راهنمای جامع وبسایت Cryptocurrency Alert (قسمت دوم)

معرفی CryptoCurrencyAlert

در قسمت اول این مقاله، به معرفی کامل پلتفرم Cryptocurrency Alert و بخش‌های مختلف آن پرداختیم. در ادامه قصد داریم نحوه کار با هر یک از این قابلیت‌ها را بررسی کنیم:

آموزش ثبت نام در Cryptocurrency alert

با ورود به وبسایت، از گوشه بالا راست، بر روی دکمه Sign Up کلیک کنید. در پنجره باز شده، ایمیل و یک رمز عبور قدرتمند بنویسید. در مرحله بعد با قبول شرایط و توافقنامه ارائه شده و عبور از کپچا، دکمه Sign up را بزنید.

ثبت نام در CryptoCurrencyAlerting

عناوین مطلب:

پس از آن، یک ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود که با رجوع به ایمیل وارد شده در هنگام ثبت نام، باید آن را تایید کنید. پس از ثبت نام، شما به همه امکانات رایگان ارائه شده دسترسی خواهید داشت.

با حرکت موس بر روی آیکون حساب کاربری در گوشه بالا راست، Alert فعال قابل مشاهده هستند. شما می‌توانید با غیرفعال ساختن یا حذف آن‌ها، هشدار‌های جدیدی را ثبت کنید.

آموزش تنظیم بات‌های اعلان

مسلما پس از ثبت نام، گام بعدی تنظیم یک روش اعلان مناسب است تا بتوانید از آخرین اعلان‌ها و هشدار‌های بازار آگاه شوید. علاوه‌بر اعلان تحت مرورگر وب، شما می‌توانید یکی از سه بات Telegram ،Discord و یا Slack را برای دریافت اعلان هشدار‌ها تنظیم کنید.

برای تنظیم بات تلگرام، از آیکون نوتفیکیشن در گوشه بالا چپ صفحه، یک منو ظاهر می‌شود که مربوط به تنظیم روش‌های اعلان است. گزینه Telegram Bot را انتخاب کنید. با زدن این گزینه، یک پنجره پاپ آپ برای شما باز می‌شود که در آن نوع کاربری بات را می‌توانید انتخاب کنید.

اگر بات برای استفاده شخصی است گزینه Telegram User را بزنید و اگر قصد استفاده از بات در یک گروه یا کانال را دارید، از Telegram group استفاده کنید.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، به وبسایت تلگرام هدایت خواهید شد که لازمه باز شدن آن داشتن ابزار‌های عبور از تحریم است. پس از آن، در تلگرام در صفحه بات، بر روی گزینه /Start بزنید.

برای بات دیسکورد نیز مراحل کمی بیشتر است. ابتدا به اپ دیسکورد خود مراجعه کنید و از بخش Server Setting، گزینه Integration را انتخاب کنید. در اپ دسکتاپ این گام آسان است و کافیست بر روی آیکون سرور دیسکورد خود کلیک راست کنید تا این گزینه را بیابید. پس از باز شدن این تب، بر روی Webhook کلیک کنید و سپس New Webhook را بزنید.

در گام بعد به بات دیسکورد خود یک نام بدهید و کانالی که باید در آن هشدار‌ها ارسال شود را انتخاب کنید. شما می‌توانید از لوگو یا آواتار برای این بات استفاده کنید. پس از آن، در بخش Webhook پلتفرم، آدرس را کپی و در پنجره Integration وارد کنید.

برای تنظیم بات Slack نیز از منو اعلان‌ها در گوشه بالا چپ، Slack bot را انتخاب و سپس گزینه Add to Slack‌ را بزنید.

در مرحله بعد شما به Workspace اسلک هدایت خواهید شد. در مرحله بعدی فقط با انتخاب کانالی که قصد دریافت پیام از آن را دارید و زدن دکمه Authorize، بات برای شما فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: ربات ارز دیجیتال؛ نحوه ترید بیت‌کوین با نرم افزار haas

اکنون که توانستید در این سایت ثبت نام کرده و سیستم اعلان آن را تنظیم کنید، بهتر است سراغ نحوه استفاده از قابلیت‌های مختلف Crypto Alert برویم:

1. بخش Price Breakout

برای تنظیم هشدار‌های قیمت بیت‌کوین باید به بخش Price Alert از منو Market مراجعه کنید.

در ادامه یک پنجره مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

تنظیم هشدار قیمت کریپتو

ابتدا روش دریافت اعلان را انتخاب کنید. مثلا اگر ایمیل‌تان به موبایل متصل است، انتخاب آن به عنوان یک روش اعلان قیمت می‌تواند مناسب باشد. در ادامه باید نوع کوین مورد نظر برای زیر نظر گرفتن قیمت را از لیست ارائه شده انتخاب کنید. در تصویر بالا این کوین به صورت پیشفرض بر روی بیت‌ کوین قرار دارد.

در گام بعد باید شرط اعلان را تنظیم کنیم. اگر قصد دارید زمانی که قیمت به بالای سطح مورد نظر رسید اعلان ارسال شود، حالت شرط را بر روی Above قرار دهید در غیر این صورت Below. در کادر بعد سطح قیمت مورد نظر خود را برای دارایی انتخاب شده تعیین کنید. پس از انتخاب جفت ارز، باید صرافی مقصد را که قیمت دارایی از آن خوانده خواهد شد را برای هشدار تنظیم کنیم.

قبل از زدن دکمه Set Alert به Cooldown هشدار توجه کنید چرا که نوسان‌های قیمت شدید در بازه زمانی کوتاه ممکن است اعلان‌های آزار دهنده و پی در پی را ایجاد کند. با تنظیم Cooldown در یک ساعت، شما با فاصله‌های هر یک ساعت و در صورت مهیا شدن شرط هشدار، اعلان دریافت خواهید کرد.

2. بخش Percentage Price Alert

مانند بخش قبل، از این قابلیت برای هشدار تغییر قیمت استفاده می‌شود. ابتدا برای دسترسی به این ابزار، از منو بالای وبسایت، بخش Market بر روی گزینه Percentage Price Alert را انتخاب کنید.

تنظیم هشدار درصد قیمت

مانند بخش قبل، در اینجا نیز پس از انتخاب روش اعلان، باید کوین مورد نظر را انتخاب کنید. این بخش یک تفاوت اساسی با ابزار قبل دارد و آن نظاره قیمت براساس درصد تغییر آن است. پس از انتخاب کوین مورد نظر، شما می‌توانید سه شرط متفاوت را برای نوسان قیمت در نظر بگیرید.

حالت اول Goes up به معنای بالا رفتن، حالت دوم Goes down به معنای پایین‌ رفتن و آخرین حالت نیز changes است که به معنای تغییر قیمت است. با انتخاب هر یک از این شروط و وارد کردن درصد تغییر مورد نظر، باید پنجره زمانی نوسان قیمت را انتخاب کنید.

پنجره زمانی از 1 دقیقه تا 24 ساعت قابل انتخاب است. منظور از پنجره زمانی، تایم فریم کندل‌های قیمتی بر روی چارت است. مثلا در پنجره زمانی 1 دقیقه، در هر دقیقه سیستم قیمت باز و بسته شدن آن یک واحد زمانی را بررسی می‌کند. درست مانند روزانه (24 ساعت) که در آن هر کندل قیمتی در هر روز شکل می‌گیرد.

در گام آخر باید صرافی را که بیشترین فعالیت معاملاتی بر روی کوین مورد نظر دارد را از لیست انتخاب کنید.

با زدن دکمه Set Alert پلتفرم کار خود را برای نظاره‌بر قیمت‌ها آغاز می‌کند.

3. بخش Price Alert

ویژگی دیگر این پلتفرم که قبلا به آن اشاره کردیم، ابزار ردیابی قیمت است. در این ویژگی شما می‌توانید قیمت یک دارایی را در صرافی مورد نظر زیر نظر بگیرید. برای شروع تنظیم هشدار قیمت بیت‌ کوین، ابتدا به این صفحه مراجعه کنید.

ردیابی قیمت کریپتو

در این بخش شما می‌توانید در بازه زمانی انتخابی، به صورت منظم قیمت یک کوین دیجیتال را دریافت کنید. برای تنظیم، ابتدا روش اعلان را انتخاب و بازه زمانی مورد نظر را تنظیم کنید. بازه زمانی قابل از انتخاب از هر 5 دقیقه تا 7 روز قابل تنظیم است.

در گام بعد کوین مورد نظر و جفت ارز آن را تعیین کنید. مثلا BTC و Dollar یا BTC و EUR. حتی می‌توانید قیمت سایر دارایی‌ها را نیز براساس جفت ارز بیت‌کوین دریافت کنید. مثلا هر اتریوم چند ساتوشی است.

در مرحله آخر نوبت به انتخاب صرافی می‌رسد. همان‌طور که قبلا گفته شد، صرافی را انتخاب کنید که کوین مورد نظر در آن بیشترین فعالیت معاملاتی را داشته باشد. حجم معاملات پایین باعث اعلان‌های نامعتبر خواهد شد.

4. بخش Volume Tracker

برای ردیابی حجم معاملات کریپتو در پلتفرم CryptoCurrency alert به این صفحه مراجعه کنید. البته از منو بالای وبسایت اولین آیکون از سمت چپ و انتخاب گزینه Volume Alert نیز دسترسی امکان پذیر است.

در صفحه باز شده با یک فرم مانند تصویر زیر مواجه می‌شوید:

تنظیم هشدار حجم کریپتو

در اینجا ابتدا کوین مورد نظر خود را انتخاب کنید. در تصویر بالا به صورت پیش‌فرض بیت‌ کوین از صرافی Coinbase pro انتخاب شده است. البته در کنار کریپتو، جفت‌ ارز‌های دیگری نیز یافت می‌شود. برای اطمینان از نتایج مطلوب، بهتر است از قبل در مورد حجم معاملات و فعالیت دارایی مورد نظر در صرافی یا کارگزاری انتخاب شده آگاه شوید.

در گام بعد باید پنجره زمانی و حد مقدار تغییر حجم مورد نظر را برای نظاره‌‌بر قیمت انتخاب کنید. در این مثال گفته شده اگر حجم کوین مورد نظر در بازه 5 دقیقه، به 5 برابر یا بیشتر افزایش پیدا کند، یک اعلان برای شما صادر خواهد شد. البته برای کاهش نوسانات حجم می‌توانید ضریب‌های بالاتر را مثل 25X انتخاب کنید. کوین‌هایی که حجم بازار کمتری دارند نیز آستانه حجم بالاتری خواهند داشت.

پس از انتخاب روش اعلان و تعیین Cooldown بر روی Set Alert بزنید. پس از آن هشدار‌های فعال شما در حساب کاربری قابل مشاهده خواهند بود.

5. بخش MarketCap Alert

حجم بازار در کریپتو یکی از اندیکاتور‌های مهم تحلیل قیمت به شمار می‌رود. از منو بالای وبسایت بخش Market گزینه Crypto MarketCap قابل انتخاب است.

تنظیم هشدار حجم بازار

شما می‌توانید از این قسمت حجم بازار انواع کوین‌های کریپتو از جمله بیت‌ کوین را مشاهده کنید. برای تنظیم هشدار، ابتدا روش اعلان را انتخاب کنید. پس از آن نوبت به انتخاب کوین مورد نظر می‌رسد که در ادامه باید شرط مربوط به حجم بازار آن را تعیین کنید.

برای شرط حجم بازار دو حالت وجود دارد، حالت اول برای زمانی است که مقدار آن بالاتر از (Goes above) سطح تعیین شده حرکت می‌کند و حالت دوم نیز برای رسیدن حجم به پایین‌تر (Goes below) از سطح تعیین شده است.

البته در حال حاضر این هشدار برای دو کوین بیت‌کوین و اتریوم در کنار حجم جهانی بازار قابل انتخاب است. شما می‌توانید به جای انتخاب بیت‌کوین، حالت Global Crypto‌ را برای آگاه شدن از حجم جهانی بازار کریپتو انتخاب کنید.

6. بخش BTC Dominance Tracker

ردیابی تسلط یا دامیننس بیت‌کوین بر بازار کریپتو نیز از دیگر اندیکاتور‌های شاخص بازار کریپتو است که به تنهایی می‌تواند بیانگر مسائل زیادی باشد.

بیت‌کوین به عنوان پیشگام در حوزه کریپتو محبوبیت زیادی دارد؛ از این‌رو حجم زیادی از سرمایه وارد شده به این بازار نیز در کنترل این ارز است.

برای تنظیم هشدار دامیننس بیت‌ کوین، ابتدا از منو Market، گزینه BTC Dominance Tracker را انتخاب کنید.

تنظیم هشدار تسلط بیت‌کوین

در این صفحه، شما می‌توانید اعلان‌های زنده‌ای از وضعیت تسلط بیت‌کوین در بازار کریپتو به دست بیاورید. پلتفرم CryptoCurrency Alert داده‌های مربوط به تسلط بیت‌کوین را با فاصله هر دقیقه جمع آوری و پردازش می‌کند از این رو، در این بخش هیچ تاخیری وجود ندارد.

در این صفحه ابتدا روش دریافت اعلان را تنظیم کنید. پس از آن نوبت به نوع شرط می‌رسد. اگر سطح تسلط بیت‌کوین نسبت به سطح تعیین شده از سوی شما افزایش پیدا کند، یک اعلان برای شما ارسال می‌شود، در حالت بالعکس نیز با کاهش تسلط نسبت به سطح تعیین شده، شما آگاه خواهید شد.

مثلا اگر شرط را بر روی Goes above قرار دهید و عدد تسلط را 44 تنظیم کنید، با عبور تسلط بیت‌کوین از 44 درصد، شما آگاه خواهید شد.

7. آموزش Coin Listing Alert

در این بخش به بررسی نحوه تنظیم هشدار لیست شدن کوین جدید در پلتفرم کریپتو کارنسی آلرت می‌پردازیم. برای مشاهده این بخش از منو بالای صفحه، ابتدا گزینه Listing را انتخاب و گزینه Coin Listing Alert را انتخاب کنید.

هشدار لیست شدن کوین جدید

در این صفحه، پس از انتخاب روش اعلان، باید کوین مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته به عنوان یک شکارچی کوین‌های کریپتو، حالت پیشفرض یعنی Any Coin، همه کوین‌های جدیدی که لیست می‌شوند را بلافاصله به شما اعلام می‌کند. برای صرافی نیز می‌توانید گزینه Any Exchange را انتخاب کنید.

توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید یک کوین، در مورد آن به خوبی تحقیق کنید مخصوصا اگر سرمایه‌گذاری شما بلند مدت است.

8. سایر بخش‌های Listing

از منو Listing گزینه Recent Exchange Listing را انتخاب کنید.

در این بخش شما می‌توانید لیستی از کوین‌هایی که اخیرا در صرافی‌های کریپتو لیست شده‌اند را مشاهده کنید. البته تنظیم هشدار برای این قسمت را در بخش قبل توضیح داده‌ایم و در این جا صرفا لیستی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

لیست شدن در صرافی‌ها همیشه باعث بالا رفتن قیمت یک کوین نمی‌شود. شما باید قبل از وارد شدن به پوزیشن معاملات یک کوین، به تعداد نهنگ‌ها و کوین‌های در گردش آن نگاه کنید. در بسیاری موارد فقط لیست شدن کوین در صرافی‌های بزرگ باعث افزایش ارزش آن خواهد شد.

مثلا لیست شدن در صرافی‌ بایننس از نظر بنیادی تاثیر بسیار بیشتری نسبت به لیست شدن آن در کوینکس دارد.

سومین قابلیتی که در بخش Listing توجه ما را به خود جلب می‌کند، Trending Coins است. برای ورود به این بخش، از منو Listing، گزینه Trending Coins را انتخاب کنید. در این جا نیز هیچ هشداری وجود ندارد بلکه لیستی از کوین‌های محبوب بازار را مشاهده می‌کنید.

این لیست به سه بخش تقسیم شده است که در هر کدام کوین‌های با مشخصه‌های آن دسته نمایش داده می‌شوند.

9. آموزش Wallet Watch

به منو On-chain مراجعه و از آن‌جا اولین گزینه یعنی Wallet Watch را انتخاب کنید. در این بخش شما می‌توانید آدرس کیف‌پول مورد نظر خود را در دو شبکه اتریوم و بیت‌کوین زیر نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: تحلیل درون زنجیره‌ای چیست؟ + پلتفرم‌های ارائه دهنده تحلیل Onchain

هشدار زیر نظر گرفتن ولت کریپتو

در این صفحه ابتدا روش اعلان خود را انتخاب کنید. در حال حاضر این پلتفرم فقط از دو شبکه اتریوم و بیت‌کوین برای هشدار جا‌به‌جایی دارایی‌ها پشتیبانی می‌کند. پس از انتخاب یک کوین، باید آدرس کیف پول مورد نظر را وارد کنید.

به خاطر داشته باشید امکان زیر نظر گرفتن ولت‌‌تان در حساب‌های کاربری صرافی‌های متمرکز وجود ندارد. به عبارت دیگر این ولت‌ها در اختیار شما نیستند از این رو دارایی‌های در گردش در آن‌ها نیز به معنای مالکیت آن ولت برای شما نیست. در کادر آدرس ولت می‌توانید آدرس نهنگ‌های بیت‌کوین را وارد و آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

در گام بعد باید نوع شرط هشدار را تعیین کنید. برای هشدار در زمان افزایش گزینه Increase، برای کاهش Decrease و برای تغییر دارایی گزینه change را انتخاب کنید.

در سمت راست صفحه نیز گزینه‌هایی وجود دارد که امکان سهولت بخشیدن به مدیریت ولت‌های مورد نظر را فراهم می‌کنند. اولین کادر Wallet nickname است که به شما اجازه می‌دهد یک نام برای ولت مورد نظر انتخاب کنید. البته این نام در زمان اعلان به شما ارائه می‌شود و از آن برای تفکیک ولت‌ها می‌توان استفاده نمود چرا که حفظ کردن آدرس آن‌ها امری دشوار است.

چک باکسی که در ادامه با نام Ignore ERC-20 Token مشاهده می‌کنید، بدان معناست که با تیک زدن آن، جابه‌جایی توکن‌های تحت استاندارد ERC-20 نادیده گرفته خواهند شد. البته این گزینه فقط برای شبکه اتریوم کاربرد دارد.

چک باکس بعدی نیز برای یک بار مصرف کردن هشدار است که در تقریبا در همه هشدار‌های این پلتفرم آن را مشاهده می‌کنید.

10. آموزش Gas Tracker

با آگاه شدن از زمان‌هایی که کارمزد شبکه اتریوم در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد می‌توانید تراکنش‌های خود را با کارمزد پایین‌تری نسبت به حالت معمول انجام دهید.

برای استفاده از این ابزار ابتدا به این صفحه مراجعه کنید. مانند ابزار قبل شما می‌توانید با مراجعه به منو بالای وبسایت، از گزینه On-Chain و انتخاب ETH Gas Price Alert وارد این صفحه شوید.

هشدار هزینه gas اتریوم

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اولین گام، انتخاب سرعت پردازش تراکنش است. مثلا زمانی که کارمزد تراکنش‌های اتریوم در حالت Fast کاهش یافت به من اطلاع بده. شما باید یکی از سه حالت پردازش تراکنش را انتخاب و قیمت Gas را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: گس وار (Gas War) چیست و چگونه باید در این رقابت پیروز شد؟

در شبکه اتریوم سه حالت پردازش تراکنش با عنوان‌های Fast برای پردازش در 30 ثانیه، Average برای پردازش در 2 دقیقه و Slow برای پردازش در 5 دقیقه یا بیشتر قابل انتخاب هستند. هر یک از این حالت‌ها براساس هزینه‌ای که بابت کارمزد آن می‌پردازید تفکیک می‌شوند. در اغلب موارد، حالت Slow پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

در گام بعد باید قیمت گاز را تعیین کنید. مثلا اگر قیمت Gas از 20 کاهش پیدا کرد به من اطلاع بده. در زمان نوشتن این مقاله، قیمت Gas‌ شبکه اتریوم 19.10 واحد Gwei است. در این شرط، اگر مقدار Gwei را مثلا 18 تعیین کنید و شرط را روی حالت کمتر (Less than) قرار دهید، اگر قیمت Gas در شبکه اتریوم به کمتر از 18 کاهش پیدا کند، شما با توجه به نوع اعلان انتخابی، هشدار دریافت خواهید کرد.

این ابزار برای ارسال انبوه تراکنش‌ها و کار با توکن‌های NFT کاربرد دارد و می‌تواند شما را از پرداخت هزینه‌های کارمزد بالا حفظ کند.

11. آموزش MemPool Alert

برای ورود به این بخش، از منوی On-chain گزینه Bitcoin MemPool Alert را انتخاب کنید.

همان‌طور که قبلا گفته شد، Mempool استخر تراکنش‌های در انتظار بیت‌کوین است که در انتظار تایید و اضافه شدن به بلاک‌چین هستند. از آن‌جایی که این داده‌ها فقط با بررسی شبکه بیت‌کوین به دست می‌آید در منو On-chain قرار گرفته است.

در ادامه با تصویر زیر مواجه خواهید شد:

هشدار استخر بیت‌کوین

در اینجا نیز پس از تعیین روش اعلان، باید شرط خود را تعیین کنید. اگر حجم Mempool از سطح مورد نظر شما بیشتر شود (Goes above) یک اعلان برای شما صادر خواهد شد این شرط در حالت معکوس نیز قابل انجام است و با تعیین آن بر روی Goes below، کاهش آن نسبت به سطح مورد نظر اعلام می‌شود. در یک منو کشویی دیگر امکان تعیین واحد اندازه گیری استخر وجود دارد.

اگر واحد اندازه گیری استخر را بر روی Unconfirmed TXS قرار دهید، اعلان براساس تعداد تراکنش‌های تایید نشده انباشت در استخر عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: خروجی خرج نشده تراکنش (UTXO) چیست؟

در صورت افزایش یا کاهش تراکنش‌های داخل این استخر، شما می‌توانید آن را به عنوان یک اندیکاتور درون زنجیره‌ای برای تحلیل قیمت بیت‌کوین استفاده کنید.

12. آموزش Blockchain Metric Alert

در این بخش نیز شما می‌توانید سایر واحد‌های اندازه‌گیری درون زنجیره‌ای بلاک‌چین‌های اتریوم و بیت‌کوین را مورد بررسی قرار دهید.

این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا سختی شبکه (Network Difficulty)، ارتفاع بلاک (Block height)، تراکنش در هر بلاک (Transaction per block) و اندازه بلاک (Block size) را برحسب KB زیر نظر بگیرید.

برای ورود به این بخش، از منو On-chain، گزینه Blockchain Metric Alert را انتخاب کنید. پس از آن با تصویری مشابه زیر مواجه خواهید شد.

هشدار درون زنجیره‌ای بیت‌کوین

پس از انتخاب روش اعلان، باید کوین مورد نظر را انتخاب کنید. در این پلتفرم فقط امکان تنظیم هشدار درون زنجیره‌ای برای دو کوین بزرک اتریوم و بیت‌کوین وجود دارد. گام بعدی انتخاب واحد اندازه گیری مورد نظر است، در تصویر بالا سختی شبکه انتخاب شده است که در خط پایین آن سختی فعلی شبکه بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید.

در مرحله آخر باید نوع شرط را تعیین کنید. اگر قصد دارید پس از بالا رفتن سطح سختی از مقدار تعیین شده اعلان فرستاده شود آن را بروی Above قرار دهید در غیر این صورت برای کاهش به زیر سطح، حالت Below باید انتخاب شود.

این واحد‌های اندازه گیری شبکه برای اهداف مختلفی قابل استفاده هستند. رایج‌ترین کاربرد آن، بررسی تعداد بلاک‌های شبکه بیت‌کوین است. مثلا برای اطلاع از هاوینگ (Halving) بعدی ارز بیت‌کوین، کافیست Block Height را انتخاب و مقدار شرط را عدد 630,000 تعیین کنید. حالت شرط باید Above تنظیم شود تا پس از رسیدن و عبور ارتفاع بلاک شبکه بیت‌ کوین به این سطح، برای شما یک هشدار ارسال شود.

با رسیدن تعداد بلاک‌ها به عدد مذکور، شبکه بیت‌ کوین وارد هاوینگ می‌شود که در آن عرضه بیت‌کوین توسط ماینر‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

آموزش تنظیم اخطار لیکویید

همان‌طور که در بخش تنظیم هشدار قیمت مشاهده کردید، امکان تنظیم هشدار برای هر نوع کوینی در هر صرافی وجود دارد. البته این هشدار فقط برای آگاه شدن از تغییر قیمت برای ورود به پوزیشن نیست و شما می‌توانید استفاده دیگری نیز از آن ببرید.

یکی از بهترین نمونه آن تنظیم قیمت لیکویید شدن دارایی‌ها در پوزیشن‌های معاملات اهرمی مانند مارجین یا فیوچرز است که با رسیدن قیمت دارایی به یک حد خاص، پوزیشن شما در صرافی در معرض لیکویید قرار می‌گیرد.

برای تنظیم این هشدار، ابتدا باید از قیمت لیکویید پوزیشن خود در صرافی آگاه شوید. در صفحه پوزیشن مربوطه این اطلاعات تحت عنوان Liquidation Price قابل مشاهده است. با استفاده از قیمت اعلام شده و تنظیم آن در هشدار قیمت دارایی در صرافی مورد نظر، قبل از لیکویید شدن دارایی‌ها‌ی‌تان اقدامات لازم را انجام دهید.

آموزش تنظیم اعلان ایردراپ

شما می‌توانید از طریق بخش Wallet Watch یک اعلان را به شکلی ایجاد کنید تا از جابه‌جایی انواع کوین‌های ERC-20 در ولت خود آگاه شوید. این مسئله برای زمان‌هایی که در چندین ایردراپ شرکت می‌کنید یا به عنوان شکارچی ایردراپ فعالیت دارید کاربردی است.

برای آغاز، به بخش Wallet Watch مراجعه و آدرس ولت اتریوم خود را که همیشه با 0x آغاز می‌شود را وارد کنید. فراموش نکنید کوین انتخابی هشدار باید Ethereum باشد.

در آخر برای آگاه شدن از ولت خود بهتر است برای آن یک Nickname تعریف کنید. در این روش در هنگام دریافت اعلان می‌دانید کدام آدرس این توکن‌ها را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: ارزهای رایگان تراست والت (ایردراپ) را بشناسید!

اپلیکیشن موبایل CryptoCurrencyAlert

از آن‌جایی که پلتفرم CryptoCurreny Alerting کشور ایران را تحریم کرده است، شما نمی‌توانید بدون استفاده از ابزار‌های عبور از تحریم به اپلیکیشن موبایل آن در گوگل پلی و اپ استور ios دست پیدا کنید.

با این حال در این‌جا به شرح کلی نحوه تنظیم Push Notification در این اپلیکیشن‌ها می‌پردازیم.

برای دانلود نسخه اندروید این اپلیکیشن این پلتفرم به این لینک و برای ios به این لینک مراجعه کنید.
هشدار CryptoCurrencyAlerting در موبایل

پس از ورود به حساب کاربری یا ثبت نام در آن نوبت به تنظیم اعلان می‌رسد. از کاربران ios پس از اجرای اپ خواسته می‌شود تا دسترسی لازم را برای ارسال Push Notification تایید کنند.

کاربران اندروید نیز بدون نیاز تنظیمات خاصی، اعلان‌های هشدار‌های تنظیم شده را در موبایل خود دریافت خواهند کرد.

برای یافتن ایراد عدم دریافت اعلان ابتدا باید به روشی که از آن اعلان ارسال می‌شود توجه کنیم. آیا روش شما توسط وبسایت تایید شده است؟ برای اطمینان از دریافت اعلان‌ها ابتدا برای خودتان یک اعلان آزمایشی ارسال کنید.

البته باید به تنظیمات Cooldown هشدار مورد نظر نیز توجه شود چرا که این متغیر می‌تواند مانع ارسال اعلان ناشی از هشدار‌ها شود.

اگر داخل ایران هستید توجه داشته باشید که ارسال SMS و تماس صوتی به هیچ وجه امکان پذیر نیست. با این حال این پلتفرم در مورد دریافت اعلان توسط شما هیچ تضمینی ارائه نمی‌دهد چرا که پلتفرم کریپتو کارنسی آلرت برای عملکرد خود به سرویس‌های ثانویه و رابط‌های نرم افزاری بسیاری تکیه دارد به همین دلیل اختلال در هر یک از آن‌ها می‌تواند منجر به دریافت نکردن اعلان‌ها شود.

هشدار در استفاده از اعلان ایمیل!

اگر از سرویس‌های ایمیل Yahoo، Hotmail و Outlook استفاده می‌کنید به دقت این بخش را مورد مطالعه قرار دهید.

بسیاری از کاربران این پلتفرم گزارش‌هایی مبنی‌بر عدم دریافت ایمیل اعلان‌ها در این سرویس‌ها ارائه داده‌اند. این سرویس‌ها به دلیل الگوریتم‌هایی که برای شناسایی ایمیل‌های اسپم استفاده می‌کنند، ایمیل‌های این پلتفرم را به عنوان اسپم در نظر گرفته و آن‌ها را در پوشه Spam قرار می‌دهند.

از این رو آدرس ایمیل‌های این سرویس‌ را که در ادامه معرفی می‌شود در سرویس ایمیل‌های مذکور در لیست Contact خود قرار دهید:

سایر سرویس‌های ایمیل گزارشی مبنی‌بر مشکل دریافت اعلان‌ها ارائه نکرده‌اند با این حال، اگر قصد استفاده از روش ایمیل را در هشدار‌ها دارید، بهتر است ایمیل‌های مذکور را در لیست سفید یا تاییدیه سرویس خود قرار دهید.

به نظر می‌رسد برای کاربران ایرانی، تکیه به بات‌های این پلتفرم و ایمیل بهترین روش دریافت اعلان باشد.

از Note نهایت استفاده را ببرید!

در هنگام ایجاد یک هشدار، در سمت راست آن‌ها معمولا کادر خالی تحت عنوان Notes وجود دارد که در هنگام ارسال اعلان از آن برای تفکیک اعلان‌ها استفاده می‌شود.

با پر کردن این کادر، شما می‌توانید در زمان دریافت هر اعلان یادداشت ذخیره شده در این کادر را نیز ببینید.

قرار دادن یک لینک از کاری که پس از دریافت اعلان باید انجام دهید یا یک سرنخ می‌تواند در آن لحظه به عنوان یک یادآور عمل کند. شما می‌توانید در هنگام استفاده از بات‌های تلگرام، Slack و یا دیسکورد، برای منشن کردن یک شخص، نام کاربری او را به صورت @username در بخش Note قرار دهید. با ارسال اعلان در یک گروه، او از این اعلان با خبر خواهد شد.

البته برای منشن کردن یک کاربر در دیسکورد باید از Role id آن‌ها استفاده کنید که چیزی شبیه <@23423425> خواهد بود. برای دریافت Role id، در یک کانال دیسکورد نام کاربر را به این شکل تایپ کنید \@username

نتیجه گیری

علیرغم تحریم ایرانیان توسط پلتفرم CryptocurrencyAlerting، شما می‌توانید از اعلان‌های بات‌‌ها و ایمیل آن برای آگاه شدن از وضعیت کریپتو استفاده کنید. در حالت رایگان شما می‌توانید 3 هشدار فعال برای آگاهی از قیمت دارایی‌ها یا داده‌های درون زنجیره‌ای اتریوم و بیت‌ کوین استفاده کنید.

دسترسی به وبسایت و اپلیکیشن Cryptocurrency Alert این سرویس تنها از طریق نرم افزار‌های عبور از تحریم امکان پذیر است.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Mahdi

با سلام
با استفاده از نرم افزارهای عبور از تحریم هم امکان ثبت نام در سایتCryptoCurreny Alerting وجود ندارد…لطفا راهنمایی کنید…

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر. اگه هدف یه ثبت نام ساده است احتمالا مشکلی وجود نداشته باشه

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx