معرفی 7 ارز دیجیتال آینده دار

ارزهای دیجیتال آینده دار

کسانی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند و یا قصد ورود به این بازار پرنوسان و درعین‌حال پرسود را دارند، پیوسته به دنبال پاسخ این پرسش هستند که کدام یک از ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت و یا بلندمدت مناسب هستند.

به عبارت دیگر کدام ارزهای دیجیتال آینده بهتری دارند؛ درواقع شناخت ارزهای دیجیتال آینده دار یکی از دغدغه‌های فعالان این بازار است.

از این رو، در این مقاله 7 مورد از ارزهای دیجیتالی که با در نظر گرفتن هدف و عملکرد، ظرفیت توسعه و … هریک، می‌توان به آینده آن‌ها خوش‌بین بود را به شما معرفی می‌کنیم.

عناوین مطلب:

برای شروع در بازار ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

فاکتورهای شناخت ارزهای دیجیتال آینده دار

پیش از معرفی ارزهای دیجیتالی که رشد قیمتی و آینده‌ی خوبی برای آن‌ها انتظار می‌رود، لازم است به عواملی که موجب می‌شود یک ارز دیجیتال را سودده و یا آینده‌دار در نظر گرفت، اشاره کنیم.

اولین مورد هدف از ایجاد آن ارز دیجیتال و یا درواقع دلیل شکل‌گیری و اجرای پروژه مربوط به آن ارز دیجیتال است.

آن دسته از پروژه‌هایی که به دنبال حل مشکل و بهبود عملکرد شبکه‌‌های بلاک‌چینی هستند و یا درصدد توسعه پلتفرم‌های مرتبط با این حوزه هستند، کوین یا توکن‌ مربوط به آن‌ها نیز معمولا رشد خوبی را تجربه می‌کند.

مورد دیگر، تیم توسعه‌دهنده پروژه‌های مربوط به هریک از ارزهای دیجیتال است.

وجود یک تیم قوی و باسابقه که به شکل هدفمند روی پروژه‌های بلاک‌چینی کار می‌کنند و تخصص کافی در این زمینه دارند، موجب پیشرفت پروژه و بالتبع رشد ارزهای دیجیتال منسوب به آن پروژه خواهد شد، چرا که توجه سرمایه‌گذاران آگاه و حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند.

فاکتور دیگری که در تشخیص پروژه‌های مربوط به ارزهای آینده دار تعیین‌کننده است، مزیت رقابتی بودن پروژه است.

به این معنی که در بازاری که از پروژه‌های بلاک‌چینی اشباع شده است، پروژه‌هایی که راهکارهای خلاقانه برای رفع مشکلات موجود در اکوسیستم بلاک‌چین و کریپتوکارنسی دارند و یا هدفی مترقی برای فعالیت‌های خود در نظر دارند، می‌توانند خود را نشان دهند و این موضوع موجب اقبال فعالان بازار به ارز دیجیتال مربوط به آن پروژه نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 ارز دیجیتال برتر سال 2022!

آخرین موردی که درخصوص شناخت پروژه‌های مربوط به ارزهای دیجیتال آینده‌دار باید به آن اشاره کرد، روند و میزان پیشرفت پروژه از آغاز کار آن است که این موضوع از طریق وایت پیپر پروژه و رود مپ آن قابل بررسی است.

هم‌چنین لازم است پروژه مربوط به ارز دیجیتال، وب‌سایت معتبری داشته باشد و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت کافی و تعامل با کاربران برقرار باشد. حمایت و توجه سرمایه‌گذاران مطرح از پروژه‌های ارز دیجیتال را نیز می‌توان از نشانه‌های آینده‌دار بودن آن ارز دیجیتال در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: 8 نکته برای ارزیابی پروژه‌های ICO

علاوه بر موارد مهم ذکرشده، فاکتورهای دیگری نیز برای تشخیص ارزهای دیجیتال آینده دار می‌توان در نظر گرفت که کسب اطلاعات تکمیلی در‌این‌باره به انتخاب بهتر ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

اما در ادامه به 7 مورد از آینده دار ترین ارز دیجیتال خواهیم پرداخت که تقریبا تمام شاخصه‌های مطرح‌شده در این بخش را دارا هستند و سرمایه‌گذاری روی این ارزها می‌تواند سودده باشد.

معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار

با توجه به بازار پرنوسان کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتالی زیادی ممکن  است در آینده رشد خوبی داشته باشند.

در بسیاری موارد، این رشد قابل پیش‌بینی است و در بعضی موارد رشدهای ناگهانی بعضی از ارزهای دیجیتال دور از انتظار خوهد بود.

به هر حال، روش مطمئن برای شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری، کسب اطلاعات درباره ارزهای دیجیتال و توجه به هدف و پشتوانه‌ی پروژه‌های مربوط به این ارزها است.

در ادامه به تعدادی از پروژه‌های خوش‌نام و رو به ‌رشد که آینده خوبی نیز در انتظار ارز دیجیتال مربوط به هریک از آن‌ها است، پرداخته خواهد شد.

لازم به ذکر است معرفی ارزهای دیجیتالی آینده‌ دار به منزله سیگنال‌دهی و یا توصیه مالی نیست و این لیست تنها بنابر سبقه مثبت هریک از این ارزهای دیجیتال و بررسی‌های انجام‌شده درخصوص ظرفیت رشد و توسعه آن‌ها تهیه شده است.

بنابراین کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری روی این ارزهای دیجیتال هستند، لازم است تحقیقات کافی را درباره هریک از این موارد از سایر منابع معتبر نیز انجام دهند.

1. بیت‌کوین (BTC)

اولین موردی که به عنوان یک ارز دیجیتال آینده‌دار مطرح است، اولین ارز دیجیتال ایجادشده یعنی بیت‌کوین است.

با وجود نوساناتی که بیت‌کوین در سال های اخیر به ویژه در سال 2022 تجربه کرد، باز هم چیزی از اعتبار و اهمیت آن کاسته نشده است. پذیرش نهادی بیت‌کوین در حال افزایش است و این ارز دیجیتال، جای خود را در بین روش‌های پرداخت‌ بسیاری از شرکت‌ها و موسسات نیز باز کرده است.

بیشتر بخوانید: چه برند‌هایی پرداخت با بیت‌کوین را پذیرفته‌اند؟ (آپدیت 2022)

بنابراین با توجه به محدود بودن تعداد بیت‌کوین و بیشتر شدن اقبال عمومی به این ارز دیجیتال ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

با در نظر گرفتن این که نوسان قیمت در بازار کریپتوکارنسی امری طبیعی است و این موضوع مدتی است در جهت نزولی و به صورت مقطعی شامل حال بیت‌کوین شده است، اگر به دنبال نگه‌داری طولانی‌مدت ارز دیجیتال و سود بردن از آن در آینده‌ای نه‌چندان دور هستید، پایبندی به اولین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال می‌تواند منطقی باشد.

2. اتریوم (Ethereum)

اتریوم نیز به دلیل پایداری فناوری بلاک‌چین خود و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای که دارد، در صدر فهرست ارزهای دیجیتال آینده‌دار قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، اتریوم بزرگترین پلتفرم قرارداد هوشمند است و برای توسعه‌دهندگان، این امکان را نیز فراهم می‌کند که برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) را ایجاد کنند. اتریوم در طول دوره‌های مختلف زمانی، انعطاف‌پذیری خود را از طریق توانایی خود در بازگشت سریع قیمت حتی پس از بی‌ثبات‌ترین سقوط بازار ثابت کرده است.

اکثر تحلیلگران و سرمایه‌گذاران معتقدند اتریوم یک پروژه پایدار است که نه تنها ممکن است رشد انفجاری را تجربه کند، بلکه روند صعودی مثبت خود را نیز حفظ می‌کند، به‌طوری که انتظار می‌رود قیمت آن تا سال 2025 از 10 هزار دلار نیز عبور کند!

3. سولانا (Solana)

 سومین مورد از ارزهای آینده دار سولانا است؛ Solana یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز است که برای فعال کردن برنامه‌های کاربردی مقیاس‌پذیر توسعه یافته است.

این شبکه بلاک‌چینی در مقایسه با سایر شبکه‌ها از جمله اتریوم کارمزد کمتری دارد و از روش اجماع اثبات سهام (PoS) و اثبات تاریخچه (PoH) استفاده می‌کند.

سولانا به عنوان سریع‌ترین شبکه بلاک‌چینی نیز شهرت دارد، چراکه می‌تواند در هر ثانیه 50هزار تراکنش را پردازش کند. بنابراین از جمله دلایل اصلی خرید سولانا، سرعت بالا، کارمزد پایین و هم‌چنین سطح مقیاس‌پذیری بالای شبکه آن است که ارز دیجیتال مربوط به آن را نیز قابل توجه و ارزشمند می‌نماید.

سولانا به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 نیز مطرح شده بود که رشد خوبی را نیز در این سال تجربه کرد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال 2025 به سطح 250 دلار می‌رسد. 

4. چین لینک (Link)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال آینده دار، Link است که شبکه مربوط به آن یعنی Chainlink در زمینه ارائه اوراکل‌ها بسیار کارآمد و مشهور است.

اوراکل‌ها پشت بعضی از مهم‌ترین فناوری‌های بلاک‌چین هستند و در گسترش فناوری بلاک‌چین نقشی جدایی‌ناپذیر دارند. از آن‌جا که گفته می‌شود ماموریت چین لینک، ایجاد اولین شبکه اوراکل بلاک‌چین در جهان است، رشد و توسعه این پروژه تاثیر مستقیم روی قیمت ارز دیجیتال Link خواهد داشت.

با توجه به موارد مطرح شده می توان گفت Chainlink یک سرویس بسیار مورد نیاز در صنعت کریپتو را ارائه می‌کند و احتمالاً در آینده نیز به عملکرد خوب خود ادامه خواهد داد و به همین دلیل از نظر بعضی از کارشناسان، Link می‌تواند یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار باشد.

5. کازماس (ATOM)

پنجمین مورد از ارزهای دیجیتال آینده داری که ممکن است در سال‌های پیش رو، رشد قابل توجهی داشته باشد کازماس با نماد ATOM است.

Cosmos بلاک‌چین مربوط به این ارز است که در سال‌های آینده در فضای کریپتو جریان نویی را ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه کاربران فناوری بلاک‌چین با آن روبرو هستند، عدم امکان دسترسی به همه برنامه‌های کاربردی از یک پلتفرم واحد است و این محدودیت موجب نگرانی توسعه دهندگان نیز است.

اما Cosmos با در نظر گرفتن قابلیت همکاری طراحی شده است و معماری منحصربه‌فرد آن این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند که برنامه‌های کاربردی انعطاف‌پذیری را در چندین زنجیره بسازند و از این رو با کاهش محدودیت، فرصت‌های جدید هیجان انگیزی را برای کاربران و سازندگان ایجاد می‌کند.

به لطف این رویکرد نوآورانه، Cosmos احتمالاً به یکی از بازیگران کلیدی فضای به سرعت در حال تکامل بلاک‌چین تبدیل خواهد شد و برای ارز دیجیتال مربوط به آن یعنی ATOM نیز رشد خوبی را شاهد خواهیم بود.

6. کاردانو (Cardano)

کاردانو یک شبکه بلاک‌چینی است که به سرعت در حال رشد است و به مرور زمان به یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های دیجیتال در بازار تبدیل شده است و به عنوان یک ارز دیجیتال آینده دار نیز شناخته می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده کاردانو، بلاک‌چین خود را به دنبال آزمایش‌ها و تحقیقات گسترده‌ای ایجاد کرده است و محققان پشت این پروژه تاکنون بیش از 120 مقاله در مورد فناوری بلاک‌چین در موضوعات مختلف منتشر کرده‌اند.

نتیجه این فرآیند سختگیرانه برای ایجاد Cardano، این است که طی مدت نه چندان طولانی این شبکه در بین همتایان خود بسیار برجسته جلوه نموده است به‌طوری که به کاردانو لقب «قاتل اتریوم» داده‌اند.

بیشتر بخوانید: با 6 مورد از قاتلان اتریوم (Ethereum Killers) آشنا شوید!

در سپتامبر 2022، کاردانو دارای هشتمین ارزش بازار بزرگ با 15.9 میلیارد دلار بوده است و با توجه به روند توسعه پروژه کاردانو آینده روشنی نیز برای ADA پیش‌بینی می‌شود.

7. پولکادات (DOT)

ارز دیجیتال آینده‌دار بعدی که قصد معرفی آن را داریم پولکادات است که درواقع یک پلتفرم منبع باز، بلاک‌چین و ارز دیجیتال است.

شبکه پولکادات قابلیت اتصال و همکاری بلاک‌چین‌ها را فراهم می‌کند و زنجیره‌های مستقل را قادر می‌سازد تا به طور ایمن پیام‌ها را با یکدیگر مبادله کنند.

درواقع پولکادات بر رفع چالش‌های همکاری بلاک‌چین‌های مختلف متمرکز است. به علاوه توسعه‌دهندگان می‌توانند در این شبکه بلاک‌چینی، سیستم های غیرمتمرکز نوآورانه ایجاد کنند.

پولکادات با اتریوم و کاردانو رقابت می‌کند و ورود زودهنگام آن به قراردادهای هوشمند، این شبکه را مورد توجه بسیاری از تحلیلگران قرار داده است.

ارز دیجیتال DOT یکی از کریپتوکارنسی‌های خوش‌آتیه است که در پرتفوی بسیاری از افرادی که روی پروژه‌های مطمئن سرمایه‌گذاری می‌کنند، قرار دارد و یک پاسخ مناسب برای این پرسش که کدام ارزهای دیجیتال آینده بهتری دارند، محسوب می‌شود.

نکات مربوط به خرید ارزهای دیجیتال آینده‌دار

مسلم است ارزهای دیجیتال بسیار دیگری که در حوزه‌های گوناگون اکوسیستم فناوری بلاک‌چین از جمله متاورس مطرح هستند که می‌توانند به عنوان ارزهای دیجیتالی آینده دار عنوان شوند.

در نتیجه موارد مطرح شده در این مقاله تنها گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری نیستند و شما می‌توانید تحقیقات گسترده‌تری در این زمینه انجام دهید. با این وجود ارزهای دیجیتال معرفی‌شده، در دنیای کریپتوکارنسی جایگاه بسیار خوبی دارند و از بهترین‌های این بازار به شمار می‌آیند.

برای بسیاری از افراد علاه بر امکان رشد ارزش ارزهای دیجیتال در آینده، قیمت فعلی آن‌ها نیز مطرح است و به عبارتی به دنبال ارزهای دیجیتال ارزان و آینده دار هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری در سال 2022!

در این حالت باید توجه داشت که بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال که احتمالا با رشد خوبی مواجه شوند، ممکن است در حال حاضر نیز قیمت کمی نداشته باشند و این موضوع نباید باعث شود افراد از خرید این موارد صرف نظر کرده و به دنبال ارزهای دیجیتال ارزان‌تر باشند و سرمایه خود را در معرض ریسک قرار دهند.

به طور کلی باید گفت فعالان بازار کریپتو لازم است دقت داشته باشند که پرتفوی خود را متعادل کنند و با وجود مطمئن بودن از آینده ارز دیجیتالی که مدنظر دارند، تنها درصدی از سرمایه خود را به این بازار پرنوسان وارد کنند.

به علاوه بهتر است به این نکته هم توجه کنند که تا جای ممکن روی پروژه‌هایی که هدف و عملکرد آن‌‌ها شفاف و کارآمد است و تیمی قوی و کامیونیتی آگاه و پیگیری پشت آن‌ است، سرمایه‌گذاری کنند.

سوالات متداول

معیار تشخیص ارزهای دیجیتال آینده دار چیست؟

از جمله فاکتورهای تشخیص ارز دیجیتال آینده‌دار می‌توان به وجود تیم توسعه‌دهنده قوی برای پیشبرد پروژه، وجود اهداف نوآورانه برای حل مشکلات اکوسیستم بلاک‌چین و کامیونیتی بزرگ و آگاه اشاره کرد.

لیست ارزهای دیجیتال آینده دار شامل چه مواردی است؟

ارزهای دیجیتال بسیاری پتانسیل رشد در آینده را دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، لینک، اتم و دات اشاره کرد.

آیا بیت‌کوین جزو ارزهای دیجیتال آینده‌دار محسوب می‌شود؟

بله. بیت‌کوین هم‌چنان از اعتبار بالایی برخوردار است و به دلیل محبوبیت هرچه‌بیشتر آن در آینده، با افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت روبه‌رو خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مقاله معیارهای تشخیص ارزهای دیجیتال آینده دار و 7 مورد از ارزهای دیجیتالی که پروژه‌های مربوط به آن‌ها این فاکتورها را دارا هستند را معرفی کردیم.

هریک از این ارزهای دیجیتال، پروژه‌های معتبر و روبه‌رشدی دارند و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها می‌تواند سودده باشد. کسانی که به دنبال شناخت این نوع ارزهای دیجیتال هستند علاوه بر موارد مطرح شده در این مقاله می‌توانند سایر ارزهای دیجیتال مستعد رشد را نیز بررسی نمایند و با کسب اطلاعات کافی، اقدام به سرمایه گذاری کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
راضيه اخلاص

BTTبرر سي کنيد

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx