اسکرینر فارکس چیست؟ معرفی 6 فارکس اسکرینر برتر

اسکرینر فارکس

اسکرینر فارکس ابزاریست که کار معامله‌گران بازار فارکس را راحت کرده و سرعت می‌بخشد.

اسکرینرها برای بازار ارزهای دیجیتال و سهام نیز استفاده می‌شوند. آن‌ها به معامله‌گران کمک می‌کنند دارایی موردنظر خود را براساس ویژگی‌هایی که مدنظر دارند به‌سرعت پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اسکرینر چیست؟ معرفی کاربردی‌ترین Crypto screener ها

عناوین مطلب:

در این مقاله از بورسینس به بررسی و معرفی معروف‌ترین اسکرینرهای حال حاضر دنیا می‌پردازیم و یکی از بهترین اسکرینرهای فارکس که مربوط به سایت تریدینگ ویو است را بیشتر بررسی می‌کنیم.

اسکرینر فارکس چیست؟

اسکرینر فارکس نرم‌افزار یا پلتفرمی است که به شما امکان یافتن اطلاعات مرتبط با تریدینگ را با کمک فیلترهای سفارشی می‌دهد.

این نرم‌افزار همه اخبار مرتبط با فارکس را غربال کرده و جدیدترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را در حوزه موردنظر فیلتر می‌کند.

بنابراین یک فارکس اسکرینر خوب شما را به مرتبط‌ترین اطلاعات می‌رساند تا بتوانید بهترین تریدها را داشت باشید.

فارکس اسکرینر چه کمکی به ما می‌کند؟

در اصل اسکرینر فارکس، کل بازار فارکس را برای پیدا کردن معاملات براساس مجموعه‌ای از معیارها جستجو می‌کند.

بسته به اینکه چه اسکرینری را انتخاب کنید، یک مجموعه معیار از پیش تعیین شده برای پیکربندی معاملات وجود دارد که کاربران قادر به تغییر آن‌ها هستند.

یک فارکس اسکرینر موثر به شما این امکان را می‌دهد که بازار را برای جفت‌های متعدد به‌صورت هم‌زمان زیر نظر داشته باشید.

اکثر اسکرینرها به‌صورت پیش‌فرض همه اطلاعات کنونی هر جفت ارز شامل نرخ صرافی، بالاترین و پایین‌ترین قیمت روزانه، تغییرات روزانه قیمت، قیمت پیشنهادی خریدوفروش براساس الگوریتم‌های اسکرینر را نمایش می‌دهند.

درنهایت یک اسکرینر مناسب باید از مجموعه وسیعی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال استفاده کند و توانایی تنظیم شاخص‌ها و اندیکاتورها را برای ایجاد سیگنال خریدوفروش به تریدرها بدهد.

به زبان ساده بهترین اسکرینرها، یافتن آنچه دنبالش هستید را ساده‌تر می‌کنند نه سخت‌تر.

شش فارکس اسکرینر برتر دنیا

اینکه کدام اسکرینر فارکس برای شما بهترین است به سطح تجربه شما بستگی دارد.

مثلا ممکن است یک تریدر تازه‌کار چیزی درباره سفارشی کردن اندیکاتورها نداند بنابراین در فارکس تریدر به دنبال چنین قابلیتی نباشد. اما یک تریدر حرفه‌ای به دنبال قابلیت‌های بیشتری در پلتفرم اسکرینر است که بتواند هم‌زمان از همه آن‌ها استفاده کند.

در ادامه شش مورد از بهترین فارکس اسکرینر های حال حاضر را معرفی را خواهیم کرد

اسکرینر فارکس چیست

1) Interactive Brokers

Interactive Brokers یک پلتفرم تریدینگ شناخته‌شده است.

این شرکت کارگزاری، حضور پررنگی در بازار جهانی دارد و دارای یکپارچگی چشمگیری با Trade Ideas یکی از بهترین اسکنرهای موجود بازار سهام (جهانی) است.

با‌این‌حال Interactive Brokers که به اختصار IB هم نامیده می‌شود یک غربالگر فارکس بسیار پیشرفته است. محل قرارگیری آن در Trader WorkStation یا (TWS) است اما در چندین اسکرینر بازار دیگر هم قرار دارد.

اسکرینر داخلی IB می‌تواند برای اسکن بازار براساس معیارهای مختلف از جمله درصد تغییر، فعال بودن، نوسانات و مواردی ازاین‌دست استفاده شود.

سیستم Interactive Brokers آن‌قدر پیچیده است که می‌توانید موارد موردنظر خود را تنظیم و اسکن‌های خود را سفارشی کنید.

بهترین نکته‌این است که وقتی در حال تریدینگ هستید، می‌توانید بعد از بسته شدن بازار هم اسکن انجام دهید. ازآنجایی‌که IB به بخش بزرگی از داده‌های بازار دسترسی دارد، یک ابزار قدرتمند برای بررسی بازار محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های مثبت IB می‌توان به ابزارهای تریدینگ اختصاصی، حجم بزرگی از داده‌های بازار، نرخ تازه‌سازی (رفرش) عالی، یکپارچگی با بروکر و ابزارهای فیلترینگ عالی اشاره کرد.

اما درعین‌حال کار کردن با آن برای تازه‌کاران دشوار است و نیاز به آموزش دارد.

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین اصطلاحات فارکس که هر تریدری باید بداند!

2) MT4 Professional

MT4 Professional انتخابی عالی برای معامله‌گران باتجربه است.

این نرم‌افزار به شما امکان بررسی شرایط کل بازار را براساس قوانین، استانداردها و شاخص‌های موردنظر خودتان را می‌دهد. همچنین برای استفاده از آن نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید.

اسکرینر بازار MT4 Professional به شما در مدیریت زمان معاملات کمک می‌کند. همچنین می‌توانید ریسک خود را کنترل کنید و فعالیت‌هایتان را براساس شاخص خود مدیریت کنید. شرایط بازار را به‌سرعت تشخیص دهید و همه نمادهای جفت ارز را در اختیار داشته باشید.

این اسکرینر فارکس حرفه‌ای برای شناسایی و ارزیابی کل بازار به‌منظور پیدا کردن موقعیت‌های معاملاتی براساس تکنیک‌های منحصربه‌فرد استفاده می‌شود. مهم‌ترین و مفیدترین ویژگی آن این است که می‌توانید همه کارها را در یک تب انجام دهید. این ویژگی موجب سازمان‌دهی بهتر و کاهش استرس تریدرها می‌شود.

درعین‌حال نیاز به استفاده از هیچ نرم‌افزار دیگری نخواهید داشت و پنل MT4Professional بدون دخالت شما به‌صورت خودکار روی MT4 نصب می‌شود. می‌توانید با معیارهایی که انتخاب می‌کنید صدها نماد معاملاتی در زمان‌های مختلف را بررسی کرده و همه چارت‌های یک نماد مشخص را با تایم فریم‌ها و قالب‌های مختلف باز کنید.

بعلاوه می‌توانید در هر ثانیه تا صد علامت را اسکن کنید و کنترل کاملی روی شرایط اسکنر داشته باشید. می‌توانید با استفاده از موبایل خود همیشه در جریان پیشرفت و تغییرات بازار قرار بگیرید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم امکان کدنویسی در آن است. اگر دوست دارید استراتژی معاملاتی خود را برنامه‌ریزی کنید پلتفرم MT4 مخصوص شماست. MT4 یک پلتفرم معاملاتی برای ایجاد استراتژی‌های معاملاتی است.

نرم‌افزار اسکرینر MT4 Professional در اکثر سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌شود و واسط کاربرپسندانه‌ای دارد. اما امکان تریدینگ اتوماتیک در آن تعبیه نشده است.

بیشتر بخوانید: آموزش اضافه کردن اندیکاتور سفارشی در MT4 (متا تریدر 4)

اسکرینر فارکس متا تریدر 4

3) LumenTrades

LumenTrades از زمان آغاز به کار خود در سال 2004 بر ارائه خدمات کارگزاری متمرکز بوده است. همچنین اسکرینر خود را نیز به‌عنوان یک گزینه رایگان در اختیار فعالان بازار قرار می‌دادند.

گرچه این ابزار رایگان است اما ویژگی‌های باکیفیتی دارد که به شما کمک می‌کند شانس کسب سود خود را در بازارهای معاملاتی بالا ببرید.

ممکن است خود LumenTrades در بازار فارکس شناخته‌شده نباشد اما اسکرینر آن عالی است. 28 جفت ارز شناخته‌شده در آن قرار دارد که 6 جفت آن ارزهای کلیدی هستند؛ یعنی NZD/USD، USD/CHF، AUD/USD، USD/JPY، EUR/USD و GBPUSD.

اما در مجموع پایگاه داده‌ای از 906 جفت از جمله ارزهای غیرمعمول مثل BRL/CLP در BRL/ZAR را داراست.

اسکرینر LumenTrades ویژگی‌های جالبی مثل فیلتر Major/Minor/Exotic، درصد تغییر و فیلتر جفت‌های افزایشی و کاهشی دارد. این پلتفرم جدیدترین اطلاعات بازار را در اختیار کاربران قرار داده و نرخ نوسازی مطلوبی دارد.

LumenTrades یک سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی فوق‌العاده نیز دارد. هشدارهای ابزارهای معاملاتی را می‌توان با نصب اپلیکیشن آن بر روی گوشی‌های هوشمند دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: 6 سایت درباره فارکس که ارزش خواندن دارد

4) MetaTrader 4

MetaTrader 4 که با نام MT4 هم شناخته می‌شود یک پلتفرم معاملاتی پیچیده است که به کاربران امکان برنامه‌ریزی و انجام تراکنش‌های پیچیده را می‌دهد.

مشتریان می‌توانند از طریق آن به طیف وسیعی از شاخص‌های سفارشی بازار دسترسی داشته باشند و برای انجام معاملات استفاده کنند.

این ابزار اگرچه برای بازارهای مختلفی قابل استفاده است اما به‌طور خاص برای فارکس طراحی شده است و امکان دانلود رایگان آن وجود دارد.

این پلتفرم اسکرینر فارکس از سال 2005 در بین تریدرها محبوبیت پیدا کرد. شرکت نرم‌افزاری MetaQuotes متاتریدر را به‌عنوان بخشی از ماموریت خود برای در دسترس قرار دادن منابع تریدینگ برای همه افراد تاسیس کرد.

رایج‌ترین نسخه آن متاتریدر 4 است که علی‌رغم معرفی متا تریدر 5 در سال 2010، همچنان کاربران بیشتری دارد.

مهم‌ترین نقطه‌ضعف آن عدم پشتیبانی از مشتریان است. بنابراین شما باید نسبت به کاری که انجام می‌دهید کاملا مطمئن باشید یا از قبل در مورد آن جستجو کرده باشید.

به لطف اپلیکیشن متاتریدر 4 که در هر مکان و هر زمانی قابل دسترسی است می‌توانید از کنترل دائم حساب‌های معاملاتی خود لذت ببرید. ویژگی چت رایگان نیز امکان برقراری ارتباط با سایر تریدرها را فراهم می‌کند.

در متاتریدر 4 از ربات‌های تریدینگ کامیپوتری که با عنوان مشاوران تخصصی نیز شناخته می‌شوند برای ارائه قابلیت‌های دقیق و اتوماتیک استفاده شده است.

احتمالا به همین دلیل است که خدمات پشتیبانی مشتریان آن ضعیف است. با این حال مشاوران تخصصی می‌توانند مظنه بازار را بررسی کنند و تحلیل‌های دقیقی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: بررسی سایت فارکس فکتوری (Forex Factory) و امکانات آن

5) Securities.io

Securities.io یک پلتفرم خبری بازار فارکس و سهام است که برای ارائه تجزیه‌وتحلیل دقیق و به‌روزرسانی در مورد اخبار اوراق بهادار ایجاد شد.

ویژگی اصلی این وب‌سایت، اسکرینر فارکس آن است که همه ابزارهای لازم را دارد.

بنابراین چه بخواهید براساس تغییرات درصدها معامله کنید چه بخواهید جفت موردنظر خود را با یک استراتژی منحصربه‌فرد بیابید این پلتفرم به شما کمک می‌کند.

بهترین ویژگی این پلتفرم رایگان بودن آن است. برای استفاده از آن نیاز به ثبت‌نام و پرداخت هزینه نیست. بعلاوه توسط منابع خبری معتبر پشتیبانی می‌شود و دارای نقشه بازار فارکس، تقویم اقتصادی و سایر ویژگی‌های کاربردی است.

بی‌شک این پلتفرم یکی از بهترین اسکرینرهای فارکس حال حاضر دنیاست که نرخ نوسازی سریع همراه با رابط کاربرپسندی دارد.

Securities.io همچنین انعطاف‌پذیرترین و فراگیرترین پلتفرمی است که می‌توانیم پیدا کنیم. پایگاه داده آن شامل بیش از 1800 جفت ارز، از جمله جفت‌های کمتر شناخته‌شده اما سودآور مانند AED/GBP و AED/KRW است.

بنابراین می‌توانید از آن برای گرفتن اخبار همه جفت‌های معاملاتی استفاده کنید درحالی‌که بسیاری از اسکرینرها تنها اخبار جفت‌های مهم و معروف را ارائه می‌کنند.

اسکرینر فارکس Securities.io

6) TradingView

TradingView پلتفرمی برای تریدرهای بازار فارکس، سهام و ارزهای دیجیتال است و به دلایل زیادی مثل نمودارهای عالی آن شناخته‌شده است.

تریدینگ ویو در بین بهترین فارکس اسکرینرها هم قرار دارد. این اسکرینر همه ابزارهای موردنیاز تریدرهای تکنیکال را دارد.

می‌توان از آن برای فیلتر جفت‌ارزها براساس متغیرهایی مثل اصلی/فرعی، جفت‌های صعودی/نزولی، نوسانات، فروش بیش‌ازحد، عملکرد بهتر در SMA50 و مواردی ازاین‌دست استفاده کرد.

نرخ نوسازی بالای سیستم باعث شده جز بهترین اسکرینرهای فارکس باشد. همچنین همیشه امکان اضافه کردن شاخص‌های موردنظرتان در این سیستم وجود دارد.

علاوه بر آن تریدینگ ویو این امکان را به شما می‌دهد تا جفت ارزها را براساس جفت‌های اصلی/فرعی، صعودی/نزولی، نوسانات و فروش بیش‌ازحد فیلتر کنید.

در تریدینگ ویو جفت‌های مهمی مثل GBP/USD, NZD/USD, AUD/USD, EUR/USD, USD/CAD, USD/CHF و USDJPY برای معامله در دسترس هستند.

جفت‌های جزئی شامل AUD/CHF, CAD/CHF, CAD/EUR, CAD/GBP, CHF/JPY و JPY/AUD نیز وجود دارند.

این برنامه صدها جفت ارز مختلف را به‌علاوه بیش از 49 جفت ارز اصلی و فرعی ارائه می‌کند.

اکثر ویژگی‌ها و ابزارهای آن رایگان هستند. بااین‌حال اگر تجربه زیادی در بازار فارکس دارید می‌توانید از بین سه سطح برتر آن یعنی Pro، Pro+ و Premium یکی را انتخاب کنید تا ویژگی‌ها و ابزارهای پیشرفته‌تری در اختیارتان قرار گیرد.

از ویژگی‌های عالی تریدینگ‌ویو می‌توان به اپلیکیشن موبایل آن اشاره کرد که عملکرد خوبی دارد.

تریدینگ ویو ارزهای زیادی را پوشش می‌دهد و ابزارهای چارت‌سازی آن عالیست. اما باید در نظر داشت که خدمات مشتریان آن در سطح پایینی به ویژه برای ایرانیان قرار دارد.

تریدینگ ویو جامع‌ترین اسکرینر فارکس برای همه تریدرها با هر سطح تجربه است. ویجت فارکس اسکرینر آن برای پلتفرم معاملاتی cTrader نیز در دسترس است.

چندین بروکر آنلاین نظیر FOREX.com، Oanda و FXCM مستقیما به وب‌سایت تریدینگ ویو مرتبط هستند و امکان ترید مستقیم از پلتفرم تریدینگ ویو را به شما می‌دهند.

آموزش کار با فارکس اسکرینر تریدینگ ویو

فارکس اسکرینر تریدینگ ویو وضعیت بازار را از نظر صعودی یا نزولی بودن نشان می‌دهد، به عملکرد شما در بازار سرعت می‌بخشد و در نهایت معاملات شما را مانیتور می‌کند.

مهم نیست استراتژی ترید شما، روزانه، سویینگ، اسکالپ یا هر چیز دیگری باشد، این اسکرینر ابزارهای قدرتمندی به شما ارائه می‌کند که می‌تواند شاخص‌هایی که با آن خریدوفروش می‌کنید و بازه زمانی موردنظرتان را در اسکرینر تنظیم کنید.

به‌این‌ترتیب برای کار با اسکرینر فارکس باید معیارهای شفافی داشته باشید مثل تایم فریمی که استفاده می‌کنید، اندیکاتورهایی که به کار می‌برید، عوملی که باعث می‌شود یک جفت ارز را برای معامله انتخاب کنید و نظایر آن.

گاهی ممکن است مدتی طولانی طول بکشد تا جفت ارز مطلوب را پیدا کنید اما معامله آن در طی چند دقیقه انجام شود.

در تصویر زیر صفحه اصلی فارکس اسکرینر وب‌سایت تریدینگ ویو را به آدرس tradingview.com/forex-screener/ می‌بینید.

اسکرینر فارکس

همان‌طور که می‌بینید جفت ارزها در سمت چپ صفحه وجود دارند. در جدول روبرو قیمت، میزان تغییرات به درصد و برحسب قیمت، میزان BID، بالاترین و کمترین قیمت و در آخر وضعیت آن جفت ارز را از نظر تکنیکال می‌بینید.

در قسمت بالاتر نیز فیلترهایی وجود دارد که برای تنظیم تایم فریم و نوع جفت‌های نمایشی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اهمیت دوره‌های زمانی (تایم فریم‌ها) در تحلیل تکنیکال

نوار بالایی فیلترها

با کلیک روی دکمه Filter می‌توانیم فیلتر موردنظر تکنیکال یا توصیفی را برای جفت ارزهای موردنظرمان اعمال کنیم.

این بخش فیلترهای زیادی را در خود جای داده که از آن بین می‌توان به فیلتر میزان تغییر قیمت در بازه‌های زمانی مختلف، قیمت باز و بسته شدن، میزان بازده، نوسان، ایچیموکو و غیره اشاره کرد که قابلیت تنظیم شدن برای مقادیر مشخصی را دارند.

اسکرینر فارکس

با کلیک روی منوی کشویی که اولین گزینه آن General است با لیست بلندبالایی مواجه می‌شویم که می‌توانیم انتخاب کنیم جفت ارزهایی که در وضعیت مشخصی هستند به ما نشان داده شوند.

مثلا جفت ارزهایی که در بالاترین یا پایین‌ترین قیمت خود قرار دارند یا جفت ارزهایی که نوسان زیادی دارند و به همین ترتیب.

اسکرینر فارکس

در کنار آن فیلتری برای انتخاب جفت‌های اصلی (Major)، فرعی (Minor) و اگزوتیک یا نمایش همه آن‌ها وجود دارد.

درنهایت در سمت چپ آن نیز فیلتری می‌بینیم که برای تنظیم تایم فریم قرار داده شده و مقدار پیش‌فرض آن 1 روز یا 1D است. این فیلتر را می‌توان در بازه یک دقیقه تا یک ماهه تنظیم کرد.

نوار پایینی فیلترها

در نوار پایین‌تر عبارت TECHNICAL RATING را می‌بینید که با نگه داشتن موس روی آن و کلیک روی شکل فیلتری که نشان داده می‌شود، لیستی باز می‌شود.

در این لیست می‌توانیم انتخاب کنیم می‌خواهیم جفت ارزهایی را ببینیم که درحال‌حاضر در وضعیت خرید یا فروش سنگین، خرید یا فروش یا وضعیت خنثی هستند. با انتخاب گزینه Any همه موارد نمایش داده می‌شوند.

اسکرینر فارکس

همچنین با یک‌بار کلیک روی TECHNICAL RATING لیست جفت ارزها به ترتیب از فروش سنگین، فروش، خنثی، خرید تا خرید سنگین مرتب می‌شوند.

با کلیک مجدد لیست معکوس می‌شود، یعنی جفت ارزهای با خریدسنگین در بالای لیست و جفت ارزهای در وضعیت فروش سنگین در انتها قرار می‌گیرد.

اسکرینر فارکس

کلیک روی سایر فیلترهایی که کنار TECHNICAL RATING قرار گرفته‌اند نیز تاثیرات مشابهی دارد. با یک‌بار کلیک، جفت ارزها براساس مقدار کمتر یا بیشتر (در فیلتر مورد نظر) مرتب می‌شوند.

همچنین با نگه داشتن موس روی این گزینه یک دکمه تغییر فیلتر نشان داده می‌شود که با کلیک روی آن امکان تنظیم آن فیلتر ایجاد می‌شود.

مثلا در تصویر زیر من یک بار روی فیلتر CHG کلیک کرده‌ام و تغییرات از منفی‌ترین حالت مرتب شده‌اند. با نگه‌داشتن موس و کلیک روی دکمه تغییر فیلتری که نمایش داده شده نیز باکس تنظیم این فیلتر برایم باز شده است.

می‌توانم تنظیم کنم فقط تغییرات کمتر، بیشتر یا مساوی مقداری خاص نمایش داده شود یا برای آن بازه در نظر بگیرم یا بگویم چه مقادیری را نمی‌خواهم ببینم.

در مورد تنظیم این فیلترها دستتان باز است، به هر شکلی که تمایل داشته باشید قابل تنظیم هستند.

اسکرینر فارکس

 می‌بینید که من عدد 10 را در نظر گرفته‌ام و می‌توانم تنظیم کنم مقادیر چطور به من نمایش داده شوند مثلا مقادیر برابر 10، کمتر، بیشتر یا سایر حالت‌ها.

اسکرینر فارکس

در نهایت باید گفت کار با فارکس اسکرینر تریدینگ ویو راحت است. همچنین رابط کاربری آن ساده و شفاف است به‌طوری‌که افراد کم‌تجربه هم می‌توانند استفاده کنند.

در کار با فارکس اسکرینر مهم است بدانید دقیقا دنبال چه هستید. باید استراتژی معاملاتی شفافی داشته باشید و بدانید در این بازار پرتنوع دقیقا به دنبال چه ارزی با چه ویژگی‌هایی می‌گردید.

با تنظیم فیلترها می‌توانید به‌سرعت جفت ارز مطلوب خود را پیدا کنید.

چطور یک اسکرینر فارکس ایده‌آل انتخاب کنیم؟

برای اینکه اسکرینر فارکس مناسبی پیدا کنید که با نیازهایتان مطابقت داشته باشد، ابتدا اسکرینرها را براساس جفت‌های معاملاتی و دارایی‌ها اولویت‌بندی کنید.

شما دنبال پلتفرمی هستید که همه اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار دهد.

در گام بعدی باید مطمئن شوید استفاده از آن برای شما راحت است. حتی اگر حرفه‌ای هستید باز هم عاقلانه‌تر است که چیزی را انتخاب کنید که چابکی و مهارت شما را افزایش دهد.

در بازارهای معاملاتی زمان‌های کمتر از یک ثانیه هم اهمیت دارد. بنابراین اسکرینری را انتخاب کنید که رابط کاربری مناسبی هم برای نمایش اطلاعات و ابزارها و هم برای انجام معامله دارد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید نرخ نوسازی (رفرش شدن) سایت است. شما به پلتفرمی نیاز دارید که به‌روزرسانی‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه کند تا هیچ‌چیز مهمی را از دست ندهید.

درنهایت قیمت آن را بررسی کنید و نسبت به هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید بسنجید.

با این حال با توجه به به فیدبک‌های عموم کاربران، اسکرینر فارکس تریدینگ ویو از اقبال بیشتری برخوردار است و به همین دلیل در این مطلب به ارائه توضیح بیشتری در رابطه با این فارکس اسکرینر پرداختیم.

سوالات متداول

آیا اسکرینرها فقط برای بازار فارکس وجود دارند؟

خیر اسکرینرها برای بازار کریپتو و استوک یا همان سهام نیز استفاده می‌شوند. وب‌سایت تریدینگ ویو اسکرینرهایی برای سایر بازارها به‌جز فارکس هم ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین عامل در استفاده مطلوب از اسکرینر چیست؟

اولین عامل، شفاف بودن استراتژی و معیارهای موردنظر و دومین عامل نرخ نوسازی بالای اسکرینر است. در واقع باید اطلاعات یک پلتفرم اسکرینر به‌سرعت به‌روزرسانی شود.

آیا همه فعالان بازار می‌توانند از اسکرینرها استفاده کنند؟

بله این ابزار برای همه تریدرها طراحی شده اما نکته‌ای که باید مدنظر داشت این است که برخی از اسکرینرها رابط کاربری و ابزارهای حرفه‌ای‌تری دارند و برای تریدرهای حرفه‌ای مناسب‌ترند و برخی اسکرینرها برای تازه‌کاران بهتر هستند. با توجه به میزان تجربه خود از فعالیت در بازار فارکس، اسکرینر مناسب را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

اسکرینر فارکس ابزاری بسیار کاربردی برای فعالان بازارهای مالی است. آنچه در استفاده از این ابزارها اهمیت دارد شفاف بودن استراتژی و ویژگی‌هایی است که در دارایی موردنظرمان به دنبال آن هستیم.

ممکن است امروز یک جفت ارز با ویژگی موردنظر ما در بازار نباشد اما فردا باشد. به‌این‌ترتیب ممکن است پیدا کردن جفت ارز مطلوب زمان‌بر باشد اما وقتی به مورد مطلوب رسیدیم طی چند دقیقه معامله کنیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش مقدماتی فارکس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx