زمین مجازی در متاورس چیست؟

blank

زمین مجازی NFT به هر منطقه قابل‌مالکیت از زمین دیجیتال در یک پلتفرم متاورس گفته می‌شود.

پروژه‌های محبوب زمین‌های مجازی شامل پلتفرم‌های دیسنترالند (Decentraland)، سندباکس (The Sandbox) و اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) می‌شوند.

مطلب مرتبط: فضای واقعیت مجازی (متاورس) چیست؟

عناوین مطلب:

توکن‌های تعویض‌ناپذیر یا همان NFTها برای نشان‌دادن مالکیت زمین مناسب هستند، زیرا هر کدام منحصربه‌فرد هستند و به‌راحتی مالکیت دیجیتال را ثابت می‌کنند. شما می‌توانید از زمین‌های مجازی برای تبلیغات، معاشرت، بازی، کار و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

مالک زمین معمولاً می‌تواند از زمین خود برای میزبانی رویدادهای آنلاین، نمایش محتوا یا کسب پاداش بیشتر در یک بازی استفاده کند. برندهای بزرگ و افراد مشهور از جمله آدیداس و رپر آمریکایی، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) نیز شروع به سرمایه‌گذاری و استفاده از زمین‌های مجازی در متاورس کرده‌اند.

ارزش یک قطعه زمین تحت ‌تأثیر کاربرد، پروژه مربوطه و سفته‌بازی بازار آن است. شما می‌توانید زمین‌های مجازی را از یک پروژه به‌طور مستقیم یا از طریق بازارهای ثانویه در یک پلتفرم NFT مانند اپن‌سی (OpenSea) خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: روش خرید NFT روی پلتفرم اپن‌سی

با این حال پیش از خرید، مطمئن شوید که خطرات و موارد استفاده زمین و پروژه‌های مرتبط با آن را درک کرده‌اید. در برخی موارد، بهتر است به جای خرید زمین مجازی، آنها را اجاره کنید.

آشنایی بیشتر با مفهوم زمین مجازی

توسعه متاورس باعث شده بلاک‌چین‌ها هرروز کاربردهای جدیدتر و جالب‌تری داشته باشند. از آنجا که 2020 سال بزرگی برای متاورس و توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFTها) بود، جای تعجب نیست که اکنون زمین مجازی به یک موضوع داغ تبدیل شده باشد.

برخی از زمین‌های مجازی به قیمت‌هایی بیشتر از املاک در دنیای فیزیکی رسیده‌اند که درک این مفهوم را برای برخی دشوار می‌سازد. در واقع، شباهت‌های زیادی بین زمین‌های مجازی و املاک معمولی وجود دارد. اما زمین مجازی به‌عنوان یک دارایی دیجیتال در بلاک‌چین ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

متاورس چیست؟

متاورس یک دنیای مجازی و آنلاین است که جوانب مختلف زندگی دیجیتال و واقعی ما از جمله کار، معاشرت و تفریح ​​را با هم ترکیب می‌کند.

در سال 2021 بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله متا (همان فیسبوک سابق)، مایکروسافت و اپیک گیمز (Epic Games) شروع به توسعه و کاوش در این فضا کردند. فناوری بلاک‌چین نقش مهمی در متاورس ایفا می‌کند، زیرا مالکیت دیجیتال، هویت و اقتصاد مفاهیم اصلی این جهان مجازی هستند.

مطلب مرتبط: کدام شرکت‌ها روی توسعه متاورس کار می‌کنند

زمین مجازی مبتنی بر NFT چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، پروژه‌های متاورس جهان‌های دیجیتالی هستند که کاربران معمولاً می‌توانند با آواتارهای سه‌بعدی خود آنها را کشف کنند.

به‌عنوان مثال، پروژه سکندلایو (SecondLive) مناطق و مکان‌هایی را برای کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها فراهم می‌کند.

با اینکه پروژه‌هایی مانند سکندلایو به کاربران اجازه خرید دائمی فضایی در واقعیت مجازی را نمی‌دهند، در سایر جهان‌های متاورس این مسئله امکان‌پذیر است. در این پروژه‌ها، توسعه‌دهندگان نقشه‌های بزرگی از زمین‌های تقسیم‌شده به قطعات کوچک‌تر برای فروش در بازار ایجاد می‌کنند.

برای نشان‌دادن مالکیت منحصربه‌فرد هر منطقه، کاربران NFTهایی مرتبط با یک قطعه زمین خاص خریداری می‌کنند. شما می‌توانید این قطعات را از طریق فروش زمین به‌صورت مستقیم از پلتفرم پروژه یا در بازار ثانویه خریداری کنید. اینکه دقیقاً چه کاری می‌توانید با زمین مجازی خود انجام دهید به پروژه مربوط به آن بستگی دارد.

موارد استفاده از زمین مجازی در متاورس چیست؟

مالکان زمین به‌جز سفته‌بازی می‌توانند از فضای مجازی خود در موقعیت‌های مختلف استفاده کنند:

  1. تبلیغات: اگر زمین شما در یک منطقه محبوب واقع شده است و بازدیدکنندگان زیادی جذب می‌کند، می‌توانید برای ارائه فضای تبلیغاتی به کاربران دیگر هزینه دریافت کنید.
  2. معاشرت: شما می‌توانید میزبان رویدادهایی، مانند کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها و جلسات اجتماعی در زمین دیجیتالی خود باشید.
  3. بازی: زمین مجازی شما ممکن است در یک بازی ویدیویی مبتنی بر NFT کاربرد داشته باشد. به‌عنوان مثال، زمین در بازی اکسی اینفینیتی می‌تواند منابع، توکن‌ها و موارد ضروری ساخت شخصیت‌های بیشتر را فراهم کند.
  4. کار: زمینی که با آواتار سه‌بعدی قابل‌کاوش است، می‌تواند به‌عنوان فضای اداری مجازی یا مکانی برای ارائه خدمات دیجیتال استفاده شود. به‌عنوان مثال، شرکت پی‌دابلیوسی هنگ‌کنگ (PwC Hong Kong) از زمینی مجازی در سندباکس برای خدمات مشاوره وب 3.0 خود استفاده خواهد کرد.

آیا شرکت‌های بین‌المللی در حال خرید زمین در متاورس هستند؟

سلبریتی‌ها و برندهای برجسته در حال حاضر شروع به خرید زمین در متاورس کرده‌اند. به‌عنوان مثال، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) در حال ایجاد تجربه متاورس اسنوپ داگ (Snoop Dogg Metaverse Experience) خود در پلتفرم سندباکس است. همچنین، آدیداس فضایی را در این پلتفرم برای تجربه متاورس آدی‌وِرس (AdiVerse) خود خریداری کرده است.

در حال حاضر، برندها و شرکت‌های مختلف به غیر از پیوستن به تبلیغات متاورس و NFT به کاربران این فرصت را می‌دهند که با دسترسی به خدمات، بازی‌ها و محصولات متاورس با آنها تعامل داشته باشند.

1 3

گفتنی است حتی سرمایه‌گذاران خُرد زمین‌های مجازی کم‌کم جای خود را به سرمایه‌گذاران سازمانی می‌دهند. به‌عنوان مثال، گروه متاورس (Metaverse Group) با خرید مقادیر زیادی املاک دیجیتالی خبرساز شده است. جالب است بدانید دفتر مرکزی این گروه در کریپتوولی (Crypto Valley) در پلتفرم دیسنترالند واقع شده است. شرکت مشاوره PwC هم در دسامبر 2021 به‌عنوان بخشی از خدمات مشاوره وب 3.0، قطعاتی زمین در دیسنترالند خریداری کرد.

چه عاملی بر قیمت زمین مجازی تأثیر می‌گذارد؟

قیمت یک قطعه زمین مجازی مشابه دیگر توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال تعویض‌ناپذیر تعیین می‌شود. سه عامل اصلی برای بررسی وجود دارد:

کاربرد: زمین مجازی با بسیاری از NFT‌های دیگر متفاوت است زیرا معمولاً موارد استفاده متنوعی دارد. این موارد به پلتفرمی بستگی دارد که زمین روی آن ایجاد شده‌ است. به‌عنوان مثال، دنیاهای دیجیتال مانند دیسنترالند به کاربران اجازه می‌دهند تا در زمین خود تغییراتی ایجاد کنند یا روی آن بنایی بسازند.

اگر زمین شما در یک منطقه مشهور واقع شده است یا بازدیدکنندگان زیادی دارد، می‌توانید برای تبلیغات هزینه دریافت کنید. زمین شما همچنین ممکن است در یک بازی ویدیویی بلاک‌چین مزایایی را برای شما فراهم کند. می‌توانید پاداش‌های سهام‌گذاری خود را بهبود ببخشید یا رویدادهای درون‌بازی منحصربه‌فردی مانند رویدادهای اکسی اینفینیتی را تجربه کنید.

پلتفرم: با توجه به عرضه و تقاضا در بازار، پلتفرم‌های محبوبی مانند دیسنترالند (Decentraland)، سندباکس (The Sandbox) یا مای نیبر الیس (My Neighbour Alice) احتمالاً در آینده قیمت‌های بالاتری برای زمین‌های NFT خود ارائه می‌دهند. تعداد کاربران و علاقمندان این پلتفرم‌ها بسیار بیشتر از پروژه‌های کوچک‌تر است.

سفته‌بازی: رویدادهای بزرگ فروش زمین‌های NFT در گذشته منجر به افزایش میزان سفته‌بازی شده است. به‌عنوان مثال، شرکت املاک و مستغلات ان‌اف‌تی متاورس گروپ (NFT Metaverse Group) تقریباً 2.43 میلیون دلار در نوامبر 2021 برای خرید یک بخش از 116 قطعه زمین در دیسنترالند هزینه کرد. مساحت هر قطعه زمین 16 متر مربع است که در کل برابر با مساحت 1856 متر مربع در منطقه فشن استریت می‌شود.

از کجا می‌توان در متاورس زمین خرید؟

دو روش اصلی برای خرید زمین مجازی در متاورس وجود دارد. شما می‌توانید در فروش زمین شرکت کنید و آن را مستقیماً از پروژه اصلی خریداری کنید، یا می‌توانید زمین را از طریق یک بازار ثانویه از سایر کاربران بخرید.

فروش زمین مجازی روش خوبی برای خرید زمین شما با قیمتی پایین‌تر از بازار ثانویه است. اکثر پروژه‌های بزرگ متاورس با زمین NFT شاهد افزایش قیمت بوده‌اند، به این معنی که خرید زمین در فروش اولیه بهتر است. برخی از پروژه‌ها تمام قطعات خود را یکجا می‌فروشند، در حالی که برخی دیگر آنها را در چندین دور به فروش می‌رسانند.

صرافی و بازارهای NFT امن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای خرید زمین در بازار ثانویه هستند. به این ترتیب، خریدار و فروشنده هر دو توسط یک قرارداد هوشمند محافظت می‌شوند که تضمین می‌کند معاملات برای هر دو طرف به‌راحتی انجام می‌شود. بازار NFT بایننس و پلتفرم اپن‌سی دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خرید زمین مجازی هستند؛ بازار ان‌اف‌تی بایننس از اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس و پلتفرم اپن‌سی از اتریوم، پالی‌گان (Polygon) و کلایتن (Klaytn) پشتیبانی می‌کند.

زمین مجازی در اپن سی

نکاتی پیش از خرید اولین زمین متاورس

خرید زمین NFT در متاورس باید مانند هر سرمایه‌گذاری یا تراکنش مالی دیگری باشد. برای این کار، حتماً تحقیقات خود را انجام دهید و نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. زمین مجازی خود را از یک منبع معتبر خریداری کنید. اگر زمین را از فروش اولیه پروژه خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که لینک رسمی و صحیح پلتفرم را دارید. اگر از شخص دیگری زمین می‌خرید، هرگز مستقیماً دارایی خود را به کیف پول او انتقال ندهید. همیشه بهتر است فروش از طریق یک بازار معتبر و قابل‌اعتماد مثل اپن‌سی انجام شود.
  2. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید زمین مجازی خود را بخرید یا اجاره کنید. بسته به نیاز شما، ممکن است نیازی به خرید یک قطعه زمین نداشته باشید. برای مثال، ممکن است بخواهید میزبان فقط یک رویداد در یک منطقه محبوب باشید. اگر پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید از اجاره زمین مجازی پشتیبانی می‌کند، بهایی که می‌پردازید به ترافیک اجاره‌کردن قطعه زمین، نزدیکی به سایر قطعات زمین مهم و اندازه آن بستگی دارد.
  3. پروژه زمین مجازی را با دقت در نظر بگیرید. پروژه‌ای که انتخاب می‌کنید کاربرد و تا حدی هزینه NFT را تعیین می‌کند. اگر می‌خواهید با زمین خود نوسان‌گیری کنید و دوباره آن را بفروشید، به اصول پروژه مانند محبوبیت، تعداد کاربران و تیم پشتیبان توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید فضای مجازی تبلیغاتی بفروشید یا از کاربردهای دیگر آن بهره ببرید، تحقیق کنید که کدام پلتفرم‌های متاورس بیشتر برای نیازهای شما مناسب هستند. همه پروژه‌های NFT موفق نمی‌شوند، بنابراین قبل از خرید زمین‌های مجازی، ریسک مالی آن را در نظر بگیرید. اگر زمینی بخرید که کاربرد یا تقاضا ندارد، ممکن است مجبور شوید برای همیشه آن را نگه دارید.

سخن پایانی

برای بسیاری، ایده فروش زمین مجازی ممکن است دور از ذهن به نظر برسد. با این حال، فقط باید به ظهور NFTها، آیتم‌های کلکسیونی دیجیتال و متاورس نگاه کنید تا بفهمید زمین‌های مجازی چگونه طی مدت کوتاهی رشد و توسعه قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

این ایده با داشتن یک وب‌سایت یا فضای مجازی دیگر تفاوت چندانی ندارد. به‌عنوان مثال، نام‌های محبوب دامنه هم با قیمت‌های صدها هزار دلاری فروخته می‌شوند. با این حال، روشی که توکن‌های NFT زمین‌‌‌های مجازی مالکیت را تضمین می‌کنند، تفاوت را برجسته می‌کند.

با توجه به اینکه دنیای فناوری خود را برای آینده‌ای متاورسی آماده می‌کند، نباید از دیدن زمین‌ مجازی مبتنی بر NFT در متاورس تعجب چندانی داشته باشیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمدرضا

چرا درباره‌ی ویرچوال حرفی زده نشده؟؟؟!
متاورس ویرچوال وجود دارد یا خیر ‌و…

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx