بهترین بازار NFT ترون (TRX) در سال 2023

NFT ترون

شبکه ترون در حال حاضر از نظر شاخص TVL پس از اتریوم در جایگاه دوم قرار دارد.

از نظر قابلیت‌ها، امکان ایجاد توکن NFT ترون نیز در این شبکه وجود دارد. تیم توسعه دهنده ترون با افزودن قابلیت‌های جدید، سعی در توسعه متاورس در این شبکه را دارند.

در این مقاله نه تنها به معرفی بهترین پلتفرم معامله توکن NFT ترون خواهیم پرداخت بلکه بیشتر با اکوسیستم NFT ترون آشنا خواهیم شد.

عناوین مطلب:

پس از این مقاله شما می‌توانید به صورت آگاهانه در مورد سرمایه گذاری بر روی NFT ترون تصمیم گیری کنید.

نکات کلیدی

  • توکن NFT ترون در دو استاندارد TRC721 و ERC1155 عرضه شده است.
  • پلتفرم APENFT و Kraftly.io جزو بهترین بازارهای NFT ترون محسوب می‌شوند.
  • برای تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ترون و ذخیره توکن NFT ترون باید از کیف پول Tronlink استفاده کنید.

NFT ترون چیست؟

قبل از پرداختن به معرفی بازار NFT ترون، لازم است کمی به بررسی این توکن‌ها در شبکه ترون (TRX) بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید، شبکه ترون به دلیل کارمزد‌های پایین و سیستم گس هوشمندانه خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. این موضوع توانسته انعکاس خود را در بخش دیفای اکوسیستم آن نشان دهد.

با این حال در بخش NFT ترون، ما همچنان شاهد حجم‌های معامله پایین هستیم که در مقایسه با زنجیره‌هایی مانند پالیگان و بایننس اسمارت چین،‌ هنوز جای کار دارد.

شبکه ترون کار خود را در بخش NFT با استاندارد TRC721 آغاز کرد که پس از مدتی با افزودن استاندارد TRC1155 تلاش کرد در بازار NFT جای پای خود را باز کند.

البته با توجه به داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم Dappradar، توکن NFT ترون هنوز زمان زیادی برای کسب محبوبیت نیاز دارد و نمی‌توان انتظار فعالیت زیادی را از آن داشت.

با این حال شما می‌توانید با مراجعه به بازار NFT ترون، توکن‌های آن را با کارمزد پایین معامله کنید.

شاید عجیب به نظر برسد اما محبوبیت این شبکه بیشتر به دلیل میزبانی استیبل کوین‌هایی مانند تتر است که کاربران زیادی را به این شبکه کشانده است.

البته در این شبکه اپلیکیشن‌های دیفای قدرتمندی نیز وجود دارد که شاخص TVL آن‌ها بسیار بیشتر از اپلیکیشن‌های مستقر در زنجیره‌هایی مانند پالیگان و بایننس اسمارت چین است.

nft tron 2

با توجه به محبوبیت گسترده شبکه ترون در زمینه نقل و انتقال دارایی و استیبل کوین‌های موجود، به نظر می‌رسد اکوسیستم آن در زمینه متاورس همچنان راه زیادی را در پیش رو داشته باشد.

با این که راه‌های زیادی برای گسترش NFT ترون وجود دارد اما با در نظر گرفتن تب و تاب بازارهای ارز دیجیتال در زمینه متاورس، با توسعه متاورس ترون، می‌توانیم شاهد رونق بازار NFT ترون باشیم.

به خاطر داشته باشید به دلیل عدم سازگاری کامل ماشین مجازی اتریوم با ماشین ترون، کیف پول‌های رایج مانند متامسک و تراست ولت از زنجیره ترون پشتیبانی نمی‌کنند و شما باید از کیف پول Tronlink برای تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده کنید.

این موضوع در مورد ذخیره توکن‌های NFT نیز صدق می‌کند.

در ادامه این مقاله ما به معرفی بهترین بازار NFT ترون و وضعیت هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین بازار NFT ترون

بازار NFT ترون را می‌توان از نظر حجم دسته بندی کرد چرا که بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های آن بازار، هر چه یک بازار دارای حجم بیشتری باشد، سهولت معامله توکن‌های NFT از نظر نقدینگی نیز بالاتر است.

با این حال در حین معرفی بهترین بازار NFT ترون ما به بررسی همه جوانب آن‌ها خواهیم پرداخت.

به خاطر داشته باشید در شبکه ترون شما باید از کیف پول اختصاصی آن برای ارتباط با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و حتی توکن NFT ترون استفاده کنید.

بازار NFTONE

این بازار NFT ترون به عنوان اولین فروشگاه توکن‌های NFT در این شبکه شناخته می‌شود که تنها از استاندارد TRC721 پشتیبانی می‌کند.

این بازار NFT ترون در سال 2021 عرضه شد که برای اولین بار امکان خرید و فروش توکن NFT ترون را برای کاربران فراهم می‌کرد.

با این حال از نظر حجم معامله، بازار NFTONE هنوز راه زیادی را برای تبدیل شدن به یک پلتفرم بزرگ خرید و فروش NFT ترون در پیش دارد.

تقریبا در همه پلتفرم‌های NFT در هنگام خرید و فروش از کاربران کارمزد دریافت می‌شود که در بازار NFTONE نیز شما با فروش یک توکن NFT باید 2% کمیسیون فروش پرداخت کنید.

nft tron 3
البته خریداران هیچ کارمزدی برای برای خرید توکن‌های NFT ترون پرداخت نمی‌کنند اما پلتفرم یک کارمزد ثابت به مقدار 10 TRX از کاربران خود دریافت می‌کند.

از نظر رابط کاربری نیز ساختار آن مانند سایر بازار‌های NFT موجود است که در آن شما می‌توانید به اطلاعات دقیق NFT مانند قیمت و پیشنهادات دست پیدا کنید.

این بازار دارای بخش Explorer است که امکان جستجو در کلکسیون‌های موجود را فراهم می‌کند.

از نظر عملکرد نیز این بازار کاملا غیرمتمرکز است و شما می‌توانید با اتصال کیف پول ترون لینک (Tronlink) از امکانات آن استفاده کنید.

واحد پول این بازار برای خرید و فروش NFT ترون، فقط TRX است که در شبکه ترون میزبانی می‌شوند.

بازار PixelMART

این بازار NFT در دو دامنه متفاوت وجود دارد که نسخه PixelMart.io امکان خرید و فروش توکن‌های NFT در بستر ترون را فراهم می‌کند. این پلتفرم نیز کاربر امکان لیست کردن و تعیین قیمت توکن‌ NFT ترون را دارد.

در اینجا شما با اتصال کیف پول ترون لینک می‌توانید به ایجاد و تعامل با فروشگاه بپردازید.

از نظر ساختار توکن‌های NFT ترون قرار گرفته در این پلتفرم، آن‌ها به صورت مجرد عرضه می‌شوند و کلکسیون‌ها کمتر قابل دسترس هستند.

از نظر رابط کاربری، کار با آن برای کاربران جدید آسان است اما از نظر امکانات و کیفیت به پای سایر گزینه‌های این لیست نمی‌رسد.

بازار TPunks

این بازار NFT ترون نیز ابتدا کار خود را به عنوان یک پلتفرم تفریحی خرید و فروش NFT ترون آغاز کرد. البته در این فروشگاه فقط توکن‌های الهام گرفته شده از کلکسیون CryptoPunk مستقر در اتریوم به چشم می‌خورد.

هر یک از توکن‌های لیست شده در این فروشگاه نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث تمایز آن از سایر توکن‌های موجود می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد امکانات این بازار NFT ترون بسیار محدود هستند و فقط توکن‌های لیست شده از سوی توسعه دهندگان را می‌توان معامله کرد.

بازار APENFT

یکی از معروف‌ترین بازار‌های خرید و فروش NFT ترون APENFT است که حتی از داخل کیف پول ترون لینک می‌توانید از بخش Dapps آن را پیدا کنید.

در این بازار طیف وسیعی از انواع کلکسیون‌های توکن NFT ترون وجود دارد که شما می‌توانید با اتصال کیف پول ترون لینک به این بازار، آن‌ها را معامله کنید.

می‌توان گفت بخش زیادی از فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش NFT ترون در این بازار انجام می‌شود. در این بازار حتی توکن‌های NFT در زمینه GameFi نیز وجود دارند.

nft tron 4

با فراهم شدن امکان لیست کردن توکن‌های NFT مربوط به بازی‌های اکوسیستم ترون در این فروشگاه، کاربران می‌توانند به راحتی توکن‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و در بازی از آن استفاده کنند.

از قابلیت‌های دیگر این بازار می‌توان به سیستم Ranking یا رتبه بندی آن اشاره کرد که کلکسیون‌های NFT ترون را براساس حجم معامله، تغییرات روزانه و هفتگی رتبه بندی کرده است.

برای نمونه کلکسیون WIN NFT HERO 2.0 با قیمت کف 8,000 TRX معامله می‌شود که با در نظر گرفتن قیمت ترون معادل 540$ است.

در بخش Explore شما می‌توانید به جستجو و بررسی انواع کلکسیون‌های NFT ترون بپردازید.

خبر خوب این است که اگر قصد عرضه توکن NFT خود را دارید می‌توانید با چند گام ساده توکن‌های NFT ترون خود را به فروش بگذارید.

البته امکان ایجاد کلکسیون توکن NFT ترون نیز فراهم شده است و شما بدون درگیر شدن با برنامه نویسی می‌توانید کلکسیون خود را ایجاد کنید.

در گوشه دیگری از وبسایت APENFT ویژگی لانچ پد وجود دارد که امکان تسهیل لیست کردن کلکسیون‌های بالقوه فراهم شده است.

این بازار دارای یک کلاب VIP است که در آن کاربران عضو به کانال‌های انحصاری دیسکورد پروژه دسترسی دارند و می‌توانند از سایر مزایای آن بهره‌مند شوند.

ظاهرا ظرفیت عضویت در Club محدود است و کاربرانی که مقدار مشخصی دارایی‌های NFT را در کیف پول خود هولد کرده باشند امکان ملحق شدن به آن را دارند.

بازار Kraftly.io

از دیگر بازارهای نوظهور NFT ترون که توانسته حجم زیادی را به سمت خود جذب کند، Kraftly است.

این بازار NFT امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران شبکه ترون قرار داده است که می‌توان گفت در آینده توانایی رقابت با بازارهای NFT سایر زنجیره‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: پلتفرم Looksrare؛ بازارچه خرید و فروش NFT با قابلیت‌های جذاب!

nft tron 5

با این حال توکن‌های NFT با توجه به کاربری خود ارزش گذاری می‌شوند و نمی‌توان چشم بسته برای خرید NFT ترون وارد این بازارها شد.

ویژگی‌های اصلی این بازار NFT ترون را می‌توان در چهار کلمه؛ کلکسیون‌ها، ضرب (Mint)، معامله و دریافت خلاصه کرد.

مانند سایر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موجود در زنجیره ترون، شما باید از کیف پول ترون لینک برای اتصال به آن استفاده کنید.

بازار Kraftly از توکن اختصاصی خود با نام KTY استفاده می‌کند که در بخش حاکمیت کاربرد دارد. طبق ادعای این بازار، توکن KTY در زنجیره بایننس اسمارت چین (BSC) و ترون استقرار پیدا کرده و قابل معامله است.

ساخت حساب کاربری در این فروشگاه بسیار آسان است و شما می‌توانید با اتصال کیف پول Tronlink کار خود را در آن آغاز کنید.

در بخش پروفایل امکان مشاهده توکن NFT ترون و کلکسیون‌های موجود فراهم شده است. شما می‌توانید حتی فعالیت‌های خود را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید معامله توکن‌ها در این بستر به دو بخش KNFT و Secondary Marketplace تقسیم می‌شود که برای خرید و فروش توکن NFT ترون و سایر فعالیت‌ها باید از بخش بازار دسته دوم (Secondary) استفاده کنید.

این بازار از قابلیت Referral نیز پشتیبانی می‌کند که در آن به ازای فعالیت کاربرهای دعوت شده، توکن‌های KTY توزیع می‌شوند. میزان توزیع این توکن‌ها براساس حجم معامله و دفعات آن متغیر است.

سوالات متداول

بهترین بازار NFT ترون چیست؟

در حال حاضر بهترین بازار‌های معامله توکن NFT ترون شامل NFTONE، PixelMART، TPunks، APENFT و Kraftly.io هستند. بازار APENFT و Kraftly.io از فعالیت بیشتری نسبت به سایر بازارهای NFT ترون برخوردار هستند.

بهترین کیف پول برای NFT ترون چیست؟

کیف پول‌های سازگار با EVM مانند متامسک امکان اتصال با شبکه ترون را ندارند. برای ذخیره توکن NFT ترون و اتصال با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه ترون از جمله بازار NFT ترون، شما باید از کیف پول Tronlink استفاده کنید.

استاندارد توکن NFT ترون چیست؟

شبکه ترون کار خود را در بخش NFT با استاندارد TRC721 آغاز کرد که پس از مدتی با افزودن استاندارد TRC1155 تلاش کرد در بازار NFT جای پای خود را باز کند.

نتیجه گیری

بازار NFT ترون هنوز به بلوغ کافی نرسیده است از این رو حجم معامله آن بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که بتوان به راحتی به خرید و فروش توکن NFT ترون پرداخت.

با این حال، هر چه پلتفرم‌های بهتری در این زنجیره ظاهر شوند، رغبت کاربران برای مشارکت در آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

کارمزدهای بهینه شبکه ترون و سرمایه بالای در گردش آن، از مهم‌ترین دلایلی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی در بخش بازار NFT ترون داشته باشند.

در این بین نباید پروژه‌های متاورسی و سایر بازی‌های کریپتو را که توکن‌های خود را در این بازارها عرضه می‌کنند را نادیده بگیریم. با توسعه NFT ترون و بهبود قابلیت‌های آن، مسلما کاربران بیشتری به سمت آن جذب خواهد شد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

آموزش خرید و فروش ان‌اف‌تی (NFT)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx