صرافی MoonXBT؛ اولین پلتفرم معامله اجتماعی کریپتو!

صرافی moonxbt

اگر قبلا در فارکس فعالیت کرده‌اید حتما می‌دانید منظور از معامله اجتماعی (Social Trading) چیست.

در بازار کریپتو، صرافی‌های ارز دیجیتال امکان معامله در حالت‌های اسپات، مارجین و فیوچرز را برای معامله‌گران ارز دیجیتال فراهم کرده‌اند. اما در این صرافی‌های ارز دیجیتال شما نمی‌توانید رفتار معاملاتی همکاران و دوستان خود را مشاهده کنید.

همچنین در صرافی‌های ارز دیجیتال رایج شما نمی‌توانید رفتار سایر معامله‌گران حرفه‌ای را به همراه عملکردشان مشاهده کنید.

عناوین مطلب:

در طرف دیگر معامله اجتماعی (Social Trading) یک روش معاملاتی است که سرمایه گذاران برای انجام معاملات نیاز به داشتن دانش اندکی خواهند داشت.

در پلتفرم معاملاتی MoonXBT شما می‌توانید در بازارهای ارز دیجیتال به معامله اجتماعی و کپی تریدینگ بپردازید.

لینک عضویت در MoonXBT

این پلتفرم امکانات گسترده‌ای را برای انواع حالت‌های معاملاتی در بازارهای ارز دیجیتال فراهم کرده است که در آن انجمن کریپتو می‌توانند عملکرد سایر معامله‌گران را مشاهده و آن‌ها را دنبال کنند.

معامله اجتماعی (Social Trading) چیست؟

قبل از پرداختن به معرفی پلتفرم معامله اجتماعی ارزهای دیجیتال لازم است تا کمی در مورد معامله اجتماعی در ارز دیجیتال بیشتر بدانیم.

moonxbt 2
معامله اجتماعی روشی است که سرمایه گذار بر روی رفتار مالی و اطلاعات یک تریدر دیگر تمرکز می‌کند.

تریدر هدف، لزوما در پلتفرم یکسان نیست و ممکن است در یک وبسایت دیگر اطلاعات معاملاتی، استراتژی‌ها و انتخاب‌های خود را به صورت عمومی اعلام کند.

در واقع معامله اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با کمک دیگران یک معامله انجام دهید اما این معامله کاملا براساس استراتژی و پارامتر‌های آن‌ها صورت می‌گیرد.

در بازار فارکس بسیاری از تریدر‌ها از این روش برای میانبر در جهت کسب درآمد و تجربه از دیگران استفاده می‌کنند. در سوشال ترید شما می‌توانید نحوه تحلیل و دیدگاه دیگران نسبت به حرکت قیمت یک سهام یا کوین ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

برای مثال در بازار ارز دیجیتال شما خواهید دانست آن‌ها در چه نقطه‌ای وارد می‌شوند و در پوزیشن خود چه استراتژی را دنبال می‌کنند.

کپی ترید (Copy Trade) چیست؟

در مبحث معامله اجتماعی، ابزاری وجود دارد که در پلتفرم‌های معاملاتی برای کپی کردن معاملات سایر کاربران استفاده می‌شود.

در این حالت پوزیشن‌های معاملاتی شما در بازارهای فارکس یا ارزهای دیجیتال دقیقا براساس پوزیشن‌های یک تریدر دیگر باز و بسته می‌شوند.

البته این رویکرد را می‌توان به صورت دستی نیز دنبال کرد و تصمیم گیری در مورد نحوه انجام آن کاملا برعهده شماست.

در هر صورت در بازار ارزهای دیجیتال شما می‌توانید با کپی ترید از سایر معامله‌گران حرفه‌ای، پوزیشن‌های موفقی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کپی تریدینگ (Copy Trading) و نحوه انجام آن

البته این روش معامله یک شمشیر دو لبه است که می‌تواند باعث از دست رفتن کل سرمایه شما شود و باید در هنگام استفاده یا دنبال کردن آن دقت کنید.

MoonXBT چیست؟

اکنون سوال این است پلتفرم MoonXBT چگونه در معامله اجتماعی به ما کمک می‌کند؟

به طور کلی هدف این پلتفرم ایجاد سودآوری برای شما از طریق معاملات اجتماعی است. البته از نظر ساختار با سایر صرافی‌های رایج تفاوت‌هایی دارد.

پلتفرم MoonXBT که در جزایر Cayman Island قرار دارد به شما کمک می‌کند تا در بازار ارزهای دیجیتال و در یک محیط کاملا اجتماعی از استراتژی‌ها و دیدگاه‌های سایر تریدر‌ها بهره‌مند شوید.

در این پلتفرم حالت‌های معامله و سرمایه گذاری متنوعی وجود دارد که شامل معامله اسپات، فیوچرز، آپشن تضمینی (Warrant)، کپی ترید، فیوچرز پیشرفته و بسیاری حالت‌های دیگر است.

در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، MoonXBT ویژگی‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که بسیاری از آن‌ها حتی در ابتدای کار این پلتفرم معاملاتی در سال 2021 نیز وجود داشتند.

در این پلتفرم معاملاتی کاربران حرفه‌ای می توانند تا اهرم 150x در معاملات فیوچرز، به معامله بیت‌کوین بپردازند!

تریدر‌های جدید نیز می‌توانند با استفاده از کپی ترید، تجربه جالبی را از معامله با دنبال کردن سایر تریدر‌ها در پلتفرم MoonXBT کسب کنند.

کارمزد معاملات این پلتفرم 0.05% است. این صرافی برای واریز ارز کریپتو هیچ کارمزدی از شما دریافت نخواهد کرد اما برای برداشت‌ها، حداقل 1$ کارمزد دریافت می‌شود.

علاوه‌بر نسخه وب، شما می‌توانید از نسخه موبایل آن برای معاملات در حالت‌های مختلف بهره ببرید که یکی از ویژگی‌های مثبت این پلتفرم معاملاتی است.

وبسایت پلتفرم MoonXBT در ایران قابل دسترس است و شما می‌توانید بدون نیاز به ابزار‌های عبور از تحریم، از کار با این پلتفرم لذت ببرید.

تاریخچه پلتفرم MoonXBT

این صرافی از سال 2021 فعالیت خود را آغاز کرده است که نسبت به سایر صرافی‌های رقیب نوجوان محسوب می‌شود اما از نظر قابلیت‌هایی که در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

moonxbt 3
این پلتفرم معاملاتی به عنوان یک صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال در کشور سیشل ثبت شده است.

از نظر رقابت با سایر پلتفرم‌های معامله ارزهای دیجیتال، پلتفرم MoonXBT قابلیت‌های متمایز کننده‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد این صرافی بخش اجتماعی آن است. استفاده از کپی ترید، نبرد معاملات، تالارهای گفتگو و انجمن معامله‌گران از مهم‌ترین نکات مثبت این صرافی است.

از نظر امنیت نیز این پلتفرم اقدامات مثبتی برای محافظت از دارایی‌ها انجام داده است. برای مثال برای ایمن سازی دارایی کاربران از سرویس‌های FireBlock و Certik استفاده می‌شود. پشتیبانی مشتریان آن نیز به صورت 24 ساعته به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

لازم به ذکر است این صرافی هنوز در وبسایت کوین مارکت کپ لیست نشده است، از این رو اطلاعات مربوط به نقدینگی دارایی‌های داخل آن به صورت عمومی قابل ارزیابی و بررسی نیستند.

ارزهای قابل معامله در MoonXBT  

پلتفرم MoonXBT یک صرافی ارز دیجیتال با قابلیت معامله اجتماعی است. با این حال شما نمی‌توانید همه ارزهای دیجیتال موجود در بازار را در آن معامله کنید. می‌توان گفت این صرافی، ارزهای دیجیتال قابل معامله در پلتفرم خود را دستچین کرده است.

این صرافی از 30 کریپتو کارنسی مختلف پشتیبانی می‌کند که آلت کوین‌ها را می‌توانید تا اهرم 100 و بیت‌کوین را با اهرم 150 معامله کنید. اما در مورد استیبل کوین‌های قابل استفاده نیز باید گفت فقط از USDT پشتیبانی می‌شود. در واقع جفت ارزهای قابل معامله در این پلتفرم همگی به توکن‌های تتر (USDT) ختم می‌شوند.

معاملات آپشن این پلتفرم به تریدر این امکان را می‌دهد تا با 1 دلار وارد معامله شود. شما می‌توانید حتی برای یادگیری تنها با 1 USDT وارد این معاملات شوید. این موضوع پلتفرم MoonXBT را به یکی از سرویس‌های معاملات ارز دیجیتال با طیف مخاطبان وسیع تبدیل کرده است.

البته برای واریز کریپتو کارنسی به این پلتفرم یک حداقل وجود دارد که در صورت واریز کمتر از آن مقدار، دارایی در حساب کاربری شما ثبت نخواهد شد. برای مثال حداقل مقدار قابل واریز برای بیت‌کوین 0.001 BTC است. شما می‌توانید در بخش کاربری، قبل از واریز دارایی‌ها از آن مطلع شوید.

پلتفرم MoonXBT از کدام کشور‌ها پشتیبانی می‌کند؟

این پلتفرم دفاتر خود را در سایر کشور‌های آسیا توسعه داده است. کشورهای اندونزی، مالزی، هند، روسیه، ترکیه، ژاپن و حتی برخی کشور‌های آمریکای لاتین میزبان این پلتفرم هستند. در کشور ویتنام این صرافی به عنوان سومین پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

moonxbt 4

برای اطمینان از پشتیبانی از کاربران ایرانی، تیم تولید محتوای بورسینس با پشتیبانی مشتریان آن‌ها تماس گرفته است. در این تماس، ما در مورد نحوه پشتیبانی و امکان تایید حساب ایرانیان از آن‌ها سوال کردیم. پشتیبانی پلتفرم MoonXBT اعلام کرد که کاربران ایرانی امکان ثبت نام در این صرافی را دارند.

همچنین در ادامه آن‌ها توضیح داده‌اند که در حال حاضر چندین اکانت ایرانی تایید شده در این پلتفرم فعالیت می‌کند. برای تایید حساب در این پلتفرم شما می‌توانید از پاسپورت یا کارت ملی ترجمه شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 9 صرافی ایرانی و خارجی برای خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

با این حال پشتیبانی آن‌ها انگلیسی است و هیچ گونه پشتیبانی فارسی ارائه نمی‌دهند.

چگونه پول به MoonXBT واریز کنیم؟

در این صرافی امکان استفاده از فیات و درگاه‌های پرداخت جهانی وجود دارد اما توجه به تحریم‌های فعلی، کاربران داخل ایران نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

به جای آن، در بخش کاربری، شما می‌توانید از طریق ارزهای دیجیتال حساب کاربری خود را شارژ کنید. کوین‌های BTC، ETH و USDT از مهم‌ترین روش‌های واریز پول به MoonXBT است که برای همه کاربران در دسترس است.

قابلیت Liquid Contract در MoonXBT

از دیگر قابلیت‌های جالب صرافی ارز دیجیتال MoonXBT می‌توان به مارجین آن اشاره کرد. در اینجا شما می‌توانید تا سقف 5000 USDT و حداکثر اهرم 150 معاملات اهرمی انجام دهید.

به صورت خلاصه Liquid Contract، قابلیتی است که تریدر می‌تواند در یک دفتر سفارش باز بدون نیاز به انتظار برای پر شدن سفارش سایر تریدر‌ها، به معامله بپردازد.

moonxbt 5

سفارش‌های پر شده در بازار پرنوسان کریپتو وارد می‌شوند. در این حالت، یکی از طرفین قبل از این که قرارداد منقضی شود آن را می‌بندد. بسته شدن این قرارداد‌ها باعث افزایش نقدینگی و پایداری بازار کریپتو می‌شود.

طبق ادعاهای پلتفرم MoonXBT، آن‌ها برای معاملات اسپات (Spot) نقدینگی کافی ارائه می‌دهند.

معامله اجتماعی در MoonXBT

این پلتفرم ارز دیجیتال قابلیت معامله اجتماعی خود را با تمام قدرت ارائه می‌دهد. در واقع وقتی صحبت از معامله اجتماعی می‌‌شود،‌ قابلیت‌های این پلتفرم توجه بسیاری از تریدر‌ها تازه کار و حرفه‌ای را برای کسب درآمد آسان به خود جلب می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی در Social Trading استفاده از کپی ترید است. در این حالت معاملات شما از روی دست یک معامله‌گر دیگر کپی می‌شوند. این سیستم کاملا خودکار است. این موضوع نسبت به حالت دستی، در زمان شما صرفه جویی می‌کند.

در معاملات کپی شده موفق، 10% از سود کاربر دنبال کننده به کاربر دنبال شونده واریز می شود. این موضوع باعث تشویق آن‌ها به ادامه فعالیت و انجام تحلیل‌های بهتر می‌شود. اما کپی ترید تنها ویژگی این بخش نیست بلکه بخش جنگ معاملات و انجمن معاملات نیز تجربه جالبی را برای بسیاری از تریدر‌ها ارائه می‌دهد.

نبرد معاملات (Trading battle)

همان طور که از نام آن پیداست، شما در مقابل سایر تریدر‌ها مبارزه می‌کنید. تریدر برنده سهمی از استخر جایزه کریپتو که از سوی انجمن تامین می‌شود، دریافت می‌کند.

شرایط ایجاد این نبرد‌ها کمی مشکل است. سازنده نبرد باید حداقل 10,000 امتیاز یا بیش از 10 سابسکرایبر داشته باشد. ساخت یک نبرد معاملات برای شما 5 USDT هزینه دارد اما در صورت پیروزی، 5% از استخر جایزه‌ها دریافت می‌کنید.

moonxbt 6

در این نبرد‌ها، هر چه سود شما از معاملات بیشتر باشد، رتبه شما بالاتر خواهد بود. این سیستم درست مانند یک بازی عمل می‌کند و شما با برنده شدن محبوبیت بیشتری کسب می‌کنید.

تالار گفتگو MoonXBT

این پلتفرم بر روی تالار گفتگوی خود تمرکز کرده تا بتواند نیازمندی‌ کاربران در حال رشد خود را رفع کند. شما می‌توانید با مشارکت از بخش Forum وبسایت، در بحث و گفتگوی آن‌ها مشارکت داشته باشید.

البته در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit نیز امکان تبادل اطلاعات و صحبت وجود دارد.

برنامه دعوت از دوستان

برنامه دعوت از دوستان یا رفرال این امکان را به شما می‌دهد تا با دعوت دوستان‌تان به این پلتفرم، یک منبع درآمد بی‌دردسر برای خود ایجاد کنید. شما می‌توانید تا 50% کمیسیون‌های معاملات MoonXBT را دریافت کنید. 

moonxbt 7

سایر صرافی‌های رایج فقط 30% پاداش به شما می‌دهند در حالی که این پلتفرم سعی دارد در رقابت برای جذب کاربر با تکیه‌بر این روش بازاریابی، آن‌ها را شکست دهد. البته برای دریافت کمیسیون 50 درصدی باید در برنامه Affiliate Program آن‌ها مشارکت کنید در غیر این صورت، در حالت استاندارد سهم شما فقط 30% خواهد بود.

امتیاز MoonPoint (MP)

برای ساخت نبرد معاملات شما باید امتیاز کافی داشته باشید، اما این امتیاز چیست و چگونه باید آن را کسب کنیم؟ در این صرافی ارز دیجیتال وقتی صحبت از MP می‌شود، در واقع منظور Moon Point است. این امتیاز به کسانی که حجم معاملات بالا دارند تعلق می‌گیرد.

البته با دعوت هر کاربر به این پلتفرم شما 50 MP، دریافت می‌کنید که در صورت تایید KYC، به شما 100 MP دیگر تعلق می‌گیرد. اگر امکان کسب امتیاز از این دو راه برای شما مقدور نیست، نگران نباشید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

در پلتفرم MoonXBT با انجام هر کار کوچک مقداری امتیاز دریافت می‌کنید. برای مثال با ثبت شماره تلفن یا ایمیل 100 امتیاز یا انجام اولین سفارش معامله 200 امتیاز به حساب شما اضافه می‌شود.

اما نکته جالب این است که اگر 10,000 امتیاز دریافت کنید، می‌توانید به ازای هر 100 امتیاز، 1 USDT بگیرید.

کاربرد دیگر MP برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها است. در صورتی که از آن‌ها برای پرداخت Fee تراکنش استفاده کنید، 5% کارمزد کاهش پیدا می‌کند.

کارمزد‌ معاملات MoonXBT چقدر است؟

شاید یکی از مهم‌ترین قسمت‌های قابل توجه صرافی MoonXBT کارمزد‌های آن است. در این صرافی دو نوع کارمزد وجود دارد. کارمزد باز کردن پوزیشن و بستن پوزیشن که به آن Overnight Fee گفته می‌شود.

کارمزد باز کردن پوزیشن در هر روز در زمان 0:00 UTC محاسبه می‌شود. کارمزد پایه معاملات در این پلتفرم 0.05% است که براساس میزان اهرم و مارجین محاسبه می شود.

فرمول محاسبه کارمزد به شکل زیر است:

مارجین * اهرم * 0.05%

در مورد برداشت USDT، کارمزد‌ها کاملا به شبکه انتخابی شما بستگی دارد. در این پلتفرم از سه شبکه OMNI، ERC20 و TRC20 پشتیبانی می‌شود. حداقل میزان برداشت USDT در این صرافی 10 دلار است و حداکثر 30,000 USDT که بسته به مقدار وجه برداشتی ممکن است کمی زمان ببرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت ERC-20 با TRC-20 چیست؟ تتر روی کدام شبکه بهتر است؟

براساس مستندات این پلتفرم، برداشت‌های کمتر از 2,000 USDT در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند اما بالاتر از آن، حدود یک روز زمان نیاز خواهد داشت.

امنیت صرافی MoonXBT چقدر است؟

براساس ادعاهای این صرافی، امنیت دارایی‌های کاربران در همکاری با Fireblock و Certik تامین می‌شود. علاوه‌بر آن سیستم ورود دو مرحله‌ای (2FA) در هر تراکنش یک لایه امنیتی جدید به پلتفرم اضافه می‌کند.

مانند هر صرافی دیگر، هدف این پلتفرم نیز تامین امنیت دارایی‌ها و حساب کاربران است. در این مسیر آن‌ها از جدید‌ترین سیستم‌های امنیتی بهره می‌برند. البته حفظ دارایی‌ها در صرافی‌های متمرکز چندان منطقی نیست و توصیه می‌شود آن‌ها را در ولت‌های ایمن ذخیره کنید.

شما می‌توانید با استفاده از حساب آزمایشی (Demo)، بدون استفاده از پول واقعی به معامله بپردازید.

خدمات مشتریان MoonXBT

براساس ادعاهای این وبسایت، بخش پشتیبانی از مشتریان این صرافی به صورت 24/7 فعال است و به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد. البته ایمیل و چت زنده تنها راه تماس با آن‌ها نیست. شما می‌توانید کانال‌های اجتماعی آن‌ها را در توییتر، فیس بوک، تلگرام و دیسکورد بررسی و دنبال کنید.

با ملحق شدن به یکی کانال‌های اجتماعی از آخرین اخبار، رویداد‌ها و خدمات جدید آگاه خواهید شد.

مزایای صرافی MoonXBT

مهم‌ترین مزایای پلتفرم معامله اجتماعی MoonXBT عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از کاربران ایرانی
  • پشتیبانی از کپی ترید برای تریدر‌های تازه کار
  • امکان کسب درآمد از کپی ترید برای معامله‌گران حرفه‌ای
  • اهرم 100x در معاملات فیوچرز
  • ویژگی‌های متنوع و جذاب
  • کارمزد مناسب
  • رابط کاربری آسان
  • ثبت نام راحت

معایب صرافی MoonXBT

این صرافی عیب‌هایی دارد که قبل از ثبت نام و انجام معامله باید در مورد آن بدانید:

  • تعداد کوین‌های محدود
  • لیست نشدن در کوین مارکت کپ (و در نتیجه عدم شفافیت کامل)
  • پشتیبانی از یک جفت ارز

سوالات متداول

MoonXBT چیست؟

صرافی MoonXBT یک پلتفرم معامله اجتماعی یا سوشال تریدینگ است که از نظر ساختار با سایر صرافی‌های رایج تفاوت‌هایی دارد.

آیا امکان استفاده از خدمات MoonXBT برای کاربران ایرانی وجود دارد؟

بله، طبق گفته پشتیبانی این پلتفرم، امکان ثبت نام و احراز هویت در MoonXBT برای کاربران ایرانی فراهم است.

چه ارزهایی در MoonXBT قابل معامله هستند؟

تاکنون این صرافی از 30 کریپتو کارنسی مختلف پشتیبانی می‌کند که آلت کوین‌ها را می‌توانید تا اهرم 100 و بیت‌کوین را با اهرم 150 معامله کنید. همچنین در مورد استیبل کوین‌های قابل استفاده نیز باید گفت این صرافی فقط از USDT یا تتر پشتیبانی می‌کند.

نتیجه گیری

پلتفرم MoonXBT یک صرافی ارز دیجیتال با حالت‌های معامله متنوع است که در سال 2021 عرضه شده است. این صرافی ارز دیجیتال از معامله اجتماعی و کپی ترید پشتیبانی می‌کند که در آن شما می‌توانید بهترین تریدر‌های کریپتو را دنبال کنید.

با توجه به استعلام انجام شده، در زمان نوشتن این مقاله، صرافی MoonXBT از کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با ارائه پاسپورت یا کارت ملی حساب کاربری خود را تایید کنید. با این حال بورسینس هیچ گونه مسئولیتی در مورد آن نمی‌پذیرد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش و بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx