کوینکس اسمارت چین (CSC)؛ زنجیره هوشمند Coinex از راه رسید!

کوینکس اسمارت چین

کوینکس اسمارت چین مانند بایننس اسمارت چین یکی از زنجیره‌های نسبتا جدیدی است که سعی دارد با حفظ حریم خصوصی کاربران و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، خدمات بهتری ارائه دهد.

قضیه از آن‌جایی آغاز می‌شود که کوینکس برای ارائه یک فضای غیرمتمرکز اختصاصی مرتبط با صرافی خود و کمک به توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، کوینکس اسمارت چین را توسعه داد.

از آن‌جایی که صرافی کوینکس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در میان کاربران ایرانی است، توجه به زنجیره CSC می‌تواند فوایدی برای‌تان داشته باشد.

عناوین مطلب:

در این مقاله به بررسی کامل CSC و کاربری‌های آن خواهیم پرداخت. در ادامه با ویژگی‌های این زنجیره و قراردادهای هوشمند کوینکس آشنا شده و در مورد سرمایه گذاری بر روی ارز CET نیز اطلاعاتی بدست خواهید آورد.

نکات کلیدی

  • کوینکس اسمارت چین یک زنجیره عمومی غیرمتمرکز است از ارز CET استفاده می‌کند.
  • زنجیره CSC با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگاری کاملی دارد و امکان توسعه قراردادهای هوشمند در آن فراهم شده است.
  • کیف پول متامسک به عنوان بهترین ولت سازگار با شبکه اسمارت چین کوینکس استفاده می‌شود.

کوینکس اسمارت چین چیست؟

کوینکس اسمارت چین (Coinex Smart chain) یک زنجیره اختصاصی توسعه یافته از سوی صرافی کوینکس است که برپایه الگوریتم اجتماع اثبات سهام POS کار می‌کند.

این زنجیره به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز و با مصرف انرژی بهینه ایجاد شده است تا توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بتوانند به راحتی قراردادهای هوشمند خود را در آن مستقر کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای Coinex: پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال

coinex chain 2

ارز رایج زنجیره هوشنمد کوینکس، CET نام دارد که در صرافی متمرکز کوینکس نیز به عنوان توکن بومی آن برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کوینکس اسمارت چین می‌توان به سازگاری آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، محیط غیرمتمرکز بدون نیاز به اجازه و عملکرد قدرتمند اشاره کرد.

مانند هر شبکه اثبات سهام (PoS) موجود، شما می‌توانید با استیک ارز CET در زنجیره CSC کسب درآمد کنید. در این زنجیره 63 نود اعتبارسنج فعال وجود دارند که براساس میزان ارز CET استیک شده رده بندی می‌شوند.

به لطف الگوریتم اثبات سهام POS، زنجیره هوشمند Coinex نه تنها از کارمزدهای پایینی برای تراکنش‌های خود بهره می‌برد بلکه سرعت تراکنش‌ها نیز بالا است.

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی سایت این شبکه، زنجیره Coinex می‌تواند تا 10,000 تراکنش را در ثانیه پردازش و به زنجیره اضافه کند.

کوینکس اسمارت چین چگونه کار می‌کند؟

کوینکس اسمارت چین را باید مانند یک نسخه کپی از اتریوم در نظر بگیرید که در آن مقیاس پذیری و عملکرد شبکه به شکل قابل توجهی بهبود یافته است.

با توجه به سازگاری زنجیره CSC با EVM، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مستقر در شبکه اتریوم می‌توانند به آسانی بر روی این زنجیره مستقر شوند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه‌های اتریوم، پالیگان، بایننس اسمارت چین و سایر زنجیره‌های مشابه می‌توانند با تکیه‌بر زبان برنامه نویسی Solidity به توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند در کوینکس اسمارت چین بپردازند.

لازم به ذکر است قراردادهای هوشمند، زیربنا و هسته اصلی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شبکه‌های بلاک‌چینی را تشکیل می‌دهند.

به لطف مقیاس پذیری بالای کوینکس اسمارت چین، تراکنش‌های دیفای و قراردادهای هوشمند آن به سرعت پردازش و تایید می‌شوند.

سرعت بالا را باید در کنار هزینه بسیار پایین تراکنش‌های Coinex Smart Chain در نظر بگیرید که به عنوان یک ویژگی مهم تلقی می‌شود.

به دلیل سازگاری این زنجیره با EVM، شما می‌توانید شبکه اسمارت چین کوینکس را در کیف پول‌هایی مانند متامسک اضافه کرده و از آن برای تعامل با قراردادهای هوشمند مستقر در این زنجیره استفاده کنید.

در کل هدف توسعه دهندگان زنجیره کوینکس اسمارت چین، تقویت اکوسیستم اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است که در این مسیر سعی دارند با ارائه یک شبکه با کیفیت‌تر، به میزبانی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محبوب بپردازند.

صرافی کوینکس به عنوان پشتیبانی زنجیره هوشمند کوینکس نقش مهمی در تشویق توسعه دهندگان به استفاده از این زنجیره ایفا می‌کند.

آن‌ها با در نظر گرفتن جوایز و مشوق‌های فراوان سعی در توسعه اکوسیستم مستقر بر روی کوینکس اسمارت چین را دارند.

استانداردهای توکن در زنجیره Coinex

استاندارد‌های موجود برای توکن‌های زنجیره Coinex را می‌توان مانند نمونه‌های موجود در شبکه اتریوم دانست.

در این زنجیره سه استاندارد CRC20، CRC721 و CRC1155 قرار دارد که استاندارد CRC20 برای توکن‌های مثلی مانند ERC20 استفاده می‌شود.

coinex chain 3

دو استاندارد CRC721 و CRC1155 برای توکن‌های NFT استفاده می‌شوند.

توسعه دارایی‌های توکنیزه شده در اسمارت چین کوینکس توسط زبان Solidity انجام می‌شود که می‌توانید با مراجعه به مستندات مربوطه در این آدرس مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: توکنیزه کردن (Tokenization) چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به استفاده از الگوریتم اثبات سهام و کارمزد‌های بسیار پایین این شبکه، استقرار قراردادهای هوشمند در آن هزینه بسیار پایینی دارد و شما می‌توانید با کمتر از 3$ توکن خود را در کوینکس اسمارت چین توسعه دهید.

اکسپلورر کوینکس اسمارت چین

هر زنجیره عمومی دارای یک اکسپلورر است که امکان جستجو و بررسی تراکنش‌ها و داده‌های درون زنجیره‌ای را فراهم می‌کند.

برای مشاهده اکسپلورر (Explorer) کوینکس اسمارت چین به این آدرس مراجعه کنید.

در اکسپلورر این زنجیره، داده‌هایی مانند حجم بازار، قیمت توکن CET، اطلاعات بلاک‌ها، تعداد نود‌های اعتبارسنج فعال، مقدار توکن‌های استیک شده و سایر اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ثبت شده را مشاهده می‌کنید.

ارز مورد استفاده کوینکس اسمارتچین

ارز CET در ژانویه سال 2018 توسط صرافی کوینکس ایجاد و عرضه شد.

براساس مدل کسب و کار صرافی کوینکس، این توکن برای دسترسی به امکانات بیشتر و ارزش افزوده سرویس‌های مختلف این پلتفرم معاملاتی استفاده می‌شود.

اما پس از عرضه کوینکس اسمارت چین، ارز دیجیتال CET کاربری‌های بیشتری پیدا کرد. در حال حاضر از توکن CET به عنوان ارز رایج و روشی برای پرداخت کارمزد‌های زنجیره هوشمند Coinex استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر، قراردادهای هوشمند مستقر در اسمارت چین کوینکس از این ارز به عنوان پول رایج برای جابه‌جایی دارایی‌ها استفاده می‌کنند.

البته با در نظر گرفتن قیمت بسیار پایین ارز CET، به نظر می‌رسد استفاده از آن در اسمارت چین کوینکس تجربه جالبی به همراه داشته باشد.

با این حال میزبان اصلی توکن CET‌ زنجیره اتریوم است که با داشتن کیف پول متامسک می‌توانید در هر دو زنجیره آن را هولد کنید.

تعداد عرضه کل ارز CET در ابتدا 10 میلیارد وارد تعیین شده بود.

ارز دیجیتال CET توکن سوزی‌های زیادی را تجربه کرده است و حتی بخشی از کارمزد دریافتی از محل معاملات نیز برای بازخرید و توکن سوزی بیشتر آن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: توکن سوزی یا سوزاندن توکن (Token Burning) چیست؟

بهترین کیف پول کوینکس اسمارت چین

برای هولد ارز دیجیتال CET شما دو راه دارید، راه اول خرید CET در شبکه اتریوم و هولد آن در کیف پول‌های تراست ولت (TrustWallet)، متامسک و سایر کیف پول‌های سازگار با استاندارد ERC20 است.

اما انتخاب دوم خرید این ارز در صرافی کوینکس و برداشت به کوینکس اسمارت چین است.

در مورد تعامل با اپلیکیشن‌های مستقر در اسمارت چین کوینکس نیز کیف پول متامسک (MetaMask) بهترین گزینه است.

شما می‌توانید با اضافه کردن زنجیره CSC به کیف پول متامسک خود از قابلیت‌های زنجیره آن نهایت استفاده را ببرید.

برای اضافه کردن شبکه کوینکس اسمارت چین در متامسک، ابتدا از بخش شبکه Add Network را انتخاب کرده و اطلاعات زیر را در آن وارد کنید:

پس از افزودن زنجیره کوینکس اسمارت چین، لازم به ذکر است مراقب اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کلاهبرداری موجود بربستر این زنجیره باشید.

قبل از تعامل با اپلیکیشن‌های موجود بربستر این زنجیره، در مورد آن‌ها به خوبی تحقیق کنید.

برنامه پشتیبانی کوینکس از توسعه دهندگان

همان‌طور که گفته شد، صرافی کوینکس به عنوان توسعه دهنده اصلی زنجیره CSC، مشوق‌های زیادی را برای توسعه دهندگان آن در نظر گرفته است.

coinex chain 4

توسعه دهندگان کوینکس اسمارت چین، با داشتن سرمایه میلیون دلاری در تلاش هستند تا بهترین برنامه نویسان را از سراسر جهان برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز جذب کنند.

آن‌ها همچنین برنامه نویسان تازه‌کار مستعد را برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر روی زنجیره CSC تشویق می‌کنند.

کوینکس اسمارت چین به عنوان یک زنجیره عمومی متولد شده برای امور مالی باز، دست توسعه دهندگان را برای توسعه انواع اپلیکیشن‌های مالی باز گذاشته است.

آن‌ها امتیازاتی مانند درآمد دلاری ثابت، پاداش‌های ویژه و دسترسی به فروش اولیه توکن‌های موجود را برای سفیران خود ارائه می‌دهند.

چگونه یک اپلیکیشن غیرمتمرکز در زنجیره CSC توسعه دهیم؟

برای توسعه یک اپلیکیش غیرمتمرکز در کوینکس اسمارت چین شما باید علاوه‌بر داشتن درک کلی از ماشین مجازی اتریوم و بلاک‌چین، اطلاعات کافی از زبان برنامه نویسی Solidity نیز داشته باشید.

با یاد گرفتن Solidity شما می‌توانید یک اپلیکیشن غیرمتمرکز سازگار با بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های دیفای ایجاد کنید که زنجیره CSC نیز یکی از آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: نحوه یادگیری زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (Solidity)

پس از یادگیری Solidity، باید از ابزارهای لازم برای توسعه قراردادهای هوشمند خود استفاده کنید. معمولا Truffle و Remix بهترین ابزارهای رایج برای برنامه نویسی قراردادهای هوشمند هستند.

پس از آن با اتصال RPC کوینکس اسمارتچین به محیط برنامه نویسی خود، امکان آپلود قرارداد هوشمند بر روی این زنجیره فراهم می‌شود.

برای آپلود قرارداد هوشمند شما باید حداقل به اندازه 3$ ارز CET در کیف پول خود هولد کرده باشید. از این ارز برای پرداخت کارمزد استقرار قرارداد هوشمند استفاده می‌شود.

پس از آن با راه اندازی وبسایت و اتصال آن به قرارداد هوشمند مستقر در زنجیره هوشمند کوینکس می‌توانید خدمات خود را به کاربران وب 3 ارائه دهید.

توکن‌های موجود در زنجیره CSC

از آن‌جایی که کوینکس اسمارت چین به طور کامل در صرافی کوینکس پوشش داده می‌شود، توکن‌های زیادی برای سهولت دسترسی و کاهش هزینه‌های جابه‌جایی در این شبکه عرضه شده‌اند.

از جمله مهم‌ترین توکن‌های موجود عبارت‌اند از USDT ،WCET ،USDC ،ETH ،‌BNB و TRX.

به خاطر داشته باشید توکن‌های مذکور به عنوان توکن‌های Peg در این شبکه فعالیت می‌کنند. به همین دلیل شما نمی‌توانید آن‌ها را به صورت مستقیم به سایر شبکه‌ها منتقل کنید.

برای مثال امکان جابه‌جایی ETH به شبکه اتریوم نیست و باید از پل (Bridge) موجود در کوینکس اسمارت چین برای این منظور استفاده شود.

سوالات متداول

کوینکس اسمارت چین چیست؟

کوینکس اسمارت چین زنجیره توسعه یافته از سوی صرافی کوینکس است که برای تقویت اکوسیستم ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این زنجیره از مکانیزم اثبات سهام POS برای اجتماع بهره می‌برد. کارمزد تراکنش‌های زنجیره CSC بسیار پایین و در عین حال سرعت پردازش تراکنش‌های آن بسیار بالا است.

بهترین کیف پول سازگار با زنجیره CSC چیست؟

بهترین کیف پول سازگار با زنجیره CSC متامسک (MetaMask) است که در آن شما می‌توانید با افزودن شبکه اسمارت چین کوینکس از مزایای آن استفاده کنید.

کارمزد اسمارت چین کوینکس چقدر است؟

کارمزد جابه‌جایی دارایی‌ها در اسمارت چین کوینکس حدود 0.02 CET است که با در نظر گرفتن قیمت ارز دیجیتال CET، هزینه آن کمتر از 1 سنت است.

نتیجه گیری

کوینکس اسمارت چین یک زنجیره عمومی است که از مکانیزم اثبات سهام POS برای اجتماع خود استفاده می‌کند.

در این زنجیره کارمزد تراکنش‌ها کمتر از 0.01$ است. زنجیره هوشمند کوینکس می‌تواند در هر ثانیه تا 10,000 تراکنش را پردازش و به زنجیره اضافه کند.

شما می‌توانید از این زنجیره برای جابه‌جایی دارایی‌های خود مثل استیبل کوین‌ USDT با پرداخت کمترین کارمزد استفاده کنید.

برنامه نویسان قراردادهای هوشمند نیز می‌توانند اپلیکیشن‌های مستقر در زنجیره‌های سازگار با EVM را با کمترین تلاش در اسمارت چین کوینکس مستقر کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

صرافی کوینکس

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx