چگونه در بورس لندن سرمایه گذاری کنیم؟

بورس لندن

اولین و بزرگ‌ترین بورس اوراق بهادار بریتانیا، بورس لندن است.

مبادلات منطقه‌ای از حدود 300 سال پیش در این نواحی وجود داشته که در نهایت در سال 1973 بورس اوراق بهادار بریتانیا و ایرلند با یکدیگر ادغام  شدند و اسم خود را LSE گذاشتند.

این بازار همانطور که اسمش معلوم است در شهر لندن واقع شده است؛ در سال 2007، بورس لندن با با بورس میلان ایتالیا (MSE) ادغام شدند و گروه بورس لندن را تشکیل دادند.

عناوین مطلب:

فعالیت در بورس لندن در برخی از کارگزاری‌ها نیازمند داشتن پاسپورت بریتانیا است که امکان ثبت نام از هر کشوری در آن امکان پذیر نیست.

برای آموزش صفر تا صد تریدر شدن کلیک کنید!

نکات کلیدی

  • بورس لندن (LSE) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار بورس موجود در اروپا است که به بازار اولیه اروپا هم معروف است.
  • از نظر حجم معاملاتی، بازار بورس و اوراق بهادار لندن با بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک رقابت تنگاتنگی دارند.
  • رویداد «بیگ بنگ» بزرگ‌ترین اتفاق در تاریخ بازار بورس و اوراق بهادار لندن بود که سبب خارج شدن این بازار از حالت سنتی و و افزایش دسترسی عموم مردم به آن شد.

بازار بورس لندن چیست؟

قبل از هرچیز ابتدا به معرفی این بازار مهم می‌پردازیم.

بازار بورس لندن یک بازار مالی بزرگ واقع در شهر لندن انگلیس است که در آن گروه وسیعی از کالا‌ها و سهام بین المللی معامله می‌شود.

در این بازار بیش از 2000 شرکت مختلف لیست شده‌اند. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های بورس دنیا است که در حال حاضر از نظر حجم معامله در اروپا بی‌همتا است.

تاریخچه بازار بورس و اوراق بهادار لندن به سال 1698 برمی‌گردد؛ زمانی که جان کاستینگ به عنوان کارگزار شروع به فعالیت کرد.

او قیمت سهام و دارایی‌ها را در کافه‌ی خود لیست می‌کرد. از آن به بعد کافه‌ی جان کاست محلی محبوب برای معاملات تجاری شد.

در سال 1801 کارگزاران پی بردند که برای ادامه فعالیت به صورت سالم و برای جلوگیری از کلاهبرداری نیاز به تنظیم یک سری از قوانین دارند؛ بنابراین کارگزاران با مجموعه‌ای از قوانین موافقت کردند حق عضویتی را برای عضو شدن در بورس پرداختند.

اینگونه شد که اولین بازار قانون‌گداری شده در لندن به‌وجود آمد و راه‌را برای بازارهای قانونی دیگر باز کرد.

در واقع بازار LSE بین‌المللی‌ترین بورس اوراق بهادار در دنیا است که بیش از 60 کشور از سراسر دنیا را در دل خود جا داده است.

ساعات کار بورس لندن

طبیعی است که هر بازار بورسی با توجه به مکان جغرافیایی خود، ساعات مشخصی برای انجام معاملات دارد؛ لندن هم از این قاعده مستثنی نیست.

به ساعات مخصوصی که در این بازار معاملات انجام می‌گیرد، سشن لندن گفته می‌شود.

لازم به ذکر است که این بازار در ساعت 8 تا 16 به وقت محلی باز است و برای معامله‌گران در دسترس است؛ این بازار از ساعت 10:30 تا 19:30 به وقت تهران فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: سشن های فارکس چیست؟ راهنمای جلسات معاملاتی Forex

بازار بورس اوراق بهادار لندن و بیگ بنگ

دولت بریتانیا در تاریخ 27 اکتبر سال 1986 مقررات زیاد و خاصی را اعمال کرد یکی از این قوانین باعث شد بورس لندن آنلاین شود؛ همین مقررات باعث اعتراض بازار سنتی شد.

علت معروف شدن این اتفاق به بیگ بنگ آن است که مقررات بسیار زیادی اعمال شد که این قوانین کل ساختار این بازار را تغییر داد.

تغییرات جدید باعث ایجاد سرعت و کارآمدی بیشتر در این بازار شد. البته مزایای دیگری مثل توان رقابت با سایر بازارهای جهانی مثل بازار بورس نیویورک هم به دنبال تغییرات قبلی آمد.

بیگ بنگ بخشی از برنامه دولت بریتانیا برای اصلاحات و تشویق رقابت بنگاه‌های مالی در جهت رقابت در بازار آزاد بود.

بخشی از این قوانین شامل حذف حداقل کارمزدهای ثابت در معاملات و حذف تفکیک بین شرکت‌هایی است که سهام معامله می‌کنند و شرکت‌هایی که به سرمایه‌گذاران مشاوره می‌دهند.

یکی دیگر از قوانین ایجاد مجوز برای مالکیت کارگزاری به خارجی‌ها بود؛ این قانون تاثیر مهمی در بین‌المللی شدن بازار بورس و اوراق بهادار لندن داشت.

آموزش ثبت نام در بورس لندن

 طبق‌ راهنمای وبسایت LSEG، کاربران بورس لندن می‌توانند به انواع خدمات مالی این بازار دسترسی داشته باشند. در این حالت معامله انواع سهام‌های بین المللی و شرکت‌های بریتانیایی امکان پذیر خواهد بود.

البته معامله مستقیم در پلتفرم بورس لندن برای کاربران عادی امکان پذیر نیست.

در آموزش بورس لندن این نکته را به خاطر داشته باشید که تبدیل شدن به یکی اعضای این بورس فقط برای شرکت‌ها امکان پذیر است و معامله‌گران حقیقی فقط توسط کارگزاری‌های بورسی در این بازار فعالیت دارند.

با این حال اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید و قصد فعالیت در این بازار هیجان‌انگیز و بزرگ را دارد، می‌توانید با انتخاب یک کارگزاری مناسب در این بازار به معامله بپردازید.

کارگزاری‌های بورسی نیز پلتفرم‌های خود را دارند که در آموزش بورس لندن به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بورس جهانی چیست + چگونه وارد بورس جهانی شویم؟

چگونه در بورس لندن فعالیت کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، برای فعالیت در بورس لندن آنلاین باید از بروکر‌های آن استفاده شود.

البته لازم به ذکر است بورس لندن دارای انواع مختلفی از سهام‌ها و دارایی است که معامله برخی از آن‌ها نیازمند ارائه پاسپورت کشور انگلیس است.

با جستجوی بروکر‌های بورس لندن با مواردی مواجه می‌شویم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • توجه: بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در قبال استفاده از این بروکر‌ها قبول نمی‌کند.
  • توجه: ثبت نام در بروکر‌های عنوان شده از داخل ایران خطرات زیادی را به دنبال دارد و حتی در بسیاری موارد امکان پذیر نیست.

بروکر eToro

احتمالا تبلیغ این بروکر‌ را در جاهای مختلف دیده‌اید، در واقع تبلیغ این کارگزاری حتی در بازی‌های ورزشی نیز دیده می‌شود.

در کنار تبلیغات گسترده این بروکر، طبق ادعای آن، بروکر eToro میلیون‌ها کاربر دارد که از ویژگی‌های منحصر به فرد آن بهره می‌برند.

آموزش بورس لندن

موضوع دوم امنیت دارایی‌های شما در این کارگزاری است. با توجه به سخت گیری‌های گسترده پلتفرم eToro در ثبت نام کاربران، احتمال انجام رفتار‌های خرابکارانه از سوی کاربران آن به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

در این کارگزاری شما می‌توانید بیش از 2,700 دارایی مختلف از حوزه سلامت گرفته تا تکنولوژی را با کارمزد 0% معامله کنید.

البته کارگزاری‌های معرفی شده در آموزش بورس لندن فقط به این بازار محدود نمی‌شود، برای مثال کارگزاری eToro شامل بورس هنگ کنگ نیز می‌شود.

در کل مهم‌ترین مزایای eToro عبارت‌اند از:

  • مناسب برای تازه کار‌ها
  • اخبار به موقع از شرکت‌ها
  • آموزش‌های کاربردی و مناسب
  • کپی خودکار معاملات از تریدر‌های بزرگ

می‌توان گفت بزرگ‌ترین ایراد این کارگزاری نداشتن سرور‌های مجازی خصوصی است.

بروکر Plus500

یک بروکر خاص و متخصص در قرارداد‌های آتی در بازار بورس لندن و سهام‌های LSE فارکس. در بروکر Plus500 شما می‌توانید برخلاف جهت حرکت قیمت دارایی‌ها پوزیشن‌های معاملاتی باز کنید.

در قرارداد‌های CFD مزایای زیادی برای تریدر‌های این پلتفرم نهفته که یک نمونه آن امکان کسب درآمد از سهام بدون در نظر گرفتن جهت حرکت قیمت آن است.

در چنین پوزیشن‌هایی امکان استفاده از اهرم نیز وجود دارد که می‌تواند سود شما را چند برابر کند.

در آموزش بورس لندن بدون سرمایه شما می‌توانید با استفاده از اهرم‌های بروکر Plus500 سود زیادی کسب کنید.

البته بزرگ‌ترین ایراد این روش معاملاتی در ضرر تعداد بالای تریدر‌ها است. استفاده از اهرم در بازار بورس لندن آنلاین یک شمشیر دو لبه است که منجر به ضرر چند برابری شما خواهد شد.

یکی از قابلیت‌هایی که در چنین بروکر‌هایی به چشم می‌خورد محافظت از دارایی‌های شما در شرایط بحرانی است که Negative Balance Protection نام دارد.

این قابلیت در جهت محافظت از سرمایه گذاران حقیقی تعبیه شده است.

اگر دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم، تعیین حد ضرر (stop loss) ممکن است گاهی عمل نکند چرا که سرعت حرکت بازار می‌تواند باعث پرش قیمت از روی شرط تعیین شده برای حد ضرر شود که در نهایت منجر به ضرر سنگین تریدر خواهد شد. در واقع اسم تخصصی این اصطلاح “Slippage” است. 

در بروکر Plus500 علاوه‌بر این که پلتفرم آن به صرافی بورس لندن (LSE) متصل است شما می‌توانید 70 شاخص فارکس را که این بورس معامله می‌شوند استفاده کنید.

مهم‌ترین مزایای Plus500 عبارت‌اند از:

  • حداقل سرمایه برای فعالیت وجود ندارد.
  • تمرکز بر روی CFD
  • رابط کاربری مناسب و آسان
  • نظرات مثبت کاربران نسبت به این کارگزاری

در کنار مزایای گسترده این کارگزاری، دو ایراد مهم در آن وجود دارد.

مشکل اول کمیسیون‌های آن هستند که می‌تواند برای تریدر‌های فعال یا روزانه مشکل‌ساز باشد و موضوع دوم در پرتال آموزشی آن است که ناوبری و محتوای آن چندان آسان و کامل نیست.

بیشتر بخوانید: تفاوت اسپرد و کمیسیون چیست؟

بروکر AvaTrade

در آموزش بورس لندن وقتی صحبت از حالت‌های معامله پیشرفته می‌شود، این کارگزاری یکی از گزینه‌های روی میز است.

از نظر امکانات معامله این کارگزاری نسخه پیشرفته eToro است، با این تفاوت که شما می‌توانید از قابلیت‌های اتوماسیون آن بهره ببرید.

البته استفاده از چنین قابلیتی مسلما نیازمند دانش فنی است که در کنار مهارت‌های معاملاتی به شما کمک می‌کند حالت‌های معامله پیشرفته را بنویسید.

در بروکر AvaTrade امکان سفارش سازی سفارش‌های معامله و تمرکز بر روی مذاکره بر روی هر معامله وجود دارد.

اموزش بورس لندن انلاین

این ویژگی را نمی‌توان در هر اپلیکیشن آموزش معامله‌گری یافت به همین جهت در گذر زمان انعطاف پذیری زیادی را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند به طوری که امکان ایجاد مسیر‌های معاملاتی پیشرفته در آن وجود دارد.

به طور کلی با استفاده از AvaTrade، شما می‌توانید علاوه‌بر بورس لندن، به معامله اوراق بهادار، ETF، شاخص‌ها، بورس کالا و سایر بازار‌ها بپردازید.

پلتفرم معاملاتی این کاگزاری فقط به متاتریدر محدود نمی‌شود و حتی می‌توانید از نرم افزار اختصاصی آن در پلتفرم‌های اندروید و موبایل بهره ببرید.

مهم‌ترین مزایای کارگزاری AvaTrade عبارت‌اند از:

  • یکپارچه‌ سازی‌های اجتماعی متنوع
  • تحقیق در بازار
  • ساخت حساب کاربری سریع
  • حالت معاملاتی پیشرفته

اما در عین حال برخی از معایب این بروکر عبارت‌اند از:

  • برای تازه کاران چندان مناسب نیست.
  • تبدیل برخی از ارز‌ها مشمول کارمزد است.

آموزش بورس لندن پیشرفته

معامله در بازار‌های مالی و حتی بورس لندن آنلاین در زمان‌هایی که شرایط بازار ملتهب است کار آسانی نیست.

حتی تریدر‌های حرفه‌ای نیز در چنین مواقعی یا دست از معامله برمی‌دارند و یا به سراغ بروکر‌هایی خواهند رفت که بتوان به آن‌ها تکیه کرد.

در کنار آموزش‌ بورس لندن در زمینه سرمایه گذاری و معامله‌گری، عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید در هنگام معامله در LSE به آن توجه کنید.

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، برای دسترسی به بازار‌های مالی باید از یک صرافی یا کارگزاری استفاده کنید که در مورد بورس لندن نیز صدق می‌کند، اما انتخاب بهترین کارگزاری موضوعی است که نمی‌توان فقط با مطالعه چند سطر مطلب در مورد آن تصمیم گیری نمود.

بیشتر بخوانید: روش خرید سهام خارجی و سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی

اولین عاملی که در هنگام انتخاب بروکر باید به آن توجه کنید ماندگاری آن در بازار‌های مالی است.

مسلما بروکر‌های جدید قابلیت‌های جدیدی به همراه دارند اما برای کاربران تازه کار، بروکر‌های قدیمی که ثبات بیشتری دارند به نظر ایده آل به نظر می‌رسد.

عامل دوم توجه به بروکر‌های برتر در این زمینه است. بروکر‌هایی که علاوه‌بر ثبات، نوآوری را به شکل یک استاندارد در آورده‌اند به عنوان رهبران این صنعت قابل تمایز هستند.

توجه به کارمزد‌های معاملات نیز موضوع مهمی است که برای معامله‌گران روزانه حائز اهمیت است. در مورد بورس لندن آنلاین کارگزاری‌هایی وجود دارند که حتی به صورت ماهانه از شما کارمزد دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کمیسیون per-Share و per-Trade چیست؟

عامل بعدی توجه به روش‌های واریز و برداشت دارایی است. ما در اینجا در مورد کاربران ایرانی صحبت نمی‌کنیم چرا که واریز و برداشت دارایی در چنین کارگزاری‌هایی صرفا از طریق روش‌های پرداخت بانکی، کارت‌های اعتباری اروپا و حتی پی‌پال صورت می‌گیرد که در هر صورت برای کاربران ایرانی داخل کشور امکان پذیر نیست.

حتی در هنگام ثبت نام در صرافی و احراز هویت نیز نمی‌توان آن‌ها را دور زد.

وقتی صحبت از آموزش بورس لندن پیشرفته می‌شود، توجه به ابزار‌ها و محتوای آموزشی ارائه شده از سوی کارگزاری‌های بورس لندن باید مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

اطلاع از جدید‌ترین اخبار، قابلیت‌ها و روش‌های معاملاتی نکاتی هستند که حداقل باید در مورد انتخاب بروکر و آغاز فعالیت در بورس لندن به آن‌ها توجه شود.

بورس لندن lme

اسم این بازار برگرفته از کلمه London Metal Exchange است و همانطور که از اسمش پیداست، محلی برای معاملات آتی و اختیار معامله فلزات است.

این بازار، بزرگ‌ترین بورس اوراق بهادار و قراردادهای آتی و اختیار معامله برای فلزاتی مثل آلومینیوم، روی، مس، سرب و نیکل است. همچنین معامله‌گران این بازار می‌توانند فلزات گران‌بهایی مثل طلا و نقره را انجام دهند.

این بازار از بازار ارز لندن کمک می‌گرفت اما از سال 2012 متعلق به صرافی برتر لندن نیست و صرافی‌های برتر هنگ کنگ مسئولیت تسویه حساب این بازار را بر عهده دارند.

معامله‌گران برای هج کردن دارایی‌های خود و سفته‌بازان برای کسب سودهای کوتاه‌مدت به این بازار مراجعه می‌کنند؛ در اصل بیشتر معامله‌گران این بازار را همین دو قشر انجام می‌دهند.

سوالات متداول

بورس لندن چیست؟

بورس لندن (LSE) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار بورس موجود در اروپا است که به بازار اولیه اروپا هم معروف است و از نظر حجم معاملاتی، بازار بورس و اوراق بهادار لندن با بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک رقابت تنگاتنگی دارند.

بورس LME لندن چیست؟

اسم این بازار برگرفته از کلمه London Metal Exchange است و همانطور که از اسمش پیداست، محلی برای معاملات آتی . اختیار معامله فلزات است. این بازار، بزرگ‌ترین بورس اوراق بهادار و قراردادهای آتی و اختیار معامله برای فلزاتی مثل آلومینیوم، روی، مس، سرب و نیکل است. همچنین معامله‌گران این بازار می‌توانند فلزات گران‌بهایی مثل طلا و نقره را انجام دهند.

آیا کارگزاری‌ بورس لندن از کریپتو پشتیبانی می‌کند؟

با بررسی کارگزاری‌های بزرگ بورس لندن و قوانین نظارتی شدیدی بر روی آن‌ها اعمال می‌شود، روش‌های واریز و برداشت دارایی‌ها به شکل کریپتو همچنان امکان پذیر نیست و حتی در موارد معدودی که اجرا شده است نیز احراز هویت کامل مشتریان اجباری است.

آیا کاربران ایرانی امکان فعالیت در بورس لندن را دارند؟

ثبت نام در کارگزاری‌های بورس لندن نیازمند احراز هویت و KYC است که برای کاربران داخل ایران امکان پذیر نیست.

نتیجه گیری

علامه‌مندان به این بازار می‌توانند نگاهی به سایت بورس لندن داشته باشند؛ در این سایت اطلاعات خوبی درباره بازار بورس و اوراق بهادار لندن موجود است.

البته همانطور که می‌دانید بازار بورس و اوراق بهادار لندن مربوط به کشور بریتانیا است و این به معنای آن است که قواعد و قوانین بسیار زیاد و سخت‌گیرانه‌ای برای معامله‌گران تنظیم شده است.

سعی کنید بی‌گدار به آب نزنید و حتما اطلاعات کافی و مناسب را برای معامله در این بازار کسب کنید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی بازار بورس و اوراق بهادار لندن بپردازیم و امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بورس‌های بین‌المللی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx