بررسی شبکه پولکا استارتر (Polkastarter) و توکن POLS

پولکا استارتر

شبکه غیرمتمرکز پولکا استارتر توسط دنیل استاک‌هاوس و تیاگو مارتینز و دیگر موسسان در سال 2020 راه اندازی شد.

پولکااستارتر، یکی از بهترین پلتفرم‌ها جهت سرمایه‌گذاری در فضای بلاک‌چین است.

این پلتفرم کاربردها و مزایای فراوانی دارد که در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر، محبوبیت بیشتری میان مردم پیدا کرده است و موجب شده موج جدیدی از سرمایه‌گذاران به این شبکه روی بیاورند.

عناوین مطلب:

برای سرمایه گذاری و فعالیت در پولکا استارتر، ابتدا باید با ماهیت و ویژگی‌های آن، آشنا شوید. سپس درباره روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و شرکت در IDOها در این پلتفرم اطلاعات مفیدی کسب کنید.

پولکا استارتر چیست؟

پولکا استارتر (Polkastarter) یک شبکه غیر متمرکز و بین زنجیره‌ای بوده که این امکان را برای پروژه‌های مختلف فراهم می‌کند تا با استفاده از استخرهای چند زنجیره‌ای توکن، به جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز و رشد جوامع خود بپردازند. 

همان طور که از نام Polkastarter مشخص است؛ این پلتفرم نیز در بستر شبکه پولکادات فعالیت می‌کند. برای شرکت در IDO های پلتفرم پولکا استارتر کاربران باید در Pols سرمایه گذاری کنند.

پروتکل‌های پلتفرم پولکا استارتر این امکان را به کاربران می‌دهد تا گستره فعالیت آن‌ها تنها مربوط به یک بلاک‌چین نباشد.

شبکه پولکا استارتر
Polkastarter همچنین ارائه دهنده DEX بوده که به کاربران اجازه می‌دهد؛ بدون نیاز به شخص ثالث در سرمایه گذاری و معاملات شرکت کنند. 

موسسان و تاریخچه پولکا استارتر 

از چهار چهره شاخص پولکا استارتر می‌توان به دنیل استاک‌هاوس، تیاگو مارتینز، دنیلو کارلوچی و متیو دیب اشاره کرد. 

تمام موسسان این پروژه سابقه درخشانی در کارآفرینی، پروژه‌های و استارتاپ‌های مختلف دارند. این افراد با همکاری یکدیگر در پاییز سال 2020 پولکا استارتر را راه اندازی کردند. 

ایده اصلی Polkastarter زمانی به وجود آمد که نیاز به یک لانچ پد برای جمع‌آوری کمک و سرمایه استارتاپ‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کرده بود. هرچند که Uniswap پروژه‌های مختلفی را با استفاده از IDO راه اندازی کرده بود؛ اما یکی از مشکلات عمده آن برای سرمایه‌گذاران، مبادلات پویا و نوسانات قیمت بود. 

بیشتر بخوانید: لانچ پد بایننس (Launchpad) چیست و چگونه کار می‌کند؟

پولکا استارتر با ارائه تبادلات ثابت (Fixed swaps) نوسانات قیمت را بی‌اثر کرد و شفافیت بیشتری در سرمایه گذاری‌های انجام شده، ایجاد کرد. تبادلات ثابت استفاده شده در پولکا استارتر، از تورم زایی مصنوعی توسط سرمایه‌گذاران خصوصی و فروش دارایی‌ها جلوگیری می‌کنند.

در سال 2021، پولکا ارستارتر به 23 پروژه مختلف در راستای جذب سرمایه‌گذار کمک کرد. این 23 پروژه، 4.6 میلیون دلار با شرکت بیش از 1800 سرمایه‌گذار به دست آوردند.

“Genesis Shards” اولین عرضه اولیه صرافی غیر متمرکز پولکا استارتر بود که در دو بلاک‌چین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس به موفقیت دست یافت. 

ویژگی‌های مهم شبکه پولکا استارتر

همان‌طور که مطالعه کردید؛ Polkastarter یک شبکه جمع‌آوری سرمایه غیر متمرکز با کارمزد تراکنش بسیار پایین است. 

پروژه‌های جدید با استفاده از پولکا استارتر می‌توانند در بلاک‌چین‌های مختلفی مانند اتریوم، BNB Chain، Polygon، Avalanche و celo استخرهای توکن خود را راه اندازی کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند هر رمزارز سازگار با این شبکه‌ها را در طول IDO بپذیرند. 

در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم و توکن آن پرداخته شده است:

  • استخر تبادلات ثابت Fixed swap pools: تبادلات ثابت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پولکا استارتر هستند. برخلاف AMM استفاده شده در یونی‌سواپ و دیگر پلتفرم‌ها، Polkastarter برای استخرهای نقدینگی خود از تبادلات ثابت با یک قیمت معین استفاده می‌کند. 
  • KYC: احراز هویت مشتری یا Know Your customer، به منظور شناخت مشتری و جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های کلاهبردانه توسط افراد و شرکت‌های مختلف انجام می‌شود. پولکا استارتر با استفاده از KYC احتمال کلاهبرداری را کاهش می‌دهد. پروژه‌های مختلف می‌توانند پیش از اجرای IDO موارد مورد نیاز خود را در KYC مشخص کنند تا از واجد شرایط بودن کاربران مطلع شوند.

مزایای شبکه Polkastarter

شبکه پولکا استارتر مزایای فراوانی داشته که در ادامه تعدادی از آن‌ها نام برده شده است:

  • کارمزد کم تراکنش‌ها
  • سرعت و شفافیت بالای معاملات
  • امنیت بالا
  • رای‌گیری تمام تصمیمات توسط کاربران شبکه
  • رابط کاربری آسان 
  • تبادلات بین زنجیره‌ای
  • نسخه اندروید و IOS
  • توکن POLS سریع و کارآمد
  • معاملات ثابت و پویا

کاربرد توکن پولز (POLS)

یکی از ابتدایی‌ترین کاربردهای این توکن، خرید محصولات و خدمات از کسب و کارهایی است که از POLS پشتیبانی می‌کنند. 

برای پرداخت اجاره و قبض‌های مختلف نیز می‌توانید از این توکن استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید توکن‌های خریداری شده خود را به خیریه‌های مختلف اهدا کنید. پولز می‌تواند به عنوان یک ارز برای خریدهای آنلاین در پلتفرم‌های مختلف عمل کند. 

بیشتر بخوانید: کاربرد و مزایای بلاک‌چین در خیریه‌ و فعالیت‌های بشردوستانه

همچنین می‌توانید از میزان دارایی پولز خود برای شرکت در IDO و خرید NFT استفاده کنید. 

نحوه دریافت POLS Power

دو راه مختلف برای دسترسی و شرکت در مزایده‌های مختلف وجود دارد.

شما با استفاده از این دو روش می‌توانید؛ شانس برنده شدن خود را در مرحله Whitelisting پروژه‌ها افزایش دهید:

  • خرید توکن پولز: یکی از آسان‌ترین راه‌های افزایش شانس خود در این مزایده‌ها، خرید توکن پولز با استفاده از صرافی‌های مختلف و انتقال دادن آن به یک کیف پول است. توکن‌های خریداری شده پس از 7 روز تبدیل به بلیط شانس شما می‌شوند. به خاطر داشته باشید در این 7 روز نباید توکن‌های خود را منتقل کرده یا به فروش برسانید.
  • سرمایه گذاری با استفاده از پولز: به جای نگهداری توکن‌های POLS در کیف پول، می‌توانید با استفاده از آن‌ها در بلاک‌چین‌های مختلف مانند اتریوم و BNB Chain سرمایه گذاری کنید و شانس خود را برای شرکت در IDO افزایش دهید. کاربران با استفاده از یونی‌سواپ برای اتریوم و پنکیک سواپ برای BNB می‌توانند با قفل کردن توکن‌های پولز خود به نقدینگی برسند. این استیک کردن (Stake) باعث دسترسی انحصاری به استخرهای نقدینگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش استیکینگ در پنکیک سواپ + مزایای آن

مراحل شرکت در IDO

IDO برخلاف IEO و ICO میزان سرمایه کمتری را از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری می‌کند. 

به همین خاطر تعداد خریداران و سرمایه‌گذاران توکن را کاهش می‌دهد. برای توزیع یکسان این تعداد محدود میان متقاضیان، از Whitelisting استفاده می‌شود.

علاوه بر توکن‌های پولز برای شرکت در یک IDO به یک کیف پول وب 3.0 نیز نیاز دارید. از مراحل شرکت در IDO می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیدا کردن پروژه مورد نظر

اولین قدم برای شرکت در یک IDO شناسایی پروژه‌های مختلف و موجود در بستر Polkastarter است. 

با مراجعه به سایت رسمی پولکا استارتر در مورد پروژه‌های متنوع و خلاق موجود در آن تحقیق کنید. تمام اطلاعات مورد نیاز شما مانند تیم کارکنان، مسیر آینده پروژه و قراردادها در سایت پولکا استارتر در اختیار شما قرار گرفته است. 

پروژه‌های IDO در پولکا استارتر
در سایت رسمی پولکا استارتر می‌توانید با توجه به گزینه‌های مختلف، پروژه مورد نظر خود را سرچ کرده و انتخاب نمایید. این جستجو می‌تواند بر اساس نام، آدرس توکن و نماد آن صورت بگیرد. 

Whitelisting

پس از انتخاب کردن پروژه مورد نظر باید برای اعلامیه IDO آن منتظر بمانید.

برنده شدن در وایت لیست به آن معنا است که شما شانس شرکت در IDO را به دست آورده‌اید. وایت لیست همانند یک لاتری بزرگ می‌ماند. همان طور که قبلا مطالعه کردید؛ دو راه مختلف برای بالا بردن شانس در وایت لیست وجود دارد. 

پروژه سرمایه گذاری کریپتو
هر چه بیشتر توکن‌های POLS را جمع‌آوری کنید؛ شانس شما برای برنده شدن بیشتر می‌شود.

احراز هویت KYC

پس از برنده شدن در مرحله وایت لیست، نوبت به احراز هویت، KYC می‌رسد. 

همان طور که می‌دانید احراز هویت مشتری یکی از ویژگی‌های مهم شبکه پولکا استارتر است. متاسفانه بعضی از کشورها مانند آمریکا، عراق، ایران، کره شمالی، ونزوئلا و کویا برای شرکت در IDO محدودیت‌هایی دارند. 

این احراز هویت برای اطمینان از عدم وجود هر گونه ربات در مزایده انجام می‌شود؛ بنابراین فعالیت در IDOها برای کاربران ساکن ایران، به صورت قانونی، تقریبا غیر ممکن است!

شرکت در IDO

پس از طی کردن مراحل قبلی نوبت به شرکت در IDO می‌رسد. با مراجعه به سایت رسمی پولکا استارتر در روز IDO پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که بلاک‌چین مشخص شده برای هر پروژه را بررسی کنید. 

بعضی از پروژه‌ها بیشتر از یک بلاک‌چین فعال دارند؛ به عنوان مثال با BNB، اتریوم و یا MATIC فعالیت می‌کنند. پس از انتخاب رمز ارز مناسب، کیف پول خود را به سایت متصل کنید. سپس گزینه “join sale” را انتخاب نمایید. 

در مرحله بعدی باید میزان ارز مورد نظر خود را وارد کرده و تراکنش را در کیف پول خود تایید کنید. 

صرافی‌های دارای توکن Pols

همان‌طور که می‌دانید به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه ایران، اکثر صرافی‌های معتبر دنیا، از فعالیت و همکاری با کاربران مقیم ایران خودداری می‌کنند. 

بعضی از صرافی برای فعالیت نیاز به احراز هویت دارند و کاربران ایرانی در لیست مناطق جغرافیایی آن‌ها نیست. گروه دیگری از صرافی‌ها نیازی به احراز هویت ندارند؛ اما نسبت به آدرس IP حساس هستند. 

سرمایه گذاران برای رفع این مشکل، راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اند اما هر کدام ضررهای مخصوص به خود را دارند. عوض کردن آدرس IP، وریفای کردن اکانت‌ها با استفاده از اطلاعات اشخاص دیگر مثال‌هایی از تلاش‌ سرمایه گذاران برای استفاده از صرافی‌های معتبر خارجی است. 

دقت کنید که صرافی مورد نظر شما، قابلیت پشتیبانی از کاربران ایرانی را داشته باشد. در ادامه لیستی از صرافی‌های مناسب برای خرید و فروش POLS جمع آوری شده است.

پولکا استارتر، دسترسی زودهنگام به ایده‌های آینده

پولکا استارتر یکی از بهترین پتلفرم‌های IDO است. این پلتفرم انتخابی مناسب برای کسب و کارهای و استارتاپ‌های جدید بوده تا پروژه‌های کریپتو خود را با کمک آن راه اندازی کنند.

Polkastarter برای کاربران خود دسترسی آسان به چندین بلاک‌چین را فراهم کرده و به واسطه آن قابلیت تبادلات بین زنجیره ای را به وجود آورده است.

این پلتفرم با ارائه توکن پولز معاملات راحت، سریع و ارزان، کاربران زیادی را به جذب می‌کند. همچنین با رعایت نکات امنیتی سعی در جلب رضایت بیشتر سرمایه‌گذاران دارد. با سرمایه‌گذاری در پولکا استارتر، به ایده‌های آینده دسترسی پیدا کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx