متاهیرو چیست؟ بررسی اکوسیستم Metahero و توکن HERO

متاهیرو چیست

متاهیرو (Metahero) پلتفرمی است که تکنولوژی بلاک‌چین را با فناوری اسکن و مدل سازی سه بعدی ترکیب کرده است. با استفاده از این فناوری کاربران می‌توانند آواتار‌های NFT خود یا سایر اشیا مبتنی بر متاورس (Metaverse) را ایجاد کنند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با پروژه Metahero بیشتر آشنا شویم.

پروژه متاهیرو (Metahero) چیست؟

پروژه متاهیرو یک پلتفرم مبتنی بر فناوری بلاک‌چین بوده که دارای یک توکن غیرتورمی (Deflationary) به نام hero است. این پروژه در واقع ارائه دهنده فناوری cutting-edge و مدل اسکن و شبیه سازی 3D به کاربران است. کاربران با استفاده از این فناوری به راحتی می‌توانند مدل‌های واقع‌گرا از آواتار‌ها و اشیا مورد استفاده در متاورس را ایجاد کنند.

عناوین مطلب:

این پلتفرم به خصوص در سال‌های اخیر با محبوبیت زیادی مواجه شده است و اخیراً تخمین زده شد که دارای بیش از 50000 کاربر در سراسر جهان است. اگرچه این تعداد کاربر در مقایسه با غول‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک بسیار کم به نظر می‌رسد اما این تعداد مدام در حال رشد و افزایش است.

با استفاده از این فناوری می‌توان آواتار‌های فوق واقع‌گرا و سه بعدی را ایجاد کرد و از آن در بازی‌های مختلف، فضای مجازی و … استفاده کرد.

ارز hero توکن بومی شبکه Metahero است که برای انجام تمامی تراکنش‌های اکوسیستم متاهیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه از ارز hero برای خرید nft‌های سه بعدی مورد نیاز برای اسکن استفاده می‌شود.

مدل اسکن متاهیرو حتی امکان ایجاد دارایی‌های ارز دیجیتال را نیز ارائه می‌دهد. کاربرانی که با فناوری بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال آشنایی چندانی هم ندارند می‌توانند به راحتی ارز دیجیتال خود را ایجاد کنند.

توسعه‌دهنده Metahero، رابرت گرین (Robert Gryn) برای ارائه این خدمات در شبکه خود، با شرکت «Wolf Digital World» همکاری کرده است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اسکن سه بعدی در جهان است.

با ترکیب فناوری بلاک‌چین، اسکن 3D و توسعه یک توکن غیرتورمی، متاهیرو می‌تواند NFT‌ها را هر چه بیشتر وارد زندگی ما و متاورس کند. با استفاده از این فناوری، شرکت‌های تازه تأسیس، هنرمندان و گیمر‌ها می‌توانند نهایت استفاده را از متاورس و فناوری واقعیت مجازی ببرند.

متاهیرو چگونه عمل می‌کند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، فناوری اسکن سه بعدی، یکی از خدمات مهمی است که است پروژه متاهیرو ارائه می‌دهد. این فناوری داده‌های مربوط به تصاویر افراد و اشیا جهان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را تحویل کاربران می‌دهد.

فناوری متاهیرو به عنوان پلی میان دنیای واقعی و دنیای مجازی عمل کرده و این دو را به هم متصل می‌کند. این پروژه روی بایننس اسمارت چین یا همان بی ان بی چین (BNB Chain) جدید راه اندازی شده است. به واسطه بلاک‌چین بایننس، متاهیرو امکان توسعه و استفاده از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) را به کاربران می‌دهد.

به این ترتیب، متاهیرو می‌تواند قراردادهای هوشمند را با فناوری اسکن 3D ترکیب کرده و شبکه‌ای کاملاً قابل شخصی سازی را در متاورس ارائه دهد.

ویژگی‌های پلتفرم متاهیرو

پلتفرم متاهیرو خدمات منحصر به فردی نسبت به سایر پروژه‌های متاورس ارائه می‌دهد؛ این خدمات عبارت‌اند از متا اسکنر سه بعدی (3D Meta Scanner)، آواتار‌های 3D، اسمارت استیکینگ (Smart Staking)، ان اف تی‌های 3D، بازار WDW و اپلیکیشن هیرو (HERO App).

در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام از این موارد ارائه خواهیم داد:

  • متا اسکنر 3D: متا اسکنر سه بعدی یکی از سرویس‌های متاهیرو است که به عنوان یک پل میان جهان دیجیتالی و واقعی عمل می‌کند. با کمک شرکت WDW، متاهیرو امکان ایجاد اشیا و افراد سه بعدی واقع‌گرا را به کاربران متاورس می‌دهد.
  • آواتار‌های 3D: اسکنر‌های سه بعدی متاهیرو در نقاط مختلفی در جهان نصب شده‌اند تا دسترسی تمام کاربران را به این خدمات راحت‌تر کنند. از این فناوری می‌توان برای ایجاد آواتار‌های افراد یا حتی حیوانات به صورت سه بعدی و واقع‌گرا برای بازی در متاورس استفاده کرد. اگرچه برای استفاده از این اسکنر‌ها باید خدمات آن‌ها را با ارز hero خرید اما در برخی شرایط افراد به مراکز اسکن دعوت می‌شوند و می‌توانند به صورت رایگان از این خدمات بهره ببرند.
  • بازار WDW: بازار WDW یک پلتفرم مرتبط با محصولات سه بعدی است. در این بازار کاربران می‌توانند اشیایی مانند لباس، جواهرات یا حتی آواتار‌های سه بعدی را خریداری کنند.
  • NFT سه بعدی: مدل‌های اسکن NFT‌های سه بعدی از آثار هنری و اشیا کلکسیونی مانند اسکن‌های افراد هستند. این اسکن‌ها و ان اف تی‌ها با استفاده از ارز HERO خریداری می‌شوند.
  • اپلیکیشن هیرو: اپلیکشن هیرو نقش بسیار مهمی در تجربه کاربران از پروژه متاهیرو ایفا می‌کند. این اپلیکیشن، نقش ورودی را برای کاربران اکوسیستم در حال توسعه Metahero ایفا می‌کند.
  • اسمارت استیکینگ: متاهیرو به دارندگان ارز HERO، حدود 2 درصد کارمزد تراکنش‌ها را به عنوان پاداش می‌دهد. علاوه بر این، ارز هیرو را می‌توان بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه کارمزد خرید و فروش کرد.

نقشه راه پروژه متاهیرو

تیم پروژه متاهیرو تا کنون برای بهبود و رشد این پلتفرم سخت در تلاش بوده‌اند. به لطف همکاری آن‌ها با شرکت WDW موفق شدند متا اسکنر را در نیمه آخر سال 2021 راه اندازی و منتشر کنند. در سه ماه اول سال 2022 نیز، این پروژه برنامه‌هایی در رابطه با توسعه استودیو، بازی و بازار NFT سه بعدی ارائه داده است. در این میان با هنرمندان زیادی هم که به این پروژه علاقه‌مند بودند همکاری کرد.

در اوایل سال 2022، Metahero سرویس‌هایی برای پشتیبانی از زبان‌های مختلف و توسعه شبکه به صورت جهانی ارائه داد. در حال حاضر، تیم توسعه‌دهنده این پروژه همچنان در تلاش برای بهبود هر چه بیشتر این پروژه و ارائه خدمات بیشتر هستند.

توکنومیک ارز Hero

حداکثر عرضه توکن 10 میلیارد هیرو است. تیم توسعه‌دهنده پروژه متاهیرو توکن‌های هیرو را در بخش‌های مختلف تقسیم کرده است. توکنومیک هیرو به صورت زیر است:

  • 1 میلیارد توکن هیرو به عرضه خصوصی اختصاص یافته است.
  • 1 میلیارد توکن هیرو به عرضه عمومی اختصاص یافته است.
  • 2 میلیارد توکن در استخر‌های نقدینگی (Liquidity Pool) قفل شده است.
  • 2 میلیارد توکن به تیم و مشاورین پروژه متاهیرو اختصاص یافته است. این 2 میلیارد توکن به مدت 30 ماه قفل شده‌اند و هر 6 ماه یک بار 10 درصد آن‌ها آزاد می‌شود.
  • 1 میلیارد توکن به ذخایر شرکت اختصاص یافته است. این ذخایر به مدت 5 سال قفل شده‌اند و هر 6 ماه یک بار 10 درصد آن‌ها آزاد می‌شود.
  • 1 میلیارد در صرافی‌ها لیست شده است. از این 1 میلیارد هم 50 درصد قفل شده است و هر ماه 10 درصد آن آزاد می‌شود.
  • 1 میلیارد به شرکت‌های همکار اختصاص داده شده است. از این 1 میلیارد هم 50 درصد قفل شده است و هر ماه 10 درصد آن آزاد می‌شود.
  • 1 میلیارد به بازاریابی پروژه متاهیرو اختصاص یافته است. از این مقدار هم 50 درصد قفل شده است و هر ماه 10 درصد آن آزاد می‌شود.

علاوه بر این، تراکنش‌های توکن هیرو با 12 درصد مالیات همراه هستند که 2 درصد آن به نقدینگی و 3 درصد به استخر هیرو، 3 درصد به بازاریابی و توسعه و در نهایت 4 درصد به پاداش‌های بایننس اختصاص می‌یابد.

توسعه‌دهندگان متاهیرو چه کسانی هستند؟

پروژه متاهیرو در سال 2021 توسط رابرت گرین و پیوتر هارواس (Piotr Harwas) منتشر شد. گرین کارآفرینی در حوزه فناوری بوده که تاکنون استارتاپ‌های موفقی را راه اندازی کرده است. هارواس هم مدیر عامل شرکت WDW است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های همکار این پروژه محسوب می‌شود.

برخی از افراد مهمی که با این پروژه همکاری کرده‌اند عبارت‌اند از جرمی لوپز (Jeremy Lopez)، مارسین گارسار (Marcin Gracjar) که هر دو تجربه زیادی در طراحی نرم افزار دارند.

آیا سرمایه گذاری در پروژه هیرو عاقلانه است؟

هنگامی که می‌خواهید در مورد سرمایه گذاری در مورد یک پروژه ارز دیجیتال تصمیم بگیرید به چند عامل دقت کنید. به عنوان نمونه یوتیلیتی یا همان کاربردی بودن (utility) ارز هیرو نقطه قوت آن است و تقاضا برای این ارز دیجیتال با پذیرش بیشتر شبکه متاهیرو، افزایش خواهد یافت.

ارز HERO در حال حاضر در صرافی‌های زیادی از جمله بای بیت (Bybit) لیست شده است. لیست شدن در صرافی‌های متعدد یعنی ارز مد نظر در دسترس کاربران زیادی قرار دارد و افراد بیشتری آن را خریداری می‌کند.

به طور کلی، بازار ارز‌های دیجیتال بازاری پر نوسان و غیرقابل پیش‌بینی است و سرمایه‌گذاران قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه‌ای لازم است به خوبی با مزایا و معایب آن پروژه آشنایی داشته باشند.

با این وجود، مجموعه بورسینس هیچ مسئولیتی در قبال خرید یا فروش ارز هیرو قبول نمی‌کند و مطالب بالا صرفاً جهت اطلاع‌رسانی ارائه شده‌اند.

پروژه متاورس متاهیرو چیست؟

متاهیرو (Metahero) پلتفرمی است که تکنولوژی بلاک‌چین را با فناوری اسکن و مدل سازی سه بعدی ترکیب کرده است. با استفاده از این فناوری کاربران می‌توانند آواتار‌های NFT خود یا سایر اشیا مبتنی بر واقعیت متاورس (Metaverse) را ایجاد کنند.

ارز HERO چیست؟

ارز هیرو، توکن بومی شبکه متاهیرو است که از آن برای خرید NFTها، اسکن سه بعدی آواتار ها و اشیا استفاده می‌شود. حداکثر عرضه ارز هیرو 10 میلیارد توکن است که از این مقدار 5 میلیارد توکن در گردش است.

متاهیرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

پلتفرم متاهیرو خدمات منحصر به فردی نسبت به سایر پروژه‌های متاورس ارائه می‌دهد؛ این خدمات عبارت‌اند از متا اسکنر سه بعدی (3D Meta Scanner)، آواتار‌های 3D، اسمارت استیکینگ (Smart Staking)، ان اف تی‌های 3D، بازار WDW و اپلیکیشن هیرو (HERO App).

سخن آخر

پروژه Metahero یکی از پروژه‌های جدید متاورس است. متاهیرو یک مدل اسکن سه بعدی است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند اشیا یا آواتار‌های واقع‌گرا ساخته و در اکوسیستم متاورس استفاده کنند.

متاهیرو ارز بومی خود به نام ارز HERO را نیز منتشر کرده است که از آن در اکوسیستم متاهیرو و برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی، این پروژه در نوع خود منحصر به فرد است و تا کنون مشابه آن منتشر نشده است. باید دید که این پلتفرم در بازار چگونه عمل می‌کند و آیا مورد قبول سرمایه‌گذاران و کاربران متاورس قرار خواهد گرفت یا نه.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

متاورس (Metaverse)، واقعیت مجازی، دنیای مجازی

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx