می‌توانید با مراجعه به پنجره «wallet» یا «balances» در حساب صرافی خود، فهرست ارزهایی که توسط آن صرافی پشتیبانی می‌شوند را ببینید. وقتی مطمئن شدید که ارز SHIB در واقع می‌تواند به آن صرافی ارسال شود، روی گزینه «deposit» کلیک کرده و آدرسی که به شما داده می‌شود را کپی کنید.

ارسال شیبا از کیف پول

از هر کیف پولی که استفاده کنید، فرآیند ارسال ارز شیبا به صرافی یکسان خواهد بود.

ارز SHIB را در کیف پول خود پیدا کنید و روی گزینه ارسال یا send کلیک کنید تا تراکنش آماده اجرا شود. سپس آدرس تراکنشی که از صرافی کپی کردید را در بخش «receiver» یا «to»، پیست کنید.

بعد از این کار، مقدار ارز SHIB که قصد ارسال آن به صرافی را دارید، وارد کنید. از آن‌جا که ارز شیبا یک توکن ERC-20 است، لازم است که برای ارسال SHIB، مقداری از ارز ETH را داشته باشید (البته کیف پول‌هایی هم وجود دارند که از توکن شیبا بر بستر bep20 هم پشتیبانی می‌کنند که در ادامه به آن می‌پردازیم).

قبل از ارسال ارز شیبای خود، به کارمزدی که برای انجام این تراکنش باید به شبکه بپردازید توجه کنید.

بعد از این که از درستی آدرس وارد شده مطمئن شدید، مقدار مورد نظر را به‌ درستی وارد کردید و از کارمزد تراکنش رضایت داشتید، گزینه ارسال را انتخاب کنید.

در انتها تراکنش خود را در یک جستجوگر بلاک چک کنید تا از وضعیت انتقال خود مطلع شوید.

لیست کیف پول‌های شیبا

صدها کیف پول دیجیتالی وجود دارند که از ارز شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند و ممکن است انتخاب بین این تعداد کیف پول، برای شما کار دشواری باشد.

بنابراین در این قسمت، لیستی از بهترین کیف پول‌های مناسب شیبا در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با توجه به ترجیحات خود، بین آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.

1. ترزور مدل تی (Trezor Model T)

کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T، توسط شرکت SatoshiLabs از کشور چک، تولید و توسعه داده شده است.

ترزور در واقع اولین کیف پول سخت‌افزاری برای ارزهای دیجیتال بود. با استفاده از کیف پول ترزور، می‌توانید از امنیت کوین‌های خود در برابر انواع عوامل خارجی مطمئن باشید.

کد نرم‌افزاری این دستگاه به صورت متن‌باز و عمومی منتشر شده است و در صورت بسته شدن شرکت سازنده آن، همچنان می‌توانید از این کیف پول با سایر برنامه‌ها استفاده کنید.

این کیف پول دارای صفحه لمسی است و به همین دلیل، بسیار امن‌تر از کیف پول‌های سخت‌افزاری دیگر به شمار می‌رود. علت چنین ادعایی این است که هر کیف پول سخت‌افزاری دیگری برای دسترسی به اطلاعات حساس خود، به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند نیاز دارد اما ترزور مدل T با صفحه لمسی کار می‌کند و استفاده از آن وابسته به هیچ محیط خارجی دیگری نیست.

این کیف پول از امکانات امنیتی دیگری هم برخوردار است؛ از جمله تایید هویت دومرحله‌ای، عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای و بسیاری از امکانات دیگر. ترزور مدل تی از بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و همچنین کوین‌های جدید به طور مرتب به آن اضافه می‌شوند.

یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر این کیف پول، قابلیت ایجاد 10 حساب کاربری متفاوت برای هر ارز دیجیتال است. این قابلیت باعث می‌شود که بتوانید بعضی از حساب‌های خود را برای هولد کردن، برخی را برای ترید و باقی را برای استفاده‌های معمولی به کار ببرید.

در صورتی که قیمت برایتان مسئله‌ای نیست، استفاده از این کیف پول برای نگهداری ارز شیبا به شدت توصیه می‌شود.

2. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول Ledger Nano X یک کیف پول سخت‌افزاری محبوب و پر از قابلیت‌های مختلف است.

علاوه بر کابل USB، می‌توانید این کیف پول را از طریق بلوتوث به تمامی دستگاه‌هایی که از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند، متصل کنید. این کیف پول از یک باتری با ظرفیت 100 mAh برخوردار است.

لجر نانو ایکس از بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که به بلاک‌چین‌های بهترین ارزهای دیجیتال تعلق دارند. از جمله این ارزها، ارز محبوب شیبا اینو است.

این کیف پول هم از امکانات امنیتی گوناگونی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای، پین کد و عبارت بازیابی برخوردار است. همچنین اگر کسی سه بار پین کد را اشتباه وارد کند، کیف پول قفل می‌شود (البته نه به طور دائمی).

علاوه‌ بر این، لازم است که با فشردن دکمه طراحی‌شده روی دستگاه، تراکنش خود را به صورت دستی تایید کنید.

این کیف پول اندازه بسیار جمع‌ و جوری دارد و به‌ راحتی قابل حمل و جابه‌جایی است.

4. لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول Ledger Nano S قیمت مناسب‌تری دارد و مانند موارد قبل، یک کیف پول سخت‌افزاری بسیار امن است. همچنین لجر نانو اس یک کیف پول غیرحضانتی است؛ بنابراین می‌توانید کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال خود را به صورت امن، داخل آن نگه دارید.

برای ارسال یا دریافت رمزارزهای مختلف، باید این کیف پول را از طریق یک کابل USB به کامپیوتر یا گوشی هوشمند متصل کنید. این گزینه هم از بیش از 1000 ارز دیجیتال، از جمله شیبا اینو پشتیبانی می‌کند و با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، MacOS و کروم سازگاری دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از یک کابل OTG، این کیف پول را به دستگاه‌های اندروید هم متصل کنید.

اگر آدرس دریافت را در جای دیگری نگهداری می‌کنید، برای دریافت ارز شیبا اینو حتی نیازی به اتصال این کیف پول به کامپیوتر هم ندارید.

بیشتر بخوانید: آموزش ارسال بیت‌کوین از کیف لجر نانو اس (Ledger Nano S)

نکته: مواردی که تا این‌جا معرفی شدند، همگی کیف پول‌های سخت‌افزاری بودند و از این قسمت به بعد، به کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌پردازیم. توجه داشته باشید که همواره امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

لجر نانو اس
کیف پول‌های سخت‌افزاری انتخاب‌های امن‌تری برای تگهداری شیبا هستند اما هزینه استفاده از آن‌ها بالاتر و کار با آن‌ها سخت‌تر است.

4.  تراست والت

با استفاده از کیف پول تراست والت می‌توانید به‌ راحتی ارز شیبا اینو و صدها کوین دیگر را ارسال، دریافت و ذخیره کنید.

تراست والت یک کیف پول موبایلی است که برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتالی مثل شیبا اینو، اتریوم و توکن‌های ERC-20 و ERC-223 به کار می‌رود.

تراست والت در واقع یک کیف پول شیبا بر بستر Bep20 است؛ یعنی این مورد جزو معدود انتخاب‌هایی است که از ارز شیبا اینو، علاوه بر بستر اتریوم، بر بستر بایننس اسمارت‌چین هم پشتیبانی می‌کند. پس با استفاده از آن می‌توانید هزینه کارمزد تراکنش را بسیار کاهش دهید.

برای خرید و ذخیره شیبا در تراست والت می‌توانید از طریق مستقیم اقدام کنید و با موجودی اتریوم در کیف پول خود، ارز شیبا را خریداری کنید. همچنین می‌توانید این کار را از طریق برنامه‌ها و صرافی‌های غیرمتمرکز انجام دهید.

برای خرید و انجام تراکنش شیبا بر بستر بایننس و کاهش هزینه کارمزد، تنها کافی است که موقع انجام این تراکنش‌ها از آدرس BEP20 استفاده کنید.

تراست والت همچنین یک مرورگر وب 3 فوق‌العاده است و این امکان را برایتان مهیا می‌کند که از dAppها (اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز) بر بستر شبکه اتریوم استفاده کنید. این کیف پول در عین حال، سرمایه شما را هم امن نگه می‌دارد.

این کیف پول برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس است.

شیبا در تراست والت
تراست والت از معدود کیف پول‌هایی است که از ارز شیبا اینو بر بستر بایننس هم پشتیبانی می‌کند.

5.  متامسک

متامسک کیف پول بسیار محبوب و کارآمدی برای شیبا اینو، اتریوم و دارایی‌های پشتیبانی‌شده بر بستر اتریوم است. این کیف پول در Mainnet و Testnet اتریوم قابل استفاده است.

متامسک، عبارت بازیابی و سایر اطلاعات حساس را در حافظه محلی (local storage) دستگاه نگه می‌دارد. بنابراین کاربران حضانت کیف پول اتریوم خود را به طور کامل برای خود نگه می‌دارند.

این کیف پول به عنوان اکستنشن برای مرورگرهای گوگل‌کروم، فایرفاکس، Brave و Edge در دسترس است. همچنین به عنوان اپلیکیشن برای کاربران اندروید و iOS قابل استفاده است.

6.  اتمیک والت

کیف پول atomic wallet، یک کیف پول چندارزی است که برای ذخیره بیش از 300 ارز دیجیتال شامل بیت‌کوین، اتریوم، شیبا، استلار و تتر و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌توان گفت اتمیک والت یک کیف پول با حافظه سرد است؛ چرا که همه اطلاعات حساس را در حافظه خود دستگاه شما نگه می‌دارد.

این کیف پول از یک قابلیت کارآمد به نام اتمیک سواپ برخوردار است که با آن می‌توانید هر نوع ارز دیجیتالی را برای دیگران سواپ کنید.

اتمیک والت از سطح بالایی از رمزگذاری بهره می‌برد و همچنین امکان سهام‌گذاری برای خیلی از کوین‌های گواهی اثبات سهام را فراهم کرده است.

این گزینه برای سیستم عامل‌های مختلفی از جمله ویندوز، macOS، اندروید و iOS در دسترس است.

7.  گواردا والت

کیف پول Guarda در سال 2017 راه‌اندازی شد. گواردا والت یکی دیگر از کیف پول‌های متن‌باز چندارزی است.

این کیف پول کاملاً غیرحضانتی (non-custodial) است؛ یعنی به کاربران امکان کنترل کامل سرمایه و البته مسئولیت کامل امنیت‌شان را می‌دهد. حتی شرکت توسعه‌دهنده گواردا ادعا می‌کند که اصلاً اطلاعات شخصی یا اطلاعات مربوط به ارزهای کاربران را نزد خود نگه نمی‌دارد.

یکی دیگر از امکانات بسیار کارآمد گواردا والت این است که می‌توانید به‌ راحتی کیف پول‌های فعلی خود را وارد کیف پول گواردا کنید. گواردا والت به عنوان کیف پول دسکتاپ، کیف پول وب، کیف پول موبایل و حتی اکستنشن گوگل‌ کروم در دسترس است.

همه این کیف پول‌ها می‌توانند برای دسترسی به صرافی داخلی پلتفرم و به منظور خرید ارز دیجیتال مورد نظر هم مورد استفاده قرار بگیرند.

کیف پول گواردا
بعضی از کیف پول‌های شیبا امکان تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را هم فراهم می‌کنند.

کیف پول وب گواردا می‌تواند با هر مرورگری روی هر پلتفرمی در دسترس قرار بگیرد. نرم‌افزار دسکتاپ کیف پول برای ویندوز، macOS و Ubuntu در دسترس است. اپلیکیشن موبایل آن هم برای اندروید و iOS به صورت رایگان موجود است.

با اکستنشن کروم این کیف پول می‌توانید با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) تعامل داشته باشید. گواردا والت از توکن‌های کریپتو تحت استاندارد BEP20 و همچنین ERC20 و ERC721 پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول، کارمزد پیشنهادی برای هر تراکنش را به شما نشان می‌دهد. همچنین اگر بخواهید می‌توانید هر میزان کارمزد را که مایل هستید انتخاب کنید. از آن‌جا که گواردا والت یک کیف پول غیرحضانتی است، می‌توان آن را یکی از بهترین کیف پول‌های شیبا اینو دانست.

8.  اکسودوس

کیف پول Exodus هم از کیف پول‌های چندارزی است. این کیف پول به دلیل رابط کاربری بسیار روان و مناسبی که دارد، معمولاً به تازه‌کارها توصیه می‌شود. با اکسودوس می‌توانید با امنیت، ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کرده و آن‌ها را به هم تبدیل کنید.

اکسودوس در ابتدا یک نرم‌افزار دسکتاپ بود اما بعدتر، کارکرد خود را به سیستم عامل‌های موبایل هم گسترش داد. در حال حاضر، اکسودوس به طور کاملاً رایگان برای macOS، ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS در دسترس است.

کیف پول اکسودوس همچنین با کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور هم سازگاری دارد و این امکان را به شما می‌دهد که همزمان از رابط کاربری اکسودوس استفاده کنید اما از امنیت بسیار بالای یک کیف پول حافظه سرد هم برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

این کیف پول هم از بسیاری از ارزهای مهم از جمله شیبا اینو پشتیبانی می‌کند.

9. کوینومی

کیف پول coinomi از نرم‌افزارهای کیف پول چندارزی بوده و از سال 2014 در بازار کریپتوکارنسی حضور داشته است. این روزها انتخاب‌های زیادی برای کاربران وجود دارد اما تا چندین سال پیش، کوینومی گزینه انتخابی بسیاری از مشتاقان کریپتو بود.

اپلیکیشن کوینومی در این پلتفرم‌ها در دسترس و قابل استفاده است:

  • Windows
  • macOS
  • Linux
  • Android
  • ios

به دلایل زیر، کیف پول کوینومی یک انتخاب ایده‌آل برای شما خواهد بود:

  • امنیت: کوینومی کلیدهای خصوصی کیف پول شما را در خود کیف پول نگه داشته و ذخیره می‌کند. با استفاده از کوینومی، سرمایه شما همیشه امن و تحت کنترل خودتان باقی می‌ماند.
  • حریم خصوصی و ناشناس بودن: حریم خصوصی در این کیف پول بسیار مهم شمرده می‌شود. کوینومی در مسائلی مثل KYC یا احراز هویت مشتری و ردگیری تراکنش‌ها بسیار به نفع حریم خصوصی کاربران عمل می‌کند و به هیچ وجه تراکنش‌های شما را دنبال نمی‌کند. این کیف پول پا را از این هم فراتر می‌گذارد و آدرس IP شما را در سرورهای خود ناشناس می‌کند.
  • سگویت: کوینومی از سگویت پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از بیت‌کوین، لایت‌کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر با تاییدهای سریع‌تر تراکنش و کارمزدهای پایین‌تر استفاده کنید.
  • صرافی داخلی: این امکان باعث می‌شود که برای خرید کوین‌ها نیازی به مراجعه به صرافی کریپتوکارنسی نداشته باشید. می‌توانید کوین‌های مورد نظرتان را به طور مستقیم از کیف پول کوینومی خودتان بخرید.

کوینومی از بسیاری از ارزهای دیجیتال که روی 125 بلاک‌چین وجود دارند، پشتیبانی می‌کند. بعضی از معروف‌ترین کوین‌ها در این میان عبارتند از:

  • بیت‌کوین (BTC)
  • شیبا اینو (SHIB)
  • اتریوم (ETH)
  • ریپل (XRP)
  • لایت‌کوین (LTC)
  • تتر (USDT)

می‌توان کوینومی را بهترین کیف پول دسکتاپ برای شیبا اینو به حساب آورد.

کیف پول کوینومی
بین کیف پول‌هایی که از ارز شیبا پشتیبانی می‌کنند، کوینومی از محبوب‌ترین‌ها و قدیمی‌ترین‌هاست.

سخن آخر

کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی از شیبا اینو پشتیبانی می‌کنند.

هر کدام از آن‌ها مزایای خاص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. برای تشخیص این که کیف پول مناسب شیبا برای شما کدام است، باید نیازها، شرایط و خواسته‌های خود را در نظر بگیرید و سپس دست به انتخاب بین این گزینه‌ها بزنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx