بررسی ارز CGPT؛ ترکیب هوش مصنوعی پیشرفته با بلاک‌چین!

ارز cgpt

فناوری بلاک‌چین در 15 سال گذشته تأثیرات شگفت‌انگیزی بر فعالیت‌های تجاری، معاملات شخصی و موارد دیگر داشته است.

این فناوری به تدریج پیشرفت کرده و عملکرد و کاربردهای بهتر و بیشتری پیدا کرده است.

اکنون، فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین به لطف ارز ChainGPT با یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته ترکیب شده تا استفاده‌های سطح بالاتری پیدا کند.

عناوین مطلب:

در این مقاله قصد داریم ارز ChainGPT و سازوکار اکوسیستم آن را به‌طور کامل بررسی کنیم. اگر از طرفداران ارزهای دیجیتال هستید و به هوش مصنوعی نیز علاقه دارید، این مطلب برای شماست.

نکات کلیدی

  • ChainGPT یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته است که هدف آن استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارتقای صنعت بلاک‌چین است.
  • هدف اصلی تیم توسعه‌دهنده ارز CGPT ارتقای صنعت بلاک‌چین با انواع ابزارهای مفید هوش مصنوعی برای همه کاربران و توسعه دهندگان بلاک‌چین است.
  • کاربران با استیک کردن و فارمینگ ChainGPT می‌توانند پاداش و مزایای زیادی کسب کنند.

ارز دیجیتال Chain GPT چیست؟

ChainGPT یک مدل هوش مصنوعی (AI) است که فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین را متحول می‌کند. از کاربردهای این ارز می‌توان به نقش آن در معامله‌گری هوش مصنوعی، مدیریت ریسک و علم تحلیل اشاره کرد.

این مدل پیشرفته هوش مصنوعی که بر روی بایننس اسمارت چین اجرا می‌شود، مزایا و ویژگی‌های قابل توجهی برای مشاغل، افراد و توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورد.

ارز CGPT با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای کمک به حل مسائل پیچیده در فضاهای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه می‌دهد.

ChainGPT با مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته، مانند نمودارهای تحلیل تکنیکال، تولید کننده قرارداد هوشمند، ابزارهای AML (قوانین ضد پولشویی) و ایجادکننده اسناد طراحی شده است.

با وجود این موارد و بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته دیگر، به نظر می‌رسد ChainGPT کاربردهای نامحدودی داشته باشد.

برای استفاده بهتر، ChainGPT دارای یک چت بات هوش مصنوعی است که از پردازش زبان طبیعی برای پشتیبانی از وظایفی مانند تحلیل بازار، معامله‌گری، راهنمایی و موارد دیگر استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه رابطه‌ای با هم دارند؟

تاریخچه ارز CGPT

ارز دیجیتال Chain GPT را ایلان رحمانوف در پایان سال 2022 راه‌اندازی کرد.

او با تحقیق و توسعه گسترده به سرعت ایده خود را برای ادغام هوش مصنوعی با فناوری بلاک‌چین به ثمر رساند و ظرف چند ماه پروژه خود را تکمیل کرد (سایت رسمی Chaingpt).

تیم توسعه
برخی از اعضای تیم توسعه ChainGPT

رحمانوف یک تیم باتجربه و متخصص را برای مشارکت در توسعه سریع ChainGPT گرد هم آورده است.

آریل آسافوف به عنوان مدیر ارشد اجرایی، دکتر عدنان طارق به عنوان رئیس توسعه هوش مصنوعی و میچل گیرائو به عنوان مدیر ارشد کارکنان از اعضای اصلی این تیم هستند.

هدف اصلی تیم ارز CGPT ارتقای صنعت بلاک‌چین با انواع ابزارهای مفید هوش مصنوعی برای همه کاربران و توسعه دهندگان بلاک‌چین است.

هدف از توسعه ارز CGPT چیست؟

هوش مصنوعی قابلیت ساده‌سازی فرآیندها، ارائه اطلاعات و دستورالعمل‌های دقیق در عرض چند ثانیه و بهبود فعالیت‌های تجاری و فردی در سایر زمینه‌های حیاتی را دارد.

ارز CGPT طیف گسترده‌ای از ابزارها و محصولات را به کاربران ارائه می‌دهد که از هوش مصنوعی به طور خاص برای پشتیبانی از صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین بهره می‌برند.

پروژه ChainGPT با آوردن هوش مصنوعی به حوزه ارزهای دیجیتال و با تمرکز بر توسعه ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی، قصد دارد تجربیات کسب‌وکارها، کاربران خصوصی و توسعه‌دهندگان را بهبود بخشد.

ارز CGPT چگونه کار می‌کند؟

ChainGPT چیزی بیش از یک پلتفرم بلاک‌چین است. این پروژه برای بهبود مستمر از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند.

مدل هوش مصنوعی آن با عملکردهای پیشرفته‌ای برای پشتیبانی از آگاهی نسبت به محتوا، اولویت‌بندی اهمیت‌ها، پاسخ‌های دقیق و موارد دیگر طراحی شده است.

در عین حال، ارز CGPT دارای ویژگی‌های متعددی است که عملکرد و کاربرد آن را گسترش می‌دهد.

استیکینگ و فارمینگ

با وجود گزینه‌های استیکینگ و فارمینگ کاربران انگیزه بیشتری برای حمایت از شبکه ChainGPT دارند و دارندگان ارز CGPT می‌توانند با سهام‌گذاری این ارز در شبکه توکن‌های بیشتری کسب کنند.

در استیکینگ، کاربران می‌توانند پاداش‌های به صورت ارز CGPT کسب کنند و به ویژگی‌ها و محصولات ChainGPT دسترسی پیدا کنند.

در سوی دیگر، قابلیت فارمینگ به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ازای تأمین نقدینگی برای شبکه، پاداش کسب کنند.

برای این کار کافی است مقدار مشخصی از ارز CGPT را در یک استخر نقدینگی در یکی از صرافی‌های پشتیبانی شده واریز کنید.

مقدار پاداشی که از این راه به دست می‌آورید بستگی به تعداد توکن‌هایی دارد که در استخر نقدینگی سپرده‌گذاری کرده‌اید.

مکانیسم سوزاندن توکن‌ها

کارمزدهای مربوط به استفاده از محصولات و ابزارهای مختلف در ChainGPT به صورت ارز CGPT از کاربران دریافت می‌شود.

در حالی که نیمی از توکن‌های جمع‌آوری شده در راستای رشد و نگهداری اکوسیستم ChainGPT مصرف می‌شود، نیمه دیگر آن سوزانده می‌شوند.

این مکانیسم توکن سوزی توسط پلتفرم ChainGPT به این معنی است که عرضه ارز CGPT به مرور زمان کاهش می‌یابد و در نتیجه ارزش توکن‌های CGPT افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

کاربردها و ابزارها

شبکه ChainGPT با ارائه ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوع به ادغام هوش مصنوعی با فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

از جمله قابلیت‌های متعدد این شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولیدکننده قرارداد هوشمند که برای استفاده از آن نیازی به کد نیست
  • ابزاری برای تحلیل بلاک‌چین
  • ابزار ایجاد کننده اسناد
  • ابزار اشکال‌زدای کدها
  • بررسی داده‌های زنده On-Chain
  • ماشین مجازی لایه یک
  • ربات معاملاتی هوش مصنوعی و NFT ها
  • تولید اخبار توسط توسط هوش مصنوعی

علاوه بر این، تیم ChainGPT در حال کار کردن بر روی توسعه ابزارها و برنامه‌های کاربردی جدید برای کاربران خود است.

به لطف این پیشرفت مداوم، به نظر می‌رسد ارز CGPT روز به روز جایگاه تعیین کننده‌تری در فضای هوش مصنوعی به دست بیاورد.

ارز cgpt
کاربردهای اصلی ChainGPT

توسعه کدها

کاربران با استفاده از مدل هوش مصنوعی ChainGPT می‌توانند به سرعت و تنها با توصیف کردن نیازهای خود، کدهای قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و سایر کدهای مربوط به بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال را دریافت کنند.

SDK و API برای کسب و کارها

توسعه دهندگان و کسب و کارها با دسترسی به قابلیت‌های SDK و API می‌توانند به راحتی و به سرعت، مدل هوش مصنوعی پیشرفته ChainGPT را در پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های خود ادغام کنند.

همچنین، توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های SDK و API اپلیکیشن‌های جدیدی را بر اساس ChainGPT بسازند و هزینه آن را با ارز CGPT پرداخت کنند.

معامله‌گری با هوش مصنوعی پیشرفته

از مدل هوش مصنوعی ChainGPT می‌توانید در زمینه معامله‌گری نیز استفاده کنید.

حتی بدون داشتن دانش کدنویسی پیشرفته می‌توانید به راحتی ربات‌های معاملاتی پیشرفته و گزارش‌های تحلیلی از وضعیت بازار تولید کنید که با زبان پاین اسکریپت سازگاری دارد.

تحلیل بلاک‌چین

پلتفرم ChainGPT فرایند تحلیل داده‌های آنچین را ساده‌تر از هر زمانی کرده است.

مدل هوش مصنوعی پیشرفته ChainGPT در مدیریت ریسک، تحلیل داده، تأیید هویت، شناسایی و اجتناب از کاربران خرابکار، و تحلیل سابقه آن‌چین کاربران بسیار مفید باشد.

اکوسیستم ChainGPT

ChainGPT اساساً از سه مؤلفه اصلی تشکیل شده است:

  • مدل هوش مصنوعی
  • ارز CGPT
  • استیکینگ و فارمینگ

ChainGPT در مقایسه با ChatGPT

ChatGPT اخیراً به یک موضوع داغ در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های بزرگ تبدیل شده است.

اگرچه ChatGPT و ChainGPT هر دو سیستم‌های هوش مصنوعی با عملکرد قوی هستند، اما ChainGPT در بسیاری از زمینه‌های مهم عملکرد درخشان‌تری دارد.

مقایسه
ChainGPT در مقایسه با ChatGPT

برای مثال، فقط کمی بیش از 1 درصد از ChatGPT در مورد موضوعات بلاک‌چین آموزش دیده است، در حالی این رقم برای ChainGPT تقریباً 95 درصد است.

علاوه بر این، ChatGPT فقط یک نوع مدل دارد در حالی که ChainGPT سه مدل مختلف دارد. همچنین، ChainGPT قابلیت‌هایی دارد که فناوری ChatGPT از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

برای مثال راه‌حل‌های ضد پولشویی در بلاک‌چین، ارائه داده‌های زنده On-chain، حسابرسی قراردادهای هوشمند، تحلیل بلاک‌چین، کیت توسعه نرم افزار (SDK) و API، اشکال‌زدای کد و چندین مورد دیگر.

در نهایت، هم ChatGPT و هم ChainGPT از هوش مصنوعی با پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند، اما ChainGPT به طور خاص برای پشتیبانی از فضای بلاک‌چین و کریپتوکارنسی طراحی شده است.

نقشه راه ارز CGPT

در نیمه دوم سال 2022، ارز دیجیتال ChainGPT از یک ایده به یک مدل کاملاً دقیق و توسعه‌یافته تبدیل شد.

در طول این مدت، تیم پروژه بودجه لازم را جمع آوری کرد، مدل هوش مصنوعی خود را آزمایش و بهبود بخشید، چت بات را ایجاد کرد و وایت پیپر ارز دیجیتال خود را منتشر کرد.

در سه ماهه اول سال 2023 پیشرفت‌های متعدد دیگری رخ داد، از جمله:

انتشار چت بات، قابلیت‌های استیکینگ و فارمینگ، دسترسی به API و SDK، سیستم رأی‌گیری دائو، حسابرس قراردادهای هوشمند هوش مصنوعی، ویژگی Ask Crypto People و انتشار توکن CGPT.

تیم ChainGPT برای ادامه سال 2023 برنامه‌های هیجان انگیزی دارد، از جمله:

بهبود وضعیت خزانه دائو، ایجاد یک برنامه غیرمتمرکز ساخت NFT با هوش مصنوعی، راه‌اندازی یک بازار جدید، معرفی افزونه کیف پول، ایجاد یک پل ورم هول (wormhole) و یک صرافی غیرمتمرکز.

توکنومیک ارز CGPT

ارز CGPT توکن بومی پروژه ‌ChainGPT است. داشتن این ارز به عنوان توکن کاربردی پلتفرم برای دسترسی به تمام ویژگی‌های ChainGPT و برای مشارکت در حاکمیت دائو ضروری است.

توکن
عرضه ارز CGPT به طور منظم از طریق مکانیسم توکن سوزی کاهش پیدا می‌کند.

به طور دقیق‌تر، نیمی از کارمزدهای دریافت شده از کاربران در جریان این فناوری بلاک‌چین سوزانده می‌شود و نیمه دیگر آن برای پشتیبانی از اکوسیستم ChainGPT استفاده می‌شود.

همچنین عرضه کل ارز CGPT یک میلیارد توکن است.

پیش بینی قیمت ارز CGPT

توکن CGPT در 10 آوریل 2023 یعنی در زمان راه‌اندازی با قیمت 0.165 دلار معامله شد. قیمت این توکن به سرعت به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 0.20 دلار رسید و در روز بعد به محدوده قیمتی 0.105 دلار سقوط کرد.

چند منبع معتبر پیش بینی می‌کنند که قیمت ارز CGPT در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، PricePrediction پیش بینی می‌کند که قیمت این ارز در پایان سال 2023 ممکن است به 0.18 دلار برسد، و اینکه قیمت آن می‌تواند تا سال 2025 دو برابر شده و به محدوده 0.39 دلار برسد.

در نهایت، طبق پیش بینی این منبع قیمت ارز CGPT تا سال 2030 به 2.55 دلار خواهد رسید.

اما منبع دیگر یعنی CoinArbitrageBot پیش بینی می‌کند که قیمت ارز CGPT تا سال 2025 به محدوده 0.52 دلار و تا 2028 به 0.72 دلار خواهد رسید.

از کجا CGPT بخریم؟

در حال حاضر هیچ کدام از صرافی‌های ایرانی ارز CGPT را برای خرید و فروش به فهرست ارزهای خود اضافه نکرده‌اند. در نتیجه، در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در این ارز باید به سراغ صرافی‌های خارجی بروید.

چند مورد از صرافی‌های جهانی که در آن‌ها امکان خرید ارز CGPT وجود دارد عبارت‌اند از:

فراموش نکنید که بسیاری از صرافی‌های جهانی به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند.

بنابراین اگر به هر طریقی موفق به خرید ارز CGPT از این صرافی‌ها شدید توصیه می‌کنیم دارایی خود را به یک کیف پول مطمئن و سازگار با این ارز منتقل کنید.

در ادامه با چند نمونه از کیف پول‌های مناسب برای این کار آشنا خواهید شد.

ارز CGPT را کجا نگهداری کنم؟

ارز دیجیتال CGPT بر روی بلاک‌چین اتریوم (استاندارد ERC-20) اجرا می‌شود. در نتیجه می‌توان آن را در تمام کیف پول‌های سازگار با اتریوم ذخیره کرد.

در زیر فهرستی از کیف پول‌های توصیه شده را مشاهده می‌کنید.

  • لجر نانو اس (سخت افزاری)
  • لجر نانو ایکس (سخت افزاری)
  • ترزور وان (سخت افزاری)
  • ترزور مدل تی (سخت افزاری)
  • اکسودوس (نرم افزاری)
  • کوینومی (نرم افزاری)
  • متامسک (نرم افزاری)
  • تراست والت (نرم افزاری)

آیا سرمایه گذاری در ارز CGPT هوشمندانه است؟

ChainGPT در این مدت کوتاه توانسته به عنوان یک مدل هوش مصنوعی با ارائه برنامه‌های کاربردی متنوع برای توسعه دهندگان، مشاغل و افراد دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین را متحول کند.

برخی از منابع آگاه معتقدند با وجود اینکه توکن این شبکه به تازگی وارد بازار شده است، قیمت آن حداقل تا چندین سال آینده مسیر صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

بسیاری از ویژگی‌های ChainGPT در حال حاضر عملیاتی و در حال استفاده توسط کاربران است، اما تیم توسعه در حال کار کردن بر روی معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری است.

علاوه بر این، ChainGPT برای بهبود هر چه بیشتر عملکرد خود برای کاربران به استفاده از فناوری یادگیری ماشینی ادامه خواهد داد.

اگرچه بدون شک پروژه‌های هوش مصنوعی بلاک‌چین بیشتری در سال‌های آینده وارد عرصه خواهند شد، اما ChainGPT به عنوان پیشرو در این حوزه جایگاه بسیار خوبی به دست آورده است.

با توجه آنچه گفتیم، سرمایه گذاری در CGPT می‌تواند در آینده کوتاه تا میان مدت بسیار سودآور باشد. البته، نباید به این گفته‌ها اکتفا کنید و حتماً قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه‌ای باید به صورت شخصی در مورد آن تحقیق کنید.

سؤالات متداول

ChainGPT چیست؟

پروژه ChainGPT یک مدل هوش مصنوعی پیشرفته است که به افراد و کسب و کارها در هر چیزی که مربوط به فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین است کمک می‌کند. با استفاده از مدل پیشرفته هوش مصنوعی می‌توانید به کاربردهای متنوع ChainGPT مانند تحلیل بلاک‌چین، معامله‌گری با هوش مصنوعی، توسعه قراردادهای هوشمند، حسابرسی هوش مصنوعی، مدیریت ریسک، منابع اخبار ارزهای دیجیتال و غیره دسترسی داشته باشید.

آیا ChainGPT رایگان است؟

ChainGPT در حال حاضر در مراحل بتا است و تیم توسعه سخت در تلاش است تا مدل نهایی هوش مصنوعی خود را گسترش دهد. در مرحله بتا، ChainGPT برای عموم افراد رایگان است اما هنوز توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها نمی‌توانند از طریق API به آن دسترسی داشته باشند. پس از انتشار توکن کاربردی (ارز CGPT)، نسخه 1.0 و  API و SDK برای افراد، توسعه دهندگان و مشاغل در دسترس قرار خواهد گرفت. در این مرحله استفاده از ChainGPT دیگر رایگان نخواهد بود و کاربران می‌توانند یکی از طرح‌های پولی را انتخاب کنند.

آیا ChainGPT در حال حاضر در دسترس است؟

تیم ChainGPT یک مدل بتا اولیه برای هوش مصنوعی این پلتفرم توسعه داده است. در نتیجه، افراد و کسب‌وکارها می‌توانند با موارد استفاده و راه‌حل‌هایی که مدل پیشرفته هوش مصنوعی این پروژه می‌تواند ارائه دهد آشنا شوند.

آیا ChainGPT می‌تواند به کاربران در برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند کمک کند؟

بله، ChainGPT می‌تواند در برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند و سایر کارهای مربوط به برنامه‌های غیرمتمرکز و ربات‌های معامله‌گری هوش مصنوعی به کاربران کمک کند.

سخن پایانی

ChainGPT با مدل پیشرفته هوش مصنوعی خود صنعت بلاک‌چین را در مدت کوتاهی به طور چشمگیری متحول کرده است.

این پروژه در حال کار بر روی ارائه قابلیت‌های بیشتری است که به کمک آن‌ها کاربران می‌توانند از مزایای فناوری هوش مصنوعی برای تولید NFT، ایجاد قراردادهای هوشمند، اشکال زدایی کدها، معامله‌گری با هوش مصنوعی و موارد دیگر بهره ببرند.

ChainGPT با پیشرفت‌های متعددی که برای چند ماه آینده برنامه‌ریزی کرده است، همچنان به نوآوری و پیشروی در حوزه مهم بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx