راهنمای کامل کار با سایت کریپتو کوانت (Cryptoquant)

کریپتو کوانت

در حال حاضر از روش‌های مختلفی برای بررسی و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود که یکی از پرطرفدارترین این روش‌ها، تحلیل داده‌های On Chain است.

تحلیل داده‌های On Chain فقط از طریق اطلاعات درون زنجیره‌ای قابل انجام  بوده که یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در این زمینه، سایت کریپتوکوانت (Cryptoquant) است. 

کریپتوکوانت جریان ورود و خروج سرمایه به صرافی‌ها را تحت نظر می‌گیرد و با بررسی پارامترهای درون زنجیره‌ای مختلف روند قیمت ارزهای دیجیتالی را مشخص خواهد کرد.

عناوین مطلب:

در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی وبسایت تحلیلی کریپتوکوانت و نحوه کار با آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تحلیل درون زنجیره‌ای یا On-Chain چیست؟

با توجه به در دسترس بودن اطلاعات مالی مربوط به ارزهای دیجیتال ما می‌توانیم از طریق جمع‌آوری و مطالعه این اطلاعات، احساسات و رفتار سرمایه‌گذارها را به دقت پیش‌بینی کنیم. 

تحلیل درون زنجیره‌ای یک روش تحلیل فاندامنتال است که به جای تمرکز روی احساسات یا تحلیل تکنیکال، بر روی اطلاعات تاریخی ارز موردنظر تمرکز دارد. 

این نوع آنالیز به صورت اختصاصی داده‌های یک ارز را مورد بررسی قرار می‌دهد و یا با مقایسه چند ارز دیجیتال با یکدیگر مشخص می‌کند که کدام یک از آن‌ها ارزش بیشتر یا کمتری برای سرمایه‌گذاری دارد. 

بیشتر بخوانید: 5 نکته کاربردی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

داده‌های آن چین اطلاعات بسیار مهم و معناداری هستند که فعالیت‌های ثبت شده روی بلاک‌چین را مورد بررسی قرار می‌دهند و می‌توانند جهت حرکت قیمت را با دقت نسبتا بالایی پیش‌بینی کنند. 

تریدرهای با تجربه، با استفاده از این اطلاعات، به صورت دقیق آینده قیمت رمزارزها را پیش‌بینی می‌کنند و استراتژی معاملاتی خودشان را بر همین مبنا پیاده‌سازی خواهند کرد. 

سایت کریپتوکوانت چه نقشی در بررسی داده‌های درون زنجیره‌ای دارد؟

کریپتو کوانت یکی از معتبرترین سایت‌ها در زمینه تحلیل داده‌های آن چین است.

این سایت دارای ابزارهای تحلیلی متفاوتی در این زمینه است و از طریق آن می‌توانید دسترسی کامل و شفافی به اطلاعات درون زنجیره‌ای داشته باشید. 

با کمک ابزارهای موجود در این سایت، می‌توانید مدیریت کاملی روی تحلیل‌های خودتان داشته باشید.

در واقع کریپتو کوانت اطلاعات جامعی را برای معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل اطلاعات بازار، داده‌های On Chain و ده‌ها اندیکاتور بلند مدت و کوتاه مدت برای ارزهای مختلف است.

بخش‌های مختلف سایت کریپتو کوانت

همانطور که گفته شد سایت کریپتو کوانت از بخش‌های متعددی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی تمامی این بخش‌ها می‌پردازیم:

بخش Charts Overview

در این بخش نمودارهای مختلفی وجود دارد که مانند تمامی ابزارهای تحلیلی دیگر، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از ویژگی‌های مختلف فیلتر کنید. 

در سمت چپ تصویر پارامترهای مختلفی مثل شاخص جریان نقدینگی، جریان ورود و خروج دارایی ماینرها و… نیز وجود دارد که حسب نیاز خودتان می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. 

در این بخش شما به اطلاعات مربوط به بیت‌کوین، اتریوم، انواع استیبل کوین‌ها و تعداد زیادی از آلت کوین‌ها دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین‌های برتر سال 2021 (ارزهای دیجیتال با ارزش پایدار)

سایت کریپتو کوانت
بخش chart overview در سایت کریپتو کوانت

بخش Exchange Flows در سایت کریپتو کوانت

یکی دیگر از بخش‌های سایت کریتو کوانت، بخش Exchange Flows آن است. این قسمت که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این وبسایت تحلیلی محسوب می‌شود، جریان ورودی و خروجی صرافی‌ها نشان می‌دهد. 

با استفاده از این بخش می‌توانید مقدار ارز دیجیتال ورودی یا خروجی از کیف پول صرافی‌های مختلف را مشاهده کنید. در صورتی که جریان ورود ارز به کیف پول صرافی زیاد باشد، یعنی تریدرها دارایی‌های خودشان را از کیف پول شخصی به صرافی انتقال داده‌اند و قصد دارند آن را بفروشند. 

در این شرایط فروش افزایش خواهد یافت و احتمال کاهش قیمت وجود دارد. عکس این موضوع هم ممکن است؛ یعنی کاربر دارایی‌های خودش را از کیف پول صرافی به کیف پول شخصی انتقال دهد که باعث ایجاد فشار خرید و به احتمال زیاد افزایش قیمت خواهد شد.

بخش Pro Chart

در این قسمت یک نمودار حرفه‌ای وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به نمودارها و اندیکاتورهای تاریخی Trading View دسترسی داشته باشید.

از این بخش امکان به اشتراک‌گذاری نمودارهای شخصی و همچنین دسترسی به نمودارهای ایجاد شده توسط کاربران دیگر هم وجود دارد. 

در واقع می‌توانید با این امکان از تحلیل‌های دیگر کاربران نیز استفاده کنید تا از تمامی فرصت‌های موجود استفاده کنید.

هشدار تغییرات

یک امکان خیلی جذاب در سایت کریپتو کوانت، امکان فعال‌سازی هشدار تغییرات است.

از طریق این قسمت می‌توانید از رویدادها و اتفاقات مهم روز با خبر شوید. این قابلیت باعث می‌شود که حرکات غیرمنتظره و عجیب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشخیص دهید. 

همچنین هشدارها از طریق تلگرام، ایمیل یا نوتیفیکیشن مرورگر نیز برای شما ارسال خواهند شد و لزوما نیازی نیست که حتما داخل سایت آنلاین باشید.

امکانات کریپتو کوانت
هشدار تغییرات در سایت کریپتو کوانت

چطور در سایت کریپتو کوانت ثبت نام کنیم؟

در صورتی که امکانات معرفی شده برای شما جذاب هستند و می‌خواهید از سایت کریپتو کوانت برای بررسی و تحلیل استفاده کنید، باید در این سایت ثبت نام کنید.

 ثبت نام در کریپتو کوانت هم خیلی آسان است و فقط کافیست به بخش ثبت نام سایت به آدرس (https://cryptoquant.com/sign-up) مراجعه کنید و اطلاعات خواسته شده را در فیلدهای مورد نظر وارد کنید. 

پس از اینکه اطلاعات را ثبت کنید، یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. با مراجعه به ایمیل خودتان، روی لینکی که داخل آن وجود دارد کلیک کنید تا ایمیل شما تایید و مراحل ثبت نام تکمیل گردد. 

جایگزین‌های سایت کریپتو کوانت

مطمئنا سایت کریپتو کوانت تنها سایت موجود برای تحلیل داده‌های آن چین نیست و گزینه‌های متعددی برای این کار وجود دارد.

برخی از سایت‌های تحلیل آن چین موجود به شرح زیر هستند:

  • GlassNode: سایت تحلیلی گلس نود از هوش تحلیلی برای بررسی آینده ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین استفاده می‌کند. این سایت دارای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی متنوعی است که از طریق آن‌ها می‌توانید بلاک‌چین‌ها و ارزهای مختلف را بررسی و تحلیل کنید.
  • DYOR.net: یک وبسایت تحلیلی که بازارهای لحظه‌ای بایننس و کوکوین را برای جفت‌های معاملاتی بیت‌کوین و تتر مورد بررسی قرار می‌دهد. در این سایت هر ۱۵ دقیقه یکبار نمادهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و ارزها براساس قدرت ترند و پتانسیل معکوس خودشان رتبه‌بندی خواهند شد. 
  • Coin Metrics: کوین متریکز یک وبسایت فعال در زمینه ارائه هوش مالی برای بازارهای ارز دیجیتال است که اطلاعات شبکه، اطلاعات بازار و راهکارهای مدیریت ریسک شبکه را برای موسسات مالی معتبر فراهم می‌کند.
  • Messari: مساری نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های آنالیز دیتا است که توسط جامعه کریپتو مورد استفاده قرار می‌گیرد. شعار این سایت این است که دیتا دانش است و با دانش کافی می‌توانید با اعتماد به نفس سرمایه‌گذاری کنید.

سخن نهایی

در مقاله‌ای که خواندید سعی کردیم سایت کریپتو کوانت را به همراه تمامی مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار دهیم.

کریپتو کوانتاین وبسایت یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در زمینه تحلیل داده‌های آن چین و درون زنجیره‌ای به شمار می‌رود که با استفاده از اطلاعات موجود در آن می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی محکم و قدرتمندی را برای خودتان طراحی نمایید. 

از مزایای این وبسایت می‌توان به بهره‌مندی آن از امکانات مختلف، دارا بودن نمودارهای به روز، ارائه تاریخچه کامل اطلاعات و امکان ویرایش نمودارها اشاره کرد. تنها نقطه ضعف سایت کریپتو کوانت هم این است که در اکانت رایگان آن ممکن است به برخی امکانات دسترسی نداشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

سایت‌های ارز دیجیتال

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx