بهترین استراتژی خرید NFT چیست؟

استراتژی خرید NFT چیست؟

دنیای هنر‌های دیجیتال یا NFT، شبیه بازار ارزهای دیجیتال نیستند.

در این بازار معامله‌گران نگران از دست دادن فرصت برای کسب سود بیشتر نیستند و همه‌چیز در یک لحظه تغییر نمی‌کند، اما آیا این به معنی نداشتن استراتژی در خرید NFT است؟

آیا معامله‌گران و کاربرانی که در بازار توکن‌های غیرمثلی فعالیت می‌کنند، نباید هیچ زمانی برای افزایش شانس کسب سود خود استراتژی مشخصی در نظر بگیرند؟

عناوین مطلب:

در آوریل 2021، یک پروژه توکن غیرقابل تعویض (NFT) کمتر شناخته شده در بلاک‌چین اتریوم راه اندازی شد. این پروژه را اکنون با نام BAYC می‌شناسند.

سرمایه‌گذاران اولیه این پروژه در ابتدای ورود آن به بازار می‌توانستند فقط با 0.08 اتریوم NFT جدید ضرب کنند.

مطمئنا در آن زمان این رقم عدد چشم‌گیری نبود و تحلیل‌گران پروژه BAYC را ارزشمندی نمی‌دانستند.

تقریبا یک سال بعد، پس از اینکه افراد مشهوری از جمله جیمی فالون و استف کوری شروع به جمع‌آوری آثار هنری کردند، کف قیمت توکن‌های آن پروژه به رقم 86.99 ETH رسید. به همین سادگی BAYC یکی از گران‌ترین توکن‌های بازار شد.

بیشتر بخوانید: چرا NFT میمون‌های بی‌حوصله (Bored Ape) اینقدر گران شدند؟!

واقعیت این است که افزایش محبوبیت روز‌افزون NFT‌ها باعث شده بازار این توکن‌ها یکی از مهم‌ترین بازارهای ارزهای دیجیتال باشد. با این حال همچنان کاربران و معامله‌گرانی که در این بازار فعالیت می‌کنند برای تعیین استراتژی خرید NFT خود دچار سردرگمی هستند.

  • به نظر شما چه چیزهایی برای تعیین این استراتژی باید در نظر گرفت؟
  • آیا می‌توان یک استراتژی مشخص داشت و با استفاده از آن به سوددهی رسید؟
  • آیا ورود به NFT در زمان راه اندازی منطقی است یا سرمایه گذاران باید منتظر باشند تا مسیر پروژه را ببینند؟

پاسخ به همه این سوال‌ها می‌توانند تاثیر مهمی در تعیین استراتژی خرید داشته باشد. برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

فرآیند ضرب یک NFT جدید

برای هنرمندان، توسعه دهندگان و مدیران جامعه، ضرب و تولید یک NFT نقطه اوج کار آنهاست.

در اکثر پروژه ها، فرآیند ضرب در سه مرحله مختلف اتفاق می افتد:

  • لیست سفید
  • پیش‌فروش
  • فروش عمومی

در ادامه هر سه این مراحل را بررسی خواهیم کرد.

مراحل فروش NFT
هر NFT قبل از اینکه وارد بازار شود، از سه مرحله لیست سفید، پیش فروش و فروش عمومی عبور می‌کند.

تفاوت لیست سفید، پیش فروش و فروش عمومی در چیست؟

در بسیاری از موقعیت‌ها، اولین افرادی که به یک پروژه جدید NFT دسترسی پیدا می‌کنند، اعضای لیست سفید هستند.

لیست سفید در واقع اولین حامیان یک پروژه محسوب می‌شوند. این افراد معمولا شامل سرمایه گذاران اولیه و متعهدترین اعضای جامعه هستند.

قرار گرفتن توکنی در لیست سفید، به این معنی است که شانس داشتن ویژگی‌های کمیاب و خاص توکن بیشتر است. این ویژگی‌های کمیاب مهم‌ترین نکته برای قیمت‌گذاری بالای یک توکن محسوب می‌شود.

هنگامی که اعضای لیست سفید اولین فرصت برای ایجاد یک NFT جدید را پیدا کنند، وارد لیست پیش‌فروش می‌شود. توسعه دهندگان NFT در این مرحله الزامات توکن را برای قرار گرفتن در لیست پیش فروش تعیین می کنند.

البته همه چیز به این سادگی نیست. این الزامات اغلب سخت‌گیرانه‌تر از لیست سفید است. پس از اتمام هر دو دور، ضرب توکن برای عموم باز می‌شود. توجه کردن به این مراحل می‌تواند استراتژی خرید NFT شما را حرفه‌ای‌تر و سودآورتر کند.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

ایردراپ های NFT چگونه کار می‌کنند؟

برای تشویق فروش بیشتر NFT یا افزایش هیجان در مورد یک پروژه، برخی از تولیدکنندگان NFT ممکن است تصمیم بگیرند، آثار را به صورت «ایردراپ» در آورند.

در حالی که برخی از جوامع ممکن است به افراد مشهور یا اعضای برجسته با فالوورهای شبکه های اجتماعی ایردراپ بدهند، رایج ترین راه برای دریافت NFT رایگان از طریق ضرب چندین باره آن در یک زمان است.

بیشتر بخوانید: ارزهای رایگان تراست والت (ایردراپ) را بشناسید!

برای مثال اگر یک پروژه جدید توکن هایی را با 0.05 ETH ضرب کند و همزمان یک airdrop رایگان برای ضرب کردن پنج ETH ارائه دهد، شما شش توکن را با هزینه کل 0.25 ETH دریافت خواهید کرد.

زمان خرید NFTها چه وقتی است؟
یکی از سرمایه‌گذارانی که مجموعه‌ای از Bored Ape Yacht Club NFT را خریداری کرد، بعداً مجموعه خود را در حراج ساتبی به قیمت 19 میلیون دلار فروخت!

اگرچه شما عملاً حدود 25 دلار در هر توکن صرفه جویی می کنید، باید بیش از 650 دلار برای دریافت ایردراپ خرج کنید. البته فراموش نکنید اعداد فرضی و با در نظر گرفتن قیمت اتریوم در زمان نوشتن مقاله است. در غیر این صورت ممکن است میزان ریسک NFTها افزایش یا کاهش داشته باشد.

مزایا و معایب ساخت NFT جدید

توکن‌های NFT و پروژهای جدیدی که NFT خود را ضرب می‌کنند مزایا و نکات مثبتی هم دارند.

اولین سرمایه گذاران می توانند با کمترین قیمت این توکن را تهیه کند. در نتیجه بهترین پتانسیل افزایش بازده سرمایه گذاری NFT را در طولانی مدت خواهد داشت.

یکی از سرمایه‌گذارانی که مجموعه‌ای از Bored Ape Yacht Club NFT را خریداری کرد، بعداً مجموعه خود را در حراج ساتبی به قیمت 19 میلیون دلار فروخت.

دلیل دیگر برای ورود به NFT جنبه اجتماعی آن است. بسته به پروژه، اولین پذیرندگان ممکن است مزایای بیشتری برای مشارکت خود دریافت کنند.

به عنوان مثال، برخی از NFT ها ممکن است به دارندگان توکن اجازه ورود به سازمان مستقل غیرمتمرکز پروژه (DAO) را بدهند. همچنین ممکن است ایردراپ های اضافی را از پروژه های وابسته دریافت کنند و دارایی های NFT خود را افزایش دهند تا بخشی از جامعه باشند.

ریسک‌ خرید NFT

اگر چه به نظر می رسد که خرید و ورود سریع به پروژه NFT مزایای زیادی داد، اما نمی‌توان از ریسک آن هم چشم‌پوشی کرد.

مانند هر سرمایه‌گذاری، هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش آن در طول زمان افزایش پیدا کند. حتی ممکن است قیمت توکن پس از ضرب به شدت کاهش یابد.

علاوه بر این، هنگامی که یک NFT بسیار مورد انتظار فعال می‌شود، افزایش فعالیت اعضای لیست سفید و پیش‌فروشی که تلاش می‌کنند در صف اول باشند، می‌تواند هزینه‌های گس را افزایش دهد. این موضوع باعث می‌شود قیمت خرید اولیه یا ورود به آن بسیار بالا باشد.

درواقع، این شرایط شما را مجبور به سرمایه‌گذاری و نگه‌داشتن توکن می‌کند. تا زمانی که در نهایت بتوانید به اندازه قیمت خرید و بیشتر از آن، سود کسب کنید.

مزایا و معایب خرید NFT در بازار

در حالی که ضرب یک پروژه جدید NFT می تواند هیجان انگیز باشد، ممکن است برای سوددهی بیشتر لازم باشد سراغ عرضه اولیه آن توکن نروید.

به بیان دیگر، همیشه اولین خرید NFT  سودآور نیست. بلکه خرید یک توکن در OpenSea یا Rarible و هر بازار دیگری می‌تواند بینشی در مورد تقاضا NFT در بازار به شما بدهد. هنگام مرور سابقه NFT ها در هر دو بازار اصلی، به خریداران درک بهتری در مورد تاریخچه تراکنش، تغییرات قیمت در طول زمان و دفعات تغییر قیمت یک توکن دریافت می‌کنند.

بهترین برنامه‌ریزی برای خرید NFT
استراتژی خرید NFT باید با توجه به جامعه، اهداف و دسترسی کلی آن انجام شود.

این اطلاعات ممکن است به خریداران کمک کند تا بدون خرید کورکورانه، زمان مناسبی را برای ورود به NFT برای خودشان مشخص کنند. علاوه بر این، خرید NFT در بازار می‌تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های کلی کمک کند.

همچنین زمان‌بندی مناسب خرید در زمانی که فعالیت شبکه کم است، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های گس می‌شود. این اتفاق به کاربران اجازه می‌دهد تا با قیمت پایین‌تری در مقایسه با ضرب NFT بتوانند آن توکن را بخرند.

دقیقاً مانند خطری که برای ورود زودهنگام به NFT وجود دارد، اگر NFT پتانسیل بالفعل رشد را داشته باشد هم می‌تواند فرصت‌سوزی کند. درواقع اگر یک NFT به سرعت محبوب شود، قیمت می تواند یک شبه به طور قابل توجهی افزایش یابد.

برای مثال زمانی که گروه بسیار محبوب Gutter Cat Gang راه اندازی شد، قیمت مشخص‌شده برای NFTهای ضرب‌شده آنها 0.07 ETH بود. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده قیمت کف برای خرید در OpenSea بیش از 5 ETH رسیده است. این رقم یعنی توکن GCG بیش از 7100% افزایش داشته است!

جمع‌بندی

خرید و نگه‌داری NFT هم یکی نیازمند به تعیین استراتژی است. استراتژی خرید NFT  باید با توجه به جامعه، اهداف و دسترسی کلی آن انجام شود.

پیوستن به سرور اختصاصی Discord پروژه و نظارت بر اشاره‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در سنجش هیجان و انتظار برای راه‌اندازی کمک کند. در نهایت این موضوع می‌تواند برای مسیر روشنی برای اتخاذ بهترین تصمیم ترسیم کند.

پس قبل از خرید NFT همه چیز‌هایی که باید درباره آن بدانید را با دقت زیادی بررسی کنید. همه این اطلاعات می‌توانند نقش مهمی در مشخص کردن تمام بخش‌های استراتژی خرید NFT داشته باشند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ان‌اف‌تی (NFT)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx