آموزش استیک در پنکیک سواپ + مزایای کسب درآمد

استیکینگ در پنکیک سواپ

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز بر بستر بلاک‌چین بایننس‌چین (BSC) است که به دلیل کارمزد‌های بسیار پایین آن در سواپ (Swap) توکن‌های دیجیتال، توانسته محبوبیت زیادی ایجاد کند. اگر می‌خواهید با استیک در پنکیک سواپ آشنا شوید، این مقاله برای شماست!

آشنایی با پنکیک سواپ

پنکیک سواپ در واقع یک بازار ساز خودکار است که با هدف ارائه نقدینگی به شبکه BSC فعالیت می‌کند. توکن این صرافی Cake نام دارد که بر بستر شبکه بایننس ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: نکات مهمی که درباره استیکینگ ارز کیک باید بدانید!

عناوین مطلب:

شما می‌توانید با ارائه نقدینگی در این صرافی، توکن‌های Cake دریافت کنید. توکن این صرافی در حال حاضر حدود 5.4 دلار ارزش دارد.

در این صرافی دو حالت کسب درآمد منفعل وجود دارد، روش اول شرکت در استخر‌های نقدینگی است که به آن استیک (سهام‌گذاری) گفته می‌شود و روش دوم ارائه نقدینگی در جفت‌ارز‌های معرفی شده از سمت صرافی است. 

بیشتر بخوانید: سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال چیست؟

نحوه استیک یا سرمایه گذاری در پنکیک سواپ

اگر قبلا تجربه کار با صرافی‌های مشابه مانند یونی‌سواپ و سوشی‌سواپ را داشته‌اید می‌دانید که هر کدام از این صرافی‌ها امکان مشارکت در استخر‌های نقدینگی را توسط توکن‌های خودشان فراهم می‌کنند.

در پنکیک سواپ نیز چنین حالتی برای کاربران فراهم شده است که مشابه نوعی سرمایه گذاری خواهد بود.

برای شروع استیک در پنکیک سواپ، کافی است این مراحل را طی کنید:

1. اتصال کیف‌‌ پول

ابتدا باید به سراغ وبسایت پنکیک سواپ و اتصال کیف‌ پول به آن برویم.

متاسفانه این صرافی، کشور عزیزمان را تحریم کرده است، به همین دلیل می‌بایست از ابزار‌های رفع تحریم استفاده کنید اما نگران نباشید چرا که مشکلی در فرآیند استیکینگ و برداشت سود برای شما به وجود نمی‌آید.

پس از باز‌ کردن این صرافی، روی گزینه Connect Wallet بزنید و سپس کیف‌ پول‌ خود را متصل کنید.

این صرافی از کیف‌پو‌ل‌های MetaMask و Trust wallet پشتیبانی می‌کند. با این حال کیف‌ پول‌های دیگر نیز امکان اتصال به این صرافی را دارند.

برای کار با این صرافی نیاز به توکن‌های Cake خواهید داشت. بنابراین اگر این توکن را ندارید می‌توانید از بخش Swap با جفت ارز بایننس آن را خریداری کنید.

اگر قصد انتقال کوین‌های بایننس از صرافی بایننس یا سایر صرافی‌های متمرکز مشابه را دارید، مطمئن شوید در زمان برداشت توکن‌های بایننس، آن‌ها را در قالب استاندارد BEP20 برداشت کنید در غیر این صورت در صرافی‌های غیرمتمرکز قابل استفاده نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: روش‌ برداشت توکن‌ BEP20 روی‌ زنجیره هوشمند بایننس

کارمزد معاملات و تراکنش‌های این صرافی با توکن‌های بایننس‌چین پرداخت می‌شود. بنابراین حداقل باید مقداری بایننس‌ چین در کیف‌پول  خود داشته باشید تا تراکنش‌ها انجام شوند.

یاد‌تان باشد حداقل مقدار برداشت توکن‌های بایننس در صرافی‌های متمرکز اغلب 0.1 BNB است، با این حال با این مقدار می‌توانید کارمزد چندین تراکنش در این شبکه را پوشش دهید.

پس از اتصال موفقیت‌آمیز پنکیک‌سواپ به کیف‌پول، شما نه‌ تنها می‌توانید در استخر‌های نقدینگی این صرافی شرکت کرده و نسبت به استیک در پنکیک سواپ اقدام کنید، بلکه امکان انجام سواپ توکن‌های شبکه بایننس را نیز خواهید داشت.

اتصال کیف پول به صراقی پنکیک سواپ
اتصال کیف پول به صرافی پنکیک سواپ

2. دسترسی به استخر‌ها برای سرمایه گذاری در پنکیک سواپ

در بالای صفحه از بخش Earn، گزینه Pool را انتخاب کنید.

در اینجا استخر‌های نقدینگی پلتفرم پنکیک سواپ قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال برای کسب توکن‌های Cake، استخر Cake liquidity را بیابید و روی گزینه Enable کلیک کنید تا فعال شود.

پس از آن، با استیک توکن‌های Cake، می‌توانید توکن‌های بیشتری دریافت و کسب درآمد کنید.

استخرها در پنکیک سواپ
تصویری از استخرهای استیکینگ پنکیک سواپ

3. یافتن استخر مورد نظر

اگر قصد سرمایه‌گذاری دوباره در توکن‌هایی که دریافت می‌کنید را دارید، می‌توانید از دکمه Auto/Manual استفاده کنید.

با قراردادن آن در حالت Auto، فرآیند برداشت و استیک دوباره توکن‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود که این فرآیند Compounding نام دارد. در این حالت، توکن‌هایی که در قالب سود به حساب شما واریز شده، مجدداً به استخرهای استیکینگ پنکیک سواپ وارد شده و برای شما سودآوری می‌کنند.

در لیست استخر‌های استیکینگ پنکیک سواپ، علاوه‌ بر توکن کیک که یک توکن شناخته شده است، توکن‌های دیگری نیز قابل مشاهده هستند.

این‌ توکن‌ها معمولا درصد سود بالاتری دارند و البته نقدینگی آن‌ها نیز متفاوت است. با بررسی مداوم استخر‌ها احتمالا متوجه این موضوع می‌شوید که این استخر‌ها دائما در حال تغییر هستند و درآمد‌های عنوان شده برای هر استخر ثابت نیستند.

معمولا توکن‌های جدید با توجه به نقدینگی پایینی که دارند، بازدهی استخر آن‌ها بالاتر خواهد بود.

کسب سود با استیکینگ در پنکیک سواپ
امکان لغو استیکینگ در استخرهای پنکیک سواپ وجود دارد.

درآمد شما از استیک در پنکیک سواپ چقدر خواهد بود؟

کاربرانی که اقدام به ارائه نقدینگی در استخر‌های پنکیک‌ سواپ می‌کنند، علاو‌ه‌ بر کسب بخشی از درآمد کارمزد‌ها، توکن‌های LP نیز به دست می‌آورند.

استخر‌های نقدینگی نقش مهمی در صرافی‌های غیرمتمرکز دارند. این استخر‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا در کمترین زمان ممکن توکن‌های خود را در صرافی‌های DEX سواپ کنند.

برای اطمینان از کسب بیشترین سود استیک کیک، به بخش Farms در تب Earn مراجعه کنید. در این بخش بهترین استخر‌های نقدینگی برای توکن مورد نظر را می‌توانید مشاهده و بررسی کنید. 

سوال اصلی اینجاست که چقدر می‌توانیم از استیک در پنکیک سواپ درآمد ایجاد کنیم؟ همانطور که گفته شد، سود این استخر‌ها ثابت نیستند و حتی هر استخر کیفیت و نرخ بازدهی متفاوتی ارائه می‌دهد.

برای محاسبه سود دقیق هر استخر می‌بایست به نرخ APR و APY آن‌ها مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید: شناخت دیفای استیکینگ و بهره مندی از مزایای آن

همچنین میزان سود شما به مدت زمان استیک نیز بستگی دارد، شما می‌توانید در بازه‌های زمانی یک روزه، هفتگی، ماهانه و سالانه یا 5 ساله استیک کنید که اگر قبل از پایانِ حداقل سه روز، اقدام به Unstake کنید، شامل کارمزد برداشت استیک می‌شوید و مبلغی در قالب جریمه برداشتن زودتر از موعد، از حساب شما برداشته می‌شود.

مورد دیگری که باید در مورد ارزیابی سود استخر‌های استیک در نظر بگیرید، نرخ APR و ضرر ناشی از ناپایداری آن است. هر Farm موجود در پنکیک‌سواپ دارای یک ماشین حساب نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است که شما می‌توانید برای یک استخر خاص استفاده کنید.

علاوه‌ بر استیک مستقیم توکن‌های مورد نظر، با انتخاب یک جفت ارز در بخش Farm پنکیک‌سواپ، توکن‌های LP و بخشی از کارمزد تراکنش‌های آن‌ استخر را دریافت می‌کنید.

به عنوان مثال با استیک توکن‌های LP‌ به دست آمده در بخش Farm و انتخاب استخر Cake-BNB، توکن‌های Cake دریافت می‌کنید. 

مقایسه APR و APY

این دو شاخص برای محاسبه سود استفاده می‌شوند، اما اغلب تعریف آن‌ها به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در APR، سود ترکیبی سالانه محاسبه نمی‌شود. نحوه محاسبه این شاخص به این شکل است که نرخ سود تعیین شده دوره‌ای برحسب سال در مقدار سرمایه ضرب می‌شود.

اما در روش APY سود ترکیبی (Compound) نیز در سود کلی لحاظ می‌شود. نرخ  APY و APR در دریافت سود‌های بازه‌های طولانی و پرداخت بهره‌های وام اهمیت زیادی دارند.

برای درک تفاوت آن‌ها به این مثال توجه کنید، فرض کنید یک بانک ماهیانه یک درصد سود پرداخت می‌کند، نرخ سود ما در اینجا سالیانه 12 درصد خواهد بود، در روش APR، در انتهای سال شما 12 درصد سود دریافت می‌کنید و سود دوره‌ای یا ماهیانه پول‌های شما در سود دوره بعد محاسبه نمی‌شود.

اما در روش APY، با گذشت هر ماه، سود دوره قبل در محاسبه سود دوره جدید در نظر گرفته می‌شود که در این مثال سود سالیانه شما 12.68% خواهد بود.

اگر در محاسبه بهره بانکی خود دچار تردید هستید، بهتر است آن را به روش APY محاسبه کنید چرا که اغلب آن‌ها به این روش از وام‌گیرندگان بهره وام‌ها را دریافت می‌کنند.

حداقل موجودی برای استیک در پنکیک سواپ چقدر است؟

هیچ حداقلی از سمت استخر‌های پنکیک سواپ تعیین نشده است، اما تعداد توکن‌های شما و بازه زمانی انتخابی، نرخ بازگشت سرمایه شما را مشخص می‌کنند. 

آیا سرمایه گذاری در پنکیک سواپ ایده خوبی است؟

با توجه به سود APR بالای در نظر گرفته شده برای استیک توکن‌های BEP20 در این صرافی، کسب درآمد از آن به روش سالم و بدون نیاز به دانش زیاد می‌تواند توجیه‌ پذیر باشد.

برای دریافت سود‌های به دست آمده ممکن است نیاز باشد تا به صورت دستی اقدام به برداشت آن‌ها کنید. برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه لازم است نرخ APY اعلام شده در شبکه پنکیک سواپ را بررسی کنید. 

در کل، استیک توکن‌ها در این صرافی آسان است و انجام آن وقت چندانی از شما نمی‌گیرد. می‌توانید با مبلغ‌های پایین آن را امتحان کنید و سپس با توجه به وضعیت بازار و نرخ بازگشت، تصمیمات بزرگ‌تری اتخاذ کنید.

سخن آخر

به صورتی کلی قابلیت استیکینگ یکی از قابلیت‌هایی است که دنیای کریپتو را به اقتصادی که می‌شناسیم نزدیک کرده است؛ استیک کردن در پنکیک سواپ بی‌شباهت به سپرده گذاری در سیستم‌های بانکی و دریافت سود دوره‌ای نیست.

امروزه بسیاری از افرادی که قصد هولد کردن دارایی‌های خود را دارند، ترجیح می‌دهند با استیک دارایی‌های خود در صرافی‌هایی مانند پنکیک سواپ علاوه بر کسب سود به عملکرد بهتر شبکه بلاک‌چین نیز کمک کنند.

به لطف محیط کاربری ساده و آزادی عمل مثال زدنی، استیک در پنکیک سواپ به راحتی توسط بسیاری از سرمایه گذاران انجام شده و می‌توانید پس از بررسی استخر‌های مختلف، استخر مناسبی برای خود پیدا کنید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استیک کردن ارز دیجیتال (استیکینگ Staking)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx