کسب درآمد با پیش‌بینی! بررسی پلتفرم Gnosis (توکن GNO)

پلتفرم Gnosis

پلتفرم Gnosis که در سال 2015 تأسیس شده است، به گونه‌ای طراحی شده که به کاربران بستری برای پیش‌بینی وقایع ارائه می‌دهد!

البته نه تنها وقایع بلکه هر رویداد و موضوعی که بتوان آن را به صورت نظرسنجی مطرح کرد در این پلتفرم ارائه می‌شود.

کاربران می‌توانند با شرکت در این نظرسنجی‌ها درآمد خوبی کسب کنند!

عناوین مطلب:

از جمله این نظرسنجی‌ها می‌توان به اینکه کدام تیم ورزشی در بازی پیش رو ممکن است برنده شود یا چه کسی ممکن است در انتخابات محلی برنده شود، اشاره کرد.

Gnosis علی‌رغم اینکه پلتفرمی برای شرکت در نظر سنجی و کسب درآمد است، شبکه‌ای غیرمتمرکز هم به شمار می‌رود که تجربه‌ای منحصر به‌فرد و امن را برای کاربران خود در بازار‌های مختلف ایجاد می‌کند.

پلتفرم Gnosis چیست؟

جنوسیس پلتفرمی غیرمتمرکز و متن‌باز است که روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است و امکان پیش‌بینی در مورد وقایع مختلف از ورزش گرفته تا انتخابات را برای کاربران فراهم می‌کند.

جنوسیس با استفاده از پروتکل اتریوم که یکی از معتبرترین و ایمن‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین است، اکوسیستمی ایمن و شفاف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

توکن‌های شبکه Gnosis

شبکه Gnosis از دو توکن مختلف استفاده می‌کند. توکن اول جنوسیس یا GNO است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم و برای نظرسنجی در بازار پیش‌بینی یا برای رأی‌گیری و حاکمیت استفاده می‌شود.

توکن دوم Gnosis به نام OWL نیز برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها و معاملات استفاده می‌شود. قیمت توکن OWL به دلار آمریکا متصل بوده و همواره قیمت آن برابر با 1 دلار آمریکا است.

علاوه بر این، توکن OWL را نمی‌توان از صرافی‌ها خریداری کرد بلکه این توکن‌ها تنها از طریق استیک (stake) توکن GNO کسب می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه استیکینگ کنیم؟ راهنمای استیک ارزهای دیجیتال

پروژه Gnosis چگونه کار می‌کند؟

برای درک بهتر نحوه عملکرد Gnosis، ابتدا باید دقیقاً بدانیم که یک بازار پیش‌بینی چیست و چه اهمیتی دارد؟

یک بازار پیش‌بینی، بستری برای نظرسنجی است که در آن کاربران سؤالی را در مورد یک رویداد خاص مطرح می‌کنند و چند گزینه هم برای پاسخ ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، نتایج مرتبط با برخی توکن‌ها نیز ممکن است بیشتر اتفاق بیفتد و در نتیجه ارزش آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رای‌گیری برای جنوسیس در اسنپ‌شات
نظرسنجی‌های حاکمیتی درباره روند پیش‌روی جنوسیس در پلتفرم مشهور اسنپ شات

بیشتر بخوانید: اسنپ شات (Snapshot)؛ پلتفرم رای‌گیری غیرمتمرکز + آموزش رای‌دهی

به عنوان نمونه، یکی از کاربران سؤالی را در مورد اینکه آمازون دفتر مرکزی جدید خود را در کجا قرار خواهد داد، مطرح می‌کند. این سؤال شامل گزینه‌های مختلفی برای پاسخ است: شیکاگو، آتلانتا، آستین، نیویورک و دیگر موارد (other) می‌شود.

کاربران برای اینکه گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند، باید توکن مربوط به آن را خریداری کنند. به عنوان مثال، در پاسخ به این سؤال کاربر معتقد است که دفتر مرکزی آمازون به شهر نیویورک انتقال پیدا خواهد کرد، بنابراین توکن نیویورک را خریداری می‌کند.

البته بسیاری از کاربران ممکن است هیچ کدام از گزینه‌ها را قبول نداشته باشند و گزینه other را انتخاب کنند. در نهایت پس از پایان نظرسنجی احتمالاً تعداد افرادی که توکن Other را خریده‌اند بیشتر بوده و در نتیجه قیمت توکن‌های مربوط به Other نیز بالاتر از بقیه خواهد بود.

سپس تصور کنید که شرکت آمازون چهار شهر را برای انتقال احتمالی مرکز خود به یکی از آن‌ها انتخاب می‌کند؛ این شهر‌ها شامل شیکاگو، آتلانتا، لس‌آنجلس و بوستون می‌شود.

بنابراین امکان ندارد که دفتر مرکزی آمازون به شهر‌های نیویورک و آستین انتقال یابد. از این رو کاربرانی که این توکن‌ها را خریده‌اند، بلافاصله سعی می‌کنند توکن خود را بفروشند. در نتیجه، به دلیل حجم بالای فروش قیمت توکن‌های آستین و نیویورک بلافاصله به صفر می‌رسد!

بازار پیش‌بینی Gnosis
نمونه‌هایی از بازار پیش‌بینی Gnosis

حالا ممکن است قیمت توکن Other بیشتر از بقیه باشد یا حتی ممکن است کاربران بیشتر از همه توکن مربوط به شیکاگو را خریداری کرده باشند، از این رو قیمت توکن شیکاگو بیشتر از سایرین خواهد بود.

سرانجام، آمازون اعلام می‌کند که دفتر مرکزی خود را در شیکاگو راه‌اندازی خواهد کرد. سپس بازار پیش‌بینی بسته می‌شود و دارندگان توکن شیکاگو نیز پاداش خود را دریافت خواهند کرد.

بنیان‌گذاران پلتفرم‌ Gnosis چه کسانی هستند؟

پروژه Gnosis در سال 2015 زیر نظر شرکت ConsenSys، استودیو تولید و سرمایه‌گذاری اتریوم و توسط مارتین کوپلمن (Martin Koppelmann) و استفان جورج (Stefan George) تأسیس شد.

در آوریل سال 2017، جنوسیس بودجه مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک شرکت مستقل در جبل الطارق (Gibraltar) را کسب کرد.

پلتفرم Gnosis چه ویژگی‌هایی دارد؟

پروژه Gnosis ترکیبی از محصولات و ابزار‌های منحصر به‌فرد را به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان بلاک‌چین ارائه می‌دهد.

بازار‌های پیش‌بینی برای کاربران سراسر جهان در دسترس هستند و امکان کسب درآمد از طریق شرکت در نظرسنجی‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

وب سایت رسمی Gnosis
تصویری از وب سایت رسمی Gnosis

علاوه بر این، Gnosis یک صرافی غیرمتمرکز نیز توسعه داده است که کاربران می‌توانند با خیالی راحت و با ایمنی کامل به خرید و فروش توکن‌های GNO بپردازند.

توکن GNO، ارز بومی جنوسیس است و وظیفه حفظ امنیت و بهبود شبکه Gnosis را بر عهده دارد. کاربران با شرکت در فعالیت‌های مختلف در این شبکه از جمله نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی رویدادها و خرید توکن‌های GNO، به این توکن ارزش می‌دهند.

کاربران با خرید و نگه‌داری توکن‌های GNO قادر به انجام تراکنش‌های مختلف در شبکه، شرکت در رأی‌گیری‌های حاکمیتی و استفاده از قراردادهای هوشمند GNO خواهند بود.

علاوه بر این، عملکرد Gnosis بر معماری منحصر به‌فرد آن متکی است که به سه سطح یا لایه زیر تقسیم می‌شود:

1. لایه هسته (Core layer)

لایه اول معماری جنوسیس که تحت عنوان Core layer شناخته می‌شود از قراردادهای هوشمند مختلف شبکه تشکیل شده است که رویدادها، توکن‌ها، تسویه‌حساب‌ها و مکانیسم‌های بازار را کنترل می‌کنند.

در مجموع این پلتفرم از گروهی متشکل از بیش از 25 قرارداد هوشمند ایجاد شده در زبان برنامه‌نویسی Solidity تشکیل شده که دسترسی و استفاده از آن رایگان است.

2. لایه سرویس (Service Layer)

لایه سرویس، لایه‌ای است که از لایه اصلی برای ایجاد خدمات و سرویس‌های مختلف استفاده می‌کند.

این خدمات شامل پیاده‌سازی یک کانال دولتی برای افزایش سرعت تراکنش‌ها، مکانیسم‌های بازار و ارائه DeFi، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) و NFT‌ها می‌شود.

3. لایه برنامه (Application Layer)

برنامه‌های کاربردی فرانت اند (front-end) در بالای لایه‌های Service و Core ایجاد شده‌اند. این لایه در شبکه Gnosis امکان طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد.

پلتفرم Gnosis چگونه امنیت را در شبکه خود برقرار می‌کند؟

پلتفرم جنوسیس از مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند ساخته شده روی بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌کند.

با توجه به اینکه این قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم میزبانی می‌شوند، امنیت پایه جنوسیس نیز توسط گره‌ها و ماینرهایی که شبکه اتریوم را با استفاده از الگوریتم اثبات کار (Proof-of-Work) حفظ می‌کنند، کنترل می‌شود.

پلتفرم جنوسیس نیز خود هر از چند گاهی یک بازبینی کد (audit) در شبکه خود انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که کد‌های موجود در قراردادهای هوشمند به روز، ایمن و مطابق با چارچوب‌های فعلی اتریوم هستند.

بیشتر بخوانید: حسابرسی قرارداد هوشمند (Smart Contract Audit) چیست؟

چگونه از پلتفرم Gnosis (GNO) استفاده کنیم؟

بازار پیش‌بینی پلتفرم Gnosis، آپولو (Apollo) نام دارد.

کاربران می‌توانند با استفاده از شبکه آپولو بازار یا حتی توکن‌های خود را ایجاد کنند. توکن‌هایی که کاربران ایجاد می‌کنند اغلب شامل اطلاعات مختلفی مانند استراتژی‌های سرمایه‌گذاری هستند.

جنوسیس صرافی غیرمتمرکز خود را به نام صرافی «Dutchx» نیز راه‌اندازی کرده است که از تمامی توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند جفت ارز‌های خود را در آن خرید و فروش کنند.

صرافی Dutchx از استراتژی مزایده هلندی (the Dutch auction) برای مقابله با مشکلاتی مانند نقدینگی پایین و متمرکزسازی استفاده می‌کند.

جنوسیس کیف پولی هم به نام Gnosis Safe ایجاد کرده است که یک کیف پول multisig (چندامضایی) منحصر به‌فرد است. کاربران برای استفاده از این کیف پول باید به وب‌سایت رسمی Gnosis Safe مراجعه کرده و از این طریق، کیف پول را دانلود کنند.

وب سایت رسمی Gnosis Safe
وب سایت رسمی Gnosis Safe

کیف پول Gnosis Safe، مانند یک کیف پول سنتی اما با ارائه برخی ویژگی‌های اضافی عمل می‌کند.

برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از نیاز به چندین امضا (multiple signatures) برای جابجایی وجوه. این ویژگی امنیت بسیار بالاتری را برای مدیریت امور مالی سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: امضای کور (Blind Signing)، از بزرگترین نقاط ضعف کریپتو!

بهترین کیف پول‌های Gnosis (GNO)

کیف پول‌های مختلف با کارایی‌های مختلفی برای تریدر‌ها وجود دارند و تریدر‌ها باید بسته به اهداف و سطح امنیت مورد انتظار یکی را انتخاب کنند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری (Hardware wallets) یا کیف پول‌های سرد (cold wallets) بهترین و امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی دارایی‌های کریپتو هستند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) هر دو کیف پول‌های بسیار معتبری برای ذخیره توکن‌های GNO هستند.

لازم به ذکر است که این کیف پول‌ها نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری گران‌تر بوده و برای تریدر‌هایی مناسب هستند که مقادیر بالایی ارز دیجیتال یا توکن GNO را ذخیره می‌کنند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری یا آنلاین نیز گزینه‌هایی ایمن و اغلب رایگان برای استفاده سرمایه‌گذاران و تریدر‌ها هستند. با این وجود، این کیف پول‌ها ارز‌های دیجیتال را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنند و بیشتر در معرض خطر هک قرار دارند.

سخن آخر

Gnosis یک پروژه ارز دیجیتال ایمن و معتبر است که از طریق ارائه بستری برای پیش‌بینی و نظر سنجی در مورد وقایع، امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم می‌کند. در این پلتفرم هنگامی که سؤالی در مورد رویدادی مطرح می‌شود، چند گزینه نیز به عنوان پاسخ ارائه می‌شوند.

کاربرانی که می‌خواهند در این نظر سنجی شرکت کنند و به آن پاسخ دهند، باید توکن مربوط به هر پاسخ را خریداری کنند. با این وجود، موفقیت یا عدم موفقیت جنوسیس به پذیرش و جذب توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های کاربردی مفید در بالای شبکه GNO متکی است.

Gnosis یک ارز دیجیتال معتبر است که با موانع متعددی روبرو شده و از آن عبور کرده است. با این حال، Gnosis در حین حرکت به جلو با موانعی روبرو می‌شود. DAO در این پروژه نیاز به حکمرانی فعال دارد و این مستلزم ایجاد انگیزه است.

Gnosis همچنین به پذیرش نیاز دارد و به جذب توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های کاربردی مفید در بالای شبکه GNO متکی است. موفقیت یا عدم موفقیت Gnosis به عنوان یک پلتفرم به شدت به این نتایج بستگی دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد از ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx