همه چیز درباره بازی آپلند؛ خرید زمین در متاورس

بازی آپلند

بازی آپلند یک بازی مدیریت املاک و تجارت است که از ماهیت متاورس بهره‌ می‌برد.

این بازی در وبسایت DAppRadar جزو 5 بازی برتر گیمفای قرار گرفته است.

در شروع این بازی فقط یک شهر وجود داشت اما با گذشت زمان و بهبود آن، شهر‌های بیشتری مانند نیویورک، لس‌آنجلس و غیره به آن اضافه شده است.  

عناوین مطلب:

در کنار سیستم تجارت موجود در بازی، بازیکنان می‌توانند پاداش‌های مختلفی را از بازی دریافت کنند که شامل رقابت‌های ویژه، مسابقات، رویداد‌های زنده و جستجوی گنج می‌شود.

از نظر رتبه‌بندی کلی گیم‌فای، این بازی جزو ده بازی برتر بلاک‌چین محسوب می‌شود. طبق آمار‌ها این بازی بیش از 50 هزار کاربر روزانه دارد و فرآیند توسعه و بروز رسانی آن برای افزودن ویژگی‌ها و مناطق جدید به صورت پیوسته در جریان است.

بیشتر بخوانید: بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین! معرفی برترین بازی‌های NFT

شما می‌توانید این بازی را از طریق مرورگر‌های وب، اندروید و iOS بازی کنید. 

بلاک‌چین مورد استفاده این بازی ایاس (EOS) است که همه NFT‌ های استخراج شده از این بازی در این بلاک‌چین قرار ثبت می‌شوند.

روند بازی آپلند چگونه است؟

همانطور که اشاره شد، آپلند یک بازی متاورسی است که شما با ورود به بازی در یک نقشه واقعی با مکان‌های موجود در دنیای فیزیکی قرار می‌گیرید.

در Upland هر دارایی مجازی نماینده یک ملک واقعی است!

روند اصلی این بازی، خاطره‌هایی از بازی نوستالوژی MonoPoly را برای ما زنده می‌کند. مکانیک کلی بازی از مونوپولی الهام گرفته شده اما در مقیاسی وسیع‌تر اجرا شده.

در این بازی شما می‌توانید از بانک یا سایر بازیکنان دارایی‌های جدیدی را به مالکیت خود دربیاورید. دقیقا مثل بازی مونوپولی که با حرکت مهره بازیکنان روی خانه‌های خریداری توسط شما، دیگران می‌بایست اجاره پرداخت می‌کردند، در بازی Upland نیز با بازدید بازیکنان از دارایی‌های در اختیار شما، توکن UPX دریافت می‌کنید.

اما در آپلند هیچ تاسی وجود ندارد تا تعداد خانه‌هایی که حرکت می‌کنیم را مشخص کند. در عوض، شما از امتیاز حرکت (Sends) برای جابه‌جایی و پرداخت هزینه حق بازدید استفاده می‌کنید.

کالکشن‌های آپلند
کالکشن‌ها در بازی آپلند

مانند بسیاری از بازی‌های بلاک‌چینی با مدل بیزینس Play-to-earn، هدف اولیه شما کسب ثروت است. با معامله دارایی‌ها و ایجاد جریان دائمی دریافت توکن‌های UPX، از راه اجاره دارایی‌های موجود، باید روی انباشت ثروت تمرکز کنید.

همه دارایی‌هایی که در اختیار دارید قابل معامله هستند و می‌توانید آن‌ها را در بازارچه این بازی با توکن‌های UPX یا دلار آمریکا معامله کنید.

علاوه‌بر اجاره‌ای که از سمت بازیکنان دریافت می‌کنید، با حفظ دارایی‌ها، از سمت بازی نیز توکن‌های UPX به شما پاداش داده می‌شود. شما می‌توانید با کامل کردن کالکشن‌ها (Collection) در یک منطقه، توکن‌های UPX بیشتری هدیه بگیرید.

خرید و فروش دارایی‌ها در آپلند

معامله دارایی‌ها و تجارت با آن‌ها یکی از ابعاد مهم این بازی به شمار می‌رود. دارایی‌ها و املاک موجود، به صورت سالانه 14.7 درصد درآمد تولید می‌کنند که هر 3 ساعت یک بار به بازیکنان پرداخت می‌شود.

زمین در آپلند
انواع زمین در بازی آپلند

به طور کلی دو نوع ملک در بازی Upland وجود دارد، دارایی‌های Mint شده و Mint نشده.

دارایی‌هایی که تا به حال Mint نشده‌اند هیچ مالکی ندارند. از این رو خرید دارایی‌های موجود در این دسته مانند خرید دارایی از بانک است.

قیمت این دارایی‌ها برای خرید مناسب هستند اما پیدا کردن‌شان در بازی کار چندان آسانی نیست. در آپلند برای Mint یک دارایی می‌بایست آواتار (چیزی مثل کاراکتر بازیکن) خود را به سمت یک دارایی حرکت دهید تا به اندازه کافی به دارایی مورد نظر نزدیک شوید.

پیدا کردن دارایی‌های Mint نشده کار چندان آسانی نیست زیرا به محض ورود آن‌ها به بازی، به سرعت توسط بازیکنان خریداری می‌شوند.

اما راه دوم که بسیار آسان‌تر و البته گران‌تر نیز هست، خرید دارایی‌های سایر بازیکن از بازارچه بازی است. وقتی شما یک دارایی را از بازیکنان دیگر خریداری می‌کنید، نیاز نیست آواتار خود را به آن دارایی حرکت دهید. خرید ملک از سایر بازیکنان در همه جای نقشه امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: منظور از خرید زمین در متاورس چیست؟

البته در هنگام خرید این دارایی‌ها، مقداری کارمزد به بازی پرداخت می‌کنید. نکته دیگر در مورد درآمد سالانه دارایی‌ها این است که آن‌ها براساس قیمت زمان Mint محاسبه می‌شوند نه قیمتی که شما آن دارایی را از بازیکنان دیگر خریداری می‌کنید.

همان‌طور که امکان خرید دارایی از سایر بازیکنان وجود دارد، می‌توانید دارایی‌های خود را در قالب USD یا UPX به فروش برسانید. یکی از راه‌های کسب سود در این بازی، خرید و فروش زمین هست.

بهترین استراتژی برای کسب سود در این روش این است که دارایی‌های جدید Mint کنید (از بانک خریداری کنید) و سپس صبر کنید تا همه دارایی‌های یک منطقه فروخته شوند. حالا آن‌ها را با یک قیمت منطقی در بازارچه بازی به فروش برسانید.

ساختمان‌سازی در زمین‌های آپلند

برای ساخت یک ساختمان در آپلند، ابتدا شما می‌بایست Spark داشته باشید.

Spark معادل میزان کار بر حسب ساعت هست. شما می‌توانید با شرکت در ماموریت‌های Treasure hunts و رویداد‌های مهم که در بازی جریان دارد، Spark دریافت کنید.

علاوه‌ بر روش‌های معرفی شده، تنها با رسیدن ثروت خالص‌تان به 1 میلیون UPX و دریافت لقب Director به بالا می‌توانید ساختمان‌سازی کنید. 

ساختمان‌سازی در آپلند
انواع ساختمان‌های قابل ساخت در زمین‌های آپلند

ساختمان‌ها ارزش دارایی‌های شما و زمین‌های اطراف را افزایش می‌دهند. در آینده این ساختمان‌ها، موارد استفاده بیشتری مانند نشان دادن NFT و پارکینگ خودرو خواهد داشت. 

گردش در شهرها

به صورت پیش‌فرض، آواتار شما در شهر گردش می‌کند.

در هر روز شما مقدار محدودی امتیاز حرکت (که Sends نام دارد) خواهید داشت. با جمع آوری آیکون‌هایی شبیه به هواپیمای کاغذی در روی نقشه، می‌توانید Sends جمع‌آوری کنید.

برای حرکت بین شهر‌های بازی باید از یک قطار یا هواپیما استفاده کنید. لازم به ذکر است با حرکت در بین املاک سایر بازیکنان، در واقع به آن‌ها اجاره (یا حق بازدید) می‌پردازید.

بازیکن در آپلند
رفتن به ملک سایر بازیکنان نیازمند پرداخت حق بازدید است!

در Upland، شما می‌توانید کاراکتر خود را از حرکت بازدارید و فقط در زمان‌هایی که واقعا نیاز هست آن را حرکت دهید.

با خرید املاک از سایر بازیکنان و ایجاد کسب‌وکار‌های مختلف در سراسر نقشه، می‌توانید بدون نیاز به حرکت آواتار، به مدیریت بازی بپردازید و از درآمد‌های بازگشتی حاصل از حفظ دارایی‌ها در قالب UPX لذت ببرید.

البته برای شرکت در ماموریت‌های جستجو گنجینه «Treasure hunts» و یافتن دارایی‌هایی که هنوز Mint نشده‌اند، می‌بایست به کاراکتر خود اجازه حرکت دهید. ممکن است در آینده قصد سفر به یک استادیوم یا مکان خاص برای خرید NFT داشته باشید که در هر حال می‌بایست آواتار خود را حرکت دهید.

آواتار و لقب شما در بازی آپلند

با شروع بازی، شما لقب (Status) بازدید‌کننده یا Visitor را از سمت بازی دریافت می‌کنید که برای حفظ و ارتقاء آن می‌بایست حداکثر هفت روز به بازی آپلند وارد و ویزای خود را در آن تمدید کنید.

اگر ویزای شما منقضی شود، همه دارایی‌های‌تان توسط استخر انجمن بازی مصادره می‌شود. این قابلیت در جهت مبارزه با بات‌ها و اسکریپت‌های مصنوعی پیاده شده تا تجربه بازی سایر بازیکنان تازه‌کار از بازی دچار اشکال نشود.

برای تمدید دائمی ویزا و برداشته شدن این محدودیت می‌بایست لقب Uplander به بالا را دریافت کنید. 

زمانی که ثروت یک بازیکن حداقل به 10 هزار UPX می‌رسد، آن‌ها امکان ارتقاء لقب‌شان به Uplander خواهند داشت. پس از آن، دارایی‌های شما و حساب‌تان برای همیشه روی بلاک‌چین باقی می‌ماند. کسانی که به این مرحله می‌رسند، می‌توانند با فروش دارایی‌هایی که به دست آورده‌اند توکن UPX و USD کسب کنند. 

دارایی‌هایی که بازیکنان جدید در شروع بازی خریداری می‌کنند لقب FSA دارند. بدین معنا که این دارایی‌ها با قیمت بسیار ارزان‌تر نسبت به سایر املاک در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و کاربران جدید می‌توانند پس از رسیدن به لقب Uplander، این دارایی‌ها را به فروش برسانند.

زمین ارزان در آپلند
زمین‌های با عنوان FSA ارزان‌تر از زمین‌های فروشی سایر بازیکنان هستند.

لقب بعدی بازی pro یا حرفه‌ای است که با رسیدن ثروت خالص بازیکن به 100 هزار UPX، این لقب را کسب می‌کند. پس از Pro، با کسب یک میلیون UPX، بازیکن به لقب Director می‌رسد که امکان ساختمان سازی را خواهد داشت.

برای به دست آوردن لقب بالاتر، بازیکن می‌بایست صد میلیون ثروت خالص توکن UPX داشته باشد تا لقب Chief Executive‌ را از آن خود کند. با دریافت هر لقب جدید، بازیکن به امکانات و ویژگی‌های بیشتری دست پیدا می‌کند.

با افزایش سطوح، آواتار بازیکن تغییر می‌کند و بازیکن می‌تواند توکن‌های Spark‌ بیشتری دریافت کند. در مرحله Pro، بازیکنان نمی‌توانند دارایی‌هایی که برچسب FSA را دارند خریداری کنند. 

بیشتر بخوانید: ریسک‌های خرید زمین در متاورس

پروفایل آپلند
بخش پروفایل در آپلند

ماموریت‌های Treasure hunt در بازی آپلند

ماموریت‌های Treasure hunt یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های بازی آپلند برای دریافت UPX یا توکن‌های Spark هستند.

در این بازی انواع مختلفی از این ماموریت وجود دارد. ماموریت‌های استاندارد (Standard) به شما اجازه می‌دهند تا با زمان رقابت کنید و ماموریت‌های محدود و انحصاری (Exclusive hunt) امکان رقابت شما با سایر بازیکنان را می‌دهد. 

برای یافتن گنجینه‌ها، شما می‌بایست علامت‌های جهت‌ نمای نشان داده‌ شده در نقشه را دنبال کنید و آواتار خود را در جهت دنبال کردن و رسیدن به نشانه‌ها حرکت دهید. به خاطر داشته باشید که توکن Send در هر روز محدود است و برای به دست آوردن آن باید از توکن‌های UPX استفاده کنید.

یکی از استراتژی‌های رایج مورد استفاده توسط بازیکنان این بازی، خرید زمین‌های یک شهر و حرکت بین آن‌هاست. حرکت کردن روی زمین‌های خودتان، هزینه‌ای از نظر Sends و UPX در برندارد.

اقتصاد بازی آپلند

در ابتدای بازی، یک صد میلیارد توکن UPX ضرب و بین دو استخر بزرگ تقسیم شده است. استخر اول برای بودجه توسعه و به روز رسانی بازی و استخر دوم در جهت پایداری اقتصاد داخلی بازی استفاده می‌شود.

توکن UPX یک توکن دیجیتال یا کوین مستقل نیست بلکه فقط یک دارایی مجازی در بازی است که برای خرید و فروش دارایی‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازیکنان می‌توانند به صورت مستقیم به ازای هر یک دلار معادل هزار توکن UPX دریافت کنند. با این حال این توکن را نمی‌توان به خارج از بازی انتقال داد یا آن را در بازار‌ ارز‌های دیجیتال به فروش رساند. برای برداشت سود حاصل از بازی، بازیکنان می‌توانند با خرید املاک توسط توکن‌های UPX و فروش آن‌ها با دلار کسب درآمد کنند.

راه‌های کسب توکن UPX و دلار در بازی آپلند

  • حفظ املاک و کسب سود 14.7 درصدی سالانه بر اساس قیمت mint
  • ساخت کلکسیون املاک و کسب UPX به عنوان پاداش و افزایش دائمی نرخ سود سالانه
  • خرید املاک و دارایی‌های Mint نشده و فروش آن‌ها به سایرین در ازای دلار یا UPX
  • استفاده از توکن‌های Spark برای ساخت ساختمان و ارتقاء دارایی و در نتیجه افزایش ارزش آن
  • اجاره توکن‌های Spark برای کسب UPX
  • دریافت اجاره از بازدیدکنندگان املاک شما
  • شرکت در ماموریت‌های Treasure hunt
  • دریافت و فروش NFT
  • شرکت در چالش‌ و رویداد‌ها

NFT‌ در بازی آپلند

بازی Upland از NFT برای ارائه مفهوم دنیای متاورس در زمینه‌‌های هنری و ورزشی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع توکن NFT (توکن‌های تعویض‌ناپذیر)

با استفاده از توکن‌های NFT، بازیکنان می‌توانند به مکان‌های مختلف سفر کنند و یا در رویداد‌های Mint توکن NFT که از سوی بازی ارائه می‌شود مشارکت کنند.

nft در آپلند
nft های موجود در بازی آپلند

در این بازی سه نوع NFT وجود دارد که هر کدام ارزش خاصی برای بازیکنان به همراه دارند:

  1. توکن‌های Memento: این توکن‌ها ارزشمند‌ترین و کمیاب‌ترین توکن‌های بازی آپلند هستند. 
  2. توکن‌های Essential: این توکن‌ها به نسبت بیشتری رواج دارند و بازیکنان می‌توانند با ادغام آن‌ها به توکن‌های جدیدی دست پیدا کنند. 
  3. توکن‌های Spotlight: این توکن‌های NFT نوعی فایل‌های ویدیویی ضبط شده از لحظات بازی هستند. 

آینده Upland

براساس اطلاعات، شایعات و جزییات ارائه شده در White paper این پروژه، ما از ابعاد خاصی از این بازی یقین داریم. مثلا در حال حاضر فقط شهرهای آمریکا در بازی وجود دارند اما در آینده، شهر‌های بیشتری از سراسر جهان اضافه می‌شود.

سازندگان بازی در حال ایجاد تدابیری برای فراهم کردن ابزاری در جهت ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر بستر این بازی هستند. در وایت‌پیپر این بازی اشاره شده است که تیم سازنده قصد دارد بازی را به سمت واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هدیت کند.

بیشتر بخوانید:‌بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه رابطه‌ای با هم دارند؟

همچنین کسب‌ و کار‌ها و فروشگاه‌هایی که در بازی در اختیار بازیکنان است در آینده به محلی برای فروش خدمات و دارایی‌های داخل بازی برای صاحبان آن‌ها بدل می‌شوند.

بلاک اکسپلورر چیست؟

بلاک اکسپلورر در واقع نوعی کاراکتر است که با حرکت آن به اطراف، بازیکن می‌تواند زمین‌های خریداری نشده را کشف و Mint کند.

با انتخاب یک Block Explorer و گذاشتن آن در یک مکان تصادفی، او شروع به جستجو و گردش به اطراف شهر می‌کند. در بازی آپلند، آواتار همان بلاک اکسپلورر مورد استفاده در بازی است. 

سفر بین شهر‌ها در آپلند

برای سفر بین‌ شهر‌های داخل بازی دو راه دارید. راه اول استفاده از هواپیماست که به عنوان روش اصلی جابه‌جایی بین شهر‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش دیگر استفاده از قطار است که ارزان‌تر بوده و امکان سفر به شهر‌های نزدیک را برای شما فراهم می‌کند.

هواپیما

برای رفتن به سایر شهر‌های بزرگ،‌ ابتدا اکسپلورر خود (آواتار) را به یکی از فرودگاه‌های شهر مثل SFO یا JFK منتقل کنید. برای پیدا کردن محل فرودگاه در نقشه، بخش terminal را انتخاب و سپس در پنجره باز شده، ترمینال مورد نظر را انتخاب کنید.

ظرفیت هر ترمینال به صورت روزانه محدود است. پس از رسیدن به فرودگاه، روی آیکون ترمینال در کنار آواتار کلیک کنید تا منو پرواز‌ها برای شما باز شود. در این منو انواع سفر و مقصد آن‌ها را مشاهده می‌کنید. 

در حال حاضر، سفر بین سانفرانسیسکو و نیویوک 2580 توکن UPX هزینه دارد و 42 دقیقه زمان می‌برد. پس از رسیدن به مقصد، از فرودگاه خارج شوید و با انتخاب نزدیک‌ترین ملک خریداری شده توسط سایرین، به سمت آن حرکت کنید. 

قطار

برای سفر به شهر‌های نزدیک، نیاز به یک سیستم حمل و نقل ارزان حس می‌شد که تیم سازنده ایده قطار را اجرا کرد. سیستم کارکرد قطار‌ها مشابه هواپیماست ولی قطار‌ها از نظر سرعت حرکت کند‌تر هستند.

در بازی آپلند، روی نقشه، ترمینال‌های قطار قابل مشاهده هستند که امکان سفر بین دو شهر سانفرانسیسکو و فرنسو را فراهم می‌کند.

برای سفر با قطار، ابتدا اکسپلورر خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه قطار برسانید، سپس با انتخاب ایستگاه قطار که در نزدیکی آواتار شماست، یک پنجره باز می‌شود و از آن‌جا امکان انتخاب ایستگاه مقصد فراهم می‌شود.

در حال حاضر برای جابه‌جایی بین شهر‌های عنوان شده 95 توکن UPX هزینه نیاز دارد و این سفر حدود 25 دقیقه زمان‌ می‌برد.

آموزش ثبت نام در بازی Upland

برای شروع بازی در Upland، ابتدا وارد وبسایت آپلند شوید و با ایمیل ثبت‌نام کنید.

اگر از نسخه موبایل استفاده می‌کنید، برای اندروید وارد فروشگاه گوگل‌پلی، یا اپ‌استور اپل شوید و با جستجو برنامه Upland روی دکمه دانلود برنامه بزنید. 

دانلود آپلند
آپلند در پلی استور

پس از ثبت نام و ورود به بازی، از شما خواسته می‌شود تا یک اکسپلورر و رنگ انتخاب کنید. در حین جستجو در نقشه ممکن است پنجره‌ای برای ارائه دستورالعمل‌های انجام بازی به شما نشان داده شود.

پس از آن می‌بایست یک شهر برای شروع تجارت انتخاب کنید. بهتر است شهر‌هایی که به تازگی به بازی اضافه شده‌اند را در نظر بگیرید.

پس از ورود به بازی، شما می‌توانید زمین‌‌های سبز رنگ که با عنوان FSA مشخص شده‌اند را خریداری کنید. 

نکاتی برای بازیکنان تازه‌وارد در آپلند

 بهترین توصیه ما به بازیکنان تازه‌وارد این است که از ابزاری مثل Upxland برای جستجوی املاک Mint نشده استفاده کنند. در هنگام جستجو فقط به دنبال املاک FSA باشید چون سایر املاک Mint نشده برای تازه‌واردان گران‌تر خواهند بود. 

پس از آن، اکسپلورر خود را به شهر‌هایی که به تازگی به بازی اضافه شده‌اند بفرستید. با این که آن شهر‌ها دور هستند و گاهی برای مسافرت به آن‌ها هزینه زیادی می‌پردازید اما ارزشش را دارد. همچنین استفاده از قطار جایگزین بهتری برای تازه‌کاران هست. 

اخبار و اطلاعیه‌های تیم سازنده بازی را در کانال‌های ارتباطی مثل دیسکورد دنبال کنید تا از قابلیت‌ها و جزییات جدید بازی عقب نمانید.

برای جمع‌آوری کلکسیون املاک به سراغ آن‌هایی که کوچک‌تر هستند بروید. مثلا آن‌هایی که در یک شهر یا در یک خیابان قرار دارند. پس از تکمیل یک کلکسیون، بازی به شما جایزه می‌دهد، دریافت آن را فراموش نکنید.

و آخرین توصیه ما این است که تا زمانی که همه املاک منطقه فروش نرفته‌اند، املاک و دارایی‌های خود را برای فروش نگذارید.

نتیجه‌گیری

علیرغم این که توکن اصلی بازی یک توکن ارز دیجیتال نیست اما تیم توسعه آپلند توانسته اکثر نیاز‌های بازیکنان را در آن اجرا کند. جهت بازی به سمت مناسبی قرار دارد، اما شروع اولیه آن توسط بازیکنان ممکن است کمی خسته‌کننده و سخت باشد. 

قبل از انجام هر حرکتی، بهتر است به نظرات کاربران این بازی توجه کنید و سپس با یک استراتژی آماده وارد تجارت شوید. اگر روند صحیحی در بازی پیش‌ بگیرید، رشد در چنین بازی می‌تواند ماه‌ها زمان نیاز داشته باشد مگر این‌که مایل باشید توکن‌های UPX را با دلار خریداری کنید.

پس از خرید املاک و دارایی و خالی شدن دست‌تان از توکن‌های UPX، سرگرمی بازی کاهش پیدا می‌کند و ممکن است خسته کننده شود.به طور کلی در این بازی هر چه تعداد توکن‌های UPX دریافتی شما بیشتر باشد، انتخاب‌های شما نیز بیشتر خواهد بود و از آن لذت می‌برید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx