معرفی بازی متاورس پاویا (Pavia)؛ مبتنی بر بلاک‌چین کاردانو

متاورس پاویا

متاورس پاویا (Pavia) یک بازی بلاک‌چینی بر بستر کاردانو بوده که مرحله توسعه آن از سپتامبر سال 2021 آغاز شده است.

این بازی را می‌توان یکی از دلایل اصلی رشد چشمگیر ارز کاردانو (ADA) در ماه‌های اخیر دانست.

زمین‌های مجازی در این بازی به دلیل استقبال و تقاضای زیاد، تا سقف‌های قیمتی 1000 دلار هم رسیده که حکایت از علاقه و استقبال مردم نسبت به این پروژه متاورسی دارد.

عناوین مطلب:

بیشتر بخوانید: فضای واقعیت مجازی (متاورس) چیست؟

مدل بیزینس این بازی نیز مانند اغلب بازی‌های کریپتو از P2E پیروی می‌کند که در آن بازیکنان با ورود به یک دنیای مجازی می‌توانند توکن‌های NFT و زمین معامله کنند. 

می‌توان گفت این بازی یکی از 4 بازی معروف بر بستر بلاک‌چین کاردانو است که توانسته به چنین محبوبیتی دست پیدا کند.

توکن مورد استفاده این بازی، Pavia نام دارد که با اسم این پروژه یکسان است.

وبسایت پروژه پاویا اعلام کرده است که نام پاویا را از یک شهر در ایتالیا انتخاب کرده است که در آن شخصی به نام Gerolamo Cardano در قرن 16 میلادی می‌زیسته.

روند بازی در متاورس پاویا

در این پروژه 100 هزار قطعه زمین توزیع شده است که هر کدام از آن‌ها با شناسه و ویژگی‌های مخصوصی در قالب توکن‌های NFT توسط بازیکنان Mint می‌شوند.

تا به حال بیش از 60 درصد این زمین‌ها در مرحله پیش فروش، فروخته شده است که صاحبان این زمین‌ها، با فعالیت‌هایی که در آن‌ها انجام می‌دهند، امکان کسب درآمد خواهند داشت. پس از مرحله پیش‌فروش، بازیکنان می‌توانند در بازارچه توکن‌های NFT کاردانو (CNFT)، آن‌ها را معامله کنند.

پاویا یک برنامه وفاداری (Loyalty Program) در بازی ایجاد کرده که در آن با هر معامله روی توکن‌های NFT زمین‌های مجازی در این بازی، 2.5% قیمت آن به پروژه باز‌ می‌گردد.

در زمان نوشتن این مقاله، حداقل قیمت زمین‌های این بازی از 500 تا 7 میلیون کوین ADA ارزش گذاری شده‌اند. با این حال، پاویا در مقایسه با سایر پروژه‌های متاورسی که از بستر اتریوم استفاده می‌کنند به مراتب کارمزد و هزینه کمتری دارد. از این رو قیمت زمین‌های داخل آن نیز نسبتا پایین هستند.

هدف از بازی متاورس پاویا چیست؟

در حال حاضر در این بازی کار‌های زیادی نمی‌توان کرد چرا که همچنان پروژه در مرحله تولید قرار دارد. با این حال، صاحبان زمین می‌توانند موقعیت زمین خود را در دنیای بازی ببینند اما امکان ورود و ساخت و ساز در آن وجود ندارد. 

در فاز فعلی، بازیکنان می‌توانند با استفاده از پلتفرم ReadyPlayer آواتار‌های دلخواه خود را بسازند. آواتار‌های ایجاد شده را می‌توان حتی در خارج از بازی پاویا نیز استفاده کرد.

نقشه بازی پاویا
قسمتی از نقشه زمین‌های بازی پاویا

املاک

در این بازی، زمین‌هایی که حداقل در یک محدوده 3*3 کنار یک‌دیگر قرار دارند به عنوان یک ملک (Estate) به نمایش در می‌آیند. هر زمین مربع یا مستطیل شکل با این اندازه که در تملک یک بازیکن باشد ملک تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویژگی زمین‌های مجازی در ۵ پلتفرم برتر متاورس

در زمان پیش‌فروش زمین‌های این بازی در سال 2021، کسانی که حداقل 9 زمین یا بیشتر را در یک تراکنش خریداری کرده بودند حدود 33% شانس دریافت ملک رایگان داشتند. 

توکن پروژه متاورس پاویا

صاحبان زمین‌های بازی، توکن‌های PAVIA کسب می‌کنند که با هدف استفاده از آن‌ها برای ساخت و ساز در داخل بازی کاربر دارد.

همانطور که گفته شد این بازی از مدل بیزینس P2E پیروی می‌کند که در آن همه آیتم‌های بازی با استفاده از این توکن معامله می‌شوند. مجموع کل توکن‌های پاویا،‌ 2 میلیارد عدد عنوان شده است.

بازیکنان با استفاده از توکن پاویا می‌توانند دارایی‌های NFT خود را با این توکن معامله و در نهایت با فروش آن در صرافی‌های ارز دیجیتال، درآمد کسب کنند. از آنجایی که این پروژه در ابتدای راه قرار دارد، تنها صرافی‌های غیرمتمرکز کمی از آن پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر قیمت این توکن 0.05$ دلار است که به طور مستقیم از ارزش ارز ADA نیز تاثیر می‌پذیرد. برای خرید توکن پاویا می‌توانید به اولین صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز کاردانو با نام sundaeswap مراجعه کنید.

نحوه بازی Pavia

با توجه به اطلاعیه‌های این بازی، پروژه متاورس پاویا هنوز به مرحله رونمایی از روند بازی نرسیده، بنابراین در حال حاضر فقط امکان خرید و فروش زمین‌های آن وجود دارد.

برای خرید زمین‌های پاویا می‌بایست ابتدا با استفاده از یکی از کیف‌پول‌های بلاک‌چین ADA که از DApp پشتیبانی می‌کنند به فروشگاه NFT کاردانو متصل شوید.

پس از آن پروژه پاویا را در فروشگاه بیابید و وارد بازارچه آن شوید. در اینجا برای هر زمین یک مختصات xy وجود دارد که نشان دهنده موقعیت زمین در نقشه اصلی بازی است. شما می‌توانید با فیلتر‌های مختلف، زمین مطابق با سرمایه و علاقه خود را بیابید.

انواع زمین‌ها در متاورس پاویا
بازارچه زمین‌های پاویا

آیا پاویا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

با در نظر گرفتن پیشرفت پروژه نمی‌توان به طور یقین در مورد آینده آن نظر داد. توکن پاویا توانست به اوج قیمتی حدود 0.25$ دلار دست پیدا کند ولی در حال حاضر با قیمت 0.06$ دلار معامله می‌شود.

از آنجایی که این پروژه را می‌توان اولین پروژه متاورس کاردانو قلمداد کرد بنابراین نسبت به سایر پروژه‌های مشابه مانند سند باکس (Sandbox) و دیسنترالند Decentraland که بربستر اتریوم ایجاد شده‌اند از مزیت بیشتری برخوردار است.

با لیست شدن در صرافی‌های بزرگ می‌توان قیمت 0.50$ را از آن انتظار داشت اما این موضوع قطعی نیست و در این میان عوامل بسیاری مانند سنتیمنت بازار، پیشرفت پروژه، قدرت شبکه اجتماعی بازی و توانایی‌های تیم بازاریابی پاویا اهمیت دارند که باید در هنگام خرید توکن‌های NFT یا توکن بومی این پروژه، آن‌ها را در نظر گرفت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx