بهترین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها برای توسعه بلاک‌چین

پلتفرم‌های توسعه بلاکچین

فناوری بلاک‌چین در ابتدا به عنوان راهی برای توسعه و اجرای ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز آغاز شد اما در چند سال اخیر موفق شد، بر حوزه ارز‌های دیجیتال و فناوری تسلط پیدا کند.

امروزه، فناوری بلاک‌چین به قدری توسعه یافته است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ایجاد راه‌حل‌های نرم‌افزاری خود استفاده کنند.

با این حال، بلاک‌چین تکنولوژی پیچیده‌ای است و درک آن چندان ساده نیست.

عناوین مطلب:

خوشبختانه به مرور زمان با افزایش استفاده و توسعه بلاک‌چین، ابزارها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های جدیدی به وجود آمده‌اند که استفاده و توسعه بلاک‌چین را راحت‌تر کرده‌اند.

اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های توسعه بلاک‌چین

توسعه‌دهنده‌ها برای پروژه و کسب‌وکار خود، هر چند کوچک هم باشد می‌توانند به راحتی از فناوری بلاک‌چین برای افزایش کارایی استفاده کنند.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به این دلیل که تصور می‌کنند اجرای بلاک‌چین در زیرساخت‌های فناوری موجودشان دشوار و پرهزینه خواهد بود، از آن اجتناب می‌کنند.

ابزار‌های مختلفی برای توسعه بلاک‌چین وجود دارند که نقش بسزایی در تسریع و ساده‌سازی این فرایند ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بلاک‌چین چگونه توسعه پیدا می‌کند؟ 8 گام برای توسعه بلاک‌چین

در قسمت زیر، تعدادی از بهترین ابزار‌ها برای اجرای بلاک‌چین ارائه شده است:

 

1. گیت وی بیت‌کوین

Gateway‌های بیت‌کوین برای مشاغل کوچک و بزرگ عالی هستند!

این Gateway ها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که به پروژه‌ها اجازه پرداخت از طریق ارز دیجیتال بیت‌کوین را می‌دهند؛ البته بسیاری از این پروژه‌ها انعطاف‌پذیر بوده و جدای از بیت‌کوین از چندین ارز دیجیتال دیگر مانند Ethereum، Ripple و Litecoin پشتیبانی می‌کنند.

افرادی که با بازار ارز‌های دیجیتال آشنایی دارند، می‌دانند که این بازار اصلاً ثابت نیست. به همین دلیل Gateway‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند چرا که ارز‌های دیجیتال را بدون اتلاف وقت به ارز‌های فیات تبدیل می‌کنند.

از جمله گیت وی‌های محبوب بیت‌کوین می‌توان به Coinbase، Coingate، CoinsBank، Shopify، AlfaCoins، Go Coin، BitPay، GoURL، BitcoinPay و SpicePay اشاره کرد.

اگرچه گیت وی‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند اما هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد منحصر به‌فرد خود را دارند؛ بنابراین کاربر می‌تواند از میان گیت وی‌های مختلف بهترین گزینه را برای پروژه خود انتخاب کند.

2. زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی

زبان برنامه‌نویسی Solidity در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه بلاک‌چین است.

بیشتر بخوانید: نحوه یادگیری زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی (Solidity)

سالیدیتی در اتریوم که یکی از برجسته‌ترین بلاک‌چین‌های جهان است، استفاده می‌شود و از زبان برنامه‌نویسی شی گرا (object-oriented paradigm) نیز پشتیبانی می‌کند.

با استفاده از Solidity، توسعه‌دهندگان به راحتی قادر به نوشتن قراردادهای هوشمند خواهند بود.

3. نرم‌افزار Geth

اغلب توسعه‌دهندگان مختلف از نرم‌افزار گث، برای توسعه نودها (Nodes) در اتریوم استفاده می‌کنند؛ با این حال می‌توان از آن برای چندین هدف مختلف مانند استخراج توکن، ایجاد قراردادهای هوشمند، بررسی تاریخچه بلاک‌ها و انتقال توکن‌ها، استفاده کرد.

4. شبکه Testnet بلاک‌چین

توسعه‌دهندگانی که سعی در توسعه بلاک‌چین دارند، لازم است که به طور مداوم برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) خود را با شبکه‌های تست نت بلاک‌چین آزمایش و بررسی کنند.

با توجه به این امر که هر بلاک‌چین منحصر به‌فرد است، شبکه‌های Testnet آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. در واقع، برای هر نوع بلاک‌چین می‌توانید بین تست نت‌های عمومی و خصوصی یکی را انتخاب کنید.

توسعه و راه‌اندازی یک بلاک‌چین، امری چالش‌برانگیز و پرهزینه است؛ بنابراین استفاده از Testnetها می‌تواند توسعه‌دهندگان را از خرج‌های اضافی نجات دهد.

علاوه بر این، هنگامی که شروع به یادگیری در مورد بلاک‌چین و نحوه ادغام آن با سیستم‌ها و زیرساخت‌های فناوری موجود می‌کنید، بسیار مهم است که با تحقیق و آگاهی کافی، بهترین ابزار‌ها و فرآیند‌ها را برای نیاز‌های خود انتخاب کنید.

فناوری بلاک‌چین
فناوری بلاک‌چین، امروزه در هر نقطه‌ای از جهان و زندگی روزمره ما مشاهده می‌شود!

جمع‌بندی

بلاک‌چین یکی از فناوری‌های انعطاف‌پذیر است که در هر حوزه‌ای می‌توان از آن بهره برد و طبیعتاً افراد زیادی نیز به دنبال استفاده از بلاک‌چین در مشاغل و پروژه‌های خود هستند. اگرچه بلاک‌چین یک فناوری ساده است اما برای توسعه‌دهندگانی که باید درک عمیقی از آن داشته باشند، دشوارتر خواهد بود.

اولین و حیاتی‌ترین قدم در استفاده از بلاک‌چین در هر حوزه، کسب اطلاعات و آگاهی لازم از آن برای جلوگیری از هرگونه خطا و هزینه اضافی است.

ابزار‌ها و وب‌سایت‌های زیادی برای توسعه بلاک‌چین وجود دارند اما لازم است که با کسب دانش کافی در این حوزه، گزینه‌های معتبر و ایمن را انتخاب کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx