نقش محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) در متاورس!

main

اخیرا ورود کاربران به دنیای متاورس و استفاده از آن در زمینه‌های مختلف اعم از بازی‌های بلاک‌چینی، تاسیس یک فروشگاه مجازی، خرید و فروش ملک و زمین روز به روز درحال افزایش است.

متاورس یک فضای آنلاین و مجازی را فراهم کرده تا تعامل بین کاربران و کارهایی که قبلا امکان‌پذیر نبوده، به وسیله آن انجام شود. حتی متاورس، این پتانسیل را دارد که نحوه زندگی و کسب و کار ما را تغییر دهد.

متاورس به منظور رشد و ارائه عملکرد صحیح، نیازمند محتواهای تولید شده توسط کاربر است. به این محتواها UGC گفته می‌شود.

عناوین مطلب:

در این مقاله به بررسی مفهوم UGC در متاورس و اهمیت آن در این فضا می‌پردازیم.

اگر شما هم علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با متاورس هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

متاورس چیست؟

قبل از بررسی نحوه عملکرد محتوای تولید شده در فضای متاورس، لازم است تا کمی درباره مفهوم متاورس و نقش آن در زندگی مجازی کاربران صحبت کنیم.

متاورس از سه جز اصلی تشکیل شده است؛ محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، هوش مصنوعی و فناوری بلاک‌چین.

بیشتر بخوانید: بلاک‌چین و هوش مصنوعی چه رابطه‌ای با هم دارند؟

UGC یک عنصر اصلی در متاورس است؛ چراکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا امکانات جدیدی را در آن ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

هوش مصنوعی و فناوری بلاک‌چین، زیربنای فناوری و نحوه عملکرد متاورس را می‌سازند و همچنین این دو عنصر، دو اصل مهم برای ساخت یک دنیای ثانویه هستند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ارتباط متاورس و هوش مصنوعی بدانید!

هوش مصنوعی با ایجاد کاراکترهای هوشمند و ارائه قابلیت‌های هوشمندانه به کاربران، نقش به‌سزایی در وجود متاورس ایفا می‌کند.

فناوری بلاک‌چین نیز، از دستکاری و تخریب داده‌ها در فضای مجازی جلوگیری کرده و ذخیره‌سازی داده‌ها را در یک فضای ایمن، ممکن می‌سازد.

این سه عنصر مهم، باعث شده‌اند تا کاربران در تمام نقاط جهان در یک فضای مجازی دور هم جمع شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

در واقع متاورس، نمایانگر گام بعدی در تکامل انسان‌ها است؛ مکانی است که امکاناتی را برای ساخت یک جهان دیجیتالی در حال پیشرفت، در اختیار ما قرار می‌دهد.

با این حال، UGC تجربیات متفاوت و منحصر به‌فردی را نسبت به سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌کند. این فضای کاملا دیجیتال، کاربران را تشویق به تولید محتواهای مخصوص به خود می‌کند و مرجعی برای پرورش ایده‌ها و نوآوری‌ها است.

علاوه بر این، متاورس فضایی را برای تازه‌واردها فراهم کرده تا با افرادی که علایق مشابهی دارند ارتباط برقرار کنند.

UGC فقط به پست‌های متنی محدود نمی‌شود؛ بلکه کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارهایی مانند Minecraft یا Roblox که ماهانه بیش از 30 میلیون بازیکن دارند، فضاهای مجازی نظیر شهرهای کوچک یا حتی کهکشان‌ بسازند.

هنوز بازی‌های زیادی در متاورس وجود ندارد و جا برای پیشرفت و توسعه بازی‌های جذاب UGC در این فضا بسیار است.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن‌های متاورس در سال 2022! (قسمت اول)

mincraft
نمایی از محیط بازی Minecraft در متاورس

متاورس چیزی بیشتر از یک مفهوم است؛ به طوری‌ که امروزه توسعه‌دهندگان در حال کار بر روی سخت‌افزارهایی در جهت توسعه و پیشرفت متاورس هستند.

بنابراین، بدون شک متاورس به یکی از خلاقانه‌ترین تکنولوژی‌ها در دهه پیش رو تبدیل خواهد شد؛ همانطور که واقعیت مجازی در دهه 1990 و گوشی‌های هوشمند در دهه 2000 سروصدا به پا کردند و به مهم‌ترین رویداد تکنولوژی تبدیل شدند.

با توجه به دو مثال زیر، بیشتر اهمیت وجود UGC در متاورس را درک خواهید کرد.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند متا (فیس‌بوک سابق) و Riot Games در حال آزمایش UGC در متاورس‌های خود هستند که تاکنون نتایج به‌دست آمده، امیدوارکننده بوده است.

متا، به تازگی در حال کار روی پروژه‌ای به نام “Spaces” است که در آن کاربران می‌توانند فضاهای مجازی دلخواه خود را با ابزارها و اشیاء از پیش ساخته شده، بسازند. بعد از آن هر بازیکن می‌تواند فضاهای مجازی ساخته شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و یا با خرید و فروش آن‌ها درآمد کسب کند.

Riot Games
برخی از بازی‌های شرکت Riot Games

رویکرد Riot Games برای تولید محتوا، کمی متفاوت است. این شرکت به بازیکنان اجازه می‌دهد که آیتم‌های جدید برای استفاده در محیط بازی را طراحی کنند و کاربران حاضر در جامعه Riot به آن رای دهند. سپس بهترین طرح‌ها انتخاب شده و به بازی اضافه می‌شوند. به این ترتیب، بازیکنان فرصت مشارکت در طراحی آیتم‌های بازی را دارند.

هر دوی این مثال‌ها، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از UGC برای ایجاد یک متاورس همه جانبه با نظارت کاربران، استفاده کرد و به آن‌ها اجازه داد تا مستقیما در بازی‌ها و محیط متاورسی مشارکت کنند. این امر به نوبه خود به تقویت احساس کاربران در مالکیت و برقرای ارتباط با متاورس کمک می‌کند.

مفهوم UGC و نقش آن در متاورس

UGC، محتوای تولید شده توسط یک کاربر معمولی است، نه یک فرد حرفه‌ای. این محتوا می‌تواند هرچیزی باشد؛ از یک ویدیو در یوتیوب گرفته تا سناریوهای علمی تخیلی مانند Wattpad یا ارائه مدل‌های مختلف بازی در Skyrim.

همانطور که گفتیم، وجود UGC در متاورس بسیار مهم است؛ چراکه به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربیات شخصی خود را ایجاد کنند. این امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران بیشتری پا به این عرصه بگذارند و منجر به تولید محتواهای واقعا خلاقانه و منحصر به فرد شوند.

قبل‌تر به بازی‌های Minecraft و Roblox اشاره کردیم. اکنون به عنوان مثالی دیگر برای UGC، بازی Second Life را نام می‌بریم.

این بازی بیش از یک دهه است که در میان مخاطبان خود جا باز کرده و به دلیل داشتن UGC قوی، در بین کاربران از محبوبیت خوبی برخوردار است.

نمونه دیگر، پروژه‌ای از Sansar Studio است که که در حال فعالیت بر روی پلتفرم جدیدی برای VR است. این پروژه قصد دارد تا امکانات ویژه‌ای را در اختیار توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا قرار دهد که بدون داشتن تجربه در کدنویسی، به توسعه محتواهای خود بپردازند.

همه این مثال‌ها، شکل بازی‌های امروزی را به تصویر می‌کشند و نشان می‌دهند که چگونه می‌توان متاورس‌ها را با محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) پشتیبانی کرد.

علاوه بر این، UGC بک ابزار ارزشمند برای طراحان بازی هم به حساب می‌آید که به کمک آن می‌توانند در مورد ایده‌های جدید یا تست تغییرات احتمالی در بازی، از کاربران فیدبک دریافت کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با گنجاندن UGC در طراحی‌های خود، واکنش بازیکنان به انتخاب‌های مختلف را ببینند و بر اساس آن، تنظیمات مختلف را انجام دهند. این موضوع نه تنها روند طراحی را تسریع می‌کند، بلکه باعث توجه بیشتر به فیدبک‌ کاربران و تولید بازی‌های با کیفیت‌تر می‌شود.

متاورس چگونه از UGC سود می‌برد؟

UGC یک ابزار ارزشمند برای جوامع آنلاین است و این موضوع را اثبات کرده است. زیربنای اصلی پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییچ (Twitch)، محتواهای تولید شده توسط کاربران است و متاورس نیز شبیه به این پلتفرم‌ها رفتار می‌کند.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک بازی واقعیت مجازی ساخته‌ایم؛ و اگر ویدیویی از نحوه انجام بازی و محیط آن در یوتیوب یا توییچ منتشر کنیم، دلیلی ندارد که کاربران دیگر این تجربه را امتحان نکنند و به دنیای متاورس نپیوندند.

content generated
محتوای تولید شده توسط کاربر (مانند انتشار فیلم در یوتیوب)، یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن بازیکنان با فضای متاورس و جذب افراد بیشتر است. 

چگونه طراحان بازی می‌توانند بازیکنان را به تولید محتوا تشویق کنند؟

از مواردی که اغلب در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر نادیده گرفته می‌شود، نقش کاربر در طراحی بازی‌ها است.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تنها تعاملات اجتماعی یا وجود یک ایده خلاق کافی است؛ اما باید از تجربیات کاربران در بهبود گیم‌پلی نیز استفاده کرد.

اگر کاربران، تجربه تولید محتوا در فضاهای مجازی را به دست آورند، در متاورس نیز توانایی انجام این کار را خواهند داشت. اینجاست که نقش طراحان بازی مهم است؛ طراحان باید بازی‌‌هایی را بسازند که در آن امکان ارائه پاداش برای محتواهای تولید شده کاربران وجود داشته باشد.

راه‌های بسیاری برای تشویق UGC های برتر وجود دارد؛ از جمله می‌توان به تخصیص امتیاز یا اعتبار به کاربر و حتی ارائه آیتم‌های انحصاری درون بازی، اشاره کرد.

علاوه بر این، محتواهای تولید شده باید با استانداردهای موجود در متاورس هماهنگ باشند. لازم به ذکر است که این کار با چالش‌های بسیاری مواجه است و برای تولید محتواهای با کیفیت، هم طراحان و هم بازیکنان باید زمان و انرژی زیادی را صرف کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی متاورس پاویا (Pavia)؛ مبتنی بر بلاک‌چین کاردانو

سخن پایانی

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، بخش مهمی از متاورس به شمار می‌رود. اگر کاربران برای تولید محتوا انگیزه داشته باشند، طراحان بازی می‌توانند بازی‌های خود را در یک محیط پر جنب و جوش متاورسی ایجاد کنند.

هم‌اکنون متاورس در روزهای اولیه خود به سر می‌برد؛ اما به سرعت به یکی از محبوب‌ترین موضوعات در اینترنت تبدیل خواهد شد. تنها چالش مهمی که وجود دارد، اطمینان از تولید محتوا توسط کاربران و اشتراک‌گذاری آن با دیگران است.

در این مقاله درباره UGC در متاورس، نحوه انجام و اهمیت آن در متاورس صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx