مروری بر سایت کوین چکاپ (CoinCheckup)

سایت کوین چکاپ

سال ۲۰۱۷، سایت کوین چکاپ (coincheckup.com) با هدف شفاف‌سازی و آسان‌ترکردن مطالعه روی ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد و مورد استقبال عمومی افراد بسیاری از جامعه ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

این پلتفرم خود را تحلیل‌گر بازار و ارائه‌دهنده آمار مربوط به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال معرفی می‌کند.

درواقع، کوین چکاپ پلتفرمی برای آگاهی از چگونگی انجام معاملات در بازارهای ارز دیجیتال در سرتاسر دنیا است و اطلاعات جامع، کامل و مناسبی در اختیار سرمایه‌گذاران تازه‌کار و غیرحرفه‌ای قرار می‌دهد. در ادامه، به بررسی اطلاعات ارائه‌شده در این پلتفرم و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

صفحه اصلی

در صفحه اصلی این پلتفرم، به قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال دسترسی خواهید داشت.

با استفاده از گزینه شخصی‌سازی (customize) در بالا و سمت راست جدول، می‌توانید به اطلاعات بیشتر و حرفه‌ای‌تری (advanced) دسترسی داشته باشید یا جدولی را که مشاهده می‌کنید براساس سلیقه و نیاز شخصی خود (custom) مرتب کنید.

از آنجا که مشاهده هزاران کوین مختلف، می‌تواند هر فردی را سردرگم کند، با گزینه فیلتر (Filters) می‌توانید کوین‌ها را به‌دلخواه خود و براساس ارزش کل بازار (Market Cap)، عرضه حداکثری کوین (Max Supply)، عرضه در گردش (Circ. Supply) و سایر عوامل دسته‌بندی کنید.

سایت coincheckup

بازار (Market)

در کل، امکانات پلتفرم کوین چک‌آپ به پنج بخش اصلی تقسیم شده است: بازار (Market)، تحلیل (Analysis)، پیش‌بینی (Predictions)، اخبار (News) و فروش توکن (Token Sales).

در بخش بازار، علاوه بر دسترسی به انواع اطلاعات، از جمله قیمت کوین مورد نظر، حجم معاملاتی و ارزش کل بازار آن، می‌توانید شاهد نمودار جهانی بازار ارزهای دیجیتال (Global Market Chart) باشید و در بخش بهترین عملکردها (Top Gainers) و بدترین عملکردها (Top Losers)، بزرگ‌ترین برندگان و بازندگان بازار طی ۲۴ ساعت گذشته را دنبال کنید.

جزییات سایت coincheckup

علاوه بر این، در این بخش می‌توانید دسته‌بندی (Categories) دارایی‌های دیجیتال را نیز به دلخواه خود مشخص کنید؛ این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

  • کوین‌های حوزه دیفای (DeFi Coins)
  • استیبل کوین‌ها یا همان کوین‌هایی که ارزش پایدار دارند (Stablecoins)
  • توکن‌های بومی صرافی‌ها (Exchange Tokens)
  • کوین‌هایی که مبتنی بر حفظ حریم خصوصی هستند (Privacy coins)
  • کوین‌هایی که براساس الگوریتم‌های اثبات کار (Proof-of-Work) و اثبات سهام (Proof-of-Stock) طراحی شده‌اند
  • سهام‌های توکنیزه‌شده (Tokenized Stocks) و توکن‌های کِشت سود (Yield Farming).

تحلیل (Analysis)

در قسمت تحلیل، برای هر کوین، دو بخش تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) و تحلیل سرمایه‌گذاری (Investment Analysis) مشاهده می‌کنید.

صفحه هرکدام از این دو نوع تحلیل، عملکرد کوین‌ها را طبق دسته‌بندی‌ها مختلف ارزشیابی می‌کند.

در بخش تحلیل فاندامنتال، دارایی‌ها نمره‌ای بین ۰ تا ۱۰۰ از لحاظ معیارهایی همچون تیم پشتیبانی، مشاورین، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و غیره، دریافت می‌کنند.

در صفحه تحلیل سرمایه‌گذاری نیز می‌توانید بهترین دارایی‌های دیجیتال بازار را بر اساس قیمت اولیه، قیمت فعلی، بازده سرمایه‌گذاری، ارزش کل بازار، حجم معاملاتی ۲۴ ساعته و برخی دیگر از عوامل تأثیرگذار مشاهده کنید.

لیست ارزهای دیجیتال

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پروژه‌های نرم‌افزاری، همچون پروژه‌های متن‌باز بلاک‌چین، برای موفقیت باید به‌طور مداوم پیشرفت کنند. شما نیز به‌هنگام سرمایه‌گذاری روی یک دارایی دیجیتال، باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

برای این منظور، می‌توانید از بخش تحلیل گیت‌هاب (GitHub Analysis) استفاده کنید که فعالیت‌های تیم توسعه و گستردگی افراد فعال روی هر پلتفرم را به شما نشان می‌دهد.

نمودارهای ارز دیجیتال

علاوه بر این، در بخش تحلیل، دو گزینه کاربردی دیگر نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد: راهنمایی برای خرید، فروش و ارسال ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرم‌های مختلف (How To Guides) و مکانی که می‌توانید پرسش‌های خود را در مورد ارزهای دیجیتال بپرسید یا پرسش‌های سایر کاربران را بخوانید (Crypto Questions).

سایر گزینه‌ها

پیش‌بینی (Predictions): از جمله ویژگی‌های برتر کوین چکاپ، پیش‌بینی قیمت کوین‌ها براساس عملکرد سالیانه و با پیش‌فرض‌های مختلف، از جمله ورود منابع مالی مختلف به بازار کوین مورد نظر است.

ee

اخبار (News): در این بخش می‌توانید مقاله‌های خبری و پیش‌بینی‌های مرتبط با بازار و قیمت ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.

e

فروش توکن (Token Sales): یکی دیگر از مزایای ویژه کوین چکاپ، بررسی مستقیم فروش توکن‌ها در عرضه‌های اولیه کوین (ICO) است که اطلاعاتی از قبیل تاریخ شروع و پایان رویدادهای ICO یا Pre-ICO، قیمت توکن (ICO Price)، حداقل میزان مورد نیاز برای رسمی‌شدن ICO (Soft CAP) و حداکثر میزان فروش توکن در ICO (Hard CAP) را برای رویدادهای عرضه اولیه کوین فعلی و آتی بررسی می‌کند.

eee

صفحه‌ کوین

در بخش‌های پیشین، قسمت‌هایی را معرفی کردیم که دارایی‌های دیجیتال مختلف را دسته‌بندی می‌کردند. اکنون، به اطلاعات و جزئیاتی می‌پردازیم که در صفحه مربوط به هر کوین قابل‌مشاهده است.

اولین صفحه مربوط به هر کوین، دیدگاهی کلی (Overview) از وضعیت بازار آن کوین ارائه می‌دهد. همچنین، در این صفحه می‌توانید شاهد آمار و ارقامی در خصوص قیمت کوین، از جمله تغییرات قیمت، حجم معاملات طی ۲۴ ساعت اخیر و غیره، باشید. علاوه بر این، در بخش پایینی صفحه، می‌توانید جدیدترین اخبار (News) در مورد کوین مورد نظر خود را دنبال کنید.

در بخش پیش‌بینی کوتاه‌مدت بازار (Bitcoin short term forecast)، پیشنهاد خرید یا فروش براساس اندیکاتورهای مختلف تکنیکال طبق پنج دسته‌بندی مختلف ارائه شده است؛ این دسته‌بندی‌ها عبارتند از: سیگنال قدرتمند فروش (Strong Sell)، سیگنال فروش (Sell)، خنثی (Neutral)، سیگنال خرید (Buy) و سیگنال قدرتمند خرید (Strong Buy).

با کلیک روی گزینه‌ سمت راست بخش پیش‌بینی، می‌توانید فهرستی از اندیکاتورهای مختلف و سیگنال‌های خرید و فروش آنها را مشاهده کنید. 

5

در بخش نمودارها (Charts)، وضعیت فعلی بازار در قالب نمودارهای مختلف ترسیم شده است.

این صفحه در ادامه، قیمت باز‌شدن (Open)، بیشترین قیمت (High)، کمترین قیمت (Low)، قیمت بسته‌شدن (Close) و حجم معاملاتی (Volume) هر روز را به تفکیک تاریخ در اختیار شما قرار می‌دهد.

در سربرگ تحلیل (Analysis)، می‌توانید اطلاعاتی در خصوص تحلیل فاندامنتال که از کانال‌های رسمی کوین جمع‌آوری شده است و همچنین، آمار و ارقام مربوط به هر کوین را مشاهده کنید.  

سربرگ پیش‌بینی (Predictions) نیز به روند رشد دارایی براساس جریان‌های ورودی و خروجی بازار کوین، رشد کوین و سایر اطلاعات مربوط به کوین در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌پردازد.

در این بخش می‌توانید به برخی از مهم‌ترین اطلاعات بازار و احتمال تأثیر آنها بر آینده قیمت دسترسی داشته باشید. البته، در نظر داشته باشید که هیچ پیش‌بینی در هیچ پلتفرمی، به‌دور از خطا و اشتباه نخواهد بود.

6

در بخش بازارها (Markets)، وضعیت پلتفرم‌های معاملاتی را مشاهده می‌کنید که در حال حاضر، این کوین را در اختیار معامله‌گران می‌گذارند و در سربرگ درباره‌ کوین (About)، به اطلاعاتی مرتبط با ماهیت، اهداف، شفافیت عملکرد و خصوصیات دارایی مورد نظر دسترسی خواهید داشت.

همچنین، جدیدترین اخبار (News) و لینک‌های مفیدی از قبیل وب‌سایت کوین، وایت پیپر، مرورگرهای بلاک‌چین یا آدرس تالارهای گفت‌وگو را در بخش منابع (Resources) مشاهده می‌کنید.

در بخش دارایی‌های مشابه (Similar Assets) نیز می‌توانید کوین‌هایی را دنبال کنید که در دسته‌بندی‌‌ای مشابه با دسته‌بندی کوینی که در حال بررسی آن هستید، جای می‌گیرند.

7

یکی از امتیازهای ویژه سایت کوین چکاپ که می‌توانید در صفحه مربوط به هر کوین آن را مشاهده کنید، الگوریتم امتیازدهی و رتبه‌بندی هر کوین است که عوامل مختلف، از جمله قدرت تیم پشتیبانی و محصولات، قدرت بازار، فعالیت‌های گیت‌هاب و سایر موارد را برای هر کوین در نظر گرفته و طبق فرمولی مشخص، نمره‌ای از ۵ به دارایی مورد نظر می‌دهد.

8

این پلتفرم، الگوریتم امتیازدهی ویژه خود را با فرمولی ساده و با استفاده از اطلاعات مختلف و به‌‌روزشده‌ی کوین به کار می‌گیرد.

الگوریتم ویژه این پلتفرم، متن‌باز است و کاربران می‌توانند تغییرات پیشنهادی خود را برای اضافه‌شدن به این فرمول ارائه کنند. همچنین، این الگوریتم به‌صورتی تنظیم شده است که بتواند امتیاز هر کوین را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی کند.

با این حال، وب‌سایت کوین چکاپ توصیه می‌کند که کاربران از امتیاز این الگوریتم به‌عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری استفاده نکنند و به‌هنگام تحقیق در مورد کوین مورد نظر خود، جوانب دیگر را نیز در نظر داشته باشند.

سخن آخر

کوین چکاپ پلتفرمی آنلاین و رایگان است که عملکرد بیش از ۲,۰۰۰ ارز دیجیتال را پیگیری می‌کند و اطلاعاتی در مورد قیمت، تغییرات قیمت کوین‌ها در دوره‌های زمانی مختلف، ارزش کل بازار، حجم معاملات کوین‌ها طی ۲۴ ساعت اخیر، عرضه در گردش و میزان فاصله قیمت کوین با اوج قیمت‌اش را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، دسترسی کاربران این پلتفرم به اخبار بازار ارزهای دیجیتال و امکان شخصی‌سازی ترتیب کوین‌ها نیز از جمله گزینه‌های کاربردی این پلتفرم به شمار می‌روند.

آنچه این وب‌سایت را از سایر وب‌سایت‌ها متمایز می‌کند، ویژگی‌های اضافه‌شده به آن است. کوین چکاپ نمودارهایی با جزئیات کامل به‌علاوه صفحات تحلیلی و پیش‌بینی با پیگیری قیمت در بازارهای مختلف ارائه می‌کند. آمار و ارقام مربوط به تحلیل فاندامنتال و تکنیکال برخی از قسمت‌های این پلتفرم، به کاربران اجازه می‌دهد تصمیم‌های بهتری در سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
عباس منصوری

درود برشما مطالب سایت عالی هستن.سپاسگذارم

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام و درود، ممنون از همراهی شما

احسان

سلام ببخشید بخش فاندامتنال انالیسیس نیست دیگه ؟چون من چک کردم همچین چیزی نبود تو سایت

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام
دوست گرامی، زیر منوی Analysis میتونید Fundamental analysis رو ببینید

sama

ممنونم عالی بود

شجاع‌الدین جهاندیده

سلامت باشین

پ اجارودی

ممنون استفاده کردم

وحید زر

عالی بود.. ممنون بخاطرمطالب کلربردی و خوبتون.. اکثر مطالب و مقالاتتون رو خوندم با اینکه ۶ ساعت از وقتم رو گرفت ولی واقعا ارزش داشت. مرسی

شجاع‌الدین جهاندیده

ممنون از کامنت پرمحبت شما. سلامت و موفق باشید

ضیا حسینی

خیلی عالی بود…خیلی زحمت کشیده بودید…حتما نتجه خوبی از تحقیقاتتون نصیبتان خواهد شد.

محمد یاسین

آفرین
تحقیق خوبی بود

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
11
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx