بررسی صرافی بیتمکس (Bitmex) برای ایرانیان

صرافی بیتمکس

بازار ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر و تحول هستند. در این بین انتخاب یک صرافی مناسب برای کاربران ایرانی همیشه یک چالش جدی بوده است.

صرافی بیتمکس یکی از پلتفرم‌های معاملاتی مورد توجه بسیاری از کاربران است که برای انجام معامله ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. در این مقاله ما به بررسی دقیق صرافی بیتمکس و نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.

در پایان این مقاله شما نه تنها می‌توانید با اپلیکیشن بیتمکس کار کنید بلکه در مورد احراز هویت و دسترسی کاربران ایرانی نیز اطلاعات کاملی کسب خواهید کرد.

عناوین مطلب:

برای مشاهده لیست صرافی‌های ارز دیجیتال کلیک کنید

نکات کلیدی

  • صرافی بیتمکس امکان معامله 17 ارز دیجیتال برتر بازار را در جفت ارزهای USDT و BTC فراهم می‌کند.
  • با دانلود صرافی بیتمکس برای موبایل امکان انجام انواع معاملات در آن وجود دارد.
  • امکان ثبت نام صرافی بیتمکس و انجام معامله در آن برای ایرانیان امکان پذیر نیست.

صرافی بیتمکس چیست؟

صرافی بیتمکس (Bitmex) محلی برای معامله ارزهای دیجیتال است که در سال 2014 تاسیس شد. این صرافی در واقع یک پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال است که در قالب وبسایت و اپلیکیشن بیتمکس ارائه شده است.

صرافی‌های متمرکز برخلاف نوع غیرمتمرکز آن امکان معامله انواع کوین‌های کریپتویی را فراهم می‌کنند.

صرافی بیتمکس نیز با فراهم کردن یک بستر معاملاتی قدرتمند توانسته جای پای خود را در بین رقبا محکم کند. Bitmex محل مناسبی برای معامله بیت‌کوین و سایر آلت‌های کوین محبوب بازار است.

صرافی Bitmex از نظر امکانات در بین حرفه‌ای‌ترین پلتفرم‌های معامله P2P قرار دارد که بهترین رابط نرم افزار را برای پیاده سازی انواع سیستم‌های معاملاتی فراهم کرده است.

bitmex 2

در این صرافی از انواع حالت‌های معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌شود که کاربران آن می‌توانند چه در وبسایت و چه اپلیکیشن بیتمکس از همه خدمات ارائه شده به صورت همگام استفاده کنند.

سایت صرافی بیتمکس در بین پلتفرم‌های معاملاتی، جزو ایمن‌ترین و بهترین‌ها محسوب می‌شود چرا که انجام معاملات در آن حتی در شرایط سخت بازار نیز به آسانی امکان پذیر است.

مقر اصلی بیتمکس در هنگ کنگ است که در آن کاربران می‌توانند با واریز بیت‌کوین به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند. برداشت دارایی‌ها نیز به صورت ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد.

با این که امکان انجام معامله در بیتمکس برای کاربران آمریکایی امکان پذیر نیست اما این صرافی از قوانین آمریکا تبعیت می‌کند به همین دلیل امکان ثبت نام مستقیم کاربران ایرانی در آن وجود ندارد.

خدمات صرافی بیتکمس

با ثبت نام در صرافی بیتمکس امکان معامله تعداد معدودی ارز دیجیتال فراهم می‌شود.

با این حال ارزهای دیجیتال قابل معامله در این صرافی همگی در رتبه‌های برتر بازار های دیجیتال قرار دارند و نگرانی از بابت نقدینگی و حجم معامله پایین در مورد آن‌ها وجود ندارد.

کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند با دانلود صرافی بیتمکس از فروشگاه‌های اپ استور، به صورت همگام با وبسایت آن به معامله ارزهای دیجیتال بپردازند.

در بخش فیوچرز نیز امکان معامله تا اهرم 100X برای تریدرها فراهم شده است که با توجه به نقدینگی بالای کوین‌های موجود، نگرانی‌های کمتری نسبت به نقد شوندگی و دستکاری بازار آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: معایب استفاده از اهرم (Leverage) در معاملات کریپتو!

علاوه‌بر معاملات فیوچرز، کاربران بیت مکس می‌توانند از قراردادهای کسب سود حرکت بالا و پایین بیت‌کوین کسب درآمد کنند. سودآوری تریدر در این قراردادها کاملا به جهت خریداری شده بستگی دارد.

برای مثال اگر یک کاربر قرارداد Upside‌ بیت‌کوین را خریداری کرده باشد و بیت‌کوین به سمت بالا حرکت کند، سود زیادی نصیب او خواهد شد. اما نباید ضرر آن را نادیده بگیریم.

با این که تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در سایت صرافی بیتمکس محدود است اما در بخش فیوچرز آن‌ها با تکیه‌بر ذخیره سازی سرد از معاملات پشتیبانی می‌شود بنابراین می‌توان گفت جای دارایی‌ها امن است.

در کنار سایر ابزارهای صرافی بیت مکس می‌توان به ابزار حرفه‌ای نمودار آن برای تحلیل تکنیکال قیمت یک دارایی اشاره کرد. در تریدینگ ویو شما می‌توانید به راحتی قیمت دارایی‌های این صرافی را مشاهده کنید.

اغلب تریدرهای حرفه‌ای از صرافی بیتمکس برای تحلیل عمیق بازار و معاملات فیوچرز استفاده می‌کنند که در آن ابزارهای مدیریت ریسک کاربردی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: تفاوت معاملات اسپات (Spot) و فیوچرز (Futures)

کارمزد معاملات در صرافی بیتمکس چقدر است؟

کارمزد صرافی بیتمکس نسبت به رقبای خود مناسب است، به همین دلیل بسیاری از کاربران برای انجام معاملات فیوچرز به آن مراجعه می‌کنند.

در این صرافی، کارمزدها براساس میانگین حجم روزانه رده بندی شده‌اند.

هر چه حجم معاملات شما در آن بیشتر باشد، کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد. در بدترین حالت (پیشفرض)، کارمزد معاملات برای Taker 0.05% و برای maker 0.01% است.  

اگر حجم میانگین حجم روزانه (ADV) کاربر معادل یا بیش از 50 میلیون دلار باشد، کارمزد Taker برای او 0.025% در نظر گرفته می‌شود.

برای واریز در صرافی بیت مکس نیز هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و در هنگام برداشت شما فقط کارمزد شبکه را پرداخت می‌کنید.

در مورد برداشت USDT نیز این موضوع صدق می‌کند. با وجه به کارمزد شبکه اتریوم برای توکن USDT، کارمزد شما محاسبه و کسر خواهد شد.

ارزهای دیجیتال قابل معامله در بیتمکس

در صرافی Bitmex فقط 17 ارز دیجیتال در 36 بازار مختلف وجود دارد که کاربران می‌توانند برای معامله فیوچرز آن‌ها را انتخاب کنند.

bitmex 3

مهم‌ترین ارزهای دیجیتال قابل معامله در سایت صرافی بیتمکس عبارت اند از:

  • BTC
  • Bitmex Token
  • ETH
  • Tron
  • Solana
  • Polygon
  • Chainlink

حالت آزمایشی صرافی بیتمکس

صرافی بیتمکس از حالت آزمایشی با عنوان Testnet پشتیبانی می‌کند که در واقع یک شبیه ساز معامله ارزهای دیجیتال است که کاربر می‌تواند استراتژی معاملاتی خود را در آن بررسی و آزمایش کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ترید مجازی در تریدینگ ویو (Trading View) 

استفاده از این حالت آزمایشی برای یادگیری نحوه انجام معامله در این صرافی نیز روش کاربردی است و می‌تواند مانع ضرر و زیان هنگفت کاربران تازه کار شود.

همه قابلیت‌های موجود در حساب کاربری آزمایشی درست مانند حالت اصلی پیاده شده‌اند و در هنگام ثبت نام در صرافی بیتمکس کاربر باید برای ثبت نام در این حساب تست نت نیز جداگانه اقدام کند.

البته برای انجام معامله در حساب تست نت کاربران باید بیت‌کوین‌های تست نت را به آن واریز کنند که کاملا رایگان است و در اینترنت یافت می‌شود. ا

نجام معامله یا واریز دارایی‌های آزمایشی به حساب کاربری تست نت صرافی بیتمکس هیچ خطری به همراه ندارد و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای آن نیست.

آیا ثبت نام در صرافی بیتمکس برای ایرانیان امکان پذیر است؟

پاسخ کوتاه منفی است.

در گذشته کاربران ایرانی با استفاده از ابزارهای عبور از تحریم مانند VPN برای ترید، اقدام به دور زدن محدودیت‌های سایت صرافی بیتمکس می‌کردند اما چندی نگذشت که بیتمکس احراز هویت کاربران را اجباری کرد.

با اجباری شدن احراز هویت در این صرافی دیگر امکان معامله ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی داخل کشور وجود ندارد. حتی اگر بتوانید از داخل کشور همه محدودیت‌های موجود را دور بزنید، همچنان ریسک معامله در آن بالا است.

بیتمکس احراز هویت را با هدف جلوگیری از استفاده کشورهای تحریم شده اعمال کرده است که با بروز کوچک‌ترین اشتباه و مشخص شدن هویت‌تان، باید با سرمایه خود خداحافظی کنید.

بنابراین صرافی بیتمکس برای ایرانیان گزینه مناسبی نیست و بهتر است به جای آن سایر صرافی‌های معرفی شده در وبسایت بورسینس را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

واریز و برداشت صرافی Bitmex

همان‌طور که گفته شد صرافی بیتمکس بر روی واریز و برداشت دارایی‌ها به صورت جداگانه هیچ کارمزدی از کاربران خود دریافت نمی‌کند.

با این حال در هنگام برداشت دارایی‌ها از شبکه‌هایی که کارمزد گرانی دارند باید به هزینه‌ها توجه شود.

برای مثال شبکه بیت‌کوین در ساعات شلوغی می‌تواند کارمزد سنگینی از شما دریافت کند. این موضوع فقط به صرافی بیتمکس محدود نمی‌شود و سایر صرافی‌های متمرکز نیز شامل آن می‌شوند.

به خاطر داشته باشید صرافی Bitmex فقط واریز از طریق بیت‌کوین می‌پذیرد. حداقل مقدار قابل واریز در بیتمکس 0.001 BTC است.

البته هیچ محدودیتی برای برداشت وجود ندارد. اما با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی صرافی بیتمکس برای ایرانیان، واریز و برداشت‌ها با خطرات زیادی همراه است.

سوالات متداول

صرافی بیتمکس چیست؟

صرافی Bitmex یک پلتفرم معاملات همتا به همتا ارزهای دیجیتال است که امکان معامله ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است. در این صرافی امکان معامله فیوچرز ارزهای دیجیتال تا اهرم 100X وجود دارد.

کارمزد صرافی بیتمکس چقدر است؟

در صرافی بیت مکس کارمزد کاربران براساس میانگین حجم معاملات روزانه آن‌ها تعیین می‌شود. هر چه حجم معاملات شما در آن بیشتر باشد، کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد. در بدترین حالت(پیشفرض)، کارمزد معاملات برای Taker 0.05% و برای maker 0.01% است.  

آیا صرافی Bitmex برای ایرانیان در دسترس است؟

سایت صرافی بیتمکس کاربران با ای‌پی ایران را کاملا مسدود کرده است و حتی با وجود ابزارهای عبور از تحریم، بیتمکس احراز هویت برای ایرانیان را ممنوع اعلام کرده است. شما به عنوان یک کاربر ایرانی نمی‌توانید در آن معامله انجام دهید.

نتیجه گیری

صرافی بیتمکس در گذشته یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی به شمار می‌رفت.

این صرافی امکان معاملات فیوچرز را برای 17 ارز دیجیتال محبوب بازار کریپتو فراهم کرده است. با دانلود صرافی بیتمکس کاربران می‌توانند به همه خدمات آن در موبایل دسترسی داشته باشند.

 پس از آن که بیتمکس احراز هویت برای کاربران را اجباری کرد، امکان دسترسی به صرافی بیتمکس برای کاربران ایرانی تقریبا غیرممکن است. شما می‌توانید از صرافی‌های خارجی در دسترس دیگر برای معاملات فیوچرز استفاده کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش و بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx