نحوه خرید و فروش NFT در Nifty Gateway

nifty gateway

اگر نگاهی به تاریخچه خرید و فروش NFTها بیندازیم، می‌بینیم که در سال 2020 چیزی حدود 82 میلیون دلار، و در سال 2021 حدودا 1.67 میلیارد دلار خرید و فروش توکن غیرقابل تعویض (NFT) در بازارهای آن انجام شده است.

این ارقام نشان‌دهنده افزایش تقاضا و علاقه کاربران به دنیای NFT است.

این NFTها شامل دارایی‌های دیجیتالی مانند تصاویری با فرمت JPEG، تصاویر انیمیشنی عجیب و غریب، کارت‌های انجمن بین‌المللی بسکتبال، آثار هنری، موسیقی و موارد دیگر است.

عناوین مطلب:

از جمله بازارهای محبوب که برای جمع‌آوری و خرید و فروش ‌ NFTها کاربرد دارد، nifty gateway است. در این مقاله قصد داریم تا درباره این بازار و نحوه خرید و فروش‌ NFTها در آن صحبت کنیم.

نکات کلیدی

  • در سال‌های اخیر، میزان فروش توکن‌های غیرقابل تعویض در بازارهای NFT نشان‌دهنده افزایش تقاضا و علاقه کاربران در این حوزه است. از جمله پلتفرم‌های محبوب جهت خرید و فروش NFT می‎توان به nifty gateway اشاره کرد.
  • نیفتی گیت وی (Nifty Gateway) در سال 2018 توسط دانکن کاک فاستر و گریفین کاک فاستر راه‌اندازی  و در سال 2019، توسط بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) خریداری شد. در واقع این پلتفرم به منظور راه‌اندازی نسخه‌های انحصاری از NFT هنرمندان مشهور راه‌اندازی شده است.
  • از جمله ویژگی‌هایی که این پلتفرم را نسبت به سایر پلتفرم‌های این حوزه متمایز می‌کند عبارتند از: وجود آثار هنری تایید شده، ارائه ایردراپ‌های انحصاری و امکان استفاده از ارز فیات.

Nifty Gateway چیست؟

نیفتی گیت وی (Nifty Gateway) در سال 2018 توسط دانکن کاک فاستر و گریفین کاک فاستر راه‌اندازی و در سال 2019، توسط بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال جمینی (Gemini) یعنی تایلر و کامرون وینکلووس، خریداری شد.

نیفتی گیت وی، یک بازار خرید و فروش NFT بر روی بلاک‌چین اتریوم است که به منظور راه‌‌اندازی نسخه‌های انحصاری NFT، با هنرمندان برتر حوزه دیجیتال، موسیقی‌دانان، ورزشکاران و برندها همکاری می‌کند.

تاکنون این پلتفرم NFTهای هنرمندانی همچون Beeple، Pak، Refik Anadol، Lil Yachty و دیگر هنرمندان NFT را به فروش رسانده است.

علاوه بر این؛ آمارها نشان می‌دهند که در بازه زمانی بین می 2020 تا آوریل 2021، تعداد 6623 NFT در پلتفرم nifty gateway راه‌اندازی شده که نشان‌دهنده آثار 418 هنرمند با مجموع فروش 403.8 میلیون دلار در بازارهای اولیه و ثانویه است.

می‌توانید راهنمای خرید NFT (در پلتفرم Opensea) را نیز مطالعه کنید.

چه چیزی nifty gateway را منحصربه‌فرد می‌کند؟

پلتفرم nifty gateway سه ویژگی مهم دارد که آن را نسبت به سایر بازارهای NFT متمایز می‌کند:

وجود آثار هنری تایید شده

هنرمندانی که در پلتفرم nifty gateway آثار هنری خود را برای فروش عرضه می‌کنند، معمولا در جامعه هنری بسیار مشهور و تحسین شده هستند؛ بنابراین کارهای هنری آن‌ها قابل تایید، قانونی و اغلب بسیار گران است.

در نیفتی گیت وی همه هنرمندان نمی‌توانند آثار هنری خود را منتشر کنند، زیرا این پلتفرم به شکل محدود هنرمندان را انتخاب می‌کند و قبل از اینکه هنرمندان مجاز به مینت NFT شوند، بایستی فرآیند درخواست و مصاحبه را با موفقیت انجام دهند.

بنابراین؛ نیفتی گیت وی شبیه به گالری‌های هنری مدرن عمل کرده که تنها مجموعه‌های هنری تایید شده را جمع‌آوری، مدیریت و ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: مالکیت معنوی NFT چیست؟ درباره حق مالکیت nftها بدانید!

ارائه دراپ‌های انحصاری

اگرچه بسیاری از پلتفرم‌های خرید و فروش NFT ایردراپ‌های NFT نیز ارائه می‌دهند، اما یکی از دلایل معروفیت nifty gateway به خاطر ایردراپ‌های هنری انحصاری‌اش است.

این نوع ایردراپ‌ها نسخه‌هایی با مقادیر محدود به کاربران ارائه می‌دهند و اغلب به دلیل تقاضای بالای کاربران، به سرعت به فروش می‌رسند.

هدف شراکت nifty gateway با هنرمندان، نوازندگان و سازندگان برتر این است که اطمینان حاصل شود دراپ‌ها به طور انحصاری بر روی این پلتفرم عرضه می‌شوند؛ در حقیقت این انحصار برند نیفتی گیت وی را تقویت می‎کند.

در nifty gateway
نمونه‌ای از دراپ‌های انحصاری در پلتفرم nifty gateway

به عنوان مثال؛ Beeple در فوریه سال 2021، مجموعه NFTهای خود را با نام‌های “Crossroads” و “Spring/Summer Collection 2021” به عنوان ایردراپ انحصاری در پلتفرم Nifty Gateway منتشر کرد.

جالب است بدانید که مجموعه ” Crossroads” به عنوان پاسخی به انتخابات 2020 ایالات متحده طراحی شده بود که به قیمت 6.6 میلیون دلار در این پلتفرم به فروش رسید.

امکان استفاده از ارز فیات

دارندگان حساب بانکی در ایالات متحده می‌توانند در پلتفرم Nifty Gateway از ارز فیات دلار آمریکا استفاده کرده و امکان خرید NFT با استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری را در این پلتفرم داشته باشند.

این ویژگی برای بازارهای NFT بسیار نادر است؛ چراکه سایر بازارها مانند OpenSea، SuperRare و Blur تنها از طریق کیف پول‌های مبتنی بر وب3 قابلیت دسترسی دارند.

علاوه بر این؛ nifty gateway یکی از زیرمجموعه‌های صرافی جمینی است که باعث می‌شود از زیرساختی ایمن و سازمانی جمینی، جهت ارائه روش‌های مختلف پرداخت ارز دیجیتال و فیات پشتیبانی کند.

چگونه از پلتفرم nifty gateway استفاده کنیم؟

مراحل زیر نحوه راه‌اندازی حساب کاربری در Nifty Gateway را نشان می‌دهد:

مرحله 1: در وب‌سایت نیفتی گیت وی ثبت‌نام کنید

برای شروع لازم است که از طریق لینک Niftygateway.com/signup وارد شوید و با یک ایمیل و رمز عبور معتبر ثبت‌نام خود را کامل کنید.

همچنین گزینه اتصال از طریق کیف پول وب3 نیز برای شما در دسترس خواهد بود.

مرحله 2: جزئیات پروفایل خود را تکمیل کنید

پس از ایجاد حساب کاربری، توصیه می‌شود که اطلاعات دیگری که از شما خواسته شده را برای بهبود تجربه کاربری وارد نمایید.

آپلود یک عکس برای پروفایل و تغییر دادن نماد پروفایل به دلخواه خود، نقطه خوبی برای شروع است.

مرحله 3: یک روش برای پرداخت اضافه کنید

سه گزینه پرداخت برای انتخاب در دسترس شماست: اتصال حساب به کیف پول Gemini، اتصال حساب به کیف پول وب3 مانند متامسک و افزودن یک کارت اعتباری یا نقدی.

نحوه خرید NFT در nifty gateway

چنانچه علاقه‌مند به خرید NFT در Nifty Gateway هستید، لازم است که مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای خرید NFT، به پلتفرم Nifty Gateway مراجعه کنید.
  2. در این قسمت می‌توانید NFTهای موجود را بر اساس هنرمند، مجموعه‌های هنری یا دسته مورد نظرتان مرور کنید. همچنین فیلد جستجو نیز برای یافتن NFT‌ها یا مجموعه‌های خاص در دسترس شما خواهد بود.
  3. سپس یک NFT انتخاب کنید و با استفاده از روش پرداخت دلخواه خود آن را خریداری نمایید. شما می‌توانید NFT خریداری شده را به کیف پول متامسک یا حساب نیفتی گیت وی خود ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی خرید NFT چیست؟

nft
بخشی از بازار nft در پلتفرم نیفتی گیت وی

نحوه فروش NFT در nifty gateway

مراحل فروش NFT در Nifty Gateway به شرح زیر است:

  1. برای فهرست کردن یک NFT جهت فروش، وارد پلتفرم نیفتی گیت وی شوید و از طریق تب “My Collection” ، گزینه “List an Item” را کلیک کنید.
  2. اطلاعات اولیه درباره NFT مورد نظر مانند نام، توضیحات و قیمت آن را وارد نمایید.
  3. در این قسمت، کاربران برای فروش NFT خود با دو گزینه جهت انتخاب روش پرداخت مواجه هستند:
  • می‌توانند برای فروش NFTها با استفاده از اتر، آن‌ها را مستقیماً از کیف پول متامسک خود ارسال کنند.
  • می‌توانند با ثبت‌نام به عنوان فروشنده مجاز، NFTهای خود را به دلار آمریکا بفروشند. در نهایت؛ اگر شخصی NFT فهرست شده را خریداری کند، وجوه به کیف پول انتخاب شده منتقل خواهد شد.

نحوه هدیه دادن NFT در nifty gateway

یکی از ویژگی‌های ارائه شده توسط نیفتی گیت وی، هدیه دادن NFT به دیگران است.

کاربران می‌توانند NFT‌های خود را به عنوان هدیه برای سایر کاربرانی که در این پلتفرم عضو هستند، به سادگی و تنها از طریق یک آدرس ایمیل معتبر ارسال نمایند.

برای ارسال NFT به یک کاربر در این پلتفرم، لازم است مراحل زیر انجام شود:

  1. از طریق تب “My Collection” وارد مجموعه NFTهای خود شده و NFT مورد نظر خود را جهت ارسال انتخاب کنید.
  2. بعد از آن وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید روی دکمه “Send Nifty” کلیک کنید. سپس، نام کاربری گیرنده را در کادر جستجو وارد کرده و پروفایل او را انتخاب کنید (حتی در این قسمت می‌توانید در صورت تمایل، یک یادداشت شخصی برای گیرنده ارسال کنید).
  3. جهت تأیید انتقال خود، روی “Send Nifty” کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل؛ انتقال فوری NFT بدون هزینه گس، درون پلتفرم انجام خواهد شد.
هدیه در nifty gateway
نحوه ارسال NFT به عنوان هدیه در nifty gateway

علاوه بر این؛ Nifty Gateway این امکان را به شما می‌دهد که NFTهای مدنظر خود را حتی برای کسانی که در این پلتفرم عضو نیستند نیز ارسال کنید:

  1. NFT مورد نظر خود را پیدا کرده و مطمئن شوید که قابلیت هدیه دادن را دارند؛ زیرا ممکن است برخی از NFTها قابلیت ارسال و هدیه دادن نداشته باشند.
  2. پس از انتخاب NFT به عنوان هدیه، روی دکمه “Gift” کلیک کنید. با این کار صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن باید آدرس ایمیل گیرنده را وارد نمایید (و در صورت تمایل یک پیام شخصی برای گیرنده بنویسید).
  3. بعد از آن می‌توانید گزینه ارسال فوری یا ارسال در یک تاریخ مشخص را انتخاب کنید. سپس، جزئیات را بررسی کرده و برای تکمیل تراکنش روی “Confirm” کلیک کنید.
  4. در اینجا بایستی اطمینان حاصل کنید که مقداری وجوه برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در کیف پول شما وجود دارد. در نهایت، گیرنده یک ایمیل حاوی دستورالعمل‌هایی جهت نحوه دریافت NFT هدیه دریافت خواهد کرد.

نحوه دریافت کارمزد در nifty gateway

پلتفرم nifty gateway، از یک سیستم قیمت‌گذاری استاندارد جهت دریافت کارمزد استفاده می‌کند. این سیستم از دو روش تشکیل شده که در ادامه به شرح این دو روش می‌پردازیم:

روش اول

روش اول برای لیست NFTهایی کاربرد دارد که به شکل حضانتی در این پلتفرم نگهداری می‌شوند. در این حالت، نیفتی گیت وی تنها 5 درصد از فروش این نوع NFTها را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

علاوه بر این؛ در این روش می‎توان از کارت‎های اعتباری، کیف پول مبتنی بر اتریوم یا حساب‌های صرافی جمینی برای پرداخت کارمزد استفاده کرد. لازم به ذکر است که در این روش، هزینه‎ای برای کارمزد گس دریافت نمی‌شود.

روش دوم

روش دوم برای تمام فروشندگان NFT که از کیف پول مبتنی بر اتریوم مانند متامسک استفاده می‌کنند، کاربرد دارد.

در این روش، نیفتی گیت وی 2.5 درصد از فروش NFT را به شکل اتر دریافت می‎‌کند. علاوه بر این؛ کاربران هنگام انجام این تراکنش‌ها بایستی هزینه کارمزد گس را نیز پرداخت نمایند.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

آیا Nifty Gateway ایمن است؟

برای استفاده از تمام پلتفرم‌های خرید و فروش NFT، ایمنی و امنیت استفاده از این پلتفرم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کلی، Nifty Gateway اقداماتی را جهت اطمینان از ایمن بودن دارایی‌های کاربران خود انجام داده است.

علاوه بر این؛ این پلتفرم توسط سرمایه‌گذاران معتبر پشتیبانی می‌شود و بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور از آن استفاده می‌کنند.

همچنین؛ نیفتی گیت وی از اقدامات امنیتی استاندارد مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) برای محافظت از حساب‌ها و تراکنش‌های کاربران بهره می‌‎برد.

شایان ذکر است که این پلتفرم مشهور، از تمرکز صرافی جمینی به عنوان شرکت مادر، بر حفظ بهترین شیوه‌ها برای امنیت در صنعت ارزهای دیجیتال نیز سود می‌برد.

با این حال؛ Nifty Gateway از هک مصون نیست. به عنوان مثال؛ در مارس 2021، تعدادی از کاربران نیفتی از تصرف حساب خود شکایت کردند که در آن زمان، NFTهای برخی از آن‎‌ها از حساب‌شان ناپدید شده بود.

بعد از این اتفاق؛ نیفتی گیت وی ادعا کرد که هیچ هک و نفوذی به وب‎سایت رخ نداده و به دلیل اینکه حساب‌های آسیب‌دیده فاقد احراز هویت دو مرحله‌ای بودند، امنیت‌شان به خطر افتاده است.

البته همانطور که می‌‎دانید، همواره سطحی از ریسک در هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال؛ ممکن است در طول زمان ارزش NFTهای خریداری شده تغییر کرده و بسیار کم شود.

توجه به این نکته مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در NFT، تحقیقات خود را انجام دهید و ریسک‎های موجود را به خوبی شناسایی کنید.

سوالات متداول

nifty gateway چیست؟

nifty gateway یک بازار خرید و فروش NFT بر روی بلاک‌چین اتریوم است که به منظور راه‎اندازی نسخه‌های انحصاری NFT ، با هنرمندان برتر حوزه دیجیتال، موسیقی‌دانان، ورزشکاران و برندها همکاری می‌کند.

آیا تمام هنرمندان می‌توانند آثار خود را در nifty gateway منتشر کنند؟

در نیفتی گیت وی همه هنرمندان نمی‌توانند آثار هنری خود را منتشر کنند، زیرا این پلتفرم به شکل محدود هنرمندان را انتخاب می‌کند و قبل از اینکه هنرمندان مجاز به مینت NFT شوند، بایستی فرآیند درخواست و مصاحبه را با موفقیت انجام دهند.

آیا امکان خرید NFT با ارز فیات در nifty gateway وجود دارد؟

بله؛ دارندگان حساب بانکی در ایالات متحده می‌توانند در پلتفرم Nifty Gateway از ارز فیات دلار آمریکا استفاده کرده و امکان خرید NFT با استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری را در این پلتفرم داشته باشند.

سخن پایانی

امروزه بازارهای بسیاری برای خرید و فروش NFT وجود دارند که هنرمندان از سراسر جهان جهت انتشار آثار هنری دیجیتال خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این میان، nifty gateway یکی از پلتفرم‌های محبوبی است که علاوه بر امکان خرید و فروش NFT در آن، امکاناتی نظیر ارائه ایردراپ‌های انحصاری، تایید آثار هنری دیجیتال و امکان استفاده از ارز فیات در آن فراهم شده است.

در این مقاله از بورسینس درباره این پلتفرم، ویژگی‌ها و مراحل خرید و فروش NFT در آن صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ان‌اف‌تی (NFT)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx