بازی سندباکس و توکن سند (SAND) چیست؟

بازی سندباکس

سندباکس (SandBox) یک بازی برای کسب درآمد است که فناوری بلاک‌چین، دیفای و توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT) را در یک متاورس سه‌بعدی ترکیب می‌کند. دنیای مجازی سندباکس به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با ابزارهای طراحی رایگان ایجاد و سفارشی کنند. سپس کالاهای مجازی ایجادشده را در بازار سندباکس (The SandBox Marketplace) به‌عنوان NFT بفروشند و در ازای آن با دریافت توکن‌های سند (SAND) درآمد کسب کنند.

توکن سند توکن بومی بازی سندباکس است و به‌عنوان پایه‌ای برای تمام تراکنش‌ها و تعاملات بازی استفاده می‌شود. توکن سند را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات سندباکس به دست آورد یا در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید.

تاریخچه بازی سندباکس

صنعت بازی اخیراً در حال سرمایه‌گذاری منابع بیشتری برای ایجاد پروژه‌های خود روی بلاک‌چین، به‌ویژه ایجاد متاورس برای بهبود تجربه بازی است. پس از تغییر نام فیسبوک به متا (Meta) در اکتبر 2021، محبوبیت بازی‌های متاورس نیز افزایش پیدا کرد.

عناوین مطلب:

متاورس‌ها در بلاک‌چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهند و مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را بازتعریف می‌کنند. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی مبتنی بر بلاک‌چین که تجربه مجازی منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد، بازی سندباکس است. این بازی خلاقیت بازیکنان را به کار می‌گیرد و به آنها اجازه می‌دهد با استفاده از توکن‌های تعویض‌ناپذیر در ایجاد آیتم‌های بازی و سرزمین مجازی مشارکت کنند.

سندباکس چیست؟

سندباکس یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین برای کسب درآمد است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از توکن‌های تعویض‌ناپذیر روی بلاک‌چین اتریوم دنیای مجازی بسازند. بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را برای دسترسی به بازی‌ها، محیط‌ها و مراکز مختلف در متاورس سندباکس طراحی کنند. سندباکس را می‌توانید نسخه‌ای دیفای از بازی ماین کرَفت (Minecraft) در بلاک‌چین در نظر بگیرید.

سندباکس در سال 2011 توسط پیکس‌اول (Pixowl) راه‌اندازی شد؛ در ابتدا سندباکس یک پلتفرم بازی موبایلی بود که قرار بود رقیب ماین‌کرفت شود. با این حال، بازی سندباکس پس از مدتی به موفقیت بسیار زیادی دست یافت و بیش از 40 میلیون دانلود در سرتاسر جهان داشت.

اما در سال 2018 هم‌بنیان‌گذاران آن، آرتور مادرید (Arthur Madrid) و سباستین بورگت (Sebastien Borget) تصمیم گرفتند پتانسیل ایجاد یک متاورس سه‌بعدی در بلاک‌چین را بررسی کنند.

هدف آنها این بود که به کاربران اجازه دهند واقعاً ساخته‌های خود را به‌عنوان توکن تعویض‌ناپذیر در اختیار داشته باشند و در حین شرکت در این اکوسیستم، پاداش دریافت کنند.

پروژه جدید سندباکس در سال 2020 منتشر شد و به‌همراه بازی‌های اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و دیسنترالند (Decentraland) به‌سرعت رشد کرد.  

در نوامبر 2021، بازی سندباکس 93 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران مطرح از جمله شرکت بزرگ ژاپنی تولید موبایل سافت‌بنک (SoftBank) جمع‌آوری کرد. علاوه بر این، این بازی بیش از 50 شریک از جمله شرکت مشهور بازی آتاری (Atari)، کریپتوکیتیز (CryptoKitties)، واکینگ دِد (The Walking Dead) و ستاره هیپ‌هاپ اسنوپ داگ (Snoop Dogg) دارد.  

1 1

بازی سندباکس چگونه کار می‌کند؟

سندباکس یک دنیای مجازی پویا با خلاقیت‌های کاربران است. در این فضا، بازیکنان می‌توانند توکن‌های تعویض‌ناپذیر خود از جمله آواتار، کالاهای مجازی و حتی بازی‌هایی با استفاده از وکس‌ادیت (VoxEdit) و گیم‌ میکر (Game Maker) بسازند.

آنها نه تنها می‌توانند از کالاهای مجازی برای تعامل با سایر بازیکنان استفاده کنند، بلکه می‌توانند از طریق انجام معامله در بازار سندباکس، از این توکن‌های تعویض‌ناپذیر درآمد کسب کنند.

وکس‌ادیت

وکس‌ادیت یک نرم افزار کاربرپسند برای هنرمندان و بازیکنان است تا توکن‌های NFT مبتنی بر وکسل خود را ایجاد کنند، بیارایند و متحرک کنند.

وکسل‌ها پیکسل‌های سه‌بعدی مربع‌شکلی هستند که شبیه به آجرهای لِگویی به نظر می‌رسند. این وکسل‌ها را می‌توان به‌سرعت در وکس‌ادیت ویرایش کرد تا اشکال مختلفی ایجاد شود.

به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند تجهیزات شبیه به آواتاری مانند لباس یا سلاح ایجاد کنند یا حیوانات، فضای سبز، ابزار بازی و کالاهایی برای استفاده در سندباکس طراحی کنند. سپس، این کالاهای مجازی را به‌عنوان توکن‌های NFT صادر و در بازار سندباکس معامله کنند.

2 1

گیم میکر

گیم میکر به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌های سه‌بعدی منحصربه‌فرد خود را در متاورس سندباکس بسازند و آزمایش کنند. گیم میکر یک برنامه ساده است که برای استفاده نیازی به دانش کدنویسی ندارد. کاربران می‌توانند عناصر و اشیاء مختلف از جمله توکن‌های NFT ایجاد شده با وکس‌ادیت را در محیطی به نام لَند (LAND) طراحی و سازمان‌دهی کنند.

به‌عنوان مثال، آنها می‌توانند زمین‌ها را ویرایش‌ کنند، روی آنها کاراکتر و ساختمان قرار دهند، و ماجراجویی‌های مختلفی را مدیریت کنند. آنها همچنین می‌توانند سازه‌های خود را با جامعه سندباکس به اشتراک بگذارند.

3 1

بازار سندباکس

بازار سندباکس که در آوریل 2021 راه‌اندازی شد یک بازار توکن تعویض‌ناپذیر برای کاربران است تا بتوانند دارایی‌های درون‌بازی (ASSETS) خود را با توکن سند که توکن بومی سندباکس است، معامله کنند.

این دارایی‌ها را سپس می‌توان با استفاده از گیم میکر برای ایجاد بازی‌های منحصر‌به‌فرد وارد لند کرد. این توکن‌های NFT می‌توانند ساختمان‌ها، لباس‌ها و موارد دیگری باشند که همگی را می‌توان در سندباکس به کار گرفت.

همانطور که اشاره کردیم، سندباکس از چندین توکن مختلف از جمله سند، لند و اَسِتس (ASSETS) در اکوسیستم خود برای تعامل بازیکنان با پلتفرم استفاده می‌کند.

توکن سند چیست؟

توکن سند توکن بومی بازی سندباکس و مبتنی بر استاندارد ERC-20 با عرضه کل 3 میلیاردی است.

به‌عنوان یک توکن کاربردی، سند برای انجام هر نوع تراکنش و تعامل در اکوسیستم سندباکس استفاده می‌شود. این یعنی بازیکنان برای انجام بازی، سفارشی‌کردن آواتارهای خود، خرید زمین یا معامله دارایی‌ها در بازار سندباکس باید توکن سند داشته باشند.

سند یک توکن حاکمیتی هم هست. دارندگان سند می‌توانند از طریق ساختار سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) تغییراتی در پلتفرم پیشنهاد دهند و آنها را به رأی بگذارند.

علاوه بر این، دارندگان سند می‌توانند پاداش‌هایی از جمله سهمی در پاداش بازی، مثل بخشی از درآمد حاصل از تراکنش‌ها با توکن سند نیز کسب کنند. مهم‌تر از همه، سهام‌گذاری سند می‌تواند شانس یافتن GEMها و CATALYSTهای قیمتی را افزایش دهد. این موارد منابع موردنیاز برای ایجاد دارایی‌هایی (ASSETS) کمیاب‌تر هستند.

توکن سند را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات مختلف در سندباکس به دست آورد یا از طریق صرافی‌های دیجیتال خرید.  

اَسِتس چیست؟

اَسِتس دارایی‌های تعویض‌ناپذیری است که توسط کاربرها و به‌وسیله دارایی‌های وکسلی از طریق وکس‌ادیت ایجاد و سپس در بازار سندباکس بارگذاری می‌شود تا برای فروش تبدیل به توکن NFT شود.

از استس می‌توان به روش‌های مختلفی در بازی استفاده کرد. آنها می‌توانند دارایی‌های محیطی مانند یک ساختمان، یک حیوان متحرک یا یک ماشین باشند یا همچنین به عنوان لباس یا سلاح به آواتار متصل شوند. برای افرادی که بازی‌های خود را در گیم میکر ایجاد می‌کنند، استس می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که تجربه‌های منحصربه‌فردی از بازی ارائه دهد.

لند چیست؟

لند یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات در پلتفرم سندباکس است. این توکن منحصربه‌فرد مبتنی بر استاندارد ERC-721 و در بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار گیم میکر، لند بخرند تا نسخه‌ای از بازی‌های خود را با استس روی آن بسازند. آنها همچنین می‌توانند چندین زمین را برای ایجاد مجموعه‌ای از املاک (ESTATE) ترکیب کنند.

لند به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از تجربه بازی خود درآمد کسب کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند از سایر بازیکنانی که از LAND آ‌نها بازدید می‌کنند یا بازی‌هایشان را انجام می‌دهند، هزینه دریافت کنند، با میزبانی محتوا و رویدادها، جوایزی در قالب SAND کسب کنند، یا به‌طور بالقوه زمین سفارشی‌شده خود را بفروشند یا اجاره دهند.

لند در بازی سندباکس

در مجموع 166,464 توکن LAND در سندباکس وجود دارد که آنها را می‌توان با سند و اتر از طریق فروش عمومی زمین خریداری کرد. می‌توانید فهرستی از فروش‌های عمومی و تاریخ‌های تاییدشده را در Sandbox gitbook پیدا کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید از سایر کاربران در بازار سندباکس و پلتفرم‌های NFT مانند اپن‌سی (OpenSea)، توکن LAND بخرید. البته باید توجه داشته باشید که این توکن‌ها احتمالاً گران‌تر از فروش رسمی عمومی خواهند بود.

سخن پایانی

سندباکس پلتفرمی است که محتوای آن توسط کاربر ایجاد می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا متاورسی ایجاد و در آن مشارکت کند. برخلاف دیگر بازی‌های محبوب بازی برای کسب درآمد، سندباکس دنیای بازی از پیش تعیین‌شده‌ای ندارد. این امر رویکرد منعطفی برای کاربران ایجاد می‌کند تا همه‌چیز را با ابزارهای رایگان و آسان سفارشی کنند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند از محتوایی که در بازی سندباکس ایجاد می‌کنند، در قالب NFT کسب درآمد کنند یا برای بهبود تجربه بازی از آنها استفاده کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بازی ارز دیجیتال (سرگرمی و کسب درآمد)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
عابدی

سلام مقاله های جالبی دارید. ممنون یک سوال تخصصی از کارشناسان شما داشتم . من در صرافی کوین بنه چند ارز دیجیتال داشتم که صرافی مزبور پس از یکهفته با اعلامیه ای صرافی را جمع کرده وهرکس خبر داشت ،بسختی برداشت زد چون گوشی من بهم ریخت ورمز ۲مرحله ای نداشتم نتوانستم برداشت کنم ومتضرر شدم. من من حداقل ۱۰۰نفر هستند . خواستم بپرسم چه ارگانی مسئول پاسخگویی به شکایت از صرافی های مثل کوین بنه که احتمالا سنگاپور یا چین هست ، می باشد واصولا کاری میشه کرد یاخیر ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر، در این مورد اطلاعی ندارم دوست گرامی

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx