وب‌سایت گرام فری (Gramfree)؛ کلاهبرداری دیگری در کریپتو

گرام فری

گرام فری چیست؛ یک وب‌سایت هرمی برای کلاه‌برداری یا منبع درآمدزایی؟

این روزها وبسایت‌های کسب درآمدی که ادعا می‌کنند کاربران با کارهای ساده می‌توانند پاداش بگیرند زیاد هستند و البته تشخیص اینکه کدام قانونی و کدام کلاه‌برداری است هم به این راحتی امکان‌پذیر نیست.

بااین‌حال گذر زمان و تجربه کاربران نشان داده که گرام فری یکی پروژه کلاهبرداری است. به این دلیل که روند کسب درآمد در آن بسیار کند و برداشت وجه غیرممکن است.

عناوین مطلب:

علاوه بر آن این وب‌سایت ماهیت قانونی ندارد و چراغ‌قرمزهای زیاد دیگری هم وجود دارند. در ادامه این مقاله از بورسینس، با گرام فری، نحوه عملکرد و دلیل کلاهبردار بودن آن آشنا می‌شوید.

گرام فری (Gramfree) چیست؟

گرام فری وب‌سایتی است که ادعا می‌کند به‌خاطر انجام کارهای ساده‌ای به کاربران خود پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتال GRAM می‌دهد.

ادعا می‌شود این پروژه به صورت سریع، امن و مقیاس‌پذیر طراحی شده تا بتواند میلیون‌ها تراکنش را در هر ثانیه پاسخ دهد.

کاربران وظایفی مانند آنچه در ادامه بیان شده را برای دریافت پاداش باید انجام دهند:

  • دعوت کردن دوستان خود برای عضویت در این سایت (کمتر از 10 گرام برای هر شخص)
  • شرکت در یک لاتاری روزانه (1 گرام برای هربار ورود)
  • امضای قراردادهای هوشمند (0.5 گرام برای هر قرارداد)
  • تماشای ویدئو (0.1 گرام برای هر ویدئو)
  • سپرده‌گذاری پول

گرام فری مدعی است که کاربران به‌راحتی می‌توانند Gram های خود را فروخته و از آن کسب درآمد کنند.

زمانی که کاربران در این سایت عضو شده و وارد می‌شوند امکان کسب درآمد از موارد فوق را دارند که در ادامه این گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ناگفته نماند ورود به سایت گرام فری از ایران مسدود بوده و فیلتر است و برای باز کردن وبسایت نیاز به استفاده از ابزار تغییر IP دارید.

قراردادهای هوشمند

کاربر می‌تواند با امضای قراردادهای هوشمند در بازه زمانی کوتاهی که توسط یک تایمر نشان داده می‌شود مبلغی دریافت کند. هر قرارداد باید چند بار امضا شود.

به‌طور کلی دو نوع قرارداد هوشمند وجود دارد؛ قراردادهای معمولی یا استاندارد که ارزش آن‌ها 0.05 گرام است و قراردادهای پرریسک به ارزش 1 گرام.

این قراردادها اگر در زمان تعیین‌شده امضا نشوند کاربر 2 گرام از دست می‌دهد.

در ادامه نمونه‌ای از قراردادهای هوشمند در این سایت را می‌بینید:

گرام فری

باید بدانید قراردادهای هوشمند گرام فری شبیه قراردادهای هوشمند معمولی نیستند بلکه تنها برای درگیر کردن مخاطب از نظر احساسی و دادن گرام هدیه به او کارایی دارند.

به‌این‌ترتیب کاربر احساس وفاداری می‌کند و از تعامل با گرام فری دست نمی‌کشد و برای به دست آوردن گرام‌های بیشتر به سایت برمی‌گردند.

اما چرا این گزینه وجود دارد؟ چون باید گرامی داشته باشید که بتوانید آن را از سایت برداشت کنید.

مثل این است که قول دهید به کسی 1 دلار بدهید اما می‌دانید هیچ‌وقت به وعده خود عمل نخواهید کرد. این دروغ فقط برای جذب مخاطب طراحی شده و کارایی بیشتری ندارد.

بیشتر بخوانید: دگ کوین (DagCoin)؛ یک پروژه کلاهبرداری هرمی دیگر در کریپتو!

لاتاری

در گرام فری هر 7 تا 24 ساعت یک لاتاری جدید که جایزه آن می‌تواند بین 1 تا 5000 گرام متغیر باشد، برگزار می‌شود. زود یا دیر برگزار شدن آن بستگی به وضعیت کاربر دارد.

گرام فری

اما امکان برنده شدن در این لاتاری چقدر است؟ اگر مدتی لیست برندگان لاتاری را در سایت دنبال کنید می‌بینید در آن تقلب می‌شود.

افراد هرگز بیش از یک مقدار ناچیز از توکن گرام را نمی‌برند و شاید هرگز هم برنده نشوند. مهم نیست چند بلیت لاتاری داشته باشند، چرا که شانس ناچیزی دارند.

چنین روشی برای کلاه‌برداری در سایت‌های مشابه مثل FOREX Naisos هم دیده شد که به کاربران وعده بازدهی روزانه 10 درصد می‌داد.

بیشتر بخوانید: ارز بیت گرت (Bitgert)؛ ترند بعدی ارزهای دیجیتال یا کلاهبرداری؟

ویدئوها و ریفرال

کاربران گرام فری از طریق تماشا کردن ویدئوهای مربوط به این سایت هم می‌توانند 0.1 گرام دریافت کنند.

این ویدئوها برای جذب مخاطب ایجاد شده‌اند و هرقدر میزان نمایش آن‌ها بیشتر باشد گرام بیشتری به بیننده تعلق می‌گیرد.

آن‌ها به‌نوعی شستشوی مغزی برای هزینه کردن در این سایت هستند. پاداش ارسال ویدئو 5 گرام است.

گرام فری

اگر این ویدئوها باعث جذب کاربر جدید شوند هم با پاداش همراهند.

معمولاً پاداش این کار حدود 10 گرام است اما ممکن است تغییر کند. اما نکته اینجاست این گرام‌ها تا زمانی که کاربر ورودی به سطح 2 نرسد به کسی که باعث ورود آن‌ها شده تعلق نخواهد گرفت.

به دلیل همین ساختار، این وب‌سایت به داشتن ساختار هرمی متهم شده است اما فعلا از ساختار بازاریابی چند سطحی استفاده نمی‌کند.

توکن گرام چیست؟

به کاربران سایت گرام فری، ارز دیجیتال گرام فری یا همان توکن گرام به عنوان یک ارز اهدا می‌شود. ادعا می‌شود می‌توان آن را با پول واقعی معامله کرد اما این اتفاق به‌ندرت رخ داده است.

از سال 2020 ارزش هر گرام برابر 1.78 دلار آمریکاست اما این فقط چیزی است که در سایت نشان داده می‌شود و تا وقتی تبدیل به پول واقعی نشده ارزشی ندارد.

حداقل میزان گرام قابل برداشت از سایت 500 عدد است که به دست آوردن آن نیز چندان ساده نیست و حداقل دو ماه زمان می‌برد تا با فعالیت مستمر در تماشای فیلم، امضای قرارداد هوشمند، ورود به لاتاری و عضو کردن سایرین در روزهای متوالی، این تعداد گرام به دست آید.

در نگاه اول گرام فری یک سایت جذاب به نظر می‌رسد اما کسب درآمد از آن اگر غیرممکن نباشد آن‌قدر دشوار و زمان‌بر است که بسیاری آن را کلاه‌برداری می‌دانند.

فعالیت‌های وب‌سایت طوری طراحی شده که کاربران به خرید گرام تشویق کند و حداقل مقدار خرید باید 1000 دلار باشد. به‌همین‌دلیل، نظریه کلاه‌برداری بیش‌ازپیش قوت می‌گیرد.

نحوه پولسازی در گرام فری

بسیاری از کاربران در لحظه اول نمی‌توانند تشخیص دهند آیا گرام فری واقعیت دارد یا یک سایت فریب است.

گرام فری خود را یک انجمن خیری با ظاهری دوستان، زبانی مبهم و طراحی زیبا معرفی کرده است.

بااین‌حال هیچ‌گاه ظاهر زیبا و طراحی خوب یک سایت نشانه اعتبار آن نیست. کاربران این سایت نه‌تنها پولی به دست نمی‌آورند بلکه سرمایه خود را هم از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آیا سایت X کلاهبردار است؟ (راهنمای تشخیص سایت کلاهبرداری)

سایت از طریق فروش گرام (حداقل به مقدار 1000 دلار) به کاربران، دریافت کارمزد در هنگام برداشت، تبلیغات و بازدید سایت درآمد دارد.

البته از نظر احترام به حریم خصوصی هم باید بگوییم این سایت به اطلاعات کاربران خود دسترسی دارد و می‌تواند از طریق فروش آن‌ها هم کسب درآمد کند.

بااین‌که به نظر می‌رسد مشکلی در کسب درآمد این سایت نیست اما تبلیغات آن کاملا گمراه‌کننده و دروغ هستند.

همه‌چیز طوری طراحی شده که کاربر حس کند قانونی است اما درواقع فریب است.

زمانی که کاربر درخواست برداشت از گرام فری می‌دهد حساب او به حالت تعلیق درآمده و دسترسی به وجوه به دست آمده سلب می‌شود. این کار کاملا غیراخلاقی است.

گرام فری

آیا گرام فری کلاه‌برداری است؟

بله& گرام فری کلاه‌برداری است چون وعده پول‌هایی را به کاربرانش می‌دهد که هیچ‌گاه پرداخت نمی‌کند.

این سایت با استفاده از تبلیغات و وعده‌های مختلف، کاربرانش را به خرید گرام وادار می‌کند تا از آن‌ها کلاه‌برداری کند. بنابراین آنچه مدعی شده را انجام نمی‌دهد و این معنای شفاف کلاه‌برداری است.

ممکن است کاربر با صرف زمان زیادی چند دلار از این سایت به دست آورد اما تا وقتی 500 گرام نداشته باشد قادر به برداشت نیست.

اولین چراغ قرمز این است که سایت گرام فری به هیچ شرکت ثبت شده‌ای تعلق ندارد و خودش هم به‌عنوان یک وب‌سایت سرمایه‌گذاری به صورت قانونی ثبت نشده است.

وب‌سایت طوری طراحی شده که کاربران را برای خرید توکن گرام فریب دهد.

قراردادهای هوشمند، قرعه‌کشی و تماشای فیلم راهکارهایی برای بیشتر کردن زمان فعالیت کاربر در وب‌سایت هستند تا از این طریق احتمال سرمایه‌گذاری و خرید آن‌ها بیشتر شود.

همچنین در توضیحاتی که درباره ارزش هر گرام و نحوه برداشت پول می‌دهد شفاف نیست.

گرام فری ادعا می‌کند کاربران می‌توانند تا 500 دلار در ساعت درآمد داشته باشند که این رقم به‌هیچ‌عنوان قابل دستیابی نیست. همچنین پاداش‌هایی که به کاربران می‌دهد بسیار بسیار کم هستند.

ازدیگرسو، همان‌طور که اشاره کردیم این وب‌سایت یک طرح هرمی دارد.

آنچه باعث زیاد شدن تعداد کاربران سایت شده موفقیت کسب‌وکار آن‌ها نیست بلکه استراتژی آن‌ها در جذب افراد است. چراکه به افراد، به ازای ورود دوستانشان گرام می‌دهد.

در نظر داشته باشید که اگر نظرات مثبتی از سوی کاربران این وب‌سایت در فضای مجازی دیدید آن‌ها اعتبار ندارند. بررسی‌ها نشان داده این نظرات در ازای دریافت پول منتشر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آیا ارزهای دیجیتال به ترفندهای هرمی و پونزی ارتباط دارند؟

مالک گرام فری

بخشی از حرف‌وحدیث‌هایی که درباره این وب‌سایت وجود دارد ناشی از ناشناس بودن مالک و تیم مدیریت آن است.

در وب‌سایت هیچ اطلاعاتی در این مورد ذکر نشده است. همیشه بخشی از جذابیت پروژه‌های کریپتو، معرفی مالک آن‌هاست که در گرام فری وجود ندارد.

اما اگر مشخصات نام دامنه سایت را بررسی کنیم می‌بینیم این وب‌سایت از کشور پاناما در تاریخ 27 مارس 2020 ثبت شده و روی شماره آی پی 104.18.36.190 قرار دارد.

این آدرس مربوط به موقعیت جغرافیایی مالک سایت نیست بلکه متعلق به NameCheap LLC است که صدها سایت دیگر را هم میزبانی می‌کند.

در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین نیز نشانه‌ای از مالک گرام فری وجود ندارد. هرچند در تلگرام کانال دارد اما به دلیل متن‌باز بودن تلگرام نمی‌توان مالکان را از آن طریق پیدا کرد.

سوالات متداول

آیا گرام فری یک ارز دیجیتال است؟

گرام فری از توکن Gram استفاده می‌کند که یک ارز دیجیتال است. خود این وب‌سایت، پلتفرم ارزهای دیجیتال نیست و توکن گرام نیز توسط تلگرام و از طریق پروژه Telegram Open Network توسعه داده شده است.

چطور از گرام فری کسب درآمد کنیم؟

گرام فری زمانی به کاربران اجازه برداشت می‌دهد که 500 گرام داشته باشند. برای رسیدن به این میزان کاربران باید قراردادهای هوشمند را امضا کنند، وارد لاتاری شوند و همین‌طور حداقل 1000 دلار سرمایه‌گذاری نمایند.

آیا گرام فری قانونی است؟

گرام فری وب‌سایت قانونی نیست. چراکه یک سرمایه‌گذاری مالی ثبت نشده است یعنی هیچ تضمینی نیست که کاربران پولشان را پس بگیرند. همچنین این پروژه، بخشی از یک کسب‌وکار مستقل نیز نیست.

جمع‌بندی

گرام فری یکی از وب‌سایت‌هایی است که برای کسب درآمد غیرفعال در قالب توکن گرام به شهرت رسیده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد فعالیت در آن مساوی با اتلاف زمان، انرژی و منابع است.

کاربران مجبورند کارهایی مثل تماشای تبلیغ، شرکت در لاتاری و امضای قراردادهای هوشمند را انجام دهند تا گرام بگیرند.

همچنین می‌توانند دوستان خود را به این پلتفرم دعوت کنند. اما تابه‌حال کسی نتوانسته از این پلتفرم برداشت مالی انجام دهد. به نظر می‌رسد هر آنچه در مورد عملکرد درست آن گفته می‌شود، دروغ و فریب است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx