چه برند‌هایی پرداخت با بیت‌کوین را پذیرفته‌اند؟ (آپدیت 2022)

پرداخت با بیت کوین

باوجوداینکه بیت‌کوین امروز بازار متلاطمی دارد، اما هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و مقبول‌ترین ارزهای دیجیتال است.

مهم‌ترین چیزی که باعث شده بیت‌کوین در صدر شهرت بین دیگر کریپتوهای فعال قرار بگیرد، سابقه و ارزش آن است.

بیشتر بخوانید: ارزش بیت‌کوین چقدر است؟ چگونه بیت‌کوین را ارزش‌گذاری کنیم؟

عناوین مطلب:

به‌جرئت می‌توان گفت هنوز هیچ کریپتویی نتوانسته به جایگاه بیت‌کوین برسد، اگرچه این ارز دیجیتال رقبای سرسخت و تازه‌نفس در میدان کم ندارد.

بااین‌حال، اکثر برند‌هایی که در حال تلاش برای پیوستن به اقتصاد نوین دیجیتال و دنیای ارزهای مالی هستند، در وهله اول پرداخت با بیت‌کوین را می‌پذیرند. به‌این‌ترتیب، خریداران و مشتریان این برند‌ها می‌توانند در ازای خرید محصولات یا خدمات آنها، ارز دیجیتال بیت‌کوین را پرداخت کنند.

بدون شک در آینده جامعه‌ی پذیرنده بیت‌کوین بسیار بیشتر از امروز خواهد شد و این ابزار مالی گسترش و پذیرش همه‌گیرتری را تجربه می‌کند. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی جذب بیت‌کوین شوند. 

شاید جالب باشد که بدانید شرکت‌ و برند‌های مطرحی مثل مایکروسافت، توویچ و … بیت‌کوین را برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره بیت‌کوین به‌عنوان یک روش پرداخت بدانید؟ مشتاق چگونگی روش استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان روشی برای پرداخت هستید؟ پس تا پایان این مطلب همراه ما در بورسینس بمانید.

بیت‌کوین به‌عنوان یک روش پرداخت

همان‌طور که می‌دانید بیت‌کوین (BTC) محبوبیت بسیار زیادی دارد. تا جایی که بازار ارزهای دیجیتال را با این کریپتو می‌شناسند. رشد و سقوط بازار بیت‌کوین باعث شد تا این کریپتو بیشتر از قبل در کانون توجه قرار بگیرد.

ماهیت بیت‌کوین، آینده‌ای که برای ارزهای فیات پیش‌بینی می‌شود و کنترل و محدودیت‌هایی که دولت‌ها و سازمان‌های مختلف روی ارزهای فیات اعمال می‌کنند، غیرقابل‌انکار است. همین موارد باعث شد تا افراد بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین جذب شوند و به سمت این بازار بیایند.

این استقبال اولین قدمی بود که توانست بیت‌کوین را سریع‌تر از گذشته به یک روش پرداخت پذیرفته شده تبدیل کند. تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها، از فناوری بزرگ گرفته تا خطوط هوایی، وجود دارند که از ارزهای دیجیتال استقبال می‌کنند. این شرکت‌ها به مشتریان خود اجازه می‌دهند از ارزهای دیجیتال به‌عنوان روش رسمی پرداخت برای کالاها و خدمات خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است که بیت‌کوین تنها ارز دیجیتال پذیرفته شده نیست. آلت‌کوین‌ها هم در حال افزایش و رشد هستند. جوامع اقتصادی و کسب‌وکارهای مختلف تلاش می‌کنند تا آلت‌کوین را هم در مبادلات مالی خود بگنجانند.

بیشتر بخوانید: پذیرش بیت‌کوین در فروشگاه سطح شهر (به عنوان روش پرداخت)

شرکت‌های پذیرنده بیت‌کوین

اگر بخواهیم لیستی از شرکت‌‌های پذیرنده بیت‌کوین آماده کنیم، مطمئنا لیست طولانی نخواهد بود.

بااین‌حال، این لیست شامل برند‌های بزرگی است که نام آنها در سراسر جهان شنیده می‌شود و مخاطب دارند. چنین اتفاقی به‌خودی‌خود می‌تواند مهر اعتباری بر اهمیت استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان پرداخت‌های اقتصادی باشد.

فروشگاه‌هایی که ارز دیجیتال را می‌پذیرند
محبوبیت بیت‌کوین باعث شده تا فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای مختلفی بیت‌کوین را بپذیرند.

برخی از مهم‌ترین برند‌ها و شرکت‌هایی که بیت‌کوین را می‌پذیرند در ادامه با هم بررسی کنیم:

1. مایکروسافت (Microsoft)

مایکروسافت یکی از اولین پذیرندگان بیت‌کوین است.

این شرکت در سال 2014 شروع به پذیرش پرداخت با بیت‌کوین کرد. کاربران شرکت مایکروسافت از همان زمان می‌توانستند بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی موردنظر خود را با ارزهای دیجیتال خریداری کنند.

اتفاق مهمی که برای مایکروسافت و پذیرش بیت‌کوین افتاد، توقف آن بود.

در واقع سال 2014 زمانی بود که بیت‌کوین هنوز به محبوبیت و شناخت امروزی‌اش نرسیده بود. کاربران زیادی شناخت و اعتمادی نسبت به این ارز دیجیتال نداشتند. به طبع این اتفاق، از این کریپتو برای پرداخت خرید‌های خود استفاده نمی‌کردند. این اتفاق باعث شد تا مایکروسافت پذیرش بیت‌کوین را در سال 2016 و برای مدت کوتاهی متوقف کند.

با گذشت این مدت کوتاه و بازگشایی دوباره بیت‌ کوین در مایکروسافت، باز هم بخت با بیت‌کوین یار نشد. به‌ناچار یک‌بار دیگر و در سال 2018 هم مایکروسافت پرداخت با بیت‌کوین را متوقف کرد. این بار به دلیل نوسانات بالا راهی برای اعتماد به بیت‌کوین وجود نداشت!

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

در نهایت و بعد از گذشت ماجرایی پرفرازونشیب، امروزه بیت‌کوین بسیار معمول‌تر و قابل‌اعتماد‌تر شده است. در نتیجه مایکروسافت هم برای با پذیرش بیشتر آن و گرم‌شدن بازار مربوط به بیت‌کوین، پرداخت با بیت‌کوین را پذیرفته است.

بیت‌کوین که برای اعتبار در تکمیل حساب‌های کاربری بازخرید می‌شود، می‌تواند برای پرداخت مجموعه‌ای از خدمات از جمله Xbox Live و Skype استفاده شود.

علاقه این شرکت به فناوری کریپتو به همین‌جا ختم نمی‌شود. مایکروسافت همچنین با استفاده از بلاک‌چین، ION را که یک پلتفرم احراز هویت دو لایه را در شبکه بیت‌کوین در اواخر ماه مارس راه‌اندازی کرده است. این فناوری به‌جای پرداخت، شناسه‌های دیجیتالی را برای احراز هویت آنلاین ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: احراز هویت مشتری (KYC) چیست؟

2. بیمه آکسا (AXA Insurance)

از آغاز ماه آوریل 2021، غول کارگزار بیمه به مشتریان سوئیسی خود اجازه داد تا از بیت‌کوین به‌عنوان یک گزینه پرداخت برای صورت‌حساب‌هایشان استفاده کنند.

پذیرش ارزهای دیجیتال از زمانی که تحقیقات بازار توسط این شرکت در سال 2019 انجام شد، در دستور کار قرار گرفت. طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌هایی که از مخاطبین این کارگزاری انجام شده، تقریباً یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان یا قبلاً روی بیت سرمایه‌گذاری کرده بودند یا علاقه‌مند به انجام این کار بودند.

 مشتریان اکنون یک کد مرجع چاپ شده روی صورت‌حساب‌های بیمه‌نامه‌های خود دارند. با استفاده از این کد مرجع می‌توانند حق بیمه را از طریق صرافی بیت‌کوین سوئیس پرداخت و سپس آنها را به فرانک سوئیس تبدیل کنند.

3. فروشگاه Home Depot

در میان فروشگاه‌هایی که بیت‌کوین را می‌پذیرند، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌خانگی در ایالات متحده، Home Depot  است.

مشتریان Home Depot پرداخت خدمات و محصولات این شرکت را با استفاده از شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال انجام می‌دهند.

این ارز بلافاصله به دلار آمریکا تبدیل می‌شود، زیرا Home Depot فقط دلار آمریکا را در ترازنامه خود می‌خواهد. چنین فرآیندی به این معنی است که می‌توانید کل خانه خود را با وسایل خریداری شده از این فروشگاه، بازسازی و کامل کنید، درحالی‌که فقط بیت‌کوین خرج خواهید کرد!

بیشتر بخوانید: بیت‌کوین؛ پاسخی همه‌جانبه به فرسودگی مالی!

برند‌های پذیرنده بیت‌کوین
برندهای جهانی و داخلی زیادی وجود دارند که بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند.

4. هتل‌ها و استراحتگاه‌های پاویلیون

گروه Pavilion Hotels & Resorts مستقر در هنگ‌کنگ اولین مجموعه از هتل‌های زنجیره‌ا‌ی بین‌المللی است که پرداخت‌های ارز دیجیتال را پذیرفته است.

هتل‌های این مجموعه در شهرهای مختلفی چون آمستردام، مادرید، لیسبون، رم، بالی و پوکت است.

پاویلیون از جولای 2021 اعلام کرد که مشتریانش می‌توانند با استفاده از 40 توکن مختلف که کریپتوهای بزرگی چون بیت‌کوین و اتریوم هم در این لیست قرار دارد، از خدمات رزرو این هتل استفاده کنند. ناگفته نماند که این مجموعه از طریق مشارکت با پلتفرم پرداخت Coindirect ، پرداخت با بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را پذیرفته است.

5. پلتفرم Twitch

پلتفرم پخش ویدئوی Twitch نیز در سال 2014 شروع به پذیرش پرداخت‌ها با بیت‌کوین کرد. اما این پلتفرم هم به سرنوشت مایکروسافت دچار شد.

به‌خاطر اینکه هنوز بیت‌کوین به جایگاه امروزی خود نرسیده بود، در سال 2019 و بدون سروصدا مجبور به توقف پرداخت با بیت‌کوین شد.  اگرچه استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان روش پرداخت مزایای زیادی دارد، اما برای همه به‌اندازه کافی پایدار نیست و مطمئنا استفاده از آن محدودیت‌ها و مشکلاتی هم به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چه انتقادهایی علیه بیت‌کوین و اکوسیستم آن وجود دارد؟

البته اتفاق‌های اخیر بازار بیت‌کوین توانست این پلتفرم را هم برای استفاده مجدد از بیت‌کوین ترغیب کند. یک سال بعد از توقف، یعنی سال 2020 آنها گزینه پرداخت با بیت‌کوین را دوباره فعال کردند.

امروز در کنار بیت‌کوین، این پلتفرم اتر (ETH) و ارزهای دیجیتال دیگری مانند PAX، USDP و Binance USD (BUSD) را هم می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: درباره استیبل کوین‌ها (Stable Coins) و انواع‌ آن‌ها بیشتر بدانید

6. استارباکس (Starbucks)

پس از یک دوره آزمایشی طولانی، مشتریان استارباکس اکنون می‌توانند از برنامه جدید Bakkt برای پرداخت هزینه نوشیدنی‌ها و کالاهای استارباکس با بیت‌کوین استفاده کنند.

به گفته سازندگان این اپلیکیشن، مدت کوتاهی بعد از آغاز به کار آن، 500000 نفر برای نصب و استفاده از اپلیکیشن اقدام کردند. این آمار مقبولیت و استفاده عمومی از بیت‌کوین، خصوصا در کشورهای مهم‌تر را نشان می‌دهد.

در نتیجه می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نه‌چندان دور، بیت‌کوین به‌اندازه‌ای وارد اقتصاد روزانه مردم جهان شود که حتی بتوان تمام فعالیت‌های تجاری روزانه را هم فقط با پرداخت بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی انجام داد.

بیشتر بخوانید: چگونه سرمایه‌گذاری کم استرس‌تری در بیت‌کوین داشته باشیم؟

7. شرکت Gyft

شرکت کارت هدیه Gyft امکانی فراهم کرده است که از طریق آن کاربران می‌توانند کارت‌های هدیه آنلاین خود را برای خرده‌فروشان و پلتفرم‌هایی مانند استارباکس، آمازون و سونی پلی‌استیشن خریداری، ارسال و بازخرید کنند.

به‌عنوان یک کاربر، می‌توانید هر تراکنش را با بیت‌کوین و بدون هیچ کارمزد اضافه‌ای انجام دهید. کاربران برای خرید کارت هدیه موردنظر خود و پرداخت با بیت‌کوین باید گیفت‌کارت موردنظرشان را انتخاب کرده و روی بیت‌کوین، به‌عنوان روش پرداخت ترجیحی کلیک کنند.

با انجام این مراحل، نوبت به استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می‌رسد. فقط کافی است از کیف پول‌شان برای ارسال پرداخت استفاده ‌کنند.

بیشتر بخوانید: اهدای کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال!

8. برند بنفیکا (Benfica)

برند محبوب ورزشی بنفیکا با نام رسمی Sport Lisboa e Benfica، بیت‌کوین را از مشتریان می‌پذیرد.

کاربران می‌توانند بیت‌کوین را برای تمام خدمات و محصولات این برند استفاده کنند. توانایی خرید کالا گرفته تا بلیت بازی‌ها و پرداخت با بیت‌کوین برای همه طرفداران و مشتریان این برند فراهم شده است.

علاوه بر بیت‌کوین، امکان پرداخت با اتر و توکن UTRUST هم وجود دارد. بنفیکا با پذیرش ارزهای دیجیتال به‌عنوان روش پرداخت، تلاش می‌کنند تا حامیان فناوری‌های نوین را جذب کنند.

همچنین هدف دیگر از این کار فراهم‌کردن امکان خرید محصولات و خدمات بنفیکا برای مشتریان و طرفداران بین‌المللی است. بیت‌کوین خرید و خرید کالاهای ورزشی از خارج را برای این دسته از مخاطبان بنفیکا آسان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: توکن هواداری (Fan Token) چیست؟ + محبوب‌ترین توکن‌های هواداری

خرید کالا با ارز دیجیتال
فروشگاه‌های آنلاین متعددی تاکنون امکان خرید با بیت‌کوین در سیستم‌شان فراهم کرده‌اند و تعداد آن‌ها هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

9. سازمان غیردولتی محافظت از کودکان (Save the children)

Save the Children بزرگ‌ترین و اولین سازمان غیردولتی بین‌المللی است که در سال 2013 شروع به پذیرش کمک‌های مالی به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال کرد.

این مجموعه با شعار «HODLhope»، برای حق سلامت، آموزش و محافظت از کودکان تلاش می‌کنند.

10. خطوط هوایی ویرجین (Virgin Airlines)

ریچارد برانسون، بنیان‌گذار Virgin Airlines، همیشه یک مبتکر و پیشرو بوده است. بنابراین جای تعجب نیست اگر نام و شرکت وی را در لیست حامیان و پذیرندگان بیت‌کوین ببینیم.

شرکت‌های وی، خطوط هوایی ویرجین و ویرجین موبایل، امکان پرداخت به بیت‌کوین را برای کاربران فراهم می‌کنند. علاوه بر این، کاربران حتی می‌توانند هزینه سفر خود را با این ارز دیجیتال پرداخت کنند.

بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال اغلب به‌عنوان منابع مالی آینده توصیف می‌شوند. با 16 بیت‌کوین، می‌توانید سفری با Virgin Galactic برای خود بخرید که شما را به ارتفاع بیش از 50 مایلی (8000 متری) می‌برد.

11. تسلا (Tesla)

مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا، ایلان ماسک، رابطه‌ای نزدیکی با بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارد.

نقش او در بالارفتن ارزش و محبوبیت اخیر ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. حمایت ماسک از بیت‌کوین در سال 2021 آغاز شد. این شرکت در اوایل سال اعلام کرد که پرداخت بیت‌کوین را برای خرید خودرو در ایالات متحده می‌پذیرد.

البته ناگفته نماند این اتفاق حاصل سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری (1.2 میلیارد یورو) در ارز دیجیتال توسط شرکت ایلان ماسک در ماه فوریه است.

بیشتر بخوانید: 9 اینفلوئنسر برتر کریپتو در توییتر را بشناسید!

ازآنجایی‌که به خودروهای تسلا خودروهایی دوستدار محیط‌زیست هستند و مصرف بالای انرژی بیت‌کوین باعث شد تا تسلا پذیرش تراکنش‌های بیت‌کوین را به تعلیق درآورد. قرار است تا زمانی که بیت‌کوین بتواند روش تولید خود را تغییر دهد یا جایگزینی مناسب‌تر معرفی کند، پرداخت با بیت‌کوین در توقیف بماند!

به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال سبزی چون Chia متولد شدند تا بتوانند جبران مشکلات و محدودیت‌های بیت‌کوین باشند.

12. آمازون (Amazon)

اوایل سال 2021 گزارش شد که آمازون در حال پیوستن به دیگر غول‌های فناوری، از جمله فیس‌بوک است تا بتواند زمینه‌ای برای تولید و پذیرش ارز دیجیتال فراهم کند. بااین‌حال، شرکت تجارت الکترونیک هنوز به طور مستقیم رمزارزها را نمی‌پذیرد.

البته می‌توانید کوپن‌های آمازون را از طریق شرکت انحصاری Bitrefill خریداری کنید. این شرکت پلتفرمی است که با تبدیل بیت‌کوین به کارت‌های هدیه، شارژ مجدد تلفن و غیره، استفاده از ارزهای دیجیتال را آسان می‌کند.

13. شرکت Overstock

Overstock یکی از فروشندگان بیت‌کوین است که ارز دیجیتال را به‌عنوان گزینه پرداخت می‌پذیرد و بیت‌کوین را نگه می‌دارد.

Overstock یک خرده‌فروش آنلاین مبتنی بر فناوری است که معتقدند است همه افراد حق دارند در خانه‌های رویایی و بی‌نقصی زندگی کنند!

14. ویکی‌پدیا

یکی دیگر از حامی بیت‌کوین، ویکی مدیا، شرکتی است که در زمینه دانشنامه منبع‌باز معروف ویکی‌پدیا فعالیت می‌کند.

این شرکت در سال 2014 شروع به پذیرش بیت‌کوین کرد. اما پس از می 2022، آنها دیگر کمک‌های ارزهای دیجیتال را نمی‌پذیرند. ویکی مدیا استدلال‌های مختلفی مانند نگرانی در مورد محیط‌زیست، خطر کلاهبرداری و این واقعیت که تنها 0.08% از کل مبلغ کمک‌های مالی به‌صورت کریپتو دریافت شده است را دلایل اصلی توقف پذیرش خود عنوان کرده است.

این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر گزینه اهدای کریپتو را متوقف می‌کند، اما هر تحولی که بتواند شرایط بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را بهبود دهد، دنبال خواهد کرد. ویکی‌پدیا گفته است با افزایش امنیت و ثبات، این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین بار دیگر پذیرفته شود و در این پلتفرم کارایی داشته باشد.

فروش محصول با بیت‌کوین
فروش محصول با بیت‌کوین بهترین روشی است که به برند‌ها اجازه می‌دهد به تمام مخاطبان و مشتریان خود در سراسر جهان وصل شوند.

مراحل استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت

خریدوفروش بیت‌کوین چندان سخت نیست. همه چیز به یک تبادل ارز دیجیتال خوب و اقدامات امنیتی آنلاین شما بستگی دارد.

تا اینجا می‌دانید که چه فروشگاه‌هایی بیت‌کوین را می‌پذیرند، اما چیزی که ممکن است ندانید این است که چگونه از بیت‌کوین برای خرید محصولات و خدمات موردنظر خود استفاده کنید.

چگونه بیت‌کوین بخریم؟

ارزهای دیجیتال ذاتاً غیرمتمرکز هستند. غیرمتمرکز بودن به این معنی است که نمی‌توانید آنها را در یک بانک سنتی یا شرکت سرمایه‌گذاری خریداری کنید.

در نتیجه فعلا باید برای خرید بیت‌کوین موردنظر خود سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال بروید. شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های بیت‌کوین Coinbase ،Binance ،Crypto.com و Kraken هستند.

البته لازم به ذکر است که به‌خاطر متمرکز بودن این صرافی‌ها، برخی از آنها محدودیت‌های زیادی برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌‌اند. بااین‌حال، پرداخت با بیت‌کوین فرصت بسیار خوبی است که حتی کاربران ایرانی هم می‌توانند از طریق آن به‌راحتی خرید کنند و تحریم‌ها را دور بزنند.  

نکات مهم برای خرید بیت‌کوین

اگر می‌خواهید دلار آمریکا (در برخی صرافی‌های داخلی می‌توانید از تومان استفاده کنید) را با ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین مبادله کنید، باید چند چیز را بدانید:

  • همیشه به امنیت آنلاین خود فکر کنید.
  • قبل از اینکه بتوانید ارزهای دیجیتال را بخرید، بفروشید یا نگه دارید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • بیشتر اوقات، باید برخی از اطلاعات شخصی مانند گذرنامه و حساب بانکی خود را ارائه دهید.
  • یک کیف ارز دیجیتال مطمئن داشته باشید.

جمع‌بندی

اکنون دیگر اهمیت و جایگاه بیت‌کوین در سیستم پرداخت روزانه را می‌شناسید. اینکه چه شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی تلاش می‌کنند تا پذیرش و پرداخت با بیت‌کوین را وارد سیستم مالی خود کنند یکی از مهم‌‌ترین دلایل برای اثبات جایگاه بیت‌کوین است.

در لیست بالا، مکان‌ها و برند‌های محبوبی را برای خرج کردن پول دیجیتال خود پیدا خواهید کرد. مهم‌ترین حسن پرداخت با بیت‌کوین این است که سرمایه‌گذاران و دارندگان ایرانی هم می‌توانند بدون هیچ محدودیت و مشکلی به هر محصول یا خدمتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. بدون اینکه تحریم‌های مالی، محدودیت‌های اقتصادی و مشکلات مشابه سد راه آنها باشد.

شما برای خرید محصول و پرداخت با بیت‌کوین فقط کافی است محصول یا خدمات موردنظر خود را انتخاب و گزینه پرداخت با بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را انتخاب کنید. سپس وارد کیف پول ارز دیجیتال خود شوید، تراکنش را تأیید و پرداخت را ارسال کنید. پس از آن، معامله کامل می‌شود و شما آماده دریافت سفارش خود هستید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx