11 نکته کلیدی برای مدیریت زمان در ترید

مدیریت زمان در ترید

مدیریت زمان در ترید چالش بزرگی برای بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار است، زیرا آن‌ها معمولا شلخته ترید می‌کنند و به یک روال ثابت عادت ندارند.

علاوه بر مدیریت ریسک، مدیریت زمان مسئله‌ای است که باید با توجه به تیپ شخصیتی فرد انجام شود. در واقع، اگر تیپ شخصیتی شما به دنبال هیجانات سریع است، انجام معاملات طولانی مدت برای شما دشوارتر خواهد بود.

در این مقاله 11 نکته مهم در رباطه با مدیریت زمان در ترید را ذکر می‌کنیم که به‌طور بالقوه می‌تواند شما را در مسیر صحیح مدیریت زمان به‌عنوان یک معامله‌گر قرار دهد.

عناوین مطلب:

1. استراتژی معاملاتی خود را با تیپ شخصیتی و زمانی که در اختیار دارید، هماهنگ کنید

معامله‌گران بد معمولاً پر از اشتباه هستند؛ اما اغلب این اشتباهات ناشی از کمبود دانش نیستند.

کمبود زمان، می‌تواند باعث شود که اطلاعات حیاتی به راحتی نادیده گرفته شود و معامله‌گر را در موقعیت یک ضرر بزرگ قرار دهد.

آیا شما از آن دسته افراد هستید که نمی‌توانید صبور باشید؟ آیا هیجانی یا عصبانی هستید و نمی‌توانید صبر کنید؟

یک استراتژی کوتاه مدت تدوین کنید که بتوانید در مدت زمانی که در اختیار دارید به راحتی با آن کنار بیایید و خود را مجبور کنید که «افراط نکنید».

به عبارت دیگر، معاملات کوتاه‌مدت انجام دهید، اما از نظر تعداد جفت‌هایی که معامله می‌کنید، بیش از حد معامله باز نکنید.

تجزیه و تحلیل مناسب، زمان می‌برد و اگر می‌توانید در طول یک جلسه معاملاتی به‌طور منطقی سود کنید، احتمالاً آن را تکرار خواهید کرد و در آن زیاده‌روی می‌کنید.

اگر شما از نوع صبور و سیستماتیک هستید، احتمالاً برای اهداف بلندمدت مناسب‌تر هستید. ممکن است از دستورات Limit برای اجرای معاملات استفاده کنید یا به سادگی در مسیر بنیادی بلندمدت سهام یا ارز حرکت کنید.

بیشتر بخوانید: مفهوم انواع سفارش در بازارهای مالی؛ Stop Limit ،Limit Orders و …

در این صورت حد ضررها و حد سودها زیاد هستند و ریسک معمولاً بسیار کم است.

افرادی که زمان زیادی در اختیار ندارند، ممکن است استراتژی‌های طولانی‌مدت را ترجیح دهند، زیرا آن‌ها به سادگی حاضر نیستند هر حرکت کندل را تماشا کنند و به آن اهمیت دهند.

معامله‌گران تمام وقت که از استراتژی‌های بلندمدت استفاده می‌کنند معمولاً در طیف وسیعی از ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند و تنوع بیشتری را معاملات خود دارند.

پس اطمینان حاصل کنید که برای مدیریت زمان در ترید تیپ شخصیتی شما با فلسفه معاملاتی کوتاه مدت، میان‌مدت یا بلندمدت مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 5 گام تا ایجاد یک شخصیت معامله‌گری حرفه‌ای

2. هرگز تحلیل همه جانبه را فراموش نکنید!

فقط یک مورد وجود دارد که شما نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید و آن تحلیل همه‌جانبه است.

معامله‌گرانی که بخش‌های مرتبطی از اطلاعات را حذف می‌کنند، واقعاً کاری جز نگاه کورکورانه به نمودار و حدس‌های ناآگاهانه درباره آنچه در آینده رخ خواهد داد، انجام نمی‌دهند.

زمان اندکی که در اختیار دارید را به تحلیل جامع بپردازید. اگر زمان لازم برای مطالعه زمینه همه سهام یا ارزهای موجود را ندارید، پس برای معامله آن‌ها برنامه‌ریزی نکنید.

تحلیل همه‌جانبه ضروری است. اگر به هر یک از لحظات پشیمان ‌کننده خود به‌عنوان یک معامله‌گر در گذشته نگاه کنید، معمولاً به این دلیل بوده که چیزی کوچک را قبل از اجرای معاملات نادیده گرفته‌اید.

در نهایت وقتی متوجه اشتباه شده‌اید، چاره‌ای جز بستن معامله اشتباه نداشته‌اید. از زمان خود عاقلانه استفاده کنید و فقط زمانی معامله کنید که سطح اعتماد به نفس شما در معامله موردنظر فوق‌العاده بالا باشد.

تحلیل همه جانبه اطلاعات در ترید

3. متمرکز باشید و از عوامل حواس‌پرتی خودداری کنید

صدای زنگ تلفن، صدای بلند تلویزیون در پس‌زمینه، نگاه کردن به سایت‌های خبری عمومی یا یوتیوب برای معامله‌گری شما آفت است.

پس عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید که تهدیدی برای تجزیه و تحلیل شفاف و عمیق بازار است. در را ببندید، سر و صداها و عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید و بر کار خود متمرکز شوید.

4. با روشی سیستماتیک برای کسب اطلاعات همگام شوید

باید از یک رویکرد خطی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده کنید.

معامله‌گرانی که در تجزیه و تحلیل اطلاعات سازماندهی نشده عمل می‌کنند، یا به سادگی از یک موضوع به موضوع بعدی می‌پرند، در نهایت سردرگم می‌شوند.

می‌توانید با سایت‌های خبری خاص و معتبر شروع کنید؛ آن‌هایی که معمولاً «دیدگاه‌های کلی» را درباره اتفاقات جاری به شما ارائه می‌دهند. این سایت‌ها را Bookmark کنید تا به راحتی قابل دسترس باشند.

همچنین همبستگی بازارها را بررسی کنید تا یک دانش جامع و فراگیر از وضعیت فعلی بازارها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا بین تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و بازار سهام همبستگی وجود دارد؟

زمانی که به‌طورکلی به این نتیجه رسیدید که دانش کافی در مورد شرایط بازار دارید، شروع به بررسی دقیق و عمیق نمودارها کنید. توصیه می‌کنیم به چند بازه زمانی نگاه کنید و همه‌چیز را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید.

با این که ممکن است این راهکار یک روش کاملاً «از بالا به پایین یا کل به جزء» نباشد، اما تقریباً ساختار یافته است.

بنابراین از یک تصویر ماکرو شروع کنید و سعی کنید چیزها را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید، همچنین فراموش نکنید که اگر تنها بر اساس یک دیدگاه کلان تصمیم‌گیری کنید، کاملا اشتباه است.

5. خوب بخوابید!

برخی از افراد دوست دارند به کم خوابیدن خود افتخار کنند. آن‌ها می‌گویند: «وقتی بمیرم، راحت می‌خوابم!».

دونالد ترامپ همیشه در مورد اینکه چگونه هر روز سه ساعت می‌خوابد، صحبت کرده است. او استدلال می‌کند برای فردی که 8 ساعت می‌خوابد، رقابت با کسی که 3 ساعت می‌خوابد دشوار است.

خوب بخوابید مدیریت زمان در ترید

اما در این مورد توصیه ما داشتن یک خواب خوب در شب است. خواب به شما کمک می‌کند تا در طول روز سرحال بمانید.

همچنین به شما کمک می‌کند تا از فرسودگی شغلی به ویژه شغل ترید که افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است جلوگیری کنید. بهترین راه برای کنترل خواب این است که زود بخوابید و زود بیدار شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه به ترید کردن مانند یک کسب و کار نگاه کنیم؟

6. هدف داشته باشید

یکی از دلایل اصلی برای اینکه چرا اکثر مردم به تصمیمات مدیریت زمان خود عمل نمی‌کنند این است که اهدافی ندارند.

داشتن هدف به معنای داشتن مجموعه‌ای از چیزهایی است که می‌خواهید در یک بازه زمانی معین به آن‌ها برسید. بدون هدف، با چالش مدیریت زمان روبرو خواهید بود.

7. برای مدیریت زمان در ترید اولویت‌بندی کنید

شما باید یاد بگیرید که وظایف خود را اولویت‌بندی کنید. در واقع همیشه باید سعی کنید مهم‌ترین کارها را اول انجام دهید.

به‌ عنوان مثال، اگر شغل اصلی شما تریدری است، بهتر است معاملات خود را صبح زود انجام دهید یا برنامه‌ریزی کنید. این مورد چیزی است که باید زمان زیادی را صرف منظم کردن آن کنید.

ابتدا باید برای بررسی و انجام وظایف معاملاتی خود وقت بگذارید. با این کار برای رسیدن به موفقیت در موقعیت خوبی قرار خواهید گرفت.

زمانی که خسته هستید یا زمانی که کارهای زیادی دارید، باید از انجام معاملات خودداری کنید. اولویت‌بندی یکی از مهمترین نکات مدیریت زمان در ترید است.

8. چک لیست معاملاتی برای مدیریت زمان در ترید

یک راه ساده و موثر دیگر برای مدیریت زمان در ترید، داشتن یک چک لیست معاملاتی است که می‌تواند در یک تکه کاغذ یا یک پلتفرم آنلاین مانند Evernote یا Google Keep نوشته شود.

چک لیست می‌تواند یک سند پیچیده یا کوتاه باشد. این لیست معیارهایی را که باید قبل از خرید یا فروش دارایی در نظر بگیرید را مشخص می‌کند.

به‌ عنوان مثال، یک چک لیست می‌تواند دارای جزئیاتی مانند دارایی‌هایی باشد که معامله می‌کنید مانند سهام و ارز.

همچنین می‌تواند شامل الگوهای تکنیکالی باشد که باید هنگام باز کردن معامله مدنظر داشته باشید. این چک لیست به شما کمک می‌کند روند معاملات خود را ساده کنید و در زمان (و حتی سرمایه) خود صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید: چهار قدم حیاتی برای ایجاد پلن معاملاتی سودآور

9. آماده باش!

«آماده‌ باش» بودن گام مهمی برای مدیریت زمان در ترید است و می‌تواند در زمان معاملات روزانه شما صرفه‌جویی کند.

یکی از راه‌های آمادگی این است که از آنچه در روز/هفته بعد در بازار اتفاق می‌افتد آگاه باشید.

به‌ عنوان مثال، هر روز پس از نهایی کردن معاملات خود، می‌توانید تقویم اقتصادی را بررسی کنید تا رویدادهای روز بعد را مشاهده کنید.

انجام این کارهای ساده به شما کمک می‌کند در زمان شروع معامله در زمان خود صرفه‌جویی کنید. همچنین می‌توانید آخر هفته‌های خود را به بررسی رویدادهای کلیدی بازار در هفته آینده بپردازید.

مدیریت زمان در ترید

10. برای مدیریت بهتر زمان در ترید به خودتان مرخصی بدهید

مشکل بسیاری از افراد این است که دوست دارند سرشان شلوغ باشد.

حتی وقتی کاری برای انجام دادن نداشته باشند، آن‌ها به شدت تلاش می‌کنند و کاری انجام دهند؛ اما مشکل این است که بهره‌وری آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

به‌عنوان یک معامله‌گر، شما باید همیشه بر روی بهره‌وری تمرکز کنید. شما باید به هر یک ساعتی که معامله‌ی خوبی انجام می‌دهید، راضی باشید؛ بنابراین، در روز معاملاتی خود، باید استراحت داشته باشید.

11. برای مدیریت زمان در ترید، درگیر چیز دیگری نشوید!

شما باید تمام سعی خود را برای جلوگیری از اختلالات انجام دهید. این چیزی است که بسیاری از مردم در آن مشکل اساسی دارند.

برای مثال، ممکن است شما درگیر شبکه‌های اجتماعی شوید. ممکن است متوجه شوید که زمان زیادی را صرف چت کردن با دوستان خود می‌کنید.

همچنین ممکن است توسط سریال‌های تلویزیونی و حتی موسیقی دچار درگیری و اختلال شوید.

برای جلوگیری از این اختلالات، باید تمام تلاش خود را بکنید تا یک فضای کاری خوب و عاری از اختلال داشته باشید. همچنین باید به اندازه کافی به اصول خود پایبند باشید تا موارد اختلال را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: استراتژی لبه معاملاتی (Trading Edge) چیست؟ + 9 گام برای ایجاد آن

سوالات متداول

چه نکاتی برای مدیریت زمان هنگام ترید کردن وجود دارد؟

در گام اول سعی کنید استراتژی معاملاتی خود را با تیپ شخصیتی و زمانی که در اختیار دارید، هماهنگ کنید. همچنین در طول ترید کردن باید متمرکز بمانید و حواستان پرت نشود. علاوه بر این‌ها استفاده از تحلیل همه جانبه و ایجاد چک لیست معاملاتی می‌تواند به شما کمک کند.

چگونه بر معامله متمرکز شویم و عمیق ترید کنیم؟

صدای زنگ تلفن، صدای بلند تلویزیون در پس‌زمینه، نگاه کردن به سایت‌های خبری یا یوتیوب برای معامله‌گری شما آفت است. پس در را ببندید، سر و صداها و عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید و بر کار خود متمرکز شوید.

چک لیست معاملاتی چیست؟

چک لیست می‌تواند یک سند پیچیده یا کوتاه باشد. این لیست معیارهایی را که باید قبل از خرید یا فروش دارایی در نظر بگیرید را مشخص می‌کند. به‌ عنوان مثال، یک چک لیست می‌تواند دارای جزئیاتی مانند دارایی‌هایی باشد که معامله می‌کنید. همچنین می‌تواند شامل الگوهای تکنیکالی باشد که باید هنگام باز کردن معامله مدنظر داشته باشید.

سخن پایانی

معامله‌گران بد معمولاً پر از اشتباه هستند؛ اما اغلب این اشتباهات ناشی از کمبود دانش نیستند.

کمبود زمان، می‌تواند باعث شود که اطلاعات حیاتی به راحتی نادیده گرفته شود و معامله‌گر را در موقعیت یک ضرر بزرگ قرار دهد.

با مدیریت زمان در ترید می‌توانید به موفقیت‌های خوبی در زمینه‌ی معامله‌گری بازارهای مالی برسید.

در این مقاله 11 نکته مهم درباره مدیریت زمان در ترید را ذکر کردیم که این نکات شما را در مسیر صحیح مدیریت زمان به‌عنوان یک معامله‌گر قرار می‌دهد. لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

آموزش پیشرفته ترید

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx