بهترین جایگزین برای کوکوین (بدون نیاز به احراز هویت)

kucoin alternative

کوکوین یکی از صرافی‌های برتر ارز دیجیتال است و بیش از ۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این صرافی استفاده می‌کنند. این صرافی بیش از ۶۰۰ کوین مانند بیت‌کوین و اتریوم را پشتیبانی می‌کند.

هرچند، برخی از افراد رضایت زیادی از این صرافی ندارند زیرا به تازگی و طی یک قانون جدید، اهراز هویت را برای تمامی کاربران اجباری کرد.

از این رو، کاربران ایرانی به دنبال یک جایگزین بهتر برای صرافی کوکوین هستند. در ادامه این بخش از بورسینس به بررسی کامل جایگزین کوکوین برای ایرانی‌ها می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی:

  • صرافی کوکوین احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده است. کاربران ایرانی نمی‌توانند در این پلتفرم فعالیت کنند، بنابراین باید به دنبال جایگزین برای کوکوین باشند.
  • صرافی MEXC بهترین جایگزین برای صرافی کوکوین است، حجم معاملات بالا، کارمزد پایین (در برخی بخش‌ها کارمزد صفر)، ارزهای دیجیتال متنوع و امکان ترید بدون احراز هویت و قابلیت برداشت روزانه تا 20 بیت‌کوین از مزایای این صرافی است. برای عضویت در MEXC اینجا کلیک کنید.

چرا باید به دنبال صرافی جایگزین کوکوین باشید؟

درست در تاریخ ۲۴ تیر ماه سال ۱۴۰۲، مصادف با ۱۵ جولای ۲۰۲۳ خبری منتشر شد که کاربران ایرانی صرافی کوکوین را در شرایط بدی قرار داد. طبق این خبر، کاربران ایرانی از این تاریخ به بعد باید عملیات احراز هویت یا KYC را در این صرافی پشت سر بگذارند.

در واقع، از این تاریخ به بعد،  بدون عملیات احراز هویت در صرافی کوکوین، هیچ ثبت نام جدیدی صورت نمی‌گیرد. کاربران قبل نیز برای ادامه فعالیت و دسترسی کامل به قابلیت‌های این پلتفرم، حتماً باید عملیات احراز هویت را انجام دهند.

تریدرهای ایرانی می‌توانند معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین باز را در صرافی کوکوین ببندند، اما برای باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی بعدی حتماً به احراز هویت نیاز دارند.

4 صرافی جایگزین کوکوین برای ایرانی‌ها

عمدتاً بهترین جایگزین کوکوین، صرافی‌های ارز دیجیتال هستند اما ممکن است برخی از کیف پول‌های رمزنگاری شده نیز جایگزین خوبی برای صرافی کوکوین باشند.

در ادامه به معرفی 4 صرافی جایگزین کوکوین برای ایرانی‌ها اشاره می‌کنیم.

1- صرافی ارز دیجیتال MEXC

xqXaatOttww5ZmuWXA1fExBu4YD3PjqRgQsSlUcCVjy4asrcycQpPT6iVHi1nmHLr8SaGZl6KK3UpWlEvyHdffpCwgwb8pONJfthlsdvPvNSHikFRUB pdd5xLUAjOjf26 yX5OoJAhw JOmPJeRAw4

صرافی MEXC یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۸ در شرق آفریقا تاسیس شد. این صرافی اکنون در سراسر جهان مورد توجه زیاد قرار گرفته است. اکثر تریدرها از این صرافی استفاده می‌کنند. 

این صرافی حدود ۳۷۱ کوین (۷۵۲ جفت ارز) را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد و با حجم معاملات روزانه تقریباً یک و نیم میلیارد دلار، در دسته بهترین جایگزین کوکوین برای ایرانی‌هاست. هسته اصلی این تیم شرکت‌های مالی هستند و در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، این صرافی تجربه غنی در صنعت بلاک‌چین و صنایع مالی دارد.

ویژگی‌های صرافی MEXC

ویژگی‌ها و خدمات صرافی شامل موارد زیر است:

امکان استفاده توسط کاربران ایرانی‌

یکی از ویژگی‌های مهم صرافی MEXC این است که ایرانیان در این صرافی می‌توانند حساب باز کنند و معاملات خود را انجام دهند. این صرافی برای برداشت تا روزانه 20 بیت‌کوین، نیاز به احراز هویت ندارد. توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از مشکلات آتی حتماً با آی‌پی کشورهایی مثل ترکیه، فرانسه و ایتالیا وارد صرافی شوید.

معاملات اسپات (Spot Trading) و معاملات مارجین (Margin Trading)

کاربران می‌توانند بیش از 371 ارز دیجیتال لیست شده در صرافی را خرید و فروش کنند. کوین‌ها و پروژه‌های جدید در یک بازه منظم به صرافی اضافه می‌شوند و شما می‌توانید کوین‌های محبوبی را در صرافی پیدا کنید. 

توجه داشته باشید که ممکن است صرافی‌های دیگر این کوین‌ها را نداشته باشند. در واقع، صرافی MEXC یکی از اولین صرافی‌هایی بود که بسیاری از توکن‌های محبوب را قبل از دیگران لیست کرد و به همین دلیل بهترین صرافی جایگزین کوکوین است.

معاملات فیوچرز برای ترید با اهرام

پرپچوال (perpetual futures) نوعی قرارداد فیوچرز است که با قراردادهای فیوچرز سنتی متفاوت است. این قرارداد معامله بر خلاف قرارداد آتی، هیچ تاریخ انقضا یا تسویه و محدودیت زمانی برای حفظ موقعیت و قرارداد ندارد.

این نوع قرارداد طبق یک مکانیزم تامین سرمایه (Funding mechanism) کار می‌کند که در آن پرداخت هزینه (Fee) بین خریدار و فروشنده هر ۸ ساعت یک بار انجام می‌شود. اگر نرخ مثبت باشد، در نتیجه معاملات لانگ، پرداخت و معاملات شورت، نرخ را دریافت می‌کنند. اگر نرخ منفی باشد معاملات لانگ، دریافت می‌کنند و معاملات شورت، پرداخت را انجام می‌دهند.

مکانیزم تامین سرمایه قراردادهای پرپچوال، قیمت قرارداد را نزدیک به قیمت دارایی پایه نگه می‌دارد و تغییری در قیمت ایجاد نمی‌کند.

ارائه قابلیت استیک ارزها (POS)

کاربرانی که توکن‌های لازم را در اختیار دارند می‌توانند به بخش استخر اثبات سهام (Proof of Stake) صرافی بپیوندند و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

این صرافی برای کاربران دو نوع POS استیکینگ (Staking) و ذخیره‌سازی (Savings) فراهم می‌کند.

مزایای استفاده از صرافی MEXC

برخی از مزایای استفاده از صرافی شامل موارد زیر است:

رابط کاربر پسند

صرافی دارای یک رابط کاربری بسیار جذاب است که قابلیت ترید و انجام سایر عملیات را آسان می‌کند.

اپلیکیشن موبایل

صرافی MEXC دارای یک اپلیکیشن موبایل برای دستگاه‌های اندروید و ios است. این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند که در هر مکان معاملات خود را انجام دهند. این برنامه کاملاً کاربردی است و برای افرادی مناسب است که به ترید با موبایل علاقه دارند. در نتیجه، اگر دائماً در حرکت هستید و نیاز به اپلیکیشن موبایل برای انجام ترید دارید، بدون شک این ابزار وسیله دست شماست.

دیفای MX

دیفای MX در واقع یکی از مزایای منحصر به فرد صرافی است و این ویژگی باعث می‌شود که صرافی MEXC بهترین صرافی جایگزین کوکوین باشد. دیفای استیکینگ (DeFi staking) به کاربر این امکان را می‌دهد که از مزایای ییلد ماینینگ (yield mining) در جذاب‌ترین پروژه‌های دیفای بهره‌مند شوند. این بخش از صرافی رابطه کاربری ساده‌ای دارد و محصولات مختلفی را ارائه می‌دهد.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

صرافی MEXC حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی دارد و در توییتر بیش از ۴۰۰ هزار دنبال کننده را به خود اختصاص داده است. حجم بالای دنبال‌کنندگان صرافی این اطمینان را به شما می‌دهد که صرافی MEXC قابل اعتماد است و می‌توانید به راحتی در این صرافی حساب باز کنید.

تیم قوی و با تجربه

پشت پرده صرافی تیمی قوی و متشکل از متخصصان عالی رتبه در صنعت بلاک‌چین است. اعضای این تیم در صنعت بازار مالی تجربه خوبی دارند و کارشناسان خبره صرافی از بازار سرمایه ژاپن و اروپا هستند.

توزیع مشوق برای دارندگان توکن

توکن MX، توکن بومی این صرافی است. ۶۰ درصد از کارمزدهای ترید به دارندگان توکن MX به شکل یک بونوس (جایزه) پرداخت می‌شود. مابقی ۴۰ درصد برای بازخرید و سوزاندن ماهانه توکن‌های MX مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارائه حق رای به کاربران

یکی از ویژگی‌های مثبت صرافی این است که کاربران می‌توانند در مورد عمل‌کرد بلاک‌چین و اعضای تیم نظر دهند. این ویژگی صرافی را از صرافی‌های دیگر متمایز می‌کند و کمک می‌کند که شما این صرافی را به عنوان صرافی جایگزین کوکوین در نظر بگیرید.

در حقیقت این صرافی قصد دارد با رأی‌گیری، عمل‌کرد خود را روز به روز بهتر کند و افراد زیادی را به استفاده از خدمات صرافی ترغیب کند.

معایب صرافی MEXC

ویژگی‌های منفی صرافی به شرح زیر است:

  • ارائه معامله بدون مارجین (margin)
  • ناسازگاری با ارزهای فیات (fiat currencies)
  • شکایت کاربران از برخی از سرویس‌های صرافی

معرفی و بررسی صرافی مکس سی را در این صفحه بخوانید.

2- صرافی بینگ‌ ایکس (BingX)

sOV1ckej05AfA2zvbt5 uHSJbnZMGbLrdHzPP zvRze7F61PXf KJ397YE1qHODzumKX5an5J3Dki MzroiPiiPP Cubrd3Xu70XdIYoGl2

صرافی BingX یک صرافی ارز دیجیتال محبوب است و برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مبتدی و پیشرفته خدمات منحصر به فردی ارائه می‌کند.

این صرافی یک سرویس ترید داخلی نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. به کمک این سرویس می‌توانید معامله‌گر مورد نظر خود را انتخاب کنید و به طور خودکار معاملات انجام شده توسط آن معامله‌گر را در حساب خود کپی کنید. 

در واقع این صرافی امکان کپی تریدینگ (Copy Trading) را برای شما فراهم می‌کند و از این طریق معاملات شما به مراتب آسان‌تر می‌شود.صرافی امکانات کاملی دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که با بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال معامله کنند. 

علاوه بر این، کاربران پیشرفته می‌توانند از مزیت‌های دیگری مانند پلتفرم معاملاتی، ابزارهای نموداری پیشرفته، کتاب‌های کم‌یاب، انواع سفارشات متعدد و حتی ربات معاملاتی شبکه استفاده کنند. صرافی بینگ ایکس استانداردها و معاملات آتی دائمی را با مارجین ۱۲۵ برابری انجام می‌دهد. شما می‌توانید از حساب دمو صرافی نیز استفاده استفاده کنید.

ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس سرویس‌ها و خدمات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه به بررسی چند مورد از این خدمات می‌پردازیم.

پشتیبانی فارسی صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس جایگزین مناسبی برای صرافی کوکوین است زیرا نه تنها مشکلی با هویت ایرانی ندارد، بلکه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. در واقع این صرافی مشکلات تجار ایرانی را حل کرده است. صرافی بینگ ایکس برای هر ملیت و زبان یک گروه تلگرام مخصوص دارد و شما برای ارتباط با پشتیبانی می‌توانید از طریق گروه تلگرام فارسی زبان، سوالات خود را مطرح کنید.

ترید فوری و سریع

تریدرها می‌توانند به کمک صرافی بینگ ایکس ارزهای دیجیتال مختلف را بلافاصله و تنها با چند کلیک مبادله کنند.

پلتفرم پیشرفته

همه تریدرها و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به دنبال یک پلتفرم پیشرفته برای انجام معاملات خود هستند. صرافی بینگ ایکس این انتظار تریدرها را برآورده می‌کند و یک رابط کاربری مدرن با طراحی جذاب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

پلتفرم بینگ ایکس علاوه بر دسکتاپ، در تلفن همراه نیز کیفیت بالایی را ارائه می‌کند. نمودارها در صرافی توسط تریدینگ‌ویو (TradingView) ارائه می‌شوند و شامل چندین ابزار نمودار، فوتیج آورلی (overlays) و اندیکاتور است.

ارائه حساب دمو برای تمرین معاملات ارز دیجیتال

صرافی BingX دارای توکن‌های VSD به ارزش ۱۰۰ هزار دلار است. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را با استفاده از توکن‌های VSDدر صرافی بینگ ایکس معامله کنند. در نتیجه نیازی به سپرده‌گذاری واقعی نیست. 

این ویژگی صرافی به معامله‌گران جدید این فرصت را می‌دهد که با صرافی آشنا شوند. به علاوه، تریدرها می‌توانند از توکن‌های VSD برای مطالعه محدودیت‌های لورج معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند.

استفاده از سیستم کپی تریدینگ

صرافی بینگ ایکس یکی از معدود پلتفرم های معاملاتی است که سیستم معاملات کپی تریدینگ را با بهترین ربات معاملاتی کریپتو ارائه می‌کند. معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای موفق را کپی و از آن استراتژی‌ها در معاملات خود استفاده کنند. 

قرارگیری در معرض بازار سنتی

صرافی بینگ ایکس کاربران را بیش از هر پلتفرم دیگری در معرض بازارهای سنتی (Traditional Market) قرار می‌دهد. تریدرها می‌توانند حرکات قیمت در بازارهای کریپتوکارنسی (crypto market) مانند, کالاها، فارکس و شاخص‌ها را بررسی کنند.

برای مثال، شما به عنوان یک معامله‌گر می‌توانید در بازارهایی مانند NASDAQ و S&P 500 معاملات لانگ و شورت باز کنید. علاوه بر این می‌توانید این معاملات را با استفاده از ارز USDT به عنوان دارایی وثیقه با اهرم ۱۰۰ برابری انجام دهید.

مزایای صرافی BingX

ویژگی‌های مثبت صرافی عبارتند از:

  • کپی تریدینگ و حساب دمو یکپارچه سازی شده
  • محدودیت لورج (Leverage limits) تا ۱۵۰ برابر
  • ارائه بیش از ۳۰ جفت ارز در مقابل بیت‌کوین و USDT
  • استفاده آسان و رابط کاربری جذاب اپلیکیشن موبایل
  • ارائه قراردادهای مرتبط با شاخص‌ها، کالاها، بازار فارکس و ارزهای دیجیتال

معایب صرافی BingX

ویژگی‌های منفی صرافی عبارتند از:

  • عدم ارائه اطلاعات کافی در مورد امنیت صرافی
  • عدم ارائه مجوز برای معامله‌گران آمریکایی
  • کیفیت خدمات مشتری پایین

3- صرافی کوینکس (Coinex)

H8PXiDdo90swurQWLR7oPhj69Id Qz0wZAO k6xY3 NSt4ggV4hC5MVPx7wjLWBMv56jBoeJIefD N5B fRM5imr5y2t99dPpay7MRXH2 wb0G3P1fDqq5bbBvSmwCJO5RFtfmLl8p3KJmdLzPPC Y

صرافی Coinex یک پلتفرم چندکاره است و عمل‌کرد بازار ارز دیجیتال و صرافی کریپتو را در هم ادغام می‌کند.

این صرافی ارزهای محبوبی مانند بیت‌کوین، اتریوم، USDT و ده‌ها ارز دیجیتال و توکن دیگر را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. برجسته‌ترین قراردادها با استفاده از دلار آمریکاست و دارایی‌ها نسبت به یکدیگر معامله می‌شوند.

صرافی کوینکس حجم معاملات زیادی دارد و به لطف موتور جستجوی سریع، هم‌زمان هزاران سفارش را پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، هر یک از این سفارش‌ها به طور کامل توسط صرافی محافظت می‌شوند. این صرافی دارای کوین اختصاصی CET است و روزانه تعدادی از آن کوین را منتشر می‌کند. علاوه بر نسخه تحت وب، می‌توانید اپلیکیشن موبایل این صرافی را نیز دانلود کنید. 

اپلیکیشن موبایل صرافی رابط کاربری بسیار جذابی دارد و اکثر کاربران برای انجام معاملات از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند. کارمزد صرافی ثابت است و به سطح معاملات و وضعیت حساب کاربر (حساب VIP یا حساب معمولی) بستگی دارد.

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال کوینکس

ویژگی‌های اصلی و خدمات این صرافی عبارتند از:

ارائه خدمات به ایرانیان

صرافی کوینکس برخلاف صرافی کوکوین، از ایرانی ها را پشتیبانی می‌کند. در واقع این صرافی کاملاً مناسب کسانی است که به زبان انگلیسی مسلط نیستند زیرا صرافی کوینکس پشتیبانی فارسی را در اختیار ایرانیان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، ایرانیان می‌توانند بدون احراز هویت و تغییر آی پی از تمامی خدمات این صرافی استفاده کنند.

تنوع عظیمی از ارزهای دیجیتال

صرافی کوینکس بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال از این حجم رمز ارز پشتیبانی نمی‌کنند و این موضوع صرافی کوینکس را از صرافی‌های رقیب متمایز می‌کند. در نتیجه، می‌توانید از این صرافی به عنوان صرافی جایگزین کوکوین استفاده کنید. 

فهرست ارزهای دیجیتالی که توسط صرافی کوینکس پشتیبانی می‌شوند عبارتند از رمز ارزهای محبوب مانند بیت‌کوین و اتریوم، کریپتوهای متاورس (metaverse cryptos) رمززهای غیر متمرکز (decentralized finance cryptos) و کریپتوهای قرارداد هوشمند (smart contract cryptos).

فهرست جفت ارزهای معاملاتی این صرافی محدودتر است. به بیان دیگر همیشه نمی‌توانید یک رمز ارز را با ارز دیجیتال دیگر معامله کنید.

امنیت و ثبات بالا

صرافی کوینکس از ۱۰۰۰۰ TPA پشتیبانی می‌کند و امنیت بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد. این صرافی دارای موتور ترید انحصاری و خودساخته است در نتیجه کاربران می‌توانند با خیال راحت معاملات خود را انجام دهند و نیازی نیست که نگران از دست رفتن سرمایه یا سود خود باشند.

ارائه پشتیبانی قوی و خدمات به مشتری

صرافی کوینکس پشتیبانی قوی دارد و خدمات حرفه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این صرافی در جامعه ارزهای دیجیتال حضور پررنگ دارد و با بیش از ۲۰۰۰ کاربر در سراسر جهان مسیر پیشرفت را طی می‌کند و جایگزین صرافی کوکوین است. پشتیبانی این صرافی، به هر سوالی که داشته باشید به سرعت پاسخ می‌دهند.

 پیشرفته ترین عملیات جهانی

تمامی کشورها، از جمله ایران، می‌توانند از خدمات صرافی کوینکس استفاده کنند و محدودیت خاصی ندارد. تیم عملیات جهانی این صرافی تجربیاتی غنی در صنعت بلاک‌چین و فینتک (Fintech) دارد و در ۱۵ حوزه زبانی در سطح جهان فعالیت می‌کند.

ارائه اسپات تریدینگ 

صرافی کوینکس اسپات تریدینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند ارزهای دیجیتال را با قیمت فعلی بازار خرید و فروش کنند. این صرافی یک رابط کاربری ساده برای انجام معاملات در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از داده‌های بازار در زمان واقعی، تصمیمات معاملاتی درست بگیرید.

ارائه معاملات مارجین

صرافی کوینکس معاملات مارجین را به کاربران ارائه می‌دهد و تریدرها می‌توانند با استفاده از لورج یا اهرم قدرت خرید خود را افزایش دهند. این ویژگی برای معامله‌گران با تجربه بسیار سودمند است زیرا می‌توانند از فرصت‌های بازار به خوبی استفاده کنند و سود بالقوه خود را افزایش دهند.

ارائه معاملات فیوچرز (Futures Trading)

صرافی کوینکس با ارائه معاملات فیوچرز برای چندین ارز دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که قراردادهای آتی را با استفاده از اهرم انجام دهید. معاملات آتی به معامله‌گران کمک می‌کند که در مورد حرکات آتی قیمت یک ارز، حدس و گمان بزنند و بر طبق آن حدس، معاملات خود را انجام دهند.

ارائه استیکینگ 

صرافی کوینکس گزینه‌های استیک برخی از ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نتیجه کاربران می‌توانند با هولد کردن (holding) کوین‌ها در حساب خود، جایزه کسب کنند. 

در واقع استیکینگ فرایندی است که در آن کاربران کوین‌های خود را قفل می‌کنند و در مکانیزم اجماع شبکه (onsensus mechanism) بلاک‌چین عضو می‌شوند. سپس هر کاربر می‌تواند در ازای دریافت پاداش، به امنیت شبکه کمک کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای صرافی کوینکس

4- صرافی یونی‌سواپ (Uniswap)

F49JY2qVQ7SF3rkAnIfOrNiHQiGiWvJNnpUZB6yflx4NEMLmIO3h2m0nY8lqpv3R1XrS5B8WBLm mH3gM64TM7xA3sk6ggjca6zarBERY

صرافی یونی سواپ یک صرافی ارز دیجیتال پیشرو است و روی شبکه بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود و کاملاً با صرافی‌های سنتی متفاوت است. این صرافی یک سیستم کاملاً غیرمتمرکز دارد و در آن هیچ نهاد واحدی مالکیت و کنترل آن شبکه را بر عهده ندارد. 

علاوه بر این صرافی یونی سواپ از نوع جدیدی از مدل معاملاتی به نام پروتکل نقدینگی خودکار استفاده می‌کند. این پروتکل نیاز به واسطه قابل اعتماد و شخص سوم را از بین می‌برد و تمرکز زدایی و امنیت را اولویت کار خود قرار می‌دهد.

ویژگی‌های صرافی یونی‌سواپ

صرافی Uniswap ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در ادامه به چند مورد از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

طراحی کاربر پسند

صرافی Uniswap تا حد زیادی به علت داشتن رابط کاربری جذاب معروف است. این صرافی یکی از اولین صرافی‌های غیرمتمرکز است که طراحی کاربرپسند دارد و در مقابل صرافی‌های قرار می‌گیرد که طراحی ضعیف دارند. درنتیجه صرافی جایگزین کوکوین به حساب می‌آید.

کار با اپلیکیشن یونی سواپ بسیار راحت است و یادگیری نحوه عمل‌کرد آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. علاوه بر این، به راحتی می‌توانید اتصال کیف پول ارز دیجیتال به صرافی، تعویض یک رمز ارز با ارز دیجیتال دیگر و سپرده گذاری رمز ارز خود در یک استخر نقدینگی (liquidity pools) را یاد بگیرید.

معامله آسان توکن‌های مبتنی بر اتریوم ( Ethereum-based tokens)

صرافی یونسواپ این امکان را به شما می‌دهد که توکن‌های ERC20 (دارایی‌های دیجیتالی که بر پایه اتریوم ساخته شدند) را معامله کنید. همچنین از انجایی که اتریوم یک بلاک‌چین محبوب برای راه‌اندازی توکن‌های کریپتو است، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال زیادی را در این صرافی معامله کنید.

ارائه طیف گسترده‌ای از توکن‌ها

این صرافی از توکن‌های مبتنی بر اتریوم از جمله توکن‌های ERC20 و ERC721 پشتیبانی می‌کند. که اگر برای معاملات خود از شبکه بلاک‌چین استفاده می‌کنید بدون شک صرافی یونی سواپ می‌تواند معاملات شما را آسان‌تر کند.

بهترین صرافی غیرمتمرکز

صرافی یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است و هیچ مقام مرکزی یا دولتی این صرافی را کنترل نمی‌کند. در نتیجه کاربران همیشه کنترل دارایی‌های خود را دارند و برای انجام معامله به تایید شخص سوم نیاز ندارند.

ارائه سیستم منبع باز

صرافی Uniswap بر اساس کد منبع باز (Open source) طراحی شده است. به این ترتیب که هر کسی می‌تواند عمل‌کرد صرافی را تایید و بررسی کند. این ویژگی یکی از ویژگی‌هایی است که صرافی یونی سواپ را از صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر متمایز می‌کند.

ارائه پیشنهادات اولیه نقدینگی (liquidity)

صرافی یونی سواپ به پروژه‌ها اجازه می‌دهد که سرمایه جمع‌آوری کنند و از این طریق بازاری برای توکن‌های خود بسازند.

هزینه‌های مقرون به صرفه

کارمزد کم در صرافی Uniswap باعث شده است که کاربران زیادی به سمت این صرافی هجوم آورند. این صرافی در مقایسه با صرافی‌های غیرمتمرکز هزینه‌های نسبتاً کمی دریافت می‌کند و کاربر می‌تواند بیشتر سود را برای خودش بردارد.

نقدینگی بالا

نقدینگی برای معاملات ارز دیجیتال غیرمتمرکز بسیار مهم است. در واقع برای انجام معاملات به سرمایه ارز دیجیتال زیادی نیاز دارید. در نتیجه صرافی غیرمتمرکزی که بودجه کم دارد و نتواند نقدینگی را تامین کند،ضرر زیادی به کاربران می‌زند زیرا کاربران نمی‌توانند رمز ارزهای پایه خود را مبادله کنند.

صرافی یونی سواب دارای یک استخر نقدینگی بزرگ و رو به رشد است. این استخر به کاربران کمک می‌کند که مقادیر زیادی از توکن‌ها را بدون تاثیر بر قیمت بازار معامله کنند.

ارائه استخر نقدینگی 

کاربران می‌توانند با واریز ارزهای دیجیتال به استخر نقدینگی میزان نقدینگی استخر را بالا ببرند و از این طریق درآمد کسب کنند. اگر از این صرافی استفاده می‌کنید حتماً سراغ استخر نقدینگی بروید و از این طریق درآمد بیشتری داشته باشید.

عدم نیاز به احراز هویت

اگر از گذراندن فرایند طولانی برای احراز هویت خسته شده‌اید، صرافی یونی‌سواپ بهترین گزینه برای شماست. در این صرافی نیازی به ارائه اطلاعات شخصی یا ایجاد حساب کاربری ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول ارز دیجیتال خود را به صرافی متصل کنید و سپس معاملات خود را انجام دهید.

البته این موضوع که یونی‌سواپ به هیچ اطلاعات شخصی نیاز ندارد کمی شک برانگیز است. به علاوه، شما نمی‌توانید ارزهای دیجیتال را با ارز فیات در این صرافی خریداری کنید زیرا مشکلات نظارتی به وجود می‌آید. هرچند صرافی یونی سواپ از نظر راحتی و حفظ حریم خصوصی حرف اول را می‌زند.

مزایای صرافی یونی سواپ

ویژگی‌های مثبت صرافی یونی‌سواپ عبارتند از:

  • انجام معامله با استفاده از توکن‌های ERC20
  • طراحی کاربر پسند
  • درآمد مضاعف به کمک ماینینگ نقدینگی
  • عدم نیاز به ثبت نام و احراز هویت
  • پشتیبانی از کیف پول کریپتو
  • صرافی غیر متمرکز و عدم دخالت نهاد مرکزی و دولت‌ها
  • ارائه طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال
  • رابط کاربری آسان
  • سطح امنیتی بالا برای مدیریت کیف پول
  •  ارائه ۱۰۰ توکون
  • پروژه منبع باز برای تمام طرفداران ارز دیجیتال

معایب صرافی یونی‌سواپ

ویژگی های منفی صرافی یونی سواب شامل موارد زیر است:

  • عدم پشتیبانی از ارز فیات
  • خطر از دست دادن همیشگی سرمایه
  • عدم ارائه KYC (احراز هویت)
  • عدم ارائه گزینه لازم برای انجام معاملات پیشرفته
  • خطر کمبود نقدینگی زیرا صرافی به کاربران برای تامین نقدینگی نیاز دارد.
  • خطر آسیب پذیری قرارداد هوشمند و از دست رفتن سرمایه
  • نوسان قیمت غیرقابل پیش‌بینی

بیشتر بخوانید: راهنمای صرافی یونی سواپ

صرافی جایگزین کوکوین
ویژگی‌های صرافی جایگزین کوکوین
صرافی MEXC
روش پرداخت چندگانه، ویژگی‌های امنیتی پشتیبانی از کاربران ایرانی، پیشرفته، در دسترس بودن اپلیکیشن موبایل، ارائه طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم، کارمزد معاملاتی مقرون به صرفه
صرافی BingX
کپی تریدینگ و حساب دمو یکپارچه سازی شده، محدودیت لورج (Leverage limits) تا ۱۵۰ برابر، ارائه بیش از ۳۰ جفت ارز در مقابل بیت‌کوین و USDT، استفاده آسان و رابط کاربری جذاب اپلیکیشن موبایل، پشتیبانی از زبان فارسی
صرافی کوینکس (Coinex)
ارائه معاملات فیوچرز (Futures Trading)، ارائه استیکینگ، ارائه معاملات مارجین، ارائه اسپات تریدینگ، امنیت و ثبات بالا، ارائه خدمات به ایرانیان
صرافی Uniswap
 طراحی کاربر پسند، انجام معامله با استفاده از توکن‌های ERC20، درآمد مضاعف به کمک ماینینگ نقدینگی، عدم نیاز به ثبت نام و احراز هویت و منایب برای کاربر ایرانی

سوالات متداول

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

صرافی ارز دیجیتال یک بازار آنلاین است که در آن کاربران به خرید فروش و ترید ارز دیجیتال می‌پردازند. این صرافی‌ها مانند کارگزاری‌های آنلاین کار می‌کنند، کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات، ارز دیجیتال بخرند یا به ترید دارایی‌های دیجیتال بپردازند.

بهترین صرافی جایگزین کوکوین کدام است؟

بهترین جایگزین برای کوکوین، صرافی MEXC است با کلیک روی این لینک می‌توانید جزییات بیشتری از صرافی MEXC بخوانید. برای دریافت تخفیف و عضویت در MEXC اینجا کلیک کنید.

چگونه بهترین صرافی را به عنوان جایگزین صرافی کوکوین انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال صرافی جایگزین کوکوین هستید حتماً ویژگی‌های ایمنی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، بیمه کاربر، حفاظت مشتری در برابر سرقت و یا کلاهبرداری را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن به عنوان جایگزین صرافی کوکوین استفاده کنید.

هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند و خدمات متفاوتی به کاربران ارائه می‌دهند.

صرافی‌های معرفی شده از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید بدون احراز هویت در آنها به ترید ارز دیجیتال بپردازید.

در این مقاله به چند مورد از صرافی‌های جایگزین کوکوین برای ایرانی‌ها پرداختیم. شما از کدام صرافی استفاده می‌کنید؟

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی کوکوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx