بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک + جدول درآمد

بهترین پروژه‌های استیکینگ

استیکینگ یکی از روش‌های محبوب کسب درآمد تریدر ها در ایران و جهان است.

استیک کردن بخصوص برای کسانی که فرصت یا دانش کافی برای ترید کردن ندارند می‌تواند یک راه کسب سود باشد.

نکات مهم

  • برای استیک ارز دیجیتال ابتدا باید یک کریپتوکارنسی مناسب پیدا کرد و سپس به دنبال بهترین روش برای استیک آن بود. بهترین روش استیک برای هر شخص نسبت به شخص دیگر متفاوت است.
  • برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک باید پلتفرم مورد نظر برای استیک را هم در نظر بگیریم مثلا بهترین ارز دیجیتال برای استیک در تراست والت با اتمیک والت متفاوت است چون شرایط استیکینگ و سودی که به کریپتوها می‌دهند  متفاوت است. بنابراین باید در هر دسته، پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنیم.
  • بهتر است هم تازه‌واردان و هم کهنه‌کارها، بخشی از استیک خود را به رمزارزهای شناخته‌شده اختصاص دهند. این رمزارزها ریسک پایین‌تری دارند و استیکینگ آن‌ها با امنیت بیشتری برای دارایی شما همراه خواهد بود.
  • بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک، ارزهای اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، آولانچ (AVAX)، تزوس (XTZ)، پولکادات (DOT)، کازموس (ATOM) و پالیگان (MATIC) هستند.

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک

در هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک چند فاکتور اصلی را باید در نظر بگیرید:

عناوین مطلب:

  • وضعیت استیکینگ کریپتو: بسیاری از کسانی که به تازگی به دنیای استیکینگ وارد شده‌اند  کریپتوهای معروفی مثل اتریوم را انتخاب می‌کنند. با‌این‌حال رمزارزهای مبتنی بر اثبات سهام (PoS) متعدد هستند و اگر مواردی را انتخاب کنند که اعتبارسنج (Validator) کمتری دارد سود بیشتری به‌دست می‌آورند.
  • ارزش آن کریپتو: سعی کنید کریپتوهایی که تورم زیادی دارند دوری کنید. در کریپتوهای تورمی، میزان عرضه به مرور زمان زیاد شده و ارزش آن‌ها به مرور کم می‌شود. ممکن است در یک بازه زمانی قیمت آن‌ها به شدت افزایش پیدا کند و احساس کنید سود خوبی کسب کرده‌اید اما در نهایت، پس از مدتی طولانی می‌بینید که سوددهی زیادی نداشته‌اند. بیت‌کوین کش و ریپل نمونه‌ای از این کوین‌ها هستند.
  • میزان بازده: اکثر اوقات میزان بازده براساس ارزش کل قفل‌شده و نیز محبوبیت شبکه تعیین می‌شود. به این معنی که هر قدر سرمایه‌گذاران بیشتری روی آن کریپتو سرمایه‌گذاری کرده باشند، پاداش بیشتری به اعتبارسنج‌ها خواهد رسید.
برای انتخاب کریپتویی که میخواهید استیک کنید به برخی فاکتورها توجه داشته باشید.
  • میزان پاداش: بررسی کنید که برای استیک یک کریپتو در شرایط مختلف مثل استیک انفرادی یا استفاده از استخرها یا پلتفرم‌های مختلف، چقدر سود به‌دست می‌آورید.
  • داشتن عرضه ثابت (Fixed supply): کریپتوهایی که نرخ عرضه ثابتی دارند برای سرمایه‌گذاری مناسب‌ترند. محدود بودن تعداد کریپتوهادر بازار باعث ایجاد تقاضای سالم و افزایش قیمت آن کریپتو به مرور زمان می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت کریپتوهایی مثل میم‌کوین‌ها، در اکثر مواقع گزینه‌های خوبی برای استیکینگ نیستند.
  • کاربرد واقعی آن کریپتو: میزان تقاضا برای یک ارز دیجیتال، تا حد زیادی به کاربرد واقعی آن کریپتو وابسته است. اگر آن رمزارز کاربردهای مختلفی در دنیای واقعی داشته باشد و مردم از آن برای امور روزمره خود مثل خرید اجناس فیزیکی استفاده کنند، تقاضا برای آن بالا رفته و قیمت آن به مرور بیشتر می‌شود. بنابراین قبل از انتخاب یک کریپتو، به میزان انطباق آن در جامعه و کاربردهایی که بلاک‌چین آن دارد توجه کنید.
  • میزان محدودیت‌ها و قوانین: برای استیک برخی کریپتوها محدودیت‌هایی وحود دارد مثلا باید حداقل یک مقدار مشخص را استیک کنید یا دوره استیک، یک بازه زمانی مشخص دارد. معمولا با استفاده از پلتفرم‌های استیکینگ می‌توانید از این محدودیت‌ها فرار کنید اما اگر بخواهید خودتان به صورت فردی (Solo) استیک کنید باید این قوانین را بدانید.
  • موضوعات مالیاتی و حقوقی: قبل از انتخاب یک کریپتو برای سرمایه‌گذاری باید با میزان مالیاتی که برای آن وجود دارد آشنا باشید. مهم است که کریپتوی مورد نظر شما گزارش مناسبی ارائه کند که قابل استفاده برای مراجع مالیاتی باشد.

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن

هر سال شرایط بازار کریپتوکارنسی تغییر می‌کند. به همین دلیل لیست بهترین ارز دیجیتال برای استیک نیز ممکن است عوض شوند.

در ادامه به بررسی 8 مورد از بهترین ارزها برای استیک کردن در سال 2023 می‌پردازیم.

اتریوم (ETH)

اتریوم شناخته‌شده‌ترین رمزارزی است که در سال 2015 ایجاد شد و هم‌اکنون به شکل وسیعی برای استیکینگ استفاده می‌شود.

بلاک‌چین اتریوم میزبان قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) است. علاوه بر این، اتریوم دومین رمزارز بازار از نظر میزان ارزش نیز هست. بنابراین میزان اعتماد به آن بالاست و بسیاری از فاکتورهای یک کریپتوی خوب برای استیکینگ را دارد. اتریوم را می‌توان به چهار شکل انفرادی، با استفاده از سرویس‌های استیکینگ، استخرها و صرافی‌های متمرکز استیک کرد.

برای استیک انفرادی و استفاده از سرویس‌های استیکینگ، علاوه بر دانش فنی بالا، نیاز به حداقل 32 توکن ETH دارید. البته در برخی پلتفرم‌ها مثل راکت‌پول می‌توان با مقدار توکن کمتری تبدیل به یک نود (Node) اعتبارسنج شد اما بازهم نیاز به دانش فنی دارید و سود آن نیز کمتر است.

کسانی که اینقدر سرمایه ندارند، از استخرهای استیکینگ استفاده می‌کنند. معمولا این استخرها در مقابل دریافت ETH یک توکن ERC20 مثل srETH به سرمایه‌گذاران می‌دهند که می‌توانند به جای اتریوم خود، آن را ترید یا سرمایه‌گذاری کنند. برخی دیگر نیز در پلتفرم‌های متمرکز مثل صرافی‌ها استیکینگ می‌کنند. فرآیند استیک در  آن‌ها ساده است و نیاز به هیچ دانش فنی ندارد.

از نظر بسیاری از کاربران، اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای استیک است که با ریسک کمی همراه خواهد بود.

  در ادامه جدول پاداش‌های استیکینگ ETH را در حالت‌های مختلف را می‌بینید:

روش استیکینگ اتریوم
سود استیکینگ اتریوم
اعتبارسنج
5.56 درصد
نماینده یا Delegator
5.01 درصد
استخر استیکینگ
4.9 درصد
صرافی متمرکز
3-7 درصد

سولانا (SOL)

سولانا در حال حاضر در بین 10 رمزارز برتر بازار از نظر میزان ارزش است که عدد آن به بیش از 10 میلیارد دلار می‌رسد بنابراین انتخاب خوبی برای استیک کردن است. روش‌های مختلفی برای استیک آن وجود دارد.

  • اجرای نود
  • نمایندگی (Delegating) SOL
  • ·        استفاده از پروتکل استیکینگ یا صرافی متمرکز

برخلاف بسیاری از بلاک‌چین‌ها اجرای نود در سولانا نیاز به دانش فنی زیادی ندارد. هیچ حداقل سپرده‌ای لازم نیست اما باید یک حساب رای‌دهی (voting account) داشته باشید و کارمزد کمی برای هر بلاکی که با آن موافقت می‌کنید بپردازید که حداکثر 1.1 توکن SOL است.

برای استیک سولانا با اجرا نود، نیاز به سخت‌افزارهای مناسبی دارید. به دلیل همین دانش فنی و سخت‌افزار، استیکرهای زیادی سراغ اجرای نود نمی‌روند.

امکان استیک سولانا با کیف پول‌های غیرحضانتی مثل فانتوم و لجر نیز وجود دارد. در نهایت برخی کاربران نیز پروتکل‌های غیرمتمرکز مثل لیدو یا صرافی‌های متمرکز را برای استیکینگ سولانا انتخاب می‌کنند.

پروتکل‌های غیرمتمرکز در مقابل دریافت توکن SOL، توکن‌های stSOL به کاربر می‌دهند که نماینده توکن‌های SOL است و می‌تواند خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری شود.

روش استیکینگ سولانا
سود استیکینگ سولانا
اجرای نود اعتبارسنج
7.77 درصد
نماینده یا Delegator
7.2 درصد
استخر استیکینگ
6.7 درصد
صرافی متمرکز
4-7 درصد
اتریوم و سولانا از بهترین کریپتوها برای استیکینگ هستند

کاردانو (ADA)

کاردانو نسبت به اتریوم دارای سرعت و مقیاس‌پذیری بیشتر و در عین حال کارمزد کمتر است. همچنین از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل میتواند بهترین ارز دیجیتال برای استیک باشد.

توکن این بلاک‌چین، ADA است و آن را از چند روش می‌توان استیک کرد:

  • با یک کیف پول فول نود (full node wallet)
  • نمایندگی (Delegating) ADA
  • پلتفرم‌های استیکینگ متمرکز

استیک کاردانو در کیف پول‌های مختلف که ممکن است یک والت سبک یا لایت (light wallet) مثلYoroi  یا یک فول نود (full node) مثل  Daedalus باشند، موجب تسهیل کار استیکرها شده است.

به این ترتیب امکان استیک مستقیم ارز ADA وجود دارد و افراد در عین حال که نیاز به دانش فنی زیادی ندارند، کنترل بیشتری بر سرمایه خود خواهند داشت.

کاردانو هیچ حداقلی برای شروع استیکینگ نیاز ندارد. البته برای انجام تراکنش آن 2 توکن ADA می‌پردازید که آن را هم در زمان برداشت دارایی یعنی تمام شدن مدت استیک، پس می‌گیرید.

البته می‌توانید از صرافی‌های متمرکز هم برای استیکینگ کاردانو استفاده کنید و باید آن را براساس اولویت‌هایی که دارید انتخاب نمایید.

روش استیکینگ کاردانو
سود استیکینگ کاردانو
نماینده یا Delegator (APR)
3.11 درصد
استخر استیکینگ
4.5 درصد
صرافی متمرکز
2-6 درصد

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ یک بلاک‌چین مقیاس‌پذیر با کارمزد کم است که شبیه اتریوم، قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را دارد.

توکن بومی آوالانچ AVAX است که با استیک آن می‌توان درآمد غیرفعال داشت.

چندین روش برای استیک آوالانچ وجود دارد:

  • اجرای نود
  • نمایندگی یا Delegate کردن توکن‌های AVAX
  • استفاده از صرافی متمرکز

اجرای نود نیاز به نصب نرم‌افزار و سخت‌افزار و حدود 2000 توکن AVAX دارد که چند ده هزار دلار هزینه خواهد داشت.

اما سپردن آن به نمایندگان (Delegators) بسیار ساده است و از طریق کیف پول آوالانچ با انتخاب مبلغ و مدت زمان، تنها با چند کلیک انجام می‌شود. گزینه صرافی‌های متمرکز نیز وجود دارد که ایرانیان فقط از صرافی‌هایی می‌توانند استفاده کنند که احراز هویت در آنها اجباری نیست.

روش استیکینگ کاردانو
سود استیکینگ کاردانو
نود اعتبارسنج
7.97 درصد
نمایندگی یا delegate
7.42 درصد
صرافی متمرکز
4-9 درصد
استیک ارز دیجیتال یکی از روشهای کسب درآمد غیرفعال است

تزوس (XTZ)

تزوس با بیش از 790 میلیون دلار ارزش بازار در رتبه 53 قرار دارد (7 مرداد 1402). توکن بومی این بلاک‌چین XTZ است که از سه روش قابل استیک است:

  • نمایندگی یا delegate
  • اجرا کردن نود (Node)
  • پلتفرم‌های متمرکز استیکینگ

در اکوسیستم تزوس به اجرای نود، Baking می‌گویند که همان عمل تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن بلاک به بلاک‌چین است. برای این کار نیاز به یک رول تزوس دارید که شامل 6000 توکن XTZ است. علاوه بر آن باید دانش فنی لازم را هم داشته باشید.

با سپردن دارایی به نماینده دیگر نیاز به دانش فنی ندارید اما سود کمتری می‌گیرید. برای این روش می‌توانید از کیف پول‌های غیرحضانتی مثل لجر و اکسدوس کمک بگیرید. در این فرآیند، توکن‌های شما در اختیارتان است و در آن والت‌ها قفل نمی‌شود بلکه فقط حق رای خود را واگذار می‌کنید.

در نهایت می‌توان تزوس را در صرافی‌های متمرکز نیز استیک کرد. البته اکثر آن‌ها مثل کوین‌بیس فرآیند احراز هویت دارند و به ایرانیان خدمات نمی‌دهند.

روش استیکینگ تزوس
سود استیکینگ تزوس
اجرای نود (Baking)
5.88 درصد
نمایندگی یا Delegate
5.31 درصد
صرافی متمرکز
3-7 درصد

پولکادات (DOT)

پولکادات با بیش از 6 میلیون دلار ارزش بازار در رتبه 13 قرار دارد و با توجه به درصد بالای پاداش‌های آن ،برای بسیاری از کاربران، بهترین ارز دیجیتال برای استیک است. پولکادات یک پلتفرم مالتی‌چین و لایه صفر است که قابلیت مقیاس‌پذیری و همکاری متقابل زیادی دارد.

روش‌های مختلفی برای استیک پولکادات وجود دارد:

  • اجرای یک اعتبارسنج
  • باز کردن استخر کاندید
  • کاندید کردن مستقیم
  • پوستن به یک استخر کاندید (Delegate)
  • استفاده از صرافی‌های حضانتی

مثل بقیه کریپتوها اجرای نود برای پولکادات نیز نیاز به دانش تخصصی و کار با لینوکس و نیز مقدار زیادی توکن DOT دارد. البته این مقدار ثابت نیست و براساس میزان استیک هر اعتبارسنج فعال تعیین می‌شود که شما باید کمی بیشتر از نفر قبلی استیک کنید.

سرمایه‌گذارانی که نمی‌خواهند خودشان یک نود باشند می‌تواند توکن‌های DOT را وارد استخر کاندید کنند که نیاز به دانش فنی ندارد اما باید یک کیف پول غیرحضانتی مثل لجر داشته باشید. به جز این می‌توانید راه‌های دیگر مثل صرافی‌های متمرکز را انتخاب کنید.

روش استیکینگ پولکادات
سود استیکینگ پولکادات
اجرای نود اعتبارسنج
15.56 درصد
نمایندگی یا Delegate
14.67 درصد
صرافی متمرکز
8-17 درصد
تعیین بهترین ارز دیجیتال برای استیک دشوار است

کازموس (ATOM)

بلاک‌چین کازموس با توکن ATOM با هدف ایجاد ارتباط و همکاری بین بلاک‌چین‌های مختلف ایجاد شد. برای استیک آن چند روش متفاوت وجود دارد:

  • اجرای نود کازموس
  • سپردن به نماینده یا Delegate کردن
  • استیک در صرافی متمرکز

برای اجرای نود نیاز به سخت‌افزار، نرم‌افزار و 86000 توکن ATOM دارید. حتی با دریافت نمایندگی سایر کاربران می‌توانید قدرت رای‌دهی خود را بیشتر کنید. اما اگر نمی‌خواهید خودتان یک نود باشید می‌توانید از کیف پول‌های غیر حضانتی مثل کپلر استفاده کنید و سرمایه خود را برای مدت مشخصی در آن‌ها قفل نمایید. اما در این حالت نمی‌توانید تا پایان مدتی مشخص، آن‌ها را بردارید.

امکان استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز نیز وجود دارد اما پاداش آن‌ها کمتر است.

روش استیکینگ کازموس
سود استیکینگ کازموس
اجرای نود اعتبارسنج
22.32 درصد
نمایندگی یا Delegate
20.67 درصد
صرافی متمرکز
6-22 درصد

پالیگان (MATIC)

پالیگان (رمزارز MATIC) یک بلاک‌چین لایه 2 است که تراکنش‌های ساده و ارزانی دارد. توکن بومی آن MATIC است. در زمان نگارش مقاله با بیش از 6 میلیون دلار ارزش بازار در رتبه 12 قرار دارد.

چندین روش برای استیک MATIC وجود دارد:

  • اجرای نود اعتبارسنج
  • نمایندگی یا Delegate
  • پروتکل‌های استیکینگ
  • صرافی متمرکز

تبدیل شدن به نود اعتبارسنج نیاز به دانش فنی زیاد و مقدار مشخصی MATIC دارد. مقدار آن مشخص نیست اما باید از صدمین اعتبارسنج بیشتر باشد. می‌توانید استیکینگ را از طریق نمایندگی یا Delegate پیش ببرید و آن را با استفاده از کیف پول غیرحضانتی انجام دهید.

برای ساده‌تر شدن کارها می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل لیدو استفاده کنید که غیرحضانتی هم هستند. پس از شروع استیک، توکن stMATIC خواهید گرفت که می‌توانید از آن در پروتکل‌های دیفای استفاده کنید.

در نهایت می‌توانید از صرافی‌های متمرکز استفاده کنید. اما استفاده از آن‌ها برای ایرانیان با چالش همراه است چراکه روند احراز هویت آن‌ها اجازه استفاده از خدمات را به ایرانیان نمی‌دهد.

روش استیکینگ پالیگان
سود استیکینگ پالیگان
اجرای نود اعتبارسنج
5.92 درصد
نمایندگی یا Delegate
5.52 درصد
پروتکل استیکینگ
4-7 درصد
صرافی متمرکز
2-6 درصد

در نظر داشته باشید اعدادی که در همه جدول های بالا ذکر شده‌اند اعداد تخمینی و حدودی هستند و ممکن است بسته به شرایط بازار کریپتو و تمایل سرمایه‌گذاران برای استیک یک کریپتو شرایط و مقدار پاداش‌ها، تغییر کند. به خصوص در مورد صرافی‌های متمرکز که هر صرافی بازه متفاوتی برای استیکینگ ارائه می‌کند.

جدول بیشترین سود استیک

به خاطر داشته باشید اجرای نود اعتبارسنج با هیچ کارمزدی همراه نیست اما درمورد سایر روش‌ها مثل استیکینگ در صرافی متمرکز ناچار به پرداخت کارمزدها و هزینه‌هایی هستید که ممکن است میزان سود نهایی شما را نسبت به آنچه در جدول آمده است کمتر کند.

در ادامه پرسودترین روش استیک برای هرکدام از رمزارزهای معرفی شده را آورده‌ایم.

نام رمزارز
پرسودترین روش استیک
میزان سود
اتریوم
اجرای نود اعتبارسنج
5.56 درصد
سولانا
اجرای نود اعتبارسنج          
7.77 درصد
کاردانو
صرافی متمرکز     
2-6 درصد
آوالانچ
صرافی متمرکز     
4-9 درصد
تزوس
صرافی متمرکز     
3-7 درصد
پولکادات
صرافی متمرکز     
8-17 درصد
کازموس
اجرای نود اعتبارسنج          
22.32 درصد
پالیگان
اجرای نود اعتبارسنج          
5.92 درصد

مطالب بیان شده در این مقاله به معنی پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری و شروع استیکینگ نیست.

قبل از اقدام برای هر گونه سرمایه‌گذاری یا انتخاب از بین ارزهای قابل استیک، ابتدا روش مناسب را بر اساس میزان دانش فنی، زمان و سرمایه‌ای که در اختیار دارید انتخاب کنید و سپس میزان سود آن را بسنجید.

مثلا اگر می‌خواهید در صرافی‌های متمرکز که راحت‌ترین روش است استیک کنید، ابتدا لیست صرافی‌های مختلف را پیدا کنید.

بررسی کنید که به عنوان یک کاربر ایرانی از کدام صرافی می‌توانید خدمات بگیرید. به عنوان یک پیشنهاد، صرافی MEXC قابلیت فعالیت کاربران بدون احراز هویت را داده (فعلا) و می‌توانید بخش Savings را در این صرافی بررسی کنید. (تصویر زیر)

mexc stake

با بررسی میزان سود استیک، براساس اطلاعات به روز شده‌ای که در وبسایت صرافی‌ها درج می‌شود در نهایت اقدام به استیکینگ کنید.

جمع بندی

استیک ارز دیجیتال، اغلب برای کریپتوهای مبتنی بر اثبات سهام (PoS) امکان‌پذیر است.

با این حال برخی صرافی‌ها امکان استیک سایر ارزها را نیز فراهم می‌کنند.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک و نیز بهترین روش استیکینگ برای هر شخص نسبت به شخص دیگر متفاوت است.

باید شرایط و سرمایه خود را در نظر بگیرید و بهترین مورد را انتخاب کنید. ممکن است یک روش سود بیشتری داشته باشد اما شرایط دیگری (مانند قفل زدن سرمایه) برای شما مناسب نباشد.

سوالات متداول

استیک کدام ارز دیجیتال بهتر است؟

اتریوم یکی از امن‌ترین کریپتوها برای استیک است. با این حال اگر اشخاص، دانش و سرمایه کافی داشته باشند پیشنهاد می‌شود درمورد اجرای نود اعتبارسنج کریپتوهای مختلف تحقیق کنند و اگر این شرایط را ندارند بهتر است روش‌های دیگر را بررسی کنند. انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک، بستگی به شرایط استیک‌کننده دارد و نمی‌توان یک مورد را برای همه پیشنهاد کرد.

آیا همیشه اجرای نود اعتبارسنج از استیک کردن در صرافی‌ها و والت‌ها پرسود تر است؟

غالبا اینطور است اما نه درباره همه کریپتوها مثلا درمورد پولکادات یا پالیگان اگر بتوانید صرافی خوبی پیدا کنید ممکن است سودی که می‌گیرید بیشتر از اجرای نود اعتبارسنج باشد. البته در این حالت باید کارمزدهای صرافی را هم در نظر گرفت.

کدام روش استیک راحت تر است؟

استیک کردن در صرافی‌های ارز دیجیتال راحت‌ترین روش است اما باید توجه داشت که آن‌ها طیف متفاوتی از سود به کاربران خود می‌دهند. بنابراین لازم است قبل از اقدامی، شرایط صرافی‌های مختلف بررسی شود. همچنین باید توجه داشت که صرافی‌هایی که فرآیند احراز هویت آن‌ها اجباریست به ایرانیان خدمات نمی‌دهند.

آیا استیک ارز دیجیتال در ایران سودده است؟

در حال حاضر نرخ سود بانکی در ایران بالاست به همین دلیل بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه دارایی خود را در قالب رمزارز، استیک کنند و نگران نوسان شدید قیمت ها باشند، آن را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند. با این حال ممکن است بتوان روش‌هایی پیدا کرد که سود استیک از سود سپرده بانکی بیشتر باشد. مثلا اینکه دارایی خود را در یک استخر استیکینگ بگذارید و توکنی که در مقابل می‌گیرید را در یک پلتفرم دیفای سرمایه‌گذاری کنید. این یکی از روش‌های بیشتر کردن سود استیک است.

از کدام صرافی خارجی برای استیک ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

صرافی MEXC امکان استیک برخی از ارزهای را فراهم کرده است >>> عضویت در MEXC
در لحظه نگارش این مقاله، امکان استیک تتر، بیت‌کوین، ریپل، اتریوم و چند ارز دیگر در این صرافی وجود دارد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

استیک کردن ارز دیجیتال (استیکینگ Staking)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx