راه‌های خرید اقساطی NFT!

خرید اقساطی NFT

خرید اقساطی NFT یکی از موضوعاتی است که در فضای بلاک‌چین سر و صدای زیادی به پا کرده است، اما چرا باید به صورت اقساطی توکن‌های غیرمثلی (غیرقابل تعویض) خریداری کنیم؟ و چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

ابتدا باید نگاهی به شروع ماجرای توکن‌های NFT داشته باشیم. توکن‌های NFT نوعی دارایی غیرمثلی دیجیتالی شده هستند که در همه حوزه‌ها کاربرد دارند. یک هنرمند می‌تواند کلکسیونی از توکن‌های NFT را طراحی کند یا یک سینما ممکن است برای بلیط‌های خود توکن‌های NFT ضرب کند و آن را به صورت آنلاین به فروش برساند.

قیمت توکن‌های NFT در آغاز کار خود بسیار پایین بود به طوری که شما با چند دلار می‌توانستید توکن‌های NFT خوبی را خریداری کنید. اما با رشد روز افزون این توکن‌ها و افزایش طرفداران توکن‌های غیر مثلی در انجمن‌های کریپتو، دوران قیمت‌های چند دلاری به پایان رسید و اکنون شاهد رشد چشمگیر ارزش‌ آن‌ها در همه حوزه‌ها هستیم.

عناوین مطلب:

اکنون توکن‌های NFT وجود دارند که ارزش آن‌ها به چند میلیون دلار می‌رسد، این توکن‌ها حتی در برابر آثار هنری فیزیکی نیز ارزش بالایی دارند. البته توکن‌های NFT ارزان‌تر نیز در بازار یافت می‌شود با این حال آثار هنری با کیفیت بالا، نه تنها قیمت بالایی دارند بلکه خواهان زیادی نیز برای آن‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: با گرانترین NFT موجود در بازار آشنا شوید!

nft installment 2

در ادامه این مقاله ما به معرفی ابزار‌ها و روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن‌ها خرید اقساطی NFT را انجام دهید، خواهیم پرداخت.

بهترین پلتفرم‌های خرید اقساطی NFT

اکنون نوبت به بررسی بهترین پلتفرم‌ خرید اقساطی NFT می‌رسد که در آن باید به ملزومات و نحوه انجام آن بپردازیم. خوشبتخانه در زمان نوشتن این مقاله چندین پلتفرم امکان خرید اقساطی NFT را برای ما فراهم کرده‌اند.

در برخی از این پلتفرم‌ها شما می‌توانید حتی توکن‌های NFT که قبلا خریداری کرده‌اید را به عنوان وثیقه برای خرید اقساطی، به ضمانت بگذارید. به خاطر داشته باشید دنیای بلاک‌چین هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد بلکه با توجه به نیازهای ما، پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی که قبل از خرید NFT ها (توکن تعویض ناپذیر) باید بدانید

در ادامه به معرفی بهترین پلتفرم خرید اقساطی NFT می‌پردازیم:

پلتفرم ANPL

پلتفرم خرید اقساطی NFT با نام ANPL که معادل Ape Now, Pay Later است، به ما کمک می‌کند تا بهترین کلکسیون‌های NFT را به صورت اقساطی خریداری کنیم. در بازار ANPL، هولدر‌های توکن‌های NFT می‌توانند با ارائه توکن‌های با کیفیت بالا، برای فروش به صورت اقساطی مشارکت کنند.

nft installment 3

در طرف دیگر خریداران نیز پس از بررسی توکن‌های موجود در بازار، می‌توانند آن‌ها را به صورت اقساطی خریداری کنند. کل فرآیند ارتباط بین فروشنده و خریدار در یک بستر غیرمتمرکز صورت می‌گیرد از این رو نیازی به اعتماد به واسطه‌ها نخواهد بود. هر دو طرف معامله در یک فضای غیرمتمرکز باید در مورد شرایط آن به توافق برسند و کسی نمی‌تواند در چنین توافقاتی دخالت کند.

این روش به خریداران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به جمع آوری کل سرمایه مورد نیاز برای خرید یک توکن، آن‌ را بدون نیاز به ارائه وثیقه خریداری کنند. زمانی که خریدار قصد خرید یک توکن غیرمثلی را داشته باشد، پلتفرم از او یک کارمزد اولیه دریافت می‌کند و ادامه ماجرا از طریق وام انجام می‌شود.

در این نقطه، خریدار باید برای خرید توکن غیرمثلی NFT به صورت اقساطی، یک وام دریافت کند، بنابراین در این پلتفرم استخر‌های نقدینگی برای تامین وام وجود دارد. این استخر‌ها، توکن‌های لازم را برای تامین وجه توکن NFT پرداخت می‌کنند. البته خریدار باید وام را با مقداری سود برگرداند.

برخی از مهم‌ترین کلکسیون‌های NFT موجود برای خرید اقساطی در این پلتفرم عبارت‌اند از:

این کلکسیون‌ها همگی از مشهور‌ترین توکن‌های NFT این حوزه هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به صورت اقساطی خرید کنید.

پلتفرم Teller

پلتفرم Teller نه تنها یک بستر غیرمتمرکز برای خرید اقساطی NFT است بلکه یک پروتکل قدرتمند برای سایر کاربری‌های مشابه نیز به شمار می‌رود. پلتفرم Teller امکان دریافت وام بدون وثیقه را فراهم می‌کند.

این پلتفرم از یک مدل دفتر سفارشات باز برای وام‌دهی دارایی‌های دیجیتالی دیفای بهره می‌برد. در این مدل، قرض گیرندگان می‌توانند داده‌های برون زنجیره‌ای را با وام‌های درون زنجیره‌ای جفت کنند.

بیشتر بخوانید: وام‌گیری ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

در این پلتفرم برای خرید اقساطی NFT، کسانی که درخواست دارایی کنند، وام دریافت می‌کنند و کسانی که منابع مالی مورد نیاز را ارائه دهند می‌توانند قرض گیرنده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در طرف دیگر، وام گیرنده در هنگام ثبت درخواست وام خود، اطلاعات مشخصی را در اختیار قرض دهنده قرار می‌دهد. برخی از این اطلاعات شامل وضعیت مالی وام گیرنده، وضعیت اجتماعی او، هویت و سایر داده‌های مرتبط است.

یکی از نکات جالب پلتفرم Teller این است که داده‌های ارائه شده در این پلتفرم کاملا به صورت ناشناس ارائه می‌شوند و خود پلتفرم هیچ اعمال نظری بر روی کاربران نخواهد داشت.

در بین پلتفرم‌های خرید اقساطی NFT، این پروتکل احتمالا یکی از پیشرفته‌ترین بسترهای معامله NFT است.

پلتفرم ANPL با استفاده از پروتکل Teller ایجاد شده است. اما در کنار توکن‌های NFT هنرمندان، شما می‌توانید به NFT سایر دارایی‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

nft installment 4

برای مثال خانه‌ها یا آپارتمان‌های توکنیزه شده را می‌توان در پلتفرم Teller خریداری کرد. از آن‌جایی که این پلتفرم سه نوع کاربر خریدار، فروشنده (یا هولدر NFT) و وام دهنده را متصل می‌کند، در دنیای کریپتو به عنوان یک کارگزاری رهن شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: توکنیزه کردن (Tokenization) چیست و چه کاربردی دارد؟

در این پلتفرم طرفین معامله می‌توانند به راحتی با یک دیگر به مذاکره بپردازند و بدون نیاز به تکیه به عوامل واسطه، به صورت غیرمتمرکز فعالیت‌های اقتصادی انجام دهند.

آموزش خرید اقساطی NFT

خرید اقساطی NFT کار آسانی است و شما می‌توانید با داشتن یک ولت مناسب، کار خود را آغاز کنید. کیف پول متامسک (MetaMask) به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های سازگار با توکن‌های NFT و Web 3.0 شناخته می‌شود.

در گام بعد به پلتفرم APNL مراجعه کرده و به دنبال توکن‌های NFT مورد علاقه خود، کلکسیون‌های موجود را جستجو کنید. پس از ورود به اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) ANPL باید از دکمه Buy NFT فرآیند خرید را آغاز کنید.

nft installment 5

در گام بعد می‌توانیم کلکسیون مورد نظر را انتخاب کنیم. پس از انتخاب کلکسیون، نمونه‌های قابل خرید آن در معرض نمایش قرار می‌گیرند، پس از انتخاب یک NFT از کلکسیون مورد نظر، باید حالت خرید را انتخاب کنیم.

به خاطر داشته باشید انتخاب شانسی یک توکن NFT ایده خوبی نیست. شما از قبل باید کلکسیون و پروژه مورد نظر با بشناسید و بدانید دنبال چه چیزی هستید. توکن NFT مورد نظر باید با نیاز و اهداف شما سازگار باشد.

در این مرحله هر توکن NFT دارای دو قیمت متفاوت است:

  • قیمت NOW برای خرید اقساطی NFT کاربرد دارد. قیمتی که مشاهده می‌کنید واقع حداقل وجهی است که برای به دست آوردن NFT باید آن را بپردازید. بقیه مبلغ از طریق اقساط پرداخت خواهد شد.
  • قیمت Price نیز قیمت واقعی آن در بازار OpenSea است.

زمانی که توکن NFT مورد نظر خود را انتخاب کردید، نوبت به انجام خرید آن می‌رسد. بر روی دکمه Buy NFT بزنید.

nft installment 6

در مرحله بعد پس از ورود به صفحه توکن NFT، بر روی دکمه Buy Now, Pay Later بزنید. پس از آن باید تراکنش‌های مربوطه را با دقت از سوی کیف پول متامسک امضا و تایید کنید. با این کار خرید شما به پایان می‌رسد اما باید به صورت دوره‌ای اقساط آن را بپردازید.

دوره بازپرداخت خرید اقساطی NFT

پس از خرید اقساطی NFT، خریدار باید وام NFT خود را ظرف مدت 90 روز تسویه کند. هر دوره پرداخت یک ماه (30 روزه) است که اصل پول به همراه سود آن باید پرداخت شود.

فرمول محاسبه بازپرداخت اقساط NFT به شرح زیر است:

حداقل پرداخت = (مبلغ / مدت گذشته) + سود

لازم به ذکر است پس از پرداخت مبلغ اولیه NFT، این توکن در یک حساب Escrow ذخیره می‌شود. در حساب‌های Escrow، تا برآورده شدن یک سری شروط، دارایی قفل می‌شوند، در اینجا نیز پس از پرداخت کامل وام، شما توکن NFT خود را دریافت می‌کنید.

چگونه اقساط NFT را پرداخت کنم؟

در حساب کاربری خود در پلتفرم ANPL، پس از خرید اقساطی NFT، سررسید‌های باقیمانده با تاریخ مشخص ایجاد خواهند شد که با زدن بر روی دکمه PAY و تایید تراکنش از سوی کیف پول، می‌توانید آن را پرداخت کنید.

nft installment 7

خطر لیکویید شدن!

در صورتی که نتوانید اقساط NFT خود را پرداخت کنید، وام شما لیکویید می‌شود که در این حالت پرداخت‌های قبلی به شما بازگردانه می‌شود. در این شرایط کاربر به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط، معامله را از دست خواهد داد و توکن NFT نیز به فروشنده بازگردانده می‌شود.

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، ولت کاربری که نتواند اقساط خود را پرداخت کند، نمی‌تواند در آینده از این سرویس استفاده کند. در واقع ولت او نشان (Mark) می‌شود.

برای خرید اقساطی NFT، کلکسیون مورد نظر خود را نمی‌بینم، چگونه آن را درخواست کنم؟

مسلما پلتفرم ANPL از همه کلکسیون‌های موجود در دنیای NFT‌ پشتیبانی نمی‌کند. با این حال شما می‌توانید در کانال دیسکورد آن‌ها در مورد این موضوع صحبت کنید. ممکن است بتوانند فروشندگان این توکن را برای عرضه توکن‌های خود در این پلتفرم قانع کنند.

سوالات متداول

چگونه توکن NFT‌ را اقساطی و بدون وثیقه خرید کنیم؟

در پلتفرم ANPL، شما می‌توانید بدون وثیقه و با ارائه پیش پرداخت، توکن NFT مورد نظر خود را خریداری کنید. البته ماهیانه باید اقساط آن پرداخت شود و پس از آن، توکن NFT به ولت شما منتقل می‌شود.

چگونه اقساط خرید NFT را پرداخت کنیم؟

با مراجعه به پروفایل و مشاهده صورت حساب‌ها، می‌توانید با زدن دکمه Pay آن‌ها را پرداخت کنید. هر صورت حساب اقساط با فاصله 30 روز ایجاد شده است.

خرید اقساطی NFT از ANPL در کدام شبکه است؟

کل پلتفرم ANPL در شبکه اتریوم قرار دارد که شما برای انجام پرداخت‌ها باید از کوین‌های ETH استفاده کنید. خوشبتخانه کارمزد‌های این شبکه به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرده‌اند.

نتیجه گیری

خرید اقساطی NFT بدون وثیقه در دنیای بلاک‌چین و شبکه اتریوم، فرصتی است که هر کسی می‌تواند توکن خود را خریداری کند. ارز رایج در پلتفرم ANPL، اتریوم است که هم برای پرداخت کارمزد‌ها و هم وجه توکن‌های NFT، باید آن را هولد کرده باشید.

دنیای بلاک‌چین همواره به نیاز‌های روز کاربران با روش‌های خلاقانه و بدون واسطه پاسخ می‌دهد. در این حالت نیز، شما می‌توانید بدون نیاز به واسطه و با اقساط 90 روزه، توکن‌های NFT خریداری کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ان‌اف‌تی (NFT)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx