روش خرید سهام خارجی و سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی

خرید سهام خارجی

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و خرید سهام شرکت‌ها یکی از بهترین راه‌هایی است که شما را به سود مناسب می‌رساند. بااین‌حال، در چند سال اخیر اعتماد به بازار سرمایه داخلی کمتر از گذشته شده و افراد بیشتر ترجیح می‌دهند سراغ خرید سهام خارجی بروند.

شما اطلاعاتی درباره نحوه خرید سهام در بورس خارجی برای سرمایه‌گذاران ایرانی دارید؟ اگر ندارید تا پایان این مطلب برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، همراه ما بمانید.

بازار بورس جهانی چیست؟

وقتی صحبت از بازار بورس جهانی و خرید سهام خارجی می‌شود، بیشتر افراد به بازار فارکس فکر می‌کنند. این در حالی است که بازار فارکس فقط یکی از بازارهای بورس جهانی محسوب می‌شود.

عناوین مطلب:

به‌طورکلی، بازار بورس جهانی مکانی برای مبادلات خریدوفروش سهام یا دیگر دارایی‌های قابل معامله است. قوانین و چارچوب مشخصی در این بازار‌ها تعیین شده که همه افراد و سرمایه‌گذاران باید مطابق این بازار رفتار و معامله کنند.

وجه بین‌المللی بازار بورس، امنیت و بازدهی بسیار بالای آن و کسب درآمد دلاری از این بازار، باعث شده تا افراد زیادی به دنبال ورود و استفاده از فرصت‌های این بازار باشند. خوشبختانه، ازآنجایی‌که اینترنت بستری جهانی و گسترده است، همه افراد می‌توانند از هر نقطه‌ای دنیا که به اینترنت آزاد و جهانی دسترسی دارند، برای خرید سهام شرکت‌های خارجی اقدام کنند.

سرمایه‌گذاری در بورس خارجی به این معنی است که می‌توانید در خریدوفروش سهام شرکت‌های بین‌المللی نقش داشته باشید. برای مثال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارجی فعال در بورس NASDAQ و بورس NYSE از جمله گزینه‌هایی است که افراد می‌توانند برای خرید سهام خارجی انتخاب کنند.

 بازار بورس جهانی شامل چند دسته است که افراد می‌توانند در هر یک از این زیرمجموعه‌های خرید بورس خارجی موردنظر خود را انجام دهند. این بازارها به شرح زیر است:

  • بازار سهام
  • بازار کالا
  • بازار تبادلات ارزی یا فارکس

بیشتر بخوانید: 10 بازار بورس بزرگ دنیا به‌ترتیب ارزش بازار؛ NYSE در صدر

بازار سهام خارجی

بازار سهام خارجی بستری معاملاتی درست مشابه بازار سهام داخلی را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران خود فراهم کرده‌ است.

سرمایه‌گذاران در این بازار می‌توانند در سهام شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری کرده و با خریدوفروش سهام خود، در سود یا ضرر یک سازمان شرکت باشند. نقطه قوت این بازار، حضور شرکت‌ها و سازمان‌‌های بزرگ و مطرحی است که با خرید سهام‌ آنها، شما را به یک سرمایه‌گذار بین‌المللی تبدیل می‌کند.

بازاری که سود و ضرر آن با دلار است و در نهایت، می‌تواند بازدهی بسیار قابل‌توجه‌تری نسبت به بازار بورس اوراق بهادار تهران برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

بازار کالا

بازار کالا، دومین بازاری است که در بازار بورس جهانی فعالیت می‌کند. کالاهایی مانند طلا، فلزات گران‌بها، نفت، گاز، زغال‌سنگ و … در این بازار مبادله می‌شود. شرایط کلی بازار جهانی و اتفاق‌هایی که در بستر بین‌الملل رخ می‌دهند از جمله عوامل مهمی هستند که روی صعود یا سقوط ارزش این کالاها تاثیرگذار‌ هستند.

بازار فارکس (بازار تبادلات ارزی)

بازار فارکس یا همان بازار تبادلات ارزی یکی دیگر از بازارهای جهانی است که در آن پول ملی و ارزش آن نسبت به ارزهای دیگر سنجیده می‌شود.

حجم معاملاتی که به‌صورت روزانه در بازار فارکس اتفاق می‌افتد، مهم‌ترین عاملی است که ارزش این بازار را بیشتر از پیش می‌کند.

در فارکس ارزهای متفاوت مورد معامله قرار گرفته و دقیقا از راه همین خریدوفروش‌ها، برای معامله‌گران سود حاصل می‌شود. یکی از محبوب‌ترین روش‌های معاملاتی در این بازار معاملات جفت ارزها است. برای مثال از تبدیل دلار به یورو و سپس یورو به یوان چین و استفاده از نرخ تبدیل این ارزهای فیات می‌توان کسب درآمد و سود داشت.

علاوه بر انجام معاملات جفت ارزها در فارکس، نوعی ترید دیگر به نام باینری آپشن در این بازار وجود دارد که می‌توان به کم آن نوسانات قیمتی را پیش‌بینی کرده و از نتایج این پیش‌بینی‌ها، سود به دست آورد.

اهمیت و جذابیت خرید سهام خارجی

بازار جهانی بورس فارکس یک بازار بین‌المللی بسیار محبوب است. تقریبا همه سرمایه‌گذاران در سراسر جهان آن را می‌شناسند و می‌توانند به‌راحتی در آن سرمایه‌گذاری کنند.

به نظر شما برای اینکه بتوان در یک بازار جهانی، خرید سهام خارجی انجام داد، باید به چه نکاتی توجه کرد؟ این ویژگی‌ها در بیشتر مواقع شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی از بازارهای بین‌‌المللی مانند دلار یا یورو
  • داشتن پروتکل‌های داری سریع‌تر و سبک‌تر
  • نداشتن الزام برای حضور فیزیکی سرمایه‌گذار
  • داشتن فرآیند ثبت‌نام، احراز هویت و خریدوفروش ساده‌تر و سریع‌تر نسبت به یک بازار محلی

مهم‌ترین مواردی که می‌تواند برای بررسی جذابیت و اهمیت بازار و خرید سهام خارجی مورد بررسی قرار بگیرد، شامل مواردی است که ذکر کردیم. بااین‌حال، برای درک بیشتر اهمیت این بازارها، این چند ویژگی‌ را هم باید از دید دو گروه مخاطب یا گروه هدف بازارهای سرمایه‌ای بررسی کرد.

به‌طورکلی دو گروه در مواجه با بازارهای سرمایه‌ای سراغ خرید سهام شرکت های خارجی می‌روند. این دو گروه شامل سرمایه‌گذار یا معامله‌گر است.

گروه سرمایه‌گذاران بر اساس معامله بلند‌مدت و تقسیم سود بازار فعالیت می‌کنند. معمولا سرمایه‌گذاران دید بلند‌مدتی دارند. وارن بافت نمونه موفقی از یک سرمایه‌گذار بازار خرید سهام خارجی است که همواره آموزه‌‌ها و استراتژی منتشر شده از او در این بازار به‌عنوان منبعی برای آموزش استفاده می‌شود.

گروه دوم، یعنی گروه معامله‌گران خرید سهام خارجی از افزایش یا کاهش قیمت سهام سودآوری می‌کنند. استراتژی این گروه از افراد دید کوتاه‌مدت، میان‌مدت یا بلند‌مدت است و با هدف بهره‌بردن از افزایش یا کاهش قیمت بازار، برای خرید بورس خارجی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ترید کردن و سرمایه‌گذاری: تعاریف و تفاوت‌ها

جذابیت خرید سهام خارجی و سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی مثل بازار آمریکا آن‌قدر زیاد است که هر دو گروه سرمایه‌گذاری و معامله‌گر را جذب خود می‌کند.

سرمایه‌گذاری و خرید بورس خارجی در بازارهای مهمی مثل بازار آمریکا می‌توان فرصتی باشد که بتوان از خرید آن در خرید سهام شرکت های خارجی سهم داشت. برای مثال، شرکت‌های جذابی مثل گوگل، مایکروسافت، اپل، متا و … از جمله شرکت‌هایی هستند که درآمد میلیون دلاری در طول سال دارند و می‌توانند فرصت‌های سودآوری بسیار خوبی برای سرمایه‌گذار، فراهم کنند.

بازارهای جهانی برای گروه معامله‌گران هم خالی از لطف نیست. اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم یک ویژگی جالب برای خرید سهام خارجی در بازارهای جهانی ذکر کنیم، آن ویژگی هم این است که تعداد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در این بازار، نسبت به بازارهای داخلی بسیار بیشتر است.

به بیان ساده‌تر، بازاری برای معامله مناسب‌تر است که زنده باشد. حجم معاملاتی روزانه بالایی داشته باشد و به طبع این حجم، بتوان از موقعیت‌های سرمایه‌گذاری این بازار هم استفاده کرد.

براین‌اساس، حرکت قیمتی سریع‌تر مشخص می‌شود و خریدوفروش در آن هم ساده‌تر با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

در بازارهای جهانی تعداد سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی که  برای خرید سهام شرکت های خارجی اقدام می‌کنند چند ده میلیونی است، در نتیجه معامله در این بازارها ساده‌تر و سود‌آور‌تر است.

مراحل ورود به بازار جهانی فارکس و خرید سهام خارجی

تا به اینجای مطلب درباره بازار جهانی بورس، ویژگی‌ها و اهمیت و جاذبه‌های این بازار صحبت کردیم. باید بدانید که ورود به بورس و استفاده از فرصت‌های مختلف آن برای سرمایه‌گذاری در این بازار، محدود به جغرافیا محل زندگی نیست.

اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار با مسائل اقتصادی نوظهور و افزایش رونق بازارهای مالی در ارتباط هستید، احتمال می‌رود برای سرمایه‌گذاری در این بازار هم تمایل زیادی داشته باشید.

لازمه خرید سهام خارجی و سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی فعال آن، آشنایی با روند ثبت‌نام در بازار بورس است. در ادامه این مطلب مراحل ورود به بازار و چگونگی ثبت‌نام در آن را به شما آموزش خواهیم داد.

ثبت‌نام و خرید بورس خارجی

اگرچه امکان ثبت‌نام و انجام سرمایه‌گذاری در بازاری مثل بازار فارکس برای همه مردم جهان در سراسر دنیا فراهم است، اما نمی‌توان این واقعیت را هم نادیده گرفت که محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که برای کشور ایران وجود دارد، فعالیت را برای سرمایه‌گذاران ایرانی کمی سخت‌تر از حالت عادی کرده است.

بااین‌حال، افراد هنوز هم راه‌های ورود به این بازار و خرید سهام خارجی در دسترس است. از طریق دو روش ثبت‌نام به‌صورت مستقیم و ثبت‌نام به‌صورت غیرمستقیم، می‌توانند برای ثبت‌نام در این بازار اقدام کنید.

ثبت‌نام به‌صورت مستقیم

نحوه ثبت‌نام در بازار بورس جهانی و خرید سهام شرکت های خارجی به‌صورت مستقیم بسیار آسان است. در این روش باتوجه‌به بورسی که قصد ثبت‌نام و خرید آن را دارید، به سایت بورس جهانی همان کشور مراجعه کنید و روند ثبت‌نام را با ارائه اطلاعات فردی آغاز کرده و در انتها سهام موردنظر را خریداری کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که حتما قبل از خرید سهام و تکمیل ثبت‌نام خود، قوانین سایت و بازار سهام جهانی را مطالعه کنید. این کار کمک می‌کند تا با شرایط و محدودیت‌های بازاری که قرار است در آن فعالیت کنید، آشنا شوید.

توجه: استفاده از این روش برای افراد ساکن ایران تقریبا غیرممکن است.

ثبت‌نام به‌صورت غیرمستقیم

روش ثبت‌نام به‌صورت غیرمستقیم بیشتر برای سرمایه‌گذارانی ایرانی کاربرد دارد.

در این روش، به‌جای مراجعه با سایت‌های بورس جهانی و ثبت‌نام در آنها از نرم‌افزار و وب‌سایت‌های شرکت‌های واسطه یا بروکر استفاده می‌شود. ناگفته نماند که ثبت‌نام از این روش کمی ریسک دارد و باید جانب احتیاط بیشتری را در آن رعایت کنید.

ریسک معامله و خرید سهام خارجی

هرچقدر که از مزایا و ویژگی‌های مثبت خرید و معامله در این بازار صحبت کنیم، نمی‌توان ریسک معامله در این بازار را هم نادیده گرفت. یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی که باید به آن اشاره کرد نوسانات این بازار است.

در بعضی موارد هم خطرات سیاسی می‌تواند اقتصاد یک کشور را زیر سوال ببرد و تهدید بزرگی برای امنیت آن باشد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که مقررات بازارهای غیرآمریکایی نسبت به بازارهای ایالات متحده کمتر است و این امر خطر دست‌کاری یا کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.

ورود به بورس‌های بین‌المللی مستلزم آگاهی از شرایط سیاسی و اقتصادی کشوری است که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید. به توجه به مزایای که ورود به این بازار و معامله در آن دارد، ممکن است ریسک‌هایی دامن‌گیر این بازار شود که نباید آن را نادیده گرفت. نادیده‌گرفتن هریک از این ریسک‌ها و اتفاق‌ها به منزله نادیده‌گرفتن سرمایه‌گذاری و دارایی‌ای است که وارد این بازارها کرده‌اید.

این‌گونه بازارها در بازه‌های زمانی مختلف فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند و این اتفاق‌ها می‌تواند روی ارزش سهام و خرید بورس خارجی هم تاثیرگذار باشد.

شروع خرید سهام شرکت‌های خارجی

همان‌طور که گفتیم، اولین گام برای هر نوع سرمایه‌گذاری این است که به‌خوبی بازار و شرایط موردنظرتان را بسنجید. در هر بازار سابقه دارایی‌ها باید به دقت بررسی شود. سپس اطلاعات خود را دررابطه‌با تمام مسائل بالا ببرید تا بتوانید روند حاکم بر بازار را شناسایی و تحلیل کنید.

اگر بازار را به‌خوبی بشناسید، حتی در شرایطی که مجبور به انتخاب سرمایه‌گذاری غیرمستقیم هستید، می‌توانید روند فعالیت شرکت واسط را کنترل کرده و در هر فرصتی که احساس خطر کردید، از ضرر کردن جلوگیری کنید.

سوالات متداول

خرید سهام خارجی و سرمایه‌گذاری در بازارهای بورس بین‌المللی برای چه افرادی ممکن است؟

ازآنجایی‌که اینترنت بستری جهانی و گسترده است، همه افراد می‌توانند از هر نقطه دنیا که به اینترنت آزاد و جهانی دسترسی دارند، برای خرید سهام شرکت های خارجی اقدام کنند.

ثبت‌نام در بازار بورس جهانی به چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به خرید سهام شرکت‌های خارجی می‌توانند از طریق دو روش ثبت‌نام به‌صورت مستقیم و ثبت‌نام به‌صورت غیرمستقیم، برای ثبت‌نام در این بازار اقدام کنند. برای کاربران ایرانی ثبت‌نام از طریق کارگزاران یا بروکرها انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بازار بورس خارجی چه ریسک‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی که باید درباره خرید سهام خارجی به آن اشاره کرد نوسانات این بازار است. همچنین عدم اطلاع از سازوکارهای این بازارها و نداشتن اطلاعات مالی کافی ریسک ‌های بعدی در خرید سهام خارجی محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب از بورسینس درباره خرید سهام خارجی و روش‌های ورود به بازارهای بورسی بین‌المللی و خارجی با شما صحبت کردیم. سرمایه‌گذاری در این بازارها موقعیت‌ بسیار خوب و ارزشمندی است که می‌تواند بهترین فرصت‌ها و سودآوری‌ها را به همراه داشته باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، آموزش، یادگیری و دقت و هوشمندی برای فعالیت در این بازارها است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بورس‌های بین‌المللی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx