مسابقه ترید چیست؟ + مزایای شرکت در رقابت‌های ترید

مسابقه ترید

هدف از مسابقات و رقابت‌ها فقط برنده شدن نیست! با اینکه جایزه گرفتن یک تجربه شیرین و هیجان‌انگیز است، اما مسابقه ترید و رقابت تریدرها اهداف مهم دیگری را هم دنبال می‌کند.

تقویت مهارت‌های خود برای تبدیل شدن به یک تریدر به‌ویژه در بازاری که معامله گران ممکن است به جای سود کردن در حال زیان کردن باشند، یک ضرورت است.

علاوه بر این، جوایزی که در طول رقابت و مسابقه ترید کسب می‌کنید، قطعاً به شما کمک می‌کند تا زمستان بازار به ویژه اگر در ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید را راحت‌تر پشت سر بگذارید.

عناوین مطلب:

باید بدانید که فرصت‌هایی برای کسب درآمد در بازارهای نزولی وجود دارد! اما قبل از پیوستن به یک رقابت ترید در بازار کریپتو، باید بدانید این مسابقات چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه مزایایی را نصیب شما خواهد کرد.

آموزش صفر تا صد تریدر شدن

مسابقه ترید کریپتو چیست؟

مسابقه ترید کریپتو مسابقه‌ای است که توسط یک صرافی یا شرکت‌های وابسته به آن برگزار می‌شود.

تریدرها در این مسابقات تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیشترین سود را در معاملات خود کسب کنند. مبلغ سرمایه‌گذاری اولیه و هم دوره زمانی مسابقه در هر مسابقه متفاوت است.

در مسابقات زنده (لایو) از حساب‌های معاملاتی واقعی و دارایی‌های واقعی استفاده می‌کنند و حساب‌های آزمایشی برای مسابقات نمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت‌کنندگان در مسابقه ممکن است ملزم به رعایت شرایط خاصی باشند، مانند داشتن حداقل مقدار نقدینگی در حساب خود یا داشتن سایر شرایط.

برای این مسابقات و نحوه تعیین برندگان نیز قوانین متفاوتی وجود دارد. به‌عنوان مثال، برخی از مسابقات ممکن است بازارهایی را که شرکت‌کنندگان می‌توانند در آن معامله کنند را محدود کنند.

برای اینکه یک معامله‌گر بیشترین بهره را از یک مسابقه ترید ارزهای دیجیتال ببرد، معمولا از کارمزدهای واقعی برای ترید استفاده می‌شود یا حداقل آن را شبیه‌سازی می‌کنند.

طول این مسابقات ممکن است از 24 ساعت تا بیش از دو هفته متغیر باشد. برندگان ممکن است در بسیاری از موارد جوایز نقدی یا کریپتو دریافت کنند و جوایز معمولاً در پایان مسابقه پرداخت می‌شوند.

برای شروع در ارزهای دیجیتال کلیک کنید!

مزایای شرکت در مسابقه ترید کریپتو (به ویژه در بازار خرسی)

در طول یک بازار نزولی، ممکن است بسیاری از معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در مورد سرمایه‌گذاری دچار شک و تردید باشند.

ممکن است آن‌ها قبلاً متحمل ضررهای مالی قابل‌توجهی در زمستان بازار ارزهای دیجیتال شده باشند، یا ممکن است نگران از دست دادن مقدار زیادی از دارایی خود باشند.

با این حال، در بازار نزولی کنونی (2022)، فرصت‌های بسیار خوبی برای تریدرها وجود دارد تا کسب سود کنند و از مزایای دیگری نیز برخوردار شوند.

با شرکت در یک مسابقه ترید ارزهای دیجیتال، می‌توانید از مزایای قابل‌توجهی آن بهره‌مند شوید. مزایای مسابقات ترید کریپتو چیست؟

مسابقه ترید بای بیت
مسابقه ترید WSOT 2022 که توسط صرافی Bybit برگزار شد

کسب جوایز جذاب و هیجان‌انگیز

در زمستان بازار کریپتو، ارزش دارایی‌ها کمتر از حد متوسط است و معامله گران احساسات منفی در مورد بازار دارند.

ممکن است فعالیت ترید شما نیز به دلیل زیان‌های معاملاتی که تجربه کرده‌اید و افزایش ترس از ضرر متوقف شود.

با این حال، جوایز برای یک مسابقه ترید کریپتو می‌تواند چیز جذابی باشد. اغلب، این مسابقات چندین برنده دارند و این شانس شما را برای کسب درآمد شما از مسابقه افزایش می‌دهد.

حوایز مسابقات ترید می‌تواند برخی از ضررهای معاملاتی شما را در بازار نزولی جبران کند و به شما انگیزه دهد که به دنبال فرصت‌هایی برای کسب سود باشید.

کسب تجربه بیشتر با شرکت در مسابقه ترید

معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند با مطالعه فعالیت‌ها و استراتژی‌های معاملاتی دانش خوبی کسب کنند، اما ارزش هیچ دانشی با ارزش تجربه واقعی قابل مقایسه نیست.

معامله واقعی به شما این امکان را می‌دهد تا دانش و استراتژی‌های خود را آزمایش کنید و این تجربیات می‌تواند فعالیت‌های معاملاتی آینده شما را بهبود دهد.

شرکت در مسابقات در رکود فعلی بازار ممکن است سودمند باشد زیرا می‌تواند چشمان شما را به فرصت‌هایی باز کند که در زندگی واقعی وجود دارد نه در تئوری.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازار نزولی ارز دیجیتال دوام بیاوریم؟

تقویت و ارتقا مهارت‌های تریدر

چه شما یک تریدر ارز دیجیتال تازه‌کار با مهارت‌های آزمایش نشده باشید و چه به دنبال راه‌هایی برای بهبود مهارت‌های خود و افزایش سود، تقویت و ارتقا مهارت‌های ترید برای شما امری ضروری است.

اعتماد به نفس شما ممکن است در بازار نزولی کاهش پیدا کند، اما ارتقاء مهارت‌ها و استراتژی‌های معاملاتی می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

بنابراین افزایش اعتماد به نفس می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات معاملاتی را بر اساس دانش و تجربه (به جای احساسات) بگیرید.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه گذاری احساسی در بازارهای مالی پرهیز کنیم؟

آزمایش استراتژی‌های معاملاتی جدید

با بررسی نتایج برندگان مسابقات قبلی ترید کریپتو، بدون شک دستاوردهای شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد که ممکن است برای شما دست‌نیافتنی به نظر برسد.

به هر حال در طول یک بازار نزولی، تریدرها تمایل دارند معاملات کوچک‌تر یا معاملات کم ریسک را برای حفظ سرمایه اولیه خود انجام دهند.

تست استراتژی ترید در مسابقه

با این حال، یک رقابت معاملاتی کریپتو ممکن است به شما انگیزه دهد که در استراتژی‌های معاملاتی خود تهاجمی‌تر از آن چیزی باشید که در بازار واقعی هستید.

در واقع در مسابقات قدرت ریسک شما افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود تا استراتژی‌های معاملاتی جدیدی را بدون ترس امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال

آزمایش مهارت‌ها

شما قطعاً می‌دانید بازده واقعی شما از معاملات در بازار کریپتو چقدر بوده است، اما بازدهی خود را چگونه با تریدهای دیگر مقایسه می‌کنید؟ آیا می‌خواهید بدانید که چگونه با افراد گروه سرمایه‌گذاری خود تعامل می‌کنید؟

به سادگی آن‌ها را به شرکت در مسابقه دعوت کنید تا این موارد را متوجه شوید. علاوه بر این، در صورت برنده شدن در مسابقه، احتمالا اسم و رسم خوبی نیز کسب می‌کنید!

بررسی استراتژی‌های مدیریت ریسک

مدیریت ریسک و کاهش احتمال ضرر کردن از جنبه‌های مهم موفقیت در ترید کریپتو بدون توجه به شرایط بازار است. با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا در استراتژی معاملاتی خود بیش از حد محافظه‌کار هستید.

اگر در یک مسابقه ترید شرکت می‌کنید، می‌توانید در مورد ریسک‌ها و پاداش‌های واقعی استراتژی‌هایی که در غیر این صورت تمایلی به امتحان کردن آن‌ها نداشتید را بررسی و آزمایش کنید.

همچنین مسابقات معاملات ارز دیجیتال به شما این فرصت را می‌دهد که استراتژی‌های مختلف مدیریت ریسک را آزمایش کنید و نتایج خود را با دیگران مقایسه کنید تا ببینید استراتژی‌های شما چه میزان بازدهی دارند.

اثبات کارکرد صحیح استراتژی معاملاتی

ممکن است یک استراتژی معاملاتی طراحی کرده باشید که بر اساس فعالیت‌های معاملاتی ایجاد شده برای شما خوب عمل کند، اما آیا می‌توانید همان نتایج را با سایر انواع دارایی‌های دیجیتال تکرار کنید؟

در مسابقات ترید ارز دیجیتال، می‌توانید استراتژی خود را با پارامترهای مختلف آزمایش کنید.

با انجام این کار، ممکن است بتوانید استراتژی خود را به‌گونه‌ای تدوین کنید که در رکود بازار یا در بازار صعودی آینده سود بیشتری داشته باشد.

خارج کردن شما از منطقه امن

موفق‌ترین افراد جهان تأکید زیادی بر خارج شدن از منطقه راحتی دارند.

آن‌ها با دور شدن از چیزهای آشنا و شناخته شده با فرصت‌های بزرگی روبرو شده‌اند که می‌تواند برای شما در بازار ارزهای دیجیتال نیز صادق باشد.

مسابقات ترید کریپتو شما را در معرض استراتژی‌های معاملاتی جدید قرار می‌دهد و شما را تشویق می‌کند که به جای ماندن در منطقه‌ی امن، به‌طور خلاقانه به بهبود فکر کنید.

در نتیجه، می‌توانید با شرکت در مسابقات نتایج بهتری را از معاملات ارزهای دیجیتال خود بگیرید.

تورنمت ترید بای بیت
مسابقه ترید 15 روزه مشتقات؛ برگزار شده در پلتفرم Bybit

مسابقه ترید پلتفرم بای بیت

بای‌بیت در سال‌های اخیر میزبان چندین مسابقه برجسته ترید کریپتو بوده است.

این رقابت‌ها فرصت‌های بسیار خوبی را برای معامله‌گران فراهم کرده است تا جوایز کسب کنند و مهارت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال خود را تقویت کنند.

علاوه بر این، آن‌ها توانسته‌اند استراتژی‌های جدیدی را آزمایش کنند و استراتژی‌های خود را با سایر معامله گران در شرایط نزولی بازار مقایسه کنند.

برای نمونه برخی از قابل‌توجه‌ترین مسابقات تجاری که اخیراً توسط صرافی Bybit میزبانی شده است را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • مسابقه WSOT 2022
  • مسابقه ترید CryptoBanter
  • مسابقات 10 روزه مشتقات (Derivatives 10-Day Tournament)
  • مسابقات 15 روزه مشتقات (Derivatives 15-Day Tournament)

همچنین پلتفرم AAX نیز مسابقات ترید را به طور مکرر برگزار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد در حین معامله کسب درآمد داشته باشند.

در این مقاله قصد معرفی مسابقه ترید بخصوصی را نداریم با این حال برای اطلاع از شرایط شرکت در مسابقات ترید و زمان برگزاری آن‌ها می‌توانید به صرافی یا پلتفرم موردنظر مراجعه کرده یا این موضوع را در گوگل جستجو کنید.

سوالات متداول

مسابقه ترید چیست؟

مسابقه ترید مسابقه‌ای است که توسط یک صرافی یا شرکت‌های وابسته به آن برگزار می‌شود که در آن تریدرها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بیشترین سود را در معاملات خود را کسب کنند.

مسابقه ترید چگونه باعث تقویت و ارتقا مهارت‌های تریدر می‌شود؟

اعتماد به نفس شما ممکن است در بازار نزولی کاهش پیدا کند، اما ارتقاء مهارت‌ها و استراتژی‌های معاملاتی می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد؛ بنابراین افزایش اعتماد به نفس از طریق شرکت در مسابقات ترید می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات معاملاتی را بر اساس دانش و تجربه (به جای احساسات) بگیرید.

چگونه در مسابقات ترید شرکت کنیم؟

برای اطلاع از شرایط شرکت در مسابقات ترید و زمان برگزاری آن‌ها می‌توانید به صرافی یا پلتفرم موردنظر مراجعه کرده یا این موضوع را در گوگل جستجو کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مسابقه ترید در بازارهای مالی بخصوص ارزهای دیجیتال پرداختیم، مزایای شرکت در مسابقات را ذکر کردیم و چند نمونه از مسابقات برگزار شده ترید در بازار ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش پیشرفته ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx