ارز بیت گرت (Bitgert)؛ ترند بعدی ارزهای دیجیتال یا کلاهبرداری؟

ارز بیت گرت

در سال‌های اخیر بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال بوده‌اند که ابتدا با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند اما بعدها یا به کلاهبرداری ختم شده‌اند یا نتوانسته‌اند وعده‌های خود را عملی کنند.

البته کم نیستند اکوسیستم‌های تاثیرگذاری که همچنان به‌صورت کاربردی و فعال در حال کار هستند.

در حال حاضر ارز بیت گرت (Bitgert) یکی از پروژه‌های بلاک‌چین است که در چند سال گذشته راه‌اندازی شده و خود را به‌عنوان سریع‌ترین بلاک‌چین با گس فی صفر معرفی می‌کند.

عناوین مطلب:

در این مقاله از بورسینس قصد داریم به بررسی ارز بیت گرت (BRISE) و نحوه کار بلاک‌چین آن بپردازیم.

برای شروع هدفمند در بازار ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

بیت گرت (Bitgert) چیست؟

اگر سری به سایت اصلی این پروژه بیندازیم، Bitgert خود را این‌طور معرفی می‌کند: یک بلاک‌چین با گس فی (هزینه تراکنش) صفر!

همچنین در ادامه سایت کاربران را تشویق می‌کند که به سریع‌ترین اکوسیستم بلاک‌چین در حال رشد بپیوندند.

بیتگرت در ادامه معرفی خود می‌گوید:

Bitgert یک سازمان مهندسی در حوزه کریپتو است و یک بلاک‌چین بسیار سریع ساخته که دارای بیش از صد هزار تراکنش در ثانیه (TPS) بوده و گس فی آن صفر است.

Bitgert سریع‌ترین اکوسیستم در حال رشد، دارای کیف پولی با پشتیبانی از استانداردهای BRC-20، ERC-20 و BEP-20 در اندروید و iOS است.

در ادامه می‌توانیم در سایت اصلی ارز بیت گرت آمار و ارقامی شامل بیش از 4 میلیون تراکنش و بیش از 350 هزار کاربر در این بلاک‌چین; را مشاهده کنیم.

همچنان که سایت را دنبال می‌کنیم و مطالب را اسکرول می‌کنیم باز با این جمله مواجه می‌شویم:

Bitgert Chain تنها بلاک‌چینی است که توانسته بلاک‌چین با هزینه صفر بسازد و هزینه تراکنش به ازای هر تراکنش 0.00000001 دلار است.

در ادامه سایت مشاهده می‌کنیم که بیتگرت خود را به‌عنوان یک بلاک‌چین کاملا غیرمتمرکز معرفی می‌کند.

بد نیست کمی فرصت فکر کردن به خودمان بدهیم. شناخته شده ترین بلاک‌چین در حال حاضر اتریوم است.

مشکلی که اخیرا با آن مواجه بود و سعی کرد آن را با رویداد The Merge حل کند و از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام منتقل شود، مشکل مقیاس‌پذیری و هزینه‌های زیاد تراکنش بود.

بااین‌حال خبرهایی مبنی بر مشکل کاهش میزان عدم تمرکز اتریوم و درنتیجه کاهش امنیت آن به گوش می‌رسد.

به نظر شما ادعاهای بیت گرت کمی غیرواقعی به نظر نمی‌رسد؟ باید کمی ماجراجویی انجام دهیم تا به جواب این سوال کمی نزدیک شویم.

هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان درباره آینده یک پروژه نظر قطعی بدهد. پس بیایید به بررسی عمیق‌تر این پروژه و ارز دیجیتال BRISE بپردازیم.

بلاک‌چین بیت گرت چیست؟

در بین پروژه‌های بلاک‌چینی که در سال‌های گذشته ایجاد شده‌اند، بیت گرت با ارز دیجیتال (BRISE) به دلیل ادعاهای جسورانه خود مبنی بر هزینه تراکنش صفر و مقیاس‌پذیری عالی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

این موضوع باعث شد تا ما هم به سراغ این بلاک‌چین برویم و نگاهی عمیق‌تر به آن بیندازیم و بررسی کنیم که آیا بلاک‌چین بیتگرت یک کلاهبرداری است یا یک پروژه ارز دیجیتال با آینده روشن؟

بیشتر بخوانید: 9 نشانه که یک ارز دیجیتال اسکم (کلاهبردار) است

BRC20 Smart Contracts 01
بلاک‌چین بیت گرت چیست؟

بیت گرت (BRISE) یک پلتفرم مبتنی بر ارزهای دیجیتال است که هدف خود را ارائه یک اکوسیستم مقیاس‌پذیر با هزینه کم برای پروژه‌های مختلف مانند NFT، متاورس، وب 3 و DeFi معرفی می‌کند.

این پلتفرم در ابتدا در سال 2021 به‌عنوان یک برنامه روی زنجیره بایننس راه‌اندازی شد. در ابتدای کار، نام اصلی پروژه Bitrese نام داشت و ارز دیجیتال تخصصی آن BRISE بود.

در دسامبر 2021، Bitrise به Bitgert تغییر نام داد. تغییر نام تجاری روی توکن یا علامت آن تأثیری نداشت و عملیات پلتفرم در زنجیره BNB باقی ‌ماند.

در فوریه 2022، Bitgert شبکه بلاک‌چین خود را راه‌اندازی کرد که از مکانیزم تأیید اعتبار (PoA) استفاده می‌کند. شبکه جدید به‌عنوان بلاک‌چین بیتگرت یا بلاک‌چین برایز (BRISE) نیز شناخته می‌شود.

این پروژه خود را به‌عنوان یک پلتفرم با هزینه تراکنش صفر و ظرفیت فنی برای پردازش تا 100000 تراکنش در ثانیه (TPS) معرفی می‌کند.

این موضوع بیتگرت را از نظر سرعت در میان بلاک‌چین‌ها به صدر جدول رتبه‌بندی نزدیک می‌کند. در واقع، در میان زنجیره‌های عملیاتی فعلی، تنها Aptos دارای TPS سریع‌تر از بیت گرت است.

bitgert bitrise chain tps01 1
رتبه بندی بلاک‌چین بیت گرت

آیا واقعا هزینه تراکنش در بلاک‌چین بیت گرت صفر است؟

بااینکه بیتگرت خود را به‌عنوان یک بلاک‌چین با گس فی صفر معرفی کرده، اما در واقعیت کاربران برای استفاده از آن باید هزینه تراکنش ناچیزی پرداخت کنند.

هزینه تراکنش در بلاک‌چین بیت گرت چیزی کمتر از یک سنت است.

این بلاک‌چین علاوه بر اینکه از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، یک زنجیره سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است.

این قابلیت در بلاک‌چین بیتگرت قابلیت همکاری با بزرگ‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند یعنی اتریوم را برای کاربران فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال BRISE چیست؟

BRISE ارز دیجیتال اصلی بلاک‌چین بیت گرت است.

همان‌طور که گفته شد در ابتدا ارز دیجیتال BRISE روی بلاک‌چین بایننس راه‌اندازی شد، اما در حال حاضر به عنوان بلاک‌چین مستقل در زنجیره BNB میزبانی می‌شود.

زمانی که زنجیره بیتگرت راه‌اندازی شد، BRISE به‌عنوان ارز دیجیتال اصلی این بلاک‌چین منتشر شد. پس‌ازآن بیت گرت یک مکانیزم بازپرداخت راه‌اندازی کرده که بر اساس آن توکن‌های BRISE موجود در زنجیره بایننس را می‌خرد و آن‌ها را می‌سوزاند.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

زنجیره بایننس برای هر فروش توکن 12 درصد هزینه دریافت می‌کند. برنامه بازخرید احتمالاً ناشی از قصد تیم برای جایگزینی عرضه کل ارز دیجیتال BRISE موجود در بلاک‌چین بایننس با ارزهای موجود در زنجیره بایننس است.

4 Things Making Bitgert BRISE Surpass Ethereum As The Best Crypto Investment
ارز دیجیتال بیت گرت (BRISE)

کاربردهای اصلی ارز دیجیتال BRISE شامل استیک و پرداخت هزینه تراکنش در شبکه بلاک‌چین بیتگرت است.

همچنین می‌توان از BRISE در برنامه‌های غیرمتمرکزی که روی این شبکه بلاک‌چین ایجاد می‌شوند، استفاده کرد. در حال حاضر صرافی غیرمتمرکز بیتگرت از BRISE به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال موجود برای مبادله استفاده می‌کند.

نحوه استیک ارز دیجیتال BRISE

استیک BRISE هم از طریق بایننس و هم از طریق بیت گرت قابل انجام است.

در هر دو حالت شما می‌توانید این ارز دیجیتال را استیک کنید و پاداش‌هایی به‌صورت ارز دیجیتال BUSD دریافت کنید.

Staking e
در حال حاضر امکان استیک به مدت زمان‌های 30، 60، 90 و 18 روز در دسترس است.

هر چه مدت زمان استیک شما بیشتر باشد، درصد بازدهی سالانه (APY) بالاتری کسب خواهید کرد. در حال حاضر (از 19 نوامبر 2022) درصد بازدهی سالانه استیک ارز دیجیتال BRISE در جدول زیر نشان داده شده است.

نرخ بازدهی سالانه استیک ارز دیجیتال BRISE
مدت زمان استیکنرخ بازدهی سالانه (APY)
30 روز6 درصد
60 روز13 درصد
90 روز20 درصد
180 روز45 درصد

زمانی که تصمیم می‌گیرید مبلغی از ارز دیجیتال BRISE را استیک کنید، توکن اصلی قفل می‌شود و تا مدت زمانی که شما تعیین کرده‌اید اجازه برداشت آن را نخواهید داشت.

اما پاداش‌های خود را در هر زمانی می‌توانید برداشت کنید. یکی دیگر از مزیت‌های استیک در بیت گرت، نداشتن حداقل مبلغ مورد نیاز برای استیک است. شما می‌توانید با کمترین مبلغ ممکن در این پلتفرم استیک کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

BRISE دارای حداکثر عرضه 1,000,000,000,000,000 (1 کوادریلیون) است.

توکنومیک BRISE توسط تیم پروژه به شرح زیر مشخص شده است:

  • 50% – توکن سوزی اولیه
  • 38% – نقدینگی
  • 7% – توسعه و بازاریابی آینده
  • 5% – تیم توسعه دهنده

بیت گرت برای نگهداری ارز دیجیتال اختصاصی خود، کیف پول Nabox که یک کیف پول چند زنجیره‌ای است و از تعداد زیادی بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند را پیشنهاد می‌دهد.

همچنین کیف پول اصلی بیت گرت از 12 نوامبر 2022 به‌طور کامل به Nabox منتقل شده است.

ویژگی‌های کلیدی Bitgert

بااینکه بیت گرت از زمان راه‌اندازی خود را به‌عنوان یک بلاک‌چین با تمام ویژگی‌های برجسته معرفی کرده، اما تاکنون شاهد تعداد محدودی از ویژگی‌ها، خدمات و برنامه‌ها از این اکوسیستم بوده‌ایم.

ازجمله پیشنهاد‌های کلیدی این پلتفرم، استودیوی استارتاپ Bitgert است. پروژه‌ای که برای کمک به استارت‌آپ‌های ارز دیجیتال ایجاد شده و بیت گرت امیدوار است از این طریق بتواند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.

به این ترتیب که ارز دیجیتال مورد استفاده برای جذب سرمایه اولیه مبتنی بر قرارداد هوشمند این بلاک‌چین، باعث رشد اکوسیستم شود.

همچنین صرافی غیرمتمرکز بیت گرت برای مبادله ارز دیجیتال استفاده می‌شود که در حال حاضر شامل 10 ارز دیجیتال شامل BRISE و BNB و 8 کریپتو دیگر روی شبکه بایننس است.

بنابراین می‌توان گفت بلاک‌چین بیتگرت هنوز یک بلاک‌چین با اکوسیستم ابتدایی است. گفته می‌شود تیم این پروژه در حال توسعه بلاک‌چین خود برای ارتباط بین اکوسیستم بیت گرت و دیگر بلاک‌چین ها با استفاده از پل زدن (Bridge) است.

بیشتر بخوانید: پل بلاک‌چین (Blockchain Bridge)؛ راهکار اتصال دو بلاک‌چین به یکدیگر!

در حال حاضر کاربران برای استفاده از توکن BRISE می‌توانند از پل‌های مالتی چین، آیسکریم سواپ بریج و Sphynx Bridge استفاده کنند.

نقاط ضعف بیت گرت

ادعای کارمزد (نزدیک به) صفر و سرعت تا 100000TPS توجه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بلاک‌چین را به خود جلب کرده است.

اگر این ادعاها درست باشد بیتگرت باید به یک شبکه بلاک‌چین پیشرو تبدیل شود.

اما چیزی که تا به حال قابل مشاهده است، برخی از ویژگی‌های موجود در این اکوسیستم است که نقاط ضعف بیت گرت محسوب می‌شود.

در حال حاضر بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد Bitgert وجود دارد که عمدتاً مربوط به هویت بنیان‌گذاران Bitgert، حسابرسی در پلتفرم و اعلامیه‌های خیریه‌ای است که توسط تیم پروژه منتشر شده است.

1. بنیان‌گذاران Bitgert

بیش از یک سال پس از تولد این پروژه در BNB – و نه ماه پس از راه‌اندازی زنجیره بیتگرت – هنوز کسی هویت واقعی بنیان‌گذاران Bitgert را نمی‌داند.

در برخی منابع آنلاین گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تیم پشت این پروژه از نرم افزار هوش مصنوعی (AI) برای جعل هویت خود استفاده می‌کنند.

وب‌سایت Bitgert قبلاً در یک صفحه اطلاعات تیم را به کاربران نشان می‌داد که نمی‌توان هیچ اطلاعاتی از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین پیدا کرد.

در حال حاضر صفحه مشخصات تیم بیت گرت از سایت اصلی این پروژه پاک شده است.

BRISE TEAM
تیم بیت گرت

در میان جنجال‌ها، افراد پشت بیت گرت سرسختانه از افشای هویت خود امتناع می‌کنند، علیرغم اینکه این موضوع یکی از مخرب‌ترین مسائل برای شهرت پروژه و تصویر برند است.

همچنان بنیان‌گذار(های) مختلف به‌طور مرتب در ارتباطات آنلاین پروژه و نشریات مختلف ظاهر می‌شوند و به‌عنوان “بنیان‌گذار Bitgert” خود را معرفی می‌کنند، اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره تیم بیت گرت در دسترس نیست.

2. حسابرسی بیتگرت

نکته بحث برانگیز دیگر شامل حسابرسی پلت فرم Bitgert است.

ممیزی‌ها به ابزاری رایج در صنعت کریپتو برای اطمینان از شفافیت پلتفرم بلاک‌چین و رد هرگونه کد مخرب در قراردادهای هوشمند آن تبدیل شده‌اند.

بیت گرت یک حسابرسی انجام داد و به شکل عجیبی امتیاز 98 درصدی دریافت کرد. بااین‌حال، به‌سرعت مشخص شد که حسابرسی توسط خود تیم Bitgert انجام شده است. این باعث ایجاد سوءظن بیشتر در مورد عملکرد این پلتفرم شد.

بیشتر بخوانید: حسابرسی قرارداد هوشمند (Smart Contract Audit) چیست؟

3. خیریه بیتگرت

علاوه بر جنجال‌های نگران کننده بالا، بیتگرت همچنین ادعا کرده که قصد دارد در یک هدف خیریه نامشخص مشارکت کند.

بااین‌حال، نه خیریه واقعی و نه جزئیات مشخص دیگری توسط این پروژه منتشر نشده است.

4. ارز دیجیتال BRISE و خدمات بلاک‌چین

نکته مبهم دیگر در مطالب مرتبط با پروژه BRISE و خدمات زنجیره‌ای ارائه شده در بلاک‌چین بیتگرت است.

به نظر می‌رسد اکثر عملکردهایی که توسط این پلتفرم ترویج می‌شوند، به‌عنوان مثال، مبادله ارز دیجیتال و استیک، بر اساس بلاک‌چین بایننس است.

هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن های بیت گرت تا چه حد از زنجیره واقعی Bitgert و ارز دیجیتال تخصصی آن استفاده می‌کنند.

برخی از ناظران معتقدند که بلاک‌چین و ارز دیجیتال که به‌طور گسترده تبلیغ می‌شود، تقریباً بدون استفاده است و تقریباً تمام عملکردهای ارتقا یافته مبتنی بر زنجیره BNB و توکن BRISE مبتنی بر BNB است.

به‌عنوان مثال، درگاه‌های پیشرو داده‌های ارز دیجیتال (مانند CoinGecko و CoinMarketCap) فقط جزئیاتی مانند قیمت‌ها، تعداد عرضه و آدرس‌های قرارداد برای توکن BRISE در زنجیره BNB را دارند. در حالی که داده‌های مربوط به ارز دیجیتال BRISE بلاک‌چین بیت گرت در این سایت‌ها وجود ندارد.

پیش‌بینی قیمت ارز بیت گرت

توکن BRISE در جولای 2021 با قیمت حدود 0.000000008 دلار (یعنی 8 دلار برای یک میلیارد BRISE) عرضه شد.

قیمت توکن تا اکتبر 2021 تغییرات اندکی را تجربه کرد، پس‌ازآن به‌سرعت شروع به رشد کرد و در نهایت به بالاترین سطح تاریخ یعنی 0.00000184 دلار (1840 دلار به ازای هر یک میلیارد BRISE) در اوایل مارس 2022 رسید.

bitgert price chart01
نمودار قیمت ارز دیجیتال BRISE

در دوره‌ای که این افزایش قیمت اتفاق افتاد، در فوریه 2022 بیتگرت راه‌اندازی بلاک‌چین و ارز دیجیتال خود را اعلام کرد.

بااین‌حال، پرتال‌های پیشرو مانند کوین مارکت کپ هنوز قیمت ارز دیجیتال BRISE در بلاک‌چین بیت گرت را به سایت‌های خود اضافه نکرده‌اند.

در اواسط ژوئن 2022، ارزش توکن BRISE به 0.00000029 دلار (290 دلار به ازای هر یک میلیارد BRISE) کاهش یافت و تا ماه اوت نسبتاً ثابت باقی ماند. بااینکه بیت گرت پس از 6 ماه از راه‌اندازی بلاک‌چین خود، این موضوع را جشن گرفت، بحث‌های پیرامون آن افزایش پیدا کرد و توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

به دنبال افزایش توجه جامعه ارز دیجیتال به این پروژه، بیتگرت فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود را دو چندان کرد تا تصویری از یک ارز دیجیتال قانونی با پتانسیل بسیار بالا ارائه دهد.

به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها تأثیر مثبت قابل‌توجهی بر BRISE داشته است، به‌طوری‌که قیمت توکن تا پایان ماه اوت به 0.00000012 دلار (1200 دلار در هر یک میلیارد BRISE) افزایش یافت.

بااین‌حال، این افزایش قیمت کوتاه‌مدت بود و قیمت BRISE از اوایل سپتامبر روند نزولی داشت. از 24 نوامبر 2022، این توکن با قیمت 0.00000032 دلار (320 دلار در هر یک میلیارد BRISE) معامله می‌شود و همچنان روند نزولی دارد.

علیرغم اختلافات پیرامون پروژه، پیش‌بینی‌های قیمت BRISE در پرتال‌های پیش‌بینی ارزهای دیجیتال حاکی از رشد قیمت در بلندمدت است.

DigitalCoinPrice.com انتظار دارد که BRISE تا سال 2025 به 0.00000127 دلار و تا سال 2030 به 0.00000455 دلار برسد. همچنین، PricePrediction پیش‌بینی می‌کند که BRISE تا سال 2025 به 0.000000115 دلار و تا سال 2030 به 0.00000708 دلار خواهد رسید.

سوالات متداول

ارز دیجیتال BRISE چیست؟

ارز دیجیتال BRISE توکن اختصاصی بلاک‌چین بیت گرت است که برای استفاده در این اکوسیستم ایجاد شده است.

تیم توسعه دهنده بیت گرت چه کسانی هستند؟

هنوز هویت واقعی تیم توسعه دهنده بیت گرت مشخص نیست.

آیا بیتگرت کلاهبرداری است؟

گمانه زنی‌هایی در این رابطه وجود دارد اما هنوز به طور قطعی اظهار نظر کرد.

سخن پایانی

اگر Bitgert یک پروژه قانونی باشد، کارمزد تراکنش‌های نزدیک به صفر و ظرفیت TPS برجسته آن ممکن است به آن کمک کند تا در نهایت به یک بلاک‌چین پیشرو در صنعت تبدیل شود.

بااین‌حال، مشاجره و سوءظن زیادی در ارتباط با آن وجود دارد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد توکن BRISE با افزایش‌های اخیر به خوبی از پس این بحث برآمده است. بااین‌حال، این رشد قیمت‌ها زمان زیادی طول نکشیدند.

برخی از ناظران بر این باورند که جهش قیمت‌ها ممکن است مرحله آغاز چرخه پامپ و کلاهبرداری باشد که در بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال مشاهده کرده‌ایم.

در نهایت اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ارز بیت گرت هستید، پیشنهاد می‌کنیم با دقت بیشتری پروژه را بررسی کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
بهرامعلی

ممنون از تحلیل بیطرفانه این ارز درکل ارزی که تیمش مشخص باشه بهتربوده ونگرانی کمتری داره امیدوارم اعضای این تیم هم زودتر معرفی بشن

شجاع‌الدین جهاندیده

سپاس از همراهی شما

سعید

به همه توصیه کنید که از این ارز فرار کنند کلاهبرداری محض است

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx