آموزش کپی تریدینگ در صرافی MEXC

کپی ترید در mexc

صرافی mexc یکی از کارآمدترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که با توجه به مزایای گسترده‌اش می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای ایرانیان باشد.

معامله‌گران بسیاری ممکن است بخواهند درباره نحوه انجام کپی ترید در صرافی ارز دیجیتال MEXC بدانند و از آن استفاده کنند.

در این مقاله به نحوه کپی ترید در این صرافی می‌پردازیم و انجام آن برای تریدر و دنبال‌کننده را به صورت قدم به قدم آموزش می‌دهیم.

عناوین مطلب:

در ادامه مطلب هر جا از عبارت معامله‌گر یا تریدر استفاده کردیم، منظور معامله‌گری است که دیگران معاملات او را کپی می‌کنند و وقتی از دنبال‌کننده استفاده کردیم، منظور کسانی است که معاملات شخص دیگری را کپی می‌کنند.

کپی ترید فیوچرز چیست؟

کپی ترید MEXC سیستمی است که قابلیت‌های معامله‌گری راحت و ساده‌ای را فراهم می‌کند که هم معامله‌گران حرفه‌ای و هم دنبال‌کنندگان آن‌ها (followers) می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

دنبال‌کنندگان به‌راحتی می‌توانند یک معامله‌گر حرفه‌ای را دنبال کنند و وقتی معامله‌گر یک کپی ترید را آغاز می‌کند، سیستم همان استراتژی را که معامله‌گر به کار می‌گیرد، برای دنبال‌کنندگان او هم اعمال می‌کند.

در نتیجه این موضوع، معامله‌گر قسمتی از سود دنبال‌کنندگان خود را هم دریافت می‌کند.

در واقع در کپی ترید، دنبال کننده از معاملات یک تریدر دیگه تقلید و کپی می‌کند.

نکته: توجه کنید که وقتی در بند قبل گفتیم همان استراتژی مورد استفاده معامله‌گر برای دنبال‌کنندگان هم به کار گرفته می‌شود، منظورمان در معاملات فیوچرز بود که قیمت باز شدن (opening price) و قیمت بسته شدن (closing price) تقریباً به طور عینی با تراکنش معامله‌گر یکسان است.

در مواقعی که قیمت می‌تواند از عواملی مانند نوسان بازار تاثیر بپذیرد، این ریسک وجود دارد که قیمت باز شدن و قیمت بسته شدن شما دقیقاً با تراکنش معامله‌گر یکسان نباشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کپی تریدینگ (Copy Trading)

مزایای کپی ترید در MEXC چیست؟

  • مزایای کپی ترید برای تریدر: تریدرها می‌توانند از طریق این سیستم، از تجربه معامله‌گری حرفه‌ای خود بهره ببرند و با به‌اشتراک‌گذاری آن، تا 15 درصد از سود معاملات دنبال‌کنندگان را از آنِ خود کنند.
  • مزایای کپی ترید برای دنبال‌کننده: سیستم با گذراندن تنها چند مرحله ساده، استراتژی معاملاتی تریدر انتخابی فرد را به طور خودکار کپی می‌کند و برای دنبال‌کننده اردر می‌گذارد. با این روش، دنبال‌کنندگان هرگز هیچ فرصت معاملاتی را از دست نمی‌دهند؛ حتی اگر مشغول کار دیگری باشند.

بیشتر بخوانید: صرافی MEXC (ترید ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی)

نحوه شروع کپی ترید برای دنبال‌کننده

ابتدا اینجا در صرافی MEXC عضو شوید.

1. از وجود مبلغ کافی در حساب اسپات خود اطمینان حاصل کنید.

وارد صفحه Assets در این صرافی شوید تا بالانس USDT خود را بررسی کنید.

با این که حداقل مبلغ لازم برای کپی ترید در حال حاضر برابر با 5 تتر است، توصیه می‌شود که برای داشتن تجربه‌ای بهتر در کپی ترید، بالانس دارایی خود را به حداقل 50 تتر برسانید.

آموزش کپی ترید در mexc

2. در صرافی وارد قسمت Copy Trading شوید و تریدر مورد نظر خود را انتخاب کنید. وقتی معامله‌گر مورد نظرتان را پیدا کردید، روی گزینه «Follow» کلیک کنید.

3. جزئیات مربوط به کپی ترید را وارد کنید.

الف) ابتدا باید مبلغ مورد نظر را وارد کنید. پر کردن این قسمت اجباری است. عددی که در این بخش وارد می‌کنید، مبلغی است که در زیرحساب (sub-account) فعلی کپی ترید خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

موقع باز کردن پوزیشن در زمان دنبال کردن معامله‌گر مورد نظر، از این مبلغ به عنوان مارجین استفاده می‌شود. حداقل سرمایه‌گذاری برابر با 5 تتر است و حداکثر مبلغ سرمایه‌گذاری بر اساس بالانس USDT حساب اسپات اصلی شما مشخص می‌شود.

ب) حالت کپی ترید خود را انتخاب کنید (حالت مبلغ ثابت (fixed amount mode) یا افزاینده (multiplier mode)).

انتخاب حالت کپی ترید
  • اگر حالت «Fixed amount» را انتخاب کنید، باید مبلغ سرمایه‌گذاری را برای هر بار که می‌خواهید کپی ترید انجام دهید وارد کنید. برای مثال وقتی مبلغ ثابت 100 تتر انتخاب می‌شود، به این معناست که هر بار که تریدر یک پوزیشن باز می‌کند، سیستم برای شما با مارجین 100 تتر اردر می‌گذارد.
  • اگر حالت «Multiplier» را انتخاب کنید، باید برای هر بار که معامله‌ای را کپی می‌کنید، یک نسبت وارد کنید (نسبت پوزیشن معامله کپی‌شده شما به پوزیشن تریدر اصلی). برای مثال شما تریدر الف را دنبال می‌کنید و نسبت را روی 10x قرار می‌دهید. وقتی تریدر الف معامله کپی خود را با تراکنش 10 تتر باز می‌کند، مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری شما در اردر، برابر با 10 * 10، یعنی 100 تتر خواهد بود.

ج) نسبت حد سود و ضرر (take profit/stop loss) را تعیین کنید.

پر کردن این قسمت اختیاری است. با توجه به موارد غیر قابل کنترلی مانند نوسانات بازار، این احتمال وجود دارد که نقطه تعیین‌شده به عنوان حد سود یا ضرر، عمل نکند.

برای کنترل ریسک و افزایش احتمال موفقیت در عمل کردن اردر استاپ، حداقل ارزش برای حد سود و ضرر برابر با 3 درصد است.

4. روی گزینه «Submit» کلیک کنید و منتظر بمانید تا تریدر، کپی تریدینگ را شروع کند.

5. کپی تریدهای خود را مدیریت کنید.

  • وارد صفحه کپی تریدینگ شوید، اگر در حال حاضر کپی تریدی وجود داشته باشد، زیر بخش «My Copy Trades» می‌توانید آن‌ها را بررسی و مدیریت کنید.
  • می‌توانید نسبت حد سود و ضرر را برای یک پوزیشن تنظیم کنید.
  • روی گزینه «Close» کلیک کنید تا کپی ترید را به طور دستی خاتمه دهید و پوزیشن را ببندید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل صبر کنید تا وقتی تریدر پوزیشن خود را می‌بندد، پوزیشن شما به طور خودکار بسته شود.
  • روی گزینه «History» کلیک کنید تا سود و ضرر پوزیشن‌های بسته‌شده خود را ببینید.

تنظیمات پیشرفته

در این سیستم همچنین می‌توانید بعضی تنظیمات پیشرفته را به کار بگیرید تا معاملات دقیق‌تری داشته باشید.

تعیین و تنظیم لوریج و اسلیپیج

در بخش تنظیمات پیشرفته می‌توانید برای هر جفت معاملاتی، اهرم (leverage) و اسلیپیج (slippage) تعیین کنید.

تعیین فزاینده اهرمی و اسلیپیج در تنظیمات پیشرفته، اختیاری است. می‌توانید هر زمان که نیاز بود، از آن‌ها استفاده کنید.

اهرم:

  1. گزینه «use the same leverage multiplier as the trader» یا انتخاب اهرم مشابه با تریدر: در این حالت، اهرم مورد استفاده در تمامی اردرها، مشابه اهرمی است که تریدرها از آن استفاده می‌کنند.
  2. گزینه «customize leverage multiplier» یا شخصی‌سازی اهرم: در هر اردر از اهرم شخصی‌سازی‌شده مورد نظر شما استفاده می‌شود.

اسلیپیج:

  1. گزینه «no customized slippage» یا عدم استفاده از اسلیپیج شخصی‌سازی‌شده: همه اردرها به طور پیش‌فرض در قیمت بازار قرار داده می‌شوند.
  2. گزینه «customized slippage» یا اسلیپیج شخصی‌سازی‌شده: تمام اردرها بر اساس اسلیپیج تعیین‌شده شما و قیمت ورود تریدر قرار داده می‌شوند.

برای مثال فرض می‌کنیم که اسلیپیج BTC USDT را روی %1 قرار داده‌ایم.

  • تریدر در قیمت 20,000 تتر، وارد پوزیشن خرید BTC USDT می‌شود. سپس دنبال‌کننده در قیمت 20,200 = (%1 + 1) * 20,000 تتر، یک اردر لیمیت قرار می‌دهد. قیمت تراکنش کوچک‌تر یا مساوی 20,200 تتر است.
  • تریدر در قیمت 20,000 تتر، وارد پوزیشن فروش BTC USDT می‌شود. سپس دنبال‌کننده در قیمت 19,800 = (%1 – 1) * 20,000 تتر، یک اردر لیمیت قرار می‌دهد. قیمت تراکنش بزرگ‌تر یا مساوی 19,800 تتر است.

اگر اسلیپیج تعیین شود، ممکن است به دلیل تاثیرات بازار، اردرهای دنبال‌کنندگان به طور کامل اجرا نشود.

تعیین لوریج و اسلیپیج کپی ترید در mexc

حالت اضافه کردن مارجین خودکار

1. دنبال‌کنندگان می‌توانند روی گزینه «Follow» کلیک کنند یا به قسمت «My Copy Trades – Following – Traders» مراجعه نمایند تا وارد صفحه تنظیمات کپی ترید شوند.

2. حالت اضافه کردن مارجین خودکار (auto margin addition) را روشن کنید. یک پنجره پاپ‌آپ نمایش داده می‌شود که انتخاب خود را تایید کنید. روی گزینه «Enable» کلیک کنید و اضافه کردن مارجین خودکار برای تمام معاملات شما فعال می‌شود.

  • اضافه کردن مارجین خودکار برای تمام پوزیشن‌های فعلی و کپی تریدهای جدید شما فعال می‌شود.
  • وقتی پوزیشن‌ها نزدیک به لیکویید شدن یا اهرم‌زدایی (deleverage) باشند، سیستم بالانس در دسترس حساب کپی ترید شما را به مارجین کپی ترید انتقال می‌دهد.
  • اگر این گزینه را خاموش کنید، به این معناست که قابلیت اضافه کردن مارجین خودکار برای تمامی پوزیشن‌های کپی ترید خاموش شده است.

توجه داشته باشید که فعال کردن گزینه اضافه کردن مارجین خودکار می‌تواند ریسک لیکویید شدن را کاهش دهد اما در عین حال می‌تواند باعث شود که همه مبلغ موجود در حساب کپی ترید خود را از دست بدهید. بنابراین در تصمیم‌گیری درباره آن احتیاط کنید!

اضافه کردن مارجین خودکار 1
اضافه کردن مارجین خودکار 2

نحوه چک کردن تریدرهای دنبال شده

ممکن است در هنگام کپی ترید در صرافی MEXC، بخواهید تریدرهایی را که دنبال می‌کنید، ببینید و بررسی نمایید.

برای این کار، وارد قسمت «My Copy Trades» شوید و سپس روی گزینه «Following» کلیک کنید تا فهرست تریدرهایی را که دنبال می‌کنید، ببینید.

فالوینگ کپی ترید

نحوه دیدن تریدرهای واچ لیست

وارد قسمت «My Copy Trades» شوید و روی گزینه «Watchlist» کلیک کنید تا فهرست تریدرهایی را که در واچ‌لیست شما هستند، ببینید.

واچ‌لیست کپی ترید

نحوه آنفالو کردن تریدر

ابتدا وارد بخش «My Copy Trades» شوید. سپس روی گزینه «Following» کلیک کنید. تریدری را که دنبال می‌کنید انتخاب کرده و سپس در ستون action، روی گزینه «Unfollow» کلیک نمایید.

آنفالو کردن تریدر

نکته مهم: توجه داشته باشید که وقتی تریدری را آنفالو می‌کنید، مبلغ موجود در زیرحساب کپی ترید شما، فوراً به حساب اصلی اسپات‌تان منتقل می‌شود.

می‌توانید وارد صفحه «Assets» شوید، روی گزینه «Quantitative account» کلیک کنید و سپس روی گزینه «Transfer details» کلیک نمایید تا تاریخچه انتقال وجه خود را ببینید.

نحوه ویرایش جزئیات کپی ترید

وارد بخش «My Copy Trades» شوید، روی گزینه «Following» کلیک کنید، تریدری را که دنبال می‌کنید انتخاب نمایید و در ستون action، روی گزینه «Edit» کلیک کنید.

در آخر وقتی که ویرایش مورد نظر خود را انجام دادید، روی گزینه «Submit» کلیک کنید تا تغییرات ایجادشده در جزئیات کپی ترید اعمال شوند.

نحوه شروع کپی ترید برای تریدر

تا اینجای مطلب هر چه گفتیم، مربوط به نحوه انجام کپی ترید در MEXC برای دنبال‌کنندگان بود.

اما اگر کسی بخواهد به عنوان معامله‌گر فعالیت کند و دیگران را به عنوان دنبال‌کننده جذب کند، باید چه کاری انجام دهد؟ در ادامه مقاله به پاسخ این سوال می‌پردازیم:

چگونه در MEXC تریدر شویم؟

برای این که در صرافی mexc تریدر شوید، بعد از عضویت در صرافی، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا وارد MEXC Copy Trading شوید.

2. روی گزینه «Become A Trader» کلیک کنید.

نحوه تریدر شدن در mexc

وقتی می‌خواهید برای تریدر شدن درخواست بدهید، دقت کنید که هیچ پوزیشن کپی تریدی و هیچ پوزیشن یا اردر بازی نداشته باشید (چه اردر مارکت و چه استاپ).

همچنین توجه داشته باشید که برای انجام این کار، نباید هیچ تریدری را دنبال کنید و فالو داشته باشید.

نحوه تریدر شدن در mexc شرایط

3. اطلاعات خود را وارد کنید.

در صفحه جدیدی که باز می‌شود، باید این موارد را در فرم درخواست پر کنید:

  • ایمیل (ضروری)

الف) اگر حساب کاربری شما در صرافی MEXC از قبل به ایمیل‌تان متصل شده است، نیازی نیست که یک ایمیل دیگر وارد کنید. اگر کاربر بخواهد ایمیل خود را تغییر دهد، باید با بخش خدمات مشتریان ارتباط برقرار کند تا ایمیل توسط این بخش عوض شود.

ب) اگر حساب کاربری شما در MEXC به ایمیل‌تان متصل نشده است، باید در این قسمت یک ایمیل وارد کنید. صرافی برای ارسال اطلاعات مهمی مانند بازبینی درخواست، از ایمیل استفاده می‌کند.

  • اکانت تلگرام (اختیاری)
  • شماره همراه (اختیاری)
  • مربع تایید و موافقت با شرایط مربوط به کپی ترید را علامت بزنید و درخواست را ارسال کنید.
فرم درخواست تریدر شدن در mexc

4. منتظر تایید درخواست خود بمانید.

معمولاً یک تا دو روز طول می‌کشد تا به درخواست شما رسیدگی شده و نتیجه آن به ایمیلی که موقع ثبت‌نام در MEXC وارد کرده‌اید ارسال شود.

تایید درخواست تریدر شدن در mexc

نحوه شروع کپی ترید

پس از این که مرحله بازبینی درخواست را رد کردید، باید اطلاعات معامله اصلی را وارد کنید تا معاملات اصلی را با موفقیت آغاز نمایید (منظور از معامله اصلی، همان معامله‌ای است که تریدر حرفه‌ای انجام می‌دهد و دنبال‌کنندگان او را دنبال می‌کنند).

  1. پس از تایید درخواست، از طریق ایمیل یا اعلان‌ها پیامی از طرف صرافی دریافت خواهید کرد.
  2. وقتی به عنوان کاربر وارد صفحه اصلی کپی ترید می‌شوید یا برای ورود به صفحه مدیریت اردرها روی گزینه مدیریت اردر (order management) کلیک می‌کنید، سیستم از شما می‌خواهد که اطلاعات ترید اصلی را وارد کنید.
شروع کپی ترید در mexc به عنوان تریدر

اطلاعاتی که باید با ارسال اردر وارد کنید، شامل موارد زیر است:

  1. انتخاب آواتار (الزامی): سیستم به طور پیش‌فرض اولین آواتار را برای کاربر انتخاب می‌کند و او می‌تواند بعداً خودش آن را تغییر دهد.
  2. جفت معاملاتی (الزامی): کاربر باید حداقل یک مورد از موارد موجود را به عنوان جفت معاملاتی انتخاب کند.
  3. تگ (الزامی): کاربر باید دست‌کم یکی از تگ‌های موجود را انتخاب کند.

اگر کاربر پنجره پاپ‌آپ بازشده را ببندد، اطلاعات اردر اضافه نمی‌شود.

وقتی وارد صفحه تنظیمات اردر می‌شوید، اگر اطلاعات را وارد نکرده باشید پنجره‌ای ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد اطلاعات اردر را کامل کنید؛ تا زمانی که این کار را انجام ندهید، این پنجره نمایش داده می‌شود و نمی‌توانید معامله را شروع کنید.

اطلاعات اردر کپی ترید

روی گزینه «edit personal information» کلیک کنید تا اطلاعات‌تان را وارد نمایید.

نحوه مدیریت کپی ترید

  1. نحوه مدیریت کپی تریدهای فعلی: برای بستن پوزیشن‌ها برای تمام دنبال‌کنندگان، روی گزینه «End Copy Trade» کلیک کنید.

با انجام این کار، به صفحه فیوچرز منتقل می‌شوید. ممکن است تریدری بخواهد تمام پوزیشن یا قسمتی از آن را ببندد. سیستم پوزیشن‌های دنبال‌کنندگان را در قیمت بازار می‌بندد تا کپی ترید را خاتمه دهد.

اگر تریدر بخواهد قسمتی از پوزیشن را ببندد، پوزیشن‌های دنبال‌کنندگان هم به همان نسبت بسته می‌شود.

  1. بررسی جزئیات پوزیشن متعلق به دنبال‌کنندگان: روی گزینه «More» کلیک کنید. سپس پنجره پاپ‌آپی ظاهر می‌شود که جزئیات دنبال‌کنندگان (شامل UID دنبال‌کنندگان، مبلغ مربوط به دنبال‌کنندگان و کارمزد معامله) را نمایش می‌دهد.
  1. بررسی تاریخچه کپی ترید: در صفحه مدیریت کپی ترید (Manage Copy Trade)، می‌توانید در ستون «History» جزئیات مربوط به کپی تریدهای قبلی را ببینید.

نحوه مدیریت دنبال‌کنندگان

در ادامه آموزش کپی ترید در صرافی mexc، به نحوه مدیریت دنبال‌کنندگان می‌پردازیم:

  1. مدیریت تعداد دنبال‌کنندگان

وارد صفحه «Settings» یا تنظیمات شوید و به قسمت «Manage Copy Trade» مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید در صورت تمایل، تعداد دنبال‌کنندگان خود را محدود کنید. اگر این گزینه را خاموش کنید، هیچ فرد جدیدی نمی‌تواند شما را دنبال کند.

مدیریت تعداد فالور کپی ترید
  1. مدیریت دنبال‌کنندگان

با کلیک روی گزینه «Remove» در اکشن پنل، می‌توانید دنبال‌کننده موردنظرتان را حذف کنید. با این کار، وضعیت دنبال‌کننده به حالت «Not Following» تغییر می‌یابد و بنابراین دیگر جزو دنبال‌کنندگان شما نخواهد بود.

اگر دنبال‌کننده مورد نظر در حال حاضر با شما (تریدر) پوزیشن کپی ترید باز داشته باشد، نمی‌توانید او را حذف کنید.

نحوه مدیریت مبلغ کپی ترید

در قسمت «Manage Copy Trade» در صفحه «Settings» می‌توانید کل مبلغ مربوط به کپی ترید را بررسی کنید و ببینید.

تنظیم نحوه دنبال کردن از طریق دعوت خود تریدر

در صفحه تنظیمات و در همان قسمت «Manage Copy Trade» گزینه‌ای وجود دارد که در تصویر زیر مشخص شده است. اگر این گزینه روشن باشد، تنها کاربرانی که توسط تریدر دعوت شده باشند می‌توانند او را دنبال کنند.

فالو از طریق دعوت تریدر

کپی ترید در MEXC؛ نحوه بررسی تقسیم سود

  1. بررسی تقسیم سود: شما می‌توانید با مراجعه به قسمت «Manage Profit Sharing» در صفحه «Manage Copy Trade»، جزئیات تقسیم سود را بررسی کنید.
  1. بررسی تاریخچه تقسیم سود: با مراجعه به قسمت «Profit Sharing History» در قسمت «Manage Profit Sharing» در صفحه «Manage Copy Trade»، می‌توانید تاریخچه تقسیم سود را ببینید و بررسی کنید.

اگر روی گزینه «Details» کلیک کنید، پنجره پاپ‌آپی ظاهر می‌شود که جزئیات مربوط به تقسیم سود را برای شما نمایش می‌دهد.

بررسی آمار

بررسی ROI یا نرخ بازده سرمایه‌گذاری (Rate of return on investment)

روش محاسبه: کل سود یا زیان، تقسیم بر مجموع پوزیشن‌های تکمیل‌شده و تکمیل‌نشده تا زمان بسته شدن.

بررسی PNL یا کل سود و زیان (Total profit and loss)

روش محاسبه: کل سود و زیان محقق‌شده تمام پوزیشن‌های تکمیل‌شده + کل سود و زیان محقق‌نشده پوزیشن‌های تکمیل‌نشده

بیشتر بخوانید: سود و ضرر تحقق نیافته (Unrealized PNL) چیست؟

بررسی MDD یا حداکثر افت سرمایه (Maximum drawdown)

روش محاسبه: وضعیت کل سرمایه حساب در روز به صورت ساعتی که ارزش آخرین قله و دره راس ساعت 00:00 هر روز محاسبه می‌شود؛ یعنی فرمول عبارت است از:

MDD = (M – N) / M

در این فرمول، M برابر است با بالاترین (قله) ارزش کل سرمایه در روز و  N برابر است با پایین‌ترین (دره) ارزش کل سرمایه در روز.

بررسی تریدرها در واچ‌لیست

می‌توانید با مراجعه به قسمت «Watchlist» در صفحه Copy Trade، جزئیات مربوط به تریدرهایی را که در واچ‌لیست خود دارید، بررسی کنید.

کپی ترید در mexc واچ‌لیست تریدر

اخطار و احتیاط: در نظر داشته باشید که با توجه به عوامل مختلفی مانند عمق، تغییرات بازار و شرایط نوسانی بازار، ممکن است که قیمت باز شدن و بسته شدن و همچنین بازدهی کپی تریدهای دنبال‌کنندگان با تریدرها یکسان نباشد و فرق کند.

سوالات متداول

امکان کپی ترید در MEXC به چه صورت وجود دارد؟

در این صرافی می‌توانید از روی معاملات تریدرهای حرفه‌ای کپی ترید انجام دهید یا خودتان ترید کنید و دنبال‌کننده داشته باشید.

مزیت تبدیل شدن به تریدر چیست؟

با تبدیل شدن به تریدر در این صرافی و داشتن دنبال‌کننده، مقداری از سود دنبال‌کنندگان هم به شما اختصاص می‌یابد. البته باید عملکرد خوبی در ترید داشته باشید.

آیا کپی ترید به طور دقیق و کاملاً یکسان از روی معامله تریدر مورد نظر انجام می‌شود؟

با توجه به ریسک‌های موجود در بازار و نوساناتی که قابل پیش‌بینی نیستند، ممکن است قیمت‌ها به طور دقیق با قیمت ورود و خروج تریدر یکسان نباشند، با این حال معاملات معمولا به صورت دقیق کپی می‌شوند.

چرا کپی تریدینگ؟

تریدر حرفه‌ای که معاملات موفقی دارد می‌تواند درآمد جانبی به خاطر دنبال کنندگانی که کسب کرده بدست آورد و یک دنبال کننده (تریدر مبتدی) نیز می‌تواند با کپی کردن تریدهای حرفه‌ای، عملکرد خود را در سودآوری بهبود بخشد.

چگونه کپی ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

ابتدا با این لینک در صرافی MEXC که یکی از پلتفرم‌های ارائه دهنده کپی تریدینگ است عضو شوید. سپس طبق راهنمای همین صفحه، می‌توانید به عنوان تریدر یا دنبال کننده فعالیت کنید.

جمع‌بندی

ممکن است تمایل داشته باشید در بازار، فعالیت معامله‌گران حرفه‌ای و باسابقه را دنبال کنید و خودتان زمان و انرژی زیادی به این کار اختصاص ندهید.

همچنین ممکن است بخواهید از کپی ترید به عنوان مکملی برای معاملات خودتان استفاده کنید. در هر صورت، با استفاده از کپی ترید در MEXC، می‌توانید به خدمات و قابلیت‌های ارزشمندی دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر بخواهید خودتان به تریدر تبدیل شوید و دنبال‌کننده داشته باشید، می‌توانید مقداری از سود دنبال‌کنندگان خود را هم دریافت کنید و سود دریافتی خود را افزایش دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش و بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx