همه چیز درباره ساخت NFT با هوش مصنوعی!

ساخت nft با هوش مصنوعی

وقتی صحبت از تولید تصاویر با هوش مصنوعی می‌شود، به طور پیش فرض امکانات بی‌پایانی در ذهن ما خطور می‌کند.

با این حال، معایبی نیز در این حوزه وجود دارد. برای مثال؛ اگر این حوزه اشباع شود، برجسته شدن هنرمندان چالش برانگیز خواهد بود.

علاوه بر این؛ تقاضاهای جدید برای ذخیره‌سازی هنر و به کارگیری امنیت لازم در برابر هکرهایی که سعی در دزدیدن آثار منحصر به فرد شما دارند نیز به وجود می‌آید.

عناوین مطلب:

اخیراً هوش مصنوعی (AI) نقش پررنگی در دنیای هنر داشته است؛ از این رو در این مقاله قصد داریم تا جزئیات مربوط به ساخت nft با هوش مصنوعی که اخیرا مورد توجه کاربران قرار گرفته را بررسی کنیم.

نکات کلیدی

  • ساخت nft با هوش مصنوعی، تاثیر به‌سزایی در اکوسیستم NFT دارد؛ چرا که می‌تواند نحوه ایجاد، فروش و تایید هنر دیجیتال را تغییر دهد.
  • لازم به ذکر است که ممکن است هنر دیجیتال تولید شده توسط هوش مصنوعی، منجر به ایجاد یک بازار بیش از حد اشباع و فقدان اصالت شود.
  • علاوه بر این؛ هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی فاقد لمس انسانی است که این امر ارتباط عاطفی بین هنرمند و هنر را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود آثار هنرمندان، کمتر واقعی و شخصی به نظر برسد.

منظور از ساخت NFT با هوش مصنوعی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم؛ اخیرا خبرهای زیادی درباره هوش مصنوعی و نقش آن در تولید محتوای مورد نیاز کاربران به گوشمان رسیده است.

در واقع هوش مصنوعی با به کارگیری الگوریتم‌هایی که حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، سبک‌ها و اجزای مختلف هنری را برای ایجاد قطعات جدید و نوآورانه ترکیب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه رابطه‌ای با هم دارند؟

واضح است که ظهور هوش مصنوعی در دنیای امروزی، تحول عظیمی در بسیاری از صنایع ایجاد کرده که دنیای NFT نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور چشمگیری در اکوسیستم NFT محبوب است و به هر شخصی، صرف نظر از تجربه و مهارتی که دارد، اجازه می‌دهد تا آثار هنری دیجیتال منحصر به فرد خود را ایجاد کند.

در واقع منظور از ساخت nft با هوش مصنوعی، آثار هنری دیجیتالی است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی ایجاد شده و می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

به عنوان مثال؛ این روش می‌تواند سبک‌های هنری مختلف از جمله پالت‌های رنگی، شکل‌ها و بافت‌ها را ترکیب کند که در نتیجه، هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی کاملاً متفاوت از سبک‌ها و تکنیک‌های موجود در اکوسیستم هنری فعلی خواهد بود.

آیتم‌های nft تولید شده توسط هوش مصنوعی، در قالب تصاویر، انیمیشن‌ها و حتی nftهای پویا بوده که با استفاده از فناوری بلاک‌چین احراز هویت شده و قابل ارائه به کاربران خواهند بود.

کاربردهای ساخت NFT با هوش مصنوعی

در حال حاضر؛ پیشرفت هوش مصنوعی به عنوان یک عامل تاثیرگذار در صنعت NFT و در پس زمینه برخی از مجموعه‌های خلاقانه و پروژه‌های جدید قابل مشاهده است.

با وجود اینکه این تکنیک‌ها هنوز آن‌قدر گسترده نشده‌اند، اما می‌توان تاثیر بالقوه هوش مصنوعی را در حوزه‌های ایجاد NFT، کنترل کیفیت، تایید و احراز هویت بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ارتباط متاورس و هوش مصنوعی بدانید!

در ادامه به شرح هر یک از این موارد می‌پردازیم:

ایجاد NFT

امروزه خیلی راحت می‌توان از هوش مصنوعی برای ایجاد هنر منحصر به فرد NFT بهره‌برداری کرد.

در این صورت به جای استفاده از ابزارهایی مانند قلم مو، رنگ یا حتی نرم‌افزارهای تصویرسازی دیجیتال، بایستی از کلمات استفاده کنید.

بعد از آماده شدن هنر منحصر به فرد خود، می‌توانید آن را در سراسر جهان به نمایش بگذارید و حتی آن را در بازارهای مختص به nft بفروشید. 

دو فناوری کلیدی پشت هنر هوش مصنوعی وجود دارد که عبارتند از: مهندسی سریع (Prompt Engineering) و هوش مصنوعی مولد (Generative AI).

مهندسی سریع، فرآیند طراحی و اصلاح متن است که یک مدل پردازش زبان از آن برای شروع مکالمه و راهنمایی کاربر جهت رسیدن به یک نتیجه خاص استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی مولد، به تولید تصاویر بر اساس قوانین یا پارامترهای مختلف اشاره دارد.

توجه داشته باشید که این محدودیت‌های از پیش تعریف‌ شده می‌توانند بر اساس داده‌ها یا الگوهای موجود باشند، یا توسط یک هنرمند برای خلق چیزی طراحی شوند.

همچنین یک مولد تصویر هوش مصنوعی، می‌تواند هنر NFT را با به کارگیری ترجیحات کاربر شخصی‌سازی نماید.

از آنجایی که این نوع اثر هنری به طور خاص برای کاربر ایجاد می‌شود، معمولاً یک قطعه منحصر به فرد است که قابلیت تکرار ندارد.

بیشتر بخوانید: کریپتو آرت (Crypto Art) چیست؟ + نحوه شکل‌گیری آن

به طور کلی؛ روند ساخت ان اف تی با هوش مصنوعی به شرح زیر است:

  • کاربر اطلاعات مورد نظر خود در مورد ترجیحاتی که دارد مانند رنگ‌ها، سبک‌ها و علایق مورد علاقه خود را ارائه می‌دهد.
  • مولد هوش مصنوعی، بر اساس این اولویت‌ها آثار هنری منحصر به فردی را تولید می‌کند.
  • کاربر آثار هنری تولید شده را به عنوان یک NFT بر روی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین مینت (Mint) می‌کند.

مثالی برای خلق اثر؛ بیکاسو (Bicasso)

به عنوان مثال، Bicasso یک تولیدکننده تصویر NFT متعلق به بایننس است که از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

این پلتفرم کاربران را قادر می‌سازد تا هنر دیجیتال منحصر به‌فرد را بر اساس درخواست‌های از پیش تعریف شده ایجاد کنند.

همچنین کاربران می‌توانند تصاویر پایه را برای Bicasso آپلود کرده تا خلاقیت خود را بهبود بخشند.

علاوه بر این، Bicasso دارای یک ویژگی مینت NFT است که به کاربران این امکان را می‌دهد تصاویر تولید شده خود را بر روی زنجیره هوشمند BNB مینت کرده و سپس به طور خودکار در کیف پول خود ذخیره کنند.

از بیکاسو 1
مثالی از خروجی‌ ساخت nft با هوش مصنوعی در بیکاسو
از بیکاسو 2
مثالی از خروجی‌ ساخت nft با هوش مصنوعی در بیکاسو

کنترل کیفیت

علاوه بر ایجاد nft، هوش مصنوعی می‌‏تواند به کنترل کیفیت در خلق NFT نیز کمک کند و اطمینان حاصل نماید که محصول نهایی استانداردهای خاصی را برآورده کرده و برای کلکسیونرها مطلوب است.

به عنوان مثال؛ الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر هنری در قالب NFT را تجزیه و تحلیل کرده و مسائل احتمالی مانند وضوح پایین، پیکسل‌سازی و … را شناسایی کنند.

همچنین می توان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ترکیب هنر NFT استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای زیبایی شناسی رعایت شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت nft در بایننس چگونه است؟

تایید و احراز هویت

از هوش مصنوعی می‌توان برای تجزیه و تحلیل فایل‌های هنری دیجیتال و تایید صحت آن‌ها استفاده کرد.

به عنوان مثال؛ هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل تاریخچه تراکنش‌های زنجیره بلوکی، صحت یک اثر هنری دیجیتال در قالب nft را مشخص کند تا اطمینان حاصل شود که آن اثر تکراری نیست.

علاوه بر این؛ هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل محتوای هنر دیجیتال نیز نقش به‌سزایی دارد و کاری می‌کند تا از اصل بودن اثر و عدم نقض قوانین کپی رایت اطمینان حاصل شود.

در نتیجه، خریداران می‌توانند نسبت به منشا و ارزش آثار هنری که خریداری می‌کنند، اطمینان بیشتری داشته باشند.

معایب احتمالی ساخت NFT با هوش مصنوعی

با وجود اینکه هوش مصنوعی به طور بالقوه می‌تواند اکوسیستم هنری NFT را غنی کند، اما معایبی نیز دارد:

  • ممکن است استفاده از هوش مصنوعی منجر به ایجاد یک اکوسیستم NFT فاقد اصالت شود.
  • تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی می‌توانند تنوع بی‌نهایتی از یک اثر هنری ایجاد کنند که منجر به ایجاد یک بازار بیش از حد اشباع شده و تمایز هنرمندان از یکدیگر را دشوار خواهد کرد.
  • از دیگر نگرانی‌های رایج این است که هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی، فاقد لمس انسانی است که این امر ارتباط عاطفی بین هنرمند و هنرش را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود آثار او کمتر واقعی و شخصی به نظر برسد.
  • در نهایت وابستگی هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی به فناوری نیز نگران‌کننده است، چراکه شکست فناوری می تواند منجر به از دست دادن یا سرقت یک اثر هنری شود.

بیشتر بخوانید: 5 پروژه برتر ارز دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی

سوالات متداول

منظور از ساخت NFT با هوش مصنوعی چیست؟

در واقع منظور از ساخت ان اف تی با هوش مصنوعی، آثار هنری دیجیتالی است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی ایجاد شده و می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

منظور از مهندسی سریع چیست؟

مهندسی سریع، فرآیند طراحی و اصلاح متن است که یک مدل پردازش زبان از آن برای شروع مکالمه و راهنمایی کاربر جهت رسیدن به یک نتیجه خاص استفاده می‌کند.

بیکاسو (Bicasso) چیست و چه کاربردی دارد؟

Bicasso یک تولیدکننده تصویر NFT متعلق به بایننس است که از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این پلتفرم کاربران را قادر می‌سازد تا هنر دیجیتال منحصر به‌فرد را بر اساس درخواست‌های از پیش تعریف شده ایجاد کنند.

سخن پایانی

امروزه ساخت nft با هوش مصنوعی، بر اکوسیستم nft و نحوه ایجاد، فروش و تایید آن نقش موثری دارد.

همانطور که اشاره کردیم؛ هوش مصنوعی با به کارگیری الگوریتم‌هایی که حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، این امکان را به ما می‌دهد تا در زمینه ایجاد NFT، کنترل کیفیت، تایید و احراز هویت نتایج مطلوبی به دست آوریم.

ما در این مقاله مزایا و معایب ساخت nft با هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.   

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx