فدرال رزرو چیست؟

فدرال رزرو چیست

فدرال رزرو یکی از نام‌های آشنایی است که فعالان بازارهای مالی، به‌خصوص بازارهای جهانی مثل فارکس، بارهاوبارها درباره آن شنیده‌اند. به‌جرئت می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مهره‌های بازار فارکس، فدرال رزرو آمریکاست. چنین سازمان مهمی به نظر شما ارزش آشنایی و کسب اطلاعات درباره آن ندارد؟

این مطلب از بورسینس همه آنچه باید درباره سازمان بانک مرکزی آمریکا بدانید را در اختیارتان خواهد گذاشت.

فدرال رزرو چیست؟

سیستم فدرال رزرو (FRS) در آمریکا به معنی همان بانک مرکزی ایالات متحده است. این بانک که اغلب به نام فدرال رزرو نامیده می‌شود، قدرتمندترین موسسه مالی در جهان محسوب می‌شود.

عناوین مطلب:

این بانک به‌عنوان یک عامل مالی برای دولت ایالات متحده عمل می‌کند، نگهبان حساب‌های ذخیره بانک‌های تجاری است، به بانک‌های تجاری وام می‌دهد و بر عرضه ارز، با هماهنگی ضرابخانه ایالات متحده نظارت می‌کند.

سازمان فدرال با هدف ارائه یک سیستم پولی و مالی امن، انعطاف‌پذیر و باثبات برای کشور تاسیس شد. هیئت‌مدیره این سازمان متشکل از هفت عضو است، همچنین 12 بانک یا نمایندگی از فدرال رزرو در مناطق مختلف فعالیت می‌کنند.

این سیستم توسط قانونی با همین نام ایجاد شد و رئیس‌جمهور وودرو ویلسون آن را در 23 دسامبر 1913 امضا کرد. سیستم فدرال رزرو متشکل از شورای حکام، 12 بانک، کمیته بازار آزاد فدرال و دفتر حمایت مالی مصرف‌کننده (CFPB) است.

دفتر حمایت مالی مصرف‌کننده (CFPB) در سال 2010 توسط قانون اصلاحات داد – فرانک وال‌استریت (Dodd-Frank) و قانون حمایت از مصرف‌کننده مجاز شد.

CFPB برخی از وظایف شورای مشورتی مصرف‌کننده سابق را بر عهده گرفت که از سال 1976 تا 2011 وجود داشت.

دلیل نام‌گذاری فدرال رزرو چیست؟

بانک مرکزی یک نهاد مالی است که کنترل ویژه و سفت‌وسختی بر تولید و توزیع پول و اعتبار برای یک ملت یا گروهی از کشورها دارد. در اقتصادهای مدرن، بانک مرکزی معمولاً مسئول تدوین سیاست پولی و تنظیم بانک‌های عضو است، این در حالی است که سیستم فدرال رزرو در واقع تشکیل شده است تا محافظی برای منافع عمومی باشد.

فدرال رزرو متشکل از 12 بانک منطقه‌ای است که هرکدام مسئول یک منطقه جغرافیایی خاصی از ایالات متحده هستند. تا قبل از احداث این سیستم، ایالات متحده تنها قدرت مالی بزرگ بدون بانک مرکزی بود. این موضوع به‌خودی‌خود نگرانی بزرگی برای کشورهای دیگر به وجود می‌آورد و باعث اختلالات شدید اقتصادی به دلیل ورشکستگی بانک‌ها و ورشکستگی تجاری شد.

نگرانی کشورها و دولت‌های مختلف درباره قدرت بلامنازع ایالات متحده ادامه داشت تا زمانی که یک بحران در سال 1907 ضرورت ایجاد نهادی که بتواند از وحشت و اختلال به وجود آمده یا حتی احتمالی در جهان جلوگیری کند.

فدرال رزرو قدرت گسترده‌ای جهت اقدام برای تضمین ثبات مالی دارد و تنظیم‌کننده اصلی بانک‌هایی است که اعضای این سیستم هستند.

همچنین به‌عنوان سازمانی برای وام دادن و ارائه اعتبار به موسسات عضوی عمل می‌کند که امکان وام گرفتن از سازمان و بخش‌های دیگر را ندارند. این سیستم اغلب به‌عنوان Fed شناخته می‌شود، این وظیفه را دارد که از ثبات مالی در سیستم اطمینان حاصل کند. همچنین تنظیم‌کننده اصلی موسسات مالی کشور است.

12 بانک فدرال منطقه‌ای این سیستم در بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، کلیولند، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لوئیس، مینیاپولیس، کانزاس سیتی، دالاس و سانفرانسیسکو مستقر هستند.

تاریخچه فدرال رزرو

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، سیستم فدرال رزرو همان بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است با این تفاوت که ابعاد وسیع‌تر و مناطق بیشتری را دربرگرفته و مدیریت می‌کند.

همه چیز از همان ابتدا به‌اندازه امروز شفاف و قابل‌اتکا نبود. آنچه امروز به‌عنوان سیستم فدرال رزرو شناخته می‌شود، قبل از تاسیس مشکلات زیادی داشت. یکی از مهم‌ترین مشکلات هم نحوه اداره بانک‌های مستقر در ایالت‌های آمریکا بود.

قبل از وقوع جنگ‌های داخلی، تقریبا بیشتر بانک‌ها توسط خود ایالت‌ها اداره می‌شد و هیچ نظارت قطعی و یکپارچه‌ای برای آنها وجود نداشت. در حقیقت، می‌توان گفت که تا اواسط قرن 19 هیچ بانک مرکزی در آمریکا فعالیت نمی‌کرد.

ابتدای قرن 20، زمانی بود که دیگر ورق برگشت و نیاز داشتن یک سازمان متعهد و یکپارچه برای سیستم بانکی آمریکا به‌شدت حس می‌شود. چنین اتفاقی هم حاصل بحران‌های مالی، مشکلات فراوان، جنگ‌ها و ناآرامی‌های داخلی کشور بود.

سرانجام فدرال رزرو در 23 دسامبر 1913 و با امضای رئیس‌جمهور وودرو ویلسون، با هدف نظارت بر عملیات بانکی این کشور تاسیس شد.

ریاست فدرال رزرو تا امروز چه کسانی بودند؟

اولین رئیس این سازمان چارلز سامنر بود. سامنر دانش‌آموخته‌ رشته حقوق بود و پیش از اینکه به این مقام برسد، در مقام وزیر تجارت و فرمانداری ماساچوست خدمت کرده بود. سامنر با معرفی «وود رو ویلسون» در سال 1914 به جایگاه ریاست رسید و دو سال، ریاست فدرال را برعهده داشت.

در حال حاضر ریاست فدرال به عهده جروم اچ. پاول است. پاول فردی جمهوری‌خواه و تحصیل‌کرده در رشته علوم سیاسی دانشگاه پرینستون است. او مدرک حقوق خود را در سال 1979 میلادی از دانشکده حقوق جورج‌تاون دریافت کرد.

کمیته بازار باز فدرال رزرو در واقع تعیین‌کننده سیاست‌های پولی است. این کمیته از 12 عضو فعال تشکیل شده که 7 نفر از این اعضا برای مدت 14 سال و توسط رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا منصوب می‌شوند. در نتیجه، هر دو سال و در ژانویه یکی از این اعضا دوره ریاستش به پایان می‌رسد و شخص دیگری جایگزین او خواهد شد. شخص جایگزین باید به پیشنهاد رئیس‌جمهور و تایید سنا انتخاب شود.

5 عضو دیگری که در این لیست قرار دارد، شامل رئیس فدرال رزرو نیویورک و چهار رئیس فدرال‌های منطقه‌ای است. این افراد هم به‌صورت دوره‌ای و از میان 11 فدرال منطقه‌ای انتخاب خواهند شد.

رئیس‌جمهور از بین این 7 نفر یک نفر را به‌عنوان رئیس فدرال رزرو و یک نفر دیگر را در جایگاه نایب‌رئیس برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌کند. همچنین هیئت‌مدیره این سازمان، رئیس و نایب‌رئیس هر یک از مناطق 12 گانه را انتخاب می‌کنند.

اعضای فدرال رزرو چه کسانی هستند؟

ذکر دقیق این مورد که قرار است درباره کدام یک از قسمت‌های این سیستم صحبت کنیم، کمک می‌کند تا بتوان اشاره کامل‌تری نسبت به اعضای فدرال رزرو امریکا داشت. در حقیقت بدنه اصلی این سیستم همان شورای حکامی است که در واشنگتن‌دی‌سی واقع شده است.

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم این شورا حکام هم توسط هفت عضو یا حاکم که مستقیما توسط خود رئیس‌جمهور انتخاب و تایید سناتور‌های مجلس سنا را می‌گیرند، تعیین خواهند شد.

برای معرفی و آشنایی بیشتر با افراد نشسته بر مسند شورای حکام فدرال رزرو، اعضای هیئت حاکمه را در ادامه بررسی می‌کنیم:

جرومی اچ پاول (Jerome H. Powell)

 جرومی پاول در حال حاضر آخرین رئیس است که تا امروز بر مسند مدیریت سیستم فدرال رزرو نشسته است. او برای اولین‌بار در 5 فوریه 2018 برای یک دوره چهار‌ساله کار خود را آغاز کرد. در تاریخ 23 می 2022، پاول دوباره تجدید سوگند کرد و قرار است تا 4 سال دیگر همچنان سکان این سازمان ایالات متحده را در دست داشته باشد.

رئیس کمیته بازار آزاد این سازمان؛ نهاد اصلی و شورای سیاست‌گذاری پولی بانک مرکزی از جمله دیگر فعالیت‌ها و وظایف پاول است.

لائل برینارد (Lael Brainard)

معاونت رئیس شورای حکام فدرال رزرو در اختیار خانم لائل برینارد است. برینارد به‌تازگی این مسئولیت را به عهده گرفته است و قرار است تا 4 سال دیگر بر این کرسی بنشیند.  

ایشان فعالیت خود در سیستم را از زمان تصدی سمت خود در تاریخ 16 ژوئن 2014 به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره سیستم فدرال رزرو، خدمت خود را شروع کرده است.

میشل دبلیو بومن (Michelle W. Bowman)

میشل دبلیو بومن هم یکی دیگر از اعضای سیستم فدرال رزرو است که در تاریخ 26 نوامبر 2018  به‌عنوان عضو شورای حکام این سیستم، کار خود را آغاز کرد. طبق سوگند‌نامه او، بومن تا سال 2034 در این جایگاه باقی خواهد ماند.

لیزا دی کووک (Lisa D. Cook)

لیزا دی کوک کار خود را از تاریخ 23 می 2022 شروع کرد و تا دو سال آینده قرار است بر کرسی فدرال رزرو بنشیند.

فیلیپ ان جفرسون (Philip N. Jefferson)

یکی دیگر از افرادی که قرار است مدیرتی طولانی‌مدت داشته باشد و تا 31 ژانویه 2036 بین اعضای فدرال رزرو باقی بماند، ان جفرسون است.  

کریستوفر جی والر (Christopher J. Waller)

اگرچه شورای حکام فدرال رزرو 7 کرسی دارد، اما تا زمان نگارش این متن یکی از صندلی‌ها خالی است و هنوز کسی در این جایگاه قرار نگرفته است. در نتیجه آخرین نفر از این لیست کریستوفر والر است که کار خود را از دسامبر 2020 آغاز کرد. والر قرار است به مدت یک دهه در شورای حکام فدرال حضور داشته باشد.

منبع درآمد فدرال رزرو

منبع درآمد اصلی فدرال رزرو، هزینه‌های بهره بر روی طیف وسیعی از اوراق بهادار دولتی ایالات متحده است که از طریق عملیات بازار آزاد خود (OMO) به دست آورده است.

 سایر منابع درآمدی شامل سود سرمایه‌گذاری‌های ارزی خارجی، سود وام به موسسات سپرده‌گذاری، و کارمزد خدمات (مانند تسویه چک و انتقال وجوه) ارائه شده به این موسسات است.

 پس از پرداخت هزینه‌ها، این سازمان بقیه درآمد خود را به خزانه‌داری ایالات متحده منتقل می‌کند. سیستم پرداخت فدرال که معمولاً به‌عنوان Fedwire شناخته می‌شود، روزانه تریلیون‌ها دلار را بین بانک‌ها در سراسر ایالات متحده جابه‌جا می‌کند.

تراکنش‌ها برای تسویه یک‌روزه است. بافاصله زمانی بین زمانی که پرداخت‌ها در اوایل روز انجام می‌شود و زمانی که پرداخت‌ها تسویه می‌شوند. موسسات مالی بزرگ توسط فدرال رزرو تحت کنترل و نظارت قرار می‌گیرند تا نظارت بر زمان واقعی پرداخت‌ها و ریسک اعتباری را بهبود بخشند که در هیچ یک از برنامه‌های مهم و پرداختی‌هایی که باید انجام شود خللی به وجود نیاید.

اختیارات و وظایف فدرال رزرو چیست؟

اهداف سیاست پولی فدرال رزرو دو مورد است که با عناوین ایجاد شرایط اقتصادی که به قیمت‌ها و حداکثر اشتغال پایدار تعریف می‌شوند.

در همین راستا، وظایف این سازمان را می‌توان بیشتر در چهار حوزه کلی طبقه‌بندی کرد:

  • تعیین سیاست‌های پولی و مالی آمریکا: اجرای سیاست پولی ملی از طریق تأثیرگذاری بر شرایط پولی و اعتباری در اقتصاد ایالات متحده برای اطمینان از حداکثر اشتغال، ثبات قیمت‌ها و نرخ بهره بلندمدت متوسط
  • نظارت روی موسسات و بانک‌ها: نظارت و تنظیم موسسات بانکی برای اطمینان از ایمنی سیستم بانکی و مالی ایالات متحده و حمایت از حقوق اعتباری مصرف‌کنندگان
  • ارتقا ثبات سیستم مالی: حفظ ثبات سیستم مالی و مهار ریسک سیستمی
  • ارائه خدمات مالی، از جمله نقش محوری در اجرای سیستم پرداخت ملی، موسسات سپرده‌گذاری، دولت ایالات متحده و موسسات رسمی خارجی.
  • تقویت ایمنی و کارایی سیستم پرداخت و تسویه: ایجاد یک سیستم کارآمد، امن و مؤثر در زمینه دریافت‌ها و پرداخت‌های کشور
  • ترویج حمایت از مصرف‌کننده و توسعه جامعه: ظارت، تمرکز و معاینه روی مصرف‌کنندگان، تجزیه، تحلیل و تحقیق روی مسائل و روندهای مصرف‌کنندگان نوظهور.

اختیارات سیستم بانکی فدرال رزرو

همان‌طور که وظایف سیستم فدرال رزرو مشخص است،  اختیارات این سیستم بانکی هم مشخص شده و چارچوب‌های معینی دارد.

برخی از اختیارات این سیستم شامل موارد زیر است:

تسهیل سیاست‌های پولی

فدرال رزرو باید اشتغال در کشورهای عضو را به حداکثر برساند و از آن طرف برنامه مشخصی برای کنترل تورم داشته باشد.

هر دو این موارد به رشد اقتصادی گره خوره و از طریق سازوکارهای نرخ بهره مدیریت می‌شوند. تصمیمات مربوط به نرخ بهره که توسط این سازمان اتخاذ شده عواقب بسیار گسترده‌ای دارد و می‌تواند بر همه افراد دخیل در یک اقتصاد، تاثیر بگذارد.

بانک منطقه‌ای تلاش می‌کند تا مطمئن شود همه موسسات سپرده‌گذاری مثل بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری دسترسی مناسبی به پول نقد با نرخ تخفیفی مناسب داشته باشند. همچنین این سازمان در بخش تحقیق و داده‌هایی که برای کمک به FOMIC نیاز است هم مشارکت می‌کند.  

نظارت بر نهاد‌های عضو

تاثیر دومی که بانک‌های منطقه‌ای فدرال رزرو دارند، مستقیم روی نهاد‌های عضو شعبه آنها دیده می‌شود. بانک‌های منطقه‌ای به طور معمول حسابرسی‌ها، آزمایش‌های استرس را بررسی می‌کند و ثبات هر یک از این اعضا و سیاست‌های اعتبار‌ی آنها را تحت کنترل دارند.

بخش مهمی از تلاش‌های این سیستم بر این حقیقت استوار است که از سو استفاده بانک‌های عضو برای احتکار وام‌ها و منابع مالی جلوگیری کند. زیرا این کار می‌توان به‌راحتی عامل مهمی برای تحریف قیمت دارایی یا حباب باشد. همچنین بانک فدرال نسبت ذخیره مناسب یا نسبت سپرده‌هایی را که باید به‌عنوان پول نقد نگه‌داری شوند هم کنترل خواهد کرد.

اگر یک بانک عضو این سیاست را نقض کند، مجموعه خاطی اخطار دریافت خواهد کرد و زمان تعیین می‌شود تا هرچه سریع‌تر مشکل به وجود آمده را برطرف کند. در صورت ادامه مسئله، شورا حکام می‌توانند اقداماتی در جهت تعلیق موقت بانک عضو از کلیه تسهیلات اعتباری بانک فدرال انجام دهد. این کار به طور قابل‌توجهی قابلیت‌های عملیاتی سیستم را مختل خواهد کرد.

خدمت به دولت

یکی دیگر از مهم‌ترین اختیاراتی که فدرال رزرو دارد، امتیاز چاپ پول ملی است. امروز ارز از طریق سیستم‌های رایانه‌ای چاپ می‌شود. واحد پول ایالات متحده در صلاحیت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است و باعث می‌شود هر دو موسسه با هم همکاری داشته باشند.

درواقع، به‌جای واریز پول دولت به حسابی که در بانک‌های تجاری، تمام حساب‌های بانکی عامل خزانه‌داری ایالات متحده و همچنین معاملات آنها از طریق Fed انجام می‌شود.

به‌طورکلی فدرال رزرو همان بانک خزانه‌داری ایالات متحدهاست. ازآنجاکه این سازمان، یک سیستم و سازمان غیرانتفاعی است، هر درآمد حاصل از ذخایر خود بعد از تقسیم سود به خزانه‌داری هم تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: چاپ پول یا خلق نقدینگی چیست؟

سرویس‌دهی به موسسات سپرده‌گذاری

آخرین مورد از اختیارات این سازمان سرویس‌دهی به موسسات سپرده‌گذاری است. فدرال رزرو به‌عنوان یک زیرساخت اصلی برای سیستم بانکی تجاری عمل می‌کند. همچنین مرکز اصلی پاک‌سازی تمام چک‌هایی است که از طریق آمریکا انجام خواهد شد. چنین عملکردی به این معنی است که بانک مرکزی سالانه متولی دریافت و تغییر مسیر میلیاردی چک است.

در کنار این موضوع، فدرال رزرو از طریق سیستم الکترونیکی خود مسیریابی نقل و انتقالات سیم را انجام می‌دهد. این امر آن را به یک مکانیزم کلیدی تبدیل کرده که برای فعالیت‌های مالی کشور بسیار مهم است. در نهایت، بانک فدرال در دوره‌های افزایش تقاضا با پول نقد فیزیکی به سپرده‌گذاران خود خدمات می‌دهد.

مستقل بودن فدرال رزرو به چه صورت است؟

طبق اطلاعاتی که به نقل از وب‌سایت خود این سازمان منتشر شده است، این سازمان یک بانک مرکزی مستقل است. به این دلیل که نیازی نیست تا تصمیمات و برنامه‌های منتشر شده توسط آن به‌وسیله رئیس‌جمهور یا هر فرد اجرایی و قانون‌گذار دیگری در دولت تایید شود.

علاوه بر این، از کنگره هم برنامه بودجه‌ای دریافت نمی‌کند و دورهای مدیریتی فدرال رزرو ممکن است چندین دوره ریاست‌جمهوری را در بر بگیرد. علاوه بر این، درآمدهای این نهاد نیز از طریق سود بازار آزاد در آمریکا تامین می‌شود و بعد از پرداخت هزینه‌ها، مابقی را به خزانه‌داری آمریکا باز می‌گرداند.

سیستم فدرال رزرو (FRS) در مقابل کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)

هیئت حکام فدرال& مسئول تنظیم الزامات ذخیره است. این مقدار پولی است که بانک‌ها باید نگه دارند تا اطمینان حاصل کنند که به‌اندازه کافی برای برداشت‌های ناگهانی دارند. همچنین نرخ تنزیل را تعیین می‌کند که نرخ بهره‌ای است که فدرال رزرو برای وام‌های داده شده به مؤسسات مالی و سایر بانک‌های تجاری دریافت می‌کند.

از سوی دیگر، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، نهاد اصلی سیاست‌گذاری پولی فدرال رزرو است. مسئولیت عملیات بازار باز از جمله خریدوفروش اوراق بهادار دولتی را بر عهده دارد. FOMC شامل هیئت حکام (یا هیئت‌مدیره فدرال رزرو (FRB) به نام آن نیز می‌شود)، رئیس بانک فدرال نیویورک، و رؤسای چهار بانک فدرال منطقه‌ای دیگر که به‌صورت چرخشی خدمت می‌کنند.

 12 نفر این کمیته مسئول تصمیمات سیاست پولی است که در سه حوزه طبقه‌بندی می‌شوند: حداکثر کردن اشتغال، تثبیت قیمت‌ها و تعدیل نرخ بهره بلندمدت.

دو مورد اول به‌عنوان مأموریت دوگانه این سازمان شناخته می‌شوند بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، از جمله فدرال رزرو، همچنین از ابزاری به نام تسهیل کمی (QE) برای گسترش اعتبار خصوصی، کاهش نرخ بهره و افزایش سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری از طریق تصمیم‌گیری FOMC استفاده کرده‌اند. تسهیل کمی عمدتاً برای تحریک اقتصادها در دوران رکود، زمانی که اعتبار کمیاب است، استفاده می‌شود، به‌عنوان‌مثال، در طول و پس از بحران مالی 2007-2008.

تاریخ نشست فدرال رزرو

زمان برگزاری جلسات یا ساعات آنها برای تمام افرادی که در بازارهای مالی به‌خصوص فارکس فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است. معامله‌گران در اصل باید این زمان را به وقت کشور خود دنبال کنند. برای مثال معامله‌گرانی ایرانی باید در زمان برگزاری جلسات فدرال رزرو به وقت ایران آن را دنبال کنند یا حداقل اخبار و مصوبات آن را بدانند.

ازآنجایی‌که یکی از تحلیل‌های بسیار مهم در بازارهای مالی، تحلیل فاندامنتال است، جلسات این سازمان مهم‌ترین رویداد مارکت فارکس محسوب می‌شود و در زیرمجموعه تحلیل فاندامنتال قرار دارد.

بیشتر بخوانید: 6 سایت درباره فارکس که ارزش خواندن دارد

رابطه فدرال رزرو با نرخ بهره

فدرال رزرو نرخ تورم با هدف ضمنی 2 درصدی دارد. این سازمان 16 اصل مختلف هدف‌‌گذاری تورمی را تعیین کرده است و معتقد است با پایبندی به این اصول، رشد اقتصادی بلند‌مدت با حفظ ثبات قیمت به بهترین صورت حاصل خواهد شد. همچنین ثبات قیمت با کنترل تورم هم به وجود می‌آید.

سطح تورم 1 تا 2 درصد در سال به‌طورکلی سطح قابل‌قبول و منطقی است. این در حالی است که نرخ تورم بیش از 3 درصد در منطقه خطرناک است و می‌تواند باعث کاهش ارزش پول باشد.

جمع‌آوری مالیات توسط فدرال رزرو

این سازمان هیچ مسئولیتی برای جمع‌آوری مالیات ندارد و فقط مسئول نظارت بر سیستم بانکی است. مالیات‌های فدرال منحصراً توسط کنگره – از طریق خدمات درآمد داخلی (IRS)، یک آژانس فدرال – که نمونه‌ای از سیاست‌های مالی است، تأیید و جمع‌آوری می‌شود. علاوه بر این، مالیات‌های ایالتی و محلی هم صرفا ایالت‌ها یا شهرداری‌ها جمع‌آوری می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی فدرال رزرو

انتشار گزارش‌های سالانه یکی از وظایف مهمی است که فدرال رزرو باید انجام دهد. این گزارش‌ها به کنگره ارسال شده و عملکرد سیستم فدرال را در طول یک سال و بودجه‌های مصوب سال جاری را با جزئیات بیشتر‌ و دقیق‌تر شرح می‌دهد. تمام این گزارش‌ها با جزئیات کامل در سایت فدرال رزرو موجود است و افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

سوالات متداول

فدرال رزرو چیست؟

سیستم فدرال رزرو (FRS) در آمریکا به معنی همان بانک مرکزی ایالات متحده است. این بانک که اغلب به نام فدرال رزرو نامیده می‌شود، قدرتمندترین موسسه مالی در جهان محسوب می‌شود.

اعضای فدرال رزرو چه کسانی هستند؟

این کمیته از 12 عضو فعال تشکیل شده که 7 نفر از این اعضا برای مدت 14 سال و توسط رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا منصوب می‌شوند. 5 عضو دیگری که در این لیست قرار دارد، شامل رئیس فدرال رزرو نیویورک و چهار رئیس فدرال رزرو‌های منطقه‌ای است.

وظایف فدرال رزرو چیست؟

تعیین سیاست‌های پولی و مالی آمریکا، نظارت روی موسسات و بانک‌ها، ارتقا ثبات سیستم مالی و در نهایت ارائه خدمات مالی از مهمترین وظایف فدرال رزرو است.

جمع‌بندی

همه افراد و معامله‌گرانی که در بازارهای بین‌المللی مثل فارکس یا بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، باید با فدرال رزرو و نحوه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های آن در بازار‌های پولی جهانی آشنا باشند. زیرا تصمیم‌های این سازمان که درست در جایگاه بانک مرکزی آمریکا قرار دارد، می‌تواند روی سرنوشت دارایی‌‌های آنها تاثیر بگذارد!

شما چه اطلاعاتی درباره سازمان فدرال رزرو دارید؟ سوال‌ها، نظرها و پیشنهاد‌های خود را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازارهای مالی و اقتصاد بین‌الملل

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx