ریسک‌های خرید زمین در متاورس

خرید زمین در متاورس

اگرچه متاورس فرصت بسیار بزرگی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است، اما خرید زمین در متاورس هم با مشکلاتی همراه است.

متاورس هیجان‌انگیزترین اتفاقی است که سال 2021 برای سرمایه‌گذاران رخ داد. این حوزه پر از فرصت‌های فراوان برای افرادی است که در زمان مناسب وارد بازار می‌شوند. مهم نیست که چه نوع سرمایه‌گذاری هستید، عرصه و میدان برایتان باز است، از اجاره‌های کوتاه‌مدت زمین‌های مجازی گرفته تا خرید و نگهداری ملک و حتی اجاره آن برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری و تبلیغات.

دنیای مجازی پتانسیل‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در خود دارد، اما این بدان معنا نیست که متاورس یک سرمایه‌گذاری مطمئن و به دور از مشکلات است. با وجود تمام نکات مثبتی که در متاورس دیده می‌شود، قطعاً برخی از مسائل مربوط به املاک مجازی وجود دارد که قبل از ورود به این حوزه باید از آنها آگاه باشید.

عناوین مطلب:

بازار زمین‌های مجازی در متاورس هنوز محدود است.

این مسئله احتمالاً مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در هنگام برخورد با املاک متاورس در نظر داشته باشید. اگرچه شور و هیجان کاربران پلتفرم‌های خریدوفروش زمین‌های مجازی زیاد است، اما تعداد این کاربران چندان زیاد نیست. باید به این نکته توجه داشته باشید که بازار زمین‌های مجازی کوچک است و ممکن است به همین شکل هم باقی بماند. البته این مسئله ایراد بزرگی تلقی نمی‌شود، با این حال باید حتماً آن را در استراتژی سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید.

طبق گزارش پلتفرم NonFungible.com تا 21 دسامبر 2021، در مجموع 128,902 مورد فروش در طول 365 روز قبل برای اموال (از جمله آواتارها) در متاورس ثبت شد. در مقابل، بهتر است این مقایسه را هم در نظر بگیرید که طبق آمار انجمن ملی مشاورین املاک در ایالات متحده در سال 2020، مجموع 5.64 میلیون خانه در این مدت فروخته شده است. با این حال، هنوز بهای برخی از زمین‌ها به یک میلیون دلار می‌رسد و هرروز شرکت‌های بزرگی وارد این عرصه می‌شوند؛ بنابراین، امکان رشد و توسعه این بازار زیاد است.

اگر پلتفرم متاورسی که از آن خرید کرده‌اید، با شکست مواجه شود، سرمایه شما هم از بین خواهد رفت.

هیچ‌کس دوست ندارد به شکست سرمایه‌گذاری‌اش فکر کند، اما سرمایه‌گذاری همیشه با خطرهایی همراه است. خطر سرمایه‌گذاری روی زمین‌ها و اموال مجازی در متاورس هم می‌تواند بسیار قابل‌توجه باشد و بدتر از آن، اگر یک پلتفرم متاورس از بین برود، سرمایه شما هم به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

برخلاف املاک و زمین‌ها در دنیای واقعی که همیشه می‌توانید به این واقعیت فکر کنید که هنوز این قطعه زمین را دارید که می‌توانید به‌صورت فیزیکی روی آن بایستید، اگر پلتفرم متاورسی از نظر مالی شکست بخورد، املاک متاورسی آن هم می‌تواند کاملاً ناپدید شود.

البته اعضای پلتفرم احتمالاً حق رأی خواهند داشت، اما اگر پولی برای کارکردن پلتفرم باقی نمانده باشد، حق رأی هم معنای چندانی نخواهد داشت. اما قبل از اینکه اجازه دهید این موضوع بیش از حد شما را نگران کند، به یاد داشته باشید که سکندلایف (Second Life)، یکی از اولین پلتفرم‌های متاورس، از سال 2003 شروع به کار کرده و در تمام این مدت دوام آورده است.

خرید زمین در متاورس برای دنیای واقعی جذاب نیست.

متاورس شبیه‌سازی‌ای به‌شدت متکی به برق و محاسبات کامپیوتری است، اما گاهی به‌راحتی این مسئله را فراموش می‌کنیم. اگرچه پلتفرم‌های متاورس سعی می‌کنند با برنامه‌نویسی دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر ارتقاء پیدا کنند، ارزهای دیجیتالی که به آنها قدرت می‌دهند تلاش چندانی نمی‌کنند.

استخراج بیت‌کوین تقریباً 91 تراوات ساعت برق مصرف می‌کند که بیشتر از مصرف کل کشور فنلاند (جمعیت 5.5 میلیون نفر) است و تقریباً 0.5 درصد از برق مصرفی جهان را تشکیل می‌دهد. این مسئله به معنای آلودگی زیاد ناشی از ایجاد الکتریسیته، کربن بیشتر در جو و مشکلات دیگر است.

البته، با فعالیت‌های زیست‌محیطی در دنیای واقعی می‌توان به‌ دنبال راه‌های بهتری برای ایجاد برق بود تا تأثیرات جانبی دنیای مجازی بر دنیای فیزیکی کمتر شوند. هر کمک کوچکی می‌تواند موثر باشد.

سخن پایانی

متاورس می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرخطر باشد، بنابراین پلتفرم‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید. انتخاب پلتفرم برتر در میان این تعداد پلتفرمی که اخیراً کار خود را آغاز کرده‌اند، می‌تواند دشوار باشد. با این حال، اگر بتوانید پلتفرم محبوب بعدی را به‌درستی انتخاب کنید، می‌توانید به سود قابل‌ملاحظه‌ای دست پیدا کنید. با این حال، انتخاب اشتباه شما می‌تواند باعث ازبین‌رفتن سرمایه هنگفتی شود.

هنوز چیزهای زیادی برای ساختن روی پلتفرم‌های معتبر وجود دارد، بنابراین اجازه ندهید محبوبیت این پلتفرم‌ها شما را بترساند. اگرچه ممکن است با خرید زمین در متاورس پلتفرم‌های مشهوری مانند دیسنترالند یا سندباکس به بازده هزار درصدی دست پیدا نکنید، اما همچنان می‌توانید بازدهی ثابتی داشته باشید، دقیقاً مانند آنچه در بازار املاک و مستغلات دنیای فیزیکی کسب می‌کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx