ویژگی زمین‌های مجازی در ۵ پلتفرم برتر متاورس

blank

اگر قصد خرید زمین‌های مجازی متاورس را دارید، احتمالاً در مورد بهترین گزینه و انتخاب خود بین پلتفرم‌های متاورس اندکی تردید دارید. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های مختلف زمین‌ها در پلتفرم‌های برتر متاورس آشنا کنیم تا راحت‌تر در خصوص بهترین زمینی که می‌توانید داشته باشید، تصمیم‌گیری کنید.

تا به این لحظه، 10 پلتفرم در متاورس بهترین عملکردها را از خود نشان داده‌اند: اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، سندباکس (The Sandbox)، متا یا همان فیسبوک (Meta)، بیت کانتری (Bit Country)، آوی‌گاچی (Aavegotchi)، کریپتووکسلز (CryptoVoxels)، سومنیوم اسپیس (Somnium Space)، گالا (GALA)، استاراطلس (Star Atlas) و متاهیرو (Meta Hero).

در ادامه، به ویژگی‌های برتر زمین‌های مجازی در 5 مورد از پلتفرم‌های برتر فوق در متاورس نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت. این 5 مورد شامل اکسی اینفینیتی، دیسنترالند (Decentraland)، سندباکس، بیت کانتری و آوی‌گاچی می‌شوند. پس، اگر به‌ دنبال بهترین زمین در متاورس هستید، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب با ما همراه باشید.

عناوین مطلب:

نگاهی به مفهوم متاورس

خرید زمین‌های مجازی در متاورس

با اعلام تغییر نام فیسبوک به متا در اواخر اکتبر، توجه‌های بسیاری به متاورس و کاربردهای آن جلب شد. در مدت کوتاهی پس از اینکه مارک زاکربرگ در مورد علاقه‌اش به ساختن محیط متاورس خود صحبت کرد، بهای بسیاری از توکن‌های مرتبط با NFT و واقعیت مجازی در مدت زمان کوتاهی به‌شدت افزایش یافت.

اکنون درحالی‌ که به نظر می‌رسد توجه بسیاری از رسانه‌ها بر توسعه متاورس به‌عنوان یک مفهوم متمرکز جلب شده است، در ادامه تلاش می‌کنیم بخش‌هایی از اکوسیستم متاورس را برجسته کنیم که کم‌ارزش‌گذاری‌شده هستند.

بهترین زمین‌های مجازی در متاورس در سال ۲۰۲۲

ایده خرج‌کردن پول واقعی برای زمین‌های مجازی و غیرمادی که به‌ظاهر غیرواقعی هستند، مضحک به نظر می‌رسد. با این حال، پیش از اینکه نتیجه‌گیری عجولانه‌ای داشته باشید، بهتر است بحث نسبتاً جالبی را که در خصوص خرید زمین‌های مجازی در متاورس وجود دارد، در نظر بگیرید.

در حال حاضر، با افزایش قدرت متاورس و رسیدن به سطح پذیرش عمومی (حتی اگر فقط از نظر ایدئولوژیک باشد) هرروز تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران خُرد و سازمانی به سمت ایده توکن‌های متاورس به‌عنوان دارایی‌های تثبیت‌شده جذب می‌شوند.

بخش اعظم سرمایه ورودی به اصلی‌ترین و پرمتقاضی‌ترین دارایی‌ها در این دنیای فراجهانی جادویی، توکن‌های تعویض‌ناپذیر درون‌بازی و دارایی‌های زیرساختی اختصاص پیدا می‌کند.

همچنین در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین از بازیکنان می‌خواهند تعدادی توکن NFT پیش از ورود به فضای بازی داشته باشند. در واقع، ارزش ذاتی توکن‌های تعویض‌ناپذیر درون‌بازی در نهایت با کاربرد آنها به‌عنوان دارایی پربازده و عملکرد آنها به‌عنوان بلیط ورودی به برخی از پروتکل‌های بازی بلاک‌چین سطح بالا و همتابه‌همتا، مانند اکسی اینفینیتی، دیسنترالند، سندباکس و بسیاری دیگر مرتبط است.

پروژه‌های متاورس نشان‌دهنده معماری زیربنایی است که محیط‌های مبتنی بر NFT روی آن ساخته شده‌اند. علاوه بر این، پیشنهاد اقتصادی خریدوفروش زمین‌های مجازی در متاورس از نظر آگاهی فرهنگی و مالی نیز به‌سرعت در حال افزایش است.

پنج پروژه برتر زمین‌های مجازی در متاورس

تقاضا برای زمین‌های مجازی در متاورس از سایر کاربردهای توکن‌های تعویض‌ناپذیر مانند آثار هنری و کلکسیونی پیشی گرفته است. فقط در اواخر دسامبر 2021، شرکت نیویورکی ریپابلیک رِلم (Republic Realm) که یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری روی توکن‌های تعویض‌ناپذیر، دیفای و زمین‌های متاورس است، قطعه زمینی با قیمت 2.43 میلیون دلار در سندباکس خریداری کرد.

براساس آمار، فقط بیش از 300 میلیون دلار فروش قطعه زمین در متاورس طی روزهای پایانی سال 2021 انجام شد که تقریباً یک‌چهارم آن مربوط به زمین‌های مجازی در پلتفرم‌های سندباکس و دیسنترالند بود.

خریدوفروش زمین‌های مجازی را می‌توانیم دستاورد داغ بعدی توکن‌های تعویض‌ناپذیر بدانیم. این مسئله را می‌توان به این واقعیت مرتبط دانست که جهان‌های مجازی، حتی اگر فقط در سطح فلسفی به حقیقت بپیوندند، تا این لحظه بخشی از تخیل بشر بوده‌اند.

با این حال، با ظهور بلاک‌چین و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و همچنین فناوری NFT، ایجاد جهان‌های مجازی موازی که با مجموعه ابزارهای اقتصادی غنی ‌شده و با طراحی زیبایی‌شناسانه و مجموعه‌ای از تجربیات اصیل درون‌جهان زیباتر شده‌اند، چندان دور از نظر نیستند. بنابراین، هیجان روبه‌رشد ایجادشده توسط توسعه واقعیت مجازی و فضاهای واقعیت افزوده و ادغام بالقوه آنها با بلاک‌چین و اکوسیستم‌های مبتنی بر NFT باعث شده به سراغ این موضوع و 5 پلتفرم برتر در این حوزه برویم.

اکسی اینفینیتی

جالب است بدانید زمین‌های اکسی اینفینیتی اندکی بیشتر از میانگین قیمت خانه در منهتن و سانفرانسیسکو ارزش دارند. کوین‌های متاورس سر به فلک کشیده‌اند و بهای توکن مانا در دیسنترالند طی هفته گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش یافته است.

1

اکسی اینفینیتی یکی از اولین پروژه‌های ارائه‌دهنده زمین‌های مجازی بود. این پروتکل گیمینگ بلاک‌چینی، پیش از اینکه شرکت‌های بزرگ فناوری بخواهند وارد فضای متاورس شوند، آغازی برای گیم‌فای و البته متاورس بود.

در حال حاضر وقتی صحبت از اکوسیستم زمین‌های اکسی اینفینیتی به میان می‌آید، مسلماً جذابیت زیبایی‌شناختی این پلتفرم در حد بسیاری از پروژه‌های جدیدتر متاورس نیست. با این حال، به دلیل ارزش تاریخی آن به‌عنوان یکی از اولین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده زمین‌های مجازی، می‌توان اکسی اینفینیتی را بین پنج پلتفرم برتر جای داد.

توکن‌های اکسی اینفینیتی به چهار گروه مختلف رایج (common)، نادر (rare)، فوق‌العاده (epic) و ماورایی (mystic) تقسیم می‌شوند. هر کدام از این مجموعه‌ها از نظر زیبایی‌شناسی، کاربردها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

در حال حاضر، هفت نوع زمین مجازی در متاورس شامل ساوانا فارست (Savanna forest)، آرکتیک (Arctic)، میستیک جنسیس (Mystic Genesis) و لونار لندینگ (lunar landing) می‌شوند.

دیسنترالند

decentraland

دیسنترالند یک دنیای مجازی آنلاین غیرمتمرکز است که از بسیاری جهات به بازی‌های سیمز (The Sims) و سکندلایف (Second Life) شباهت دارد. اما تفاوت اصلی این است که دیسنترالند عمدتاً روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود و برای پشتیبانی از ایجاد میزبانی و فروش زمین‌های مجازی در قالب توکن‌های NFT توسعه یافته است.

محیط غیرمتمرکز متاورس از یک سیستم شبکه ساختاریافته از فضاهای مجازی متناهی و سه‌بعدی تشکیل شده است که در اکوسیستم دیسنترالند توکن‌های زمین نامیده می‌شوند.

صاحبان زمین می‌توانند از املاک مبتنی بر بلاک‌چین خود برای میزبانی نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها، برگزاری مسابقات و حتی کسب درآمد از تولید محتوا استفاده کنند. زمین‌های بلاک‌چینی در قالب یک دارایی دیجیتال تعویض‌ناپذیر نشان داده می‌شوند که در یک قرارداد هوشمند اتریوم ذخیره و نگهداری می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های زمین‌های مجازی در دیسنترالند 

زمین در دیسنترالند به قطعاتی تقسیم می‌شود که با مختصات دکارتی مانند x و y مشخص می‌شوند و به لطف اثبات قرارداد مالکیت که برای هر زمین مبتنی بر NFT زمین بسته می‌شود، به‌طور دائم در مالکیت اعضای جامعه هستند.

قطعات زمین متاورس را می‌توان با استفاده از توکن بومی غیرمتمرکز مانا خریداری کرد که بلافاصله پس از تغییر نام فیس‌بوک، شاهد جهش صعودی حیرت‌انگیزی بود.

برخی از قطعات زمین دیسنترالند را می‌توان در جوامع موضوعی به نام «مناطق» سازمان‌دهی کرد، که اساساً از قطعات زمین مجاور با منافع مشترک تشکیل شده‌اند.

دیسنترالند در ابتدا با بیش از 90,000  قطعه زمین ایجاد شد که همه آنها در حراج اولیه دیسنترالند خریداری شدند. اگرچه این تعداد در حال حاضر محدود است، اما در صورت رأی‌گیری موفقیت‌آمیز می‌تواند در آینده افزایش پیدا کند.

هر واحد زمین 33 فوت عرض و 33 فوت طول (حدود یک کیلومتر مربع) با ارتفاع نامحدود دارد. قطعات زمین مجاور را می‌توان ادغام کرد تا قطعه جدیدی ایجاد شود.

هنگامی که کاربری مالک یک قطعه زمین، یک منطقه یا یک ملک شد، می‌تواند به سازنده‌ای در دیسنترالند تبدیل شود و صحنه‌ها یا محیط‌های کاملاً سفارشی‌شده را به فضاهای زمین خود اضافه کنند.

بیشترین رکورد فروش زمین برای یک قطعه زمین در دیسنترالند متعلق به گروه متاورس بود که یک قطعه زمین مجازی را به مبلغ ثبت‌شده 2.43 میلیون دلار با هدف توسعه و تسهیل نمایش مد و تجارت در صنعت مد دیجیتال خریداری کرد.

سندباکس

2 6

این اکوسیستم پیکسلی متاورسی طی چند هفته آخر سال به دلیل قیمت‌های زمین بسیار بالا و راه‌اندازی بازی آلفا از ۲۹ نوامبر تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفته است. سندباکس شامل قطعات دیجیتالی مختلفی از توکن‌های غیرقابل تعویض به نام زمین است. هر زمین دارایی منحصربه‌فرد مبتنی بر اتریومی است که می‌توان آن را مستقیماً در بازار سندباکس یا پلتفرم‌های مطرح خریدوفروش NFT مانند اپن‌سی خریداری کرد.

مشخصات زمین‌ها در سندباکس

در حال حاضر، سندباکس از مجموع 166,464 قطعه زمین تشکیل شده است؛ طراحان بازی و کاربران پلتفرم می‌توانند از این زمین‌ها برای ایجاد تجربیات دیجیتالی مانند بازی‌ها یا ماکت‌های سه‌بعدی استفاده کنند یا حتی آنها را با توکن‌های دارایی پر کنند تا ویژگی‌های متاورس خود را شخصی‌سازی و غنی‌سازی کنند.

زمین‌های متعدد را می‌توان به صورت زنجیره‌ای ترکیب کرد تا به‌صورت املاک ویژه‌ای شکل بگیرند. همچنین، می‌توان از آنها برای ایجاد یک منطقه خاص سندباکس استفاده کرد.

از این املاک و مناطق می‌توان برای میزبانی مهمانی‌های خصوصی، رویدادها، کنسرت‌ها، سمپوزیوم‌ها و موارد دیگر استفاده کرد.

از طریق یک نقشه مجازی که در وب‌سایت اصلی سندباکس یافت می‌شود، می‌توان به زمین‌های سندباکس دسترسی پیدا کرد. البته به روشی مشابه با بازار سنتی املاک و مستغلات، نزدیکی زمین به شرکای بزرگ، و سایر نهادهای معروف در متاورس، در وضعیت اقتصادی، بازدید از گیم‌پلی بازی و دیده‌شدن بازی‌های ساخته‌شده در آن زمین‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

بیت کانتری و آوی‌گاچی

3 5

اکنون، سروقت بیت کانتری و آوی‌گاچی می‌رویم. شبکه متاورس بیت کانتری بلاک‌چینی مختص بازی‌ها و متاورس تولیدشده توسط کاربر است. این شبکه با مجموعه‌ای غنی از اصول اولیه ساخته شده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از اصطلاحات برنامه‌نویسی قدرتمند و آشنا برای توسعه متاورس سفارشی‌سازی شده خود استفاده کنند.

بیت کانتری اخیراً با اکوسیستم کوساما (Kusama) وارد همکاری شد و توجه سهام‌گذاران بسیاری را به خود جلب کرد. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا دنیای مجازی شخصی و ساختارهای زمینی خود را بسازند و تجربیات متاورس شخصی خود را ایجاد کنند.

آوی‌گاچی: هنوز زمین برای خرید وجود دارد. 

آوی‌گاچی یک بازی کلکسیونی مبتنی بر رمزارز است که روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. آوی‌گاچی که متکی به پروتکل آوی است در واقع متشکل از آواتارهای بازی است که می‌توان از آنها به‌عنوان وثیقه دیفای برای دریافت پاداش سهام‌گذاری استفاده کرد. همچنین، کاربران می‌توانند هر زمان که مایل هستند، دارایی خود را نقد کنند.

ساختار زمین آوی‌گاچی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، زیرا یکی از پیشرفته‌ترین نسخه‌های فناوری NFT را در خود جای داده است. این بازی که محصول پیکسل‌کرفت استودیو (Pixelcraft Studios) است، پتانسیل زیادی برای کسب درآمد و توسعه دارد و هرروز کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند.

توکن گوست (GHST) دارایی بومی این پلتفرم و ابزاری برای خرید و فروش کالاها در دنیای واقعیت مجازی آوی‌گاچی، از جمله خود گاراژهای واقعیت مجازی است.

سخن پایانی

در این مطلب، با اشاره به بازار داغ زمین‌های مجازی مبتنی بر متاورس، به ساختار و ویژگی‌های این زمین‌ها در 5 پلتفرم برتر متاورس نگاهی داشتیم. ساختار و کارکرد پلتفرم‌های اکسی اینفینیتی، دیسنترالند، سندباکس، بیت کانتری و آوی‌گاچی و ویژگی‌های زمین‌های مجازی در این پلتفرم‌ها به‌منظور ارائه دیدگاهی وسیع‌تر در خصوص خرید و سرمایه‌گذاری روی این زمین‌ها بررسی شدند.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx