بررسی پلتفرم KeyFi و توکن آن؛ یک داشبورد دیفای متفاوت!

پلتفرم keyfi

پلتفرم KeyFi سیستمی طراحی کرده است که به کمک آن می‌توان خلأ بین امور مالی متمرکز (CeFi) و امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) را پر کرد.

بیشتر بخوانید: امور مالی متمرکز (CeFi) چیست و چه تفاوتی با DeFi دارد؟

KeyFi در کنار بسیاری از ویژگی‌های دیگر، یک راه‌حل مربوط به هویت مستقل و همچنین یک کیف پول متن‌باز و غیرحضانتی به کاربران ارائه می‌دهد.

عناوین مطلب:

دلایل زیادی برای ادغام کردن اکوسیستم‌های DeFi و CeFi وجود دارد و KeyFi یکی از پیشرفته‌ترین راه‌حل‌های موجود بازار برای انجام این کار است.

مشکلات حوزه CeFi

یکی از بزرگ‌ترین موانع برای استفاده از پلتفرم‌های CeFi، مقررات (ضدپولشویی/ احراز هویتAML / KYC) است.

اگرچه هنوز راه‌های زیادی در دنیای کریپتو وجود دارد که استفاده از آن‌ها نیازمند رعایت سختگیرانه مقررات ضدپولشویی/ احراز هویت نیست، اما هر وقت افراد بخواهند از دنیای کریپتو وارد دنیای ارزهای فیات شوند به ناچار باید این مقررات را رعایت کنند.

از نظر عملی، این مقررات کارها را برای کسانی که می‌خواهند هم‌زمان از دارایی‌های ارز دیجیتال و فیات استفاده کنند، پیچیده می‌کند. با وجود اینکه برخی از صرافی‌ها، مانند بایننس، ابزارهای قوی برای کار با ارزهای فیات و کریپتو ایجاد کرده‌اند، اما هنوز شکاف بسیار بزرگی بین این دو سیستم به عنوان دو بازار وجود دارد.

وب سایت
با استفاده از پلتفرم‌های بزرگ DeFi، اقدام به استیکینگ، تنظیم حساب و ییلد فارمینگ کنید و در عین حال توکن KEYFI به عنوان پاداش کسب کنید.

پلتفرم KeyFi در حال از بین بردن موانع رگولاتوری است

پلتفرم KeyFi از چند طرف در حال حل کردن معضل CeFi و DeFi است.

یکی از نوآورانه‌ترین اقدامات این سیستم، ایجاد اولین توکن DeFi مبتنی بر اعتبار و پلتفرم SelfKey Credentials آن است. مقررات ضدپولشویی/ احراز هویت برای تأیید هویت افراد در سیستم بانکی به شدت به استفاده از داده‌های شخصی افراد متکی است.

در عمل، این کار به معنای دست به دست شدن حجم زیادی از داده‌های شخصی افراد است که بانک‌ها یا موسسات مالی لزوماً همیشه از آن‌ها به صورت ایمن نگهداری نمی‌کنند.

علی‌رغم اینکه بانک‌ها ملزم به رعایت رویه‌های مربوط به مقررات ضدپولشویی/ احراز هویت هستند، اما وقتی داده‌های شخصی افراد به دست هکرها می‌افتد، هیچ مسئولیتی متوجه بانک‌ها نمی‌شوند، و این مشتریان خرده بانک‌ها را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

همان‌طور که در سال 2020 شاهد بودیم، اقتصادهای بزرگ به دنبال اعمال مقررات سختگیرانه‌تر بر روی دارایی‌های کریپتویی خواهند بود، و این بار دیگر ثابت می‌کند که پلتفرم‌هایی مانند KeyFi نقش حیاتی در توسعه صنعت کریپتو در آینده خواهند داشت.

به نظر می‌رسد در نهایت وجود مقررات بیشتر برای صنعت کریپتو خوب باشد، چرا که به دلیل افزایش اعتماد به پلتفرم‌ها، سرمایه بیشتری وارد بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: 5 کلاهبرداری رایج در حوزه دیفای + راهکارهای مقابله با آن‌ها

داشبورد
داشبورد پلتفرم KeyFi

ایجاد مشارکت و هم‌افزایی

پلتفرم KeyFi کاربران را با برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های DeFi مانند آوی (Aave)، یونی سواپ (Uniswap) و کامپاوند (Compound) متصل می‌کند، و در عین حال به کاربران اجازه می‌دهد هم‌زمان با استفاده از سیستم SelfKey Credentials، توکن‌های KEYFI به دست آورند.

سیستم KeyFi، مانند بسیاری از پلتفرم‌های DeFi به کاربران این امکان را می‌دهد که از استیک کردن توکن KEY یا فعالیت به عنوان تأمین‌کننده نقدینگی برای پلتفرم‌های دیگر از طریق KEYFI.com درآمد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

KeyFi علاوه بر اینکه به عنوان مرکزی برای پلتفرم‌های محبوب DeFi عمل می‌کند، نوآوری‌های زیر را هم ارائه کرده است:

  • درک بازار: KeyFi به کاربران امکان می‌دهد از تحلیل بازار مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند.
  • سیستم Self Key Credentials: کاربران KeyFi با استفاده از سیستم SelfKey Credentials، می‌توانند با برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های DeFi ارتباط برقرار کنند و نیازی به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی بیش از حد لازم نداشته باشند. علاوه بر این، اطلاعات شخصی افراد هرگز به صورت آن‌چِین ذخیره نمی‌شود.
  • هوش مصنوعی قدرتمند: KeyFi از یک هوش مصنوعی قدرتمند استفاده می‌کند که پس از تحلیل دقیق مجموعه داده‌های تاریخی اطلاعات کاملی را در مورد بازده بالقوه سرمایه‌گذاری کاربران در فضای DeFi به آن‌ها ارائه می‌دهد.
  • پاداش‌ها: کاربران KeyFi می‌توانند با تأمین نقدینگی یا استیک کردن توکن‌های KEY خود پاداش‌های بیشتری را در قالب توکن‌های KEYFI کسب کنند.
  • عملکرد چند پلتفرمی: KeyFi از طیف وسیعی از انواع سپرده و همچنین اتصال با پلتفرم‌های کامپاوند، بالانسر (Balancer)، یونی سواپ، کرو (Curve) و آوی و غیره پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول SelfKey: این کیف پول یک روش امن برای ارتباط با صرافی‌های متعدد است.

فشار مقررات جهانی

در دو سال گذشته و با بازگشت قیمت بیت‌کوین به رکوردهای تاریخی خود، مسئولان بالاترین سطوح دولتی بیش از پیش برای وضع مقررات بر روی توکن‌ها به تکاپو افتاده‌اند.

برخلاف برخی کشورها، به نظر می‌رسد هدف صداهای جدیدی که از ایالات متحده و اتحادیه اروپا به گوش می‌رسد بیشتر افزایش شفافیت در بازارهای ارزهای دیجیتال است نه ممنوعیت کامل فعالیت توکن‌ها.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود گفت:

به موجب این فرمان، ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال (PSAN) جزو نهادهایی که دارای ممنوعیت داشتن حساب‌های ناشناس هستند، قرار می‌گیرند و به این ترتیب مبارزه با ناشناس بودن تراکنش‌های انجام شده توسط دارایی‌های دیجیتال تقویت می‌شود.

مقررات جدید نظارتی به منظور سرعت بخشیدن به ارائه راه‌حل‌های هویت دیجیتال مربوط به تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال ارائه خواهد شد. به موجب این درخواست که از سوی بازیگران فعال در اکوسیستم ارزهای دیجیتال مطرح شده است، مقابله با تراکنش‌های ناشناس در دارایی‌های دیجیتال و در عین حال تسهیل شناسایی کاربران را ممکن می‌کند.

منظور از لومیر مقررات جدیدی است که شرکت‌های فعال در فرانسه را به رعایت مقررات ضدپولشویی/ احراز هویت ملزم می‌کند؛ مقرراتی که از استفاده افراد ناشناس از شرکت‌های کریپتویی در این کشور جلوگیری می‌کند.

اما این حرکت فقط در فرانسه انجام نشده است، و اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در حال کار بر روی راه‌های جدیدی برای افزایش پیروی خدمات دهندگان از مقررات ضدپولشویی/ احراز هویت در بخش کریپتو هستند.

در واقع، استیون منوچین وزیر [سابق] خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً با نمایندگانی از ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، یوروگروپ و کمیسیون اروپا در این مورد گفتگو کرد که نمایندگان رده بالای بانک جهانی، هیئت ثبات مالی (FSB) و صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: چرا کریپتو به یک جریان اصلی تبدیل شده است؟ 8 کاربرد ارزهای دیجیتال

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که دولت‌ها در بخش مالی دارند، برنامه‌های مقرراتی ضدپولشویی/ احراز هویت است، بنابراین هر شرکتی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و در ایالات متحده یا اتحادیه اروپا مستقر است باید از این مقررات پیروی کند تا در ادامه مشکلی برای فعالیت نداشته باشد.

اگرچه این مقررات همیشه مورد پسند کاربران نیستند، اما در واقع می‌توانند به حوزه دیفای و ارزهای دیجیتال کمک کنند تا شکل‌های جدیدی از سرمایه را جذب کنند؛ از جمله مصادیق این گفته اقدام اخیر شرکت خدمات پرداخت پی‌پال است که با فراهم کردن امکان معامله کردن و استفاده از توکن‌های محبوب در پلتفرم خود موجب افزایش بیش از پیش خریدها توسط سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال شد.

KeyFi موقعیت بسیار خوبی برای رشد در بازار در حال تحول ارزهای دیجیتال دارد

هجوم گسترده به پروژه‌های DeFi در سال 2020 بدون شک بیشتر یک حباب سوداگرانه بود، اما پروژه‌های برتر این حوزه آینده روشنی در پیش دارند.

این احتمال وجود دارد که پلتفرم‌هایی مانند پولکادات (Polkadot) در آینده هم سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان بیشتری را به خود جذب کنند و بلاک‌چین اتریوم هم از موقعیت خوبی برای رهبری کردن حوزه دیفای در سال‌های پیش رو برخوردار است.

سرمایه‌گذاری سازمانی در توکن‌ها نیز در حال افزایش است و این باعث می‌شود مجموعه ابزارهایی که KeyFi ایجاد کرده است جذاب‌تر به نظر برسد. رسیدن به درآمد جانبی که استیکینگ در بازارهای مالی جا افتاده به کاربران می‌دهد، بسیار دشوار اس که این باعث می‌شود به احتمال زیاد عده زیادی از کاربران به سمت کسب سود از حوزه دیفای هجوم بیاورند.

دیفای تلاش‌های زیادی برای حذف کردن ریسک طرف مقابل از معادله ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد (از جمله معامله نکردن با صرافی‌های متمرکز)، و ابزار هویتی که KeyFi ایجاد کرده، خطر کار کردن سرمایه‌گذارهای سازمانی با بازیگران مخرب بازار را از بین می‌برد.

 

پلتفرم‌های دیفای
جذب سرمایه‌گذاران سازمانی به بازارهای دیفای، به ویژه با توجه به بازه زمانی طولانی‌تر که صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگتر اغلب در آن کار می‌کنند، مزایای متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: چرا نرخ سود دیفای (DeFi) اینقدر زیاد است؟!

ابزارهای پلتفرم KeyFi به سرمایه‌گذاران چه کوچک و چه بزرگ کمک می‌کند تا سرمایه خود را با چشم‌اندازهای امیدوارکننده در بازارهای دیفای موجود سرمایه‌گذاری کنند.

از طرف دیگر هم‌زمان با افزایش شفافیت و کارایی مقررات ارزهای دیجیتال، پلتفرمی که KeyFi ایجاد کرده است می‌تواند محبوبیت بیشتری بین سرمایه‌گذاران سازمانی و صندوق‌های بزرگ‌تر پیدا کند. قطعاً این سرمایه‌گذاران از یک سیستم مالی فاقد مکانیسم دستکاری نرخ بهره استقبال می‌کنند.

سؤالات متداول

در ادامه مهمترین سوالات درباره Keyfi را بررسی می‌کنیم:

پلتفرم KeyFi چیست؟

KeyFi یک ابزار نسل بعدی دیفای برای جمع کردن امکانات کریپتویی است که ابزارهای هوشمندی را برای مدیریت پورتفوی دیفای کاربر به او ارائه می‌کند.

هدف KeyFi حل کردن برخی از مشکلات موجود در دیفای از جمله استفاده هم‌زمان از چند کیف پول/ پلتفرم/ زنجیره، مقایسه نرخ بهره به صورت دستی و نبود داده‌های تاریخی است.

KeyFi از طریق ایردراپ Binance.com که از فوریه 2021 شروع شد به جامعه عمومی ارزهای دیجیتال معرفی شد و از آن زمان تاکنون در حال توسعه برنامه غیرمتمرکز خود مطابق با نقشه راه این پلتفرم بوده است.

در پلتفرم KeyFi چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

کاربران می‌توانند در محیط این برنامه چندین دارایی ذخیره شده در زنجیره‌ها و پلتفرم‌های متعدد، مانند کامپاوند، آوی، و وان اینچ (1inch) و غیره مدیریت کنند.

آن‌ها همچنین می‌توانند پورتفوی خود را زیر نظر داشته باشند، توکن مبادله کنند، پاداش بگیرند و نرخ‌های بهره را با هم مقایسه کنند.

KeyFi چه مزیتی برای کاربران حرفه‌ای دیفای دارد؟

علاوه بر ویژگی‌های اصلی بالا، اپلیکیشن KeyFi Pro که اخیراً از آن رونمایی شده است، ابزارهای پیچیده‌تری برای کاربران حرفه‌ای دارد که به کمک آن‌ها می‌توانند پورتفوی دیفای خود را به صورت موثرتر و نوآورانه‌تر مدیریت کنند.

این کاربران به کمک بخش مدیر استراتژی (Strategy Manager) جدید می‌توانند استراتژی‌های شخصی سودآورتری را در پلتفرم‌های مختلف دیفای ایجاد و به کار ببرید، در حالی که داشبورد تحقیقاتی (Research Dashboard) جدید اخبار و اطلاعات پیشرفته بازار ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهد.

این پلتفرم اطلاعات مربوط به بیش از 7 هزار توکن، 400 صرافی و 50 منبع خبری مانند اینفلوئنسرهای محبوب توییتر، صرافی‌های بزرگ، کانال‌های یوتیوب و نشریات آنلاین مانند کوین تلگراف را جمع‌آوری و در یک اپلیکیشن منتشر می‌کند.

جالب این که همه این اطلاعات به کمک یک توکن سازماندهی می‌شود.

پلتفرم KeyFi چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

گزینه‌های زیادی برای استیکینگ و ییلد فارمینگ برای بسیاری از توکن‌ها، در پلتفرم‌ها/ پروتکل‌های مختلف و در زنجیره‌های مختلف وجود دارد.

کاربران برای مقایسه و محاسبه میزان بازده این پلتفرم‌ها معمولاً مجبورند چند تب مرورگر را به صورت هم‌زمان باز و بررسی کنند یا از برنامه‌های شخص ثالث ناقص یا پراکنده استفاده کنند، که این منجر به سردرگمی، اتلاف وقت و احتمالاً گرفتن تصمیم‌های اشتباه می‌شود.

KeyFi Pro یک راه‌حل کامل برای ایجاد، شبیه‌سازی و اجرای این استراتژی‌های دیفای است.

کاربرد توکن KEYFI چیست؟

  1. عامل مشوق کاربران در پلتفرم: کاربران پلتفرم KeyFi که توکن خود را در پلتفرم KeyFi استیک کرده و برای آن نقدینگی تأمین می‌کنند، توکن‌های KEYFI پاداش می‌گیرند؛ این سیستم پاداش‌دهی باعث ایجاد انگیزه‌های پایدار و بلندمدت برای مشارکت کاربران در محصولات مبتنی بر قرارداد هوشمند این پلتفرم می‌شود.
  2. حاکمیت: سیستم رأی‌دهی دموکراتیک
  3. دسترسی به ویژگی‌های اختصاصی: کاربران می‌توانند علاوه بر استیک کردن توکن‌های KEYFI (مدل دسترسی با استیکینگ)، با پرداخت حق اشتراک ماهانه (مدل حق اشتراک) به اپلیکیشن KeyFi Pro دسترسی پیدا کنند.

KeyFi در حال حاضر از کدام بلاک‌چین‌ها پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر، اپلیکیشن KeyFi از اسمارت چین بایننس و اتریوم و در آینده پالیگان (Polygon) پشتیبانی می‌کند. همچنین، توکن KEYFI در حال حاضر به عنوان یک توکن از نوع ERC20 و BSC در دسترس است و نسخه پالیگان آن به زودی معرفی خواهد شد.

تفاوت بین پلتفرم KeyFi و سایر جمع‌آوری‌کننده‌های (Aggregator) دیفای چیست؟

اگرچه اگریگیتور‌های عمومی دیگری برای ردیابی، مبادله و کسب توکن‌ها وجود دارد، اما وجه تمایز KeyFi با همه آن‌ها در ارائه استراتژی‌های سفارشی دیفای، پیش‌بینی میزان بازده و داشتن پلتفرم تحقیقاتی قدرتمند است.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان KeyFi به صورت جدی بر روی داده‌ها، تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشینی، خودکارسازی و ایجاد یک مدل اقتصادی توکنی که در آن یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا دائو (DAO) با استخرهای دیفای یکپارچه می‌شوند، تمرکز کرده‌اند.

آیا در KeyFi وجوه کاربران امن است؟

قراردادهای هوشمند KeyFi از نظر امنیت توسط Hacken حسابرسی می‌شوند و این پلتفرم به عنوان یک برنامه غیرمتمرکز (DApp)، توکن‌های کاربران را تحت کنترل ندارد.

تنها ریسک‌های موجود در پلتفرم KeyFi همان ریسک‌های استاندارد موجود در حوزه دیفای و ارزهای دیجیتال است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx