راهنمای کامل صرافی شیپ شیفت (Shapeshift)

شیپ شیفت

شیپ شیفت (ShapeShift) یک پلتفرم غیرمتمرکز و غیر حضانتی (non-custodial) ارزهای دیجیتال است که با کارمزدهای معاملاتی بسیار کم نامی برای خود به دست آورده است.

صرافی شیپ شیفت به خوبی با کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محبوب ادغام می‌شود و امکان مبادله ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس را فراهم می‌کند.

همچنین کاربران این صرافی می‌توانند با داشتن توکن بومی FOX، از خدمات خرید، فروش، ترید، مبادله و کسب پاداش‌های غیرفعال در ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوند.

عناوین مطلب:

در این مطلب از بورسینس نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های پلتفرم ShapeShift خواهیم داشت و همه چیز از تاریخچه، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و نحوه استفاده از این صرافی را برای کاربران توضیح می‌دهیم.

صرافی شیپ شیفت در یک نگاه

وب سایت رسمی
دفتر مرکزی
سوئیس
سال تأسیس
2013
توکن بومی
دارد (FOX)
ارزهای دیجیتال لیست شده
بیش از 750 مورد
جفت‌های معاملاتی
بیش از 940 جفت
ارزهای فیات مجاز
دلار آمریکا
کشورهای مجاز
بیش از 160 کشور
حداقل واریز (Deposit)
مشخص نیست
کارمزد سهام‌گذاری (استیک)
صفر
کارمزد تراکنش
بسیار کم
کارمزد برداشت (به جز کارمزد شبکه)
صفر
اپلیکیشن موبایل
دارد
نحوه پشتیبانی از مشتری
ارسال فرم درخواست، Help Center، بخش سؤالات متداول

تاریخچه صرافی شیپ شیفت

شیپ شیفت یک صرافی سوئیسی ارز دیجیتال است که در لندن و دنور نیز دفتر دارد.

اریک تریستان وورهیس (Erik Tristan Voorhees)، مدیر عامل شرکت سابق ShapeShift AG، پلتفرم شیپ شیفت را در سال 2014 راه‌اندازی کرد.

از آن زمان، Shapeshift به یکی از محبوب‌ترین و بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

برای مشاهده لیست صرافی‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های هر کدام کلیک کنید

رابط کاربری
رابط کاربری وب‌سایت Shapeshift

دائوی شیپ شیفت (ShapeShift DAO) متشکل از جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان متعهد است که برای پیشبرد صنعت کریپتوکارنسی، سرمایه‌گذاری و دسترسی به سیستم‌های مالی باز و غیرمتمرکز تلاش می‌کنند.

پلتفرم دیفای (DeFi) این پلتفرم نیز یکی از کامل‌ترین تجمیع کننده‌های صرافی غیرمتمرکز (DEX aggregator) در بازار را ارائه می‌دهد.

این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا بیت‌کوین، لایت کوین، اتریوم، تتر، سوشی و … را معامله کنند، در حالی که به طور خودکار هزاران دفتر سفارش صرافی‌های غیرمتمرکز را اسکن می‌کند تا بهترین قیمت خرید و فروش را به کاربران ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز

در سال 2021، شیپ شیفت به منظور رعایت مجموعه دستورالعمل‌های «اخلاق مالی غیرمتمرکز» شروع به تغییر ساختار شرکتی خود کرد.

در نتیجه، پلتفرم شیپ شیفت به یک پلتفرم مبادله تحت مالکیت جامعه، غیر حضانتی، چند زنجیره‌ای، رایگان و منبع باز تبدیل شد که در آن افراد امکان معامله، پیگیری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را داشتند.

این شرکت تحت مالکیت و اداره دائوی شیپ شیفت است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دائو (DAO) + معرفی پروژه‌های معروف آن

مشتریان صرافی Shapeshift نیازی به ارائه مدارک هویتی شخصی و احراز هویت (موسوم به KYC) ندارند. این یعنی مشتریان از حریم خصوصی، امنیت و کنترل بیشتری بر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود برخوردار می‌شوند.

تعداد روزافزونی از معامله‌گران و کاربران مبادله ارزهای دیجیتال اشتیاق خود را به استفاده از شیپ شیفت ابراز می‌کنند.

با این حال، مشکلات اساسی این شرکت، از جمله کشف اخیر وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه این صرافی در جابه‌جایی 9 میلیون دلار در جریان فعالیت‌های غیرقانونی در سال‌های 2017 و 2016 دخیل بوده است، موجب لکه‌دار شدن اعتبار این صرافی شده است.

این فعالیت‌ها بر قیمت سهام Shapeshift هم تأثیر گذاشت. حتی برخی از کاربران دچار تردید شدند که «آیا شیپ شیفت واقعاً یکی از بهترین صرافی‌های کریپتوکارنسی است که ادعا می‌کند ترید مهمترین کاربرد آن است؟»

برای پاسخ به این سؤال و کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد صرافی شیپ شیفت، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیپ شیفت (ShapeShift) چیست؟

شیپ شیفت یک وب‌سایت مبادله ارزهای دیجیتال است که در سال 2013 توسط اریک وورهیس (Erik Voorhees) از علاقه‌مندان به بلاک‌چین تأسیس شد و در سال 2014 شروع به کار کرد.

اریک قصد داشت با تبدیل شیپ شیفت به یک «دستگاه فروش خودکار (Vending Machine)» که هر کسی بتواند از آن استفاده کند، فرآیند خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را تا حد امکان ساده کند.

در روزهای ابتدایی راه‌اندازی صرافی، کاربران فقط چند ارز دیجیتال برای معامله در دسترس داشتند.

با این حال، پس از افزایش فهرست کاربران رسمی، این پلتفرم تعداد ارزهای لیست شده را تا سال 2015 به 40 ارز دیجیتال با بیش از 940 جفت معاملاتی افزایش داد.

علاوه بر این، لیست ارزهای دیجیتال تا جولای 2018 به 103 ارز افزایش یافت. در حال حاضر در Shapeshift بیش از 750 ارز دیجیتال از جمله ارزهای محبوب بیت‌کوین، اتریوم و … برای معامله وجود دارد.

این وب‌سایت امنیت سرمایه کاربران ثبت نامی را تضمین می‌کند و ادعا می‌کند که رویه‌های خود را طبق آخرین مقررات تغییر می‌دهد.

این به‌روزرسانی امنیتی، سرمایه‌گذارانی مانند Digital Currency Group، Access Venture Partners، LakeStar و … را به شیپ شیفت جذب کرده است.

شیپ شیفت چگونه کار می‌کند؟

از آنجا که صرافی شیپ شیفت پلتفرم مبادله کریپتو به کریپتو است، به کاربران اجازه خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارز فیات را نمی‌دهد.

کیف پول‌هایی مانند JAXX می‌توانند از طریق API خود، معاملات کریپتو به کریپتو را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: کلید API چیست و چه کاربردی در دنیای کریپتو دارد؟

با این حال، پلتفرم شیپ شیفت امکان انجام فوری معاملات را فراهم می‌کند که این شیپ شیفت را به یک رقیب بالقوه برای سایر پلتفرم‌های معاملاتی تبدیل می‌کند.

کیپ کی
صرافی شیپ شیفت یک کیف پول سخت افزاری به نام KeepKey نیز دارد.

پلتفرم بتای شیپ شیفت به کاربران خود یک راه‌حل امنیتی و امکان تبادل ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد.

این پلتفرم همچنین دارای یک رابط مبتنی بر وب برای مدیریت مبادله‌های شیپ شیفت و یک کیف پول سرد ارز دیجیتال به نام کیپ کی (KeepKey) است.

کیپ کی که کیف پول سخت‌افزاری جدید شیپ شیفت است امکان مدیریت دارایی‌ها را به صورت ذخیره سرد فراهم کرده است.

کاربران همچنین می‌توانند از رابط کیف پول سخت‌افزاری Shapeshift برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

ویژگی‌های شیپ شیفت

شیپ شیفت با افزودن ویژگی‌های جدید، خدمات خود را به روز می‌کند و به کاربران قابلیت‌های بیشتری می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های جالب صرافی شیپ شیفت عبارت‌اند از:

خرید کریپتو با کارت بانکی

در صرافی Shapeshift، کاربران به جای اینکه 3 تا 5 روز برای دریافت ارز دیجیتال خود منتظر بمانند، حالا می‌توانند این کار را در چند ثانیه و بدون دردسر انجام دهند.

این قابلیت برای کاربران بیش از 20 کشور در سراسر جهان فعال شده است (ایران جزو این کشورها نیست).

خرید با کارت
کاربران کشورهای مجاز می‌توانند با کارت‌های بانکی در شیپ شیفت ارز دیجیتال خریداری کنند.

دائوی شیپ شیفت

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های دائوی شیپ شیفت نحوه ادغام آن با جریان همیشگی پروژه‌های جدید دیفای است.

اعضای این دائو از توکن حاکمیتی FOX برای رأی‌گیری در مورد مسائل مهم حاکمیتی مانند مشارکت با شرکت‌های دیگر، بودجه‌های عملیاتی، و موضوعات مختلف دیگر استفاده می‌کنند.

کارمزد صفر معاملات و پاداش‌ها

توکن‌های FOX مزایای گوناگونی در زمینه استفاده کاربران از پلتفرم شیپ شیفت، مانند انجام معاملات بدون کارمزد یا سایر ویژگی‌های پیشرفته این پلتفرم برای کاربران دارد.

Shapeshift همچنین توکن‌های FOX را در مقادیر مختلف بر اساس حمایت کاربران از این پلتفرم یا برای انجام اقدامات خاص بین کاربران تأیید شده توزیع می‌کند.

پاداش‌های Rainfall

کاربرانی که به دنبال نرخ مبادله کمتر هستند باید در جریان مشوق‌های FOX صرافی شیپ شیفت باشند، چرا که داشتن این توکن‌ها مزایای زیادی برای دارندگان به همراه دارد.

پاداش ها
در برنامه Rainfall این صرافی، توکن‌های FOX به صورت تصادفی بین دارندگان توکن توزیع می‌شود.

در صورتی که کاربران از صرافی ShapeShift برای معامله در پروتکل‌های صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند از بهترین نرخ‌ها در صرافی‌های مختلف و معافیت کارمزد در معاملات بهره‌مند می‌شوند.

آن‌ها همچنین از طریق طرح Rainfall توکن‌های FOX دریافت می‌کنند؛ این پاداش‌ها در واقع به صورت توکن USDC است که از معامله‌گران در پلتفرم دریافت شده و به صورت تصادفی در میان کاربران شیپ شیفت توزیع می‌شود.

افرادی که توکن‌های FOX بیشتری در کیف پول خود دارند، شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.

برندگان پاداش‌های Rainfall در تابلوی فعالیت‌ها اعلام می‌شود و طبق گزارش‌ها هر ماه بیش از 50 هزار دلار پاداش به کاربران داده می‌شود.

تجمیع صرافی‌های غیرمتمرکز

تجمیع کننده صرافی غیرمتمرکز (DEX Aggregator) شیپ شیفت معاملات را از پلتفرم‌های مختلف دیفای در یک مکان جمع‌آوری می‌کند.

با این کار معامله‌گران به استخرهای نقدینگی بزرگ‌تری دسترسی خواهند داشت و از طریق یک رابط ساده بهترین قیمت‌ها را دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، معاملات غیرمتمرکز به افزایش حریم خصوصی، شفافیت و امنیت کاربران کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی برترین پروژه‌های حوزه دیفای برای کشت سود (ییلد فارمینگ)

استیکی توکن‌های FOX

استیکینگ (staking) یکی از امکانات اصلی صرافی ShapeShift است که با توکن‌های FOX انجام می‌شود.

ارسال توکن‌های FOX-ETH LP به قرارداد استیکینگ FOX، آن‌ها را برای مدت معینی از گردش خارج می‌کند.

انجام فرآیند تأمین نقدینگی و استیک FOX برای کاربران کارمزد به همراه دارد. بازده سالانه (APY) فعلی استیک توکن ETH-FOX V3 در سال 54.23 درصد است!

فارمینگ نقدینگی FOX

پلتفرم Shapeshift به دارندگان FOX امکان فراهم کردن نقدینگی را در صرافی غیرمتمرکز Uniswap v2 می‌دهد.

کاربران در ازای واریز کردن توکن‌های خود به یک «استخر نقدینگی»، سود مشخصی دریافت می‌کنند. نقش این استخر تأمین توکن برای کاربران نیازمند است.

فارمینگ
در استخرهای نقدینگی کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری توکن‌های FOX خود درآمد جانبی کسب کنند.

در مقایسه با سایر پلتفرم‌های ییلد فارمینگ (yield-farming)، فرصت‌های کسب درآمد از طریق توکن‌های FOX محدود است که این ممکن است برای سرمایه‌گذارانی که خواهان تنوع بخشیدن به پورتفولیوی خود برای کسب درآمد جانبی هستند ایده‌آل نباشد.

تبادل فوری و ایمن ارزهای دیجیتال

صرافی شیپ شیفت دارای هم یک رابط مبتنی بر وب و هم یک برنامه موبایل است.

برای کسانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را روی تلفن همراه خود مبادله کنند، بهترین گزینه نصب اپلیکیشن شیپ شیفت است که استفاده از آن آسان است.

کاربران می‌توانند به سرعت از طریق نسخه دسکتاپ اپلیکیشن، دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم را بخرند، بفروشند، مبادله کنند و به کیف پول‌های دیگر ارسال کنند.

از طریق اپلیکیشن به راحتی می‌توان به خدمات و محصولات اصلی شیپ شیفت از جمله مدیریت پورتفولیوی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش، برنامه پاداش Rainfall و استیکینگ توکن‌های FOX دسترسی پیدا کرد.

احراز هویت در شیپ شیفت

برای استفاده از صرافی شیپ شیفت ارائه مدارک هویتی و احراز هویت (KYC) لازم نیست. یکی از دلایل این عدم سخت‌گیری این است که این پلتفرم سرمایه کاربران را به صورت حضانتی نگهداری نمی‌کند.

علاوه بر این، از آنجا که انتقال ارز به صورت همتا به همتا (P2P) بین کیف پول‌های شخصی کاربران انجام می‌شود، احراز هویت کاربران چندان ضروری نیست.

همچنین، برای معامله کردن در صرافی ShapeShift نیازی به تأیید حساب کاربر نیست.

صرفاً کسانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال را با پول فیات بخرند، باید حساب خود را از طریق Banxa که یک ارائه دهنده شخص ثالث است، تأیید کنند (که برای کاربران ساکن ایران کاربرد ندارد).

مزایا و معایب صرافی شیپ شیفت

مزایا

  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • ترید در لحظه و فوری
  • کیف پول سخت‌افزاری داخلی
  • نگهداری غیر حضانتی سرمایه کاربران

معایب

  • متغیر بودن کارمزدهای معاملاتی
  • مسائل امنیتی
  • پشتیبانی متوسط و گاها ضعیف از مشتری

نحوه استفاده از شیپ شیفت

کاربرانی که مایل به ترید کردن در شیپ شیفت هستند نیازی به گذراندن مراحل پیچیده ثبت نام ندارند.

شیپ شیفت هیچ اطلاعاتی در مورد کاربران خود ذخیره نمی‌کند. در نتیجه کاربران می‌توانند به طور کامل ناشناس از این پلتفرم استفاده کنند.

برای ورود به پلتفرم کاربر باید اطلاعات ضروری اولیه را وارد کند. این پلتفرم آدرسی را برای انتقال کوین‌ها به کاربر می‌دهد و کاربر باید آدرس کیف پول خود را وارد کند.

با این حال، این موضوع تا حدودی جای نگرانی دارد زیرا کاربران باید اطمینان حاصل کنند که کوین‌هایشان در برابر خطر هک شدن ایمن هستند.

کاربرانی که نگران نگه داشتن ارزهای خود در پلتفرم شیپ شیفت هستند، می‌توانند آن‌ها را در یک کیف پول سرد یا سخت‌افزاری نگه دارند.

به جز این مورد، شیپ شیفت هیچ خطر امنیتی دیگری ندارد زیرا اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره نمی‌کند.

مراحل ثبت نام در شیپ شیفت به شرح زیر است:

  • به وب سایت رسمی شیپ شیفت (shapeshift.com) بروید.
  • بر روی «Get Started» کلیک کنید. حالا باید آدرس ایمیلتان را وارد کرده و یک رمز عبور ایجاد کنید.
سایت شیپ شیفت
  • در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا برنامه شیپ شیفت را دانلود کنید تا حساب خود را تأیید کنید.
نام 2

می‌توانید این کار را با اسکن کد QR انجام دهید. از طرف دیگر، می‌توانید وارد ایمیلتان شوید و روی لینکی که برایتان ارسال شده کلیک کنید.

نام 3

به همین سادگی! فرآیند کلی ایجاد حساب در شیپ شیفت بسیار سریع و ساده است (در زمان نگارش این مقاله امکان ثبت نام با آی پی ایران وجود ندارد).

نحوه انجام معامله در شیپ شیفت

پس از ایجاد حساب حالا نوبت انجام معامله در صرافی است.

  • از قسمت Dashboard روی گزینه GO TO PLATFORM کلیک کنید.
1
  • پس از ورود به پلتفرم روی دکمه Trade در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  • حالا اگر حسابتان را تأیید کرده باشید، می‌توانید ارز دیجیتال انتخابی خود را معامله کنید. اگر هنوز حسابتان را تأیید نکرده‌اید، باید این کار را از طریق کد QR که در بالا توضیح دادیم انجام دهید.
2
  • اگرچه خود شیپ شیفت از پول فیات پشتیبانی نمی‌کند، اما کاربران کشورهای مجاز می‌توانند از طریق پلتفرم Banxa، که در شیپ شیفت ادغام شده است، با پول فیات اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند.

پس از انجام مراحل بالا، کوین‌هایی که خریده‌اید باید در مدت زمان کوتاهی به کیف پول شما واریز شوند. به همین سادگی!

مبادله ارزهای دیجیتال در شیپ شیفت

برای مبادله ارزهای دیجیتال باید جزئیات زیر را تکمیل کنید:

  • آدرس مقصد: آدرسی که کوین‌های جدید به آن منتقل می‌شوند.
  • آدرس استرداد: در صورت عدم موفقیت مبادله، کوین‌های واریز شده به این آدرس بازگردانده می‌شوند.
  • برای استفاده مجدد از آدرس مقصد در آینده، روی گزینه Reusable Address کلیک کنید.

کارمزد‌های صرافی شیپ شیفت

شیپ شیفت هیچ گونه کارمزدی برای معاملات یا خدمات دریافت نمی‌کند، اما برای تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال خارج از صرافی‌های خاص «کارمزد استخراج» وجود دارد که به ماینرها می‌رسد.

علاوه بر این، قیمت‌ها در شیپ شیفت دچار اسلیپیج (Slippage)، یعنی اختلاف قیمت پیش‌بینی‌شده معامله با قیمت واقعی، نمی‌شوند.

با این حال، معاملات جفت ارزها بر اساس نرخ صرافی خود، که در پلتفرم Coincap.io فهرست شده‌اند، انجام می‌شود.

بنابراین، قبل از نهایی کردن معاملات حتماً قیمت‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با قیمت استاندارد بازار مطابقت دارند.

واریز کردن وجه در شیپ شیفت

کاربران باید وجه خود را به آدرس سپرده (Deposit) شیپ شیفت که از وب‌سایت دریافت می‌کنند ارسال کنند.

کاربران برای استفاده از کیف پول کاغذی برای واریز وجه، باید سه مرحله ساده زیر را دنبال کنند:

پیدا کردن کلید خصوصی

اگرچه ممکن است بسیاری از کاربران کلید خصوصی را با کلید عمومی اشتباه بگیرند، اما این دو کلید با هم متفاوت‌اند.

طول این دو دنباله الفبایی-عددی با یکدیگر متفاوت است. کلید خصوصی بسیار طولانی‌تر از کلید عمومی است؛ کلید عمومی معمولاً مختصر است و شبیه یک آدرس است.

وارد کردن کلید خصوصی

کلید خصوصی را می‌توانید در هر کیف پولی که دوست دارید وارد کنید.

کاربر باید در نظر داشته باشد که تمام موجودی کیف پول کاغذی را باید منتقل کند. هیچ روشی برای انتقال تنها بخشی از دارایی‌های دیجیتال کلید خصوصی وجود ندارد.

واریز وجه

پس از انجام مراحل بالا، کاربر می‌تواند وجه خود را واریز کند بدون اینکه هیچ کارمزدی پرداخت کند.

روش‌های مجاز پرداخت در شیپ شیفت

تریدرهایی که می‌خواهند در وب‌سایت شیپ شیفت معامله کنند، می‌توانند از روش پرداخت متفاوتی استفاده کنند.

کاربران می‌توانند برای خرید ارزهای مدنظر خود از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، پلتفرم Banxa و ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کنند.

توکن FOX

توکن بومی صرافی شیپ شیفت FOX نام دارد.

این توکن بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی شده است و کاربران از طریق آن امکان دسترسی به محصولات پلتفرم شیپ شیفت را پیدا می‌کنند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند تا 60 درصد APY با داشتن توکن‌های FOX کسب کنند.

توکن
توکن FOX در یک نگاه

یکی از ویژگی‌های جالب توکن FOX، پاداش Gas آن است. هنگامی که کاربر معامله‌ای انجام می‌دهد، به ازای هر 10 توکن FOX که در کیف پولش دارد، مقداری توکن FOX به ارزش یک دلار دریافت می‌کند.

کاربر هرچه توکن‌های FOX بیشتری داشته باشد، می‌تواند تخفیف بیشتری در کارمزدهای گس خود دریافت کند.

علاوه بر این، همان‌طور که گفتیم وب‌سایت شیپ شیفت یک برنامه پاداش به نام Rainfall هم برای کاربران دارد.

هر بار که کاربران ارز دیجیتالی را در وب‌سایت معامله می‌کنند، مقداری پاداش به صورت توکن یو اس دی کوین به کاربرهای تصادفی که توکن FOX دارند پاداش داده می‌شود.

هرچه تعداد توکن‌های FOX معامله‌گر بیشتر باشد، شانس برنده شدن او بیشتر است.

ارزهای دیجیتال و کشورهای پشتیبانی شده در شیپ شیفت

صرافی شیپ شیفت چند گزینه مختلف برای معامله ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را بر اساس تقاضای بازار بدون پرداخت هیچ کارمزدی انتخاب کرده و آن‌ها معامله کنند.

در روزهای ابتدایی، این صرافی تنها چند کوین برای معامله داشت، اما با رشد صنعت ارزهای دیجیتال و استفاده بیشتر کاربران از پلتفرم‌ها، شیپ شیفت تعداد بیشتری ارز را در پلتفرم خود لیست کرد.

برخی از ارزهای دیجیتال موجود در شیپ شیفت عبارت‌اند از: بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، گولم (Golem)، اِج‌لِس (Edgeless)، بیت‌کوین گلد، ریپل، دوج کوین و… . به طور کلی، در شیپ شیفت بیش از 750 ارز دیجیتال برای خرید و فروش وجود دارد.

مشتریان شیپ شیفت را کاربرانی از تمام کشورهای دنیا تشکیل می‌دهند، اگر چه این صرافی از ارائه خدمات به کاربران برخی از مناطق خودداری می‌کند.

به عنوان مثال، کاربران ایرانی به دلیل موقعیت جغرافیایی آی پی خود از استفاده از خدمات این صرافی منع شده‌اند (با این حال به دلیل عدم نیاز به احراز هویت می‌توانید با تغییر IP از حدمات این صرافی استفاده کنید).

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب ابزار تغییر IP برای ترید

امنیت استفاده از صرافی شیپ شیفت

صرافی شیپ شیفت قبلاً چندین مورد هک شدن و مشکلات امنیتی را تجربه کرده است.

برای مثال، این صرافی در ماه مارس و آوریل 2016 سه بار مورد حمله قرار گرفت که منجر به سرقت 469 بیت‌کوین، 1900 لایت کوین و 5800 اتریوم از کیف پول گرم این پلتفرم شد.

با این حال، این سایت تضمین می‌کند که وجوه مشتریان امن است. این صرافی کریپتو مقررات اعمال شده توسط نهادهای نظارتی را رعایت می‌کند.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey) یکی از محصولات این شرکت است که محبوبیت بالایی دارد.

امنیت دارایی‌ها در شیپ شیفت

شیپ شیفت از همان ابتدای آغاز به کار، یک صرافی غیرمتمرکز غیر حضانتی بوده است. این یعنی این صرافی اطلاعات هویتی و شخصی کاربران را ذخیره نمی‌کند.

علاوه بر این، شیپ شیفت پول کاربران را در پلتفرم خود نگهداری نمی‌کند (غیر حضانتی).

دلیل اصلی این پلتفرم برای ارائه خدمات مبادله به صورت کریپتو به کریپتو و عدم استفاده از روش پرداخت فیات حفظ جنبه ناشناس بودن هویت کاربران بوده است.

شیپ شیفت امنیت داده‌ها و کوین‌های کاربران را در اولویت قرار می‌دهد. با توجه به نگرانی فزاینده کاربران در مورد هک شدن داده‌ها، این صرافی همواره بر به‌روزرسانی پلتفرم خود در حوزه امنیتی تأکید کرده است.

شیپ شیفت در راستای حفظ امنیت سرمایه کاربران تمهیدات زیر را اجرا کرده است:

  • در طول فرایند ثبت نام کاربران مقررات ضد پول‌شویی (AML) را رعایت می‌کند.
  • کیف پول سرد KeepKey را ارائه داده است که از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کند و برای محافظت از دارایی‌ها دارای رمز عبور و عبارت بازیابی است.
  • از روشی برای شناسایی آدرس‌های کیف پول اشتباه و سایر اشکال کلاه‌برداری استفاده می‌کند.
  • تمام داده‌ها را با استفاده از یک کلید ضد هک (آفلاین) رمزگذاری می‌کند.

بخش پشتیبانی مشتری شیپ شیفت

سیستم پشتیبانی مشتری شیپ شیفت عملکرد متوسطی دارد. تیم پشتیبانی مشتری از اطلاعات مربوط به انتقال وجه گرفته تا امنیت، کارمزدها و سایر اطلاعات به کاربران کمک می‌کند.

کاربران می‌توانند درخواست‌های کمک خود را از طریق ایمیل به تیم پشتیبانی ارسال کنند و پاسخ خود را در مدت زمان کوتاهی دریافت کنند.

مرکز راهنمایی (Help Center) وب‌سایت صرافی شیپ شیفت هم بسیار مفید است. تیم پشتیبانی مشتری سؤالات مربوط به هر مشکلی را در زمان کوتاهی بررسی کرده و پاسخ می‌دهند.

کاربران همچنین می‌توانند از طریق صفحه پرسش‌های متداول پاسخ برخی از سؤالات رایج خود را دریافت کنند یا با ارسال تیکت در عرض 24 ساعت پاسخ خود را دریافت کنند.

با این حال، شیپ شیفت هیچ شماره تلفن مستقیمی برای ارتباط با بخش خدمات مشتری در نظر نگرفته است.

سؤالات متداول

شیپ شیفت (ShapeShift) چیست؟

شیپ شیفت یک وب‌سایت مبادله ارزهای دیجیتال است که در سال 2013 توسط اریک وورهیس (Erik Voorhees) از علاقه‌مندان به بلاک‌چین تأسیس شد و در سال 2014 شروع به کار کرد. این صرافی از معامله 750 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

صرافی شیپ شیفت چه مزایایی دارد؟

شیپ شیفت یک پلتفرم ارز دیجیتال مفید برای مبادله دارایی‌های دیجیتالی به صورت لحظه‌ای و بدون ایجاد حساب کاربری یا تکمیل فرایند احراز هویت است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران می‌توانند در ضمن داشتن امنیت بالا، هویت خود را پنهان کنند.
مزیت دیگر صرافی شیپ شیفت دسترسی کاربران به انواع محصولات مانند استیکینگ، ییلد فارمینگ و ترید ارزهای دیجیتال با کارمزد صفر است.

آیا کارمزد استفاده از شیپ شیفت رایگان است؟

بله، شیپ شیفت هیچ کارمزدی برای انجام معامله از کاربر دریافت نمی‌کند. همچنین، به جز کارمزد ماینرها (کارمزد شبکه)، هیچ کارمزدی برای هیچ کدام از خدمات این صرافی در نظر گرفته نشده است.

در شیپ شیفت چه ارزهایی برای خرید وجود دارد؟

در این صرافی بیش از 750 کوین برای خرید و فروش وجود دارد. کاربران می‌توانند ارزهای معروف مانند بیت‌کوین، لایت کوین، ریپل، اتریوم، و بایننس کوین را با کارت‌های بانکی یا با استفاده از ارزهای دیجیتال دیگر خریداری کنند.

سخن پایانی

صرافی ShapeShift (شیپ شیفت) امکان انجام معاملات کاملاً غیرمتمرکز را فراهم کرده است.

در نتیجه سرمایه‌گذاران می‌توانند بر خلاف استفاده از صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال، کنترل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشند.

شاید بهترین ویژگی شیپ شیفت امکان خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال بدون کارمزد اضافی باشد. بنابراین این پلتفرم یک گزینه بسیار مناسب برای کاربرانی است که به دنبال حداقل کارمزد مبادله یک ارز دیجیتال به ارز دیگر هستند.

علاوه بر این، قابلیت ناشناس ماندن هویت هنگام خرید بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است برای برخی از سرمایه‌گذاران بسیار مهم باشد که شیپ شیفت این امکان را فراهم کرده است.

به طور کلی، شیپ شیفت یک پلتفرم ارز دیجیتال منحصر‌به‌فرد در بازار است، اما شاید برای کاربران مبتدی چندان مناسب نباشد.

امکانات پاداش‌دهی و استیکینگ این صرافی تا حدودی پیچیده است و کاربران برای استفاده حداکثری از آن‌ها نیاز به درک بالایی از دنیای ارزهای دیجیتال دارند.

معامله‌گران تازه‌کار شاید بهتر باشد از یک صرافی متمرکز مانند کوکوین، کوینکس، بای بیت، بینگ اکس و… برای خرید دارایی‌های دیجیتال یا معامله‌گری استفاده کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش و بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx